Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Skylake-X (7900X, 7820X, 7800X) v 15 hrách a testech
Skylake-X (7900X, 7820X, 7800X) v 15 hrách a testech
autor: Z. Obermaier , publikováno 24.7.2017
Skylake-X (7900X, 7820X, 7800X) v 15 hrách a testech

Je opravdu Skylake-X horší herní procesor než modely předchozích generací, jak naznačily některé recenze? - Není to tak, ve hrách se plně vyrovná nejrychlejším Kaby Lake. Jak si ukážeme, některé redakce zřejmě neuměly novou platformu nastavit a ohlídat její chování a naměřily nižší výkon, než by měly nové procesory mít.


Závěr

Skylake-X (7900X, 7820X, 7800X) v 15 hrách a testech

V úvodu jsem zmínil, že některé první recenze Skylake-X procesorů změřily herní výkon procesorů špatně; recenzenti mohli použít špatný BIOS, mohli mít desku s vysokou teplotou VRM kaskády a dost možná jim nefungovalo správně Turbo Max 3.0.

Časem se objevily na webu testy, kde byly závěry těchto testů vyvráceny, ale první špatný dojem se už později špatně napravuje. Dnes už se víme, že Core i9-7900X a Core i7-7820X nabízí stejný nebo vyšší herní výkon jako Core i7-7700K a starší čipy Broadwell-E. Pouze Core i7-7800K zaostává, jelikož má podstatně nižší frekvence než druhé dva Skylake-X. Ve hrách je to celkem znát a pokles jeho výkonu je měřitelný. V případě, že chcete šestijádro, neboli nejlevnější ze Skylake-X, musíte jej přetaktovat, jinak si ho nekupujte.

Ať budete na X299 hrát v rozlišení 1920×1080 nebo 4K, neuděláte chybu. Téměř ve všech testovaných hrách nabízí Skylake-X naprosto vrcholový výkon, někde výrazně nad jiné procesory. Výkon dvou nejvyšších modelů snese ve hrách srovnání s Core i7-7700K a někde významně překonává Ryzen 7 1800X. Pokud v tuto chvíli chcete nejvýkonnější herní stroj, je to právě X299 a Core i9-7900X nebo Core i7-7820X. Více jader pro hry nemá smysl, škálování dvou jader navíc u Core i9-7900X je proti Core i7-7820X jen v řádu procent, hry nepotřebují deset jader a víc. Právě proto už procesory s vyšším počtem jader do herního výkonu nijak zvlášť nepromluví, a je jedno zdali budeme mluvit o Threadripperu nebo Skylake-X s více jádry.

Zajímavým prvkem skládačky herního výkonu Skylake-X je dodržení všech čtyř zmíněných zásad. Předně aktuální BIOS, funkční Turbo Max 3.0, aktivní chlazení VRM a ve hrách používat profil „Vysoký výkon“. Pokud tohle dodržíte, nabídne vám X299 maximální herní výkon, jehož je schopný. Další navýšení výkonu pak přichází s přetaktováním, kdy se herní výkon posune vzhůru o měřitelná procenta. Největší přínos dle mého má přetaktování unCore a pamětí DDR4, jádra už i tak pracují vysoko a není bezpodmínečně nutné je dále taktovat. Takové přetaktování 4,5 GHz jádra, 3,2 GHz unCore a 3,2 GHz paměti vidím jako jasný ideál bez navyšování napětí.

Problémy platformy jsou v podstatě jen dva. Prvním je cena, protože jsou drahé desky i procesory (i když Intel kvůli Ryzenům letos nastavil rozumnější ceny). Za poloviční částku můžete můžete mít nějaký Ryzen 7 i s deskou a herní výkon sice bude nižší, ale určitě ne poloviční. Bude nižší o 15–20 procent, ale při výrazně nižší ceně je to pro mnohé akceptovatelný kompromis.

Druhý problém je spotřeba, Skylake-X jsou špičkové herní procesory a Core i7-7700K nebo Ryzen 7 1800X překonají, ale při spotřebě, jež je o třetinu vyšší. Mnohým oněch 50–70 W navíc vrásky nedělá, ale je to rozdíl, který je nutné brát v úvahu a zmínit ho. Po přetaktování je navíc u Skylake-X stoupne spotřeba na víc než dvojnásobek zmíněných procesorů, a to je už brutus. S tím ale nic nesvedeme, Skylake-X má výkon, ale také „řádně papá“. Pokud vám to vadí, ohlédněte se jinde, pokud ne, připravte si výkonné chlazení.

Skylake-X (7900X, 7820X, 7800X) v 15 hrách a testech

Skylake-X (7900X, 7820X, 7800X) v 15 hrách a testech

Skylake-X (7900X, 7820X, 7800X) v 15 hrách a testech

Za půjčení komponent pro test děkuje Asus, Mironet a MSI Česká republika



Tagy: Herní test  Skylake-X  X299  Core i9-7900X  Core i7-7820X  Core i7-7800X  4K  1080p  GTX 1080  GTX 1080 Ti  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.7.2017 08:46:47   194.228.11.xxx 10313
"i9-7900X a Core i7-7820X nabízí stejný nebo vyšší herní výkon jako Core i7-7700K"

jj 5 procent navíc za 150 procent příplatek (i9)
24.7.2017 11:08:10   86.61.149.xxx 1442
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.7.2017 13:41:15   109.81.208.xxx 6616
Problém je, že nemocní lidé, například fanatici, naprosto ztrácí objektivitu. Žijí svůj život v bludech. Čím je člověk chytřejší, tím víc se dokáže svých bludů držet. On se možná i pozastaví a zeptá se sám sebe "Jsem ještě objektivní?" a pak najde "důkazy", které ho v jeho bludu utvrdí. Obermaier by už o procesorech vůbec neměl psát, dát si rok oraz. Jeho názorů si roky vážím, ale dávno ztratil objektivitu. Pro jeho vlastní dobro doufám, že to dělá vědomě, že je prostě zaplacenej Intelem. Pokud to dělá "nechtěně", je nemocný a je mi ho líto. Tohle se dá naštěstí léčit, delší pauza psaní o Intelu by mu velmi prospěla. Fanatismus, pokud není živen, časem slábne. Pokud je fanatismus živen, třeba argumenty, které si "potvrdil" (uvěřil jim, protože jim věřit chtěl), pak zesiluje. Pokud je fanatik odstřižen, vesměs se vrátí do normálního stavu. Obermaiera si VELMI VÁŽÍM! Měl by psát články o vodním chlazení, pevných discích (ne od Intelu), protože by ho byla jako autora škoda. Mohl by zkusit napsat i nějakou Rybkovinu - ne o Intelu, ale o něčem jiném. Věřím, že ten člověk má lidem co říct a dát. Ale nejprve se musí zbavit fanatismu. Tohle přes kopírák pošlete Ferdovi do DDwordu :-D
24.7.2017 15:22:19   85.71.201.xxx 2515
Četl jsi ten článek? Hned na začátku je věta: Nikdo na webu vás nenutí koupit si něco předraženého nebo s výkonem, který vám nestačí. Kupte si co chcete, váš názor v diskusích stejně nikoho neodradí od koupě, kterou si sám předtím rozhodl. Kdo chce Ryzen, ať ho má a naopak, kdo ho nechce, koupí od konkurence. Tohle rozhodnutí je snadné...

Nechci se tím Obra nijak zastávat, jeho články o AMD jsou fail, ale tady bych moc neobjektivity neviděl, prostě chtěl ukázat že výkon je vyšší, to same řesilo AMD po vydáni Ryzenu, opět to je v článku napsáno...
24.7.2017 15:51:01   109.81.208.xxx 2517
Ale jak mu vůbec chceš věřit? Já mu teda vůbec nevěřím. Ty hodnoty si vycucal z prstu, odhadl, naměřil, vysnil? Opravdu nevím. Ztratil důvěru a když se podíváš tady po té diskuzi, nejsem sám, kdo si myslí, že se odepsal. Jak jsem řekl, mám ho rád a vážím si ho, ale ohledně Intelu mu nevěřím už vůbec nic.
24.7.2017 16:26:06   46.135.39.xxx 3611
Hele, kdyz nekdo manipulje, vymysli si a lze, at uz ma proto jakykoliv duvod, jak chces rozlisit v momente kdy lze a kdy ne? Podle ceho to udelas?
V poslednim Obrmajerove pamfletu, ktery stvoril nad testem SkylakeX na CB, napsal jeste cervene jako dodatek do clanku, ze v originalnim clanku nikde neni uvedeno, ze redakce nedoporucuje SkylakeX na hrani a pry umi nemecky. Coz byla cira lez, protoze v tom clanku je nekolk mist, kde to probiraji a prichazeji k zaveru, ze skylakeX na hrani nelze doorucit (mysleno oproti predchozi generaci). A k tomu klidne osoci druhe, ze si vymysleji.

Kde mas ted jistotu, ze si ty vysledky ted neprikraslil tak, jak se mu to hodi? Ze nevybral zamerne testy, kde to dopada pro SkylakeX lip. Ze to ma stat v bedne na stole a kolem 5 vetraku jen at se mu 'neroztece' napajeci kaskada. Jak vis, ze nevybira mista ve hrach, ktere mu vyhovuji, atd,..
Kdyz si neko vymysli a zamerne manipuluje jednou, bude to delat i po druhe.
Jak pak zjistis, kdy to dela a kdy ne..
24.7.2017 16:42:35   109.81.208.xxx 137
Tesat do kamene!
24.7.2017 18:08:33   46.150.193.xxx 911
No ja neviem, ale čo som si to tak porovnával s inými, tak podľa mňa mu tie výsledky sedia. Pre mňa to bolo veľmi príjemné čítanie. A veľmi pekne to ukazuje aký môže byť potenciál ryzenII ak sa AMD podarí vyhnať frekvencie nad 4GHz.
25.7.2017 09:12:58   46.135.135.xxx 54
Dobre, muzes uvest, podle ceho soudis ze to sedi?
24.7.2017 08:50:04   78.141.95.xxx 368
Ja mam asi dejavu
24.7.2017 11:26:44   212.5.197.xxx 2417
Od prvej vety bolo jasne, ze kto je autor recenzie. Kvalita a objektivita je tomu umerna.
24.7.2017 13:34:27   109.81.208.xxx 155
Obermaier umí, je chytrej a IT rozumí! Křivdit je stejně hnusná špína, jako obhajovat neobhajitelné. To, že není objektivní, to je pravda, ale on tomu možná i věří.
24.7.2017 17:47:24   188.167.252.xxx 1520
ja proti OBR nič nemám .Nevidím nejakú neobjektivitu áno Intel je drahý musí si zaplatiť výstavbu továreň . GF sme zaplatili všetci keď boa ropa na 120 dolároch .
Kto chce to alebo ono si to kúpi .
Určite je objektívnejší ako DD
24.7.2017 21:58:24   85.132.193.xxx 126
No to jsou kydy... "GF jsme zaplatili všichni ropou"...
"A Intel si to musel zaplatit sám", že? Ty vole a kde vzal peníze Intel? Z vesmíru? Taky jsme to samozřejmě zaplatili my a daleko víc než z GF. Mysli, než něco napíšeš. Jediný s čím se dá souhlasit je, že každý si koupí co chce, ale to je snad logický, jen blb by kupoval co nechce...
3.9.2017 12:48:55   188.167.252.xxx 10
ANO Intel si zaplatil továrne z cien procesorov .Do GF emiráty liali miliardy dolárov Nakoniec zaplatili poslednú licenčnú výrobu od Samsung Keby nevyšla GF konci !!!!!
24.7.2017 09:00:30   185.116.77.xxx 326
Nejde ani o to jak a kdo testoval spravne, ale o to jaky pameti pouzili u skylaku.Rozdil mezi 2133mhz a 3200mhz muze delat i 40% vykonu.
Testy kde pouzili 2133-2400Mhz pameti je 7900x na urovni 7700k.Tam kde pouzili 3000+Mhz pameti je 7700k rychlejsi nekde i o desitky procent.
Skalovani pameti:
https://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_amd_ryzen_7_1700_cenowy_rywal_core_i7_7700k?page=0,42

https://www.purepc.pl/procesory/test_pro cesora_amd_ryzen_7_1700_cenowy_rywal_core_i7_7700k?page=0,43
24.7.2017 22:00:26   85.132.193.xxx 152
Musíš umět používat to, co se Ti "hodí do krámu", pak Ti to vyjde jak Obrovi
24.7.2017 09:14:37   91.237.168.xxx 8717
Momentalne je asi navyhodnejsi Ryzen-1600, super cena, po nataktovani na 3,9-4Ghz vykonny procesor na vsestranne pouzitie. Cena celej zostavy omnoho nizsia. Ale dakujem za test, aspon vieme ako to je....
24.7.2017 09:38:28   194.228.11.xxx 1775
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.7.2017 13:06:44   91.237.168.xxx 2014
Prave že nie, po nataktovani nežerie nejako važne a 6jadier je 6 jadier, v hrach to je uplne vpohode ale na pracu, kde využijeme jadra je to už o dosť lepšie ako 7700K. cena super. V hrach: https://www.youtube.com/watch?v=UfNMn7RWgLw
24.7.2017 09:43:30   178.209.42.xxx 835
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.7.2017 09:54:38   194.228.11.xxx 1322
Na AMD stojí paměti polovinu nebo co ?
24.7.2017 14:19:31   46.165.230.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.7.2017 16:23:56   178.17.1.xxx 90
Což je stejné i u Intelu.
24.7.2017 16:43:32   158.69.215.xxx 18
Samozřejmě.
24.7.2017 09:55:22   217.195.174.xxx 567
Vážně nemá změřený 1800X ve 4K?!
24.7.2017 10:00:08   78.136.189.xxx 283
Ano taky jsem nato koukal je to divné mohl by to doplnit něco natom nesedí proč by ho tam nedával ale jinak mě dost překvapil v nabídce her čekal jsem tam zase samé vykopávky ale tohle za to má u mne malé +
24.7.2017 11:57:21   77.234.228.xxx 265
naco by ichtam daval to by potom bolo to 7820x bezpredmetne popri 1700oc 1800x
24.7.2017 10:24:29   213.194.199.xxx 5010
Tam Ryzeny budou asi ztracet teprve minimalne, to tam ten vyhlaseny autor prece nebude davat
24.7.2017 10:29:02   217.195.174.xxx 439
Já si myslím, že by spíš docházelo k situacím, kde by měl dokonce lepší výsledky.
24.7.2017 13:10:43   91.237.168.xxx 334
Aj ja som si to všimol, tam by to ryzen istotne dorovnal a bolo by po premii od Intelu....
24.7.2017 14:21:01   195.91.98.xxx 625
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.7.2017 16:19:28   77.234.228.xxx 31
zalezi od RAM

https://youtu.be/RZS2XHcQdqA?t=162
24.7.2017 10:21:48   109.81.245.xxx 131
No ty pruměrné testy se pěkně vyjímají... hlavně že tahle platforma je dle DigitalFoundry opravdu nedoladěna kvůli tlaku Ryzenu.

Dle těchto dle mého názoru kvalitních PC nadšenců je právě Turbo 3.0 "naškodu" (prozatím)ve hrách, protože procesy se snaží být házeny na jádro s nejvyšším taktem. Hezká a logicka myšlenka, ale v praxi dle Frame Times jdou vidět výrazné propady, jaké nemá ani Ryzen jež je dokonce "dvoučipový (všechny Ryzeny 7). Proto by se mělo Turbo 3.0 zkusit nataktovat tuto platformu na max.

Zdroj:
https://www.youtube.com/watch?v=UIGGSxHpuoE
24.7.2017 11:10:55   77.208.97.xxx 263
http://i.imgur.com/4RPok42.png
24.7.2017 11:27:31   78.45.62.xxx 535
Musím Ti poděkovat za snahu jít s aktuální SK_X problematikou do hloubky, na druhou stranu je to, a to jsi sám podotkl, v našich končinách úplně bezpředmětné.
Když už, tak se podobné procíky kupujou především na práci, reálně na hry je bude mít opravdu jen hrstka u nás. Zatímco 95% ostatních zvolí dle ceny, tedy ryzen/tr.
Co mě ale nejvíc zarazilo je tvá chladná reakce na "brutální spotřebu".
Když se toto povede firmě druhé, přičemž to až tak brutální nebývá, si ochoten to použít a používat jako "nejsilnější" argument proč to nebrat. Zatímco nyní je to pro tebe jen zmínka. Fakt supr, zaplatit takový prachy a vysolit další za vlastní elektrárnu. A fakt supr, že jsi zase dostál svému pane objektivní.
Ale jak sem řekl, díky.
24.7.2017 18:15:27   46.150.193.xxx 86
"chladná reakce"?, proste napísal o "brutálnej spotrebe". Pre mňa je to dosť vypovedajúce a nepotrebujem k tomu ešte ďalšie "brutálne reakcie", aby som pochopil, že tie CPU majú brutálnu spotrebu.
Kedy by to bolo dobré, keby spotrebe venoval jeden celý odstavec?
24.7.2017 22:14:56   85.132.193.xxx 74
No jelikož zahraniční redakce věnují brutální spotřebě Intelu celé články... tak bych taky čekal víc, ale to by nemohl pak tolik chválit
24.7.2017 11:31:11   77.234.228.xxx 65
to tu zas bude za SHITSTORM
24.7.2017 11:43:13   212.67.83.xxx 110
Děkujeme za hezký test!! Jsem zvědavej co na to Coffee Lake i7 8700K, snad už za 2měsíce...
24.7.2017 14:11:17   46.165.230.xxx 60
To bude superbrajgl, taky už se těším. Ale ještě předtím Threadripper. Jaro, jaro, vítej k nám!
24.7.2017 11:53:28   78.45.107.xxx 657
ja se na tyhle clanky tesim, videt paniku v tabore Intelu a jeste dostat jasny navod jake procesory Intelu si nekupovat, kde to jinde mate? hodne se u toho bavim, vic clanku, prosim

koupit si to nejdrazsi umi kazdy pitomec, tuning pc je prece o tom z mala penez vytahnout hodne vykonu. to mu ovsem nedochazi a tak tu mame TDP za ktere by se nemusela stydet ani zehlicka, ktere je ale u intelu v pohode, jen nam trochu "papa" chtel bych videt jeho reakce pokud by podobne TDP melo AMD, to bysme si pocetli
24.7.2017 12:05:34   77.234.228.xxx 245
pravda
24.7.2017 13:21:37   37.188.134.xxx 173
Ne, pouze se zde dozvíš že v tom má Intel výhodu, u tekutého cínu nemůže vzniknout studený spoj.
24.7.2017 13:36:49   78.45.107.xxx 85
nedavno se mi rozbila rychlovarna konvice, tohle by ji myslim mohlo spolehlive nahradit
24.7.2017 11:58:32   151.237.229.xxx 475
Parada, takze po povinnom delide Intel do repertoaru pretaktovavaca pridava: chlad VRM podomacky pripevnenym ventilatorom.

Vsak co, doska stoji 250€, hadam by si nechcel poriadne chladenie kaskady z vyroby.

Som zvedavy co to bude nabuduce - budeme menit cin pod paticou?
24.7.2017 12:06:03   77.234.228.xxx 54
hahahaahahahaah
24.7.2017 12:13:24   77.208.97.xxx 204
Ono s tim OC Syklaku-X možná ještě bude kopa srandy: http://www.instagram.com/p/BWysDUalr2k/
24.7.2017 14:27:49   85.70.230.xxx 181
Aby se ten procesor dal vůbec z té patice ještě vytáhnout. Aneb bodové svařování za chodu.
24.7.2017 17:58:14   77.234.228.xxx 60
Mr. Obr jasne povedal nad 1.16V nechodte
24.7.2017 13:30:28   109.81.208.xxx 233
Ty jsi to vůbec nepochopil!
Dnes se rozmohla zážitková turistika!
Ty prachy navíc jsou za ten zážitek, za to napětí při delidu, jestli to neposereš a za ty zážitky se svítící kaskádou :-D
Prostě zážitky, někdo se vrhne na kole dolů z útesu, někdo si pořídí tohle no, obojí něco stojí! Zážitková turistika!
24.7.2017 12:14:34   46.135.39.xxx 1711
..pro srovnani Vysledky 30 hernich testu z Hardware unboxed
https://www.techspot.com/review/1450-core-i7-vs-ryzen-5-hexa-core/page9.html

kazdy, at si udela obrazek sam (ale treba to neumeji proste nastavit tak jako zlobrmajer..)
24.7.2017 12:22:29   37.48.39.xxx 138
To je prave ta jedna ona blba recenzia, na zaklade ktorej kazdy sudi Ryzen vs SK-X, tej recenzii by som vobec neveril, vykon nesedi s inymi redakciami.
24.7.2017 12:58:57   46.135.39.xxx 610
Hmm..a podle ceho tak soudis? Jsem se schvlane dival treba na srovnani PCars na CB a TomsHW.. vychazi jim to obema uplne jinak..pritom, obe zlobrik uvadi jako "spravne".
Co je kriterium pro "spravnou" recenzi?
24.7.2017 14:47:15   37.221.242.xxx 34
Jestli ty divne vysledky pro 7800x nesouvisi s tim, ze se mu hezky ocoudil
https://twitter.com/HardwareUnboxed/status/888225519141093376
24.7.2017 12:17:11   46.135.39.xxx 1211
atim je Obrmajet jediny na svete, komu to tak vyslo
24.7.2017 13:28:12   109.81.208.xxx 306
NEURÁŽEJ!
Rozhodně není jediný na světě!
Marketingovému oddělení v Intelu to prý vyšlo PŘESNĚ takhle!
24.7.2017 12:22:12   46.13.7.xxx 523
Rád vidím, že si autor uvědomuje uskalí testování nové platformy a že taková platforma vyvýjí každým dnem.
Tak to jistě přetestoval i Ryzeny a nepoužil výsledky někde z března ;)
24.7.2017 12:43:38   94.230.147.xxx 165
Je "nádnerné" se koukat na DoDo sestavu p. Obra.
Lepší by byly testy v reálném nasazení, tj. v uzavřené kvalitní skříni...
Takto testovaný procesor nic neříká o tom jak se bude chovat v normálním nasazení.
24.7.2017 13:14:18   37.188.134.xxx 464
Takže, žádné grafy pro teploty, žádné grafy spotřeby, žádný výkon na watt.
Kampak se nám to ztratilo?
24.7.2017 13:26:58   109.81.208.xxx 274
Možná to nevycházelo tak dobře :-D
Tož bylo lepší, v zájmu budování kapitalistického vlastnictví, toto vynechat
24.7.2017 13:26:07   109.81.208.xxx 175
Obermaier umí, ale věřit se mu ohledně Intelu fakt nedá. Škoda. Otázka je, jestli má smysl takové články číst, když je píše někdo, komu se prostě nedá věřit, protože není objektivní.
24.7.2017 13:37:31   212.27.208.xxx 102
Věřit nesmíš nikomu. Každé info se musí prověřit proti více zdrojům, a ne jen těm, které se hodí do krámu.
24.7.2017 14:08:41   86.49.126.xxx 207
Takze se potvrdilo to co bylo vsem jasne, Skylake-X je uplne mimo. Na praci absolutne nestaci RyZenu a ve hrach jasne dominuje i7-7700K.
V podstate ve vetsine her i7-7800X absolutne nestihal na i7-7700K, ktery je navic levnejsi. i7-7820X a i7-7900X uz vetsinou situaci dorovnali nebo sly i vejs az o nejakych 7%, ale co to je v porovnani s cenou. Proste uplne zbytecne procesory, ktere asi mely podle Intelu vyrovnat situaci s RyZenem jenze nic a na hry to taky neni. Tak snad Intel spytuje svedomi a Coffee Lake uz bude i necem jinym.
24.7.2017 14:12:46   194.228.11.xxx 82
Nemá tu někdo 70tku v kombinaci se SkylakeX nebo Ryzenem? Že by jsme to změřili v nějaké hře takto na dálku ze zajímavosti s mojí i7 Kaby?


Mimochodem, uplně na nic je, když autor nenapíše kde to měřil. Je hezké, že známe název hry, třeba BF1, ale kde? Gif průchodu měřené části by byl ideální nebo aspoň napsat úsek/název mapy, ono je totiž pak docela rozdíl na fps, jestli v Zaklínači jde člověk v Novigradu nebo někde v lese u vody, kde jsou fps dvojnásobné.
25.7.2017 08:30:11   10.6.17.xxx 11
cha ja mam tu kombinaciu, ale mame uplne ine hry
24.7.2017 14:42:10   192.168.0.xxx 184
..aktuálně mam starou top Intel platformu, ale s každou další recenzí posledních Intelů docházím k následujícím variantám.

