Tiskové zprávy


Redakce nenese zodpovědnost za obsah tiskových zpráv.

20.12.2016

Český startup Zeerat.com chce v nové verzi pomoci vylepšit webové stránky napříč internetem

Jak se doopravdy chovají návštěvníci webových stránek? Kam koukají, jak pohybují myší a proč nedělají to, co jejich tvůrci zamýšleli? Z běžné analytiky se toho lze dopátrat jen těžko. Situaci na trhu chce změnit český startup Zeerat.com.

Webový analytický nástroj na adrese Zeerat.com se dočkal velkých změn. Nově vydaná verze aplikace nabízí vylepšené generování map kliknutí (tzv. heatmap), propracovanější nahrávky aktivity uživatelů a přibylo hodnocení stránek formou skóre.

Víme, co se děje v nahraném videu: Timeline akcí ukazuje každý krok uživatele

Nahrávání návštěv uživatelů do videa je pro Zeerat klíčovou funkcí. Přehrávání nahraných videí nově doprovází časová osa akcí vedle videa. Jedná se o vizualizaci toho, jak šly jednotlivé kroky na videu po sobě. V ose je zaznamenáno každé kliknutí, vyplnění formuláře, přechod na stránku apod. V praxi tak lze nyní snadněji prohlížet, co se ve videu stalo zajímavého i bez nutnosti sledovat jej od začátku.

Klikáním na jednotlivé akce poté lze video přepínat právě do okamžiku, kdy v něm došlo k něčemu důležitému, což opět zrychluje práci s analytickým nástrojem.

Nový vzhled a lepší filtrování pomohou nalézt důležité informace

Aplikace Zeerat.com se dočkala kompletního redesignu, při kterém došlo ke zjednodušení uživatelského rozhraní. Majitelé stránek tak mohou rychleji přejít k analýze chování návštěvníků.

Díky pokročilým filtrům lze třídit uživatele podle ID, emailu, doby strávené na stránce, navštívené stránky apod. Obzvlášť užitečné je filtrování uživatelů, kteří vyplnili na stránkách nějaký formulář, zadali email, během jejich návštěvy došlo k chybě, nebo naštvaně klikali na prvky na stránce. Každý si tedy zobrazí pouze to, co jej doopravdy zajímá a nemusí se prodírat stovkami videí, jako je tomu často u konkurenčních nástrojů na trhu.

Skóre stránek pomůže odhalit slabá místa

Novinkou jsou i hodnoty skóre u stránek, které mají naměřených 100 a více návštěv. Hodnota ukazuje, jak s navštívenou stránkou uživatelé interagují a ovlivňují ji ukazatele, jako je počet interakcí končících chybou na stránce, nebo počet kliknutí, po kterých se nestalo nic  (tzv. mrtvý klik). 

Tyto a několik dalších hodnot vsazených do našeho vzorce ukazují uživateli výsledek informující o tom, zda jsou na stránkách nějaké problémy. Jedná se vlastně o ukazatel, zda (a jak velký) má stránka potenciál pro zlepšení.

Heatmapy nemusí být jen statický obrázek: Vizualizujeme počty kliknutí

Heatmapa je mocný nástroj, který uživatelům už od počátků Zeeratu pomáhá optimalizovat webové stránky podle chování návštěvníků. „Rozhodli jsme se, že od samotné vizualizace pokročíme dále a nabídneme konkrétnější data, jako je počet kliknutí na prvky stránky,“ zmiňuje CEO Zeerat.com, Michael Repetný.

To, co ještě nedávno bylo možné pouze vizuálně hodnotit, je nyní podloženo konkrétními čísly. Funkcí, kterou nepochybně ocení majitelé e-shopů, je poté možnost shlukování vícero heatmap do jedné. Jste e-shop a chcete vylepšit produktovou stránku? Právě s tím vám spojení více stránek do jedné heatmapy skvěle pomůže.

Novou verzi aplikace mají od této chvíle aktivní všichni stávající uživatelé napříč všemi plány. Bezplatnou registraci můžete bleskově provést na adrese app.zeerat.com/sign-up

 

11.12.2016

Tržiště s IT odborníky? Digitální platforma ZYGOit propojuje IT profesionály a firmy napřímo

V App Store a Google Play je ke stažení aplikace ZYGOit od českého stejnojmenného startupu. Ten nabízí alternativu IT profesionálům a firmám v podobě digitální platformy, která propojí obě strany napřímo. 

IT profesionálové mohou nyní díky aplikaci ZYGOit nabízet své odborné dovednosti a volnou kapacitou firmám, které potřebují odborníky pro práci na svých projektech. „Aplikace funguje v podstatě jako tržiště. Potkávají se zde odborníci s nabídkou svých zkušeností a firmy, které pro své projekty poptávají šikovné IT specialisty. Díky tomu, že dochází k přímému spojení, je cena práce očištěna o náklady mnoha článků zprostředkovatelského řetězce. Registrace do ZYGOit je navíc zdarma,“ říká Radoslav Schmidt, zakladatel projektu ZYGOit. 

Cílem ZYGOit je vybudovat komunitu IT profesionálů skrze službu, která zjednoduší programátorům, vývojářům, správcům sítí a dalším IT specialistům prodávat svou práci. ZYGOit využívá aktuálního trendu sdílení kapacit podobně jako nejznámější zahraniční startupy. Po registraci do platformy si jen nastaví podmínky, za kterých chtějí spolupracovat. Dojde-li k uzavření spolupráce mezi firmou a odborníkem, náleží společnosti ZYGOit provize ve výši 10 % z ceny dané zakázky. Polovina z prostředků, které ZYGOit takto získá, půjde na vzdělávací projekty pro IT specialisty využívající služeb aplikace. 

Aplikace je ke stažení App Store a Google Play pro operační zařízení s operačním systémem Android a iOS. 

30.11.2016

Společnost Degirans SE navýšila svá aktiva o 12 mil. Kč

Česká společnost Degirans SE, která investuje do startupových projektů, uzavřela 22. listopadu 2016 v coworkingovém centru IN-SPIRO smlouvu o podílu ve společnosti SpaceSpy Europe s.r.o. Ta již přes rok nabízí ke stažení mobilní geolokační aplikaci SpaceSpy. Nákupem projetu Spacespy za cca 6,5 mil Kč došlo k navýšení hodnoty společnosti Degirans SE o 12 mil. Kč.

Současnou hodnotu geolokační aplikace SpaceSpy odhaduje odborná veřejnost na 27 milionů Kč. Poskytnutím tzv. “smart money” ze strany Degirans SE se během následujících dvou let může zvýšit hodnota SpaceSpy až na 15 mil Kč. Vložené finanční prostředky, které SpaceSpy bude čerpat v následujícím roce, umožní vylepšit aplikaci po technologické i uživatelské stránce.

“Věříme, že se naše investice do SPACESPY vyplatí a zaujme mezinárodní trh. Našim cílem je, aby se stala globálním hráčem na poli internetových řešení. Očekáváme, že během následujících dvou let dojde k navýšení ceny projektu o 32 %,” dodává členka představenstva společnosti Degirans SE Beata Pilná.

Česká společnost Degirans SE investuje do startupů, které mají společenský přesah. V roce 2017 plánuje investici do jednoho až dvou projektů.

Československá startupová společnost Space Spy Europe s.r.o. vyvinula mobilní aplikaci SpaceSpy. Ta slouží jednak jako geolokační vyhledávač, který dokáže najít osoby a firmy na základě požadovaných kritérií, s členy lze komunikovat přes chat nebo hromadně. Hromadnou komunikaci je možné využít pro marketingové účely nebo průzkumy. Zároveň svým uživatelům nabízí možnost přivýdělku. V současné době má okolo 5000 aktivních uživatelů především z České republiky, Slovenska a Maďarska.


Panasonic přichází s novým standardem pro bezpečnostní CCTV kamery

Společnost Panasonic představila svou novou odolnou bezpečnostní kameru PTZ, která je určena do nejdrsnějších povětrnostních podmínek a pro ty nejnáročnější aplikace.

Kamera Aero-PTZ (WV-SUD638) se vyznačuje rozlišením Full HD s frekvencí 60 snímků/s a objektivem pro 30x optický zoom. Tělo kamery z tvrdého sklolaminátu se vyznačuje odolností vůči erozi i korozi účinkem soli a je vhodné pro jakékoliv podmínky, od arktických až po pouštní klimatické podmínky.

Kamera disponuje technologií hybridní stabilizace obrazu a gyrosenzory, které slouží k minimalizaci efektu vnějších vibrací. Superdynamická funkce poskytuje také širší dynamický rozsah ve srovnání s konvenčními kamerami.

Kamera je určena pro aplikace ve výškách, na moři, v přístavech, na molech a mostech, a proto je vybavená technologií „active sense“, která reaguje na vnější podmínky spouštěním vestavěných stěračů, topného tělesa a rozmrazovače pro zachycení snímků v co nejvyšší kvalitě i v těch nejdrsnějších podmínkách.

Gerard Figols, manažer produktového marketingu společnosti Panasonic Security Solutions, říká: „Model Aero PTZ je tou nejodolnější bezpečnostní kamerou na trhu a zvládne provoz v mnohem extrémnějších podmínkách, než kdy dříve. Kamera spolehlivě zajistí ostrý, čistý obraz bez ohledu na počasí. Hybridní technologie stabilizace obrazu je pro společnost Panasonic unikátní a znamená, že i v případě, je-li kamera výrazně posunuta působením větru, výsledný obraz zůstává velmi kvalitní.“

360⁰ aerodynamický sférický design slouží k minimalizaci odporu vzduchu a zajišťuje kvalitu obrazu při větru do rychlosti 217 km/h. Zaoblený tvar lehkého těla ze sklolaminátu přispívá k prevenci hromadění sněhu a nečistot.

Kamera, která je dostupná ve třech barevných provedeních, disponuje stupněm krytí IP67 a splňuje požadavky norem IK10. Otočně naklápěcí mechanismus umožňuje plynulé 360stupňové otáčení a naklápění v rozsahu 90° až 180° stupňů.

Pro více informací o Panasonic Security Solutions navštivte stránky http://business.panasonic.eu/security-solutions

18.11.2016

Kaufland spouští on-line aplikaci

Informace o otevírací době, přehled akčních nabídek, nákupní seznam, on-line kuchařka či hodnocení prodejny. To je seznam základních funkcí nové stejnojmenné aplikace společnosti Kaufland. Ta je ke stažení zdarma jak pro mobilní telefony s operačním systémem Android na platformě Google Play, tak i pro uživatele telefonů iPhone v App Store. 

Základní funkce aplikace Kaufland zpříjemní svým uživatelům nakupování hned v několika směrech. Přehled o otevírací době nejbližší prodejny včetně přesné adresy a kontaktních informací ocení všichni, kteří potřebují uskutečnit nákup zejména v pozdějších hodinách například v lokalitě, kterou zrovna projíždějí. Naproti tomu funkce vlastního nákupního seznamu, který lze jednoduše sdílet s rodinou či přáteli, usnadní promyšlené nakupování při příležitosti nejrůznějších oslav nebo setkání. On-line kuchařka s recepty napříč českou i mezinárodní kuchyní s detailními postupy a nutričními hodnotami může jak vylepšit menu zkušených gurmánů, tak zachránit první pokusy kuchařů - začátečníků. Prostřednictvím aplikace Kaufland mohou její uživatelé velmi snadno zaslat dotaz či připomínku adresovanou konkrétní prodejně. Více informací naleznete na stránkách www.kaufland.cz/aplikace

 

15.11.2016

Poptávka po brigádnících se s vánoční sezónou nezvyšuje

Trvalý nedostatek pracovníků v řadě oborů zatím příliš neovlivnil poptávku po brigádnících v souvislosti s nadcházející vánoční sezónou. Situace je podle údajů personální gentury Grafton Recruitment podobná jako v předchozích letech, na krátkodobé brigády nabírá především retail, následují logistika a výroba.

V řadě lokalit je po brigádnících velmi nízká poptávka, ačkoliv na hlavní pracovní poměr existuje mnoho volných pozic. Většina firem je vzhledem k aktuálnímu stavu na trhu práce v mínusových číslech co do počtu pracovníků. Nabírají tedy spíše na plný úvazek.Někde se místo brigádníků využívají přesčasy nebo poptávku pokryjí lidé z okolí stávajících pracovníků, třeba rodinní příslušníci. „V předvánočním a vánočním období registrujeme největší poptávku po brigádnících především v oblastech, které zažívají vrchol sezóny, tedy hlavně retail a logistika,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.

Nárazové brigády v retailu zahrnují především invetury, doplňování regálů a prodejní asistentky. Zvýšená poptávka je také po promotérech, hosteskách či prodejcích na trhy. V oblasti logistiky jsou nejžádanější skladníci. Do výroby se brigádníci nabírají nejvíce v době odstávek a celozávodních dovolených. Naprostá většina volných míst je ale v současné době na HPP, kde je oproti předchozím měsícům poptávka vyšší až o 15 %.

Mzdy brigádníků se běžně pohybují v rozmezí 80-120 korun za hodinu. V některých případech bývá jejich mzda nižší než u stálých pracovníků. „Nedá se říct, že by sezonní pracovníci měli vyšší mzdy než stabilní zaměstnanec dané společnosti. Naopak někdy je mzda o něco nižší, protože pracovník nemá odpovídající praxi a zkušenosti,“ přibližuje Jitka Součková. U výrobních pozic bývá základní hodinová mzda srovnatelná jak u pracovníka na plný úvazek, tak brigádníka a začíná od cca 100 korun. U nevýrobních pozic jsou hodinové mzdy stejné v průběhu celého roku.

14.11.2016

Čeští zdravotníci mají svou mobilní aplikaci

Už 10 let se v Česku mohou odborníci z oblasti zdravotnictví vzdělávat pomocí elektronické univerzity EUNI.cz. Ta u příležitosti desetiletého výročí spustila mobilní aplikaci EUNI kalendář, která umožňuje vyhledávání a plánování odborných lékařských kongresů, seminářů nebo kurzů. Na ty nové či oblíbené navíc umí upozornit. Aplikace je ke stažení zdarma.

Odborné akce lze vyhledávat pomocí různých filtrů, které jsou nastavitelné ihned po přihlášení, přímo na vstupní stránce aplikace. „Aplikace obsahuje vyhledávač mezi akcemi a pokročilé filtrování podle místa a data konání, firemních či odborných akcí, specializace. Dokáže vyfiltrovat pouze nové či všechny dostupné akce. To vše je přístupné z úvodní obrazovky,“ popisuje Dagmar Dolinská, manažerka projektu ze společnosti Pears Health Cyber. Velkou výhodou EUNI KALENDÁŘE je i možnost prokliku na stránky pořadatele akce na danou událost, což pro uživatele představuje značné časové úspory.

Přehledný a pravidelně aktualizovaný seznam akcí

Hlavní stránka kromě volby filtru nabízí jednoduché dělení do tří sekcí. Záložka „Kalendář akcí“ slouží k zobrazení akcí ve formě klasického plánovacího kalendáře. Následuje sekce „Novinky“, která obsahuje odborné i promo články, po jejichž rozkliknutí jste přesměrováni na kompletní sdělení původního zdroje. Třetí záložka patří přehledu oblíbených odkazů či událostí, o které lékař, lékárník či jiný nelékařský zdravotnický pracovník projevil zájem. Příjemným bonusem je možnost nastavení notifikací na akce.

Aplikace je zdarma dostupná pro operační systémy Android a iOS. Více informací získáte na www.EUNI.cz.

Desetiletá tradice projektu EUNI

Společnost Pears Health Cyber vyvinula mobilní aplikaci v návaznosti na dosavadní úspěchy projektu elektronické univerzity EUNI.cz. Jeho cílem je poskytovat zdravotníkům alternativní možnost celoživotního vzdělávání v online formě. „Společně usilujeme o to, aby byl e-learningový projekt EUNI.cz dlouhodobě vyhledávaným a inspirativním zdrojem vzdělávání pro pracovníky ve zdravotnictví,“ dodává dále vedoucí projektu. 

