Tiskové zprávy


Redakce nenese zodpovědnost za obsah tiskových zpráv.

9.11.2016

Přijďte v pátek na IoT hackathon do Brna a vyhrajte hodnotné ceny

Vytvořte co nejzajímavější a funkční prototyp zařízení (čidla) komunikujícího v síti LoRa, ať už sami nebo s vaším týmem. Vámi vytvořené čidlo musíte i nakonfigurovat tak, aby bylo schopné komunikovat a plnit účel, pro který jste ho sestavili. Budete mít k dispozici modulový systém, z něhož můžete čidla sestavit, přístup k datům, která generují jiné v síti zapojené senzory. S sebou si tedy musíte přinést pouze vlastní notebook a to, s čím jste zvyklí sami pracovat.

Souběžně s Hackathony dobíhá do 15. listopadu soutěž Czech IoT Summer Jam 2016 na webové stránce pripoj.me, kde se mohou soutěžící stále přihlašovat a posílat své hotové projekty. Na ní najdou také informace a možnosti přihlášení vlastních nápadů. Vybrané týmy budou prezentovat své projekty před porotou složenou z managementu ČRa a zástupců partnerů soutěže. Vyhlášení se uskuteční 25. listopadu 2016 v Praze. 

V tento termín proběhne zároveň pražský Hackathon, kterým vyvrcholí série hardwarově zaměřených akcí ČRA. Hackathony nabídnou účastníkům další prostor pro přímé setkání s novými technologiemi, daty a prostředky, ke kterým by se běžně nedostali. Autoři nejzajímavějších funkčních prototypů zařízení komunikujících přes technologii LoRa mohou kromě hodnotných cen získat i finanční odměnu. 

Informace o Hackatonech jsou již zveřejněny také na webové stránce pripoj.me.

Kromě ČRa se na projektu podílí řada parterů - EY, Intel Corporation, ESET, Develict Solutions, Diebold Nixdorf, Averia a další.

 

8.11.2016

Zpoplatnění zákazníků telefonním hovorem – alternativní způsob jak můžete získat peníze od svých klientů

Desítky milionů korun měsíčně protelefonují v ČR zákazníci, kteří preferují linky 900 před jinými platebními metodami. Na zákulisí provozu tohoto „stroje na peníze“ jsme se zeptali specialisty na platby po telefonu, pana Michala Křivy z telekomunikační společnosti Dial Telecom, a.s., která technologicky Linku 900 zabezpečuje už více než 10 let.

Jak služba funguje?

Spotřebitel zavolá na Linku 900 a tím platí za informace, které získá během hovoru.

Jaké jsou výhody a nevýhody této služby?

Nemáte neplatiče, peníze jsou vám poslány vždy, i když spotřebitel svůj účet neuhradí. 

To je možné zajistit i jinými platebními systémy (předplatné, on-line platba).

Ano, ale zde zákazník platí za službu až následně při platbě za volání svému telekomunikačnímu operátorovi, tedy nepřímo.

Je to velká výhoda, ještě větší než platba platební kartou, kde zákazníci jsou ochotni utratit více peněz, když nemusí z peněženky „vyndat“ peníze a „rozloučit“ se s nimi. 

Zde není stanovena celková částka, kterou spotřebitel je ochoten za službu zaplatit. Spotřebitel platí tak dlouho, dokud neukončí hovor. Je to naprosto fér i pro spotřebitele, jsou přesně stanovené podmínky, spotřebitel neplatí nic navíc. Až služby nechce využívat, nechce za ně dále platit, pouze ukončí hovor.

Je spousta spotřebitelů, kteří nechtějí, či neumějí posílat peníze bankovním převodem dopředu, či využívat moderní platební systémy. 

A nevýhody služby?

Telekomunikační operátoři, kteří peníze účtují spotřebitelům, si nechávají určitou procentuální část z vybraných peněz i z důvodu rizika neuhrazení platby spotřebitelem. Toto je nevýhodou, ale máme na mnohých případech vyzkoušené, že při alternativních možnostech uhrazení té samé služby, spotřebitelé volí Linku 900 jako primární způsob úhrady, i když je pro ně finančně náročnější. Tento způsob platby je možné zvolit i jako alternativní možnost k již zavedenému platebnímu systému.

Pro které služby je tento způsob platby určen?

Tento způsob zpoplatnění spotřebitele je určen pro veškeré služby, kde dochází k předávání informací hlasovou formou. Nejčastěji Linku 900 užívají provozovatelé pro služby věštění, esoteriku, poradenské činnosti (právní, lékařské, technické podpory), zadávání inzerce a rezervací, či služby pro dospělé.

Další výhodou této služby je možnost poskytování těchto služeb i v zahraničí. Nejčastější rozšíření je na Slovensko, dále Rakousko, Polsko a ostatní státy. V každém státě jsou trochu jiné podmínky zpoplatňování spotřebitelů pomocí Linky 900, ale jsme připraveni službu zřídit i v zahraničí.

Kolik stojí spotřebitele hovor?

Hovor je účtován spotřebiteli za každou započatou minutu částkou od 8 do 95 Kč/min. Nejčastěji se však v praxi užívají tarify od 23 Kč/min výše. Jednotlivý hovor nemá překročit 60 min., ale nebývá výjimkou, že zákazníci volají po této době znovu, aby získali požadované informace.

Co potřebuji pro zřízení této služby?

Z telekomunikačního pohledu není zapotřebí žádný speciální HW či SW. 

