Výsledky AMD a Nvidia za rok 2016
autor: Z. Obermaier , publikováno 10.2.2017

Výsledky nepřekvapují, Nvidia má nejsilnější rok v historii, AMD je opět stovky milionů v mínusu.

Výsledky AMD a Nvidia za rok 2016

Rok 2016 byl opravdu skvělý rok, dařilo se všem, tedy těm - com mají co nabídnout a o co je zájem. Nemyslím tím jen IT byznys, loňský rok byl geniální a nadstandardně ziskový ve všech odvětvích. Svět se vloni definitivně vzpamatoval z krizových roků 2008-2009. Kdo investoval do kapitálových trhů, zhodnotil. Stejně jako investoři do komodit všech druhů, nemovitostí a dalších. Blížící se daňové přiznání bude letos bolet dvojnásob :) Vraťme se ale k našim odvěkým rivalům, AMD a Nvidii. Začněme druhou jmenovanou ...

Celkové tržby byly za loňský rok 2016 (Nvidia má rok posunutý, ale budiž) 6,9 miliard dolarů. Jde bezkonkurenčně nejlepší výsledek v celé historii firmy. Proti předchozímu roku jde o nárůst o 38 procent, což je ohromné číslo. Marže stoupla na 58,8 procent z 56,1 z předloňska. Čistý zisk byl 1,66 miliardy dolarů. Nárůst proti 2015 byl 171 procent. To jsou čísla z říše snů, ale ukazuje se, že lidé i přes brutální zdražení grafických karet, je kupují po tunách a High-end za vysoké částky neuvěřitelně roste. Já to říkám už roky, lidé chtějí výkon, nikoliv nějaké plácání na místě! Také akcie vyskočili do neskutečných výšin, vloni jste za jednu akcii zaplatili 25 USD, dnes je to 116 USD. Hodnota stoupla o 360 procent!

Nvidia bodovala ve všech směrech, vydala celou generaci Pascalu, od low-endu po High-end. Dokonce došlo i na grafiku do PCI-e slotu s GP100, což jsem říkal už před rokem, a nikdo mi nevěřil, že se stane. Také Tegra jde na odbyt v milionech kusů, i když mohlo by to být lepší - konkurence zde je ale ohromná. Shield TV jde dobrá hračka, ale v záplavě levnějších řešení se ztrácí. Dařilo se datacentrům, profi grafice, systémům pro auta ale hlavně vše táhnou hráči. Výhledy na tento rok jsou optimistické. Nvidia očekává roční tržby nad 7,5 miliardy dolarů, což by byl další rekord. Marže má vzrůst na 59,5 procent.

 Výsledky AMD a Nvidia za rok 2016

AMD mělo tržby za loňský rok 4,27 miliard dolarů, což je o 7 procent více než v předchozím roce. Marže byla opravdu špatných 23 procent (zdravé číslo je nad 40), což byl proti 2015 ještě pokles o čtyři procentní body. Zisk nebyl žádný, jelikož náklady byly vyšší než tržby, což se nakonec projevilo v čisté ztrátě 497 milionů dolarů. To je sice lepší, než 660 milionů ztráty v roce předtím, ale není nad čím jásat. Jediným pozitivem je růst ceny akcií společnosti, kdy vloni jsme kupovali za 2 USD a letos 13,3 USD. Pětinásobné zhodnocení je skvělé, ale cena 13 USD u AMD a 116 USD u NVDA je přeci jen značný rozdíl.

Kde Nvidia bodovala, nemělo AMD nic a tak nebodovalo. Levné grafiky s výkonem střední třídy už trh netáhnou, procesory už nenabízí ani nejvěrnější OEM stavitelé sestav. CPU trh AMD je v podstatě mrtvý. Čeká se na ZEN, a prodeje starých procesorů klesly na nulu. AMD čeká v tomto roce tržby dokonce nižší než vloni, což je zarážející. Buď čekají, že ZEN neuspěje tak, jak si sní svůj sen fandové značky, a nebo nejsou schopní jich vyrobit tolik, aby se to projevilo na celém segmentu trhu a tržbách. Jde o to, kdy na trh dorazí levné CPU, nikoliv ten nejdražší High-end. Také v GPU to nebude žádná revoluce, několik let vyvíjený čip, na který nebylo dost prostředků to nezachrání. Však už se vše brzy ukáže ...

Zdroj: TZ AMD a Nvidia



Tagy: AMD  Nvidia  výsledky  2016  tržby  ztráta  zisk  marže  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.2.2017 15:32:28   80.242.34.xxx 15834
Z článku je cítiť neuveriteľný odpor autora k značke AMD... Je mo z toho zle...
10.2.2017 15:32:55   80.242.34.xxx 1319
Je mi*
10.2.2017 15:33:27   194.228.11.xxx 4465
Běž na nejmenovany web a vyrovnej si pocity.
10.2.2017 17:21:57   178.40.31.xxx 6010
Kde su tie časi nezavyslich recenzii a pohladu na PC komponenty
10.2.2017 19:33:52   81.30.247.xxx 2491
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.2.2017 21:08:53   85.71.231.xxx 4113
Jejda zvrácený Jaroušek hlásí zase svoje moudra
11.2.2017 07:29:43   81.30.247.xxx 941
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 09:53:54   85.71.231.xxx 236
Jejda, Jaroušek je i novodobý purista a vymýšlí nám nová slova. Mohu se zeptat co jsou ty "žgrgly"?
11.2.2017 10:17:38   46.165.230.xxx 165
To jsou plyny, které vypouštějí jeho ponožkoví maňásci a nepomáhá proti nim ani čepice s Hurvínkem.
11.2.2017 11:26:33   78.102.116.xxx 103
žgrgly jsou žblepty, grcy, grcy a bláboly dohromady DD
11.2.2017 13:40:46   81.30.247.xxx 621
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.2.2017 21:04:27   46.47.177.xxx 917
Jako stejný odpor vuči nv a intelu a na druhé straně barikády
A pořád to někoho překvapuje
11.2.2017 14:27:00   188.75.145.xxx 263
Obr AMD nesnáší, to ví každej kdo leze pravidelně na PCTuning. Já AMD taky nemam rád, ale měli by psát objektivně.
11.2.2017 15:20:06   192.168.0.xxx 818
Hm, ano AMD nemá rád, ale to nijak neubírá pravdivosti na tom, že AMD je na tom dost mizerně a nVidia měla žně.

Jediné čeho lituju je, že sem se loni nezásoboval akciema nVidie, což sem měl v plánu.
11.2.2017 15:35:33   31.4.42.xxx 352
Na akciích AMD bys vydělal 2x víc, stačí umět trochu počítat..
10.2.2017 15:33:08   194.228.11.xxx 2414
Mě by zajímalo, co se třeba bude s těma všema FX procesorama vyrobenýma/na skladech dělat, dá se to nějak recyklovat na něco nebo co se s takovýma věcma děje?
10.2.2017 16:58:32   46.33.112.xxx 108
Tajně to vysypou do moře, to víš, Asie
11.2.2017 15:20:47   192.168.0.xxx 42
Kus se prodá ve slevách, zbytek se asi recykluje. No nebo holt to moře, ani to bych nevylučoval..
11.2.2017 19:45:11   31.4.42.xxx 11
https://www.guru3d.com/news-story/amd-will-keep-pushing-fx-and-a-series-processors-in-2017.html
10.2.2017 15:35:20   85.135.255.xxx 3510
No čo dodať, každý si to môže skomentovať a vysvetliť po svojom ale čísla sú tú a proste nepustia - nVidia robí "len" grafiky no tie posledné roky ide ozaj ako valec a rok 2016 je len potvrdením.

nVidia zvládla prechod na 16nm a dokonca s malej časti na GDDRX5 veľmi dobre, 1080/1070 a 1060, potom drtička Titan a 1050Ti/1050 s tým že od GTX1060 si nechá očividne kráľovsky zaplatiť a keďže ľudia mali očividný hlad po upraidovaní na konečne nový výrobný proces, hrabala aj na nesporne drahých 1080/Titan.

AMD a CPU je zbytočné riešiť, v 2016 to bolo už len "skonávanie", a grafiky, z mojho pohľadu škoda lebo RX480 bola "dlho" len referencia a predbehli ju aj nereferenčné GTX1060, RX470 je cena/výkon trhák ale to holt AMDčku asi milióny nenaženie, RX460 už len "do počtu" - samozrejme rovnako ako GTX1050

14nm highend žiadny, Fury X/Pro Duo za 600/1500€ v čase GTX1070 za 500€/1080 za 700-800€ dobrý vtip

No, uvidíme 2017, u nVidie nepochybujem že to zase budú zárobkové orgie, AMD bude mať už čo chvíľa nové CPU, neskor APU, Highend GPU snáť revízie RX4xx tak hádam sa aj im už konečne zadarí - a keď nie tak možno takto o pár rokov už nebude AMD Zen ale Samsung Zen
10.2.2017 16:10:46   78.102.116.xxx 278
nechce se mě věřit, že ta čísla AMD jsou tak nízká po těch kvantech čipů pro konzole ...nepochybuji, že letošní rok bude mnohem lepší, bude ale záležet na Zenu ...podíl na trhu grafik je mnohem menší, než u konkurence, takže by museli upgradovat snad všichni ...
10.2.2017 17:27:14   194.228.11.xxx 2126
Krabičky pro děti do toho vůbec nepočítej, tam Amd dodává za naprosto minimální marži. Bohužel, jsou rádi aspoň za tohle, že vůbec můžou vykazovat nějakou výrobu
10.2.2017 19:36:07   81.30.247.xxx 1148
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.2.2017 21:11:57   85.71.231.xxx 287
Jaroušku jak ti šlape to geriatrické porno na tvé 1080 a 4K projektoru?
11.2.2017 07:31:49   81.30.247.xxx 739
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 09:29:26   85.71.231.xxx 2012
Ne, tvoji úchylku ti opravdu nezávidím. Aktuálně sice používám celkem obstarožní hardware (i5-4670K, HD7870) ale zatím nevidím důvod kupovat něco lepšího.

