Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti 3× AMD Ryzen 7: procesory 1800X, 1700X a 1700 v testu 
3× AMD Ryzen 7: procesory 1800X, 1700X a 1700 v testu 
autor: Z. Obermaier , publikováno 13.3.2017
3× AMD Ryzen 7: procesory 1800X, 1700X a 1700 v testu 

Mírný časový odstup vždy recenzím pomůže. Máme zbrusu nový BIOS, prodejní verze procesorů z české distribuce, a také nabízíme test všech tří nových procesorů AMD pohromadě. Čeká vás taktování, vliv SMT na výkon (hry), srovnání architektur, měření IPC a mnoho dalšího. 


Hodnocení a závěr

3× AMD Ryzen 7: procesory 1800X, 1700X a 1700 v testu 

Výkon

Výkon Ryzenů nelze hodnotit jednou větou, jelikož je nevyrovnaný. Celkový výkon bych rozdělil do tří skupin. První je skupina, kde Ryzen absolutně exceluje – rendering, úlohy profitující z mnoha jader, šifrování disků s novými instrukcemi. V mnoha těchto testech dostává Intel krutě „na zadek“, jelikož Ryzen 7 1800X v některých testech předběhl i Core i7-6950X s deseti jádry. Bez problémů pak nabízí výkon jako Core i7-6900K.

Druhou skupinou jsou aplikace, kde se Ryzenům nedaří. Velký propad vidíme třeba ve WinRAR a dalších testech. V některých je Ryzen pod starým AMD FX (Piledriver). Zde je buď nějaká chyba v návrhu nebo v systému, uvidíme časem.

Třetí kapitolou jsou hry. Rozlišení 4K nemá cenu řešit, tam je problém s výkonem GPU a ne CPU. V běžném rozlišení FHD ale Ryzen zaostává mnohdy i za Core i5-7600K. Výkonu ale v mnoha hrách pomůže vypnutí SMT, což doporučuji. I když má ale Ryzen měřitelně nižší herní výkon, ten je stále dosti vysoký i pro čistě herní PC. Jako herní CPU Ryzen 7 poslouží dobře.

Provozní vlastnosti

Na provozních vlastnostech se podepsalo GlobalFoundries negativně i pozitivně. Pozitivem budiž, že procesory mají opravdu dobrou spotřebu, srovnatelnou s čipy Intelu do patice LGA2011, kdy se většinou Ryzen dostane o 10–20 W níže. V klidu by to mohlo být lepší, ale časem s novými BIOSy se situace jistě zlepší. Negativem budiž nový a ne zcela odladěný výrobní proces v GF. Čipy potřebují vysoká napětí, hodně hřejí a uchladit Ryzen běžným vzduchovým chlazením je složitější. Nutností je High-end chladič. S vodním AIO není problém, ten také jako chladič doporučím.

Přetaktování

Zde je situace krapet ošemetná; pokud jste nadšenec a chcete highend, pořízením nejvyššího modelu 1800X naopak prohloupíte. Rezerva k přetaktování je téměř nulová, maximum bude zde navýšení o 300–350 MHz na 4,0–4,05 GHz pro všechna jádra (při rozumném napětí). Ryzeny zkrátka končí na taktech 4,0–4,1 GHz. Pokud bych hodnotil taktování dle 1800X, nebude to lichotivé hodnocení. Já ale mám k dispozici i model 1700 (nikdo jej netestuje, a to je velká chyba) a ten zcela změnil můj názor. Také tento čip má totiž maximum někde kolem zmíněných 4,1 GHz a to je jeho výhra. V tomto případě totiž už taktujeme o 800 MHz, tedy navyšujeme výkon až o 25 procent. Tady v žádném případě nemohu říci, že jde o zklamání, naopak. Tohle je čip, který si kupte a přetaktujte. Jde o nejvýhodnější Ryzen vůbec.

Přetaktování Ryzenu 7 1700 mne příjemně překvapilo, ale ani ten nedokázal napravit dojem z taktování pamětí. Je to opravdová bída, maximum čtyř modulů 2666 MHz je tedy hodně slabé. Haswell-E/Broadwell-E není také žádný mistr v taktování pamětí, ale na 3000 MHz se dohrabe každý z těchto čipů, O Skylake a jeho 4000+ nebudu hovořit. Také BIOS a jeho volby pro paměti je téměř prázdný, zde doufám AMD v příští generaci zapracuje, tohle je fakt slabé.

Osobní názor

AMD vždy uvádělo dobré produkty až na druhý pokus. První Phenomy vs Phenom II, první Bulldozer vs Piledriver a takových příkladů bychom našli více. U Ryzenů to je podobné, v tuto chvíli máme procesor, který v určitých úlohách dokáže (dvakrát dražšímu) Intelu zdatně konkurovat. Ale Intel je dvakrát dražší hlavně kvůli tomu, že neměl pět let konkurenci. Výkon Ryzenu není konzistentní, někde exceluje a někde se propadá. Je dobré, že v tuto chvíli je na trhu ekvivalent herním i výkonným CPU Intelu, je naděje, že druhá generace ZEN bude výrazně lepší. Očekávám lepší výrobu a s tím lepší taktování, vylepšení řadiče pamětí a možnost vyšších taktů, také některé úlohy, které ZEN nesvědčí to bude chtít vyladit.

Model Ryzen 7 1700 je překvapením testu. Nejnižší cena, dobrý výkon, a nejvyšší zisk z přetaktování. Tenhle čip si odnese naše ocenění.

3× AMD Ryzen 7: procesory 1800X, 1700X a 1700 v testu 

Procesor AMD Ryzen 7 1800X zakoupíte od společnosti Mironet ZDE.

Graf ceny produktu AMD Ryzen 7 1800X poskytuje server Heureka.cz

3× AMD Ryzen 7: procesory 1800X, 1700X a 1700 v testu 

Procesor AMD Ryzen 7 1800X zakoupíte od společnosti Mironet ZDE.

Graf ceny produktu AMD Ryzen 7 1700X poskytuje server Heureka.cz

3× AMD Ryzen 7: procesory 1800X, 1700X a 1700 v testu 

Procesor AMD Ryzen 7 1700 zakoupíte od společnosti Mironet ZDE.

Graf ceny produktu AMD Ryzen 7 1700 poskytuje server Heureka.cz

Nejlepší cena! Nejlepší taktování! Pokud Ryzen 7 – jedině model 1700 (bez X)

3× AMD Ryzen 7: procesory 1800X, 1700X a 1700 v testu 

 

Za půjčení procesorů děkujeme společnosti Mironet

3× AMD Ryzen 7: procesory 1800X, 1700X a 1700 v testu 

Základní desku do testu zapůjčil Asus

3× AMD Ryzen 7: procesory 1800X, 1700X a 1700 v testu 

 

 

 


Tagy: AMD  Zen  Ryzen  Ryzen 7  1800X  1700X  1700  test  recenze  taktování  IPC  výkon  hry  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.3.2017 07:20:47   81.30.247.xxx 16126
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2017 07:40:49   80.110.126.xxx 477
nech si daju kludne nacas. neponahla, radsej nech poladia. svoju r290 vymenim az teraz s dalsou generaciou. na 2560x1440 doteraz stacila, ked clovek neonanuje nad kazdym detailom. i secondhandovu i5 4670k vymenim teraz za kombinaciu ryzena 7 1700 a nejakej 5xx. hnat sa za kazdym mgz a % vykonu nema zmysel, pokial pomer cena/vykon nesedi. a dnes uz clvoek nepotrebuje kazdy rok-dva nutme menit pc. cpu maju vykonu i navyse a vga robia tak male pokroky, ze kazde 2-3 staci novu, az ked je skok citelny, alebo od nejakeho fanatika lacno pouzivanu.
13.3.2017 10:20:54   80.110.126.xxx 465
microsoft sam priznal, ze ryzen ma problemy vo win 10 a upravy este len pridu. podla zahranicnych medii, win 10 nespravne rozlisuje normalne a virtualne jadra, velkost cache a 2x4 jadrovy modul ma tiez problemy oproti doteraz 2x2 moduly od intelu. az ked sa toto vsetko vychyta , dostanu sa realne testy
13.3.2017 11:20:48   10.6.17.xxx 272
presne vravis, len to potvrdim
http://www.guru3d.com/news-story/microsoft-confi rms-windows-bug-is-holding-back-amd-ryzen.html

a novsia sprava:
http://cdn.overclock.net/0/0f/900x900px-LL-0f4dfcd9_Scre enShot2017-03-12at22.40.53.png
13.3.2017 18:54:42   192.168.0.xxx 211
Takže úplně stejný problém co měl kdysi HT od Intelu. Člověk by řek, že když systém umí poznat HT od nativního jádra, že mu SMT u AMD problémy dělat nebude.. no a zřejmě to tak není.

To může vzrůst výkon o docela hodně..
14.3.2017 11:02:03   206.190.155.xxx 232
I. Nesrovnávat R7 vs i7 soc.1151
Proč? Srovnávat výkon procesorů, co má vyšší počet cores s procesorem menším počtem cores nelze. Pokud chceme přiblížit se k hodnotám odpovídající realitě skutečných výkonů, musí se testovat s odpovídajícím protikladem co má odpovídající počet cores a vláken, momentálně je to Intel Core i7-6900K, který stojí u maloprodejců kolem 31500 Kč. Naproti tomu R7-1800X stojí 15000 Kč, kde vážený pan Obermaier v závěrečném hodnocení zhodnotil v negativu jako cenu vysokou.

II. Všeobecně je známo a divím se, že nikdo v diskuzi nezmiňuje, je snažší zvýšovat výkon s menším počtem jader, je to technický a fyzikální problém s kterým se sám Intel potýká. U mnoho lidí označení R7 může vyvolávat pocit, že je protikladem i7-7700, ale není tomu tak. Tento procesor R7 je určen pro profesionální práci, kde se využije výkon multicores, na hraní digitálních her si taky nepořizujete i7-6900 a vyšší /až na vyjímky- těmto jedincům se v dnešní době přiřkl odvozený výraz z ang. enthusiast/. Ryzen R7 je skvělý v tom, že zaplnil prodejní díru mezi běžnými CPU a serverovými a to je pekelně dobře.
A mimochodem, i7-6900 je extrémně netaktovatelný až na pár podařených výrobních kousků.

III. Pro opravdové testování a srovnávání s i7,i5 kabylake bude až s příchodem řady R5.
Důvod je prostý, srovnatelný výkon s neserverovými CPU od Intelu v počtu cores a vláken, podstatně vyšší frekvence na jádro (proč? Důvod viz.I), příjemná spotřeba, cena. Řada R5 ještě vyjde v 2 čvrtletí, třeba se dočkáme i příjemných změn v cenách pamětí a upgrade počítače bude veselejší nejen pro nás všechny, kteří odolali nabídkám intelu s řadou kabylake.

Takže vážený pane Obermaiere, nepřesvědčil jste mě.
14.3.2017 11:07:32   206.190.155.xxx 10
V odstavci III nemá být (proč? Důvod viz.I), ale (proč? Důvod viz.II)

děkuji za pochopení
13.3.2017 07:26:01   37.221.244.xxx 626
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2017 08:01:39   176.106.187.xxx 623
Ja som s vykonom spokojny, som vecny pesimista a neveril som ze by Zen dotiahol i7cku, to ze dorovnava 6900 je z rise snov, nemusi ju prekonavat, ale je vyrovnany super za polovicu , proste pre zakaznika dokonala situacia, som spokojny.
13.3.2017 07:42:04   202.73.206.xxx 9327
Proletel jsem grafy + zaver a necetl komentare ;) Takze diky za test

To by nebyl Zlobrik, aby si tam aspon nekde neco nenechal... "nevyrovnany vykon.. nekdy pod FX 8350" .. tak tomu sem se opravvdu musel zasmat )
Obstarozni Arena chess a obstarozni verze Winraru jedou rychleji na FXku a toto stacilo, aby v zaveru bylo napsano, ze vykon nekdy az pod FX 8350 )
To ze ve vsech ostatnich benchamrcich je naopak, to nestacilo ;)
13.3.2017 07:58:49   78.102.116.xxx 645
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2017 08:05:49   202.73.206.xxx 315
To nevim, do aut nedelam. Ale SW maji casto delane optimalizace, prip. jsou tam i bugy..takze se to pak takhle muze i projevit.
Hlavne je nesmysl psat takovy zaver, jeste kdyz je to skoro tutovka, ze je to 'chyba' nebo 'vlastnost' dane verze.
13.3.2017 08:26:18   78.102.116.xxx 320
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2017 08:34:44   202.73.206.xxx 363
To takhle nemusi byt, AMD i Intel maji ruznou architekturu, pripadne v dane verzi jsou napriklad optimalizace, ktere pak pro nove CPU chybi. Tim padem stare CPU s optimalizacemi, muze jet rychleji nez nove vykonejsi CPU, protoze tam ty optimalizace nejsou. Problem je nejspise v prilis stare verzi Winraru.
13.3.2017 09:00:22   178.17.1.xxx 216
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2017 10:32:34   194.228.32.xxx 520
Ale ano pokud se podivame na testy s novou verzi WinRaru je situace uplne jina viz: http://www.anandtech.com/show/11170/t he-amd-zen-and-ryzen-7-review-a-deep-dive-on-1800x-1700x-and-1700/20
13.3.2017 10:56:46   178.17.1.xxx 190
No právě, to jsem tím myslel, že chyba SW, nebo jeho zastaralost se projeví na různých systémech různě.,
13.3.2017 12:43:09   193.222.161.xxx 441
Eeste jeden odkaz na test aktualnej verzie WinRAR 5.40:
http://www.hardware.fr/articles/956-12/compression-7-zip-winrar.html

Prosim Obra, aby poopravil svoje alternativne fakty.
13.3.2017 13:29:47   46.33.112.xxx 464
Zdenda zase předvedl, že když se ták ňák veme ten správnej WinRár z eráru, ty správný šachy, Kvék se pořádně zabalí do DOS krabičky, co má doteď na poličce, přimíchá se pár budubu o 4modulové paměti (viz. Intel), tak i na akcie nVidie zbude.

Já chci Prince of Persia !!! Kde mám Prince z Persie!!! A WolfenStein, my doma všichni hrajeme WolfenStein, už jsme skoro v posledním levelu )))
13.3.2017 13:38:56   78.102.116.xxx 326
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2017 13:46:50   46.33.112.xxx 21
Stavení Skleník, dobytek )))

https://www.youtube.com/watch?v=hcF_WYAhi08
14.3.2017 02:11:54   178.209.129.xxx 40
A me vykon dosboxu zajima. Jenze je tam obdobna bota jako u historickeho winraru, ale tady je rozdil jeste vetsi - pres 10 let.
13.3.2017 13:40:00   46.33.112.xxx 24
Podbalubní Zdeník, doblitek.
Toto je moje scóre v Slunečníkopavouku...
http://tinyurl.com/zv59sjy
178.8ms... Dostanu taky medajlu? A co Jan Tleskač?
13.3.2017 08:18:34   90.176.77.xxx 40
To pojede ver mi kdyz tam bud sama dira...
13.3.2017 08:25:47   78.102.116.xxx 017
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2017 09:29:57   37.48.38.xxx 132
V mercedesu ne jenom Bmw,Rover sport atd...A ty si asi nevidel diry u nas na morave nekde ani moje mazdicka cx5 to nedava....
13.3.2017 13:41:40   78.102.116.xxx 616
jasně, to beru, dělal jsem si částečně legraci, ale když vidím hodnocení těch mínuskujících náctiletých dementů, přejde mě sranda a přemýšlím, že se na to vyseru, protože tady něco komentovat, to je jako cpát ocas do osího hnízda a doufat ...
13.3.2017 19:22:57   90.176.77.xxx 48
S tim s tebou souhlasim obcas clovek nechape za co ty minuska...
13.3.2017 12:53:12   93.99.200.xxx 1221
Vždyť ti to tam napsal. Metodika se bude měnit s novými Windows, ale pokud to nebude vyloženě nutné ponechají se i ty "obstarožní" testy. A pokud se stane, že někde bude R7 slabší než FX, pak je výraz "někdy" na místě, byť je to trochu bulvární. Ale tohle naprosto TOP recenze ze všech českých webů. Od A do Z. bez ironie, bez záludností.. za mně 1*
14.3.2017 03:19:58   202.73.206.xxx 160
Nezlob se, ale testovat SW, ktery je zalozen na optimalizacich pro danou platformu, popripade ma v sobe chyby, ktere se projevi na novem HW a tvrdit, ze je to ok, to nedava smysl, zvlaste, kdyz tohle doslova bije do oci.
Je jedno jestli to je Obr nebo nekdo jiny. To je zavadeni. Vyvozovat z toho dokonce nejaky zaver, je neprofesionalni pristup. Minimalne, mel dat pro korekci i retest s novou verzi, byt treba jen 2 ruzna CPU.
14.3.2017 20:54:43   93.99.200.xxx 42
Já se nezlobím. Mám radost, že je zase kolem té značky tolik humbuk. Ono se to špatně vysvětluje. Ale tady fakt platí, že si tu hůl na Obra vyloženě hledáte. A to ho taky kvůli postoji z minulosti nijak dvakrát nemusím. A nakonec mu možná dáte za pravdu, protože dneska jsem četl, že ten Windows jádra obsluhuje korektně. Že je chyba jinde. Musel bych to hledat a to se mi nechce. Vyvozovat závěry je práce novináře. Jen se nesmí nijak brutálně podsouvat a jako ortodoxní oponent Obra jsem se fakt těšil, s čím přijde a když první recenzi nevydal on, tak to vypadalo, že mu zvlhnul prach. Já těžím z praxe a když brouzdám diskusemi a pozoruju ty hlášky některých odborníků, tak bychom mohli být z fleku IT velmoc. A stejně jako jsem si poštval proti sobě ty ajťáky na DDW i tady se vsadím, že fakt dobrý střeva má v kompu tax 10% max pisálků. A když napíšu, že ta recenze nijak nehaní, píšu to jako fanda AMD a Obrův oponent. A na ty, co tady a jinde chrlí teorie z Wikipedie a přebírají někdy až doslova cizí komenty, upřímně a z vysoka kašlu. Vždycky platilo, že nejzasvěceněji si popovídají ti, co tomu rozumí nejmíň. Co se vypovídací hodnoty týká, tuhle recenzi považuji za velmi kvalitní.A teď mě ukamenujte.
16.3.2017 00:17:22   182.48.159.xxx 00
Souhlas, je to nejobsahlejsi recenze u nas. Urcite neni spatna (an na ten zaver s Winrarem). Autor mel trochu smulu, nicmene, co bych v dobre recnezi jeste ocekaval
- vliv pameti
- pripadna nastaveni pro zvyseni vykonu

treba tady, pekne grafy, ukazujici vykon s ruznou frekvenci pameti
https://www.ht4u.net/reviews/2017/amd_ryzen_7_1800x_im_test/index34.php
16.3.2017 14:44:40   93.99.200.xxx 20
Ale to všechno se přece ví. Vyšší frekvence má na Zen vliv podobně jako na Intel a omílá se to napříč recenzemi. Některé desky mají OC 3200 MHz, přijdou lepší boisy a já, když chci vidět sklenici poloplnou, tak vidím, že dostatek výkonu je tam i s "pomalejšími" pamětmi. Někde jsem se dočetl, že má vliv i to jestli SS nebo DS, takže krom té holi a psa můžu přidat i to, že není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. :-) Spíš se z toho dá vyčíst, že ani pomalejší paměti to vysloveně nezabijí tak, jako zabije výkon grafiky v APU AMD jednokanálová paměť. No a ten RAR? Prkotina dobrá pro honiče statistik. Kdo pakuje jen občas, ten to má u pozadí nebo má aktuální free verzi a kdo pakuje megasoubory, tak má stopro Intel a nebude to měnit. Žabomyší války. Navíc, jestli se budou ladit biosy a bude to mít dramatický vliv na výkon, tak se ty recenze určitě budou aktualizovat.
13.3.2017 13:31:08   10.56.10.xxx 261
Mi taky teda přijde že autor článku něco malinko jiného psal a malinko jiné vysledky měl v testech. V případě ryzenu mi nepřišlo z testů že by měl nějaký brutální výkyvy. Naopak sem získal takový dojem z intelu.
13.3.2017 07:50:22   90.181.130.xxx 506
1. proč jsou některé testy prováděny ve Windows 10 looku (Aida, Passmark) a zbytek v NT looku? V testovací metodice je uvedeno pouze Windows 10 Enterprise.
2. vážně takto vypadá Správce úloh ve Windows 10?
3. proč je v PrtSc Správci úloh jen 12 vláken, když testované Ryzeny mají 16?
13.3.2017 08:11:07   192.168.214.xxx 194
Screeny se "starým vzhledem" Win mají popisek: "Ilustrační obrázek – kolik jader aplikace vytěžuje". Jsou u všech testů stejný a ukazují nějaký 12-thread CPU. Mají ti jen nastínit, jestli test dokáže využívat multi-thread nebo nikoliv.
13.3.2017 08:26:57   90.181.130.xxx 280
ah, no je to lehce matoucí. Očekával bych reálné PrtSc. Už jen kvůli tomu, aby bylo vidět, že daný testovací program opravdu vytěžuje to, co se hodlá měřit. Alespoň u nové platformy bych tohle očekával.
13.3.2017 08:22:11   109.81.209.xxx 447
Zdendo,takhle má vypadat dobrá recenze!Opravdu jsem to od tebe nečekal.
Jen mam jednu připomínku,je už obecně známo,že W10 mají špatnej scheduler a čeká se na opravu,takže to není chyba AMD a mělo by se to zohlednit.A pak by mě zajímalo proč je takovej brutální rozdíl mezi 7zip a winrar,když jsou to programy dělaný pro stejnou věc.
13.3.2017 08:55:16   202.73.206.xxx 825
Ten Winrar je myslim jasny..stara verze programu bez optimalizaci..
Pouzita je verze 4.01 je nekde z roku 2011..
Uprimne, toto je bota autora jako hrom ;)
13.3.2017 10:17:57   62.240.191.xxx 294
Tak hlavně, že se plácá po zádech jak to může mít všechno vychytaný, když na to měl čas :-D

Nejvíc mě dostalo (volně z paměti): Průměr průměrů mi vyšel jako ostatním, tak tím pádem je to prostě fakt.

ROFL
13.3.2017 12:55:44   193.222.161.xxx 354
Otazkou zostava, ci pouzitie starej verzie WinRAR nebolo autorovym zamerom.
Zial napravy, alebo reakcie, zo strany autora sa asi nedockame.
Vo vysledku teda Ryzen moze byt horsi ako Piledriver - dost odradzujuci zaver.
Jeden z komentarov bol pravdivy : Obor bude hladat jednovlaknove a archaicke aplikacie, len aby si aspon trosku mohol kopnut.
14.3.2017 08:10:43   178.209.129.xxx 10
Jestli je vazne pouzita verze dosboxu 0.65, tak ta vysla nekdy roku 2006.
Posledni oficialni verze je taky hodne let stara (0.74 je z +-2010, dal se vyvijeji jen SVN forky), ale tu bych chapal, protoze je pouzivana na GOGu.
13.3.2017 10:58:53   91.51.199.xxx 1612
Obr ma skoro vzdy dobre recenzie (vynimky sa najdu, ale nie je ich vela). Prave preto mi ani zdaleka az tak nevadi, ako niekto. :-P Troli len v novinkach, co beriem ako taky miestny kolorit na zasmiatie, zvlast samozrejme v komentaroch.
13.3.2017 08:42:08   194.228.212.xxx 167
Dobrá práce, moc pěkná recenze, díky. A co se týká samotných procesorů - zkrátka a dobře - AMD je zase ve hře. Sláva!
13.3.2017 08:44:08   202.73.206.xxx 1711
Nejak jsem nepochopil, jestli autor opravdu pouzil POUZE 2133 pameti, at uz mel jakykoliv duvod.
Pokud ano, tak jsou testy i herni, kde rozdil mezi 2133 a 3200 frekvence, jde az k 15% narustu (v tomto pripade ztrate) vykonu.
Pokud to takto je, autor mohl aspon udelat nekde re-test s 3200, aby ukazal kam se vysledek muze posunout.
13.3.2017 10:02:30   94.113.245.xxx 94
Řešil jsem to se Zdeňkem a podstata je vysvětlena hned ve druhé kapitole na konci. Jde o podporu pamětí obecně, kde systém automaticky nastaví frekvence podle typu a množství použitých pamětí. Vyšší frekvence lze dosáhnout až taktováním, ale viz kapitola o taktování pamětí - není to ideální zatím.
13.3.2017 10:16:44   182.48.159.xxx 84
Vetsina reakci pouzila alespon 2666 kit, hodne dalo i 2933.
Ja vysvetleni klidne i beru, problem je ale v tom, ze muze byt dost programu, kde se to opravdu projevi. Viz treba tady
http://www.legitreviews.com/ddr4-memor y-scaling-amd-am4-platform-best-memory-kit-amd-ryzen-cpus_192259/4
Myslim, ze by bylo ferove aspon dodatecne, uvest nejaky retest, aby ctenar vedel, ze pameti mohou hrat dost vyraznou roli.
Jinak diky za test
13.3.2017 12:16:29   82.150.178.xxx 184
Přesně tak. Benchmarky jsou jedny z mála věcí, kde dokážou paměti ukázat nějaký rozdíl a mám takový pocit, že zde AMD bylo na těch 2133MHz, ale Intel nikoliv.
Většině redakcí vyšlo, že rychlé paměti Ryzenu dosti pomáhají a výkon dobře škáluje. Zde byly použity ty nejpomalejší... Hmmm.
13.3.2017 08:45:26   79.141.241.xxx 5911
Zdendo, musím před tebou smeknout. Čekal jsem recenzi s řečmi typu - AMD Intel pouze dorovnalo, takový výkon už tu máme nějakou dobu, každý chce pouze high-end, atp.

Nicméně tento test mi ukázal, že i ty umíš stále ještě udělat poměrně nezávislou recenzi a za to ti patří dík.
Především testy a taktování 1700 jsou zajímavé a upřímně nevidím důvod kupovat 1800X, když přetaktováním 1700 se získá podobný výkon za o 1/3 nižší cenu.

Jedinou výtku bych měl ke starším verzím programů. Chápu, že je to z důvodu zpětné kompatibility, nicméně tyto starší verze nejsou příliš optimalizované pro nové procesory... Tam by stálo za to zkusit to odměřit i v nejnovější verzi těch programů.

Ještě jednou díky za recenzi a pokud budeš dělat recenze v tomto stylu i nadále, tak máš zajištěného pravidelného čtenáře

P.S.: Snaž se prosím vždy více porovnávat poměr cena/výkon, fakt je dost lidí, co si koupí pc za třeba max 15tisíc a hrají na něm vše. Třeba pouze na střední detaily a fullhd rozlišení, ale stačí jim to.


P.S.2: Po dlouhé době, kdy jsem kvůli tvým článkům měl na pctuningu zapnutý adblock jsem si ho opět vypnul, protože díky tomuto článku jsem získal naději, že se z pctuningu opět stává seriózní web.
13.3.2017 09:48:09   212.5.197.xxx 252
Nie, ze stalo by to skusit zmerat aj na novych verziach programov.
Podla mna je to nevyhnutne. Staci sa pzoriet na konkurecny server, kde testovali na roznych verziach cinebench a rozdiel medzi R10 a novu verziou je velky v prospech AMD.

Toto zbytocne znizilo hodnotu recenzie.
13.3.2017 12:28:59   188.95.122.xxx 017
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2017 12:33:12   188.95.122.xxx 36
tím pár lidí myslím že v mém okolí je nejvíce FX/i3/i5 s GTX 950/970 ale na 23" HD. Tihle asi rozdíl mezi i7 a holou 1700 nepoznají. Ale na hry bych počkal na řadu 5 a 6. Tam bude optimalizace ze strany tvůrců her lepší. Důkazem budiž opožďené vydání i když procáky fyzicky existují a výrobní linky jedou.
13.3.2017 13:48:39   78.102.116.xxx 16
2K je malinko větší full hd, tos netrefil, na monitorech se asi nepoužívá a WUXGA je to samé v modrém ...
14.3.2017 11:45:16   188.95.122.xxx 01
Tak u WUXGA si nemyslím. Poměr 16:10 je k nezaplacení a kdo tvrdí že ne, tak neměl možnost s takovým monitorem pracovat, hrát hry, brouzdat po netu...a cena zas tak vysoká o proti 16:9 není. Teda alespoň do rozlišení 1920x1200. U 2560x1600 už poměrně dost, ale za to může nasazení jen u profi :-/ 16:9 má podle mě význam až u 4K.
14.3.2017 12:10:42   77.75.74.xxx 00
Monitor na stole (beru osobní domácí užívání) potkalo dvě nejvíce radikální události, přechod na LCD, přechod na UltraWide, tedy 21:9. Ten doslova rozšiřuje obzory
Ale nic není dokonalé samozřejmě, jinde bych byl radši za 16:10/UHD (strategie, Diablo, atd.).
Ale WUXGA vs FHD ve světle UltraWide je prakticky úplně zbytečné téma, pravda je jinde
13.3.2017 20:09:58   95.103.124.xxx 90
To s tou Oktavkou a Fabiou bol zly priklad. Tu ide oto, ze boli nastavene neoptimalne podmienky na test.
Z.O. skor urobil to, ze tazsie auto s vykonym motorom testoval s uzkymi/nevhodnymi pneumatikami, ktorymi nemas sancu preniest cely vykon motora na asfalt.
Staci namiesto 185 obut 245 a to auto bude hned o niecom inom.
To urobil pri WinRARe a aj Cinebench, pricom z inych serverov musel vediet, ze taketo stare verzie su brzdou pre Ryzen.
14.3.2017 11:48:28   188.95.122.xxx 14
Není to o gumách ale o rozvoru a hmotnosti. Zároveň přenosu Nm na kola, který má nafta "plynulejší". Takže na dálnici policii neujede ani ferrari, ale po sjezdu z dálnice vyhrává fábie :-) Ale to bylo jen tak na okraj po výkonu aut. Když to budeme brát detailně tak i ten řidič je optimalizace u procesoru :-D
13.3.2017 09:02:50   85.207.89.xxx 150
Ja si trochu rypnu - JavaScript neni Java. Ac sdili urcitou cast nazvu, nemaji tihle dva temer nic spolecneho. Kdyz se pak v kapitole o JS mluvi o Jave, je to trochu matouci.
13.3.2017 09:04:29   94.138.109.xxx 1511
proč si AMD nepřálo, aby testoval tento redaktor...
13.3.2017 09:12:37   90.176.87.xxx 4315
Tak takhle vypadá ten vysoký standard recenzí na PCTuningu? Testování na verzích programů z doby kamenné? Tohle je vtip a ne vysoký standard. Divím se, že tam jsou vůbec herní testy na aspoň aktuálních hrách...
13.3.2017 09:19:32   202.73.206.xxx 244
No pokud pouzil opravdu jen 2133 pameti, tak to je dalsi boticka. Hlavne ve hrach, to muze hazet docela vyssi cisla.
13.3.2017 09:28:59   10.242.5.xxx 318
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2017 09:37:14   202.73.206.xxx 263
Pro mne je za danou cenu Ryzen hodne zajimavy. DLouho jsem premyslel, ze bych sel do Intelu, ale tam do 10k jsou porad jen same 4jadra a rozdil proti FX v multithreadu za ty prachy nestoji. Ryzen 1700 je v tom naprosta bomba za 9k
13.3.2017 12:37:33   188.95.122.xxx 12
Se samsungem ne, mám ho v práci a nějak zpomaluje. Občas se stane že přemýšlí když chci vytvořit novou složku. Pracovní stanice HP, i7, 16GB Ram, 256GB Samsung 950, Win10, Adobe CC a Outlook. Víc tu neběží a ani nepoběží.
13.3.2017 10:41:00   194.228.32.xxx 54
Ta paměť byla vysvětlena již v článku a podle mě jde spíše o problém desky, který je známý. Jiné desky dokáží samozřejmě takty mnohem vyšší. Nicméně, že má AMD co na propustnosti zlepšovat je zřejmé.
14.3.2017 09:47:57   77.75.74.xxx 11
Ono taky TLC NAND pro systémový disk není úplně dobrý nápad. Spíše jako druhý, např. pro knihovny her je perfektní.
Systém stavět na MLC (většina si o SLC nechá samozřejmě jen zdát) NAND, jasná věc
14.3.2017 12:01:23   188.95.122.xxx 00
Tak mě to je v práci jedno, já mám každá večer zálohu systému. jak chcípne, tak ráno IT vymění a já nepoznám nic. Ale domu bych to nechtěl. Tam jedině MLC i když mě umřel jeden Samsung po roce, OCZ po dvou letech a teď mám adata s 5 letou a zatím drží druhý rok. A musím uznat že rozdíl jsem ve výkonu (mezi třema) nepoznal.
Jen je zajímavostí, že v MacOS X 10.10 je stejný SSD rychlejší než na Windows 10. načítání, ukládání. A co mě štve, tak že na Windows 10 na MSI7815 s novýma driverama, je fleška také pomalejší než na macu až o 15MB/s
13.3.2017 09:28:57   188.175.124.xxx 974
Vyšší cena + cena desky + DDR4
+
Vyšší cena + cena desky + DDR4
+
Vyšší cena + cena desky + DDR4

A Intel osadíme do vzduchu a paměť má imaginární
13.3.2017 09:29:53   93.91.243.xxx 1013
Tak to se ti podařilo. PCT ti daroval oficiální trolling.
Tolik lidí nasrat a probudit Stachuje pro další článek se ti povede až s Vega.
13.3.2017 09:38:31   80.251.248.xxx 210
Tak to chvíli testuji a nastavil jsem to na 3,8 GHz CPU při 1,35v, což s přiloženým chladičem v Burn testu AIDA po 1 H znamená maximální teplotu 80 °C. Deska je Asus Prime X370 s nejnovějším BIOSem 0504, paměti Corsair DDR4 3200 2x 8 GB, které běží na 2933, více to nejde.
Za mě to je od AMD úspěch a kamarád, pro kterého to skládám, bude nadšen.
13.3.2017 09:46:58   95.102.107.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2017 09:58:23   178.17.1.xxx 111
Protože TDP není reálná spotřeba konkrétního kusu.
13.3.2017 10:27:27   95.102.107.xxx 67
to veru nieje, je to maximalna spotreba. A ak ak uvazujeme, ze r1700 ma 65W, i5 by musela mat 25W, co je nerealne. Za dalsie si pozri 125W fx8350 vs napr. 140W intely... intel ma o 90W menej, hej 65W r1700 o 4W menej ako 95W 1700x Tomu by snad neveril ani samotny autor, keby si to sam nesfalsoval ;) lebo v inych recenziach su spotreby koser
13.3.2017 10:59:37   178.17.1.xxx 71
Spotřeba je vždy orientační a klidně mohl mít super i5-6400 a horší kus Ryzenu. Hlavní je, že Ryzen prostě opravdu žere málo.
13.3.2017 13:06:12   90.176.168.xxx 54
TDP nema NIC spolecneho s spotrebou. Je to hodnota vyzarovaneho odpadniho tepla!! Uz to konecne pochopte. Samozrejme to muze o spotrebe trochu vypovidat, ale neni to smerodatne.
13.3.2017 13:31:14   95.102.107.xxx 12
samozrejme ze to nieje to co si napisal. Kazdy jeden procesor je iny, ma ine poziadavky na napajanie a preto rozne odpadove teplo. Kedze nemozes robit na kazdy procesor zvlast chladic, tak sa procesory delia do skatuliek podla odpadoveho tepla. Tie skatulky sa volaju TDP. TDP znamena maximalne mnozstvo tepla, ktore chip vyziari a je prakticky rovne spotrebe. No procesor teda moze mat spotrebu 50W a stale byt v skatulke 65W, aj 47 moze mat aj 61, aj ... Ale nemoze mat 70W. 70W su uz v skatulke TDP 95W. Preto nemoze mat 65W intel o 40W vyssiu spotrebu ako 65W AMD. Lebo doska ten rozdiel nenarobi a vsetko ostatne je snad rovnake, ci?
13.3.2017 14:10:06   90.176.168.xxx 41
No kdyz uz si u skatulek, tak jinak. Kazdy vyrobce si TDP udava podle sveho a rozhodne neni rovno spotrebe, to je blabol hodny Crhy. AMD ma ve zvyku udavat MAX vyzarene teplo a Intel zase typicke. Slozite chipy nejsou zarovky, je jasny ze kazdej je trochu jinej a jeden a ten samej model se podle kusu chova jinak. Kazdopadne treba i ta 100W zarovka nevyzari 100W odpadniho tepla.
13.3.2017 15:03:55   95.102.107.xxx 20
tdp je doslova hodnota na ktoru ma byt navrhnute chladenie. TDP 65W hovori, ze na tento procesor musi byt chladic navrhnuty tak, aby dokazal odviest 65W. Inymi slovami, dany CPU vyziari najviac 65W. Ze ako to udava intel a ako amd je uplne ich vec. Druha vec je, ze 3kove alebo 4kove coreI umoznuje za danych podmienok docasne podciarkujem DOCASNE umoznuje TDP prekrocit a po novom to maju aj X ryzeny.
13.3.2017 15:05:41   95.102.107.xxx 10
zle som to napisal, zas sa bude chytat za slovicka, od 3kovych alebo 4kovych core i...
13.3.2017 14:12:41   178.17.1.xxx 01
PC nekoná prakticky žádnou fyzickou práci, kromě otáčení větráků. A CPU už vůbec ne, takže spotřeba se z 99.99999% změní na teplo.
13.3.2017 16:16:51   90.176.168.xxx 10
Tak to bych zase netvrdil, 99.99999% je hodne prehnanych, ale jinak jo vetsina se vyzari v podobe tepla. Ale CPU posila dost signalu ven takze 99.99999% fakt ne :-).
13.3.2017 20:03:55   81.30.247.xxx 014
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
14.3.2017 00:32:30   93.153.56.xxx 00
To se týká každého CPU.
14.3.2017 00:36:02   93.153.56.xxx 11
A kolik to je? Jakou energii posílá ven? Když to tepelně nevyzáří CPU, tak RAM, nebo GPU nebo cokoliv. Dodaná energie do PC se musí přeměnit na jinou, takže částečně se změní na kinetickou u větráků, a zbytek je teplo.
Takže ano, energie, kterou spapá CPU se změní teplo z minimálně 99, a hodně devítek %.
13.3.2017 13:58:56   88.101.97.xxx 11
Ono to bude tim ze tdp u 1151 vcetne tehle i5 je z celeho procaku a tam je i grafika ktera ale neni aktivni, tudiz nema zadnou spotrebu. Ryzeny nemaji grafiku takze tdp je jen pro cpu cast.
13.3.2017 09:50:20   185.47.220.xxx 141
Recenze pěkná, díky! Ten DOSBox - Quake bych ale vypustil, podle mě tam nemá co dělat = pravěk.

1700 byl můj favorit, ale kupovat budu až na podzim, takže počkám jak se situace vyvine. Zatím vydržím s přetaktovanou 4770K.
13.3.2017 10:27:17   217.31.45.xxx 11
https://youtu.be/6laL-_hiAK0

13.3.2017 10:44:31   194.228.32.xxx 12
co je pointou toho videa? Nechce se mi nato koukat....
13.3.2017 10:28:46   86.49.188.xxx 45
Mám doma podobnou sestavu - Ryzen 1800X, ASUS Crosshair VI HERO, be quiet! Silent Loop, G.Skill TridentZ 3200MHz 2x16 GB a moje zjištění jsou následující:

Pro některé testy dává i 4200 MHz, ale problém jsou teploty, i na 4GHz při 1.4V se v Cinebench R15 teploty dostanou postupně i na 95°C a pak zacne shazovat takty, už v idle má 65°C - někde je asi problém, moc se mi ty hodnoty nezdají.

Při 3960 MHz stačí 1.325V, ale teploty pořád i přes 90°C v Cinebenchi (po cca 10 průchodech).

Podle toho taktování koukám, že připlácet nemá vůbec smysl, objednal jsem R7 1700 a 1800X vrátím .

Jsem zvědavý, jestli je problém teplot s procesorem nebo s chladičem, ještě tam zkusím Noctuu NH-D14, co se mi teď doma válí.

Jinak paměti zvládaj zatím 3000 MHz a časování dokonce 12-12-12-21 - benche to zvládalo v pohodě, ale vypínalo se mi CSko, tak jsem to zvednul na 14-14-14-25 a už bez problémů.
13.3.2017 11:25:00   217.31.45.xxx 30
mudro urobis
13.3.2017 12:16:46   185.99.176.xxx 26
O ryzenu uvažuji, chtěl bych 1700 a taktnout na 3900Mhz (aby to ještě netopilo a nežralo jak prokopnutý, ta křivka růstu napětí s taktem je podobně jako u polarisů exponenciální), ale počkám na lepší desky, snad nějak v dalších revizích fixnou ty paměti. To, že jde o 2 slepená 4 jádra k sobě a s tím související vliv na výkon daný limitací linek a cache mezi nimi, to je OK, ale není OK, že do toho dali podivný řadič RAM, takže z jeho propustnosti udělali bottleneck v aplikacích, které rychlou komunikaci s pamětí vyžadují.
14.3.2017 12:17:06   86.49.188.xxx 00
Nakonec jsem vzal ten R7 1700, OC stejné (4 GHz bez problémů na 1.375-1.4 V, víc jsem zatím ani nezkoušel) a teploty jsou už v pohodě, kolem 65-70°C v krátkodobé zátěži (pár minut) a v dlouhodobé zátěži kolem 70-75°C.
14.3.2017 16:15:36   37.1.34.xxx 00
A co podvoltování, underclock? Zkoušels? Jestli jo a máš jak změřit o kolik klesne spotřeba, písni mi tu.
13.3.2017 10:36:08   155.4.212.xxx 91
Nebýt cen pamětí a intervencí, tak nevím nevím, asi bych neodolal.
13.3.2017 10:36:08   217.31.45.xxx 162
1700 je KILLER DEAL

OBR vdaka za recku , kvalitka
13.3.2017 11:35:29   193.86.20.xxx 131
Diky OBRe, prekvapil jste. V podstate jste shrnul to co jsem uz "nasal" ze zahranicnich recenzi. Popravde jsem cekal, ze vytahnete nejakou spinu, jen aby jste ani tentokrat nemusel AMD chvalit. Ale kdyz uz Vy uznate, ze prislo AMD s dobrym produktem, nemuze tomu byt uz vazne jinak
13.3.2017 11:39:22   194.213.41.xxx 85
Pěkné počtení.. jsem překvapen, zvláště závěry tohoto recenzenta (jindy "pseudonovinkáře") ... díky.

Btw. kdo dneska ještě používá winrar ? Tím jako nechci hanit, já jen, že jsem na něj už pár let nenarazil ...
13.3.2017 11:50:53   217.31.45.xxx 31
co je lepsie 7zip ??

som zvedavy na odpoved
13.3.2017 13:39:40   91.237.168.xxx 94
O nič, len nechapem autora, či je to zámer alebo hlúposť, ak vidí, že stará veria programu dáva zlé, teda nesprávne výsledky, nestiahne novú verziu a neotestuje.... Najlepšia stranka v ČR na hardware a take "zamerne" chyby poškodzuju meno PCtuningu. Ryzen sa vydaril, Aj 7zip aj Winrar idu superovo, stači si dohľadať iné lepšie recenzie.
13.3.2017 14:24:22   217.31.45.xxx 14
7 zip mi vytazuje 6core intel na takmer 99percent a je pomalsi ako winrar kt ide tak na 50 percent pri zabalovani
13.3.2017 12:02:44   188.95.122.xxx 44
Tleskám a smekám pane.
Sice by bylo bylo fajn reálnější prostředí někde ve studiu, ale nemůžu chtít vše.
Každopádně (asi po mém vyslyšeném nářku z minula) považuju tento test procesoru zatím za NEJLEPŠÍ co se dá najít. procesor skutečně prošel tím čemu je primárně určený a ukázal v jakém stavu vyšel ven na trh. Počítám že s optimalizací se vše zlepší o 5-15 %.
Skvělý test
13.3.2017 12:55:59   82.202.7.xxx 110
Chápu, že chcete udržet testy konzistentní, ale pokud zrovna neporovnávám nové procesory s historickými kousky, raději bych viděl výsledky na aktuálnějších verzích SW.
Blender 2.5 je 7 let starý a řekl bych, že od té doby se v něm muselo udát spousta optimalizací i v oblasti samotného renderingu.
13.3.2017 13:01:11   195.91.4.xxx 214
Osobné sa mi recenzia nepáčila. Nic nové tam redaktor nenapísal co by som sa uz nedocital inde. Osobne CPU 1800X mám od 6.3.2017 plus MB Gigabyte x370 Gaming 5.
Co keby pctuning napísal niečo viac k celej prevádzke ako Bios, aplikáciam,regulácia fan. Samotná inštalácia CPU a chladica. Možno zohnať aj ine MB dosky. Ked uz mám čítať recenziu v CZ/SK tak neskoro, tak nech tam bude niečo viac aby sa dalo zapojit do komentárov a navzajom si poradiť. Na teste ste mali dosku Asus za 280€ clovek by čakal možno ju viac opísať alebo niečo také. Recenzie nepíšem ale PC si skladam uz od intel E6420 a takáto recenzia nema ziaden prinos pre pctuning. Nic co ste napísal čitateľa uz nezaujíma, lebo to uz prečítal inde. Ohladom toho ze by ste kúpil jedine 1700 je hlúposť nikdy by ste AMD nechcel. Napätie 1.55V ste mal iba na svojej doske ASUS. Spotreba v idle intel vs Ryzen sa preberte lebo 2,2GHz= 0,8 V vs 800mhz=0,7V tak co je uspech??? To si ma každý kupit i7 7700K a mať 38W (800mhz)idle spotrebu??? Po 5 rokoch intel ma v ponuke 7700K a bude sa písať ze ma o 17W lepšiu v idle spotrebu a v burn 30W??? Inak ak 7700K je tak úžasný CPU tak dajme porovnanie s i7 6900x??? Ale odsek s podpora pamäte sa mi páčil aby nebolo ze som nic pozitívne nenapísal. A ano Ryzen 7 1800x je lepsia voľba ak nechcete mat stale pretaktovane PC a napätie na 1,45V ako redaktor pise o Ryzen 1700. Ano podpora Pamäte je uboha a nechápem čo viedlo AM4 k takémuto kroku. Mam G.Skill 2x16gb 3200MHz@2133mhz. Prechádzal som z intel i7 3770K@4,2GHz, takze intelak :-). Skuste na pctuning písať nieco viac ako ine stranky. A neda mi ked niekto pise ako zapor DDR4 nakoľko nikto netúžil po DDR4 podla mna nemajú ziaden prinos.Radsej DDR3 2133mhz s CL9.
13.3.2017 13:56:09   78.102.116.xxx 417
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
14.3.2017 12:13:28   188.95.122.xxx 11
Tato recenze bylo po stránce aplikační. Pokud chcete po stránce tuningu, myslím že podobná byla minulá. Tam se pokusil taktit. Regulaci fan beru jako velký OMG Jinak proč kupovat procesor a hned ho taktit? Jakože aplikační výkon nového procesoru (ať už AMD nebo Intel) je nedostatečný pro provoz Kolik pracovních strojů ma procesor v OC? myslím že 0. Kolik hráčů ma procesor v OC? 1/3? Proberte se, drtivé většině hráčů stačí obyčejná i5 s GTX 970/980. To že z celé plejády hráčů her musí mít 1/4 jich i7 v X99 pod vodníkem na 5GHz neznamená ža to musí mít každý. Pokud vám v recenzi chybí na co jste přišel vy, podělte se. Hanit umí každý.
13.3.2017 13:49:54   81.90.254.xxx 101
Test je to pěkný a celkem detailní, ač nerad :-) musím Obra pochválit.

Nicméně srovnání IPC architektur mi nějak nesedí. Nejen čísly, ale zejména tím, že 7700k není Skylake, ale Kaby Lake. Také bych vyřadil ty obstarožní testy na aplikace co stejně nikdo nepoužívá (DOSbox, winrar), je vidět, že je tam někde SW chyba a akorát to pak kazí průměr.
13.3.2017 17:37:02   80.188.9.xxx 06
No zrovna DOSbox muze byt relevantni. Znam spoustu lidi co delaji ucetnictvi v UCTO/STEREO coz pod 64bit systemem nelze rozjet pac uz dneska nepodporuji 16bit aplikace. No a maji v tom celkem slusne velke databaze, takze pro ne to je urcite relevantni. Jinak DOSbox je ciste single thread takze sem super vykon necekal.
14.3.2017 09:42:48   77.75.74.xxx 30
Tak ono to nezle rozjet pod 64bit systémem, ale testujeme, jak to jede na 16ti vláknovém CPU? Ach můj bože...
14.3.2017 13:10:01   90.176.168.xxx 02
Pro obraz jak to pojede proc ne?
14.3.2017 13:34:16   77.75.74.xxx 00
Tak vyjma vysoce specifického užití na to z 99% budeš potřebovat i další adekvátní HW, např. RAM, aby vůbec bylo čím ten CPU krmit, takže je to opravdu max. tak na úrovni zajímavosti a ne proboha součást relevantního testu
14.3.2017 12:18:22   188.95.122.xxx 00
Ale alespoň to ukazuje že nové architektury směřují jinam (o te se vyvyjí několik let) a ty "obstarožní" věci... s nima nepočítá. S takovým tempem to znamená že mít doma program nebo hru na DVD se už nebude vyplácet. Windows nebude chtít za 5 let a za dalších 5 let to odepíše procesor. Přitom takový Zaklínač, celá série, bude hra kterou někdo opráší i po těch 10 letech (něco jako Gothic).
13.3.2017 14:49:13   92.52.23.xxx 141
ako nechapem ze dakto moze napisat cena MB DDR4 ... ved u Intelu je to iste nie? alebo mi chce dakto povedat ze MB pre intel je lacnejsia? alebo ramky? ... cena je rovnaka jak u konkurenta pokial sa jedna o tieto veci takze je hlupost hovorit ze je cena vysia ....je primerana parametrom a CPU ma cenu na 1
13.3.2017 15:26:00   188.134.240.xxx 75
Pěkná a řekl bych objektivní recenze. Přečetl jsem ji od A do Z .
13.3.2017 15:57:15   46.135.29.xxx 78
dobře ty!

