Hlavní stránka Hardware Základní desky Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl
Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl
autor: Michal Šimonek , publikováno 21.2.2013
Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

V prvním dílu jsme si všechny čtyři modely představili, zhodnotili jejich vybavení, přídavné sloty i celkový návrh desky. V dnešním pokračování přejdeme k napájení a přídavným čipům, změříme provozní vlastnosti a možnosti přetaktování. Na závěr testu rozdáme dvě medaile – Asus a Gigabyte si je po právu zasloužili.


Máme za sebou dlouhý dvojčlánek srovnávacího testu základních desek formátu micro-ATX. Po dnešním článku možná mnozí z vás zauvažují před nákupem ATX desky nad skladnější a levnější mATX. Viděli jsme, že výkon v základu ani výše přetaktování není výrazným limitem vůči vyšší střední třídě ATX desek (ty bývají pro informaci o 1000-2000,- Kč dražší). I na malých mATX deskách lze provozovat duální zapojení grafických karet. I výbava na zadním IO není u mATX limitací. Testovaní kandidáti dopadli různorodě, zhodnotíme si je stručně v pořadí dle dosažených výsledků.

MSI Z77MA-G45

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

MSI bylo trochu zklamáním celého testu. Rozhodně má své klady, ale také mnoho vad na kráse, respektive funkčnosti. Nevím, zda to dávat za vinu kvalitě napájecí kaskády a nebo nedoladěnosti BIOSu, ale musíte se prostě smířit s faktem, že výkon procesoru na této desce bude o čtvrtinu nižší, než nabízí zbylé modely. A to nejen při přetakování (pro něj však zrozena rozhodně primárně nebyla), ale právě i v základním nastavení. Útěchou může být nízké zahřívání, dobrá výbava výstupů a nízká cena. Ale máme tu rozhodně lepší kandidáty.

Update: po vydání článku bylo třeba odzkoušet jiný kus desky MSI Z77MA-G45, který dorazil k testování pár dní po publikaci. Původní kus se později ukázal jako vadný. Proto jsme se rozhodli vydat samostatný článek věnující se opravným měřením MSI Z77MA-G45, a zároveň tak změnit její závěrečné hodnocení, které najdete právě v novém samostatném článku

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

(Po druhém testování získala 82 %)

Graf ceny produktu MSI Z77MA-G45 poskytuje server Heureka.cz

ASRock Z77 Extreme4-M

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

Na třetím místě, a nechybělo moc k bronzu, skončila deska od ASRock. Než jsem ji otestoval, byla pro mě horkým želízkem v ohni. Deska je skutečně krásná, ne všechno zlato se však třpytí (některé poloodkryté EMI pouzdra cívek). Výbava je po stránce softwaru i umístění slotů vynikajcíí, potěší hlavně 8 SATA konektorů a přítomnost e-SATA 6G na zadním výstupu. Přetaktování je velmi dobré, ale jen pokud snížíte děličku pamětí. To je trochu škoda, proklamovaných 2800 MHz může sice dát ve svém základu, ale pokud přetaktujeme i procesor, pak se daleko nedostaneme. Nepotěšila mě i taková drobnost jako manuál, je sice mnohastránkový, ale žádný z jazyků nepodává příliš detailní popis, jako to mají zbylí výrobci. Cena by tudíž měla být o něco nižší. V celku jde ale o nadprůměrně povedenou desku.

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

Graf ceny produktu ASRock Z77 Extreme4-M poskytuje server Heureka.cz

Gigabyte Z77MX-D3H

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

Gigabyte Z77MX-D3H je deska, která nemůže uživatele zklamat. Nabídne kvalitní návrh po stránce funkčnosti, nízké zahřívání i vysoký potenciál k přetaktování, drží napětí. Podrobné rozhraní BIOSu se od doby jeho uvedení zlepšilo, hlavně v odezvách. Potěší digitální napájení (to má ale i ASRock a Asus) procesoru a nebo dual BIOS. Škoda jen, že Gigabyte nepomyslel na uživatele využívajících e-SATA. USB konektorů a portů je naopak nadbytek. Potěší podpora SLI i CF. Malé, ale opravdu malé minus vidím v softwaru, který je sice funkční, ale vizuálně obstarožní a nebylo by špatné jej inovovat do jednoho komplexního (ladění OC, monitoring, informace a napájení). Cena je potom v pořádku.

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

Graf ceny produktu Gigabyte GA-Z77MX-D3H poskytuje server Heureka.cz

 

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

Deska Gigabyte Z77MX-D3H zasluhuje bronzové ohodnocení za celkově kvalitní zpracování a slušnou výbavu, solidní možností nastavení BIOSu a s tím související přetaktování a dobrý poměr cena/výkon.

Asus P8Z77-M PRO

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

A máme tu vítěze dnešního testu. Marně jsem přemýšlel, co vyloženě vytknout této desce, ale na nic jsem nepřišel. Kdybych byl pedant, snad doladit drobnou chybku v monitoringu softwaru AI Suite, kdy občas vyskočí nesmyslná hláška o teplotách nebo otáčkách ventilátoru. Jinak znovu dobře zvolené rozvržení desky, dvojice e-SATA, digitální napájení procesoru, nejnižší spotřeba v zátěži a vynikající overclocking potenciál hodný vyšší střední třídy ATX desek. Bonusem jsou tlačítka pro méně znalé pro automatické nataktování - deska může být proto ideální pro hráče, kteří nerozumí nastavením BIOSu a chtějí maximum výkonu. Zajímavá je také funkce BIOS flashback. Plusem je i přehledná softwarová výbava. Cena je proto na adekvátní úrovni.

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

Graf ceny produktu Asus P8Z77-M PRO poskytuje server Heureka.cz

 

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl

Základní deska Asus P8Z77-M PRO získává nejvyšší zlaté ohodnocení za kvalitní zpracování i výbavu, excelentní přetaktování, bonusové funkce a za dobrý poměr cena/výkon.

 

Za zapůjčení základních desek do srovnávací recenze patří poděkování společnosti Alza

Velký test čtyř microATX desek Z77 – druhý díl



Tagy: Intel Z77  ASRock Z77 Extreme4-M  Asus P8Z77M-PRO  Gigabyte Z77MX-D3H  MSI Z77MA-G45  motherboard  deska  základní  test  recenze  srovnání  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.2.2013 06:45:16   188.175.166.xxx 212
Dobrý den, teda výkon desky MSI Z77MA-G45 je opravdu žalostný ! Popravdě se mi to nezdá být moc normálním, protože desky MSI v současné době patří mezi jedny z nejlepších desek na trhu. Většinou, pokud někdo svaluje chybu třeba na vadný kus, tak se mi to moc nelíbí, protože většina hardwaru prochází testy před exportem (ikdyž vím, že během přepravy a skladování se může stát cokoliv), ale u tohoto testu bych opravdu zvažoval výměnu desky, popřípadě jiný BIOS a re-test, ten výkonový propad je opravdu tragický !
Nevím, moc mě nenapadá, čím by to mohlo být, ale zkoušel jste například reset BIOSu? Občas se mi stane, že se nová deska chová nestandardně, ale po přepnutí jumperu, nebo vytažení baterie a následném nasazení pracuje perfektně. Co třeba monitoring jader a frekvencí během testu Fritzchess benchmark, xCPU. Tam by se mělo něco projevit...Tak velký propad musí mít příčinu !
21.2.2013 09:41:33   78.99.135.xxx 90
urcite to ma nejaku pricinu
uprimne pochybujem zeby MSI vydalo dosku ktora straca 25% a niekde aj ovela viac (Fritzchess) oproti konkurencii
to bude najskor nejaky vadny kus, alebo je v niecom inom problem
21.2.2013 14:49:41   83.240.54.xxx 11
tak u me msi z77ma-g45 s i5 3350p pretocenym na 3,5ghz skoruje superpi na 4m za 51,172s. coz je lepci vysledek nez s tim testovanym i7 3770k s hyperthreadingem.. tak ted nevim, jesi se ty desky mam zbavit ve prospech jine
21.2.2013 07:21:11   94.113.125.xxx 122
petrobi napsal:
Dobrý den, teda výkon desky MSI Z77MA-G45 je opravdu žalostný ! Popravdě se mi to nezdá být moc normálním

Ta deska je zjevně rozbitá. Když se v testu vyskytne takováhle anomálie, tak se hledá řešení, testují se jiné kusy, kontaktuje se výrobce/distributor, jestli jsou všechna nastavení v biosu správně atd. Publikovat se to nemá. Samozřejmě je možné popsat, jaké problémy s deskou nastaly, že už je to druhý kus atd.
21.2.2013 07:59:12   188.175.166.xxx 120
Také si myslím, že by neměl být udělán závěr, že deska je špatná, tudíž všechny desky od tohoto výrobce a tohoto typu jsou špatné - to je pravda, protože vada jednoho kusu může podle recenze ovlivnit prodej ostatních -určitě dobrých kusů ! Souhlasím, proto jsem i napsal, že bych autorovi recenze navrhoval sehnat jiný kus, popřípadě nahrát jiný bios (třeba starší) a udělat RE-TEST znovu, vím, že to dá moc práce, ale to prostě k práci rencenzenta patří :-D
Samozřejmě pokud se vyskytne malá odchylka například ve výsledcích testů jiných desek - je v pořádku hodnocení, že deska je Lepší/Horší, ale tady jsou ty odchylky opravdu obrovské !!!
21.2.2013 10:50:07   93.91.243.xxx 63
MSI mělo v testu vadný kus, takže autor měl při tomto zjištění už u měření desku v testu pouze popsat, vynechat výsledky a nedělat závěr a hodnocení a sehnat druhý kus pro pozdější recenzi. Tak se vlastně měřila míra poruchy MB. Možná by jinak byla MSI před Asus. ?!.
21.2.2013 08:27:20   93.99.208.xxx 31
Nikde jsem to neviděl, nebo jsem to přehlédl. Když už testujete, testujete s aktuálním BIOSem/UEFI?
21.2.2013 08:35:20   81.19.8.xxx 91
StepanPepan napsal:
petrobi napsal:
Dobrý den, teda výkon desky MSI Z77MA-G45 je opravdu žalostný ! Popravdě se mi to nezdá být moc normálním

Ta deska je zjevně rozbitá. Když se v testu vyskytne takováhle anomálie, tak se hledá řešení, testují se jiné kusy, kontaktuje se výrobce/distributor, jestli jsou všechna nastavení v biosu správně atd. Publikovat se to nemá. Samozřejmě je možné popsat, jaké problémy s deskou nastaly, že už je to druhý kus atd.

Ať se to klidně publikuje, pokud je to pravda. Jen bych asi v první řadě taky kontaktoval výrobce/distributora a požádal o novou desku a udělal kontrolní řešení, než to rovnou vydal jako hotovou věc. Stávat se to samozřejmě nemá a pokud jsou desky zapůjčeny od dealera jako je Alza, může být klidně zapůjčen kus z výstavky, reklamace atd., jim je to defacto jedno, mají svoje logo ve článku a špatné výsledky si odnese ten výrobce....
21.2.2013 09:06:39   188.175.166.xxx 40
cursedslayer napsal:
Nikde jsem to neviděl, nebo jsem to přehlédl. Když už testujete, testujete s aktuálním BIOSem/UEFI?


Ano, autor píše v článku před testy, že nahrál aktuální verze BIOSů a podle MSI stránky, je to opravdu aktuální verze 1.8.
21.2.2013 13:32:33   93.99.208.xxx 10
Tak to pak OK.
21.2.2013 09:15:30   78.136.161.xxx 101
Mam rad desky od Asusu, ale 95% a zlate oceneni mi prijdou hodne. Zvlaste kdyz jsou tu pekne H77ky. Treba P8H77-M, ktera stoji o tretinu mene a nabizi to same. (az na OC a PCIe linky)

Za ty penize jsem cekal, ze vyhraje MSI.
A jeste drobnost, asi zdrazila, ale kde se da koupit P8Z77M-PRO za 2600? Heureka pise od 2740Kc.
21.2.2013 09:31:33   37.188.236.xxx 143
Nevim cemu se tu vseci divite. Podivejte se co na fora a do diskuzi jak se Michal alias Flank3r stara o Asus. Tohle nikdo normalni delat nemuze, pokud to neni jeho prace ze...
Jeste nedavno jste mu mohli napsat na michal_simonek@asus.com. Takze asi tak...
21.2.2013 09:28:13   95.80.203.xxx 50
paradox45 napsal:
Treba P8H77-M, ktera stoji o tretinu mene a nabizi to same. (az na OC a PCIe linky)


Nojo, jenže to je přesně ten rozdíl, který rozhoduje čím je deska osazená a zda si jí člověk koupí. V testu byly prostě samé lepší desky.
21.2.2013 12:54:46   89.24.11.xxx 00
Souhlasim s paradoxem, deska je to urcite pekna, ale pomer vykon / cena nema nic moc. Verze bez pro, kdyz uz chci Z77 je o hodne lepsi koupe. Pokud uz bych chtel neco opravdu super je tam G1.Sniper M3, nebo Gene V, ale ten uz bohuzel mimo moje fin. moznosti.
21.2.2013 13:09:30   89.24.11.xxx 21
mclub napsal:
http://2imgs.com/a56a4963b0

Vubec se nedivim, ze MSI dopadla hlavou na beton. MSI Z77 se ted udajne prodavaji lepe nez Asus a je pry potreba s tim neco udelat.


Neverim, svym ocim, tak tohle je sila! Chapu to spravne, ze pan Simonek pracuje v Asusu a zaroven recenzuje jejich produkty?

Tenhle obrazel jsem vystrachal ze starych emailu: >
21.2.2013 09:36:27   78.136.161.xxx 30
radim75 napsal:
Nevim cemu se tu vseci divite. Podivejte se co na fora a do diskuzi jak se Michal alias Flank3r stara o Asus. Tohle nikdo normalni delat nemuze, pokud to neni jeho prace ze...
Jeste nedavno jste mu mohli napsat na michal_simonek@asus.com. Takze asi tak...


To jako vazne?
21.2.2013 10:04:08   37.188.228.xxx 151
Ono je to verejne tajemstvi, kterym se pred koncem roku u nas bavil kazdy

Tenhle obrazel jsem vystrachal ze starych emailu: http://2imgs.com/a56a4963b0

Vubec se nedivim, ze MSI dopadla hlavou na beton. MSI Z77 se ted udajne prodavaji lepe nez Asus a je pry potreba s tim neco udelat.
21.2.2013 10:13:19   78.136.161.xxx 150
Asi mate pravdu, jak se divam co pise http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_authorarticleslist&autor=31768-Michal%20%C5%A0imonek tak je jak od nejake PR agentury, jen tam chybi oznaceni PR clanek.
Ach jo a pak si vybirej desky podle recenzi.
21.2.2013 10:18:56   78.99.135.xxx 50
stale tu mame fora, zo skusenostami realnych uzivatelov dosiek
pripadne dalsie zahranicne recenzie...
len zrovna na tuto dosku vela recenzii nie je, ak vobec
21.2.2013 10:21:57   94.112.18.xxx 120
Nešlo by udělat seznam autorů na PCTuningu, kterým člověk může věřit ? Předpokládám podle svých zkušeností zde, že moc obsáhlej nebude Jak bylo to skautské heslo ? Furt ve střehu ? To simonek@asus.cz to je teda něco
21.2.2013 11:09:11   178.40.103.xxx 65
Paranoja je občas na škodu.

Vôbec sa nejdem zastávať ani hodnotiť objektivitu či neobjektivitu autora, ale čo je fakt, to je fakt... P8Z77-M PRO je naozaj skvelá doska s takmer high-end možnostami za takmer low-end cenu. V ničom si nezadá s ATX doskami o 50 eur drahšími a je to naozaj skvelá kúpa pre toho komu nevadí mATX formát, tlačí ho rozpočet a chce napriek tomu plnohodnotné napájanie pre OC a bohaté možnosti BIOSu. K tomu výborne regulovateľné všetky 4 fan konektory.

V tomto smere sú ostatné testované dosky o ligu nižšie, to každý kto mal možnosť ošahať si jedno aj druhé musí len potvrdiť. U Asus nie je veľmi zvykom že dobrá cena sa snúbi s s výbavou "bez kompromisov", ale táto doska ako jedna z mála Z77 Asusiek je svetlá výnimka.

MSI sa naozaj dobre predávajú, ale hlavne G-čkové modely sa veru žiadnou veľkou spoľahlivosťou pochváliť nemôžu. GD sú trochu iná liga, ale aj tam sa nájdu kixy častejšie, než by sa patrilo. MSI boduje hlavne pomerom výbava/cena a tým, že aj na slabo dimenzované napájacie kaskády osádza plnohodnotné pasívy. To vzbudzuje dojem lepšieho OC a naoko high-endovejší vzhľad, čo ľudí oslovuje.
21.2.2013 10:31:37   93.91.243.xxx 60
Tak jsem měl pravdu s největším přehříváním napájecích obvodů u ASRock, ale že to bude o stupeň jsem nečekal. Tím vypadá ASRock jako dobrá deska, překvapil.
21.2.2013 11:10:06   80.251.249.xxx 511
já si nemožu pomoct, ale ten Design Gigabytek se hrozný ... vůbec se mi to nelbí. Ale Asus podle očekávání vyhrál. Mám rád tuto firmu
21.2.2013 11:40:07   46.13.253.xxx 43
Díky za tak obsáhlý test! Ale počkám si až na tu další řadu s jinou značkou procesorů... tedy jestli to bude taky na 2. díly , tak se nemůžu doškat :-)
Proč první Intel?
21.2.2013 13:13:11   89.24.11.xxx 20
Jen doufam, ze jineho autora ...
21.2.2013 12:32:59   212.55.244.xxx 40
Za zmienku stoji aj funkcia NO-K OC pri ASRock, ktora dovoluje OC aj ne-K procesorov zvysenim nasobica nie BCLK.
21.2.2013 15:47:05   83.240.54.xxx 20
a o kolik se to da zvednout?
21.2.2013 12:52:37   89.24.10.xxx 97
paradox45 napsal:
Asi mate pravdu, jak se divam co pise http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_authorarticleslist&autor=31768-Michal%20%C5%A0imonek tak je jak od nejake PR agentury, jen tam chybi oznaceni PR clanek.
Ach jo a pak si vybirej desky podle recenzi.


Pár vysvětlivek. H77 desky jsou sice levné, ale tento test byl pro Z77 a spojení výkonného CPU s deskou malých rozměrů a možností domácího overclockingu. PCtuning je navíc více zaměřen na vyšší výkon, taktování a vše s tím spojené.
MSI deska má vskutku dobrou cenu, o tom není pochyb, bohužel vyšlo co vyšlo a mám tam přímo v kapitole přetaktování i důkaz o podtaktovávání jader na defaultu. Nicméně, abych dal zadostiučinění, už jsem se domlouval s výrobcem a nějakým dodatkovým miničlánkem o jedné až dvou kapitolkách přeměřím tuto MSI desku.
Asus mohu mít rád, stejně tak jak například AMD v procesorech, které "velebím" už dlouhá léta (a taky mě leckdo osočoval, že jsem člověk z AMD), ale pokud jde o recenzi, musí jít tyto pocity stranou-testuji přece i INtel procesory. To, že jsem měl nějaký čas pseudo firemní email Asus, bylo využíváno pro účely NDA informací, díky tomu jsem měl přímý přístup k mnohým hardrwarovým novinkám (GPU, CPU, desky), ke kterým bych se jinak stěží dostal s takovým předstihem. Většina českých lidí je stále plná jakési závisti, nikdo však jim nebrání se taky snažit v hardware světě (začínal jsem se více zajímat o HW až v 2003-2004).
Proč prvně Intel Z77 mATX? Asi díky tomu, že je Intel populárnější, i když jako fanda AMD se těším osobně taky na AMD mATX. O to to bude zajímavější, možná jen naznačím, že se bude testovat s x4 965 BE, ale také s FX-4300 nebo FX-6300, tím prověřím, zda levná AMD mATX deska dokáže netrotlit s těmito procesory. Většina z nich je myslím navíc čipsetu AMD 760G,tedy úplný lowend. I tak se však myslím prodávají, student SŠ a nebo i VŠ za desku nerad dá více než 2000Kč.
21.2.2013 14:33:28   78.136.153.xxx 83
Vite Michale za svych zatim necelych 25 praxe jsem stihl vystridat hodne firem a neznam ani jednu, ktera by poskytovala vnitrofiremni emailove adresy novinarum pro ucely NDA a nebo pro jakekoliv jine.
21.2.2013 14:52:29   78.136.153.xxx 73
Jeste poznamecka, nad kterou by jste se snad mohl zamyslet. Ono je uplne jedno jestli jste zapaleny fanousek znacky XYZ, nebo neco vic. Tak ci onak by jste nemel psat srovnavaci testy Vasi oblibene znacky s ostatnimi. Z meho pohledu a verim, ze nejsem sam je to minimalne neeticke. Riskujete nejen to nejcenejsi co mate, Vasi povest, ale hlavne povest meho oblibeneho magazinu. Mozna by bylo ku prospechu zeptat se i ostatnich uzivatelu co si o tom mysli.
21.2.2013 15:00:08   193.85.226.xxx 90
To by skoro nikdo nemohl delat srovnavaci testy, proroze snad kazdy ma nejakou oblibenou znacku. K zajisteni objetivity by spis mela slouzit dobra metodika.
21.2.2013 15:44:27   83.240.54.xxx 20
souhlas
21.2.2013 15:04:07   178.40.103.xxx 62
Keď už je tu otázka do pléna, tak ja za seba pviem takto... neverím, že hocikto z recenzentov v akejkoľvek oblasti nemá medzi produktami obľúbenú značku, či už je to IT sféra, autá, chladničky alebo práčky. Je prirodzené, že recenzie konkrétnych produktov robia ľudia, ktorí majú k danému odvetviu osobnejší vzťah a každý z nich má medzi nimi svojho favorita. Bez záujmu o danú sféru by sa k takejto práci nedopracovali a s tým idú ruka v ruke aj pozitívne alebo negatívne skúsenosti s danými značkami.