Zájemce o Linku 900 si zvolí tarif, kolik mají jeho zákazníci platit za každou započatou minutu a bude mu přiděleno prémiové číslo 900. Tato linka se zvýšeným tarifem bude zprovozněna u všech telekomunikačních operátorů příslušného státu, kde bude linka 900 provozována. Hovory budou směrovány tam, kam si zákazník určí, tzn. GSM, pevnou linku, ústřednu, VoIP, či do zahraničí. 

Zákazník by zároveň měl mít reálnou představu, co by na lince chtěl provozovat a kolik minut za měsíc se dá očekávat při zvolené koncové ceně za minutu hovoru, aby se dalo spočítat, že vzhledem k nákladům na jeho inzerci, odměnu operátora předávajícího informace spotřebiteli a nákladů na telekomunikace bude jeho linka výdělečná. 

Kde se může zájemce dozvědět více o službě?

Jelikož tyto služby se zvýšeným tarifem (Linka 900) společnost Dial Telecom, a. s. (www.dialtelecom.cz), provozuje přes 10 let, máme s touto službou velké zkušenosti nejen po telekomunikační stránce, ale máme spoustu informací i o jejím provozu z pohledu zákazníka. Pokud nevydělává zákazník, nevyděláváme ani my a to je důležité si uvědomit. Z tohoto důvodu zákazníky maximálně podporujeme, a dostávají od nás i informace, které hlavně v počátku jsou mu velmi užitečné, např. kde má/nemá smysl inzerovat, jak motivovat a kontrolovat operátory odbavující hovory spotřebitelů a další. V každém případě se jedná pouze o doporučení z naší strany, jelikož provozovatelem služby je právě zákazník. Zároveň velmi dbáme na to, abychom neprozrazovali informace, které od zákazníka obdržíme a vnímá je jako své know-how.

Děkujeme za rozhovor.

31.10.2016

S taxi aplikací Taxify se lidé nově svezou v Kyjevě nebo v hlavním městě Ghany

Estonská taxi aplikace Taxify propojující zájemce o jízdu s řidiči rozšířila v září a říjnu své působení do ukrajinského Kyjeva a do Accry, hlavního města Ghany. V blízké době by expanze měla dále pokračovat. Na řadě je Varšava, Mexico City a další města v Africe a Asii.

Taxify své působení na Ukrajině zahájila s dvěma stovkami partnerských řidičů. V hlavním městě Ukrajiny spolupracuje jak s licencovanými taxikáři, tak se soukromými řidiči, kteří vozí zákazníky ve svém volném čase. Aby mohli využívat aplikaci Taxify, museli jak licencovaní taxikáři, tak privátní řidiči projít přísným a důkladným školením, které má za cíl zajistit vysokou kvalitu poskytovaných služeb.

“Ukrajina je obrovským trhem s velkým potenciálem a už nějaký čas jsme se po této zemi poohlíželi. Pro Taxify je výzvou zejména to, že místní taxikáři jezdí za pevně stanovenou částku a nepoužívají taxametr. S tímto se jinde v Evropě nesetkáte,” říká Martin Villig, spoluzakladatel Taxify.

Od října mohou aplikaci Taxify využívat také řidiči a zákazníci v Accře, hlavním městě africké Ghany. Taxify nabízí místním lidem nový nástroj, který mohou použít pro přivolání taxíků. Řidiči díky aplikaci mohou v porovnání s minulostí dosáhnout na nové a zajímavé výdělky.


Vánoce a e-shopy – jak si necháváme doručit dárky?

Každoroční vrchol prodejů v období před Vánoci se nezadržitelně blíží. České e-shopy jsou na něj připraveny a není pochyb, že opět překonají loňské úspěšné výsledky. Pro spokojenost zákazníků je tradičně jedním z klíčových témat doprava a dodání vánočních dárků včas pod stromeček. Jak se dařilo internetovým obchodům dodávat v klíčovém období objednávky v loňském roce a jaká jsou letošní očekávání? A jak obecně nakupující v e-shopech dopravu vybírají?

Česká e-komerce bude v letošním roce atakovat obrat 97 miliard korun, a to jen v oblasti prodeje zboží! Blížící se období Vánoc je (samozřejmě nejen) pro on-line prodej klíčové. Jak vyplývá z průzkumů APEK, e-shopy do této části roku vstupují s velmi dobrou pověstí a důvěrou mezi nakupujícími. V měsících od října do prosince musí ale ještě více než kdy jindy dokázat plnit včas a bez chyb objednávky svých zákazníků. Právě doručení zboží je ožehavým tématem, které navíc významně ovlivňuje role externích dopravců.

„Internetové obchody v České republice posouvají hranice kvality služeb každý rok o krůček dál. Současné možnosti a schopnosti e-shopů v oblasti logistiky jsou na opravdu vysoké úrovni. Věřím, že letošní Vánoce opět překonají ty loňské nejen v obratech, ale také v dalším růstu spokojenosti zákazníků se souvisejícími službami,“ říká výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška a pokračuje: „V roce 2015 bylo například s doručením vánočních dárků z internetových obchodů včas a v souladu s očekáváními spokojeno více než 91 % nakupujících. To je solidní výsledek, který ovšem letos česká e-komerce jistě překoná.“

Jak si zákazníci obecně volí způsob dodání objednaného zboží? 35 % nakupujících se rozhoduje převážně podle konkrétní objednávky, volí podle typu a velikosti zboží či podle aktuální potřeby objednávaného výrobku. Naopak 30 % zákazníků e-shopů se rozhoduje podle ceny – obvykle vybírají nejlevnější způsob dopravy. 18 % spotřebitelů se spoléhá na předchozí pozitivní zkušenost, 8 % je ochotno si připlatit za kvalitní dodání a volí tedy podle poměru cena – výkon. 7 % nakupujících se pak řídí čistě podle zaběhnutých zvyků.