Je pravdou, že by mě můj zaměstnavatel (Texas Instruments) mohl platit lépe, ale na české poměry to zase tak zlé není. Ze svého měsíčního platu bych si mohl dovolit tři tvé 1080 a ještě by mi zbylo na běžné účty.
11.2.2017 10:10:18   81.30.247.xxx 833
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 10:37:03   85.71.231.xxx 187
Promiň raketový odborník opravdu nejsem. Mé znalosti raketové techniky tak odpovídají všeobecným znalostem.
Makléř taky nejsem. Na burze jsem obchodoval prostřednictvím makléře ze své banky. Aktuálně mám ale portfolio už velice malé a pouze v CZ akciích.
Kapesné už nedostávám takových 20 let a lízátko jsem též neměl hodně dlouho, natož tři.
11.2.2017 13:42:18   81.30.247.xxx 329
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 14:24:23   77.236.203.xxx 233
Jardo cim dele te "znam" tim silnejsi dostavam pocit ze si naramne libujes v tom ze se prezentujes jako trotl a kazde obdrzene minus ti pohladi tve gerontofilni srdicko
11.2.2017 15:55:20   31.4.42.xxx 135
Chudák už dostal ban na diit a u DDebila, teď už jen tady a na ehw a bude od něj konečně klid.
11.2.2017 21:01:27   81.30.247.xxx 220
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 21:38:11   77.236.203.xxx 163
to nezvlades a i kdyby ti nahodou nekdo poradil tak te pozname podle tech kecu ...
12.2.2017 09:06:41   81.30.247.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
12.2.2017 10:44:20   77.236.203.xxx 91
i to je mozne ze mas obsesivni potrebu se takto chovat a vystupovat pod vice identitami a krast cizi aspon vime ze tech uchylek mas vic
12.2.2017 10:59:37   81.30.247.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
12.2.2017 11:13:05   90.176.77.xxx 124
Tvuj nic by se mel jmenovat Zeleny Pacient
Adresa Psychiatrie Bohnice
Ucel leceni vymaz mozku od zeleneho slizu....
12.2.2017 18:09:46   81.30.247.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.2.2017 11:28:41   37.221.252.xxx 11
Jo on dostal na diitu banána. Tak proto je tam takovej klid.
10.2.2017 16:45:49   31.4.42.xxx 6710
Čekám novinku o AMD a článek je o Nvidii.
Btw hodnota akcií Nvidie stoupla za rok o 360%. Hodnota akcií AMD stoupla o 650%.
Trololol..
10.2.2017 16:48:38   31.4.42.xxx 257
trolol už to upravil..
10.2.2017 18:27:38   78.99.153.xxx 2610
Tak teraz sa predviedol v plnom svetle. Kvartalne vysledky samozrejme vynechane, pretoze samozrejme obrat 1,1 mld. a strata 3 miliony v poslednom kvartali uz tak bombasticky nevyzera. A samozrejme nezabudnut spomenut, ze tutovo cpu ani gpu nebudu nic moc, aj ked to vyzera velmi slubne. A nakoniec nevynechat polevu a vyhonit si ego nad ziskom z akcii.
10.2.2017 19:20:56   85.132.193.xxx 258
Mě naopak zisk z akcií velmi zajímá, pokud tebe ne, tak proč to komentuješ?
Evidentně bylo lepší koupit akcie AMD a to téměř 2x
10.2.2017 19:37:38   81.30.247.xxx 1048
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.2.2017 21:25:07   85.71.231.xxx 264
Tak toto může napsat jenom někdo kdo o tom nic neví a nikdy neobchodoval.
Právě že vysoce volatilních akciích se dá vydělat nejvíce.
11.2.2017 11:32:06   78.102.116.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 13:43:11   81.30.247.xxx 217
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 14:17:51   77.236.203.xxx 151
tak si dejte vzajemne protoze ani jeden asi neumite poradne cist
12.2.2017 15:37:20   78.102.116.xxx 09
číst umím, reagoval jsem ne na tebe, ale na zkilla ... při vysoké volatilitě, pokud prošvihneš ten pravý okamžik na prodej, proděláš gatě ... záleží tedy i na tom, na kterém stupni křivky jsi akcie kupoval ... pokud u dna a to je známo, pak neproděláš, ale ani nevyděláš, pokud při rekordním růstu, proděláš skoro v každém přípedě ...
12.2.2017 18:11:18   81.30.247.xxx 09
ještě chvilku a nakonec z tebe vyleze že nakupuješ prodáváš přes Plus500
10.2.2017 21:55:43   85.132.193.xxx 217
Crha, ty si se už znemožnil na více webech a jen tak pro zajímavost osobně jsem na zisku za akcii cca 480% (nekupoval jsem na nejnižším kurzu), takže za mě s AMD spokojenost. Jasně, nekupoval jsem tisíce akcií, ale i tak zisk není špatný. No a s vydáním Ryzenu očekávám také posun nahoru.
Je vidět, že tomu "fakt" rozumíš Hlavně všechno okomentovat, trotl...
11.2.2017 07:34:09   81.30.247.xxx 530
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 13:40:33   77.236.203.xxx 163
proc te to tak prekvapuje kazdy neni socka co musi skudlit kazdou korunu aby si mohl koupit GTX 1080 a pak s ni machrovat
11.2.2017 15:58:45   31.4.42.xxx 142
Jardovi koupil 1080ku Homecredit.
11.2.2017 17:17:24   90.181.172.xxx 112
Má to dobrý, nákupní cena 20k, zaplatí 45k.
11.2.2017 21:02:34   81.30.247.xxx 313
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 19:58:44   188.121.185.xxx 15
Môžem vedieť odkial sa zobralo to, že NV mala predchádzajúci kvartál zlý? Podľa tohto článku bol ešte lepší ako ten predchádzajúci:

http://www.svethardware.cz/nvidii-se-dari-opet-si-pripsala-rekordni-kvartal/43912
11.2.2017 20:05:06   188.121.185.xxx 21
Už som to zistil. Nešlo o NV ale o AMD, takže beriem späť.
10.2.2017 16:46:17   64.137.178.xxx 233
Výhledy AMD dost podhodnocuje už delší dobu, myslím, že to je jen dobře (kvůli důvěře). Marže Nvidie jsou fakt závratné, jak ve zbrojním průmyslu, žasnu...
11.2.2017 15:24:51   192.168.0.xxx 22
Když máš v podstatě "jediný použitelný produkt" na trhu tak pochopitelně na to můžes napálit marže astronomické.

Holt 1 a půl hráče na trhu s grafikama je trošku málo.
11.2.2017 16:01:03   89.187.142.xxx 42
Já žasnu nad tím, že to lidi žerou, že nepošlou pc trh na hlubší dno, protože i hry v uplynulém roce nestály za nic (krom několika strategií všechno simplifikované multiplatformovky). Vychází mi z toho jen ten marketing cílený na pocit výkonové výlučnosti, který ale nemá žádnou oporu (hlavně ty hry že jo).
10.2.2017 16:54:22   95.102.191.xxx 1419
olá olá samsung volá
10.2.2017 19:38:26   81.30.247.xxx 536
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.2.2017 22:02:32   85.132.193.xxx 185
Tak teď ani náhodou. Pokud chtěli AMD koupit, tak propásli šanci. Hodně to ovlivňuje cena akcií a ideální to bylo, když byla pod 3 USD, teď na 12 by museli vypláznout cca 4x tolik, a když do toho nešli předtím, tak teď už nepůjdou.
Evidentě je tu dnes pár "jedinců", co ví prd, o obchodu už vůbec, ale hlavně něco okomentovat. Včetně Crhy
11.2.2017 07:35:43   81.30.247.xxx 226
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.2.2017 11:42:06   37.221.252.xxx 00
No vzhledem k tomu že v roce 2017 má vyjít Ryzen i Vega, tak za předpokladu nejhoršího scénáře a to, že obojí bude průšvih, může do konce roku akcie AMD zase slušně oslabit. Nebo ne? Makléř nejsem, jen uvažuji nahlas...
10.2.2017 17:18:08   89.24.107.xxx 6314
Za ty leta je prostě jasné, že OBR AMD nesnáší a škodil by jim, i kdyby se celé info měl vycucat z prstu (to nemyslím tento článek), ale zamyslel se někdy někdo proč? Všichni to berem jako samozřejmost, ale proč OBR tak moc nesnáší AMD a miluje nVidia? Snad ani zaměstnanci nVidia nejsou takto zblbí, že nesnáší AMD. Vážně by mě zajímalo, kde to všechno začalo.
To, že tento autor nelze brát vážně a že tento web dělá už částečně nevěrohodným, tak to víme, i když má možná nejvíce kliků, ale proč nVidia a proč zrovna AMD? Člověk může mít rád jedno a nemít rád druhé, ale on se u toho chová, jak kdyby mu AMD někdy zahlo s jiným chlapem podle té vášně v tom i po těch letech.
Může mi to někdo objasnit?
10.2.2017 19:24:08   85.132.193.xxx 3914
U Obra rozum a serioznost nečekej. Popravdě už jsem si říkal, kdy ta nula něco podobnýho napíše a voilà je to tu.
10.2.2017 20:55:50   46.47.177.xxx 1336
Jestli on je nula tak co jsi potom ty ?
Podle sebe soudím tebe ?
10.2.2017 21:58:32   85.132.193.xxx 1812

Komentář hodný tebe, mulťák Obra brání Obra. Jak ubohý
11.2.2017 08:00:09   37.188.134.xxx 1415
Pokus dobrý, ale tak na úrovni základní školy.
Kazdopadne narozdíl od tebe neuražim atp.
Ta tvoje/vaše potřeba psat to stejně pořad dokola je legrační a to o tobě dost vypovídá.
Co takhle zůstat na tom webu se dvěma i nebo si budu moci i příště něco "nového" od tebe ? (Cti stejného)
11.2.2017 07:38:14   81.30.247.xxx 834
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 08:46:14   182.48.159.xxx 288
Crha ty jsi opravdova trubka, ktera si nevidi na spicku nosu, vi kulove a jeste rozdava rozumy )
Alespon te neco s obrikem spojuje..hloupost a mindraky
11.2.2017 10:12:41   81.30.247.xxx 428
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
12.2.2017 20:26:50   195.78.45.xxx 50
Ja sa Vam divim ze mu na to vobec odpovedate . Ved to od Vas prave potrebuje . Keby ste ho ignorovali tak si doma kuse nehty .
13.2.2017 11:46:50   37.221.252.xxx 00
Tak stačí "tajná" smlouva o spolupráci s Nvidií a Intelem. Kdyby ti zdarma vybavovali domácí kancelář Hi-End komponenty, taky by se ti nejspíš převrátili misky. Jen OBRík má koule na to si pořát hrát na objektivního novináře. Navíc se pod jeho články většinou strhne hezký flame a clickbait je na světě.
OBR je v tomhle velká ryba v tom našem malém českém rybníce.
10.2.2017 17:19:15   85.163.26.xxx 367
Na tenhle článek jsem čekal a dostal jsem dokonce přesně to co jsem čekal. Nádhernou matematiku z 2 USD * 5 = 13,3 USD Pětinásobné zhodnocení v akci
Aspoň už vím proč mě vyhodili z VŠ, takhle dobře totiž počítat neumím.
10.2.2017 17:22:09   46.33.112.xxx 7710
Zdenda von Orákulum zase řádí, před třemi tečkami se nepíše mezera. AMD je konečně výdělečné (hospodářský výsledek z běžné činnosti), pouze umořuje dluh minulých let, ony ty akcie pětkrát nestouply jen tak, vime?

Nevím, kdo je věrný OEM, HP a DELL zvesela nabízí, to je tuším jednička dvojka na trhu?

Takže v CPU všichni čekají na "běžné CPU" ale grafiky kupují všichni jenom high-end? Se už konečně rozmysli.

"Celý segment trhu..." slušný termit, hustě sfištět. Ještěže to není segment segmentu, aby ti nepřetekl zásobník a neprdla žilka.

"Před rokem jsem říkal a nikdo mi nevěřil"... však jo, každej týden ti nikdo nevěří, i minulej rok před týdnem, i ten před tím, i zítra před dvěmi lety... už od té bouračky pamatuješ?
10.2.2017 19:43:45   89.234.157.xxx 114
11.2.2017 09:03:07   93.99.225.xxx 204
"Před rokem jsem říkal a nikdo mi nevěřil"... však jo, každej týden ti nikdo nevěří, i minulej rok před týdnem, i ten před tím, i zítra před dvěmi lety... už od té bouračky pamatuješ?

Výborný, u poslední věty jsem málem spad ze židle, prostě fenomenálně řečný Deset palců nahoru!
10.2.2017 18:11:09   193.85.210.xxx 322
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
10.2.2017 19:31:18   85.132.193.xxx 307
Ta matematika se dá tak dobře ohýbat
"za 2 USD a letos 13,3 USD. Pětinásobné zhodnocení"
Takže 2x5=13,3 - dost dobrý, asi by si měl zopakovat základní školu.
10.2.2017 20:37:24   89.24.166.xxx 2813
asi tak OBR neumi ani zakladni nasobilku a pise sem jako redaktor, to nechapu..
11.2.2017 07:57:17   176.74.134.xxx 1216
Pane Belka,
mám opět k tomu připomínat že jste nepochopil rozdíl teplo vs teplota (fyzika ze ZŠ a možná SŠ) a sám jste byl díky chybám v počtu na pranýři? Dokonce jste chtěl 2x docílit vyhození Makaana z HALu a to pouze za to že s vámi z pochopitelných důvodů nechce spolupracovat a ví co jste zač... čili typické nefér odstranění oponenta tedy jako za totality

Ano Obr umí napsat pěknou kravinu a udělat pár chyb. Trolling mu tedy taky není cizí. Není ale jediný, kdo má máslo na hlavě

Tak jo on se vážně spletl s násobkem pokud bereme rozdíl mezi nejnižším číslem za celý rok 2016 a nejvyšším za leden 2017, pak je to téměř 8násobný nárůst...
11.2.2017 07:59:09   176.74.134.xxx 411
oprava nejvyšší číslo za 1. únorový týden...
11.2.2017 22:05:34   78.45.109.xxx 84
Pane Belka, vy raději nikoho nesuďte , sotva vytáhnete ze svého DD worldu + Facesu tak jste akorát pro smích.
12.2.2017 04:24:56   182.48.159.xxx 42
Koukam, tady bude pro smich vicero lidi
12.2.2017 08:03:26   81.30.247.xxx 27
Už se usmívám teď, nad výsledky ryzenu.
12.2.2017 13:52:34   78.45.109.xxx 36
Potrefená husa kejhá.
Asi jenom vy + Stratos + Wendak ,ale co jsme na vás z CZC zvyklí.
12.2.2017 13:54:08   78.45.109.xxx 16
Potrefená husa kejhá.
Asi jenom : vy + Stratos + Wendak, ale co jsme na vás z CZC zvyklí.
12.2.2017 18:12:44   81.30.247.xxx 02
co je CZC ?
12.2.2017 18:18:00   85.132.193.xxx 10
Jardo, obchod s elektornikou a PC a komponenty
12.2.2017 18:52:53   77.208.73.xxx 40
To jsi neměl wendak. To si snad ani czc nezaslouží.. dovedeš si představit co tam teď začne Crha vyvádět na fórech?
12.2.2017 19:32:34   85.132.193.xxx 30
Tak bral jsem to tak, že když se (na Jardu) slušně zeptal, tak jsem mu slušně odpověděl.
12.2.2017 18:16:34   85.132.193.xxx 41
Co si mě berete do huby?
Beru si já vás? Takhle by to vypadalo:

Místo abyste chodil přede mnou kanálama, tak mě ještě obviňujete? Pro mě jste lhář, něco tvrdíte, děláte ramnena před ostatníma a pak to nedodržíte => nedá se vám věřit, prostě bezpáteřní člověk.
12.2.2017 22:56:35   182.48.159.xxx 40
Hele arnolde, ja vam na to vase 'megaforum' fakt nelezu..mozna kdyz by jste nemel tak zelene IQ, tak by jste to uz treba i zjistil. Duvodem jsou prave lide jako Vy, pak treba ten v tom kloubouku a dalsi, jejiz 'mega' rozhled a pubertalni diskuse jsou dobre tak jen na to, aby jste delali pred nactiletyma machry nato, jak si poskladat par komponent dohromady a ve zbytku casu poradali hony na Belku a kazdeho, kdo s Vami neni na stejne pubertalni vlne. Jeste ted se mi chce smat nad temi srdceryvnyma komentarema, kdyz tam 2 od vas dostali dokonce banana ;)
Ale asi je to Vas level..tak si jej uzijte
11.2.2017 07:40:31   81.30.247.xxx 524
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 10:08:28   85.71.231.xxx 112
Tak to si rád poslechnu jaký je přímý vliv inflace na cenu akcii. Jak to tak vypadá Jaroušek je kromě řiditele zeměkoule i ekonomickým expertem. Pokud nějaký kauzální vztah věrohodně dokážeš, tak si můžeš jít pro Nobelovu cenu za ekonomii.