přidávám se k nezaslepené části diskutérů a dávám pomyslný klobouk dolů, neb jsi překročil svůj stín.

A ti, co remcají, že zlOBR použil dosbox a starej winrar... Díky tomu zazaářilo i staré dobré FXko, jeho poměr cena výkon, a to nejde o FX-8300, ale o tisícikorunu dražší FX-8350, je bezkonkurenční a nejméně do Ryzen 3/ ještě bude.

Obecně je zajímavé, jak srovnané ty všechny procesory, co se výkonu týče jsou. Skladba těchto testů je už taková.

Recenze má i historický důvod, prakticky se skladba testů od cca 2012 nezměnila, takže lze porovnávat i s velmi starými CPU a mohou si tak pomoci v rozhodování i lidé s velmi starými kousky (před sandybridge/buldozer)

Moderních testů je všude na internetu kotel. A stejně nemá cenu do aktualizace W10, Biosů a microkódu cenu řešit výkonové nuance. Fakt, je, že v singlu žádný intel nemá odskok jak o buldozeru a v multi to je drtič sanic.

Se závěrem, že 1700 je aktuálně jasná volba se ztotožňuji, byť já osobně si (a AMD) udělal radost variantou s X.
14.3.2017 10:29:28   90.176.87.xxx 40
Přemýšlel jsi nad tím, co jsi napsal, než jsi to napsal? V podstatě si totiž odporuješ, jelikož v jedné větě píšeš, že díky starým testům zazářilo FX (to vychází poměrem cena/výkon dobře i v nových testech btw), ale potom napíšeš, že díky tomu, že se metodika nezměnila, si to mohou lidi porovnat s novými CPU... detail je ten, že ty prehistorické verze už dávno nejsou optimalizovány pro současný HW (jmenovitě třeba Photoshop CS3 nebo WinRAR... vždyť ve WinRARu má Ryzen přes 10 MB/s, což odpovídá tomu, že dokáže využít více vláken, než ta prehistorická verze).
13.3.2017 16:45:49   62.77.85.xxx 118
to redakce nemá vedoucího?
manipulace, slovíčkaření, pomalé paměti, omáčka žvástů okolo.. nas*** tisíce lidí..
13.3.2017 17:08:56   194.228.11.xxx 510
Co se her, pro mě toho nejdůležitějšího týče, tam "bohužel" stále vede Intel a i7 Kaby nakopává nejrychlejší (a dražší) Ryzen. Ale aspoň to nakopne Intel a další generace i7 budou mít více jader.
13.3.2017 17:13:36   90.178.10.xxx 172
K čemu je test na staré verzi WinRaru, když v nové verzi jsou výsledky Ryzenu 2x lepší? Koho takový test zajímá? Možnost zpětného porovnávání je sice hezká, ale v tomhle případě ten test vážně nemá žádný význam a smysl. Buď by měl být test proveden znovu na nové verzi nebo by měl být jasně okomentován. Místo toho bez vysvětlení negativně ovlivňuje závěrečné hodnocení.
13.3.2017 18:28:23   49.213.19.xxx 183
co má procesor společného:
neodladěné BIOSy
špatné taktování pamětí

Tohle je snad problém desky a ne procesoru. A dáváte to vinu procesoru do záporů? Běžte se léčit. A jaký vyšší teploty, když má spotřebu o málo rozdílnou jako Intel. Byl by rozdíl mezi 125W a 95W. A to že neumíte taktovat podle parametrů Intelu, je mi hned jasný už co tam v recenzi předvádíte. Nechte taktování skutečným overclockerům, kteří jistě najdou optimálnější parametry na přetaktování.
13.3.2017 18:30:15   49.213.19.xxx 21
, kteří jistě najdou optimálnější parametry na přetaktování vhodné na míru pro procesory RYZEN.
13.3.2017 22:05:46   192.168.0.xxx 25
Taktování pamětí je obvykle dost ovlivněné řadičem paměti, který je aktuálně nepochybně součástí CPU. Tudíž to má s CPU společné vše a můžu ti s klidem garantovat, že pokud neudělají novou revizi CPU s vylepšeným řadičem, tak paměti výš nepůjdou.

Tohle byl mimochodem i tak trochu problém původních i7 pro 1366 socket. Jejich IMC mělo hodně velké problémy udržet přetaktovaných víc DIMM slotů než ty základní 3.

Což je mimochodem dle těch taktů pamětí i problém Ryzenu. Tedy, pokud tyhle takty pamětí někdo považuje za problém. Podle mě je to totiž v podstatě úplně jedno.

Mimochodem neoficiální limit by měl být okolo 4GHz efektivně na pamětech. Předpokládám, že single bank v dualu. Otázka je jestli toho reálně jde dosáhnout, určitě to někdo zkusí. Prakticky se to zatím asi nikomu nepovedlo, rozhodně ne na "běžné používání".

Nicméně k původní otázce. Taktování pamětí souvisí s CPU, protože CPU kontroluje takt pamětí (integrovaný řadič paměti v CPU).

Odladěnost BIOSu. Nic moc, jen to, že se ASUS flákal jako obvykle. Jestli to něco indikuje, tak nechuť výrobců s AMD spolupracovat.
13.3.2017 21:06:24   95.82.185.xxx 142
Zastaralá metodika testování a tím znehodnocené výsledky.
Radši se příště ani neobtěžujte něcu testovat.
13.3.2017 22:09:09   192.168.0.xxx 21
Na to je snadná odpověď. Protože občas uživatel potřebuje použít i starou aplikaci, která není zrovna odladěná na Ryzen a pravděpodobně ani nikdy nebude. Veškerý SW nemá moderní náhradu, též není vše nějak zvlášť rychle updatováno.

Takže bych to asi nedával moc do závěrečného skore, ale je rozhodně dobré to otestovat a zjistit jak je na tom zpětná kompatibilita. Která je zřejmě v rámci Ryzenu na tom dost blbě.

