Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.1.2009
Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Hlavní příval nových počítačových her byl pochopitelně těsně před Vánocemi, kdy vycházely největší pecky. V té době měl vyjít i Mirror's Edge pro PC, který však musel být odložen z důvodu implantace PhysX do hry. Jak to celé dopadlo, jak funguje PhysX a jakou grafickou kartu si pro hru musíte pořídit se dozvíte v našem článku.


Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror's Edge je další ze série konverzí z herních konzolí. Hra totiž nejprve v listopadu minulého roku vyšla na konzole XboX 360 od Microsoftu a Sony Playstation 3. Krátce poté měl titul vyjít na PC, ale došlo k jejímu odložení až na polovinu ledna. Důvodem k tomu byla smlouva, kterou krátce předtím uzavřel vydavatel hry EA s NVIDIÍ. Podle ní budou všechny nové hry od EA používat fyzikální engine PhysX a Mirror's Edge je první takovou gamesou vůbec (druhou takovou společností byl gigant 2K, takže hádejte, co to znamená pro Mafii 2).

Engine

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Základním stavebním kamenem celého Mirror's Edge je Unreal Engine 3, který máme na trhu už více jak rok. Ten na dnešních grafických kartách běhá celkem bez problémů, což by mělo být znamením, že pro plynulý běh hry nebude zapotřebí nejnovějšího grafického akcelerátoru. Na druhou stranu tomu také odpovídá grafika hry a nečekejte žádnou revoluci. Grafika ME je na úrovni ostatních Uneral Engine 3 titulů jako je Bioshock či Unreal Tournament 3.

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

O fyziku hry se stará již zmiňovaný engine PhysX od NVIDIE. Ten byl implantován do hry až jako do úplně hotového titulu, a tak má spíše dekorativní účinky. Myslím tím, že přínosem PhysX oproti základním možnostem hry jsou víceméně drobnosti jako například poletující papíry ve větru, na některých místech různé látky reagující na okolí, igelity, vítr od helikoptéry a podobně. Na druhou stranu tyto věci ve hře více potěší už jen proto, že na něco podobného jsme zatím ve hrách nebyli zvyklí. Vrcholem fyziky byla hmotnost a výbušnost předmětů jako u Half Life 2 z roku 2004, což je v této oblasti doslova pravěk. NVIDIA má s PhysX samozřejmě plány daleko větší a dočkáme se prý už v únoru, kdy má vyjít další PhysX titul, tentokrát však už s plně zabudovanou podporou PhysX.

Co to znamená pro majitele ATI Radeonů, které akceleraci PhysX nepodporují, zatím nezodpovím, dostaneme se k tomu za chvíli.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
297 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 134.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.