K zapojení do projektu je nutná registrace na webových stránkách www.EUNI.cz, kde si zájemci následně mohou volit ze seznamu kurzů odpovídajících jejich specializaci. Projekt je určen třem hlavním cílovým skupinám - lékařům, lékárníkům a dalším nelékařským pracovníkům, jako např. zdravotním sestrám a laborantům, farmaceutickým asistentům a dalším. „Registrace a studium na EUNI.cz je pro zájemce zdarma. Zpoplatněny jsou pouze některé specializované kurzy,“ uvádí Dolinská.

Každý kurz je ukončen závěrečným testem, jehož absolvování je doloženo příslušným certifikátem a studentovi jsou připsány tzv. kreditní body CME (Continuing Medical Education). EUNI.cz získala už v roce 2007 jako vůbec první vzdělávací portál pro lékaře v České republice akreditaci České lékařské komory.

Výhodou je také individuální přizpůsobení studia časovým i prostorovým možnostem studenta. Studium i skládání testů probíhá jednoduše z pohodlí domova nebo např. na cestách, navíc v čase, který si student sám zvolí.

K desátému roku existence EUNI.cz je do projektu zapojeno přes 34 tisíc uživatelů. Vznik mobilní aplikace je tak jakýmsi děkovným gestem, který věrným uživatelům ušetří mnoho času i energie. „Věříme, že si tato aplikace najde své příznivce, pro které se stane užitečným pomocníkem nejen při plánování odborných akcí, ale také při kontinuálním vzdělávání prostřednictvím studia kurzů EUNI,“ doplňuje Dolinská. 

9.11.2016

Přijďte v pátek na IoT hackathon do Brna a vyhrajte hodnotné ceny

Vytvořte co nejzajímavější a funkční prototyp zařízení (čidla) komunikujícího v síti LoRa, ať už sami nebo s vaším týmem. Vámi vytvořené čidlo musíte i nakonfigurovat tak, aby bylo schopné komunikovat a plnit účel, pro který jste ho sestavili. Budete mít k dispozici modulový systém, z něhož můžete čidla sestavit, přístup k datům, která generují jiné v síti zapojené senzory. S sebou si tedy musíte přinést pouze vlastní notebook a to, s čím jste zvyklí sami pracovat.

Souběžně s Hackathony dobíhá do 15. listopadu soutěž Czech IoT Summer Jam 2016 na webové stránce pripoj.me, kde se mohou soutěžící stále přihlašovat a posílat své hotové projekty. Na ní najdou také informace a možnosti přihlášení vlastních nápadů. Vybrané týmy budou prezentovat své projekty před porotou složenou z managementu ČRa a zástupců partnerů soutěže. Vyhlášení se uskuteční 25. listopadu 2016 v Praze. 

V tento termín proběhne zároveň pražský Hackathon, kterým vyvrcholí série hardwarově zaměřených akcí ČRA. Hackathony nabídnou účastníkům další prostor pro přímé setkání s novými technologiemi, daty a prostředky, ke kterým by se běžně nedostali. Autoři nejzajímavějších funkčních prototypů zařízení komunikujících přes technologii LoRa mohou kromě hodnotných cen získat i finanční odměnu. 

Informace o Hackatonech jsou již zveřejněny také na webové stránce pripoj.me.

Kromě ČRa se na projektu podílí řada parterů - EY, Intel Corporation, ESET, Develict Solutions, Diebold Nixdorf, Averia a další.

 

8.11.2016

Zpoplatnění zákazníků telefonním hovorem – alternativní způsob jak můžete získat peníze od svých klientů

Desítky milionů korun měsíčně protelefonují v ČR zákazníci, kteří preferují linky 900 před jinými platebními metodami. Na zákulisí provozu tohoto „stroje na peníze“ jsme se zeptali specialisty na platby po telefonu, pana Michala Křivy z telekomunikační společnosti Dial Telecom, a.s., která technologicky Linku 900 zabezpečuje už více než 10 let.

Jak služba funguje?

Spotřebitel zavolá na Linku 900 a tím platí za informace, které získá během hovoru.

Jaké jsou výhody a nevýhody této služby?

Nemáte neplatiče, peníze jsou vám poslány vždy, i když spotřebitel svůj účet neuhradí. 

To je možné zajistit i jinými platebními systémy (předplatné, on-line platba).

Ano, ale zde zákazník platí za službu až následně při platbě za volání svému telekomunikačnímu operátorovi, tedy nepřímo.

Je to velká výhoda, ještě větší než platba platební kartou, kde zákazníci jsou ochotni utratit více peněz, když nemusí z peněženky „vyndat“ peníze a „rozloučit“ se s nimi. 

Zde není stanovena celková částka, kterou spotřebitel je ochoten za službu zaplatit. Spotřebitel platí tak dlouho, dokud neukončí hovor. Je to naprosto fér i pro spotřebitele, jsou přesně stanovené podmínky, spotřebitel neplatí nic navíc. Až služby nechce využívat, nechce za ně dále platit, pouze ukončí hovor.

Je spousta spotřebitelů, kteří nechtějí, či neumějí posílat peníze bankovním převodem dopředu, či využívat moderní platební systémy. 

A nevýhody služby?

