AMD ukončí softwarovou podporu pro Radeony HD 4000 a starší
autor: Jaroslav Lexa , publikováno 21.4.2012

Nedá se nic dělat, zastarává všechno a u grafických karet to platí několikanásobně.

Catalysty 12.6 budou pravděpodobně poslední drivery, které budou podporovat Radeony řad HD 2000, HD 3000 a HD 4000. Informoval o tom server techPowerUp!

AMD ukončí softwarovou podporu pro Radeony HD 4000 a starší

Jednoduchým rozkódováním zjistíme, že poslední drivery pro jmenované Radeony budou v červnu. První číslice Catalystů totiž indikuje rok a druhá měsíc vydání.

AMD tedy ukončuje podporu všech grafických karet, které nemají DX11.

Zdroj: techpowerup

 



Tagy: AMD  Radeon  Catalyst  ovladače  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.4.2012 11:24:28   178.41.17.xxx 447
Som majiteľom HD 4850, nové ovládače pre radu HD 4800 výkon už dávno nepridávajú ide naozaj len o podporu napr vo Win, čo si myslím, že ešte dobrých pár rokov nebude problém a vtedy už budú tieto karty neaktuálne...

navyše toto leto kupujem HD 7770 čiže mi je to aj tak jedno...

každopádne, ukončenie podpory bolo zatiaľ ako tak ohlásené len pre Linux a nie Win, čiže zatiaľ sa to len predpokladá...
21.4.2012 15:02:13   85.216.181.xxx 206
Taka 4890 rozbeha aj crysis 2 na extreme v hratelnom framerate (pochopitelne nie DX11). Nechce sa mi verit, ze vo Windows 8 by sa uz nedali pouzit.
21.4.2012 15:27:37   178.40.95.xxx 4255
Nechcem uraziť zástancov AMD, keďže sám vlastním HD2600 XT ale tie ich ovládače sú aj tak na oveľa nižšej úrovni ako v konkurenčnom zelenom tábore... Takže v budúcnosti u mňa jednoznačne Intel + nVidia
21.4.2012 17:31:53   85.160.166.xxx 66
v mobilní sféře bezvýhradný souhlas, ale v desktopu má AMD pořád co nabídnout. Super jsou poslední P2 BE čipy na kterých je velmi pokročilá výroba znát. Já teď kupoval 965BE, dal jsem ho sice jen na 3,6Ghz ale s napětím 1.3V - se standartním šel na 4Ghz....
Kdyby alespoň AMD mělo vyladěnou sw platformu když mu schází dobrá výroba, jenže ono nemá ani jedno a ty výrobky jsou pak typu "dodělej si sám".
A co se týče Catalystů tak už od minulého léta to začlo jít z kopečka, tak jsem radši přešel na ATT...
21.4.2012 18:12:12   46.13.95.xxx 2215
Souhlasím stejn situace měl jsem 3 Nvidia GK a zkusil jsem AMD konkrétně 6850 a musím říct že ty ovladače jsou opravdu hrozné
21.4.2012 17:20:49   85.160.166.xxx 263
po těch brutálních čistkách mají problém dělat ovladače i na nejnovější grafiky. Vždyť od vydání BF3 a Skyrimu se výkon nijak nezvedl, jen se šmudlaly chyby v Catalystech a to s nevalným výsledkem. Sám mám HD 5830 a poslední dvě verze jsem musel odinstalovat protože dělaly chyby. Ty poslední se dokonce odmítly bavit s Sapphire Trixx. A i nové gk s GCN architekturou mají prakticky pořád beta ovladače. Je vidět že to propouštění bylo dost chaotické a teď mají problémy. U NV je pořád vidět pokračující vývoj kde se výkon přidává i na starší Fermi architekturu.
21.4.2012 17:23:32   94.113.76.xxx 61
Jen otazka, jak to bude s temito kartami a Windows 8 - budou doufam nejake oficialni ovladace i pro ne?
21.4.2012 20:49:07   62.245.70.xxx 144
Ukončit podporu? HEH? Si už fakt dělaj srandu ne? kam se hrabou na NV, ta už roky dělá ovladače který i dneska podporujou starou 6600GT....a nedělá jim to nejmenší problém, sice je tam prd logika řešit u tak starý karty nový ovladače ale FURT JE TA PODPORA!!!
23.4.2012 10:50:29   62.168.56.xxx 10
Neboj nic. Divil bych se, že by si Nvidia také neušetřila něco nákladů a za pár týdnů neoznámila podobné rozhodnutí
21.4.2012 22:06:33   91.127.243.xxx 152
Nemám slov ... vidím, že ovládače zostanú slabinou tejto firmy aj naďalej ... nové ovládače od nVidie podporujú dokonca aj grafiky 6. rady GeForce, čo sú o dosť staršie a zastaralejšie GPU ako HD4000 ...
21.4.2012 22:30:25   178.41.95.xxx 130