A kam si zákazníci nechávají zboží nejčastěji doručit? „Z našeho výzkumu vyplývá, že jako nejčastější místo doručení objednávky volí velká většina nakupujících svůj domov. 72 % respondentů uvedlo, že právě až domů si nechává dodat vybrané zboží, naopak do zaměstnání pouze 10 %,“ doplňuje Jan Vetyška. „Velký vliv má ovšem to, kde nakupující žije. Zatímco ve velkých městech si nechává zboží domů doručit 54 % zákazníků, na vesnicích je to 81 %. Opačný poměr pak mají logicky výdejní místa v poměru 25 % ve velkých městech ku 8 % na vesnicích.“

88 % zákazníků vnímá nabídku dopravy v e-shopech obvykle jako dostatečnou s možností výběru optimální metody doručení. A na co by se z pohledu spotřebitelů měly e-shopy více zaměřit? Podle nakupujících by se měly on-line obchody a dopravci věnovat především rozšíření nabídky platby kartou u řidiče, odstranění fingovaných pokusů o doručení zboží a vylepšení nabídky časů doručení objednávek. „Všechny tyto body jsou pro obchodníky inspirací a také v letošním roce očekáváme další zlepšení kvality služeb dopravců. Věřím, že si nakupující on-line Vánoce 2016 užijí v pohodě a bez starostí,“ uzavírá Jan Vetyška.


Grafika a aplikovaná informatika je hitem ve studiu IT mezi českými dívkami

Velký posun v myšlení i v úrovni vývojářských a grafických programů, úrovni výuky a stále většímu počtu kvalifikovaných kantorů může za pomalu se zvyšující zájem dívek o studium IT středních škol. Ženy se stále častěji stávají zejména grafičkami či designérkami, kde využívají znalosti IT ke kreativní činnosti, ale i svůj smysl pro detail, např. při programování. 

Může jít nejen o tolik populární návrhy reklam či 3D objektů, ale také uplatnění v herním průmyslu či při vývoji praktických mobilních a desktopových aplikací.

Práce snů pro studentky IT

Vyšší zájem dle počtu hlásících se studentek na střední IT školy potvrzuje i Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky (SSŠVT): „Tento obor na velkém vzestupu a práce v IT dává ženám nekonečné možnosti v uplatnění takových znalostí. Programování jsou využitelné v podstatě v každém oboru.

IT vzdělání tak může ženám výrazně usnadnit cestu k jejich práci snů i v dalších oblastech, jako jsou např. kosmetika, móda, bytový design či architektura – zkrátka v typicky ženských oborech. „Reálné produkty jsou de facto vždy výsledkem precizní grafické práce," uvádí dále k výhodám žen v IT oboru Martin Vodička (SSSVT.cz).

Muži vs ženy v IT

Na jedné straně správa systémů a hardwarů bude asi vždy sympatičtější mužské části populace, na druhou stranu grafika, architektura i pečlivě provedené programování je dobré zaměření spíše pro ženy. Ty jsou totiž mnohem trpělivější než muži, mají smysl pro detail a estetické cítění. Pokud se ale bude chtít žena věnovat například domácnosti a ráda by se svými výtvory z kuchyně pochlubila světu, není nic jednoduššího, než si založit vlastní blog. Díky IT znalostem pro ni pak správa stránek nebude žádný problém.

I když průměrný plat začínajících IT pracovníků je příjemný a pohybuje se kolem 37 tisíc korun, ani grafik či programátor na volné noze se nemá špatně. Za vytvoření stránek nabízejí firmy i desetitisícové částky. 

27.10.2016

Střední škola hrou? Generaci Z lákají moderní technologie a více praxe

Poslední průzkumy generace Z, zkráceně Gen Z, hovoří o mnohem vyšších nárocích na průběh studia střední školy, než jak tomu bylo donedávna zvykem. Žáci mají na budoucí střední školu mnohem vyšší nároky. Vyžadují mnohem více praxe, interaktivní studijní pomůcky, moderní metody výuky (ideálně video) i kvalifikované kantory. Až 72 % těchto žáků se rozhoduje kam jít na střední školu právě dle kvality kantorského personálu, vybavení střední školy a dle počtu praktických hodin během výuky.  

Nejcitelněji to pociťují na trhu práce velmi žádané technické obory, jako je elektrotechnika, informační technologie i strojírenství. Pro IT obor, jehož trendy jsou oborově jedny z nejproměnlivějších, to platí dvojnásob. Studenty z Gen Z u těchto oborů velmi láká lukrativní zaměstnání, ale také fakt, že chtějí být ve své práci úspěšní. Chtějí si proto vybrat střední školu, která podle nich jde nejvíce s dobou.

Klíčem k úspěchu je tedy poskytnout studentům středních škol příležitost kontaktu s nejmodernějšími technologiemi, s nimiž se v běžném životě nemají možnost seznámit, natož se s nimi naučit zacházet. IT školy pak musí být schopny se na dynamický technologický vývoj a nároky svých potenciálních studentů neustále adaptovat. Více obrazovek, více vizuálních děl, preferovat jejich tvorbu, představovat nové možnosti jejich výukových materiálů, srozumitelné čitelné titulky v textu, a řada dalších podnětů. 

Audiovizuální vstřebávání informací a Gen Z

Mezigenerační rozdíl se přesunul od textového vstřebávání informací s obrázkovým doprovodem a výjimečně zvukovým na dnes běžné audio-vizuální informace, s menším množstvím textu a daleko větším množstvím reálných příkladů v praxi. V případě IT oboru to tak může být zejména programování v nejnovějších programech na vybavených počítačích, designování předmětů z praxe a testování aplikací a jejich řešení. 