Určitě je zde vliv nepřímý, ale je velice obtížné hodnotit vliv na cenu akcii v inflačním pásmu, které nyní zrovna v USA mají.
11.2.2017 10:15:40   81.30.247.xxx 417
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 16:21:45   85.71.231.xxx 91
Výrok "PROTO PÍŠU ŽE SE TO CELÉ HEJBE!!!" nemohl udělat nikdo jiný než naprostý ekonomický génius. Už vidím kdo si letos pojede do Stockholmu přebrat cenu od Švédské národní banky.
11.2.2017 16:34:12   85.132.193.xxx 53
No chudáci děcka, ale rodiče si holt nikdo nevybírá... No snad se z toho traumatu v dospělosti dostanou
11.2.2017 16:50:05   31.4.42.xxx 84
Zapomínáš, že Crha je na babky. Jestli to vyženil, tak děckám může být čtyřicet.
11.2.2017 17:00:43   77.236.203.xxx 63
to ale nevyvraci predchozi koment
mit za vrstevnika takove unikum a jeste "fotra" to je na provaz
12.2.2017 20:30:30   195.78.45.xxx 10
Teraz nechape o com sa bavite )
11.2.2017 08:13:50   84.42.139.xxx 37
Asi myslel 500%, to je pak 2*6=12 a napsal pětinásobně... no
11.2.2017 10:14:17   84.42.139.xxx 83
Pro mínusáře: když se něco změní o 100%, kolik to je?!? 2x tolik, ne?!? Tak si to dopočítejte k 500%
11.2.2017 11:50:09   46.30.239.xxx 41
taky me to napadlo jak je to mysleno s tim nasobkem, pac petkrat tolik je i se zakladem sestinasobek, ale cert se v tom ma vyznat, autorovi do skeble nevidim
11.2.2017 11:56:00   78.102.116.xxx 60
2+500%=12
10.2.2017 20:16:35   85.71.201.xxx 152
Jirka zase honi nad vysledkama xDDD Vzdy se na to tesim, ale tentokrat ma zpozdeni, na netu je srovnani uz pres tyden
10.2.2017 20:37:54   89.24.166.xxx 129
asi celou dobu pocital ty akcie AMD 2x5=13
10.2.2017 23:09:09   81.201.59.xxx 1513
POkud pominem fakt ze nejvykonejsi herni grafiku ma porad AMD nikoliv Nvidia tak tento rok bude pro AMD asi uz nekde jinde. Ryzen vypadaji hodne dobre a Vega by mela take minimalne dorovnat Nvidi. 6x nasobne zhodnoceni akcii o necem mluvi take. Kdyz se podivame na AMD a Nvidi tak dlouhodobe AMD pokryva vetsi segment. NV ma vlastne jen GPU a jen s tim se treba do konzoloveho segmentu nema sanci dostat. AMD v podstate ovlada konzolovy trh a ted jeste smlouva s intelem....Nevidel bych to u AMD tak cerne ;)
11.2.2017 11:59:08   78.102.116.xxx 65
co že to má AMD? To snad neřekne ani Raja , protože ta grafika to totální úlet ... a k tomu Ryzenu ... když AMD bude mít a nebude jen vypadat, pak bude všechno v pořádku, zatím jen vypadá, takže všechno ostatní kolem je jen blábol ...
12.2.2017 09:45:08   81.201.59.xxx 46
Je ale nejvykonejsi nebo ne? ;) Ale chapu ze skalni fandy nvidie to musi asi desne zrat. Nicmene jak porad rikam, at si kazdy koupi co chce, budme radi ze tu je jak NV tak AMD...
12.2.2017 15:41:24   78.102.116.xxx 42
co mě má žrát na tom, že AMD vyrobilo nejvýkonnější, ale neprodejnou kartu?
11.2.2017 07:43:54   81.30.247.xxx 520
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 10:55:44   81.201.59.xxx 75
NO byt vama tak si ten samsung moc nepreji ;) Nebude li AMD ale Samsung tak do tri let nebude ani Nvidia;)
Jo Ryzen bude urco provar proto na nej intel docela hodne reaguje. Vim ze je to vase zbozne prani, ale uz ted NV priplacite jako mourovati. Treba 1060 vs 480 tam NV uz moc sanci nema no a uz jen kvuli vam ze s vegou to bude podobne...jen pozor aby vam nepraskla pak cevka
11.2.2017 12:01:45   78.102.116.xxx 65
evvidentně máš s cévkami problémy ty sám, podle těch plamených projevů ...
11.2.2017 08:56:23   93.99.225.xxx 116
Víš co mistře? Pokud ti redakce dovolí psát tyhle ubohý kecy, asi se fakt na celej pctuning už vyseru. Je to tady žumpa. Di se chytit třeba s panem kohoutem za ruce a jděte líbat cikány do chánova, a kuptenjim nějaký envídije. Nazdar.
11.2.2017 10:19:18   81.30.247.xxx 512
Hele hele helemese, chvála redakci že tady ty moje posty nechvává byť by to odradilo jen jednoho ubohýho AMD fanatika od navštěvování a psaní žgrglů, tak by to bylo jen a jen dobře... Pár let, pár takových AMD trollů a pak si udělám kafíčko a budu si tady spokojeně číst v diskuzích smysluplné příspěvky než jen výkřiky do tmy, podle toho jak komu by se co hodilo.
11.2.2017 10:16:21   46.227.176.xxx 95
A zas som si dobre tipol kto je autorom clanku uz z nadpisu Hnidopich Ó by si nenechal ujst moznost nakadit na AMD a vopchat sa bez lubrikantu nvidie.
11.2.2017 12:03:04   78.102.116.xxx 34
co něco k věci? Nebo není co? Jen bláboly?
11.2.2017 11:31:25   78.45.146.xxx 334
mimo dříve komentovaných perel mě hodně pobavilo následující:

cena 13 USD u AMD a 116 USD u NVDA je přeci jen značný rozdíl.

Podle článků jsem tipoval, že autor prostě nakoupil akcie NVIDIA a shortoval AMD. Pak mi ty články dávaly (z jeho pohledu částečný) smysl - bojoval za svou investici i když na malém českém písečku. Dnešní výtvor do toho opět zapadá.

Ale srovnávat "cenu" akcií? To už je trochu moc.

Majitel webu by se měl zamyslet nad tím jakým způsobem mu tento "redaktor" web dehonestuje.

hint: NVDA má vydaných 538 mil. akcií. AMD jich má 926 mil. kusů. Srovnávání ceny akcí je tedy manipulativní srovnávání ceny jablek a hrušek.

Jestli něco srovnávat, tak tržní kapitalizaci (dnes 59,4 vs. 12,7 mld USD). Pokud chce autor pět ódu na cenu akcie, tak doporučuji Berkshire Hathaway.

FYI - objektivní srovnání tvrdých čísel mi nevadí. AMD na tom zdaleka není tak dobře jako NVIDIA. Ale manipulace až lži mi opravdu vadí.
11.2.2017 11:36:44   77.236.203.xxx 171
"Majitel webu by se měl zamyslet nad tím jakým způsobem mu tento "redaktor" web dehonestuje."

zatim mu to vydelava asi mu to tak vyhovuje "ZATIM" >>> ostatni se snazi budovat dobre jmeno tady se snazi o opak ala blesk/super/aha! apod. tohle uz davno neni seriozni web skoda ze je tu jeste par dobrych redaktoru kteri trpi kvuli takovym jedincum
11.2.2017 12:07:42   78.102.116.xxx 06
Soukup na tomhle nevydělá ani vindru ...
11.2.2017 12:50:46   77.236.203.xxx 50
kouam ze jsi opet mimo a navic si asi myslis ze je to tu samy altruista a inzerce v podstate neexistuje
11.2.2017 16:14:58   31.4.42.xxx 61
Reklamu tu blokoji zásadně kvůli Obrovi.
11.2.2017 16:35:44   77.236.203.xxx 20
Impression Media(Media Bohemia a.s.=> Media Bohemia Holdings Limited) myslim resi inzerci na zaklade navstevnosti webu AdBlock ma nejspis minimalni az nulovy vliv na prijmy (jediny pozitivni dopad bych videl ze se nenacte cast toho neoptimalizovaneho bordelu protoze PCT je celkove v hroznem stavu)
12.2.2017 15:45:21   78.102.116.xxx 13
pravda ... fans AMD se na reklamu lepí jako kuře na sopel ...na vás musí vydělat i ňouma ...
11.2.2017 13:51:19   81.30.247.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 16:21:11   31.4.42.xxx 71
Tak to je PCT určitě moc rád, že má takového aktivního udávajícího čtenáře. Možná ti za to dá i pěkný žlutý banánek.
11.2.2017 21:05:13   81.30.247.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.2.2017 21:41:10   77.236.203.xxx 41
Jardo co rikas na nove testy tvuj nazor me opravdu zajima