Jedny slovom, FAIL, inak sa to nazvat neda, par mesiacov dozadu som mal na druhom pc hd 4770 a u kopu hier za tie dva roky, co som mal tu kartu, som mal problemy s ovladacmi v prvy den vyjdenia titulu, vid napr. AVP, FNV, Civ5, Brink, Crysis 2,MW3, SR3 a mnoho dalsich, toto boli len najpaclivejsie hry...Minimalne rada 4XXX vykonovo nie je na tom tak zle, ma ju este spusta ludi a hracov, takze vykaslat sa na podporu u tychto kariet inak ako oserom na zakaznika nazvat nemozem...Keby to viedlo aspon ku zvysenej kvalite celkovych ovladacov, ale ani to nie, ked som mal prave 4770, tak tiez droopli podporu pre starsie karty a tragedia zostala tragediou..
21.4.2012 23:21:05   91.127.243.xxx 114
No AMD to nejak nevychádza ... CPU žiadna sláva, najnovší Radeon dostal tiež na papulu od GeForce a teraz ešte aj takýto do zadku doterajším zákazníkom ...
21.4.2012 23:21:34   91.127.243.xxx 61
*kop do zadku
21.4.2012 23:29:42   85.160.166.xxx 146
právě proto se v rozhodování mezi 7850 a 560Ti 2GB přikláním k té GeForce. Sice ta Radeonka je novější s potenciálem dalšiho výkonového růstu, ale ta (ne)podpora od AMD prostě nahlodává důvěru.
22.4.2012 10:31:12   90.180.96.xxx 111
Presne tak , nvidia porad vydava ovladace pro vse od 6 serie...
21.4.2012 22:41:36   188.167.108.xxx 119
To si robia srandu? Aj tak tie ovládače stoja za prd Preto kupujem len Nvidiu.
22.4.2012 00:01:46   178.143.250.xxx 90
neviem ako ostatni ale trvalo skoro rok kym som si mohol zahrat nfs shift 2 plynulo na mobilnej 5730...ako vyvoj ovladacov u AMD 0 bodov. nvidia to ma vychytane hned od zaciatku. zriedka sa stane ze vyjde nova hra ktora ide horsie alebo ma problemy na nvidii.
22.4.2012 05:35:44   90.179.65.xxx 126
Po "skvělých" Bulldozerech (které si při koupi nového pc mohl pořídit snad jen masochista/nekritický uctívač Amd/notorický konvertovač videa) si pánové z áemdé pod sebou podřezávají už tak schnoucí větev. S podobnými prohlášeními to už můžou fakt raději zabalit, a to říkám jako majitel Amd desktopu (955BE+HD4870). V případě grafik Amd nekonkuruje už ani cenou, mluvit o procesorech je u člověka trochu znalého problematiky ztráta času.
22.4.2012 07:52:01   178.41.122.xxx 613
A v com ze je to AMD horsie od Intelu ci NVIDII? Si myslis ze ked kupis Intel CPU ti vsetko pojde 2x rychlejsie ci co?
Alebo Nvidia ti ponukne za stejne peniaze viac vykonu, nizsiu spotrebu?
Ked sa ti zda ze PC straca vykon, skus precistit registre od blbosti, alebo preinstaluj PC, ci si kup SSD na operacny system a garantujem ti ze svoj PC po stranke vykonu nespoznas
22.4.2012 08:12:05   91.127.243.xxx 63
Citace:
Alebo Nvidia ti ponukne za stejne peniaze viac vykonu, nizsiu spotrebu?


Presne si trafil do čierneho A v hrách ti prečistenie registrov či SSD veľmi nepomôže (jedine, že sa ti hra načíta rýchlejšie) ...  
22.4.2012 14:27:10   178.143.250.xxx 74
ze ty si robis rit...chces povedat ze SSD pojde rovnako rychlo na AMD chipsete ako na Intelackom chpsete? sa zobud. AMD ma dokonca pomalsie radice na SSD ako ma Intel. takze aj to tvoje ultra hyper AMD a SSD v nom pojde pomalsie ako na Intel zostave. a ked uz sme u toho. intel ma ovela prepracovanejsiu architekturu ako amd a ma ovela lepsi vykon/watt.

a dnes Intel ma vyssi vykon a nizsiu spotrebu ako AMD, a po novom uz aj nvidia ma vyssi vykon a nizsiu spotrebu. takze ak chce niekto stavat vykonnejsie PC a chce usetrit aj na spotrebe tak berie Intel + Nvidia. o ovladacoch nehovoriac.
22.4.2012 14:27:49   178.143.250.xxx 30
radic myslim tym osadeny na doske nie tie radice v SSDckach.
22.4.2012 05:46:39   90.179.65.xxx 01
Nemáte vy náhodou nějaké akcie od Amd?
Ale vážně - imho bude lepší počkat si na nižší řady aktuální generace gk od konkurence...
22.4.2012 10:03:36   178.41.17.xxx 02
nie akcie nemám..

však ja stále čakám do leta snáď už budú aj nejaká GF karty okolo 130 €, zatiaľ mám jasno a to je HD 7770
22.4.2012 05:48:04   90.179.65.xxx 00
AtavaX napsal:
Nemáte vy náhodou nějaké akcie od Amd?
Ale vážně - imho bude lepší počkat si na nižší řady aktuální generace gk od konkurence...


