Core i5-7600K: odemčené čtyřjádro Kaby Lake v testu 
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Core i5-7600K: odemčené čtyřjádro Kaby Lake v testu 

Core i5-7600K: odemčené čtyřjádro Kaby Lake v testu  | Kapitola 15

Z. Obermaier

Z. Obermaier

16. 1. 2017 03:00 40

Seznam kapitol

1. Má v roce 2017 čtyřjádro smysl? 2. Intel Core i5-7600K 3. Testovací sestava a specifikace CPU 4. Syntetické testy - Paměti 5. Syntetické testy – Výpočetní operace 6. Komprese, multimédia 7. Photoshop, Excel, šifrování, JavaScript 8. 3D rendering + Multitask
9. AvP 1080, Dos Box, PhysX 10. Spotřeba a teploty 11. Shrnutí výkonu 12. Přetaktování Core i5-7600K 13. Přetaktování pamětí 14. Výkon po přetaktování 5,2 GHz 15. Herní testy 1080p 16. Hodnocení a závěr

Po testu nejvyššího modelu Core i7-7700K se čtyřmi jádry a Hyper-Threading se dnes podíváme na levnější čtyřjádro Core i5-7600K zapůjčené z běžné distribuce z českého obchodu (přetaktování 5,2 GHz). Mají dnes čtyři jádra hráčům ještě co nabídnout, a vyplatí se ušetřit 3200 Kč oproti variantě s podporou osmi vláken?

Reklama

Herní testy 1080p

V této kapitole se podíváme na herní testy. Jelikož jsem chtěl co nejblíže simulovat skutečné reálné prostředí, je test v klasickém HD rozlišení, tedy 1920 × 1080. U všech her jsem nastavil maximální možnou kvalitu, jíž hra dovoluje. Snažil jsem se tedy omezit vliv CPU na minimum a více zátěže přenést na grafickou kartu – což udělá každý hráč. Také jsem nepoužil grafickou kartu typu „Titan X“, ale nepřetaktovanou GeForce GTX 1080. Myslím si, že Core i5-7600K nebo Core i7-7700K spolu s GeForce GTX 1070/1080 jsou ideálními partnery.

Core i5-7600K: odemčené čtyřjádro Kaby Lake v testu 
i Zdroj: PCTuning.cz

Zde hodně záleží na místě hry, kde testujete, většina her vytěžuje CPU v každé lokaci jinak a s menším počtem jader klesá mnohdy i fps. U běžného hraní, je ale průměr hodně podobný. Pokud se podíváme na výsledky testů, je Core i5-7600K slabší než Core i7-7700K a herní výkon je viditelně omezen. Jsou hry, kde se nižší frekvence a patrně i méně pracovních vláken projeví více a jinde méně. Je zde vidět posun proti roku 2015, kdy jsem podobný test dělal se staršími hrami. Tehdy bylo Core i7 a Core i5 hodně blízko sebe. Dnes tomu tak už není, moderní hry vyžadují více vláken, jak se zdá.

Na Core i5-7600K je fps nižší někdy o desítky procent, záleží na hře. V průměru, pokud jen sečtu a vydělím testované hry, je Core i5-7600K horší o 14 procent proti Core i7-7700K. To není úplně málo, a doporučuji tento hendikep dohnat případným přetaktováním. Tím se jistě rozdíly smažou. Výsledek byl pro mne překvapením, je ale vidět, že čas čtyřjader pro herní počítač může pomalu končit. Na osmi vláknech hry škálují s výkonnou grafickou kartou lépe. S takovým Titanem X by byl rozdíl ještě větší.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama