Samsung Galaxy S II prý nedostane oficiální aktualizaci na Android 4.1 = 28 milionů zklamaných duší
autor: Mirek Kočí , publikováno 4.7.2012

Podle nejnovějších zpráv to vypadá tak, že jeden z nejpopulárnějších smartphonů oficiálně aktualizaci na nejnovější verzi Androidu 4.1 Jelly Bean nedostane. Údajně snad z důvodu nedostatečně výkonného hardwaru, což se nám ale zdá notně přitažené za vlasy, když nový systém dostane i Nexus S.

Pravým důvodem tedy bude nejspíše snaha Samsungu neoslabovat prodeje své vlajkové lodi Galaxy S III, která se začala v České republice a na dalších trzích prodávat před několika týdny, a dalších modelů, které na trh uvede v průběhu roku 2012.

Chcete se dozvědět více o nových chytrých telefonech, tabletech a aplikacích pro ně? Navštivte náš nový web Světaplikací!

V článku, který byl předevčírem uveřejněný v deníku Christian Post, je uvedeno, že Galaxy S II nedostane Android 4.1 kvůli níže vypsaným bodům:

  • malému rozlišení displeje (Galaxy S II má pouze WVGA rozlišení 800 × 480 obrazových bodů)
  • proprietární grafické nadstavbě TouchWiz, na kterou prý Galaxy S II v souvislosti s Jelly Bean nezbývá výkon (nebyla by prý zaručena plynulost OS)
  • dvoujádrovému procesoru, doporučené je prý čtyřjádro – to ale paradoxně nemají poslední ani dva modely z rodiny Nexus; Nexus S je pak vybaven dokonce pouze jednojádrovým SoC

Samsung Galaxy S II prý nedostane oficiální aktualizaci na Android 4.1 = 28 milionů zklamaných duší

Co si o těchto důvodech myslíte vy? O slabém hardwaru podle nás nemůže být ani řeč. Pokud se však přeci jen tato negativní prognóza potvrdí, pravý důvod bude nejspíše vězet v neochotě Samsungu svůj veleúspěšný mobil dále podporovat, aby nepřišel o peníze z prodeje novějších modelů.

Zdatnější uživatelé nad tím ale vůbec nemusí přemýšlet, protože jim dělají radost vývojáři na fóru XDA, kteří již nabízí ke stažení první alfa verzi Androidu 4.1 Jelly Bean.

Zdroj: Christian Post



Tagy: Android  Jelly bean  Samsung  Galaxy  Galaxy S II  S2  S II  Android 4.1  aktualizace  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.7.2012 13:53:08   78.102.84.xxx 453
Doporucene 4 jadro do telefonu mi prijde uz jako trochu moc. Moc me nenapada vyuziti - krom lidi, co na telefonu travi cely den hrami..
Bud tento pozadavek bude odvolan jako blud nebo skoncime se stavem, ze 4.1 bude tak na par tabletech, protoze telefony se 4 jadry se snad nebudou prilis vyskytovat..
4.7.2012 15:13:04   77.48.99.xxx 3024
Snad jen to, že tohle je u Androidu normální. Vždyť i blbej 3GS dostane iOS6...
4.7.2012 15:18:03   82.132.228.xxx 236
Lenze v samsungu su onieco mudrejsi..
Urobili to naschval lebo? No predsa aby si kupili S3 a predali S2 ..
4.7.2012 15:27:35   77.48.99.xxx 674
Spíš vychcanější a kašlou na zákazníky s rok starým mobilem
4.7.2012 15:59:40   82.132.216.xxx 1118
Ale us to neni 28 milionov dusi ale len 8 ..
20 mil ludi S2-jku predalo vcetne mna
4.7.2012 15:53:37   188.175.124.xxx 173
...romka to jistí
4.7.2012 16:36:07   77.48.99.xxx 148
Tak jistě. Ale to je jako škrábat se levou rukou za pravým uchem
4.7.2012 15:57:47   109.164.1.xxx 293
A teď googličkáři a samlovíci házejte ještě špínu na nokii že do nových lumii nedá wp8 a to tam sou ty důvody možná i trochu reálnější.
4.7.2012 17:49:58   109.164.78.xxx 157
Jenomže tam bude WP 7.8 a mezi 8 bude rozdíl v tom, že v 8 bude jádro optimalizované pro jiné druhy procesorů atd... co se týče funkčnosti nepoznáte rozdíl!
4.7.2012 19:24:39   85.70.36.xxx 160
ppromi napsal:
Jenomže tam bude WP 7.8 a mezi 8 bude rozdíl v tom, že v 8 bude jádro optimalizované pro jiné druhy procesorů atd... co se týče funkčnosti nepoznáte rozdíl!

Opravdu? A co třeba to, že WP8 bude podporovat aplikace napsané v nativním kódu? Z toho plyne, že většina nových aplikací (hlavně her) budou v nativním kódu napsané (kvůli výkonu) a nebudou fungovat na WP7.8 a nižším. To bych řekl, že je právě do nejdůležitější, ne úprava chování live tiles..
4.7.2012 15:58:29   80.188.70.xxx 171
A proto až doslouží moje N79, další telefon bude určitě Nexus. Kdyby aspoň řekli narovinu že na to kašlou a nevymýšleli takovýhle bludy
4.7.2012 16:31:49   89.190.90.xxx 3916
Sam S2 vlastnim a uprimne jsem si od koupe S2 myslel jak veci dopadnouz uz dob S1 !! Pro me je tento krok velkym sklamanim.Co nato ,ze FW udelaji kluci na kolenou,kdyz mega vyrobce Samsung z vysoka mrda na uzitele.

PROTO VAS ZADAM : NEKUPUJTE S3

At si to ty hyeny Jizni Koreje ovedomi.
A pak ze nejste obce.Taky ta jejich nejdebilejsi reklama : DELAME TO PRO LIDI .... doposud to asi delali pro prasata ???

S3 po zkusenostech uzivatelu se prepaluje,dokonce doslo k horeni konektoru nabjeni,po padu z 20 cm se rozbiji display,( Kamos zpadl ze 4 metru kdy mu vypadla S2 a telefon jako novej) Akorat si zlomil nohu na pul roku :-) Opet ma S3 problem s flekama ( Nikdy vic AMOLED !!! Doporucuju telefon s IPS !! A o proti S2 neprinasi znatelny posun !!!
4.7.2012 17:58:03   90.180.102.xxx 1412
No já mám tel s amoled déle něž rok a žádný problém jsem s ním nezaznamenal. V porovnání s jinými displeji uznávám, že i ty jsou na vrcholu, přesto ale na amoled nedám dopustit.
4.7.2012 16:49:07   192.128.3.xxx 95
Samsung zatial nic nepotvrdil, takze je to dost predcasne. no aj keby to bola pravda tak vdaka XDA ci CM teamu dostane SGS2 Jelly Bean skor ako Samsung vyda official Jelly Bean pre Galaxy S3...
4.7.2012 17:32:08   82.99.187.xxx 175
nejsem vlastnikem SGS2, takze pisu jen dle slov kamarada, ktery ji ma.

"Nechapal jsem proc lidi nadavaji na S2, podle me je to bezvadny telefon"

po aktualizaci na ICS

"to je kram, porad se seka, obcas na chvilku vytuhne a nereaguje - uz chapu proc kolegove tak nadavaji. Zkusim to reklamovat, protoze mi to pri nabijeni pise prilis vysoke napeti a pozadam je o downgrade"

po reklamaci

"uz to nabiji, downgrade nejsou ochotni udelat, telefon ma porad stejne problemy"

Osobne samsung mam (ace) a byla to nejhorsi koupe telefonu, co jsem kdy udelal, ale to je uplne jiny pribeh...

Samozrejme ze samsung jsou svine, kamarad nadava ze na S1 aktualizace neni, ale na nexus s je, coz je skoro identicky model take od Samsungu.