Otázka stojí tak, nakoľko sa ten ktorý redaktor dokáže od týchto v podstate emocionálnych záležitostí odosobniť a priniesť čo najobjektívnejší pohľad.
A asi nikto z náš nevie čítať myšlienky alebo veštiť z kryštáľovej gule, aby sme mohli suverénne obviňovať. Táto diskusia mi začína pripadať trochu ako hon na čarodejnice.
21.2.2013 19:28:31   78.136.152.xxx 10
Mas naprostou pravdu, jeste ze me nedali nick Grimm, pak bych se proflaknul hned.

Ale ted uz vazne davison_bg podivej se co pan Simonek zatim napsal za clanky, samej XXY a mrkni na fora nejen tady, ale i jinde ho najdes jako Flank3r. Venuj tomu 10 minut casu a bude ti to jasne.
21.2.2013 13:12:14   89.24.10.xxx 01
pedge napsal:
Za zmienku stoji aj funkcia NO-K OC pri ASRock, ktora dovoluje OC aj ne-K procesorov zvysenim nasobica nie BCLK.


pěkné! Musím přiznat, že je to novinka i pro mě, tedy automaticky to funguje bez zásahu do BIOSu (nastavení maximálního turbo násobiče manuálně?)?
21.2.2013 15:50:17   89.29.34.xxx 00
Zajimalo by mě jak je možne že u těchto mATX desek naměřili vyšši spotřebu než u nedavno testovanych ATX desek....

http://pctuning.tyden.cz /hardware/zakladni-desky/25152-ctverice-levnych-desek-s-intel-z77-v-testu-vyhodnoceni?start=10
vs
http://pctuning.tyden.cz/hardware/ zakladni-desky/26349-velky-test-ctyr-microatx-desek-z77-druhy-dil?start=14
21.2.2013 16:25:48   46.13.253.xxx 10
protože to je INTEL! Panejo!
21.2.2013 17:20:03   93.91.246.xxx 40
Ty ATX jsem psal pro změnu já. Rozdíl ve spotřebě může být 850W vs 1200W zdrojem. Taky nevím, zda má Michal pořád připojené i další pevné disky, či vložené médium v mechanice (já testuju vždy jenom s SSD a připojenou mechanikou bez média). Vše zvedne spotřebu v idle, tak i v zátěži. Nehledě na rozdílný "kousek" procesoru.
21.2.2013 19:42:30   83.240.54.xxx 00
je fakt, ze microatx bych napajel max 600w zdrojem, uz tak by byl v idle pod 20% zatizenim a ztracel by ucinnost. ja mam s 1,5tb sata2 samsungem, dvd mechanikou bez media a radeonem hd serie 4600, zdrojem 550w v idle cca 41w, s procesorem v zatezi max 100w. 3tb barracuda na sata3 pridava 6-8w.
21.2.2013 16:48:11   89.29.34.xxx 20
oldrick napsal:
protože to je INTEL! Panejo!