Telekomunikační operátoři, kteří peníze účtují spotřebitelům, si nechávají určitou procentuální část z vybraných peněz i z důvodu rizika neuhrazení platby spotřebitelem. Toto je nevýhodou, ale máme na mnohých případech vyzkoušené, že při alternativních možnostech uhrazení té samé služby, spotřebitelé volí Linku 900 jako primární způsob úhrady, i když je pro ně finančně náročnější. Tento způsob platby je možné zvolit i jako alternativní možnost k již zavedenému platebnímu systému.

Pro které služby je tento způsob platby určen?

Tento způsob zpoplatnění spotřebitele je určen pro veškeré služby, kde dochází k předávání informací hlasovou formou. Nejčastěji Linku 900 užívají provozovatelé pro služby věštění, esoteriku, poradenské činnosti (právní, lékařské, technické podpory), zadávání inzerce a rezervací, či služby pro dospělé.

Další výhodou této služby je možnost poskytování těchto služeb i v zahraničí. Nejčastější rozšíření je na Slovensko, dále Rakousko, Polsko a ostatní státy. V každém státě jsou trochu jiné podmínky zpoplatňování spotřebitelů pomocí Linky 900, ale jsme připraveni službu zřídit i v zahraničí.

Kolik stojí spotřebitele hovor?

Hovor je účtován spotřebiteli za každou započatou minutu částkou od 8 do 95 Kč/min. Nejčastěji se však v praxi užívají tarify od 23 Kč/min výše. Jednotlivý hovor nemá překročit 60 min., ale nebývá výjimkou, že zákazníci volají po této době znovu, aby získali požadované informace.

Co potřebuji pro zřízení této služby?

Z telekomunikačního pohledu není zapotřebí žádný speciální HW či SW. 

Zájemce o Linku 900 si zvolí tarif, kolik mají jeho zákazníci platit za každou započatou minutu a bude mu přiděleno prémiové číslo 900. Tato linka se zvýšeným tarifem bude zprovozněna u všech telekomunikačních operátorů příslušného státu, kde bude linka 900 provozována. Hovory budou směrovány tam, kam si zákazník určí, tzn. GSM, pevnou linku, ústřednu, VoIP, či do zahraničí. 

Zákazník by zároveň měl mít reálnou představu, co by na lince chtěl provozovat a kolik minut za měsíc se dá očekávat při zvolené koncové ceně za minutu hovoru, aby se dalo spočítat, že vzhledem k nákladům na jeho inzerci, odměnu operátora předávajícího informace spotřebiteli a nákladů na telekomunikace bude jeho linka výdělečná. 

Kde se může zájemce dozvědět více o službě?

Jelikož tyto služby se zvýšeným tarifem (Linka 900) společnost Dial Telecom, a. s. (www.dialtelecom.cz), provozuje přes 10 let, máme s touto službou velké zkušenosti nejen po telekomunikační stránce, ale máme spoustu informací i o jejím provozu z pohledu zákazníka. Pokud nevydělává zákazník, nevyděláváme ani my a to je důležité si uvědomit. Z tohoto důvodu zákazníky maximálně podporujeme, a dostávají od nás i informace, které hlavně v počátku jsou mu velmi užitečné, např. kde má/nemá smysl inzerovat, jak motivovat a kontrolovat operátory odbavující hovory spotřebitelů a další. V každém případě se jedná pouze o doporučení z naší strany, jelikož provozovatelem služby je právě zákazník. Zároveň velmi dbáme na to, abychom neprozrazovali informace, které od zákazníka obdržíme a vnímá je jako své know-how.

Děkujeme za rozhovor.

31.10.2016

S taxi aplikací Taxify se lidé nově svezou v Kyjevě nebo v hlavním městě Ghany

Estonská taxi aplikace Taxify propojující zájemce o jízdu s řidiči rozšířila v září a říjnu své působení do ukrajinského Kyjeva a do Accry, hlavního města Ghany. V blízké době by expanze měla dále pokračovat. Na řadě je Varšava, Mexico City a další města v Africe a Asii.

Taxify své působení na Ukrajině zahájila s dvěma stovkami partnerských řidičů. V hlavním městě Ukrajiny spolupracuje jak s licencovanými taxikáři, tak se soukromými řidiči, kteří vozí zákazníky ve svém volném čase. Aby mohli využívat aplikaci Taxify, museli jak licencovaní taxikáři, tak privátní řidiči projít přísným a důkladným školením, které má za cíl zajistit vysokou kvalitu poskytovaných služeb.

“Ukrajina je obrovským trhem s velkým potenciálem a už nějaký čas jsme se po této zemi poohlíželi. Pro Taxify je výzvou zejména to, že místní taxikáři jezdí za pevně stanovenou částku a nepoužívají taxametr. S tímto se jinde v Evropě nesetkáte,” říká Martin Villig, spoluzakladatel Taxify.

Od října mohou aplikaci Taxify využívat také řidiči a zákazníci v Accře, hlavním městě africké Ghany. Taxify nabízí místním lidem nový nástroj, který mohou použít pro přivolání taxíků. Řidiči díky aplikaci mohou v porovnání s minulostí dosáhnout na nové a zajímavé výdělky.


Vánoce a e-shopy – jak si necháváme doručit dárky?

Každoroční vrchol prodejů v období před Vánoci se nezadržitelně blíží. České e-shopy jsou na něj připraveny a není pochyb, že opět překonají loňské úspěšné výsledky. Pro spokojenost zákazníků je tradičně jedním z klíčových témat doprava a dodání vánočních dárků včas pod stromeček. Jak se dařilo internetovým obchodům dodávat v klíčovém období objednávky v loňském roce a jaká jsou letošní očekávání? A jak obecně nakupující v e-shopech dopravu vybírají?