Střední školy, které nepřistoupily na trend posledních několika let, se potýkají s vysokými absencemi studentů, nelichotivým renomé a následně se jim to vrací i v menším počtu přihlášených studentů do prvních ročníků. Respektive počet studentů hlásících se do těchto škol může být dostatečný, na druhou stranu může jít o studenty s horším prospěchem nebo nižší motivací uplatnění v oboru. 

Zaznamenáváme případy studentů, kteří na naši školu přestoupili s tím, že je výuka v IT oboru na předcházející škole příliš neuspokojovala. Například při výuce nemohli využívat software, protože škola neměla dost výkonné počítače,“ popisuje negativní zkušenosti žáků Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky v Praze (SSŠVT). Tato situace by měla být v rámci studia produkujícího prakticky zaměřené absolventy nepřípustná.

Například v SSŠVT je prý vybavení odborných učeben ICT modernizováno každým rokem, jak po hardwarové, tak i po stránce nejnovějších softwarů. Do nich patří nejen vývojářské aplikace, ale i ty grafické. Kromě učeben fyziky a elektrotechniky jsou také všechny ostatní třídy vybavené multimediální technikou (dataprojektory) i možností Wi-Fi připojení.

Výběr střední školy podle počtu počítačů

Ihned po vyspělosti technického zázemí školy zájemci o studium pátrají po tom, jaký je podíl výukových hodin strávených přímo u počítače. Některé školy moderním vybavením sice disponují, ale problémem je jeho kapacita. Několik kusů počítačů pro mnohonásobně vyšší počet žáků nedává dostatečný prostor praxi. Nabyté teoretické znalosti bezprostředně aplikované do praxe navíc prohlubují pochopení i zapamatování dané problematiky.

Kvalifikace pedagogů jako nezbytnost

Ať škola poskytuje sebelepší technologické podmínky, výklad informací nekvalifikovanou osobou může potřebnou odbornost, potažmo uplatnitelnost absolventů značně zkomplikovat. Studium je založeno na obrovském objemu složitých dat, a je nutné jej předávat bezchybně a zodpovědně. Odborník s několikaletou praxí v oboru má u žáků mnohem větší váhu i pozornost a zajistí správnost získaných znalostí a dovedností. 

Klíčem je udržet pozornost u Gen Z

Cokoliv jiného než výše uvedené je pro „Insta a SnapChat“ generaci ztrátou jejich času. Vždyť výzkumy udávají, že více než 14 % se vyznačuje novodobou poruchou udržení pozornosti. Jak dlouho tedy nová generace, nastupující pomalu na české střední školy, může udržet pozornost, pokud je učí méně kvalifikovaný kantor, ještě hůře na nedostatečném praktickém vybavení školy? 

26.10.2016

Nová vysokokapacitní trasa optické sítě Praha-Vídeň zlepší tranzitní přenosy dat

Dokončení projektu vysokokapacitní DWDM trasy pro datové, internetové a hlasové přenosy se v těchto dnech podařilo českému telekomunikačnímu operátorovi Dial Telecom. Kapacita nové sítě mezi Prahou a Vídní je 100 Gbit/s (mnohonásobně) a v budoucnosti bude možné ještě více. Dobudování trasy stálo operátora desítky milionů korun. 

Nová trasa má ultra nízkou latenci a ve vídeňském datacentru byl zároveň zřízen přístupový bod pro poskytování místních i mezinárodních tranzitních služeb.

Budování tuzemských i evropských optických sítí a přístupových bodů považuje Dial Telecom za jednu ze svých priorit. Jde o finančně náročnou, nicméně o strategicky důležitou komunikační infrastrukturu. Obzvláště v době, kdy velmi rychle narůstají nároky uživatelů, operátorů, datacenter a všech institucí na kvalitní, bezpečné a vysoce datově náročné přenosy dat. Typicky jde o u uživatelů o sledování videí, v případě firem pak náročné přenosy firemních dat (zálohování, ERP, CRM, konference ad.).

S novou DWDM trasou Praha-Vídeň tak byl ve Vídni (Data Centre Vienna – Interxion, Louis-Haefliger-gasse 10) zřízen přístupový bod Ethernet/IP/MPLS sítě pro poskytování paketově orientovaných služeb.

Dial Telecom tak pokračuje s rozvojem svých „DCM free“ optických transportních DWDM tras využívajících koherentní detekci, která umožňuje dosahovat rychlostí n x 100 Gbit/s a v budoucnu i vyšších a zaručuje zároveň nízkou latenci přenášeného signálu. Dial Telecom tak chce být při rozšiřování sítě co nejblíže ke svým zákazníkům a přitom zajišťovat rychlou implementaci moderních technologií a dostupnost datových a hlasových služeb.

20.10.2016

Kompaktní audio systém pro náročné Bose SoundTouch 30 – větší zvuk, než od něj čekáte

Společnost BaSys, výhradní distributor audio produktů Bose, představuje nejvyšší model rodiny přenosných přehrávačů této legendární značky – SoundTouch 30. Jeho zvuk nadchne každého milovníka kvalitní reprodukce. Tento kompaktní hudební systém umožňuje přehrávat vlastní hudební knihovny i populární internetové zdroje, je osazen výkonnými aktivními reproduktory a jako jediný z „rodiny“ má integrován vlastní subwoofer. Díky němu poskytuje mimořádně dynamickou reprodukci a výkon dostatečný pro velké obývací pokoje, haly nebo obchodní prostory.

SoundTouch 30 má důmyslný systém zvukovodů, který dokáže využít i zpětné kmity reproduktorů. Tyto vlny odvádí efektivně do zadní části šasi, takže pokud je systém umístěn u zdi, využívá při reprodukci také odrazy od stěny. Tím navazuje na první reproduktorový systém profesora Amara Bose, jenž proslul autenticitou zvuku a schopností dosáhnout prostoru a dojmu reálné živé hudby.

