Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Intel Core i9-7900X: Desetijádrový Skylake-X v testu
Intel Core i9-7900X: Desetijádrový Skylake-X v testu
autor: Z. Obermaier , publikováno 19.6.2017
Intel Core i9-7900X: Desetijádrový Skylake-X v testu

V dnešním testu vám ukážeme ten nejvýkonnější z první vlny nových čipů Intelu pro nově uvedenou platformu LGA 2066. Nabízí lepší cenu a vyšší výkon i přetaktování než předchůdce, což je bomba. V obchodech jej ale nehledejte, teprve se spouští předobjednávky. V prodejnách by měly být dostupné asi o týden později.


Zhodnocení a závěr...

Intel Core i9-7900X: Desetijádrový Skylake-X v testu

Výkon

Začněme pozitivy, a poté se dopracujme k negativům této platformy. Core i9-7900X je jednoznačně nejvýkonnější desktop procesor na trhu, tady není co řešit a co namítat. Proti desetijádru Core i7-6950X nabízí v průměru o 13 procent vyšší výkon, v multi-vláknových úlohách až 17 procent navíc. V jedno-vláknových úlohách umí být až o 7 procent rychlejší. To všechno za cenu pod 30 000 Kč, když Core i7-6950X stále stojí 46 000 Kč s daní. V aplikacích je Skylake-X jasný drtič (zatím) bez konkurence. Jak si povede ve hrách, se podíváme v samostatném článku, zatím se proslýchá, že tam nefunguje, jak by se očekávalo. My vliv HT a různě rychlých pamětí na hry vyzkoušíme a uvidíme.

Přetaktování

Druhým pilířem úspěchu Skylake-X je slušné přetaktování. Broadwell-E neboli Core i7-6950X končil se všemi jádry většinou kolem frekvence 4,3 GHz. Ty nejlepší kousky se daly provozovat a uchladit na taktu 4,4 GHz. To je ale většinou „strop“ i pro ty nejlepší kusy. Skylake-X začíná tam, kde Broadwell-E skončil. Na základním napětí je přetaktování 4,4-4,5 GHz naprostou hračkou. Myslím si, že to bude standard všech čipů. S mírně navýšeným napětím 1,15-1,2 V se dá dostat až na frekvence 4,6 GHz u lepších procesorů, u těch nejlepších i výše. Problém jsou pak už teploty. Pokud byste se odvážili udělat delid a vyměnit pastu, zcela jistě se dostanete na 4,6-4,7 GHz a možná i dál. Také paměti jdou taktovat skvěle, na první pokus jsem se bez jakéhokoliv ladění dostal na frekvenci 3733 MHz se čtveřicí modulů. To je také proti typickým 3200 MHz u Broadwell-E značný posun vpřed.

Vlastnosti procesoru

Po pozitivních vlastnostech nás teď čeká spíše zklamání. První problém jsou teploty po přetaktování. Teploty na defaultu jsou skvělé, do 60 °C. To není špatné na 4,0–4,5GHz procesor s deseti jádry. I nepatrné navýšení napětí radikálně zvyšuje teplotu. Nad 1,2 V už neuchladíte dlouhodobě procesor téměř ničím. Pokud by byl rozvaděč pájený, mohli jsme tu možná mít „procesor snů“, který by dával bez potíží i takty 4,7-4,8 GHz a šel by uchladit. Takhle vše padá na teplotách kolem 100 °C a čip začíná omezovat výkon.

Intel vyhnal frekvence přesně na hranici, za níž už teploty strmě stoupají. Dal nám sice vysoký výkon na defaultu, ale znemožnil další rozumné navýšení výkonu. Zde pomůže jedině delid a výměna pasty, což je poprvé co to doporučuji. S tím jdou ruku v ruce i vysoká spotřeba. V základu si řekne Core i9-7900X o 51 W více než Core i7-6950X, přitom mají mít stejné TDP. U Skylake-X Intel o TDP očividně lže. Po navýšení napětí se spotřeba dostává do brutálních hodnot, 1,2 V znamená skok z 225 W na 370 W! Nárůst příkonu celé sestavy 145 W po OC je hodně.

X299

Platforma jako taková mne ale potěšila, přidání dalších PCIe linek do procesoru pro NVMe disky je dobrý krok. Stejně tak se konečně i PCH čip nemusí trápit s omezeným počtem PCIe linek, tentokrát jich je prostě dostatek pro všechno. Funkce VROC je bomba, škoda jen jejího omezení na SSD disky Intel a placené prémiové funkce. Třeba ale Intel z této politiky časem sleví a budeme mít větší volnost ve využití. Dobré také je, že stávající LGA 2011 chladiče jdou na nové desky použít. Také nabídka desek vypadá slušně, Rampage VI Extreme i Apex jsou super. V HEDT segmentu bude letos ke konci roku z čeho vybírat. Od X390/X399 čekám podobně bohatou výbavu.

Subjektivní názor

Téměř všechny indicie Core X byly odhaleny. Na jedné misce vah leží vysoký výkon, výrazně nižší cena než u deseti jader Broadwell-E, lepší přetaktování a solidně vybavená platforma X299. Na druhé pak pasta mezi čipem a rozvaděčem, vysoké teploty po přetaktování a vysoká spotřeba. Která miska vah bude mít větší váhu, už nechám na vás. Já to v tuto chvíli ještě nerozhodnu, počkám na měření herního výkonu a poté výsledek vložím na jednu nebo druhou stranu naší pomyslné váhy, až pak vynesu finální verdikt.

Intel Core i9-7900X: Desetijádrový Skylake-X v testu

Intel Core i9-7900X: Desetijádrový Skylake-X v testu

Testovací kit zapůjčil ASUS



Tagy: Intel  LGA 2066  socket R4  X299  Core i9  Core i7  Core i5  Skylake-X  Kaby Lake-X  Core i9-7900X   


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.6.2017 07:48:20   94.230.147.xxx 513
Co mě překvapilo, jak autor uvádí, že teplota rozvaděče je vyšší než teplota jader. Co vlastně ohřívá ten rozvaděč na vyšší teplotu když ne ta jádra? Paměť cache, řadiče....
Jinak výkon, spotřeba i přetaktování jsou vlastně dle očekávání.
Příjemně překvapila cena.
Nemilá je ovšem pasta šedivka, nějak se nemůžu zbavit pocitu, že není na "věky".

Děkujie AMD za rozvíření nudných vod ...
19.6.2017 11:43:27   46.33.112.xxx 333
Funguje to tak, že při Turbo Core 3.0 ti dvě jádra udělají bublinu v šedivce, ta za půl minuty zahřeje rozvaděč, mezitím je úloha skončená, jádra odpočívají, bublina prdne a splaskne, ale v Dukovanech už jsou přesto vyhozený pojistky...
19.6.2017 15:17:42   95.103.34.xxx 83
No co, ale v zime to človek oceni ked v miesnosti s novim Core i9-7900X bude o 3°C teplejšie
19.6.2017 16:29:20   188.167.250.xxx 75
Paradoxne FX DD zato chválil
19.6.2017 16:36:31   78.102.116.xxx 512
kde jsi tohle vyčetl? Jako sranda dobrý, ale s realitou to nemá nic společné ... zapamatuj si tahle svoje moudra, po testech Threadripperu si možná vzpomeneš ...
19.6.2017 12:11:44   46.33.112.xxx 4010
Fčera jsem potkal Zdendu, jak připravuje novou metodiku testů...

https://youtu.be/4kEquynS83w

Mimochodem, ten Intel 5775C už má Vegu na palubě, že je chudák v grafech zelenej?

Dále mě vždy fascinuje tabulka shrnutí výkonu s nestejnými počty desetinných míst, to by snad nedal dohromady ani autistickej prvňáček po třech pivech. Nemusím dodávat, že doteď jsem ji nepochopil; totiž jak dokáže udělat z grafů, kde je rozdíl mezi jakýmikoli procesory pár procent, sekund nebo fps nebo ms nebo vietnamskejch večerek závěrečnej graf, kde je tak markantní rozdíl mezi procesory. Esencí toho je AvP, kde mají všichni 53 fps.

Jelikož Zdenda nikdy nic neopravuje (barva sem, barva tam, řidičák stejně nemám), jediná možná oprava je lobotomie a podat žádost o vymazání z Internetu. Stačí, když tam napíšeš: Pane gugl, prosím o meteleskublesku.

DebilníDeník, dodatek) Fakt se těším, jak bude testovat Threada, když jeho nejvíc nejlepči program umí 16 vláken...
20.6.2017 07:41:35   89.24.109.xxx 69
Tak teda nevím, proč za to urážení máš ještě palce nahoru (nu, asi to odráží mentalitu diskutujících) . Jinak, hrdino, jsem od tebe ještě neviděl jedinou recenzi. Pokud jsi nějakou již vydal, napiš odkaz, ať si ji (popř. je) mohu přečíst a posoudit jejich obsah.
20.6.2017 08:51:30   78.45.21.xxx 42
Protoze pointa toho prispevku je vecna (i pres ty emocni projevy) a je na ni neco
20.6.2017 10:19:51   213.211.33.xxx 56
hrdino a tombimimino, dva nerozluční bojovníci za AMD z diit.
21.6.2017 05:42:48   89.24.109.xxx 42
Nadávání a odkazy na lobotomii autora jsou emoční projevy? Sorry, to leda tak projevy emoční nestability jedince. No, v každém případě dle - je vidět, že potrefené husy se ozvaly, jen ten hrdina stále nedal odkaz na jeho recenze.
20.6.2017 10:18:50   213.211.33.xxx 56
protože hrdino je hrdina jen za klávesnicí.
20.6.2017 08:47:48   192.168.0.xxx 30
Ta pasta vydrží klidně 10 let. Ale bude těch 10 let mizerná.

Co ho ohřívá? Vše co je integrované. V závislosti na frekvenci pamětí umí paměťové řadiče hřát jak prase..

Cena za to, že se vše integruje je to, že teploty prostě tak nějak pořád rostou. Jasně, integrace má své výhody (neb je vše blízko a propojené, tak taky rychlejší).

Ale občas si říkam, že by tu míru integrace měli trošku brzdit, dokud tam nedojde i technologie.

Myslím, že tyhle i9 budou ze všeho nejvíc limitované teplotami (a následně i pěkně šílenou spotřebou).

Přičemž teda přemítám, jak chtějí zvednout výkon dál? Víc jader? Protože rychlejší to může být jen s lepším výrobním procesem, jenže ty pod 14nm už jsou trošku problém.
19.6.2017 07:49:51   185.59.186.xxx 356
No čo dodať, recenzia super a CPU je raketa.

10/20T@4,0GHz + možnosť OC na 4,5+GHz a nižšia cena než 6950X.
Spotreba po OC desivá, teploty o nič menšie

Vo vesmírnom vákuu by to bol neprekonateľný CPU ale blíži sa treadriiper a tam bude 16C/32T asi isto celkovo výkonnejší...

btw. no musím to napísať aj ja, a síce je očividné ako sa Intel rozhýbal keď z prachu povstalo AMD - už len aby sa to rýchlejšie prenieslo aj do mainstremu
20.6.2017 08:49:09   192.168.0.xxx 60
Osobně asi počkam na AMD a po letech změním značku. Jo tyhle Intely vypadaj pěkně. Ale ceny už méně.

To co mě fakt znechutilo je mít nějakou další funkci za HW klíčem. Ne, nikdy bych to nevyužil, ale jde o princip.
19.6.2017 07:51:10   81.30.247.xxx 2595
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 08:39:17   90.176.77.xxx 297
Co to meles ty lopato..Pokud vim clanek je o procesoru tak tu nemel grafiky..A AMD vzdy byla hlavne procesorova firma tak se hlavne ted zameruji na tenhle segment kde posledni roky ztracely vyrazne a do toho delaji jeste grafiky.Dela NV procesory,dela intel grafiky..A ano diky povedenemu ryzenu konecne intel vytahl neco vic a zamakal..
19.6.2017 10:17:48   194.228.11.xxx 845
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 10:32:08   178.17.1.xxx 127
Coffe Lake? V to vkládáš naděje?
19.6.2017 10:51:16   77.75.74.xxx 145
No nevím, ty "FXka" hrnou po milionech do konzol....
19.6.2017 09:04:57   193.86.11.xxx 283
Hlavně....tohle je high end processor...za brutální cenu...nelze srovnávat s Ryzen 7 ;)
19.6.2017 09:06:04   193.86.11.xxx 77
Nelze srovnávat hlavně cenou tak to myslím
19.6.2017 09:37:53   213.211.33.xxx 636
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 18:07:13   85.71.231.xxx 122
Tak co Jaroušku jak ti běhá to porno s babičkami na tvém 4K projektoru?
19.6.2017 10:59:32   194.213.41.xxx 343
já zas nevěřím tomu, že Crha někdy pobere rozumu a začne diskutovat slušně, bez hejtu a trollování
19.6.2017 11:17:17   213.211.33.xxx 446
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.6.2017 07:18:47   194.213.41.xxx 111
jestli fakt AMD nefandíš a nejsi za ně rád, když konečně "hnuli" s intelem...tak opravdu potřebuješ lékaře
20.6.2017 10:21:10   213.211.33.xxx 09
víš zažil jsem dobu kdy AMD intel drtila, takže tady tomu dotahování se nemůžu příjit na chuť.
20.6.2017 07:47:00   89.24.109.xxx 04
Nu, někdy je to vtipné a, na rozdíl od některých diskutujících, nepoužívá vyloženě urážlivá a vulgární slova.
20.6.2017 08:51:02   178.17.1.xxx 10
Extrémně hnusně urážet lze i bez vulgárních slov.
19.6.2017 08:02:10   172.16.4.xxx 405
super, spotřeba horší, ale to se dá čekat u téhle hrubé síly A co AMD, kdy že má vyjít Threadripper? V srpnu? AMD s Ryzenem ukázalo, že zas umí udělat procesor s výkonem jako Intel za menší peníz, takže pokud příjde s Threadripperem v srpnu se stejným, či vyšším výkonem za menší peníz, tak Bůh ochraňuj Intel....
19.6.2017 09:38:31   213.211.33.xxx 452
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 10:59:09   195.80.183.xxx 152
A hlavne si intel dost podkopava HEDT trh tym ze su tam umele obmedzenia na RAID, ECC, PCI-E linky.
Neviem si predstavit solidny Workstation bez ECC ram, ved koli tomu aj vsetky Mac HEDT mali stale ECC.
19.6.2017 11:01:03   178.17.1.xxx 60
Pro Workstationy má Intel odvozené Xeony.
19.6.2017 14:32:06   78.102.116.xxx 12
přesně
19.6.2017 15:08:18   178.17.1.xxx 82
Ovšem pak nechápu moc existenci X299 platformy a i9.
19.6.2017 16:37:57   78.102.116.xxx 25
to samé ae platí pro treadripper ...
19.6.2017 18:17:41   83.167.254.xxx 20
Ten neumi ECC?
19.6.2017 21:13:59   89.177.185.xxx 60
Thr umí ECC, takže předpokládám profesionálně zaměřené desky s X399
19.6.2017 08:04:59   78.102.84.xxx 213
Mají ty herní testy ještě takhle smysl? V testovacím systému je evidentně úzkým hrdlem GPU.
19.6.2017 08:23:51   220.244.211.xxx 573
ma pobavilo....Intel si robi akurat tak peknu srandu zo zakaznika..

moja stara X79 ma 40PCIe to bolo November 2011, presunme sa do H2 2017 a mame tu x299 platofrmu ktora ma WOW neskutocnych 16 PCIe respektive 28PCIe, ak tam clovek vrazi CPU za 500USD, chcete 40PCIe sorry, treba CPU za $1000 USD....ak dokazal Intel vydat 40PCIe 6.5 roka dozadu s pouzitim procaku za 300USD nevidim dovod preco zrazu treba vycalovat 3x viac.

to ze Intel sa rozhodool limitovat boot SSD VNME na Intel disky je tiez celkom komedia ako aj key na odomknutie specifickych raid konfiguracii
19.6.2017 09:26:25   90.176.152.xxx 465
Naprostý souhlas, čekam na podzim na AMD, Intel si dělá s lidí blázny a a spousta mu to ještě žere, mám Intel už hodně let, ale tohle je poslední kapka, sbohem.
19.6.2017 09:39:20   213.211.33.xxx 672
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 10:05:19   90.176.152.xxx 566
Tady nejde o to, kdo je socka a kdo ne ty idiote. Tady jde o to, co píše dzajroo výše a tys to evidentně nepochopil. Ani se nedivím, že 90% tvých příspěvku je zabaleno, protože píšeš neskutečne chujoviny.
19.6.2017 10:09:25   213.211.33.xxx 658
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 10:09:46   78.102.116.xxx 731
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 10:13:11   192.160.102.xxx 310
No právě, Crha v přímém přenosu uškrcen maskotem Intelu, obklopen jásajícím davem opustil svět.
19.6.2017 11:18:50   213.211.33.xxx 349
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 18:09:17   85.71.231.xxx 92
Ajajaj... gerontofil Jaroušek se zase začíná rozjíždět.
20.6.2017 08:09:24   89.24.109.xxx 02
Počet PCIe linek mě nikdy moc nezajímal a až tak do toho nevidím, ale neplatí náhodou těch 40 linek pro CPU do LGA 2011? A pokud kouknu do recenze, potom CPU do 2066 má linek 88.
21.6.2017 05:48:10   89.24.109.xxx 00
Mohu poprosit ty mínuskáře, aby mi to vysvětlili nebo alespoň poslali nějaký link, na kterém se lze dopátrat, kolik linek má ta která architektura? Díky
21.6.2017 07:01:40   78.102.116.xxx 00
s náctiletými "odborníky" to nevyřešíš
...slabší mají 28 linek, od 7900x pak 44 ... https://en.wikipedia.org/wiki/LGA_2066
19.6.2017 08:32:51   47.60.245.xxx 272
90 stupňů a tričko k tomu http://goo.gl/jquqg1
19.6.2017 08:43:13   47.60.245.xxx 92
Výkon je krásný, ale počkám si na další zahraniční recenze. V Intel reviewers guide k tomuto cpu jsou totiž teploty v zátěži 93C se vzduch. chladičem a 85 na vodě.
http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/06/Int el-Core-i9-7900X-Temperature-1.png

Dále tam Intel píše:
Overclocking on X299 platform comes at the price of high temperatures. The guide recommends liquid cooling for overclocked KBLX CPUs and SKLX CPUs no matter if they overclocked or not.
19.6.2017 09:40:45   213.211.33.xxx 352
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 09:01:57   193.86.11.xxx 264
Autor opět nezklamal a neb prehistorie testu pokračuje...
19.6.2017 09:06:47   193.86.11.xxx 424
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 09:38:15   185.59.186.xxx 258
ktorí "nejmenovany web" ?

Ten kde aDDmin volí metodiku, testy, hry, meranie spotreby a aj záverečné zhodnotenie podľa toho ako to vyhovuje AMD ?

Tak to hádam nie
19.6.2017 10:44:58   78.45.21.xxx 257
Ta metodika testu je priserna a je to skoda. Zadny normalni web nepouziva tak stare verze programu, ktere maji dneka nulovou vypovidaci hodnotu.
Cely test se tim zbytecne degraduje a na nektere testy se nema cenu vubec ani divat.
19.6.2017 11:19:46   213.211.33.xxx 429
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 12:17:40   178.17.1.xxx 211
Ty ani neumíš číst? On píše, že jiní to dělají lépe, a jen Obr to dělá špatně. A to dělá, prostě nelze používat 10 let staré programy a z toho něco vyvozovat.
19.6.2017 12:35:08   78.45.21.xxx 171
Crhovi nema cenu odpovidat..
19.6.2017 12:49:08   213.211.33.xxx 427
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 12:58:01   78.45.21.xxx 177
Crho ty jsi takovy zamindrakovany idiot, ze nema cenu odpovidat. Jenom priste doufam, ze se poradne kousnes do jazyku, nez napises dalsi takovou debilovinu.
19.6.2017 15:09:09   178.17.1.xxx 43
Lžeš.
19.6.2017 15:17:46   213.211.33.xxx 423
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 15:59:05   188.167.250.xxx 42
no vzíde raz možno stihne Voltu neviem ci to bude pravé dobre keď dostane na ...
19.6.2017 21:14:51   89.177.185.xxx 61
Jaká Vega? O čem je vlákno tupče?
20.6.2017 10:21:58   213.211.33.xxx 08
o AMD?
19.6.2017 10:45:23   46.29.224.xxx 3346
Mě by ani tak nevadilo, že vědomě lžete, ale hlavně plácáte nesmysly ...

V testu máme standardní aplikace (aktuálních verzí, čímž se lišíme), kdy většina z nich ani nemá ještě žádné speciální optimalizace pro AMD RYZEN (takže naopak je test udělaný spíše pro Intel) ... v testu máme dvě hry, GTA5 (notoricky známá hra blbě optimalizovaná pro AMD) a BF1 (nijak náročný pro CPU) obě testované s high end i mainstream grafikou a pak tam máme případ, kdy testujeme výkon s více aplikacemi najednou včetně hry.

Spotřeba je také měřena v běžných standardních stavech za stejných podmínek pro Intel i AMD a nechápu jak by se dala běžná spotřeba měřit tak aby to vyhovovalo jedné či druhé firmě. Spotřeba sestavy je spotřeba sestavy v použitých testech.

Vy o mě neustále vědomě lžete, ale hlavně plácáte totální nesmysly. Používám-li standardní aplikace, aktualizované jen na nejnovější verzi, není to nic co by zvýhodňovalo jednoho výrobce. Naše testy jsou koncipovány s moderními aktuálními verzemi aplikací a ano, preferují vícejádrová CPU, jak by to dnes také mělo být, což je logické, když musíme změřit jejich výkon a jsou to nejvýkonnější CPU. Ale to neznamená, že je test udělaný tak aby vyhovoval AMD, jak jste k tomu vůbec došel? Intel má a vždy měl vícejádrová CPU, dokonce má stále na trhu CPU s více jádry než AMD (nové i9-7900X i staré i7-6950X to jen dokazují a v testech u nás vždy bylo a Intel 6950X bylo dosud nejvýkonnější CPU i v našich testech!!!)... takže lžete že je naše metodika vyhovující AMD, je zcela objektivní a vyhovující každému modernímu výkonnému CPU bez ohledu na logo na jeho čipu a nemáte v ruce žádný fakt, který by dokazoval opak ... proč tedy lžete?
19.6.2017 11:04:53   212.27.208.xxx 3050
Hele Stachuji, ty starej lhari a podvodniku, vis co? Vypadni. Tady nejsi mezi tim svym nezletilym odpadem.
19.6.2017 13:24:00   194.213.41.xxx 259
jj tady to zralostí mysli, fundovanými názory, smysluplnou diskuzí přímo hýří ... viz i tento tvůj "slušný" příspěvek ..
19.6.2017 14:37:32   78.102.116.xxx 2022
co tě uráží na slovu "stachuj"? Pro toho imbecila je to ještě velice slušný název, takže ty tvoje uvozovky nejsou na místě ...Stachuj je stachuj na druhou ... kdybych měl tu možnost, a že jsem jinak velice humánní, nechal bych ho utratit a světu by bylo lépe.
20.6.2017 07:20:35   194.213.41.xxx 95
mě nic neuráží... mě jen sere číst tyhlety dětské výlevy plné nadávek...
radši si dej mokrej hadr na hlavu a hoď se do klidu.. když se budeš takhle nervovat stáří se nedožiješ
20.6.2017 09:46:13   78.102.116.xxx 46
klídek kámo, hadr nepotřebuji, stáří jsem se dožil i bez doporučení a nazvat někoho chujem, na to nepotřebuješ ani adrenaín, ani nějaké zvláštní schopnosti ... je to prostě konstatování faktu a kdybys byl alespoň malinko objektivní, tohle bys vůbec neřešil ...
19.6.2017 11:10:21   80.95.248.xxx 2632
Stachuji, několikrát bylo dokázáno, že "testy" na tvém blogu jsou úplně vymyšlené. Absolutně neodpovídají zbytku světa. Přesto máš tu drzost někoho označovat za lháře. Zalez zpátky na tu tvojí hnusnou žumpu a neotravuj. Nikdo tu není zvědavý na lži nějakého vyžraného prasete z garáže.
19.6.2017 11:25:24   213.211.33.xxx 1753
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 14:40:10   78.102.116.xxx 1029
tady se to hemží ubožáky z dd, asi jim ten dement posílá soukromé zprávy, ať to tady zlikvidují ... chce se mě zvracet, co za svině mají přístup k internetu ...
19.6.2017 15:10:06   178.17.1.xxx 1610
Hlavně ty jseš nádhera...
19.6.2017 15:19:13   213.211.33.xxx 820
Náhodou, pojďme, pokoříme sto příspěvků, tento článek musí právě PCT vydělávat miliony.
19.6.2017 16:06:27   188.167.250.xxx 115
Presne tak DD tu robí pre PCT zárobok a jeho stoka bude mat menej a menej príspevkov . Neverím ze tam niekto ostane keď bude postihovaní za svoj názor
19.6.2017 16:40:43   78.102.116.xxx 57
nech si ty bláboly, zrovna tebe jsem na mysli neměl ... ty a pár dalších normálně diskutujete, "pacičkáři" z dd jen známkují ...
20.6.2017 00:36:44   89.177.185.xxx 86
Sejří mne tvůj přístup, pokud nemáte rádi DDho, tak jej ignorujete, a je to.
20.6.2017 02:23:04   188.167.250.xxx 84
dd sa nesmie ignorovať nech ma web svoj a nech diskutuje sam zo sebou .Podvod je podvod a on v testoch klame a berie zato peniaze a vlastne škodí AMD
20.6.2017 06:50:27   89.177.185.xxx 33
Pidbod bys musel dokázat.
20.6.2017 08:52:13   178.17.1.xxx 13
Tedy na tom mobilu dokážu napsat fakt šílenosti...

