Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti
Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti
autor: Tomáš Šulc , publikováno 5.3.2009
Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti

Minulý týden jsme se podívali na výkon grafických karet ve first person hororové střílečce Cryostasis. Tentokrát se zaměříme na novinku z jiného žánru, a to na nový Warhammer 40,000: Dawn of War II. Ten totiž po dlouhé době přináší do světa strategií vynikající vizuální stránku a vyspělý engine. To vše navíc v kombinaci s velmi příjemnými hardwarovými nároky, takže pro vysoké detaily rozhodně nepotřebujete dvoujádrovou grafickou kartu...


Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti

Na nový Warhammer 40k Dawn of War II čekali hráči s velkým očekáváním. Po výborné jedničce by mohlo jít o jednu z mála kvalitních a také originálních strategií, kterých je v poslední době takový nedostatek. Dle recenzí v zahraničních i českých magazínech se navíc čekání vyplatilo a nový Warhammer 40k sice má své malé chyby, ale rozhodně jde o nadprůměrný počin. Zbývá tedy zodpovědět na poslední otázku. Jak silný stroj budete k hraní této RTS potřebovat.

Vylepšený engine z Company of Heroes

Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti

Pokud jste hráli Company of Heroes, jistě si pamatujete na velmi detailní grafiku, která umí skvělé efekty a vypadá i dnes opravdu dobře. Základem hry je podařený Essence Engine, který si Relic Enterteinment vyvíjejí pro své vlastní potřeby. Warhammer 40 000 Dawn of War II je pak postavený na jeho zbrusu nové verzi 2.0. Ten do značné míry vychází z původní verze, takže i tentokrát je engine postaven na realistickém chování světla, HDR či dynamických stínech. Kromě toho však engine umí i další kouzla, které byste nejspíš od RTS her nečekali. Patří sem například schopnost vyjádření výrazu v obličeji nebo vcelku slušně propracovaná fyzika, která vás ve hře často překvapí.

Celkově vypadá hra v pohybu výborně. Prostředí je velmi detailní, téměř vše se dá zničit granáty a stejně tak částicové efekty jako kouř či záblesky od zbraní jsou na vysoké úrovni, takže zejména v nočních misích efektivně osvětlují prostředí. Co se týče grafiky a fyziky, jsem s hrou naprosto spokojen.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
198 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 91.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.