Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Jak jsem se stal Xbox hráčem a zanevřel na PC
Jak jsem se stal Xbox hráčem a zanevřel na PC
autor: Radek Hulán , publikováno 17.1.2009
Seznam kapitol
1. Jednou PC hráč, navždy PC hráč?
2. Konzole přináší zábavu do hraní!
Jak jsem se stal Xbox hráčem a zanevřel na PC

Téměř denně sedím deset až dvanáct hodin u počítače a pracuji. Mám v něm výkonnou grafickou kartu NVIDIA GTX 280, rychlý quadcore procesor a hromadu RAM, ale přesto na něm nehraji hry. Pokud chci relaxovat, pouštím si zásadně Xbox 360.


Není to tak dávno, co jsem byl výhradně PC hráč a naprosto nechápal, co vede lidi ke koupi herní konzole. Jako jeden z prvních v ČR jsem měl NVIDIA SLI řešení založené na 2x 6800GT (červen 2005) a testoval je i pro Živě.cz, později následovala sestava s 2x 7800GTX a 2x 7900GTX.

AMD mělo v té době (mírný) náskok nad Intelem v procesorech, a NVIDIA dělala pro AMD ty nejlepší chipsety (nejlepší neznamená kvalitní, prostě jen lepší než ještě mizernější chipsety konkurence v té době), a SLI na nich fungovalo nativně.

Po vydání Core 2 Duo a Core 2 Quad jsem z nepříliš stabilní NVIDIA/AMD platformy vyloženě radostně migroval zpět na starý dobrý Intel, a SLI opustil. Může si za to vlastně sama NVIDIA, protože její marketingové oddělení nechtělo SLI povolit na P965 a vyšších chipsetech, i když technicky tomu nic nebránilo. Třeba X38/X48 chipset s 2x PCIe 16x linkami by je mohl skvěle provozovat.

A protože platí svatá rovnice "Intel chipset + Intel CPU = dokonale stabilní systém", tak si spousta lidí koupila jen jedinou 8800GTX namísto dvou, a SLI začalo umírat dříve, než se pořádně narodilo.

Pro mě to znamenalo i začátek konce PC hraní. A to jsem měl hraní na PC opravdu rád...

Kvalitní klávesnice, laserová myš s několika tisíci dpi, 24" monitor s 1920x1200 či 30" s 2560x1600 rozlišením, prostorový zvuk díky Creative X-Fi, to mě bavilo. Mám nakonec zakoupenou doslova hromadu PC her (většinou online, ve výhodných balíčcích třeba deseti her s obrovskými slevami ze SteamPowered.com):

Jak jsem se stal Xbox hráčem a zanevřel na PC
PC her mám spoustu, ale nehraju je

PC hraní je poměrně samotářská věc

Něco se ale změnilo, a to nejen po stránce hardwarové, kdy s Intel procesorem přišla namísto SLI dvou grafických karet jen jediná 8800GTX karta, a později jediná GTX 280.

Nejdříve mě asi přestalo bavit sedět při hraní před monitorem, měl jsem počítače dost za celý den při práci, takže pokračovat v tom samém i při hraní nebylo moc poutavé.

PC hraní je navíc taková docela samotářská věc, máte 30 centimetrů před sebou monitor, na uších většinou sluchátka, popřípadě kolem sebe nějaká Logitech THX šumítka imitující reproduktory a ponořujete se zcela sám do světa RPG jako je Oblivion či FPS jako je Serious Sam 2, Quake IV, Doom 3 nebo F.E.A.R. Drahá polovička mezitím znuděně čeká, kdy přestanete, popřípadě něco podobně osamělého provozuje na svém PC.

Není to úplně špatné, ale odreagování od práce a zábavu to moc nenabídne.

Když člověk kouká na monitor ze 30 centimetrů, také neustále řeší věci jako je rozlišení obrazu (zásadně musí být nativní!), kvalitu anisotropního filtrování, nastavení antialiasingu (alespoň 4x, jinak se nedá hrát!), Transparency AA a další blbinky.

Jak jsem se stal Xbox hráčem a zanevřel na PC
Xbox 360 Elite

Také každou chvíli monitoruje herní servery a stahuje nové patche, na Vista x64 se snaží obejít herní ochranu legálně zakoupených starších her s pouze 32bitovými ovladači pomocí NOCD cracků a riskuje trojské koně, aby se to vůbec rozběhlo, prostě stará se a instaluje.

Ve hře poté člověk každých 5 minut ukládá, protože PC verze většiny her většinou nejsou známé velkou optimalizací.

A přestože máte ten nejlepší hardware, rychlý čtyřjádrový procesor, 8GB RAM a rychlé diskové pole, ani ten nejposlednější a nejnablýskanější model grafické karty od ATI či NVIDIA nikdy neumožňuje luxus "nastav vše na max a hraj".

PC hraní mě postupně přestalo bavit. Úplně.

V roce 2008 jsem přešel na Xbox 360 a na PC si zakoupil jen dvě poslední hry (fantastický Zaklínač a Spore), spíše z nostalgie.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
1879 čtenářů navrhlo autorovi prémii: -190.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.