Naprosto nechapu....
22.2.2013 11:04:13   94.112.149.xxx 10
Aleš Kaňák napsal:
Ty ATX jsem psal pro změnu já. Rozdíl ve spotřebě může být 850W vs 1200W zdrojem. Taky nevím, zda má Michal pořád připojené i další pevné disky, či vložené médium v mechanice (já testuju vždy jenom s SSD a připojenou mechanikou bez média). Vše zvedne spotřebu v idle, tak i v zátěži. Nehledě na rozdílný "kousek" procesoru.


a dedikovaná grafika, ty jsi myslím testoval s iGPU, já tam měl celou dobu HD 7870
22.2.2013 17:04:17   83.240.54.xxx 00
a spokojenost se 7870? nebo se na ni da najit neco negativniho? nemuzu se rozhoupat zda do ni jit..
23.2.2013 19:22:13   94.112.149.xxx 00
chci_asus napsal:
a spokojenost se 7870? nebo se na ni da najit neco negativniho? nemuzu se rozhoupat zda do ni jit..


spokojenost, mám sice jen referenční saphire, ale na můj vkus není ani nijak hlučná, výkon cca jako gtx580.
25.2.2013 12:28:05   83.240.54.xxx 00
ok. jo a mas nekde vysledek toho geekbench? nemuzu to tady nikde najit. dikec.
25.2.2013 19:20:49   83.240.54.xxx 00
a jeste bych se chtel zeptat, jestli v tom testu y-cruncher je jako skore pouzity jen komponent vypocetniho casu nebo veskery cas, ktery obsahuje jeste zpracovani vystupu a overeni vypoctu.
24.2.2013 19:28:57   89.103.8.xxx 30
Desku MSI Z77MA-G45 mám už pár týdnů doma a žádné propady výkonu se nekonají, výsledky benchmarků jsou (pro můj procesor) naprosto srovnatelné s ostatníma deskama.
Dokonce jsem v některých testech i s daleko slabším procesorem naměřil lepší výsledky než tady (ve Fritzchess a v propustnosti paměti pak opravdu podstatně lepší).
Takže buď bylo v testu s deskou neco hodně v nepořádku, nebo je tohle celé nějaké PR od Asusu (což by bylo k blití, ale tady mě nepřekvapí už nic...)
25.2.2013 10:47:44   83.240.54.xxx 00
s jakou verzi biosu?
25.2.2013 12:40:29   85.93.116.xxx 00
Je tam původní BIOS, myslím že 1.5 ...všechno v pohodě funguje, takže nebyl důvod flashovat tam ten nejnovější.
25.2.2013 20:10:04   89.103.8.xxx 21
Trochu jsem pátral na netu a našel jsem pěkný test... rozdíly v deskách včetně MSI minimální (dané jen tím, jestli deska lehce přetaktovává/podtaktovává procesor). MSI vychází navíc jako jedna z nejúspornějších v celém testu, narozdíl od té blbosti tady... http://uk.hardware.info/reviews/2858/28/32-intel-z77-motherboards-tested-with-ivy-bridge-processors-energy-consumption
25.2.2013 21:26:56   83.240.54.xxx 00
no, na zaklade techto informaci jsem si ji take vybiral

jo a jak michal psal v testu, ze deska nepodporuje c-state, tak ono je to trosku neintuivni pri nastavovani v biosu, ale lze toho dosahnout jednoduse tak, ze se v sekci uefi nazvane "oc - overcloking settings" ponecha implicitni hodnota "disabled" na polozce "adjust cpu ratio in os" a limit nasobice si zvedneme primo turbem az v poslednim sub-menu na teto strance s nazvem "cpu features", konkretne na polozkach "x-core ratio limit" na nami pozadovanou hodnotu. podtaktovani v idle rezimu se projevi az po nejake dobe po zavedeni systemu, neni to hned, cca 1-2 minutky a padne to tam funguje s c1e support enabled a package c-state limit nastaveno na auto nebo no limit. mozna to zvysuje zivotnost procesoru, ovsem na wattmetru se to stejne nijak neprojevuje.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

43 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
TOPlist
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.