Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black: mainstreamový tank
SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black: mainstreamový tank
autor: Pavel Boček , publikováno 15.2.2017
SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black: mainstreamový tank

SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black je už malinko starším, ale oblíbeným modelem midi-tower skříně – a nemusí mít ani vodníka. Není divu, za slušnou cenu nabízí pevnou konstrukci z rozumně silných plechů a spoustu zajímavých prvků, které navíc dokonce dávají smysl a fungují. Snad jen kdyby ještě byla i verze bez okna.


Měření

Nominální rychlost ventilátorů je asi 1200 otáček na rychlé nastavení a 650 na pomalé. Ovšem při okolním hluku 38,8 dBA jsou na plné rychlosti velice hlučné, 43,5 dBA, čili nemá žádný smysl je vůbec takto nechávat běžet. Při nižší rychlosti jsou výrazně tišší (39,3 dBA), ale stále jsou uchem slyšet, mám opět jednou podezření na nevyvážené rotory. Pro ultratiché konfigurace je tedy stejně budete muset nahradit něčím lepším. S tradičním SCSi diskem s kuličkovými ložisky hluk dosahuje 40,7 dBA s ventilátory vypnutými, 41 dBA na nižší rychlost a 46,3 dBA na vyšší. Přičemž disk samotný na dně komory produkuje 39,9 dBA. Skutečně i na poslech je patrné, že pevné šuplíky a celkově pevná konstrukce skříně z pořádného plechu dokáží tento enormně hlučný disk utlumit mnohem lépe než Zalman Z9 Neo. Vybavení je totožné, jako pro testování zdrojů.

Závěr

Celkový dojem ze SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black je úplně někde jinde, než ze Zalmanu Z9 Neo, už na první pohled dovnitř. Ačkoli Zalman dává pět 12cm ventilátorů a pár pásek ze suchého zipu, M60W má tři 140mm ventilátory, což je tak zhruba nastejno. V obou případech každopádně ventilátory nejsou žádná super kvalita, za cenu těch skříní ovšem nelze čekat od nikoho, že osadí větráky kvalitní, hrobově tiché. To pak zbývá na uživatele. Ovšem ve všech ostatních aspektech je M60W se Zalmanem naprosto nesrovnatelná.

Ocel je silnější a lepší i ve zpracování, totéž platí i pro kvalitu lakování. To je skoro až moc lepší, protože spousta šroubů i s velkou hlavou prostě rukou nejde šroubovat, dokud se závity neochodí a lak nevyřízne. Nicméně všechny mechanismy ve skříni jsou promyšlené a fungují lépe, počínaje šuplíky pro disky a konče předními filtry a přístupem k ventilátorům vepředu jako celku. A síťka přes horní ventilátory je prostě geniální.

Moje obvyklá stížnost tak vede pouze k absenci verze bez okna. Vzhled skříně je dost konzervativní, tudíž jednoduše může najít místo v mnoha kancelářských sestavách, nebo jiných low-endových systémech s Micro-ATX deskami (preferuji nějaké místo, čili obvykle spíš větší skříně, tohle je přeci jen pro Full-ATX desku stístněné). Ale kancelářská sestava s oknem? Nač, pro sledování toho prachu? Opravdu tolik uživatelů chce okna, že někde už je mají 4/5 skříní v nabídce, nebo jen výrobci chtějí, abychom si to mysleli? Jistě, jmenuje se to Aquarius, ale možná by bylo lepší opravdové akvárium se živými rybami…no každopádně, pořád se mi to líbí dost na bronzové ocenění. Mimochodem, SilentiumPC má na webu i výkres pro výrobu celoskleněné bočnice, kdyby někdo opravdu chtěl akvárium.

SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black: mainstreamový tank

                                          

SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black
KLADY SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black: mainstreamový tank SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black: mainstreamový tank ZÁPORY
5,25" pozicene moc kvalitní molex pro regulátor ventilátorů
podpora pro dlouhé grafické kartyneosazené horní pozice pro ventilátory
tři předinstalované 140mm ventilátoryšrouby s velkou hlavou nejdou moc šroubovat
šrouby s velkou hlavou v bočnicíchžádný tišicí materiál
jednoduše vyjímatelné prachové filtry 
0,8mm ocel, pevná konstrukce a dobrá kvalita laku 
beznářaďová montáž 5,25" jednotek a rozšiřujících karet 
slušná cena 
zdroj dole 
zabudovaný regulátor ventilátorů 
jednoduše dostupná pozice ventilátorů vepředu 
Orientační cena s DPH: 1650 Kč

 

Graf ceny produktu SilentiumPC Aquarius M60 Pure poskytuje server Heureka.cz

Poděkování

Za poskytnutí skříně SilentiumPC Aquarius M60W Pure Black děkuji společnosti SilentiumPC.

Článek je překladem originálu, který v angličtině vyšel na Hardware Insights.



Tagy: SilentiumPC  skříň  case  bedna  midi-tower  mid-tower  Full-ATX  Micro-ATX  Mini-ITX  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
15.2.2017 12:40:38   62.77.119.xxx 53
"Nač, pro sledování toho prachu?"

Myslím, že právě u kancelářských je to žádoucí, protože jinak si to lidi v kanceláři nikdy neuvědomí. Už jsem byl u tolika čištění, kde PC leželo někde přes pět let, aniž by se na něj sáhlo, že mi to přijde jako dobrý nápad, že se dovnitř jednou za rok někdo omylem koukne a řekne si: "Není toho prachu nějak moc?"
15.2.2017 14:11:57   37.48.8.xxx 221
Slepice a metrobuzny a celkove tady ta dnesni humanitne vzdelana generace nemysli vubec. Ty se tam nepodivaj ani omylem a kdyz, tak informace ani nedoputuje do mozku, natoz aby se s ni něco delo. Oblibene argumenty - ja tomu nerozumim, ja nejsem odbornik, vo to se nam stara typek...

Pak marketaci ani nenapisi na krabici od vyrobku zakladni informace, protoze "tomu nerozumi". Nevim co je treba rozumet na tom, ze jinde si zakaznik tu informaci asi nezjisti, kdyz jinde navic taky neni, kor kdyz to je jaksi to, co ma marketak delat...
15.2.2017 14:30:07   137.74.167.xxx 35
Tak markeťáci jsou výlučná kapitola popisující jak voda teče do kopce. Jinak souhlas s tím, že ta premisa (prach) drhne, jenže oni mají v nabídce prakticky identické bedny bez okna (tohle je prostě řada aquarius výlučná oknem), takže to zastesknutí bylo imho zbytečné.
15.2.2017 12:46:46   167.220.196.xxx 61
Sympatická bedýnka. Za takto slušnou cenu člověk zamhouří oko nad některými nedostatky. Také se mi líbí 4xUSB na čelním panelu.
15.2.2017 13:58:20   51.255.202.xxx 42
Mám se Silentium skříněmi dobrou zkušenost, když montuji levné pc, tak do právě do nich. Jejich přístup k věci je znát už na vzhledu a je mi velmi sympatický.
15.2.2017 15:32:41   10.27.22.xxx 151
Proč by to měla být skříň pro kancl PC? To jako herní PC je podle vás jen to, které má nesmyslně tvarovanou bednu a ideálně RGB podsvícení?

Naopak. Na herní PC je jako dělaná. Pro herní PC je hlavní chlazení, ne vzhled.

A pokud jde o vzhled, tak tento se mi líbí podstatně více, než ta svítící fríkúlin monstra typu Zalman Z11 Plus.
15.2.2017 16:32:40   37.48.47.xxx 64
Do slusne skrine se v prve rade musi něco vejit. Nekomu mozna krabice od bot staci, me ne.
15.2.2017 17:59:31   77.236.203.xxx 54
tak na slusne kancl PC staci bohate nejake mini PC bez moznosti rozsireni o dedikovanou grafiku

na slusne herni PC bohate staci slusna mini-ITX skrin (i TOP grafiky se delaji v kompaktnejsim provedeni - nebo nejakou refercni GTX 1080 bych si v takove sestave dokazal predstavit )

pokud chce clovek zainvestovat do tuneni ci do vodnika tak tam uz vetsi skrin dava smysl
15.2.2017 18:47:42   77.87.242.xxx 74
Občas se dá slušná konfigurace udělat. Ale slušně vybavená Mini-ITX deska stojí víc jak uATX, nevejde se tam chladič, nedá se to rozšířit, blbej výběr zdrojů, přístup k HW je kolikrát za trest. Nemluvím ani o ceně trochu lepších SFX skříní, který jsou šílený, na to, že tam je hrstka materiálu. A výkonná konfigurace se v tom upeče.
15.2.2017 21:00:17   77.236.203.xxx 21
neslo mi o cenu ale o princip ze v dnesni dobe neni vubec potreba stavet herni stroje na E-ATX/ATX a rvat do velkych skrini natoz kancl PC kde je CPU s TDP 35/65W a da se narvat do male krabicky

- ohledne rozsireni jsem za ty roky uz velmi skepticky vetsina lidi konci s jednou grafikou a jednim nebo dvemi datovymi medii (kdo potrebuje vic si uz dnes porizuje NAS apod.) >> ale vsichni si porizuji ATX format co kdyby nahodou i kdyz to za celou dobu zivotnosti nevyuziji

- pristup k HW ano i ne zavisi na konceptu skrine a popravde kolikrat za zivotnost sestavy se bezny clovek hrabe uvnitr a presazuje HW btw prace s HW mi vadi nejen u vychvalovaneho fractalu R4,5 (clovek co je zvykly na vyssi kvalitu a plnohodnotne toolless reseni bude vzdycky remcat)

- jsou skrine a skrine do nekterych se nacpe i ninja 4 a do nekterych se musi davat nizkoprofilovy chladic coz na soucasne CPU s TDP 35/65/91W bohate staci i s rezervou

- ja bych si do takove skrine dal treba EVGA SuperNOVA 550 G3

- nevim jestli upece ale i7 + grafika s TDP 180W nejdou pres 60°C a 76-80 °C na vzduchu coz mi neprijde zas tak hrozne (jasne ze se u vyberu komponentu musi vic premyslet a kdyz se to blbe postavi tak to proste bude topit >>> ale kdyz clovek stavi sestavu takoveho formatu tak ma urcite nejaky duvod vic nad tim premysli a pocita s vyssi investici i s tim ze kdyz nema skrin bocni perforaci je vhodnejsi pouzit grafiku s radialnim chladicem apod. )
15.2.2017 21:36:09   37.220.35.xxx 10
Z "vlastní teorie" soudím, že právě disky slouží jako přenositelné napříč obgenerační výměně ostatních komponent a pc, takže právě prostor pro disky považuju za naprosto zásadní (byť v poslední obměně hw už jsem k tomuhle kroku nesáhnul - proto "teorie").

ITX se pro vysoké výkony nehodí - je s tím příliš mnoho práce - za tu kompaktnost nepřiplácíš jen přímo, ale taky, že se musíš porvat s tím, aby vše pasovalo a nezavazelo (čas, práce). Až na vyjímky to představuje otravnou část věci, s větším formátem máš automaticky lehčí hlavu, minimálně do chvíle, kdy začnou přerůstat vnější rozměry.

Já jsem zastánce mATX.
16.2.2017 14:58:16   77.87.242.xxx 21
Tak, mATX deska, tam se v příapdě potřeby dá dát ještě i něco pro rozšíření, ale nemá to zbytečně věci, který opravdu nikdy nikdo nepoužije. A ideálně do skříně jako tato, pak se uvnitř dá trochu dělat.
16.2.2017 16:49:09   109.163.234.xxx 00
Mno, v case se s tebou neshodnu, preferuju minitower, na míru. Ale prostor pro disky je pro mě stále naprosto zásadní, přestože už preferuji SSD. Pozice 5.25 vůbec nepostrádám - ledažeby je dodali jako hotswap. Mechaniku už dnes jedině slim.

Tyhle bedny od Silentium beru pro pc skládané ostatním (mají prostě výborný poměr cena/výkon), já osobně volím custom case na míru, kde přikládám ruku k dílu a na ty vnější rozměry mám ve zvyku hodně tlačit.
16.2.2017 00:50:56   77.208.175.xxx 31
Blbost. Mám v 16 litrech objemu 7700K na 5GHz+GTX1080. Mechaniku a HDD nepoužívám, to je pravěk. Zdroj ATX klasika. Jde to když se chce a člověk ví jak na to. Pravda, Mini-ITX není pro někoho, kdo často mění komponenty.

Jen to složení je opravdu sado maso, to souhlasím. Ale ten pocit když to člověk poskládá a jde to zapnout je potom o to lepší.
16.2.2017 14:51:04   77.87.242.xxx 22
No, já mám třeba jak optiku, tak disketovku, čtyři SAS disky který průběžně ugpraduju, stejně jako tu paměť, tu grafiku, sem tam chce sundat chladič na procesoru a grafice a vymejt, občas to vysát. A chci aby se k tomu dalo rozumně přistupovat, ne aby výměna šroubku byla zábava na odpoledne.
16.2.2017 19:12:51   77.208.175.xxx 01
Jak je libo. Měl jsem to dřív podobně, hafo disků a nesmyslných karet. Pak jsem udělal radikální řez, polovinu věcí vyhodil a přešel na itx. 1TB m.2 disk mi stačí na hry i práci. (na ostatní je NAS)
16.2.2017 08:09:47   10.27.22.xxx 40
A co konkrétně se nevejde do této skříně? Kolik je grafik delších než 410 mm a kolik je chladičů CPU, vyšších než 175 mm? Jen málo kdo má v PC více než 2-3 disky, do skříně se jich vejde více.

Co tedy konkrétně z této skříně dělá nevhodnou na herní PC?
16.2.2017 14:54:31   77.87.242.xxx 23
Všechno je tam narvaný na knop, při osazení ventilátorů bude docela sranda vyndat a dát tam třeba desku i s chladičem. Kdo ještě nikdá nedělal s věcma typu NH-D14/15, tak si to asi nedovede představit, ale…je to tak.

Stejně tak je nemožný použít dvě karty s větším chlazením (typicky Accelero S1 a dvě Noctuy), protože ty zaberou tři a půl slotu každá, tzn. použít se dá první a poslední slot v desce. Jenže do posledního se nic nevejde. Tohle je vada 95+ % skříní na trhu, pod deskou je hned narvanej prostor pro zdroj a nevejde se tam NIC.
16.2.2017 18:26:36   212.79.110.xxx 10
Aha, takže neexistuje nic mezi "kancl PC" a "herním PC" s obřím chladičem a 2x GPU s aftermarketovým chladiči?

Třeba něco ve smyslu, já nevím, i5/i7 + chladič typu HE1224 + 1x GPU s origo chlazením? Nemá takovéto, zjevně "kancl PC", 99% hráčů?

Na herní monstrum s obřím chlazením a SLI/CrossfireX (a ještě 2x Accelerem, ideálně Xtreme) si jistě bude bednu za 1600,- kupovat jen málokdo.

Nicméně nejde na to koukat stylem "všechno nebo nic", protože drtivá většina uživatelů používá právě to "mezi".
17.2.2017 08:30:44   77.87.242.xxx 25
Nevím co mi pořád serete nějaký herní cosi, nic takovýho neznám.

Mám prostě výkonnou sestavu, BD v tom počíá BOINC, většinu času. Tudle známej má taky trochu výkonnější sestavu, ten na tom dělá grafiku.
18.2.2017 11:44:44   217.196.213.xxx 22
Ho si nevšímej, on je tradičně mimo... žije ještě v pravěku. Ostatně, jak píše výše, že má v PC optickou mechaniku, disketovku nebo SAS disky...
15.2.2017 17:18:24   89.176.109.xxx 10
Nějak nevidím externí 3 * 5,25" pozice, jsou jen dvě, prosím opravte popis
Při troše přemýšlení jistě šlo řešit koš na disky jinak a vešlo by se jich víc
Celá skříň mi připadá jako zmenšená a ořezaná Fractal Design ARC XL nebo spíše horší kopie Fractal Design Arc Midi Tower
No za tu cenu ...
15.2.2017 18:48:59   77.87.242.xxx 10
Opraveno.
16.2.2017 09:13:23   88.102.101.xxx 00
Stavěl sem PC do "Gladius M35","Alea M50","Brutus M10", tedy vše od SilentumPC. A musím uznat, že za ty prachy dostanete promyšlený CASE. I ten nejlevnější CASE byla radost si osahat. Jen ty plechy jsou už fakt z papíru. Určitě by se oplatilo mrknout na skříně Nanoxia Deep Silence, jsou taková levnější kopie Fractal Design Define. (odhlučněné verze) Nebo skříně od "Be quiet!" a "Phanteks" jsou také pěkně vymazlené. Třeba pro ITX je zajímavá "Evolv ITX" od "Phanteks".
16.2.2017 12:12:44   149.23.35.xxx 00
ahoj,
jak bys zhodnotil tu Alea M50 ? Zvazoval jsem ji nebo Alea S25W popr. Alea S35W.

Ale pak jsem nasel Raijintek Styx za paradni cenu a bylo vymalovano.

Ale mozna budu stavet pro znameho...
Diky
17.2.2017 10:36:04   88.102.101.xxx 00
Začnu hned negativy... skříň má jen jeden USB 3.0, který je také dost chabě uchycený k přední masce. Celkově jde dost lehce rozložit přední a vrchní masku. Boční plexi skla se lehce zanesou prachem. No nejhorší je přední ventilátor, nelze ho zregulovat tak, aby byl tichý. Takže sem tam namontoval "BitFenix Spectre":
https://www.mironet.cz/bitfenix-spectre-nonled-ventilator-230mm-cerna+dp206420/#fotovideo
Ventilátor by podle všeho pasoval také do těch menších modelů. (Alea S25W, Alea S35W) Fakt ho doporučuji.

Jináč skříň je navržena pro 240mm radiátor. Instalace komponent je relativně jednoduchá, na výšku tam lze také osadit jakýkoliv věžový chladič. (170mm)
Jen u Grafiky pozor, tam překáží pak Mechanika... a když ne ona, tak 5.25 pozice. MAX cca 12cm široké PCB u grafiky. Vrchní síťka, nad pozici radiátoru, je uchycená chytře na magnetu... lze to lehce vycvaknout a zase zacvaknout. Celkově to mám naladěné tak, že to PC nejde slyšet ani v noci.

Kdybych si měl vybrat dneska, a nepočítal bych s 240mm radiátorem a Mechanikou, tak asi bych bral "Alea S35W". Má 2xUSB 3.0, a 1xUSB 2.0 + čtečka... a také není přidušená na vrchu, pro výkonnější HW. Pokud bych stavěl něco s CPU MAX 95W TDB a nějakou mainstream grafikou, tak vše bych bez problémů vrazil do "Alea S25W". V obou případech bych dokoupil "BitFenix Spectre 230mm".
17.2.2017 10:43:18   88.102.101.xxx 00
Jen dodám, že ty ventilátory lze koupit i různobarevně podsvícené.
21.2.2017 06:39:21   89.177.117.xxx 10
"SilentiumPC nedodává žádné gumové krytky, ale na pravé straně je volič rychlostí ventilátorů přes vestavěný regulátor."

Že by autor nevěděl, která je levá a pravá ?

Prosím opravit.
21.2.2017 09:30:48   77.87.242.xxx 10
Tak dlouho se jde doprava, až se dojde doleva, ne?

To je tak, když člověk třikrát přepisuje ten samej článek a ani si to nepřečte…tak, opraveno. A příště už musím vzít jako vzor něco jinýho

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

17 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 8.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.