1) "upgrade" na starší Intel platformu
2) upgrade na Ryzen

Protože aktuální "nové" Intely mě nechávají chladným, navzdory svému TDP a maximálním teplotám.
24.7.2017 15:40:43   188.167.65.xxx 71
Tiez mam stary pretoceny i7 4790K a chcel som ist do 6-8core ale radsej si este pockam...
24.7.2017 16:12:09   194.228.11.xxx 614
ten 4790k ti dá ve hrách stále minimálně stejný výkon (spíš vyšší), než ty 8jádrové Ryzeny ... frekvence prostě hraje prim, neexistuje hra, která by uměla efektivně využít víc, než 4 jádra, mnohem větší brzda bude tvoje grafika, než procák, ten tě nebrzdí v ničem.
24.7.2017 22:10:26   176.74.134.xxx 23
Až na BF1 MP min., tam prej 4C/8T není dobrý a 6C/12T o IPC min. SB je o něčem jiném... nemusí to být FPS, jde o celkový dojem

Pár MT her již existuje, jasně síla na jádro vede, ale ne výrazně...
24.7.2017 22:12:11   176.74.134.xxx 23
samo sebou 4C/8T by stačil na grafiky výkonu GTX 980 Ti, ale ne při 144 FPS a Full HD, tam je 6C/12T procák obdobného výkonu na jádro a takt opravdu o něčem jiném...
24.7.2017 22:26:58   85.132.193.xxx 34
Hry, co využijí víc jak 4 jádra už tu jsou, není jich moc, ale jsou, např. hodně hraju BF1... a hlavně budou přibývat.
24.7.2017 23:50:09   89.177.185.xxx 21
Jasně, strategie nejsou hry, šachy, go, apod, nejsou hry ...
24.7.2017 14:42:15   213.195.199.xxx 153
Prehriva se nam to, co s tim budem delat?
Nastavte vyssi povolenou teplotu v biosu.

To je dobry zpusob reseni problemu.
24.7.2017 15:39:13   188.75.138.xxx 217
Zdenda ten Intel tlačí co to jde! Někdo by mu měl řící, že je to pořád málo. Zdendo přijdej, přidej!!! Příště bych testoval něco v DOS-BOXu, tam Intel drtí brutálně konkurenci. xD
24.7.2017 16:03:07   57.98.63.xxx 223
Ak som to spravne pochopil, boli pouzite stare vysledky testu pre Ryzen.

Myslim, ze by bolo vhodne testy zopakovat, ako som uz viac krat cital, udajne bolo urobeny vela optimalizacii v biose a i sprava procesov pod Windows 10.
Spolu s lepsou podporou rychlych pamati je prave v hrach vykon Ryzenu znatelne lepsi, nez bol na zaciatku.

Bolo by zaujimave prave toto porovnanie a samozrejme aj nizsie rady Ryzenov by test znacne obohatili.

Asi by to chcelo pretestovat i Kaby Lake procesory.

Ak uz pouzit stare vysledky testov pre porovnanie, tak by bolo dobre uviest kedy a s akou verziou OS/Testu (build) test prebehol.

Ono to potom nie je moc vypovedajuce, ak hra mala medzicasom 3 patche a kopec optimalizacii, ci uz pre Intel, alebo AMD procesory. (uvaha v hypotetickej rovine)
24.7.2017 16:23:50   77.234.228.xxx 63
ale tak clanok super,

novy majitelia skylake x aspon zista co je to uncore , co treba kde nastavit ake voltaze pouzivat a pod. treba to ocenit
24.7.2017 17:54:38   77.234.228.xxx 33
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7-7820X+%40+3.60GHz

19286b passmark

r7 13800b
24.7.2017 21:35:14   94.74.241.xxx 133
Horší recenzi jsem neviděl...

cituji: Stejně drahé Core i7-7820X a Ryzen 7 1800X jsou od sebe 16 procent ve prospěch Intelu.

No prosím ale pokud si otevřu velké české e-shopy, dělí tyto CPU propast 3000kč To je 25% ceny navrch za 16% výkonu navrch.

A opět se ukazuje že recenzent by měl článek opravit.
24.7.2017 22:13:36   176.74.134.xxx 92
Tak bObr si myslí, že 1800X stojí pořád 14-15K, ale to žije v minulosti...
24.7.2017 22:38:34   46.135.135.xxx 112
takovy drobnosti zdenda vubc neresi..to on s jeho nemeckym platem (protoze umi nemecky a v nemecku bydli, jak se nam tu posledne pchlubil..) tak to jsou drobny pod rozlisovaci schopnosti
hlavne ze mu vyjde intel jak potrebuje
24.7.2017 23:33:27   77.208.87.xxx 132
Takže přes 3000 rozdíl v cenách cpu a další 4000 rozdíl v cenách desek.
To je přeci jen detail.
25.7.2017 00:53:52   194.228.11.xxx 612
https://www.computerbase.de/2017-03/amd-ryzen-1800x-1700x-1700-test/4/#diagramm-battlefield-1-dx12-multiplayer-fps

Myslíš tady ten BF1 mulťák ve Fhd, kde to 8 jader drtí a i7 je v prdeli?

Lidi proberte se už s těma Ryzenama furt.
25.7.2017 06:34:30   37.48.45.xxx 65
Test z března u hry, která se neustále vyvíjí.... I u Obra máš test, který jasně ukazuje přínos více jader, i kdsž stále 7700k vede nad Ryzenem, už to není o tolik, a s příchodem dalších vícecore CPU se to bude ještě posunovat.
25.7.2017 09:37:01   77.234.228.xxx 43
test so starym biosom a ram
25.7.2017 10:05:53   46.135.135.xxx 61
CB uz to ma davno premerene.. vysledky jsou podstatne jine. Ztrata 1800x na 7700k je ted nejakych 11%. V tvem odkazu to delalo jeste 35%.. tudiz zlepseni o 24%!
https://www.computerbase.de/2017-07/core-i7-7740x-7800x-i9-7900x-spiele-benchmark/2/#diagramm-battlefield-1-multiplayer-1920-1080
Mozna by jsi mel trosku vic studovat ;)
25.7.2017 14:20:22   194.228.11.xxx 47
no a ? furt 4/8 za 9tis nakopává nej/dražšímu 8/16 Ryzenu prdel ..
25.7.2017 16:31:50   176.102.117.xxx 85
zrazu ti nevadia tepelne spicky ku 90tim stupnom, nutnost delid cpu, drahe MOBOS (ryzeny nataktujes na 4GHz aj na beznej B350 doske za 100€). hlavne ze pri 4,8GHz dava i7770K +10 percent vykonu nad r7 1700(x)(1800)(x)
kauf storocia
25.7.2017 16:34:17   176.102.117.xxx 54
...a to nevravim, ked si vsimas vytazenie cpu pri hrach
i7 60-80percent, r8 20-30-40percent
..dalej, frametimes. skus mat otvoreny prehliadac, antivir a zapni 8 vlaknovu hru na tvojej i7cke u nas ryzenakov tomu hovorime intelie cukycuky
25.7.2017 20:11:50   46.135.135.xxx 21
myslis? o 11% vyssi frekvence davajici ve ve vysledku o 11% vyssi fps...
tak tomu se teda moc vyprask rikat neda
25.7.2017 20:15:24   46.135.135.xxx 14
a kdyz by jsi se na to aspon podival..tak ma 7700k horsich 99%.
A co pak treba takova F1..kde se chudak 7700k dychavicne diva Ryzenu na zada ;)
https://www.computerbase.de/2017-07/core-i7-7740x-7800x-i9-7900x-spiele-benchmark/2/#diagramm-f1-2016-1920-1080
26.7.2017 10:46:04   78.45.107.xxx 32
to maj urcite blbe nastaveny
25.7.2017 00:56:50   78.141.71.xxx 110
Ale tento sagment nie je pre male deti co sa chcu len hrat! Ale pre velke deti ktore potrebuju multi core vykon a zaroven sa chcu hrat. Toto cpu nema konkurenta v 7700k ani voci nemu neutoci a ani tato recka na nic podobne nenapada tak nebudte s rucnou hore a nepiste tu co je furt najlepsia volba pro hranie ...
27.7.2017 21:30:03   78.98.23.xxx 41
A to uz ozaj ked nemame ako hypnut tieto bojlery tak budeme uz bez hanby klamat ? Jak uz niekto vyssie pisal rozdiel medzi cenou ryzenu a intelu je 100 eur a autor bez hanby pise ze vychadzaju "stejne". To uz ozaj s niecim hranici a podozrive je ze aj it specialista crha tu nema ani jeden komentar kdezto na extrahardware sa zase opusta na jazde bez xanaxu. Vystalkoval clanok o rx.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

101 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.