Jinak vyšší výkon po zapnutí SMT je prostě proto, že wokna nepoznaj reálné od virtuálního jádra. Tedy klasický HT problém z éry původních i7 apod.
13.3.2017 22:42:42   90.178.10.xxx 130
Ano, ale v této recenzi je test WinRaru, jehož nová verze poskytuje 2x vyšší výkon než recenzovaná 6 let stará. V recenzi to není vysvětleno a je to zahrnuto v závěrečném hodnocení.
14.3.2017 00:53:06   89.24.225.xxx 08
muselo by se to premerit na vsech CPU kvuli porovnani... mas li cas a vsechny CPU ..smele do toho
14.3.2017 03:23:39   202.73.206.xxx 40
Je to jednoduche, das 2 grafy..jeden se starym, pokud si myslis, ze to ma smysl (coz opravdu nema ) ) a druhy, kde zacnes s 'rozumnou' verzi, nejlepe aktualni. Nemusis premerovat vsechno. Stacili by 7700k, Ryzen a mozna jeste po jednom z kazde staje. Kazdy by byl happy, byl by videt prinos aktualnich architektur. Takhle vidis houbelec
14.3.2017 09:40:56   77.75.74.xxx 20
No to je otázka. V podstatě zajímá to, jak dnes s daným CPU a aktuální verzí budeš efektivní.
Je to zkrátka aplikační test, ne test CPU. Pro testy CPU jsou benchmarky.
14.3.2017 12:44:21   188.95.122.xxx 00
Jak je vidět nak naprd. Starý SW cvo jsi si koupil za nechutný púeníz, ale na tvojí práci stačí, musíš vyměnit pokud chceš upgrade na lepší HW. Jinak nebude up, ale downgrade a myslím že starý SW nikdo optimalizovat nebude. To jestli jsi za něj dal 5 nebo 20tk nikoho nezajímá. To je škoda. Já jedu doma na CS6 a v práci CC. Na CC nechci kvůli cloudu, mě se finančně nevyplatí. Jenže co dál? Problémy měl CS2 na Win7/OSX10.8 na Win10 a OSX od 10.9 to je hodně nestabilní. Vlastně i CS4 na novém systému Windows 10 a MaCOS nejede efektivně, ale tak prapodivně. A to je grafikas. Co teprve CAD/CAm nebo 3D kde je cena i pětinásobná...
14.3.2017 12:48:19   77.75.74.xxx 00
Profi SW je setsakra drahá věc na vývoj a jsou na to i placené údržby. Nedovedu si představit, že by nějaký SW "za nechutný peníz" byl od vývojářů tak opuštěný, že by nebyl ani byť placený upgrade na vyšší aktuálně udržovanou verzi
Musíš být prostě tak dobrý, aby jsi měl na adekvátní kladivo k práci. Nad rolníkem, který neuměl vydělat na mechanizaci, následně na motorizaci a v budoucnu na robotizaci nelze také do nekonečna plakat, že je to chudák. Spíše nebyl dostatečně dobrý nebo vhodný
14.3.2017 13:09:58   188.95.122.xxx 00
Spíš jde o to jestli se to vyplatí. Přejít na nový SW problém není, protože v drtivé většině se to za rok-dva zaplatí. Je ale rozdíl mít např 40tk ročně do kasičky nebo dát pryč, přestože něco takového není nutné Tekže buď vyhazuješ peníze zbytečně pro dobrý pocit "nového" sw nebo si za ty prachy uděláš nějakou radost. To je v home office. Ve Worku je tohle typycký komentář dělníka. Ono je rozdíl jestli dobrému pracovníkovi přidáš na platě, nebo o něj přijdeš protože utrácíš někde kdy vyloženě nemusíš. A na něj nemáš. Krásný příklad v práci. Rozbitý PC pro kameru (rchlosekvenční etc za 25000 EUR). Bohužel 7 let stará a bez podpory. SW a řídící jednotka serveromotorů na novém PC neběží. Takže místo nákupu jiného zařízení pro pohodlnější práci lidem se musí koupit tahle kamera která dnes stojí opět 25000 EUR. Už vidím fabriku co má pár architektů, kdy jednomu za 5 let chcípne stroj a musí koupit i s novým SW za 150tk a nebude jim to vadit, a vzájemná komunikace mezi daty SW starý-nový bude OK. Vždyť si to můžou dátdo nakládu ne?
14.3.2017 13:32:30   77.75.74.xxx 00
Je to stále to samé, musí se na to vydělat. Nevím jaká je běžná životnost té kamery, ale předpokládám, že část zisku tak jako tak musela počítat s obnovou, která pravděpodobně přišla dříve, než "by měla". Dobře, prozatím tedy bylo na novou kameru vyděláno 18k a ne 25k za 10 let, ale přeci se nemůžete najednou překvapeně dívat jeden na druhého s "ták a teď musíme vypláznout 25k, což je problém, chtěli jsme je vypláznout za 2roky, to by problém nebyl"
To samé, pokud vám aktuálně zastarávají PC pracovní mašiny, které do teď jely na starém SW a 4jádru/vlákně a je čas mignout na 16ti vlákna, tak už na to přeci mělo být vyděláno
15.3.2017 06:47:48   188.95.122.xxx 00
Kdyby vše bylo tak jednoduché Peníze jsou sice na nákup vždycky, ale nikdy nejsou na všechno co je a bylo by k provozu potřeba. Tak dokonalý ten svět a podnikání není
16.3.2017 00:05:22   182.48.159.xxx 10
Ono se neda rict, ze na testy CPU jsou jen benchmarky. Nekdy potrebujes zjistit, jak se dany HW chova v dane aplikaci. Zvlaste, pokud danou aplikaci pouzivas. V nasem konkretnim pripade Winraru je pouzivani stare verze nesmysl. Neco jineho by mohl byt soft za tezke penize, v tomto pripade tomu tak neni.
13.3.2017 23:07:43   185.32.183.xxx 70
no comment
13.3.2017 23:19:47   147.229.93.xxx 79
Řeknu to asi tak, podíval jsem se na název článku, pak na autora a rozhodl jsem se, že vzhledem k autorovi tu recenzi nebudu ani číst. Nepodíval jsem se ani na grafy.
14.3.2017 00:53:49   89.24.225.xxx 94
tak jeste ze si nam to prisel rict
14.3.2017 12:56:54   147.229.85.xxx 12
Nemohl jsem si pomoci. Musel jsem přijít a napsat to. Prostě to ve mě bylo.
14.3.2017 12:20:02   188.95.122.xxx 10
Škode je to dobré. na to že vycházel z toho co měl se tomu opravdu věnoval. věřím že kdyby mu někdo dal nový SW, otestuje to klidně i na něm.
14.3.2017 12:33:26   188.95.122.xxx 12
Pokud se někomu nelíbí složení SW. Neřeším hry ale aplikační SW, určitě bude autor recenze rád, když mu poskytnete nový SW na kterým může otestovat s konkrétním modelem. Databáze, CAD/CAM, Adobe CC, Maya Já za sebe mohu říci že jsem spokojený. Výsledek ukazuje že i ve starém neoptimalizovaném SW drží krok s procesorem za 3x výšší cenu. Že do budoucna kromě upgrade HW bude muset být i SW což pro firmy není malá částka, jinak rychlost zpracování úlohy kýžený výsledek nepřinese. A že zen je opravdu revoluce nejen pro firmu AMD, ale pro tvůrce SW a vlastně IT kompletně. Věřím že Zen+ intelu na nějaký čas zlomí vaz (už tu bylo jednou ale díky personálním změnám se to pak zas otočilo). A myslím že VGA na tom bude podobně. AMD přineslo Finji a to bylo proti R9 sakra revoluce. Co přinesla nvidia o proti GTX 570? GTX 780? Pak přišlo RX 480 opět revoluce o proti R9 a nyní se chystá VEGA. (mimochodem už u jejich nadcházejícím profičipu amazon dal najevo že konkurence v tomhle segmentu pro AMD není). Doufám že to bude taky evoluce. Doposud se totiž intel a nvidia plácali na jednom místě a přínos o proti předchozí generaci byl 10-15 %. AMD dalo rovných 150 % a t v rámci firmy - ne konkurence ale firmy - to je nandej
14.3.2017 13:56:47   62.201.26.xxx 30
Velmi hezká recenze, která hodnotí klady a zápory ryzenu. Bohužel autor nezdůraznuje, že některé testy mohou být zkreslené a v blízké budoucnosti se mohou i výrazně lišit. Jedná se hlavně o aktualizace programu, Windows a také biosu základních desek. Dnes už víme, že stačí použít jiný Winrar a vše je jinak. Samozřejmě test pamětí je taková spíše fraška, kde každý CPU má použitou jinou frekvenci ram. No a taktování. Bude se zlepšovat a je to v recenzi i psané, ale pujdou nahoru samozřejmě i paměti, ale musíme počkat na update biosu. Takže můj dojem z ryzen je podobný jako má pan Obermaier, ale rozhodně bych do závěru přidal, že mají procesory ještě další potenciál k dalšímu nárustu výkonu.
15.3.2017 07:09:39   188.95.122.xxx 02
Jo s těma RAM dnešní trend taky nechápu. Je rozdíl jestli použiju 8 nebo 32GB když program obslouží. Ve hrách jsou rozdíly minimální, zisk tak 0-1 FPS? A v profesionálním nasazení? U ECC je jedno jestli má ram 1333 nebo 3200 MHz. Kontrolní čip si stejně podle objemu jede svojí
17.3.2017 11:38:20   217.197.154.xxx 03
Moc pěkná recenze, díky za ni!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

211 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 68.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.