https://videocardz.com/65825/first-amd-ryzen-7-1700x-benchmarks-are-here

sice jsou to opet testy s vypnutym Tubrem a pameti maji nizkou frekveci a spatne casovani ale vypada to pekne co myslis ?
12.2.2017 11:02:12   81.30.247.xxx 27
až na to že to nebude za lidovou cenu... pěkně se přiblížili intelu a vy to zaplatite. Žádný že by low CPU měl low cenu, že by procák stál zase 1700,-kč o tom si můžete nechat zdát. AMD tam napalí jen o něco álo menší cenu intelu a tradá, AMD trollové otevřte peněženky, poždímáve vás stejně jak vás ždíme intel a nvidia.
12.2.2017 11:29:51   77.236.203.xxx 50
nezklamal jsi ;)
12.2.2017 13:02:55   176.74.134.xxx 26
Crha sice dokáže ze sebe udělat vola, ale tentokrát má pravdu, AMD vážně není zapsaný spolek a co nabídne to pochopitelně jako každá zdravá akciovka naúčtuje...

Zkuste si vy všichni co chcete všechno zadarmo založit firmu a podnikat, schválně jak dlouho vydržíte s takovým přesvědčením...
12.2.2017 13:14:56   77.208.73.xxx 62
Koho oslovuješ? Kdo chce všechno zadarmo? Kdo to je vy všichni? Kde tu kdo píše že chce něco zadarmo nebo levně?
Nedělej tu z lidí idioty pls.
12.2.2017 17:47:44   176.74.134.xxx 04
to snad ale bylo jasné že tím mířím snad na všechny...

Takoví kteří by nejradši všechno zadarmo se najdou, to zas pozor...
12.2.2017 18:18:29   81.30.247.xxx 08
dvojtá nulo: CO ŘÍKALI VŠICHNI AMĎÁCI? Vzpomeň si nejsilnější argument ve všech diskuzích byl: "RYZEN DONUTÍ INTEL ZLEVNIT!" A co to tu máme jen o něco málo levnější variantu, která nedonutí intel nějak moc slevňovat, navíc s výkonem, kdy coffelake může v klidu odložit až na rok 2019.
Ale teď bude nejsilnější argument AMĎáků: "Však vyrobit procesor je drahé, tak to holt musí tolik stát." To je výsměch jak obhajujete do posledního dechu své ješitné a infantilní vlhké sny. Budu se smát až Veka bude konkurovat 1080tce i cenou
12.2.2017 18:54:48   77.208.73.xxx 61
Chlapče ty jsi tak hloupý, že mi nestojíš ani za odpověď.
12.2.2017 15:47:16   78.102.116.xxx 02
soukup, bývalý náměstek ve vládě Topola ... ODS to jistí ...
11.2.2017 14:11:57   89.176.139.xxx 140
Dochází zlObrovi, že 1 ks akcie Nvidie stojí 9x víc než 1 ks akcie AMD, ale když se veme v poměru k tržní kapitalizaci, tak není 9x levnější, jak se zjevně snaží nasnažit, ale jen téměř 5x? Takže kdyby AMD mělo stejný počet ks akcií jako Nvidia, tak cena akcie AMD byla 25 26 USD.
Míchá jablka a hrušky a přitom se márně snaží ukázat jak rozumí finančním trhům.
Je vidět, že investoři mají velkou víru v AMD díky ZENu (což se pro dobro fandů i hejtrů doufám potvrdí) a bylo lepší koupit akcie AMD, protože se na nich dalo vydělat více.
11.2.2017 16:17:39   31.4.42.xxx 70
Co blázníš? Obrovi...? To bys chtěl asi moc..
11.2.2017 17:53:59   37.188.128.xxx 25
Fanoušci AMD mají viru ?
I fanoušci Arsenalu mají ve Wengerovi pořad viru tak 10 let ze ten titul zase vyhrajou, ale ani letos to nevypadá moc růžově.
11.2.2017 15:15:49   193.165.236.xxx 171
Autor článku je evidentně zabedněný nVidia fanboy, jeho nenávist k AMD by se dala krájet... Souhlasím, procesory od AMD jsou špatné a AMD posledních pár let pěkně zadrbalo, žerou jak Sovětské tanky, nepodporují DDR4... Ale aspoň mají na rozdíl od Intelu rozumnou cenu. Jsem moc zvědav na Ryzeny a doufám, že budou stát za to, protože pokud to bude další propadák, nebo AMD nedej bože třeba ukončí výrobu procesorů, Intel pravděpodobně zvedne ceny tak, že se z toho všichni posereme . Poslední generace grafik od AMD se podle mě dost povedla, mám RX 470 a jsem naprosto spokojen. GPU od nVidie se podle mě oplatí jen v případě, že máte v plánu kupovat high-end kartu, ale to jen proto, že v takovém případě prakticky jinou možnost nemáte...

Když to shrnu, všichni fanboys, jak AMD tak nVidia by se měli uklidnit a být naopak rádi, že má jejich oblíbený výrobce GPU nějakou konkurenci a nevybírat výrobky podle značky. Svou RX 470 jsem nekoupil proto, že by byla od AMD, ale proto, že ve střední třídě má AMD prostě lepší poměr cena/výkon než nVidia. Kdyby to bylo naopak, bez váhání si vyberu GTX kartu.
11.2.2017 17:10:37   31.4.42.xxx 161
Citace:
AMD čeká v tomto roce tržby dokonce nižší než vloni, což je zarážející. Buď čekají, že ZEN neuspěje tak, jak si sní svůj sen fandové značky, a nebo nejsou schopní jich vyrobit tolik, aby se to projevilo na celém segmentu trhu a tržbách.