Česká e-komerce bude v letošním roce atakovat obrat 97 miliard korun, a to jen v oblasti prodeje zboží! Blížící se období Vánoc je (samozřejmě nejen) pro on-line prodej klíčové. Jak vyplývá z průzkumů APEK, e-shopy do této části roku vstupují s velmi dobrou pověstí a důvěrou mezi nakupujícími. V měsících od října do prosince musí ale ještě více než kdy jindy dokázat plnit včas a bez chyb objednávky svých zákazníků. Právě doručení zboží je ožehavým tématem, které navíc významně ovlivňuje role externích dopravců.

„Internetové obchody v České republice posouvají hranice kvality služeb každý rok o krůček dál. Současné možnosti a schopnosti e-shopů v oblasti logistiky jsou na opravdu vysoké úrovni. Věřím, že letošní Vánoce opět překonají ty loňské nejen v obratech, ale také v dalším růstu spokojenosti zákazníků se souvisejícími službami,“ říká výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška a pokračuje: „V roce 2015 bylo například s doručením vánočních dárků z internetových obchodů včas a v souladu s očekáváními spokojeno více než 91 % nakupujících. To je solidní výsledek, který ovšem letos česká e-komerce jistě překoná.“

Jak si zákazníci obecně volí způsob dodání objednaného zboží? 35 % nakupujících se rozhoduje převážně podle konkrétní objednávky, volí podle typu a velikosti zboží či podle aktuální potřeby objednávaného výrobku. Naopak 30 % zákazníků e-shopů se rozhoduje podle ceny – obvykle vybírají nejlevnější způsob dopravy. 18 % spotřebitelů se spoléhá na předchozí pozitivní zkušenost, 8 % je ochotno si připlatit za kvalitní dodání a volí tedy podle poměru cena – výkon. 7 % nakupujících se pak řídí čistě podle zaběhnutých zvyků.

A kam si zákazníci nechávají zboží nejčastěji doručit? „Z našeho výzkumu vyplývá, že jako nejčastější místo doručení objednávky volí velká většina nakupujících svůj domov. 72 % respondentů uvedlo, že právě až domů si nechává dodat vybrané zboží, naopak do zaměstnání pouze 10 %,“ doplňuje Jan Vetyška. „Velký vliv má ovšem to, kde nakupující žije. Zatímco ve velkých městech si nechává zboží domů doručit 54 % zákazníků, na vesnicích je to 81 %. Opačný poměr pak mají logicky výdejní místa v poměru 25 % ve velkých městech ku 8 % na vesnicích.“

88 % zákazníků vnímá nabídku dopravy v e-shopech obvykle jako dostatečnou s možností výběru optimální metody doručení. A na co by se z pohledu spotřebitelů měly e-shopy více zaměřit? Podle nakupujících by se měly on-line obchody a dopravci věnovat především rozšíření nabídky platby kartou u řidiče, odstranění fingovaných pokusů o doručení zboží a vylepšení nabídky časů doručení objednávek. „Všechny tyto body jsou pro obchodníky inspirací a také v letošním roce očekáváme další zlepšení kvality služeb dopravců. Věřím, že si nakupující on-line Vánoce 2016 užijí v pohodě a bez starostí,“ uzavírá Jan Vetyška.


Grafika a aplikovaná informatika je hitem ve studiu IT mezi českými dívkami

Velký posun v myšlení i v úrovni vývojářských a grafických programů, úrovni výuky a stále většímu počtu kvalifikovaných kantorů může za pomalu se zvyšující zájem dívek o studium IT středních škol. Ženy se stále častěji stávají zejména grafičkami či designérkami, kde využívají znalosti IT ke kreativní činnosti, ale i svůj smysl pro detail, např. při programování. 

Může jít nejen o tolik populární návrhy reklam či 3D objektů, ale také uplatnění v herním průmyslu či při vývoji praktických mobilních a desktopových aplikací.

Práce snů pro studentky IT

Vyšší zájem dle počtu hlásících se studentek na střední IT školy potvrzuje i Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky (SSŠVT): „Tento obor na velkém vzestupu a práce v IT dává ženám nekonečné možnosti v uplatnění takových znalostí. Programování jsou využitelné v podstatě v každém oboru.

IT vzdělání tak může ženám výrazně usnadnit cestu k jejich práci snů i v dalších oblastech, jako jsou např. kosmetika, móda, bytový design či architektura – zkrátka v typicky ženských oborech. „Reálné produkty jsou de facto vždy výsledkem precizní grafické práce," uvádí dále k výhodám žen v IT oboru Martin Vodička (SSSVT.cz).

Muži vs ženy v IT

Na jedné straně správa systémů a hardwarů bude asi vždy sympatičtější mužské části populace, na druhou stranu grafika, architektura i pečlivě provedené programování je dobré zaměření spíše pro ženy. Ty jsou totiž mnohem trpělivější než muži, mají smysl pro detail a estetické cítění. Pokud se ale bude chtít žena věnovat například domácnosti a ráda by se svými výtvory z kuchyně pochlubila světu, není nic jednoduššího, než si založit vlastní blog. Díky IT znalostem pro ni pak správa stránek nebude žádný problém.