To se mi moc nepovedlo - ta reakce byla na 1. příspěvek v diskuzi od Frye.
22.4.2012 08:27:50   78.102.43.xxx 100
Od Techpowerup se jednalo o spekulaci a od AMD ještě není nic oficiálně potvrzené. Líbí se mi, jak to zde autor vydává za jasný fakt .
22.4.2012 09:42:43   109.80.211.xxx 11
dík, zeditoval jsem si pravděpodobně pravděbodobně z textu.
22.4.2012 17:23:03   85.161.24.xxx 00
ale smysl to dává - nemají peníze a lidí po tom propouštění taky přebytek zrovna není
22.4.2012 08:34:53   94.112.79.xxx 1314
ATI nikdy neuměla dělat ovladače
23.4.2012 12:14:07   212.111.28.xxx 00
Fry napsal:
nové ovládače pre radu HD 4800 výkon už dávno nepridávajú

3D výkon neviem, ale 2D sa určite mení a nielen výkon, odstraňujú sa aj chyby. Mám v "televízore" HD 4670 , keď som ho osadil, bol som rád, že mi HD ide bez potrhávania, nehovoriac o častých haváriách. Zo 3 razy do roka aktualizujem a teraz pri HD berie len cca 10% CPU a havaruje tak 2x do týždňa, pričom po každej aktualizácia tá havária vypadá ináč, raz klasický výpis, inokedy reboot, inokedy len skončí, alebo sa na minútu zasekne obraz, alebo pár sekúnd preblikáva medzi starým a novým kanálom, záleží nielen na tom ,či jeden je SD a druhý HD, ale aj z čtHD na novaHD blbne, ale naopak nikdy. Evidentne s tým niečo robia
23.4.2012 15:02:18   193.86.87.xxx 42
To je pořád lamentace jak jsou ovladače ATI/AMD špatný atd, atd. atd. a není to pravda. Obě společnosti mají své máslo na hlavě, jen to chce objektivitu pánové (pokud jsou tu i dámy, tak se omlouvám). A řeči, že AMD bylo teď převálcováno nVidií při posledním vydání nových GK jsou jen k úsměvu. Můžeme se vrátit o maličko zpět a hned jsme v období, kdy se v tom plácala nVidia. Je jednoznačné, že AMD má nový čip se vším všudy a nVidia šla cestou osekání stávajícího starého čipu o všechno, co nemá nic společného s hraním a ještě zapracovala na šetřících technologiích, protože vždy šla cestou hrubé síly a to pak jejich čipy smažily. Také jsou Ti druzí, co vydávají až po AMD, teď třeba půl roku, proto ví o již vydané konkurenci a mají čas se zaměřit na to, aby ji dorovnali a lehce přeskočili. Také je firma nVidia daleko větší než AMD a je to o penězích, kterých dávají víc vývojářům her, aby optimalizovali více na jejich technologie. To je vše.
24.4.2012 01:29:51   90.179.65.xxx 10
Máte prakticky ve všem pravdu. Jenže já osobně zde vidím malý rozdíl oproti nedávné minulosti. Netvrdím, že tomu tak bylo vždy, ale většinou AMD(Ati) konkurovalo Intelu a Nvidii nižší cenou, případně lepší spotřebou (čímž byl zčásti ospravedlněn nižší výkon na jádro u cpu/slabší sladění hw-sw u grafik). Dnes neplatí ani jedno. Z čehož mi vyplývá zajímavý fakt, že preferování AMD při koupi výkonnějšího desktopu(aktuální generace cpu+gpu) si může dovolit jen dosti bohatý filantrop a altruista, aby si mohl dovolit podporovat slabší AMD vs. silnějším Intelu a Nvidii, a zároveň musí jít o člověka velmi trpělivého, jenž dokáže vydržet bez psychické újmy mnohdy několikaměsíční období, než chudší (finančně i personálně, duchem snad ne ) tým tvůrců ovladačů zapracuje na optimalizacích. Bohužel já na tom zatím s těmi financemi ani trpělivostí tak skvěle nejsem, ale pokud mi oh my god dopřeje v těchto oblastech v budoucnu hojnost, rád slabšímu AMD pomůžu v boji proti protřelým západním imperialistům..

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

26 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
TOPlist