Četl vůbec autor tu tiskovou zprávu AMD, kterou uvádí jako zdroj?? Nic o žádným očekávaným poklesu tržeb za rok 2017 v ní není. Ani by to nedávalo smysl, když AMD uvede několik nových produktů. Tohle už není jen lhaní, tohle už je skutečná hloupost autora článku.

For the full year 2017, based on 52 weeks, we expect:
• To grow annual revenue, expand gross margin and deliver non-GAAP net income
12.2.2017 08:02:29   81.30.247.xxx 48
Tak už nám to pomaličku leze ven paní Horáčková. A co jsem říkal, AMD potřebuje 8x16 aby se vyrovnalo inteláckýmu 6x12.
jahahahhaa
Jedinej kdo bude mít z ryzenu radost jsou servery, které komprimují obrovské množství dat, to jediné umí ryzen líp.
Ale už si pro něj běží, za 12.000 no nekup to, když intel stojí i7 6850 stojí 18.000,-Kč to jo. Jak jsem říkal, jediné čím AMD může zaujmout je cena. Ale nevím jestli těch 12.000 není nákupka, takže v čr odhadem tak za 16.000,-Kč a to už zas taková výhoda není co? (rozdíl 2000,-Kč)
12.2.2017 11:18:09   90.176.77.xxx 22
Boze ty si vemeno..A koho zajima ,ze AMD potrebuje vice jader na dorovnani intelu..Urcite pro neznale se bude lepsi prodavat procesor s vice jadry nez ten druhy..Nikdo zatim nezna vykon atd az budou testy tak tady muzete neco psat..
12.2.2017 12:31:39   77.208.73.xxx 52
Neřeš. To je jen gerontroll.
12.2.2017 15:56:57   78.102.116.xxx 22
nějaké syntetické testy jsou venku a Ryzen vypadá dost dobře ...
12.2.2017 18:22:41   81.30.247.xxx 15
Bože ty jsi VEMENO. Napsat Crhovi že nezná výkon přitom už testy jsou venku. Sám ses ztrapnil jak neschopný a pozadu jsi.
Ale tak hlavně že sis kopnul do Crhy.
Výsledky jsou venku a s RyZenem to nevypadá dobře.
12.2.2017 18:59:19   77.236.203.xxx 52
Jaryne realny vykon nezname ani v systetice natoz v ostrem provozu tak o cem zase tocis?

co vime ze CPU z uzamcenym turbem v kombinaci s chipsetem A320 + pametmi se spatnym casovanim dosahl velmi peknych vysledku v syntetice nic vic nic min ale v praxi to muze byt klidne propadak nebo naopak pecka >> stejne hodne lidi zajima kolik FPS budou mit ve hrach a vsechno ostatni jim je ukradene

uz vidim ty komentare : moje GTX 1080 a 7700K pretocene na 5GHz da maximalne 130 fps a AMD je totalni sracka protoze toci se stejnou grafikou jen 123 fps to ale nevadi ze je levneji a minimalni FPS a framelatency ma identicke!!

!! vse je jen spekulace protoze opravdu vubec netusime jak se bude chovat v realu s chipsetem X370+odemcenym turbem+lepe nastavenymi pametmi apod. !! rikam muze to byt i uplny propadak nebo naopak pecka!!>> to dopredu nedokaze rici nikdo
13.2.2017 04:06:04   37.48.35.xxx 31
To nema cenu tomuhle pacientovy neco vysvetlovat..Hold kdyz ma nekdo nizke IQ a nechape je to tezke. Porad plka tu svoji pravdu...
13.2.2017 13:08:09   188.95.122.xxx 00
Zas další mudrc... Již na střední škole se člověk naučí že srovnávat musí nejen podle technických výsledků, ale i podle ceny. To znamená, že nemůže AMD prodávat stejně výkoný procesor jako Intel ale za poloviční cenu. Zas tak vysoké marže za značku Intel nemá... Takže pokud AMD udělá procesor za 3000 Kč se srovnatelnám výkonem jako intel za stejnou částku, pak je to o preferencích značky. Pokud má ale AMD v cenové kategorii navrch (min o 10 %) pak je AMD jasná volba. Přeci pokud chci výkon na hry a mám v rozpočtu 10tk koupím to nejlepší v teto ceně a tam AMD opravdu není. Tedy výběr mezi A10 a i3... jednoduchá matika :-)
13.2.2017 13:10:20   188.95.122.xxx 00
A10 a i3 jsem vybral podle ceny i rozumného TDP. Tedy procesory jaké připadají v úvahu. A tady ať si každý rozhodne, jestli koupí za 3500Kč A10 nebo za 3500 Kč i3
12.2.2017 08:32:30   46.16.121.xxx 40
Vždy se fajn pobavím nad příspěvky. A někdy je fajn i hodit nějaký blábol ať se to rozvíří. Držím AMD palce ať má stále tak neoblomné fandy a byla alespoň jakš-takš konkurenceneschopná.
12.2.2017 11:03:04   94.112.132.xxx 94
Tak už se konečně přiznejte, že jste někdo v dětství šikanovali a mlátili toho OBRblba po hlavě grafikou od ATI, že z toho má doteď takové komplexy?
12.2.2017 12:01:56   37.188.176.xxx 64
A Stachuje mlátil čím ? Nv grafikou a do zadku míč strkali intelacky procak ze ?
Fakt duchaplny komentář.
12.2.2017 12:33:30   77.208.73.xxx 91
Tak rozdíl je v tom, že PCT byl kdysi docela pojem, kdežto DDemagogovo doupě byla vždy žumpa.
13.2.2017 12:58:45   188.95.122.xxx 01
Tak nějak nechápu proč má AMD tak nízkou částku za akcie? Pak se nemůžou divit že nevydělávají nic
Každopádně z článku není zdůrazněno že nárůst má AMD o proti nVidii mnohem vvyšší. AMD o 6,5násobek a nVidia o 4,5 násobek. Takže AMD se daří lépe jen ty jejich ceny... Takhle levné akcie snad nesjou ai na banány

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

195 čtenářů navrhlo autorovi prémii: -30.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.