Vyberte si libovolný zdroj zvuku

Posloucháte vlastní hudební knihovny uložené v počítači nebo na domácím síťovém úložišti, nebo jste si oblíbili streamování hudby z internetu prostřednictvím služeb, jako Spotify, Deezer či iTunes? Všechny tyto zdroje, včetně přehrávání nekomprimovaných formátů či bezdrátové reprodukce skladeb z telefonu přes rozhraní BlueTooth, vám intuitivně zprostředkuje SoundTouch 30. Šest nejoblíbenějších zdrojů, konkrétních playlistů nebo alb si jednoduše uložíte na šest předvoleb, podobně jako na autorádiu. Tyto volby můžete poté vyvolat pouhým stiskem tlačítka přímo na přístroji nebo dálkovém ovladači. Všechny ostatní funkce lze ovládat pomocí aplikace pro chytré telefony a tablety se systémem Android nebo iOS.

Hudba v celém domě

Termín „SoundTouch“ představuje nejen konkrétní produkty – hudební přehrávače značky Bose – ale také technologii, která umožňuje spojit bezdrátově všechny komponenty vybavené touto nadstavbu v jeden kompaktní celek. SoundTouch zosobňuje nejjednodušší a nejpropracovanější způsob, jak rozvést hudbu po celém bytě, domě nebo firmě během několika minut. Všechny komponenty přenosných přehrávačů SoundTouch 10, 20 a 30 tvoří designový komplet, který lze používat modulárně. Pokud si pořídíte svůj první přehrávač, kdykoli ho můžete rozšířit o další kusy do jednotlivých místností. Přehrávání lze řídit tlačítky na přístroji nebo dodaným dálkovým ovladačem, nejvyšší komfort a možnosti však poskytuje ovládání prostřednictvím aplikace, pomocí které nastavíte i další možnosti, jako výběr zdroje libovolné muziky v každé místnosti, nebo například funkci budíku vaší oblíbenou hudbou.

„Přehrávač SoundTouch 30 poskytuje přesně to, na co jsou znalci značky Bose zvyklí – předkládá zvuk, který výkonem a kvalitou převyšuje velikost přístroje,“ říká David Hilpert, produktový manager Bose společnosti BaSys. „Nároční zákazníci, kteří vstoupili do světa domácí audiotechniky Bose cenově nejpřijatelnějším modelem SoundTouch 10, často rozšiřují své centrální obývací prostory právě tímto kompaktním přehrávačem a využívají ho jako hlavní zdroj zvuku.“

Přehrávač nejnovější generace Bose SoundTouch 30 III je k dostání v bílém a černém provedení za koncovou doporučenou cenu 16 990 Kč prostřednictvím distributora BaSys a jeho prodejců.


EET pokladnu od O2 půjde jednoduše koupit na České poště

Česká pošta ode dneška nabízí na prvních 128 pobočkách pokladny, které jsou nutné pro splnění povinností vyplývajících ze Zákona o elektronické evidenci tržeb. Do dvou týdnů bude možné pokladny O2 eKasa zakoupit na 500 poštách po celé České republice. Podnikatelé budou mít také možnost objednat si produkt eKasa na všech více jak 3200 pobočkách formou zprostředkování objednávky. Na vybraných 28 pobočkách napříč republikou bude k až do začátku prosince k dispozici stánek se specialisty O2, kteří budou O2 eKasu předvádět a pomáhat zákazníkům s prvotním nastavením.

Česká pošta má jednu z nejhustších pobočkových sítí v Evropě a je přirozené, že podnikatelům nabízí v rámci svého portfolia pokladny, které jim zajistí splnění povinností v rámci EET.

“Od srpnového zahájení prodeje jsme prodali již tisíce pokladen. S blížícím se termínem spuštění EET je znát také větší zájem podnikatelů, denně prodáme stovky zařízení. Očekáváme, že zájem bude dál narůstat. Abychom byli schopni poptávce vyhovět, rozhodli jsme se naši distribuční síť rozšířit také o pobočky České pošty,” popisuje Luboš Lukasík, jednatel eKasa s.r.o., dceřiné společnosti O2.

O2 nabízí jednotné řešení pro EET nazvané O2 eKasa vhodné pro všechny oblasti podnikání. Balení obsahuje vše, co obchodník k evidenci tržeb potřebuje, tedy dotykovou pokladnu se stojanem, tiskárnu na účtenky, platební terminál pro platby kartami s velmi výhodnou sazbou a SIM kartu pro datové připojení včetně datového tarifu. Jako nástavbu O2 nabízí také patnáctipalcový dotykový display, mobilního číšníka, tiskárnu do kuchyně, čtečku čárových kódů, váhu a další příslušenství.

O2 nabízí podnikatelům řešení pro EET, které nezvýší jejich náklady. Základní balení eKasy nabízí O2 obchodníkům za 4 995 korun bez DPH. Tuto cenu však může získat většina podnikatelů celou zpět formou slevy na dani, kterou ministerstvo financí už v minulosti garantovalo. Standardní měsíční poplatek za správu eKasy, který je 499 korun bez DPH včetně datového tarifu, si většina podnikatelů sleví až na 0 korun díky přijímání platebních karet. Aby si podnikatelé mohli být jisti, že budou včas připraveni, měli by si řešení pořídit co nejdříve. O2 navíc podnikatelům garantuje, že jim poplatek začne účtovat až ve chvíli, kdy se EET spustí.