Tato zprava me vubec neprekvapila.
4.7.2012 18:06:22   77.48.104.xxx 239
Ano, všichni nadávaj na Apple jak má vše předražený, ale tohle si neuvědoměj. Pořád podporuje 3GS a to už je předminulá generace. S největší pravděpodobností, až výjde iOS6, to bude už předpředminulá generace a stále podporovaná.
Jednoduše maj přiznat, že na to kašlou.
Koupě jiného telefonu s Androidem než Nexusu je takřka nesmysl.
4.7.2012 18:47:24   109.164.3.xxx 40
ppromi napsal:
Jenomže tam bude WP 7.8 a mezi 8 bude rozdíl v tom, že v 8 bude jádro optimalizované pro jiné druhy procesorů atd... co se týče funkčnosti nepoznáte rozdíl!


Bude tam uplne jine jadro, takze rozdil poznas a velky. Mam WP
4.7.2012 22:05:09   83.208.162.xxx 144
armyk napsal:
Ano, všichni nadávaj na Apple jak má vše předražený, ale tohle si neuvědoměj. Pořád podporuje 3GS a to už je předminulá generace. S největší pravděpodobností, až výjde iOS6, to bude už předpředminulá generace a stále podporovaná.
Jednoduše maj přiznat, že na to kašlou.
Koupě jiného telefonu s Androidem než Nexusu je takřka nesmysl.


To že 3GS dostane IOS6 neznamená že má podporu když tam nepůjde žádná klíčová funkce kterou se systémem představili
5.7.2012 07:54:17   77.48.104.xxx 132
Ano, některé funkce nepůjdou ať už kvůli HW nebo kvůli marketingu, taky chtějí aby si lidi koupili dražší přístroj. V podtstatě budou mít to co ma jí dnes a něco navíc, majitelé iP4S budou mít víc, to je jasné.
Ale Ssmsung, prostě odstřihne celej telefon a konec.
5.7.2012 00:28:42   213.151.213.xxx 81
Sony ževraj chystá update aj pre niektoré modely z roku 2011 ... ak by to bola náhodou pravda, neviem na čo by sa mohol Samsung potom vyhovoriť keďže aj najvýkonnejšia Xperia z rou 2011 má slabší HW ako SGSII
5.7.2012 08:35:43   178.41.84.xxx 54
armyk napsal:
Ano, všichni nadávaj na Apple jak má vše předražený, ale tohle si neuvědoměj. Pořád podporuje 3GS a to už je předminulá generace. S největší pravděpodobností, až výjde iOS6, to bude už předpředminulá generace a stále podporovaná.
Jednoduše maj přiznat, že na to kašlou.
Koupě jiného telefonu s Androidem než Nexusu je takřka nesmysl.



az na to ze 3GS dostane totalne osekanu verziu iOS, tkora nema prakticky nic z predstavenych noviniek, a na takom zastaralom HW este aj ta osekana verzia pojde extremne pomaly... to uz radsej ziaden update, a nechat telefon na poslednom funkcnom firmware...
5.7.2012 14:54:21   90.180.153.xxx 40
3GS má pouze 256 MB ram, co je důležité je, že bude nadále moci stahovat aplikace exkluzivně pro iOS 6, zatímco GSII ne. Taky je to porovnávání hrušky a jabka - 3GS je v dnešní době šnek z roku 2009, zatímco GS2 je nejvýkonější model androidu v roce 2011 všude vychvalovaný telefon - že po roce nedostane update je trestuhodné!
5.7.2012 09:12:17   90.176.227.xxx 60
Billy Jean is not SGSII' lover
5.7.2012 16:07:14   85.162.162.xxx 10
People always told me, be careful of what you do,
don't brick your Galaxy S Two

For forty days and forty nights,
I tried to bring my prrrecioussssss phonie back to life

She told me his name was Jelly Bean,
But I don't even have an Ice Cream in my pocket

Jelly Bean is not my lover,
It is just garbage demanding quad core
5.7.2012 19:25:47   90.176.227.xxx 10
Jindřich Pirner napsal:
People always told me, be careful of what you do,
don't brick your Galaxy S Two

For forty days and forty nights,
I tried to bring my prrrecioussssss phonie back to life

She told me his name was Jelly Bean,
But I don't even have an Ice Cream in my pocket

Jelly Bean is not my lover,
It is just garbage demanding quad core


Dobre Vy
5.7.2012 16:18:24   85.162.162.xxx 20
Nebo taky:

