Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
autor: Tomáš Šulc , publikováno 22.9.2009
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?


Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Ještě než se podíváme na onen hojně diskutovaný fyzikální engine NVIDIA PhysX, řekněme si něco o enginu hry samotné. Nepřipomíná vám náhodou grafika hry nápadně třetí Unreal Tournament? Pokud odpovídáte ano, jste na správné adrese. Batman totiž používá populární multiplatformní engine, na kterém mimochodem běží i Bioshock (včetně druhého pokračování)  či oba díly Gears of War.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Konkrétně běží Batman Arkham Asylum na Unreal Enginu ve verzi 3.5, což by měla být nejnovější verze, která byla proti té starší vylepšena o některé nové efekty a technologie. Novinkou je například Ambient Occlusion neboli technologie, která dokáže ztmavit zákoutí, která mají být temná. Jako příklad mohu uvést roh v místnosti. Podobně to samozřejmě funguje i na postavách, což je zřejmé na obrázku Jokera. Další novinkou v Unreal Enginu 3 má být možnost zobrazit až několik set postav současně, podobnou situaci však v Batmanovi nejspíš nenajdete.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Novinkou, kterou spíše než hráči ocenili vývojáři, je upravený samotný SDK software, konkrétně část pro výrobu in game videí. No a další novinky se už vážou na herní fyziku, čímž se dostáváme k tomu, co vás zřejmě zajímá ze všeho nejvíc.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Tím něčím je samozřejmě fyzikální engine hry, o fyziku se totiž stará engine NVIDIA PhysX, konkrétně jeho GPU verze. Ten je bezesporu tím nejlepším běžně dostupným enginem pro herní vývojáře a fyzika je ve hře místy vskutku úchvatná (poletující papíry, vynikající kouřové efekty a spousta dalších efektů jsou bezesporu tím nejlepším, co jsem kdy viděl), ale PhysX má i své nevýhody. Jistě vám nemusím připomínat, že pro jeho funkčnost musíte mít grafickou kartu od NVIDIE či starý akcelerátor Ageia PhysX, který dnes seženete stěží. Tedy teoreticky nemusíte, ale výsledky s akcelerací přes procesor uvidíte za chvíli sami.

Majitelům Radeonů nepomůže ani naděje v podobě Windows 7 a levné GeForce (třeba GeForce 9600 GSO) na akceleraci fyziky. To totiž NVIDIA před pár dny zakázala a akceleraci PhysX je možné zapnout až poté, co počítač zkontroluje, že v počítači nemáte žádný Radeon. Vlastníci Radeonů se proto budou muset smířit s tím, že si s PhysX nezahrají, případně nijak extra plynule....



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
73 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.