Opakuji, podvod bys musel dokázat.
20.6.2017 12:51:32   188.167.250.xxx 13
klesajúca návštevnosť jeho bulváru to dokazuje sama.
20.6.2017 20:26:37   89.177.185.xxx 51
Sorry, ale to je blbost. Ano, DD píše tak, že se to často nedá číst a já tam chodím hlavně kvůli hrám, v tom máme podobný vkus, jeho styl psaní je IMHO důvodem poklesu. Ale podvod je něco jiného, to bys měl dokázat, než někoho nařkneš.
19.6.2017 12:17:38   85.135.241.xxx 414
Honzo, ale no tak... poď k tvojej objektivite a niektorom názorným úpravám:

1. keď vyšiel Ryzen tak ťa zrazu "osvietilo" a začal si napr. herný výkon testovať aj vo verzii "multi task + hra" aby si ukázal ako vlastne tie 6-8C Ryzenu sú výkonne oproti tým trápim i5/i7...
Prečo si to ale tak netestoval aj pri prvých recenziách 6-8-10C Inteloch ? - teda hry + plikácie naraz ? Aha, to by potom skončila FX v prachu že áno a to necheme

2. pri vydaní RX570/580 tak nejako nevyšlo to tvoje sľúbene mega zlešenie v efektivte - mám ťa citovať ? - a v hrách dokonca žerú 580ky viac než 480ky tak zase vyťahuješ tromfy z rukáva a kedže rx580 v hrách žerú viac, začínaš revolučne testovať spotrebu nielen v hrách ale aj "2x 4k LCD + Youtube 4k video" - a píšeš ako to AMD fantasticky vyrovnalo nVidiu + v najnovšom teste je už ten graf spotreby dokonca pred grafom spotreby v hrách

Prečo si to tak netestoval a nepostoval grafy v dobe keď AMD v tej oblasti nebolo na úrovni nVidie ? No áno, to by robilo zlú krv pre AMD a to nechcem že ?
btw. je zábavné ako pri tej spotrebe ti už razom nevadí že RX580 žerú viac než výkonnejšie GTX1070 a len o - podľa tvojich meraní - 20-30W menej než GTX1080 ! - svojho času ti vadilo 70W rozdielu u dvojčipovky ale to hej, to bola výkonnejšia AMDD karta

3. po ďalšie, v tomto prípade to nie je zmena metodiky ale pohľadu - moje obľúbené GTA V, v čase vydania si sám písal " skvělá optimalizace a výborná hra" a čo píšeš dnes ? " ne zrovna dobrou optimalizací" či " Jedna hra zastupuje mizernou optimalizaci (GTA)"
Prečo bolo GTA pred 2r skvelo optimalizované a dnes už je mizerne ? No zase, aj blbá 4c i5 má v ňom vyšší výkon než 8c FX či je o jednotky fs pod 6-8C ryzenmi takže si zase - úplne objektívne" otočil kabát

4. celkovo hry - pridávaš a uberáš tie správne hry podľa toho ako to vyhovuje AMDD. Nejde o to ako je hra obľúbená, rozšírená či predávaná - hlavne že ide lepšie na AMD karte. Doom už testuje bez mesiaca takmer rok a za ten rok vyšlo 0 vulcan hier ktoré by robili čo i len podobný - nie rovnaký - nárast výkonu na AMD kartách oproti nVidii - to ti ale nebráni v tom aby si tú hru v testoch nechal, správne upravoval priemer...
19.6.2017 12:29:36   85.135.241.xxx 312
A potom ti pri tých hrách vychádzajú také zábavné výsledky ako že MSI Gaming X 1080ka je len o 23% výkonnejšia v 4k než Fury X

Pre porovnanie, computerbase.de - ty ho častokrát postuješ tak je to hádam objektívny web - tak im v poslednom teste vyšla v 4k Gaming X 1080ka o 48% výkonnejšia, a tvojím 23% rozdielu sa praticky vyrovanala Gigabyte GTX1070 Gaming ktorá v ich teste skončila 20% nad Fury X.

To nám ale pekne poukazuje na tvoju objektivitu a "správne merania", keď tebe vychádza náskok nereferencie GTX1080 na Fury X na úrovnia aká vyjde iným webom v porovnaní GTX1070 vs Fury X

No, asi zle merali
19.6.2017 12:43:59   85.135.241.xxx 382
A ešte jedna vec k tvojej objektivite celkovo a končín, niečo čo ju ukazuje v plnej nahote paráde

Za takmer 6rokov čo robíš samostatného "Průvodce a Megatest" u grafických kariet, naposledy v 04/2016 odvtedy pochopiteľne nie (nemôžeš predsa urobiť test kde bude 1080Ti/80/70 bez konkurencie a AMD sa krčiť v mainstreame) si v tých megatestoch udelil 24 odporúčaní naprieč všetkými cenovými aj výkonnostnými kategóriami.

A teraz to príde, za skoro 6rokov, aký je pomer "výťazných-odporúčaných-najlepších" kariet AMD vs. nVidia ?

23 ku 1 !

V prospech AMD kariet - šokujúco

Za takmer 6 rokov, niekoľko generácií od HD6000 po Fury, u teba je pomer 23 k 1, jedna jediná odporúčaná nVidia, všetko ostatné AMD karty.

Objektivita a nestrannosť z toho pomeru priam srší
19.6.2017 14:44:59   78.102.116.xxx 175
Maťo, poď, nalejem ti, zaslúžiš si
19.6.2017 20:52:46   85.135.241.xxx 105
Dám si doma a budem pri tom myslieť na teba

@Digitaldoom reakcia nebude ?
Mňa by dosť zaujímalo ako sa dá - objektívne a v súvislostiach pochopiteľne - vysvetliť že ti vyšli ako odporúčané GPU len samé AMD grafiky
20.6.2017 05:23:45   93.153.93.xxx 82
Ono samo o sobě stačí, jak je v každém článku nejméně 10x použito spojení "jsem objektivní" a "objektivně" (v různých variacích). To už prostě normálnímu člověku nesedí, jen když to čte.
20.6.2017 06:51:12   89.177.185.xxx 53
Ano, DD opravdu neví, co znamená objektivní
19.6.2017 15:11:37   188.167.250.xxx 172
DD nik neklame viac ako ty .Ale u teba je to diagnóza. Ty si sam seba presvedčil ze keď si niečo vymyslíš musí to byt pravda !!
Mimochodom u teba na DD by mohla prebehnúť diskusia tohto typu? Tvrdíš ze PCtuning je neobjektívny pritom tu je voľna diskusia .U teba ako za Heydricha
19.6.2017 20:47:27   85.135.241.xxx 121
xfce4 - čo je to za otázku ?

Jasné že by taká diskusia mohla prebehnúť aj u DDho...

...do chvíle keď by sa objavil aDDDDmin a všetko a všetkých zmazal a zabanoval za tú neuveriteľnú a neospravedlniteľnú drzosť spochybňovať jeho nestrannosť a objektivitu

Na rovinu, keby Honza nemohol mazať a banovať tak by ho ľudia aj na tom jeho webe "umlátili" tými jeho protirečeniami, faktami a objektivitou
19.6.2017 22:01:01   188.167.250.xxx 51
ako za Heydricha
21.6.2017 05:54:19   89.24.109.xxx 30
Promiň DD, ale myslíš ten web, který dává ban účtu jen za to, že si někdo dovolí zpochybnit tvou cenotvorbu? A důrazně upozorňuji, že zcela věcně a slušně, bez nějakých vulgarit! A následně, pokud o takových cenzurních praktikách dotčený napíše v jiných diskuzích, ještě jej v zaslaném emailu osočíš, že špiní dobré jméno webu, který je, cituji: "jediný nezávislý a pravdivý"?
19.6.2017 11:16:34   193.86.11.xxx 1611
O tom jestli admin volí metodiku, tak aby to vyhovovalo jedné značce vážně nevím. V každém případě jejich testy jsou pro mě daleko přínosnější.Už i testy na Alze mi řeknou víc než zde. Ano, nikdy jsem neudělal žádnou recenzi na určitý produkt, ale pokud bych dělal, tak použiji aktuální programy a ne několik let staré verze. Nejde tu ani o aktualizace ale v případě Cinebanch používat R10 a R11.5 néchapu proč....když se skoro každou verzí dochází k upravě renderovacího jádra. Chápal bych to kdyby verze Cinema R10 byla free, ale takto...je to dle mého pohledu ztráta času. Vlastnil jsem dlouho dobu XEON 5650 na 4,3Ghz a do doby než jsem ho prodal podával super výkon a to byl vyroben v roce 2011 a až taková je to ostuda pro Intel, když tak starý procesor podává skoro stejný výkon jako i7-7700....
19.6.2017 11:27:43   213.211.33.xxx 436
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 12:17:15   46.33.112.xxx 40
Na Alze to píše Adam jelito
19.6.2017 12:55:48   213.211.33.xxx 319
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.6.2017 06:11:08   89.24.109.xxx 00
Tak teď mi to nějak není jasné. To jako že je ostuda, že 4C/8T CPU dohnalo 6C/12T CPU až za šest let? Mainstreamové CPU profesionální? Nechápu, proč by to měla být ostuda. Spíše je to ostuda SW průmyslu, že netlačil vícevláknové aplikace. Trochu mi to připomíná přechod (nebo spíše porod) 32 -> 64 bit, HW byl a aplikace nikde.
19.6.2017 16:01:39   188.167.250.xxx 125
No veru DD stoka je ozaj unikát
19.6.2017 09:20:41   89.177.246.xxx 374
Na výsledcích mi přijde zajímavé především to, jak má AMD nízkou spotřebu. Pokud čtyřjádrový i7-5775C má v zátěži plus mínus podobnou spotřebu jako osmijádrový Ryzen 1700 / 1700X na zhruba stejné frekvenci, značí to, že AMD optimalizovalo na nízkou spotřebu i za cenu nižších maximálních frekvencí. Spotřeba v klidu je u AMD taky lepší než u kteréhokoli z Intelů v testu.

Co si budeme nalhávat, HEDT je jen nepatrným zlomkem prodejů, masu dělají notebooky. Pokud AMD udrží nízkou spotřebu a přidá slušnou grafiku, můžou být jejich APU pro notebooky hodně zajímavým počinem.
19.6.2017 09:50:33   89.176.244.xxx 60
Davam prednost SW raidu. U HW musi mit clovek ten samy HW a pokud mu po letech HW selze a nesezene stejny, tak sbohem data. Pricemz raid pouzivam prave pro redundanci a vetsi sanci na zachranu dat. Takze me "odemykani pokrocilejsiho HW RAIDU za poplatek" nebere, jelikoz ani zakladni HW RAID na diskovem poli zamerne nepouziju.
19.6.2017 10:11:22   92.52.63.xxx 272
To co su tam za vysledky vo WINRARE? Mam FX8350 a mne to dava 7800-8200 MBit. A toto nieje jediny test kde su taketo bludy.
19.6.2017 10:28:09   62.209.220.xxx 392
Winrar se tu kamráde používá ve verzi 4.0, která vyšla v roce 2011 . Myslím že spoustu lidi soft, který se už v této verzi pomalu nedá ani stáhnout určitě používá
19.6.2017 12:39:39   37.221.252.xxx 200
To se řeší pod posledníma tuším třema testama procesorů. WinRAR 4.0 jasně preferuje takr a propustnost pamětí, zároveň nedokáže využít nijak rozumně víc jak pár jader. WinRAR 5.0+ používá pravděpodobně LZMA2 kompresi stejně jako většina moderního komprimovacího světa a ten už také naplno využívá všechny vlákna procesoru. Těch obstaróžních software je tu víc. Pro zachování kontinuality grafů to chápu, ale jedním dechem dodávám že takový graf je už k ničemu a měří víceméně nereálnou situaci. Ale hodí se to do krámu.
19.6.2017 13:36:12   62.209.220.xxx 161
a já k tomu dodám ještě to že graf začíná platformou 6xxx, která vyšla před rokem, tak jakápak zpětná kontinualita. Stáhnu nový soft a pak to poměřím. Pak by se ale samozřejmě Obrovi nelíbilo to že amd bude mít stejný výkon jak intel.
19.6.2017 13:59:21   37.221.252.xxx 101
Tak já už tyhle testy víceméně přeskakuju. Přečtu jenom WinRar 4.0,dál..., Synťáky...dál...,DosBox dál...
Takže jsem si ani nevšiml že už tam jsou "jen" Broadwell, Sky a Kaby, FX a Ryzen.
19.6.2017 15:05:51   188.167.250.xxx 48
Na DD ty testy AMD kariet na Vulkáne nevadia? Pretože vulkán nieje stable ani v Linuxe
19.6.2017 21:48:02   188.167.250.xxx 82
Navrhujem na PCT urobiť hlasovanie na testovacie programy ale nie pre testeróv ale ty Čo testy Čítajú !!!
Jednoducho mi vyberieme na com sa bude testovať asi najlepšie free soft asi redakcia nebude kupovať podla nás .
U hier je to iné tie zadarmo skoro niesu NAVRHUJEM hra Metro Exodus na ktorú sa teším a keď vyjde urobím riadny nákup hardware
20.6.2017 02:25:05   188.167.250.xxx 42
prečo mam mínus aby čitatelia vybrali software? To je proti objektívnosti?
20.6.2017 06:49:21   78.102.116.xxx 13
asi za gramatiku
20.6.2017 10:25:15   213.211.33.xxx 38
tady se mínusuje i podle přezdívky.
20.6.2017 12:54:34   188.167.250.xxx 31
ale myslím to vážne stým softvérom .Bol by to problém urobiť hlasovanie?
19.6.2017 10:12:46   78.102.186.xxx 62
Konečně consumer procesor, který po přetaktování porazí v CB R15 můj 3,5 roku starý počítač (2x 2687W v2 dává 2500 bodů). Dvanáctijádro už mě trhne asi i na základním taktu. Super.
19.6.2017 11:00:00   37.188.136.xxx 412
Nějak nám Zdenda pozapomněl na graf výkon v testech/Watt(pročpak asi?)
19.6.2017 11:49:26   212.27.208.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 12:21:15   46.33.112.xxx 26
A při té ceně za výkon nezapomeň na kurz koruny a inflaci, to hraje u 10 let starých softvérových ojetin už taky vliv ;)
19.6.2017 12:43:22   93.89.147.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2017 13:49:30   95.103.103.xxx 40
"Vloni přišla změna i do mainstreamu, kdy Z170 nabídlo po letech konečně dostatek linek PCIe."

Pokial ma pamät neklame tak rok 2015 bol este 1 rok dozadu. Vloni Intel nevydal do mainstreamu nic.
19.6.2017 14:57:33   89.239.11.xxx 152
Ten Ryzen hřeje u srdce den ode dne víc a víc...
19.6.2017 15:43:03   47.60.245.xxx 150
Tak zahraniční recenze jsou venku a všichni nadávají na teploty a pastu šedivku.
Tom's HW:
All-in-ones like Corsair's H100i and Enermax's LiqTech 240 hit their limits at stock frequencies under Prime95.

Jako 80+ stupňů s vodníkem bez OC? Těším se na test po delidu..
19.6.2017 16:50:00   83.143.240.xxx 111
Intel musel nakoupit galony CHBNYX HC-131 (Ta má měřitelně malinko horší výsledky než zubní pasta...) Jinak tohle není možné: In the end, the delta between the cores and top of the heat spreader reaches 71°C, and that's using one of the best cooling setups money can buy. Naturally, lesser thermal solutions start running into trouble at stock frequencies when you run a stress test.
19.6.2017 16:36:01   188.75.128.xxx 75
V testu je změřeno, jakou dá ten procesor při defaultním napětí frekvenci. Mě by spíš zajímalo, jak nízké napětí je možno nastavit, aby to na té defaultní frekvenci ještě jelo.

Jinak ten test musím pochválit. Šel dost dopodrobna a nic nezastíral. Jasně řekl výhody, jasně nevýhody. Nikde žádné oslavné řeči, ať už o Intelu nebo o AMD. Prostě paráda. Děkuju.
19.6.2017 16:48:39   90.176.73.xxx 100
mno nevim, slova jako bomba, drtic ?! pravda, na rozdil od news autor ubral tucneho pisma, vykricniku a trojtecek...
19.6.2017 17:25:31   188.75.128.xxx 90
Tak ve smyslu výkonu je to pravda, ne? Když to porovnám s recenzí na DD, kde se už v nadpise dozvíme, že výkon nebude stačit, hezky hned s vykřičníkem. Jasně, pravda to je taky, protože vždycky v budoucnu bude něco rychlejšího.
Tady mi to přišlo takové férovější.
19.6.2017 16:45:39   90.176.73.xxx 113
uz u te puvodni oslavne newsky na tento procesor... a tentokrat si opet rypnu... procak od AMD za ani ne polovicni cenu nabizi +70% vykonu tohoto od Intelu... pravda u toho Intel mazlika za 46k to bylo jeste mnohem, mnohem vice do oci bijici...

diky bohu za konkurenci a doufam, ze se Intel chytne za nos a rychle zacne poradne makat...
19.6.2017 17:38:10   188.75.128.xxx 03
Tak to je fakt argument jak stehno. Tohle škálování snad platí prakticky vždycky. Méně výkonné procesory mají nejen menší cenu, ale mají i výrazně lepší poměr cena/výkon. Platí to bez ohledu na značku. Levnější ryzeny mají taky lepší poměr cena/výkon, než ryzeny dražší.
Hlavní důvod, proč to tak je, je to, že si nikdo nekupuje jen procesor. Kupuje si celou sestavu. A tam už to vychází opačně. Když dáte 30 tisíc za procesor, pravděpodobně k němu dáte mraky paměti, diskové kapacity nebo grafického výkonu a rázem máte sestavu za víc jak 100 tisíc, kde už se na nějakých 10 tisících nesejde, když vám přinesou 40 % výkonu navíc.
19.6.2017 18:59:34   78.45.21.xxx 63
Jenomze ono je to pravda. To 10jadro je v podstate nekde prostredek HEDT Intelu. Tudiz zadna prirazka za 'Top'. Ta prijde az nekde za 16-18 jadro. Prave naopak, Intel jej markantne slevnil o 700$ (1700$ minula geneace) na 1000$, zvysil mu vykon a i presto bude mit stale mnohem horsi pomer vykon/cena nez drahe 1800x.
Samozrejme neberu v potaz ostatni vybaveni platforem.
19.6.2017 19:53:51   188.75.128.xxx 23
Teď je to "Top". Že za pár měsíců bude všechno jinak, platilo snad vždycky, ne?
A že má a bude stále mít horší poměr cena/výkon, než pomalejší osmijádro, je snad jasné taky. Stejně jako bude mít šestijádrový Ryzen lepší poměr cena/výkon než osmijádrový nebo, že tento poměr bude mít lepší levné Pentium proti výkonější i3.
19.6.2017 21:13:25   78.45.21.xxx 44
Nikoliv. Predchozi generace bylo 10jadro TOP. Dneska neni. Ohlasene jsou dalsi chipy za daleko vetsi palky. Tudiz to je TOP v tento moment, ale z hlediska vydavane nove geerace, ani nahodou.
Tudiz to pritovnani s 'top priplatkem' silne pokulhava, protoze budou vydany dalsi chipy s vyssi cenou a to 10jadro zustane nacenene jak je. (pokud by to Intel neslevnil k vuli AMD...)
20.6.2017 04:59:43   188.75.128.xxx 31
Co na tom nechápete? Ten příplatek za vyšší výkon je v každém cenovém segmentu. Když vezmeme Pentium s HT, můžete si koupit o 10 % výkonější i3, ale zaplatíte za to o 50 % víc. Pak je i5, která je o 50 % výkonější, než ta i3, ale zaplatíte za ní o 80 % víc. A tak dále.
Jestli tohle nevidíte, tak jste slepej.
A že to desetijádro bude pár měsíců nejvýkonějším desktopovým procesorem, je pravda, ať se vám to líbí nebo ne.
20.6.2017 08:48:23   78.45.21.xxx 22
Tak to nechame..od srovnavani pomer vykon/cena Ryzen vs i9 jste presel k bezne cenove tvorbe. Argumentovat necim takovym mi opravdu za diskusi nestoji.
Hezky den
20.6.2017 16:24:11   188.75.128.xxx 02
Došly argumenty?
Srovnávejte cenu stejně výkonných procesorů, protože jinak to nemá cenu. To, že má Ryzen lepší poměr cena/výkon, než i9, je stejná pravda, jako že Pentium s HT má lepší poměr cena/výkon, než Ryzen. Oboje srovnání je ale nesmyslnné.
20.6.2017 18:15:01   78.45.21.xxx 20
nedosli, nicmene prijde mi kontraproduktivni v takove diskusi travit cas
19.6.2017 20:50:04   90.176.40.xxx 20
Když ono je právě to "ostatní vybavení" to, kvůli čemu byly procesory pro HEDT oproti procesorům v maistreamu i při podobném výkonu vždycky podstatně dražší.
19.6.2017 21:15:26   78.45.21.xxx 61
Ano, ale Intel si tu platformu namastil tak hodne, protoze nebylo nic srovnatelneho na trhu. Doba se (doufejme) meni..
19.6.2017 19:47:01   90.176.40.xxx 72
Si taky tak nějak rýpnu... Procák za čtvrtinovou cenu (FX-8350) nabízí 60 % výkonu Ryzenu 1800X...
19.6.2017 20:08:49   78.45.21.xxx 44
Ono je to nekde k 55% v prumeru. Pointa je v ale spise v tom, ze tady se jedna o v podstate o vyprodej a jeste k tomu rozdil nekolika generaci (byt je AMD nevydalo)
Cili srovnavate dost nesrovnatelne..
19.6.2017 20:43:39   90.176.40.xxx 83
Pravda. Předtím byla FX–8350 pět let o celých patnáct stovek dražší než teď, takže to bylo 55 % výkonu ne za čtvrtinu, ale jen za třetinu ceny, že...
A když se to vezme kolem a kolem, tak FX–8350 byl takový výprodej v podstatě už od uvedení. Takže Ryzen a FX-8350 nesrovnávat, srovnávali bychom nesrovnatelné. (Asi jako poměřovat výhodnost mainstreamového a highendového procesoru, že jo...)
Nic proti Ryzenu, jediné, co se mi na něm nelíbí, jsou ty ceny, kvůli kterým může Intel pořád prodávat 7900X za třicet tisíc (a taková cena je fakt, fakt úchylná.)
19.6.2017 21:10:04   78.45.21.xxx 45
Ja s Vami souhlasim, ze FXcka se v podstate prodavali za vyprodej. Ono AMD nic jineho ani nezbyvalo a vydelal na tom zakaznik, pokud chtel
Pointa je ale, ze toto je spise vyjimecna situace. Ryzen, Broadwell, Skylake-X jsou aktualni platformy, proto to srovnani s FX trochu kulha. Jinak souhlasim
19.6.2017 21:40:11   188.167.250.xxx 52
a FX si niekto zrátal koľko to zožralo? Malo to menej výkonu ako I7 a spotrebu ako toto 10jadro ktoré aspoň výkon ma
19.6.2017 22:26:52   78.45.21.xxx 43
Hmm...a jako ze jsi treba koupil FX 8320, pretaktoval to na beznem chladici na 4.4Ghz a mel jsi lepsi multithread, nez i5 CPU za skoro 2x ceny...
Ta spotreba rostla brutusove az od urciteho bodu. 4.4Ghz vychazelo nekde ke v plne palbe okolo 140W..coz pokud nejedes 24H denne, tak se ti s tou cenou i5ky nemelo sanci zaplatit (pro multithread) a k tomu bylo stejne mene vykone.
Ale nebylo to CPU pro kazdeho..
20.6.2017 13:18:36   109.107.210.xxx 35
Takže je chyba AMD, že intel prodává HEDT za ceny jaké má? Jen proto, že AMD prodává Ryzen "nekřesťansky draho"

Připomínám, že většina ryzenů se prodává v cenových relacích procesorů i5 a i7.
21.6.2017 04:06:05   90.176.40.xxx 60
V podstatě ano, je to chyba AMD. Kdyby tu nebyla pět let v HEDT de facto neexistující konkurence u výkonnějších procesorů, neměl by ani ten Intel ty ceny tam, kde jsou teď. Obdobně tristní stav začíná být u grafik.
AMD dlouhodobě zaostává, takže konkurence průběžně zvedá ceny, a když už z AMD něco vypadne, tak pochopitelně využívá toho, že konkurence mezitím zdražila a AMD už se je nepokouší podrážet výrazně lepším poměrem cena/výkon tak, jak to dělalo kdysi (zlatá éra Radeonů HD 4000 nebo Athlonů XP, že...). Vysloveně to vypadá tak, že se jak Intel, tak AMD tímhle stylem pokoušejí jen a pouze vyšponovat ceny a oběma ten stav vyhovuje, bitý je na tom jen zákazník.
Byly doby, kdy se v podstatě highendový desktop jako Core 2 Quad Q6600 prodával za osm tisíc a šel přetaktovat tak, že se dostal na výkon 1200dolarového modelu Xtreme. Člověk měl za osm tisíc v podstatě to nejlepší, co se dalo do desktopu pořídit, výš už byly jen víceprocesorové sestavy. Dneska už stojí obdobně postavený procesor třicet tisíc a na výkon top modelu se nedostane, protože má míň jader. Dřív Intel vyrobil výkonnější procesor a nahradil jím starší model. Dnes vyrobí výkonnější procesor, starý model (resp. jeho výkonnostní ekvivalent) v nabídce nechá prakticky za stejnou cenu a ten výkonnější prodá ještě dráž. Důsledek je, že má Intel pořád obdobná čtyřjádra za obdobných 5-10 tisíc, jako tomu bylo už někdy v roce 2007.
Grafiky – řada GeForce 480/580 končila na 500 dolarech. To měla ještě Nvidia konkurenci. Pak přišla 680 (první vyšší mainstream s highendovou cenou), u které už Nvidia ani nevydávala highendový model, ale počkala s ním až na GTX 780, kde byl už za 650 dolarů + Titan už za tisíc dolarů. Pak přišla řada 900 – opět vyšší mainstream GTX 980 za 550, highend 980 Ti za 650 + Titan za 1000 dolarů. Opět kvůli scházející konkurenci. Teď máme řadu 1000, opět další zdražení na 600/700 dolarů + Titan už za 1200.
A do toho se konečně AMD probere, a nasadí své grafiky za těch obdobných tisíc dolarů, jako míval předražený Titan, a ještě jej budou někteří poplácávat, jak je to oproti Nvidiím za 1200 dolarů výhodné.
21.6.2017 07:13:44   78.102.116.xxx 00
teď si vyslechneš, jak AMD na to nemá, a že můžeme být rádi za každou konkurenci, i když to konkurence v podstatě už ani není ... viz Epyc a naděje, že se prosadí v serverech ... AMD tam má asi 2% podíl, takže ani žádná vyšší marže jim nezaplatí vývoj a výrobu těch zlepenců (bez urážky) ...mohli se zahojit alespoň na grafikách, ale to lpění na HBM jim evidentně škodí ... poslední záchrana budou možná notebooky, protože Ryzen je do nich jako stvořený ...
21.6.2017 08:06:55   37.48.45.xxx 10
Ehm, Eyc má právě ukoudnout mnohem větší podíl, než ty 2 %. Dříve se např. superpočítače stavěly na Opteronech, Epyc by toto zase mohl navrátit.
21.6.2017 09:10:20   78.102.116.xxx 00
já nejsem proti
21.6.2017 08:23:14   78.45.21.xxx 01
Vite, AMD udelalo radu chybnych rozhodnuti, technicky zaostalo na mnoho let, atd. Vysledek je samozrejme pokulhavajici az neexistujici konkurence, ktera se promita do ceny produktu, atd. Na druhou stranu tvrdit, ze je to jen chyba AMD je docela mimo. Intel ma taky svoji zodpovednost a pokud jedinym motem je zdimat zakaznika jako dojnou kravu, tak to opravdu neni chyba AMD, ale jen managementu Intelu (akcionaru?). Muzete si k tomu opakovat povidacky typu "bussines je bussines" a podobne, ale nakonec je to o zodpovednosti konkretnich lidi a nataveni pravidel ve spolecnosti jako takovych.
21.6.2017 06:25:57   89.24.109.xxx 00
Rozdíl cca 30 % v profi segmentu (i když pravda, HEDT je, dle mého, tak trochu kočkopes mezi masovými CPU a Xeony), kde záleží na každém procentu kvůli času, je dost. Tady bude možné srovnávat až s AMD ThR. A jelikož se AMD snaží procpat na trh a jeho finance jsou, zdá se, nevysychající a nehledí tudíž asi marži, tak ThR budou jistě výhodnější. Osobně bych si tipnul cenu cca 3/4 Intelu.
19.6.2017 17:51:56   78.102.116.xxx 123
nejvyšší Ryzen sice taktovat nejde, ale spotřebu má fenomenální, tohle se AMD opravdu povedlo ...
19.6.2017 23:10:32   89.217.36.xxx 65
single-thread aplikacích je náskok Core i9-7900X až 7 procent!!!

inak sa mi paci: Pokud srovnáme výkon Core i9-7900X a o polovinu levnější Ryzen 7 1800X, je Intel v průměru ze všech testů výkonnější o 37 procent.

Dalo by sa aj napisat:
pokial porovname R1800X s dvakrat drahsim 7900X, tak R1800X je len o 27% pomalsi nez 7900X.

a to nehovorime o R1700 : 7900X je 3krat drahsi, R1700 ma o 34% mensi vykon ako 7900X

Osobne mam mi pride viac fer ovodzovat percentualny rozdiel od najsilnejsieho CPU ako konstanty a nie naopak..
samozrejme uz by to nevyznelo tak pozitivne pre Intel
20.6.2017 05:30:44   78.102.116.xxx 33
ono to ze žádného pohledu nevypadá pro Intel nijak pozitivně, takže o co ti jde? Nebo ti jen chybí pozámka v hodnocení, že to Intel totálně posral a že se na AMD nechytá? Plácnul bych možná stejný argument, kterým se ohání AMDboys ... kdyby se tahle série povedla Intelu na jedničku a ještě by k tomu přidali přijatelnou cenu, AMD může zavřít krám ...takže ty idiotské pochechtávačky ze strany "b00n"na jen dokládají, že tahle situace vyhovuje všem, ale zákazníkům nejvíc ...
20.6.2017 05:39:51   78.102.116.xxx 42
taky můžeme tuhle Inteláckou "taktiku" brát jako pozitivní trend ...6950X za cca 44 tisíc a že se prodává, dokládají i statistiky prodejců i u nás, kteří je pořád nakupují po desítkách ...7900x za cca 30 tisíc, no kdo by to nebral? ...ty teploty a spotřeba se nějak dořeší, ovšem nepodpora ecc u těchto procesorů a zubní pasta pod heatspreaderem je intelfail
20.6.2017 06:54:18   89.177.185.xxx 21
Opravdu se u nás prodávají ty CPU po desítkách?
20.6.2017 06:30:36   90.176.73.xxx 20
Prime95 udajne prohlasil za ne-realnou zatez, za pouhou vyjimku tzv. Power Virus mno neni se cemu divit, kdyz u Toma ten procak zral o nejakych 95% vice energie nez 1800x...
20.6.2017 06:52:57   78.102.116.xxx 13
tohle všechno lze řešit biosem, Ryzen ukázal, jak na to ... snad nikdo neočekával, že všechno pojede jak na drátkách ...
20.6.2017 08:46:57   109.71.213.xxx 410
Mám v pc NV a Intel. Obermaierovo recenze jsou ale 100% nejhoší brak, troll, >NEPROFESIONÁLNÍ< a naprostá katastrofa. Snůžka lží a úvah člověka s nadstandardně podprůměrným IQ.
20.6.2017 09:49:11   78.102.116.xxx 22
nadprůměrné IQ nijak objektivitu nezaručuje ...
20.6.2017 16:28:22   188.75.128.xxx 53
Tak nevím, lež tam nevidím žádnou, úvah je tam minimum, na rozdíl od konkurence. Vidím recenzi, kde je jasně napsáno, co se testuje, je tam srovnání, jsou tam vyzdvižené plusy i mínusy.
V minulosti jsem měl také výhrady k tomu, co autor napsal, ale tahle recenze mi vážně přijde naprosto korektní a nezaujatá.
20.6.2017 18:13:42   78.45.21.xxx 71
Aby jste mohl mit korektni recenzi, musi byt poplatna dobe a SW, ktery se v danou dobu pouziva. "Pulka" SW tady v ubec neopdovida dnesnimu pouziti. To co z tech vysledku leze je tak dobry akorat vypln do grafu.
Je to podobne, jako kdyby jste si koupil 8jadro SkylakeX a k tomu budete mi Premiere Pro z roku 2011. Vysledek bude pruser a vyhozene penize, protoze ten SW nebude umet dane HW prostredky vyuzivat.
20.6.2017 20:38:16   188.75.128.xxx 22
Myslím, že těch testů tam je dost pro všechny. A význam těch starých je právě v tom, že existuje srovnání. Ono srovnávat něco se stávající konkurencí je hezké, ale hezké je taky vědět, jak si zákazník pomůže při upgradu. A těžko můžeme čekat, že recenzet otestuje ty 5 a více let staré procesory, z kterých lidé upgradují.
Dál nevím, jak si kupujete software vy, ale kupovat každou verzi, jaksi postrádá smysl. Spousta grafiků si spokojeně dělá v x let staré verzi Photoshopu, firmy běžně jedou v Office 2003, atd.
Navíc stejně naprostou většinu testovaných programů (ať už na jakémkoli webu) člověk nepoužívá, takže z tohoto pohledu je úplně jedno, v čem se testuje.
Když bych bral třeba svoje nároky, tak bych výkonější procesor využil asi na tři věci. 1) rychlejší archivace (RAR i 7zip je otestován) 2) rychlejši převod videa do H265 (je otestováno H264, nemyslím, že by rozdíly mezi procesory byly výrazně jiné) a 3) optipng na zmenšování png obrázků, což je i v aktuální verzi jednovláknová aplikace staré školy (jsem rád, že se testuje jednovláknový výkon, protože fakt ne vše, co se používá, existuje ve verzi schopné využívat všechna jádra).
20.6.2017 20:56:04   78.45.21.xxx 31
Na co je Vam srovnani u 7 let stareho SW, ktery uz nejde ani pomalu stahnout? Copak to bude nekdo pouzivat na novem stroji?
Firmy bezne nejedou v office 2003. Nekter firmy ano, spousta firem jede office 2016, 2013,..
Nemusite recenzovat vse nazpatek. Pokud sem si spravne vsiml, v grafu ani zadne "stare" procesory nejsou. Nejstarsi kousek je tam AMD FX a ten je 2012. Je to takovy problem udelat retest jednoho CPU na novejsich verzich programu, kdyz jsou stale k dispozici desky a cpu take?
Vas argument, ze lidi pouzivaji spokojene starsi verze programu dava smysl, pouze se starsim HW. Pokud delam update HW, tak mam nejspise duvod, protoze chci aby to behalo rychleji. Proc bych jej jinak delal? SW se prizpusobuje aktualnimu HW, proto novejsi verze samozrejme podporuji lepe novejsi HW a ne naopak (cest vyjimkam).
Vam se mozna takovy pojeti testu libi, mne tedy rozhodne ne. A neznam zadny ze ze zahranicnich ani nasich webu, kteri by pouzivali takto stare verze programu. Proc? protoze to jednoduse je na nic..
21.6.2017 04:05:28   188.75.128.xxx 01
Tady ale přeci nejde o náročnost softwaru, ale o to, že se mění data, na která ten software aplikujeme. Je hezké, že mi funguje stříhací software na video na starém počítači, ale je asi rozdíl, jestli na něm stříhám 320x200 nebo 4K video. Takže důvod k upgradu nemusí být software, ale prostě jen objem zpracovávaných dat.
Co je v grafech, není až tak podstatné. Podstatné je, že ve starých recenzích si dohledám výkon v tom samém programu.
A netvrdím, že bych test sám neudělal jinak, ale tvrdím, že mi přijde korektní a nezaujatý.
21.6.2017 07:51:47   78.45.21.xxx 20
Dobre, to ze upgraduji treba strihaci SW k vuli podpore novejisch formatu a rozliseni to beru. Nemusi to byt jen otazka prechodu na rychlejsi HW. Nicmene s novym HW tak nejak cekam, ze ten SW alespon v nove verzi, bude umet ten HW vyuzivat.
Jinak k tomu co jste napsal na zaver. Nerikam, ze ta recenze je nekorektni a zaujata(porad to pise Obr, ale budiz). Hodnota te recenze, pokud bych se podle ni mel orientovat jake si vybrat CPU na zaklade jejich testu...je ale spatna. Podle ceho uz bych mel vybirat CPU nez podle vysledku testu? Takze co mi pomuze, ze je udelana nezaujate, kdyz mi namerene vysledky jsou naprd...
20.6.2017 20:29:00   89.177.185.xxx 32
Ano, tento článek výjimečně je dobře napsaný, ale testy jsou prostě špatné a neprofesionální, jelikož jsou extrémně zastaralé.
20.6.2017 17:52:26   95.82.185.xxx 42
Bobříku to že používáte prehistorické verze programů je jako byste testovaly procesory na XPčkách.
Pro koho děláte ty testy?
Myslíte si že člověk co si koupí Skylake-X bude používat verzi PhotoShopu z roku 2010?!
Tady s tou dvojitou dilinou souhlasím.
20.6.2017 22:21:56   188.167.250.xxx 22
je problém navrhnúť programy pre redakciu? hlasovanie?
22.6.2017 07:56:23   80.188.2.xxx 00
Na co přemýšlet mít takový procesor pod Win, když bude umělo podporovaný pouze Win10, který si do PC dá pouze sebemrskač? Na W7 to nepojede korektně (tedy některé funkce a možná ani hry) na W10 to nechci a na Linux můžu použít i podstatně levnější železo a bude to svištět do pohody. Jen nebudou zase hry... i když na Steamu je pár kousků, jen takových docela nezajímavých.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

85 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 28.1Kč
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.