Don´t mess with Android,
or you gonna have your hands full of shit
5.7.2012 13:59:00   194.228.102.xxx 40
Zajimave, rok stara vlajkova lod Galaxy S II nedostane upgrade 4.0 -> 4.1, ale dva roky stare WP7 telefony HTC HD7, Samsung Omnia a dalsi upgrade 7.5 -> 7.8 dostanou, kde se stala chyba?
Btw. vyzadovat 4jadro pro plynule UI mi take neprijde zrovna to prave orechove
6.7.2012 12:48:56   213.226.245.xxx 11
S2 už aktualizaci dostal. Z 2.x na 4.0. Což je dost velký skok. To je jako kdyby WP7 telefouny dostaly aktualizaci z 7.5 na 9.0

Ale jinak je to kravina. Když už tam je 4.0, tak proč nemůžu mít 4.1?
5.7.2012 15:52:08   85.162.162.xxx 14
Jasně, na XDA je dávno už leccos. Kdo to do SII chce, ať si to tam nainstaluje neoficiální cestou, však už si majitelé čtyřkovej Android takhle zkusit mohli. Jsem toho názoru, že se Samsung chová celkem logicky. Pořád lepší, než Nokia, která slibuje doživotní updaty pro své telefony s WP 7.5, tedy již nyní mrtvý systém. Ha!

Osobně jsem si z USA přivezl Samsung i927, což je Galaxy SII s výsuvnou QWERTY klávesnicí, jenž se u nás nikdy prodávat nebude, jde o exkluzivitu pro AT&T. Je v něm Android 2.3.5 a já jsem spokojen. Androida čtyřku jsem měl na Xperii Pro a bylo to něco úděsného, hroznej shit, migroval jsem zpět na 2.3.x, ale stejně pak ten phone "zahodil". Takže ale stejně, ani na můj i927 Android 4.X.Y.Z dávat nehodlám.
Android je vůbec hroznej šunt a nebýt toho, že jde o jediný otevřený mobilní systém, pro nějž se stále vyvíjejí aplikace, nemám ho, mám dál Maemo.

Jinak, vřele doporučuji kupovat mobily exkluzivně dělané pro USA už jen proto, že v USA mají benevolentnější normu co se týče výkonnosti sluchátkového zesilovače, tudíž vám to klidně urve hlavu, když chcete. Nic podobného se v EU prodávat nesmí, veškeré věci se sluchátkovým výstupem jsou v EU speciálně upraveny tak, aby hrály hnusně tiše. Hajzlové jsou to...
6.7.2012 13:39:38   81.201.60.xxx 30
Tímto bych ti chtěl dát vědět, že jako majitel G-S2 sem přemýšlel nad tím že si někdy pořídím S4, S3 nechci protože vypadá hnusně, ale když můžu od tebe čekat stejnou SW podporu jako předvádíš u S2 tak se na tebe zvysoka a uz si od tebe nic nekoupim, nazdar!
6.7.2012 15:32:42   213.226.245.xxx 01
Tak si tam nahraj cyanogenmod a máš to lepší než origoš od šuntsungu.
6.7.2012 16:51:24   81.201.60.xxx 00
jj uz sem cetl, je fakt ze po poslednim ofiko updatu se propadla vydrz, docela podstatne, tak to sem poprve cetl o tomhle modu, ale zase touchwiz mi celkem sedi, apek mam hafo, kontakty a dalsi mraky dat za rok a pul a ne ze bych o to chtel o vsechno prijit.
25.7.2012 19:45:18   89.203.217.xxx 00
Neochota Samsungu podporovat jiz bezici stroje je legendarni. Coby byvaly majitel telefonu Omnia i900 jsem se oficialniho update v cestine vubec nedockal - a pritom co mel tento system chyb. Oficialni stanovisko Samsungu znelo, ze upgrade firmware je pouze projevem jejich dobre vule, ktera jim asi chybela. Pro telefon z doby pred 10 lety to nebylo prilis zapotrebi, dnes odriznout smartphone od upgradu je opravdu tristni.
Nevydat upgrade na android 4.0 pro v te dobe vlajkovou lod SG2 by asi bylo prilis silne kafe i pro Samsung. Nicmene dnes uz SG2 neni vlajkovou lodi a Samsung se tak muze vybarvit ..

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

24 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
TOPlist