huawei-v-cr-dale-roste-v-prvnim-ctvrtleti-dosahl-jeho-trzni-podil-13
Novinka Huawei v ČR dále roste. V prvním čtvrtletí dosáhl jeho tržní podíl 13 %

Huawei v ČR dále roste. V prvním čtvrtletí dosáhl jeho tržní podíl 13 %

Mirek Kočí

Mirek Kočí

29. 5. 2016 16:00 2

Zpráva Strategy Analytics a International Data Corporation (IDC) za první kvartál roku letošního roku zaměřená na trh smartphonů uvádí Huawei opět jako třetího největšího výrobce smartphonů na světě.

Reklama

Podle analýzy GfK pokrývající 15 evropských zemí zaznamenala společnost Huawei výrazný růst především v regionu CEE & Nordic. Data IDC ukazují, že tržní podíl této firmy na konci prvního kvartálu činí 8,5 %, zatímco ve stejném období loňského roku byl její podíl 5 %.

V prvním čtvrtletí Huawei uvedl na světový trh novou vlajkovou loď Huawei P9, vybavenou duálním fotoaparátem. S výhledem do druhého čtvrtletí společnost předpokládá, že prodeje P9 ještě podpoří růst tržního podílu Huawei v oblasti smartphonů střední a nejvyšší třídy. Data ukazují, že P9 předčil svého předchůdce, Huawei P8, v tržbách za první týden od uvedení na prodeje.

Podle GfK měření POS ukazuje, že Huawei včetně značky Honor zaznamenal razantní nárůst v regionu CEE & Nordic (střední a východní Evropa a Skandinávie): společnost dosáhla tržního podílu 11,6 % s meziročním 293% nárůstem prodaných smartphonů Huawei/Honor ve srovnání s 1. kvartálem 2015.

V ČR meziroční nárůst 124 % a tržní podíl 13 %

GfK rovněž uvedla, že ve zkoumaných zemích ve srovnání se stejným obdobím loňského roku výrazně vzrostly prodeje smartphonů Huawei/Honor: v ČR o 124 %, v Dánsku o 118 %, ve Finsku o 512 %, v Řecku o 214 %, v Norsku o 82 %, v Polsku o 833 %, v Rumunsku o 252 % a ve Švédsku o 435 %. Rakousko potom vykázalo největší růst v tržním podílu, a to o 1144 %. V České republice dosáhl v Q1 tržní podíl Huawei/Honor 13 %.

Analýza rovněž dokládá rostoucí trend v oblibě smartphonů s většími displeji, zejména smartphony s displeji o velikosti 5 až 5,5 palce. Zatímco v prvním kvartálu loňského roku v regionu CEE & Nordic tržní podíl smartphonů s touto velikostí displeje 22 %, během prvních tří měsíců letošního roku se jejich podíl mezi prodanými smartphony zdvojnásobil.

Všechna GfK data vycházejí z POS měření GfK zaměřeného na chytré telefony, na základě prodaných jednotek, za období Q1 2016 (leden – březen 2016) a Q1 2015 (leden – březen 2015). Měření zahrnovalo trh v Rakousku, Chorvatsku, České republice, Řecku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku, Izraeli, Estonsku, Lotyšsku, Litvě (CEE) a Dánsku, Finsku a Švédsku (Nordic).

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama