Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Čtyřjádra AMD Ryzen 3 1300X a 1200 v testu 
Čtyřjádra AMD Ryzen 3 1300X a 1200 v testu 
autor: Z. Obermaier , publikováno 7.8.2017
Čtyřjádra AMD Ryzen 3 1300X a 1200 v testu 

Po uvedení Ryzenů 7 a 5 následuje nejnižší řada nových procesorů AMD, modely Ryzen 3. Jde o čtyřjádra bez SMT (čtyři vlákna). AMD u nich také nasadilo agresivní cenu, dají se slušně taktovat a výkonem se plně vyrovnají Core i5. Spolu s levnou deskou tak vytvoří dobrý základ „nízkorozpočtového“ herního počítače.


Hodnocení a závěr

Čtyřjádra AMD Ryzen 3 1300X a 1200 v testu 

Výkon

Z obecného pohledu, je výkon Ryzenů 3 slabší (single-thread i multi-thread). Čtyři jádra s nižším IPC Zenu zkrátka nemohou konkurovat čipům se SMT. To ale také není jejich úkol. AMD nastavilo cenu agresivně proti Core i3, ale výkon Ryzenů 3 je v multi-thread úlohách roven Core i5. V single-thread aplikacích je jejich výkon slabý a nedosahují ani nejníže taktovaných Core i3 nebo Core i5. To se dá ale dohnat taktováním, což je velká výhoda proti Core i5 a Core i3, která se většinou taktovat nedají (ta levná). Výkon Ryzen 3 1300X je také proti Ryzenu 3 1200 měřitelně vyšší, ten je zase naopak znatelně levnější. Nakonec ale doporučím právě ten, Ryzen 3 1200 je po přetaktování ideálním čipem do herního stroje za budget cenu. Výkonem po OC dožene dražší model a za svou cenu je to bomba. V herním výkonu se Ryzeny 3 sotva dotáhnou na Core i5, ale i přes nižší fps, se pohybují stále v hratelném pásmu. Zde opět doporučím je přetaktovat, navýšíte výkon v všech směrech.

Provozní vlastnosti

Teploty i spotřeba jsou skvělé. Oba testované Ryzeny 3 se v zátěži i s deskou vejdou pod 100 W a to může závidět i Intel a Kaby Lake. S nízkou spotřebou souvisí i nízké teploty a napětí. Procesory s levným chladičem a teplotou v zátěži do 60 °C nemají na dnešním trhu konkurenci. Také po přetaktování (max 1,4 V) se teplota nijak zásadně nezvýší nad 60 °C.

Přetaktování

Taktování Ryzenů 7 až Ryzenů 3 je stejné. Tomu se nelze divit, jelikož jde o stejný křemík, jen s vypnutými částmi. Ryzeny této generace zkrátka končí někde kousek nad 4 GHz a výše se dostanete jen s nejlepšími kousky na trhu. Přetaktování samotné je složitější, musíte použít základní takt i násobiče, hlavně pokud chcete ladit i paměti. Tam má Ryzen stále rezervy, je nutné s paměťmi laborovat, ale úspěch se většinou dostaví. Ryzen 3 1300X šel přetaktovat na 4,1 GHz společně s paměťmi na 3,46 GHz. Stejně na tom byl i Ryzen 3 1200, který dosáhl až na 4,0 GHz u CPU, paměti byly také na 3,46 GHz. Jelikož jsem nemusel ani nijak brutálně zvyšovat napětí a hodnota 1,4 V je stále solidní (vzhledem k teplotám), taktování se nebojte.

Osobní názor

Pokud si koupíte Ryzen 3 do herního stroje, přetaktujte jej na 3,8–3,9 GHz a budete spokojení s výkonem po všech směrech. Intel v tomto segmentu nabízí buď stejně drahé Core i3 se slabším výkonem nebo stejně výkonné, ale dražší Core i5. Ryzen 3 s levnou deskou se jeví jako lepší volba.

Čtyřjádra AMD Ryzen 3 1300X a 1200 v testu 

Procesor AMD Ryzen 3 1300X zakoupíte od společnosti Mironet ZDE.

Procesor AMD Ryzen 3 1200 zakoupíte od společnosti Mironet ZDE.

Čtyřjádra AMD Ryzen 3 1300X a 1200 v testu 

Čtyřjádra AMD Ryzen 3 1300X a 1200 v testu 

Za půjčení procesorů děkujeme společnosti Mironet

Základní desku do testu zapůjčil Asus



Tagy: AMD  Zen  Ryzen  Ryzen 3  1300X  1200   test  recenze  taktování  IPC  výkon  hry  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.8.2017 08:25:39   195.178.74.xxx 7119
Pěkná recenze!
7.8.2017 12:10:56   109.81.208.xxx 2611
Ano, velmi dobrá recenze, zdá se nezaujatá a bez hanění.
7.8.2017 18:01:14   49.213.19.xxx 4110
No ale není to Intel, takže to je bez bronzového ocenění. A ještě tam naservíroval paměti s horším CL. Bohužel úplně bez zaujetí to není, lajk to nepozná
7.8.2017 19:06:48   188.167.252.xxx 823
ty si ten profík?
18.8.2017 15:37:35   93.89.144.xxx 00
Tak pameti kvuli konzistenci. OK Nemam s tim problem ale uvital bych kapitolu zamerenou na frekvenci pameti. 5 a 7 pomaha hodne. Mereni na oskubane 3 by mohlo byt zajimave.
7.8.2017 08:33:51   37.188.169.xxx 729
Děkuji, konečně mám pocit že je to nezávisle. Chybí mi tam akorát výkon po přetaktování...
7.8.2017 10:22:46   83.208.53.xxx 722
To tam ale chybí hodně.
Když autor doporučuje procesory přetaktovat, měl by ukázat proč na konkrétních výsledcích.
7.8.2017 09:07:01   81.201.59.xxx 912
Ty jo po dlouhe dobe docela dobra recenze bez napadani proste jen hola fakta. Nektere grafy se mi moc nezdaji ale musim rict dobra prace....
7.8.2017 19:13:01   188.167.252.xxx 313
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.8.2017 09:11:54   86.49.244.xxx 641
v zaporech slabsi vykon proti i5 - ovsem na zacatku je, ze do cenove relace se i5 vubec nevejde. takze bych to vydel na vykon lehce pod i5 ale za mnohem vyhodnejsi cenu. jo mate tam ze vykon i5 za cenu i3, ovsem ten zapor je tam pak docela zbytecny
8.8.2017 07:39:43   89.24.159.xxx 190
Každý přeci ví, že konkurence pro i3 se porovnává hlavně s i5 .
7.8.2017 09:18:20   46.135.83.xxx 7613
Dobrá recenze? Možná pro někoho kdo si myslí, že je normalní srovnávat i7 a R3. Aspoň potěšilo, že procesor za 3 tis. je jen velmi málo pozadu za 7700K, který se pyšní trojnásobnou cenou
7.8.2017 09:23:00   46.135.83.xxx 423
*převážně co se her týká samozřejmě. Každopádně to nemění nic na tom, že v testu jasně chybí i3 v podobné cenové relaci. Kdo by čekal, že dvojnásobně dražší produkt jako i5 a trojnásobně jako i7 budou o něco lepší.
7.8.2017 09:45:57   195.113.132.xxx 647
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.8.2017 10:09:03   188.120.212.xxx 333
tys na to skočil viď ty troubo
16.8.2017 21:31:51   62.24.73.xxx 00
Pozor, tohle v CPU náročných hrách vůbec neplatí. Ryzen R3 nemá šanci na I7 třeba v Total War Warhammer, tam dostane vyloženě na prdel, stejně jako jeho vyšší bráškové, zvláště ve vyšších rozlišeních.
7.8.2017 09:34:31   188.167.112.xxx 365
zase recenze ya všetky prachy. vie mi niekto vysvetliť prečo bol ryzen testovaný z 2400 Mhz RAM ?
7.8.2017 10:19:49   83.208.53.xxx 373
Autor píše, že kvůli kontinuitě.
Já si myslím, že taková kontinuita je ale k ničemu a že je třeba testy procesorů RYZEN zopakovat s oficiálně podporovanými (pro 2 moduly Single Rank)2666 Mhz.
Stejně tak je třeba použít na desce BIOS s AGESA 1.0.0.6, když uvedený mikrokód zlepšil výkon, možnosti přetaktování (procesorů i pamětí) a kompatibilitu pamětí.
Nevím co z obou uvedených věcí zvýší výkon víc, ale potřebné je oboje.
Také Creators Update trochu zlepšil výkon procesrů RYZEN.
Nastavení W10 Vysoký výkon je také s vlivem na výkon.
Napájecí plán od AMD je zajímavý při měření spotřeby a neměl by být opomenut.
7.8.2017 09:37:14   83.208.53.xxx 376
Trochu nerozumím tomu, proč autor nepoužil alespoň BIOS 0808.
Když teprve ten updatuje AGESA kód na verzi 1.0.0.6 se známými příznivými dopady na možnosti přetaktování.
7.8.2017 10:20:55   84.242.67.xxx 1364
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.8.2017 10:23:26   77.75.74.xxx 337
Jediný packal jsi ty. Ta banda vydala PLNĚ funkční tovar, další změny v kódu jsou za účelem lepšího OC, coby bonusu pro uživatele.
7.8.2017 10:29:21   83.208.53.xxx 413
Řekla bych, že nemáš pravdu.
BIOSy s AGESA 1.0.0.6 byly vydány výrobci desek o dost dřív než se procesory RYZEN 3 objevily na trhu.
7.8.2017 10:30:44   77.75.74.xxx 150
Další "problém" je, že AMD zpřístupnilo OC i pro levnější čipset a CPU, ale více se projevuje případná kvalita "ne OC" desek (co ale OC umožní), což je téma pro výrobce desek, ne CPU.
9.8.2017 18:52:18   83.208.53.xxx 50
Tomu nerozumím.
Najednou je tam napsáno BIOS 0809.
Žádné vysvětlení?
Takže byla původní informace nesprávná a BIOS 0802 autor nikdy nepoužil?
Nebo jak to tedy je...
12.8.2017 16:32:36   85.132.193.xxx 10
Nechce být terčem kritiky, že si to nepohlídal (možná záměrně). A přepsat to v článku zabere nejmíň práce
7.8.2017 10:01:48   78.136.154.xxx 247
Trochu si rejpnu tu recenzi snad ani nemohl psát pan Obr,ted vážně nádherně napsáno téměr to nemá chybu jediné co mi tam trochu chybí je že tam neni test her po přetaktování ale jinak vážně super a díky.
7.8.2017 10:07:48   77.75.74.xxx 381
To jsem také nepochopil, proč nejsou výsledky s OC. Pak by se asi musely dost přepsat ty statě o i5?
7.8.2017 10:51:11   78.45.244.xxx 1212
Konečně od Obra pořádná recenze na úrovni dobrého redaktora. Žádné osobní žvásty a ujeté názory, které přece musí být pravdivé, žádné zkreslující grafy a pochybné zdroje.

Proč to nejde i jindy? ....
7.8.2017 10:56:26   185.59.186.xxx 130
Práve včera som pozeral herné testy Ryzenu 3 a aj táto recenzia +/- súhlasí z testami a nete a síce, 4C ryzen je citeľne pod herným výkonom i5 ale takisto stojí citeľne menej - SR aktálne R3 1200@110€, i5 7400@160€.

+ keď si človek do toho pripočíta OC 1200 na čo i len 3,7-3,8GHz - dovi dopo !

Inak, konečne slušná voľba v tejto cenovej kategórii na herné CPU, predsa len medzi G4560 za +/- 60€ a najlacnejšími i5/Ryzen 5 za +/- 160€ bola diera jak hrom !
7.8.2017 11:03:13   194.50.240.xxx 41
Dobrá recenze

Jen bych se rád zeptal zkušenějších uživatelů ohledně taktování RYZEN:

- na desce GIGABYTE AORUS X370 K5 není v biosu možné nastavit přímo napětí CPU, jako to je (dle obrázků) na deskách např. od ASUSu. Z toho důvodu jsem nastavil v biosu 3.7GHz při veškerém napětí na Auto. To frčí dobře. Dál ovšem jdu přes aplikaci AMD Ryzen Master (nebo tak nějak) - ta umožňuje nastavení frekvence i napětí, tam jsem se dostal na 4GHz při 1.4V. Ovšem to se mi uloží pouze jako profil, nikoliv jako setting pro bios a tedy pokud chci na této frekvenci jet, je nutné vždy přes aplikaci zapnout. Rád bych ale měl tuto frekvenci setnutou pro BIOS, ovšem nevím, jak v něm nastavit napětí.
- Druhá otázka s tím souvisí - taktování RAM. Mám koupené Corsair 3200MHz, samozřejmě by default jedou na 2133MHz dle desky. Když v BIOSu přepnu na XMP profil a/nebo na jakýsi profil od desky EZT-3200, vše se nastaví, pak při restartu se celá mašina asi 4x - 5x vypne a zapne (to je ok?) a nabootuju. Ovšem všechny softy (aida, cpu-z, ...) vidí stále 2133MHz a i dle testu v aidě pro RAM se výkon nezvedl a to i přes to, že v BIOSu je nastavení 3200 stále aktivní! Jediný, kdo vidí rozdíl, je aplikace k desce od GIGABYTE. Takže jediná možnost je opět AMD Ryzen Master aplikace, která ale neumožňuje nastavení napětí na RAM. Mrsku tam 1600 (3200), nastavím timing dle specifikace pamětí pro tuto frekvenci v rámci XMP. To pak po mě chce restart. Po tomto restartu skutečně došlo ke změně frekvence, ovšem má to dvě nevýhody:
a) nastavil jsem dle specifikace timing 16-18-18-36, ovšem samo si to provedlo 16-18-18-54.
b) pokud teď zapnu AMD Ryzen Master app, pc se restartuje a jsem zpět na 2133MHz.

Takže aktuálně je to tak, že buď budu mít 4GHz CPU a 2133MHz RAM - NEBO - 3.7GHz CPU a 3200MHz RAM.

Nezná někdo řešení / nemá někdo zkušenosti? Toto je dost nevyhovující.
7.8.2017 12:45:17   89.203.167.xxx 30
Ja mam doma 2 ryzeny 1700 na crosshairu6 a 1600 na prime x370, oboji ma ramky corsair lpx jedna 3000 druha sestava 3200 2x8GB, pameti mam nastavene rucne 2933 16-16-16-36 bezi to pekne asi 45GB/s vic jsem nezkousel ted je na crosshair novej bios treba by jely stable i 3200 ale nemam cas si hrat. cpu pretaktujes, alespon v pripade desek asus, tak ze si spocitas ty 2 hodnoty ja jsem pouzil 304 / 8 coz vyjde nasobic 18, napeti jsem dal 1.3V a ryz1700 jel v pohode, vic jsem nezkousel nepotrebuju to.
7.8.2017 15:03:17   194.50.240.xxx 21
No jenže to je ten problém, že na té mé desce K5 od Gigabyte není v biosu možnost nastavit CPU Voltage. Udělal bych screen, ale nejsem ted u PC. Jsou tam jen samé Dynamic Vxxxx pro věci jako CPU package, atd... Možná by stačilo jen nastavit násobič a nechat desku, at si tomu dá proudu kolik chce...
7.8.2017 15:30:55   77.104.246.xxx 10
https://youtu.be/bf3nsels8B0?t=116 a tady jim to normálně jde
8.8.2017 09:23:23   194.50.240.xxx 00
To je na desce Gigabyte 5, já mám Gigabyte K5. Evidentně v tom bude rozdíl...
7.8.2017 15:29:29   77.104.246.xxx 00
Jen tak náhodou napsat to tam ručně numerickou částí klávesnice?
8.8.2017 09:37:13   194.50.240.xxx 00
Není kam, nic jako na tom videu "CPU Vcore" tam nemám.
7.8.2017 15:56:54   213.226.254.xxx 20
Mas tam poosledni bios s agesa 1.0.0.6? Mam R7 1700 + ADATA XPG Z1 16GB (2x8GB) na desce Asus Brime b350-plus. Do agesy 1.0.0.4 mi pameti jely jen na default. Po upgradu biosu a nastavení XMP jedou 2933 bez problemu.
8.8.2017 09:37:59   194.50.240.xxx 01
V článku níže mají BIOS F3b, což je zvláštní, já mám F3. Už ale i ten by měl mít AGESA 1.0.0.6
7.8.2017 16:59:17   83.208.53.xxx 20
Máš na desce poslední BIOS?
Myslím, že je to F3.
Poznáš ho, že ti v BIOSu přibyde asi 12 dalších možností nastavení pamětí.
A jestli nejde nastavit napětí procesoru, tak se na něj vykašli a spočti a nastav si offset napětí. Ten zaručeně fungovat bude.
8.8.2017 09:38:35   194.50.240.xxx 10
Tak to musim nastudovat jak vypočítat offset napětí.
Jinak F3 tam určitě mám.
7.8.2017 17:31:42   109.81.211.xxx 40
Skús sa pozrieť na túto stránku.
http://www.guru3d.com/articles-pages/gigabyte-aorus-ax370-gaming-k5- review,26.html
8.8.2017 10:57:01   194.50.240.xxx 00
Díky moc, v článku je hezky vidět co za nastavení tam mám. A je i vidět co nastavují + typy ohledně OC RAM. To si doma vyzkouším.
15.8.2017 21:18:57   95.102.39.xxx 00
Mam AB350. Moje RAMky su v OVL liste ale tiez som ich musel nastavit rucne cez Ryzen Masterhttps://1drv.ms/i/s!AP8MLUZDWju-ga4P
https://1drv.ms/i/s!Av8MLUZDWju-ga4RueyDpfeE1HbdtQ
Hadam pomoze. Hodnoty su vycitane z CPU Z z SPD confuguration pre profil 3200 MHz
7.8.2017 11:03:28   193.165.247.xxx 432
Proč není v testu i3 nebo pentium, které jsou vlastně konkurence těmto Ryzenům? srovnávat dražší i5 a i5 je pak celkem jednoduché...
7.8.2017 12:33:15   147.229.9.xxx 100
Na techspotu mají ve srovnání i G4560.
https://www.techspot.com/review/1463-ryzen-3-gaming/
7.8.2017 12:38:10   80.242.33.xxx 162
je zaujimave ze sa r3 nestratil ani pri silnej konkurencii (i5 7600k+i7 7700k)co je slusne + po pretaktovani na 3,8-3,9 budu este lepsie, recenzie o tom su uz DAVNO vonku.
ale dnes som videl ze intel chce urobit s dnesnej i7 novu i3, len nech sa o nas biju, pre nas lepsie o par mesiacov bude veselo, ako uz dlho nebolo
7.8.2017 12:21:06   77.208.35.xxx 231
Zoufale chybí porovnán s i3 + G4560 s OC Řízkem ve hrách. Ale jinak pěkné, ani bych pomalu nepoznal Bobrův rukopis.
7.8.2017 12:30:32   147.229.9.xxx 80
Na techspotu udělali jen herní testy R3. Rozdíly bych řekl, že mají menší (asi jiná metodika).
https://www.techspot.com/review/1463-ryzen-3-gaming/
7.8.2017 12:37:14   147.229.9.xxx 43
Když si projedete ty grafy tak rozdíly v fps nejsou i5-7400 a R3-1300X moc velké, většinou max 10fps. Navíc srovnali i GPU a pokud nemáte zrovna GTX 1070 a vyšší tak nepoznáte rozdíl mezi i5 a G4560.
17.8.2017 18:38:00   89.203.167.xxx 00
No asi se da predpokladat ze k R3 si lidi nebudou kupovat 1070 nebo 1080 ale spise kartu do 5k a tam uz nebude rozdil vubec zadnej.
7.8.2017 12:34:41   92.52.23.xxx 281
hmm "slabší herni výkon voči i5"
Ryzen 3 1200 : 2800 kcs
i5 7500: 5300kcs

Je pochopitelne ze su slabsie nez i5 ked je tam takmer raz taká cena.....
7.8.2017 13:29:08   90.176.77.xxx 381
Proc tam asi neni Core i3,protoze by se zjistilo ,ze Intel je neprodejny procak v teto kategorii..

Fandove intelu si trhaji vlasy a placou
7.8.2017 13:42:08   77.75.74.xxx 341
Ono je to trochu jinak. Je třeba to napsat tak, aby AMD jako že dobrý, ale aby tam bylo nějaké ALE. Takže holt porovnávání s nesmyslnou konkurencí, aby vyzněl článek "dle zadání":/
7.8.2017 13:20:02   194.228.11.xxx 212
Zase testování her o ničem, kdy opět není uveden testovací úsek. Nicneříkající graf, kde člověk nepozná nic. Ono totiž některé cpu může držet krok, pak přijde náročnější scéna, nějaká akce nebo něco, kde je potřeba najednou více počítat a je to v háji, rozdíl je dvojnásobný. Víme známe. Tohle je fakt o ničem pár anonymních čárek v grafu.

Mluvím obecně, nevztahuju to na testované Ryzeny.
7.8.2017 15:47:27   89.203.167.xxx 161
Podle me je R3 takej zaklad pro lowcost herni kompiky, i3 uz nepokladam za CPU na hry, je to jen 2 jadro TH si muze strcit vime kam, ten mu 2 jadra nevycaruje. i5 je zas drazsi.
7.8.2017 15:48:30   194.228.11.xxx 120
jj sice to nebudou nejrychlější jádra, ale jsou 4, za ty prachy, pokud to někomu stačí na nějakou slabší mašinu na nějaké nenáročnější hry, proč ne ..
9.8.2017 12:56:19   62.23.87.xxx 52
proc nenarocne hry? doted jsem mel stary fx6300 + rx 480 a skoro vsechno jsem hral na ultra ve full hd kolem 40-50fps. samozrejme v nekterych titulech uz mu dochazel vykon tak jsem to tedkom vymenil za ryzen 1200, ktery po OC na 3,9 je neskutecna raketa za maly peniz. pokud nekdo neplanuje strihat video, upravovat fotky, nepotrebuje streamovat a honit se za co nejvyssim FPS, nebo hrat ve 2K/4K tak nepotrebuje nic silnejsiho nez je tohle.
7.8.2017 15:48:50   89.102.122.xxx 318
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.8.2017 16:22:42   77.75.74.xxx 170
Jenže tohle nemá s předešlými jádry nic společného, jen logo AMD
7.8.2017 16:37:55   89.203.167.xxx 05
s dost silnou grafikou se hry budou hejbat dosti slusne. Treba to neda 300 fps ale 60-100 tam bude v pohode, stejne to je vetsinou o sile grafiky.
7.8.2017 17:07:32   194.228.11.xxx 71
To by ses divil třeba v multiplayeru
7.8.2017 17:29:00   89.102.122.xxx 614
jak se to vezme, jistá nekonzistence výkonu je v AMD pořád, někde byla menší (Phenomy), větší (BD) a tady tu a tam hází zpomalení komunikace mezi ccx moduly. Ideální čip je tam kde jsou plně aktivní oba ccx, tam to dává hodně pěkný výkon, šestijádro ještě ujde, ale už tam je vidět větší pokles než by odpovídal pouhému ubrání jader. Pořád platí že kdo chce stejný výkon na všechny aplikace bez velkých propadů bere Intel, to letité pilování Core architektury je znát. Tím nesnižuji kvalitu Ryzen, jen je zatím příliš mladý.
7.8.2017 16:48:13   46.5.160.xxx 308
Ano, stylisticky o neco lepsi, porad tam ale jsou "drobne" invektivy a rejpnuti.

Je tu take nekolik naprosto nelogickych veci:
- proc se porovnava R3 vs i5? To jako 4C/4T vs 4C/4T? Pri tak rozdilnych cenach?
- kde je porovnani se stejne/podobne nacenenymi CPU od Intelu i3 a Pentium? Kupuji se vetsinou rozhoduji podle ceny - krom silencu, kteri kupuju to best protoze jim jsou prachy fuk (a ty nebude R3 zajimat)
- kde jsou vysledky toho R3 po pretaktovani? Vsude v clanku se porad mluvi o tom, jak je to super a tak, a pak ... nic, proste nic

Tedy - lide, kteri ctou tuto recenzi a koupi si R3 jej proste budou pretaktovavat - a protoze tady nejsou vysledky po pretaktovani, tak je tato recenze svym ctenarum vlastne uplne k nicemu. A proto jsem dal odebrat 0,30.

PS: davam male, spise miniaturni, plus za zlepseni stylu psani (tentokrat zadne fotecky napoju???), i kdyz se domnivam, ze to bylo upraveno az editorem a nikoli takto nastaveno p. Obermaierem.
7.8.2017 17:38:59   198.50.158.xxx 292
AM4 se jeví jako velmi schopná a nabídku osvěžuje opravdu libově. + V Grafech velmi chybí i3, Pentium, bez nich je to v podstatě nesrozumitelné (záměr?).
7.8.2017 17:41:14   198.50.158.xxx 121
Možná se té drobotiny štítil, chudák.
7.8.2017 19:12:54   89.203.167.xxx 271
do lowcost kompiku je to o dost lepsi volba nez i3 o tom zadna. A i5 take nevidim duvod koupit kdyz je tu r1600
16.8.2017 09:20:56   188.95.122.xxx 00
Tenhle test se mi vůbec nelíbí! je postavený špatně. Už číselná řada AMD dala jasně najevo jak to myslí

Ryzen 3 = i3
Ryzen 5 = i5
Ryzen 7 = i7

Nemůžete proti i5 postavit Ryzena 3. neodpovídá to ani výkonem ani cenou. zatím co běžné herní stroje (CZC, Mironet, Alza atp) se staví na i5/i7. Tak na druhé straně nikdo nebude stavět herní stroj na Ryzen 3. Pouze Ryzen 5 a 7.
17.8.2017 12:13:29   91.214.156.xxx 00
Recka dobrá, tu a tam nějaký překlep. Chtělo by to ale pár testů s přetočenými Ryzeny, když na to autor klade důraz.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

146 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 39.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.