Více informací najdete na www.o2.cz/ekasa


Skončilo Dell EMC Forum 2016. Společnost Dell EMC v Česku poprvé představila své společné portfolio

V Praze se uskutečnila konference Dell EMC Forum 2016. Jejím ústředním tématem byla digitální transformace. Jednalo se o první prezentaci společného portfolia obou společností v České republice od jejich sloučení, ke kterému došlo před 42 dny.

Konferenci otevřeli oba generální ředitelé společností Dell a EMC Jiří Kysela a Jiří Svěrák společně s hlavním řečníkem Simonem Walshem, výkonným ředitelem společnosti Virtustream, která nyní také spadá pod skupinu Dell Technologies. Ten hovořil o digitální transformaci, kterou právě sloučení obou společností na trh IT technologií přináší. Na něj pak navázali další řečníci z řad nově vzniklé společnosti Dell Technologies.

„Dnes jsme chtěli našim zákazníkům především ukázat, že spojení obou společností není důvod k obavám, ale naopak velký krok kupředu. Máme nyní jediné portfolio na světě, které dokáže kompletně obsloužit IT zázemí jakékoliv velikosti,“ řekl generální ředitel českého Dellu Jiří Kysela. Byť v některých částech dochází k překryvu produktů, jedná se o malé procento a nově nabízené „bezešvé“ portfolio, které jsou v Dell Technologies schopni nabídnout zákazníkům všech velikostí, má především řadu výhod. Mezi ně pak patří především rychleji dostupné kompletní služby a jejich snazší implementace.

Zástupci Dell Technologies představili návštěvníkům své vize i produkty v rámci série přednášek a nechyběla ani expozice nejnovějších technologií a produktů.

Fotografie z akce najdete zde.

30.9.2016

První vkladový bankomat pro bankovky i mince v ČR na pobočce v ČSOB ve Zlíně

ČSOB na konci září zprovoznila první bankomat, který umožňuje nejen vkládání bankovek, ale i mincí. Bankomat je umístěn na pobočce ve Zlíně na náměstí T. G. Masaryka. Služba bude zatím v pilotním provozu a pro klienty ČSOB zdarma. Podle dostupných informací půjde o první bankomat pro vkládání mincí v Česku.

Doposud slouží vkladové bankomaty pouze pro vkládání bankovek. Klienti je přitom využívají stále více. Počet vkladových bankomatů ČSOB se proto jen za poslední tři roky zdvojnásobil, aktuálně jich je 156, počet vkladů se za stejnou dobu dokonce ztrojnásobil. „Naše standardní vkladové bankomaty se velmi osvědčily, a proto jsme se rozhodli především pro firemní klientelu rozšířit služby také o mince. Ulevíme tak nejen klientům, ale i našim pobočkám. Pilotní provoz bude trvat minimálně do konce letošního roku. Na základě zájmu a zkušeností klientů se rozhodneme o dalším rozvoji a případném rozšiřování sítě,“ uvedl Martin Štýber, manažer útvaru Platební řešení a prodej ČSOB.

Mince se budou vkládat do bankomatu najednou, neroztříděné otvorem označeným pro mince. Maximální počet mincí pro jeden vklad bude omezen na 350 kusů. Má-li klient mince i bankovky, je možné je vložit do bankomatu v rámci jedné transakce. Po vložení hotovosti se zákazník také dozví, jak dlouho bude celá operace trvat. Například 100 kusů mincí se zpracovává přibližně 35 sekund.

Celkový maximální objem vložené hotovosti na jeden vklad zůstane standardních 350 tisíc korun. Připsání vkladů bankovek i mincí bude probíhat v on-line režimu. Pokud tedy klient využije bankomat v pracovní dny od 8 hodin do 18 hodin, peníze mu budou ihned připsány na účet u ČSOB nebo Ery Poštovní spořitelny. Pokud bude vklad realizován později nebo o víkendu, budou peníze na účtu do druhého pracovního dne. O zpracovaném vkladu obdrží klient stvrzenku ve formě výčetky o zpracovaných bankovkách a mincích.

Mezi největší přednosti vkladových bankomatů, které fungují i pro výběry hotovosti, patří právě jejich přístupnost. Klienti je mohou využívat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu bez ohledu na otevírací dobu pobočky. Vůbec první vkladový bankomat ČSOB otevřela v hlavním městě na pobočce na Černém Mostě v roce 2009. Ke vkládání hotovosti mohou klienti používat také pobočky České pošty či finanční centra Ery.


Vyhrajte s Airbnb nocleh v legendárních Abbey Road Studios, kde nahrávali i Beatles!

Komunitní platforma Airbnb, která zprostředkovává ubytování lidem z celého světa, připravila pro své příznivce a milovníky hudby možnost jedinečného zážitku – přenocování ve světoznámých Abbey Road Studios v Londýně. Hostitelem této nabídky je hudebník, DJ, textař a producent Mark Ronson, který je spolu s Bruno Marsem autorem hitu Uptown Funk.

Dne 15. října se pouze na jednu noc promění Studio 3 na Abbey Road v soukromou ložnici výherců soutěže. Bude to vůbec poprvé od roku 1969, kdy bude do těchto prostor vnesena postel. Kdysi se tak stalo na přání jednoho umělce. Ze zdí studia přímo dýchá bohatá hudební historie, ostatně je to místo, kde Amy Winehouse nazpívala svoji poslední skladbu s Tonym Bennettem a kde Pink Floyd nahráli svůj hit Dark Side of the Moon.

Šťastlivci, kteří vyhrají možnost zažít s Airbnb tento nezapomenutelný zážitek, hudba obklopí od samotného příjezdu. Je libo si zahrát na piano, na kterém je stále patrné, že si o něj členové kapely Beatles občas típali cigarety v době nahrávání The White Album? Při příjezdu budou hosté uvítáni Markem Ronsonem, který je osobně provede všemi kouty hudebního komplexu na 4 patrech londýnského domu z 19. století.

„Pokud nejste hudebník, který studio přímo využívá k nahrávání, je skoro nemožné se do Abbey Road Studios dostat. Příležitost překročit práh a ponořit se do všech těch příběhů, které se psaly v těchto zdech, se milovníkům hudby nabízí jednou za život“ řekl James McClure, generální manažer Airbnb pro Severní Evropu. „Hosté na vlastní kůži zažijí všechno, co studia nabízí, včetně možnosti vytvoření vlastní nahrávky během pobytu. Nikdy nevíte, třeba to budete právě vy, kdo se bude procházet po legendárním přechodu na Abbey Road, aby nafotil cover nového alba!“

„Narodil jsem se a vyrostl prakticky za rohem od Abbey Road Studios, jednoho z nejlepších nahrávacích studií vůbec. Za celé ty roky, co tu pracuji, jsem se seznámil se spoustou osobností a slyšet všechny ty historky, které se tu při nahrávání alb děly, je jednou z nejlepších věcí na práci tady. Je to neuvěřitelné, že se Airbnb podařilo přesvědčit majitele studia, aby otevřeli dveře pro lidi, kteří milují hudbu stejně jako já, a se kterými tyhle příběhy budu moci již brzy sdílet,“ říká Mark Ronson, který bude hostitelem tohoto nevšedního zážitku.

Jak soutěžit?

Pokud se chcete soutěže zúčastnit, podívejte se na nabídku ubytování přímo na stránkách Airbnb. Napište něco málo o sobě a hlavně nezapomeňte zmínit vaši oblíbenou skladbu, u jejíhož nahrávání byste chtěli být, kdybyste mohli cestovat časem. Nejste z Londýna? Buďte bez obav, výherce a jeho doprovod dopraví Airbnb na místo na vlastní náklady.

Důležité termíny a podmínky soutěže jsou k dispozici zde.

 

29.9.2016

Pro studenty je IT obor zlatý důl. Trh si je žádá a velká poptávka neklesne ani za deset let

Mezi jednoznačně nejžádanějšími pozicemi na trhu práce i v samotném oboru informačních technologií jsou IT vývojáři, správci sítí a databází, aplikační specialisté a grafičtí návrháři. Aktuální odhady hovoří až o 30 000 chybějících IT specialistech a návrhářích. Firmy tak začaly rekrutovat už studenty na středních školách, a to ještě před ukončením jejich studia. Zájem je podle vyjádření zástupců těchto škol obrovský.

Dlouhodobá poptávka po IT specialistech je dána rozvojem trhu, kdy se stále více uplatňují informační technologie, nárůstem počtu nových investorů, ale také rozšiřování kapacit stávajících firem. Zejména pro studenty se zájmem o počítače či grafiku tak jde o ideální volbu, neboť se nemusí bát ve velkém časovém horizontu o své uplatnění, naopak jde o lukrativní obory, kdy si často vybírají zájemci pozice a nikoliv daná pozice kandidáta, a pozice jsou honorovány velmi dobře.

Firmy sahají po kvalitních středních školách

S nedostatkem IT specialistů firmy volí buď cestu jejich přetahování mezi sebou, ale také výchovou od počátečních juniorských pozic. Mezi to spadá také jejich aktivní spolupráce již se školami zaměřujícími se na technickou a IT profilaci studentů. Současně platí, že ze svých nároků na vysokoškolské vzdělání firmy slevily.

Spolupracujeme dnes s řadou firem, které žádají IT specialisty a nabízejí našim studentům okamžité uplatnění v oboru, jaký studují,“ potvrzuje tento trend Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky v Praze (SSŠVT). „Firmy však neslevují z kvalitního vzdělání, každý student, který se v budoucnu tímto atraktivním oborem chce zabývat, se kromě širokého základu a obecných znalostí musí pečlivě naučit i odbornost,“ dodává Martin Vodička (www.sssvt.cz).

Nabízené platby od 40 tisíc, nezřídka 100 tisíc

Vysoká poptávka spojená s IT kvalifikací v tomto sektoru často zaručuje až o 20 % vyšší mzdy. Už po krátkém zapracování je pak mzda IT specialisty navyšována. Programátoři s pětiletou praxí, např. se zkušenostmi v C# nebo JAVA, případně C/C++ pak mohou získat i 100 tisíc korun. Téměř o stejné peníze si pak může říct Správce sítě, který zodpovídá za údržbu podnikové sítě, včetně propojení k internetu a správy intranetu, nebo také grafičtí návrháři zkušení např. v Autodesku.

Uplatnění pro studenty

Desetitisíce inzerovaných i jinak poptávaných pozic tak řadí informační technologie mezi nejžádanější na českém trhu. Podobně na tom jsou jen specialisté v oborech strojírenství, elektroniky, online marketingu a PR, obchodu a logistiky. Díky vývoji trhu a jednotlivých oborů se odhaduje, že i přes reakci školství na trh se situace nezmění nejméně dalších deset let.

27.9.2016

Nový e-shop Lidlu a logistické centrum bude připojeno k internetu přes národní optickou síť Dial Telecomu

Lidl E-Commerce v Plzni bude v brzké době zásobovat zbožím několik zemí včetně celé ČR; Dial Telecomu jako jediný splnil jeho náročné podmínky na bezpečné a zálohované připojení.