I když průměrný plat začínajících IT pracovníků je příjemný a pohybuje se kolem 37 tisíc korun, ani grafik či programátor na volné noze se nemá špatně. Za vytvoření stránek nabízejí firmy i desetitisícové částky. 

27.10.2016

Střední škola hrou? Generaci Z lákají moderní technologie a více praxe

Poslední průzkumy generace Z, zkráceně Gen Z, hovoří o mnohem vyšších nárocích na průběh studia střední školy, než jak tomu bylo donedávna zvykem. Žáci mají na budoucí střední školu mnohem vyšší nároky. Vyžadují mnohem více praxe, interaktivní studijní pomůcky, moderní metody výuky (ideálně video) i kvalifikované kantory. Až 72 % těchto žáků se rozhoduje kam jít na střední školu právě dle kvality kantorského personálu, vybavení střední školy a dle počtu praktických hodin během výuky.  

Nejcitelněji to pociťují na trhu práce velmi žádané technické obory, jako je elektrotechnika, informační technologie i strojírenství. Pro IT obor, jehož trendy jsou oborově jedny z nejproměnlivějších, to platí dvojnásob. Studenty z Gen Z u těchto oborů velmi láká lukrativní zaměstnání, ale také fakt, že chtějí být ve své práci úspěšní. Chtějí si proto vybrat střední školu, která podle nich jde nejvíce s dobou.

Klíčem k úspěchu je tedy poskytnout studentům středních škol příležitost kontaktu s nejmodernějšími technologiemi, s nimiž se v běžném životě nemají možnost seznámit, natož se s nimi naučit zacházet. IT školy pak musí být schopny se na dynamický technologický vývoj a nároky svých potenciálních studentů neustále adaptovat. Více obrazovek, více vizuálních děl, preferovat jejich tvorbu, představovat nové možnosti jejich výukových materiálů, srozumitelné čitelné titulky v textu, a řada dalších podnětů. 

Audiovizuální vstřebávání informací a Gen Z

Mezigenerační rozdíl se přesunul od textového vstřebávání informací s obrázkovým doprovodem a výjimečně zvukovým na dnes běžné audio-vizuální informace, s menším množstvím textu a daleko větším množstvím reálných příkladů v praxi. V případě IT oboru to tak může být zejména programování v nejnovějších programech na vybavených počítačích, designování předmětů z praxe a testování aplikací a jejich řešení. 

Střední školy, které nepřistoupily na trend posledních několika let, se potýkají s vysokými absencemi studentů, nelichotivým renomé a následně se jim to vrací i v menším počtu přihlášených studentů do prvních ročníků. Respektive počet studentů hlásících se do těchto škol může být dostatečný, na druhou stranu může jít o studenty s horším prospěchem nebo nižší motivací uplatnění v oboru. 

Zaznamenáváme případy studentů, kteří na naši školu přestoupili s tím, že je výuka v IT oboru na předcházející škole příliš neuspokojovala. Například při výuce nemohli využívat software, protože škola neměla dost výkonné počítače,“ popisuje negativní zkušenosti žáků Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky v Praze (SSŠVT). Tato situace by měla být v rámci studia produkujícího prakticky zaměřené absolventy nepřípustná.

Například v SSŠVT je prý vybavení odborných učeben ICT modernizováno každým rokem, jak po hardwarové, tak i po stránce nejnovějších softwarů. Do nich patří nejen vývojářské aplikace, ale i ty grafické. Kromě učeben fyziky a elektrotechniky jsou také všechny ostatní třídy vybavené multimediální technikou (dataprojektory) i možností Wi-Fi připojení.

Výběr střední školy podle počtu počítačů

Ihned po vyspělosti technického zázemí školy zájemci o studium pátrají po tom, jaký je podíl výukových hodin strávených přímo u počítače. Některé školy moderním vybavením sice disponují, ale problémem je jeho kapacita. Několik kusů počítačů pro mnohonásobně vyšší počet žáků nedává dostatečný prostor praxi. Nabyté teoretické znalosti bezprostředně aplikované do praxe navíc prohlubují pochopení i zapamatování dané problematiky.

Kvalifikace pedagogů jako nezbytnost

Ať škola poskytuje sebelepší technologické podmínky, výklad informací nekvalifikovanou osobou může potřebnou odbornost, potažmo uplatnitelnost absolventů značně zkomplikovat. Studium je založeno na obrovském objemu složitých dat, a je nutné jej předávat bezchybně a zodpovědně. Odborník s několikaletou praxí v oboru má u žáků mnohem větší váhu i pozornost a zajistí správnost získaných znalostí a dovedností. 

Klíčem je udržet pozornost u Gen Z

Cokoliv jiného než výše uvedené je pro „Insta a SnapChat“ generaci ztrátou jejich času. Vždyť výzkumy udávají, že více než 14 % se vyznačuje novodobou poruchou udržení pozornosti. Jak dlouho tedy nová generace, nastupující pomalu na české střední školy, může udržet pozornost, pokud je učí méně kvalifikovaný kantor, ještě hůře na nedostatečném praktickém vybavení školy? 

26.10.2016

Nová vysokokapacitní trasa optické sítě Praha-Vídeň zlepší tranzitní přenosy dat

Dokončení projektu vysokokapacitní DWDM trasy pro datové, internetové a hlasové přenosy se v těchto dnech podařilo českému telekomunikačnímu operátorovi Dial Telecom. Kapacita nové sítě mezi Prahou a Vídní je 100 Gbit/s (mnohonásobně) a v budoucnosti bude možné ještě více. Dobudování trasy stálo operátora desítky milionů korun. 