Praha, 27. září 2016 – Dial Telecom, a. s., přední český poskytovatel datových a hlasových služeb, připojil v těchto dnech do své optické sítě nové logistické centrum Lidl E-Commerce v Plzni. Jako jediný vyhověl náročným požadavkům developera i klienta. Řešení zahrnuje jak připojení serverovny a tedy i e-shopu, v němž budou probíhat objednávky a transakce, ale také celého logistického centra. Garantovaná dostupnost datových služeb je vyšší než 99,99 %.

Lidl E-Commerce International GmbH & Co. KG (Lidl E-Commerce) plánuje zahájit plně automatizovaný provoz svého skladu do konce tohoto roku. V tuto chvíli proto probíhá vybavování technologiemi a přípravy po technické stránce, mezi něž patří kromě elektronických skladových vozíků a ostatních automatizovaných činností rovněž zprovoznění kvalitní a zabezpečené konektivity. Náročné podmínky na rychlé a bezpečné připojení k internetu dokázal splnit díky individuálnímu datovému řešení a vlastní národní optické síti pouze Dial Telecom.

Mezi kriticky důležité aplikace bude v serverovně Lidl E-Commerce patřit rovněž plánovaný e-shop, v němž si zákazníci z celé ČR budou moci již v prvním čtvrtletí 2017 objednat různé spotřební zboží.

Se zahájením provozu plzeňského distribučního centra počítáme během podzimu letošního roku. Start internetového obchodu poté předpokládáme nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2017,“ řekla k tomu Zuzana Holá, mluvčí Lidlu.

Zásobování ČR, Slovenska i Německa

Z logistického centra budou zásobovány Česká republika, Slovensko, část Německa a do budoucna i Polsko. Optická síť Dial Telecomu zajistí propojení logistického centra v Plzni s centrálou, napojení na ERP systémy společnosti, konektivitu pro serverovnu a v neposlední řadě přes ni budou probíhat objednávky a finanční transakce e-shopu.

V tuto chvíli máme takzvaný náběhový měsíc, v průběhu výstavby a ladění technologií tedy dodáváme konektivitu 2× 50 Mbit/s. Za plného provozu však bude navýšena na garantovaných 2× 100 Mbit/s, s možností upgradu rychlosti až na 2× 1 Gbps,“ řekla nám Martina Setunská, marketingová manažerka společnosti Dial Telecom.

 

Technické řešení konektivity

Individuální řešení Profi Internet zahrnuje využití tamější vlastní optické sítě Dial Telecomu, která bude nově zavedena až do logistického centra, zálohované konektivity 2× 100 Mbit/s pomocí optické sítě i radiového propojení, s možností navýšení rychlosti až na 2× 1 Gbps. Dostupnost služeb (SLA) tak dosahuje 99,99 %.

Dial Telecom zajišťuje v této oblasti komplexní služby: od vybudování trasy k zákazníkovi, přes koncová zařízení až po garantovaný přístup k internetu. Vlastní páteřní a metropolitní optická síť umožňuje zřídit přístupové linky s maximální možnou kvalitou, a zejména u vysokých kapacit navíc s velmi zajímavou cenou. Technologie využívající optickou síť jako základní přenosovou vrstvu jsou nejčastěji na bázi DWDM nebo CWDM. Nad základní infrastrukturou provozuje Dial Telecom rozsáhlou IP MPLS síť, síť na bázi L2 Ethernetu a SDH síť pro synchronní přenosy – zejména u hlasu.

Optická síť jako konvergenční médium budoucnosti

Dial Telecom začal metropolitní síť v Praze budovat po roce 2000 a každoročně investuje nemalé prostředky do jejího dalšího rozvoje. Pevné připojení klientů optickým kabelem, vedeným převážně v bezpečí pod povrchem země, umožňuje vysokou rychlost a libovolnou přenosovou kapacitu datového a hlasového připojení, ale také jednoduchost a úsporu provozních i investičních nákladů. Metropolitní optická síť kopíruje výstavbu především kancelářských prostor v Praze.

Společnost Dial Telecom vlastní a provozuje rozsáhlé metropolitní sítě v Praze, Brně, Plzni, Ostravě, Hradci Králové, Boskovicích, Jihlavě a Hodoníně. Tam, kde není optická síť k dispozici a kde není její budování efektivní, doplňuje kvalitní pokrytí internetem rádiová síť. Kromě komplexního poskytování internetových služeb se Dial Telecom zabývá například také hlasovými, cloudovými či telemetrickými službami.


TTC TELEPORT získáním certifikace TIER III splnil náročné podmínky pro nejvyspělejší světová datová centra

Největší český carrier neutral poskytovatel kolokačních služeb TTC TELEPORT splnil náročné podmínky pro udělení prestižní certifikace TIER vydávané certifikační autoritou Uptime Institute, LLC. Získáním III. stupně TIER tak TTC TELEPORT, dle celosvětově uznávaných kritérií, poskytuje svým uživatelům maximální bezpečnost a dostupnost poskytovaných služeb, a řadí se tak k nejvyspělejším světovým datacentrům.

Podmínky pro udělení stupně TIER III od Uptime Institute se vyznačují vysokými a přísnými nároky jak v oblasti návrhu datového centra, tak i v oblasti provozu. Nutností pro získání certifikace je plně redundantní provoz systémů napájení i chlazení v celkové dostupnosti minimálně 99,982 procentních bodů.

Systém úrovní TIER od Uptime Institute funguje jako jasný indikátor spolehlivosti datových center. Jednotlivé stupně TIER předem napoví, na jaké technické úrovni se datacentrum nachází. Již samotné získání certifikace TIER III činí z datacentra jedno z nejmodernějších a nejspolehlivějších.

Ověřit si skutečnou úroveň datového centra lze na stránkách certifikační autority Uptime Institute www.uptimeinstitute.com. Více na www.ttc-teleport.cz.

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.