Nová trasa má ultra nízkou latenci a ve vídeňském datacentru byl zároveň zřízen přístupový bod pro poskytování místních i mezinárodních tranzitních služeb.

Budování tuzemských i evropských optických sítí a přístupových bodů považuje Dial Telecom za jednu ze svých priorit. Jde o finančně náročnou, nicméně o strategicky důležitou komunikační infrastrukturu. Obzvláště v době, kdy velmi rychle narůstají nároky uživatelů, operátorů, datacenter a všech institucí na kvalitní, bezpečné a vysoce datově náročné přenosy dat. Typicky jde o u uživatelů o sledování videí, v případě firem pak náročné přenosy firemních dat (zálohování, ERP, CRM, konference ad.).

S novou DWDM trasou Praha-Vídeň tak byl ve Vídni (Data Centre Vienna – Interxion, Louis-Haefliger-gasse 10) zřízen přístupový bod Ethernet/IP/MPLS sítě pro poskytování paketově orientovaných služeb.

Dial Telecom tak pokračuje s rozvojem svých „DCM free“ optických transportních DWDM tras využívajících koherentní detekci, která umožňuje dosahovat rychlostí n x 100 Gbit/s a v budoucnu i vyšších a zaručuje zároveň nízkou latenci přenášeného signálu. Dial Telecom tak chce být při rozšiřování sítě co nejblíže ke svým zákazníkům a přitom zajišťovat rychlou implementaci moderních technologií a dostupnost datových a hlasových služeb.

20.10.2016

Kompaktní audio systém pro náročné Bose SoundTouch 30 – větší zvuk, než od něj čekáte

Společnost BaSys, výhradní distributor audio produktů Bose, představuje nejvyšší model rodiny přenosných přehrávačů této legendární značky – SoundTouch 30. Jeho zvuk nadchne každého milovníka kvalitní reprodukce. Tento kompaktní hudební systém umožňuje přehrávat vlastní hudební knihovny i populární internetové zdroje, je osazen výkonnými aktivními reproduktory a jako jediný z „rodiny“ má integrován vlastní subwoofer. Díky němu poskytuje mimořádně dynamickou reprodukci a výkon dostatečný pro velké obývací pokoje, haly nebo obchodní prostory.

SoundTouch 30 má důmyslný systém zvukovodů, který dokáže využít i zpětné kmity reproduktorů. Tyto vlny odvádí efektivně do zadní části šasi, takže pokud je systém umístěn u zdi, využívá při reprodukci také odrazy od stěny. Tím navazuje na první reproduktorový systém profesora Amara Bose, jenž proslul autenticitou zvuku a schopností dosáhnout prostoru a dojmu reálné živé hudby.

Vyberte si libovolný zdroj zvuku

Posloucháte vlastní hudební knihovny uložené v počítači nebo na domácím síťovém úložišti, nebo jste si oblíbili streamování hudby z internetu prostřednictvím služeb, jako Spotify, Deezer či iTunes? Všechny tyto zdroje, včetně přehrávání nekomprimovaných formátů či bezdrátové reprodukce skladeb z telefonu přes rozhraní BlueTooth, vám intuitivně zprostředkuje SoundTouch 30. Šest nejoblíbenějších zdrojů, konkrétních playlistů nebo alb si jednoduše uložíte na šest předvoleb, podobně jako na autorádiu. Tyto volby můžete poté vyvolat pouhým stiskem tlačítka přímo na přístroji nebo dálkovém ovladači. Všechny ostatní funkce lze ovládat pomocí aplikace pro chytré telefony a tablety se systémem Android nebo iOS.

Hudba v celém domě

Termín „SoundTouch“ představuje nejen konkrétní produkty – hudební přehrávače značky Bose – ale také technologii, která umožňuje spojit bezdrátově všechny komponenty vybavené touto nadstavbu v jeden kompaktní celek. SoundTouch zosobňuje nejjednodušší a nejpropracovanější způsob, jak rozvést hudbu po celém bytě, domě nebo firmě během několika minut. Všechny komponenty přenosných přehrávačů SoundTouch 10, 20 a 30 tvoří designový komplet, který lze používat modulárně. Pokud si pořídíte svůj první přehrávač, kdykoli ho můžete rozšířit o další kusy do jednotlivých místností. Přehrávání lze řídit tlačítky na přístroji nebo dodaným dálkovým ovladačem, nejvyšší komfort a možnosti však poskytuje ovládání prostřednictvím aplikace, pomocí které nastavíte i další možnosti, jako výběr zdroje libovolné muziky v každé místnosti, nebo například funkci budíku vaší oblíbenou hudbou.

„Přehrávač SoundTouch 30 poskytuje přesně to, na co jsou znalci značky Bose zvyklí – předkládá zvuk, který výkonem a kvalitou převyšuje velikost přístroje,“ říká David Hilpert, produktový manager Bose společnosti BaSys. „Nároční zákazníci, kteří vstoupili do světa domácí audiotechniky Bose cenově nejpřijatelnějším modelem SoundTouch 10, často rozšiřují své centrální obývací prostory právě tímto kompaktním přehrávačem a využívají ho jako hlavní zdroj zvuku.“

Přehrávač nejnovější generace Bose SoundTouch 30 III je k dostání v bílém a černém provedení za koncovou doporučenou cenu 16 990 Kč prostřednictvím distributora BaSys a jeho prodejců.

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.