Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování
Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování
autor: Kwolek Jirka , publikováno 23.3.2004
Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Možná jste si někteří všimli, že se v cenících začalo objevovat nové "low-endové" Pentium 4. Procesor označovaný oficiálně Pentium 4 2.40A je postavený na základě posledního procesorového jádra Intel Prescott - má 1MB paměti L2 cache, je vyroben 0.09um výrobním procesem a napětí Vcore je 1.35V. Jelikož se jedná, jak jsem řekl dříve, o low-endový procesor, je na jeho výkon naložen handicap v podobě pomalejší sběrnice FSB 533MHz, dalším chirurgickým řezem Intel odstranil Hyper-Threading. To co vadí v běžném provozu by ale mohlo při přetaktování pomoci... Podívejme se na to. Poznámka: Příznivci procesorů AMD se velkého seriálu o overclockingu Athlonů dočkají příště.

{mospagebreak title=Prescott 2.4 - výchozí podmínky}

Pokud vám kódové jméno Pentium 4 Prescott nic neříká, přečtěte si článek: Pentium 4 Prescott: šampión nebo pouhý předskokan? Pro ty netrpělivé uvedu níže stručné shrnutí původního článku:

...pokud jde o architekturu nového jádra, ta doznala několika účelových změn. Byla prodloužena výpočetní "fronta" (pipeline), zvětšila se paměť cache avšak její časování již není tak "agresivní". To vše otevírá prostor k tomu, aby Prescott zvládl frekvence 4GHz a vyšší. Dnes je to jako těžší auto se zesíleným podvozkem a účinnými brzdami, které čeká na... výkonnější palivo. Pokud výkonově porovnáme jádra: nový Prescott a původní Northwood na stávajících aplikacích a při stejné taktovací frekvenci, snadno zjistíme, že Prescott v některých případech (přes větší paměť cache) zaostává - není divu, nové auto s původním palivem (nový procesor je optimalizovaný pro frekvence nad 4GHz) bude stěží akcelerovat lépe než původní, dlouhodobě laděný vůz, kterému takty kolem 3GHz náramně svědčí...

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Dnešní situace s Prescotty je podobná té z doby počátků architektury Pentium 4 - NetBurst. Její zástupci měli také prodlouženu pipeline oproti tehdejším Pentiím III (a to rovnou na dvojnásobek). Kdybychom porovnali nejrychlejší Pentium III s jádrem Tualatin na 1.4 GHz a Pentium 4 na stejné frekvenci (tehdy se jednalo se o jádro Willamete), snadno bychom zjistili, že Pentium III má výkonnostně značně navrch...

Překvapení: nejlevnější Pentium 4 je... Prescott

No možná to není úplně přesné - stále jsou občas k vidění poněkud levnější (o 200, 300Kč) výprodejová Pentia 4 s takty 2 a 2.4GHz. Přesto, pokud si chcete pořídit levně Pentium 4 (Celeronům se prosím, pokud můžete, vyhněte - jsou přes vysoké takty velmi pomalé) a ponoříte se do aktuálních ceníků, jukne na vás 2.40A jako čertík z krabičky.

PCtuning komentuje: Intel nejspíše rozběhl výrobu 0.09um čipů naplno a vzhledem k tomu, že původní jádra Northwood jsou stále oblíbená, přesměroval část výroby do low-endu, kde se jich prodají kvanta. 2.4GHz Prescotty pochopitelně netopí tolik jako jejich 3.2 a 3.4GHz příbuzní (Prescott 3.4 vyzáří až 100W tepelné energie) a jejich integrace do reálných sestav je tedy mnohem méně problémová. Předpokládám, že se zároveň intenzivně pracuje nad novou revizi jádra s příznivějšími tepelnými charakteristikami.

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování
1-MB Advanced Transfer Cache: neklamné znamení jádra Prescott

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Jak jsem už zmínil dříve, frekvence "zpomaleného" Prescottu, Pentia 4 2.40A, je ve srovnání s optimálním stavem zhruba poloviční. Předpokládám, že se záhy skutečně setkáme s Prescotty (možná s novou revizí) s takty mezi 4 až 5GHz pracující na 1GHz sběrnici FSB (FrontSide Bus) - pravdou je, že se nejspíše bude jednat o procesory pro nový Socket T, které budou spolupracovat s novými čipsety Grantsdale a Alderwood.

Nízká startovní frekvence daného procesoru není vždy, zejména co se týče přetaktování, negativní záležitostí. V tomto případě nízký takt FSB, konkrétně 533MHz, dává overclockerům dostatek prostoru (mezi 533 a 800MHz).

Největší problém - teplo

Kvůli změnám ve vnitřní architektuře (zejména díky nárůstu počtu tranzistorů) Prescott překvapivě (přesto že je napájen nižším napětím) spotřebuje a vyzáří při stejné frekvenci mnohem více energie než jeho předchůdci - to je premisa původního článku, kterou se pokusíme potvrdit nebo vyvrátit.

Fakt, že nová generace Pentii 4 tolik "topí", byl asi nejvíce kritizovaným faktem v době uvedení prvních Prescottů. Otázkou je, nakolik se jedná o vliv nárůstu počtu tranzistorů a nakolik o vliv neodladěného výrobního procesu.

Podívejme se, jak si levné Prescotty povedou v praxi...

{mospagebreak title=Prescott 2.4 - testy}

K testům jsme získali běžné "boxované" Pentium 4 2.40A. Krabička s Prescottem obsahovala i firemní chladič: obsažen byl dnes běžný "sluníčkový" typ známý z posledních Pentií 4:

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Bohužel, přes svou zajímavou konstrukci, se nejedná o nijak tichý chladič. Ve srovnání s minulými typy je poněkud hlasitější - proudění vzduchu už není tak laminární.

Testovací sestava:

  • Základní deska: ASUS P4S800, i865PE Springdale,
  • Paměti: dual channel 2x 256MB DDR400 Corsair Value, akcelerace PAT zapnuta,
  • Grafická karta: Hercules 9700 Pro, 256MB RAM, Catalyst 4.2

Jako referenční platformu jsme zvolili "klasické" Pentium 4 3.2 (s HT, 800MHz FSB, rev. D1), které dlouhou dobu reprezentovalo Intelský Hi-End (viz. screenshot CPU-Z):

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Pentium 4 2.40A jsme testovali na původní frekvenci 2.4GHz. Defaultní napětí bylo 1.35V, vícevláknové zpracování, HyperThreading, bylo výrobcem deaktivováno. Frekcence FSB byla nastavena na 533MHz (takt sběrnice 133MHz).

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Overclocking

Na přetaktování low-endového Prescotta jsem se hodně těšil. Výsledek mě však ani nenadchnul, ani nezarmoutil. Takt FSB se podařil zvednout ze 133 na 190MHz (respektive z 533 na 756MHz), což přineslo nárůst pracovní frekvence procesoru na 3400MHz (což je +1GHz).

Slibovali jsme si dosažení mety 3600MHz (200MHz x 18), procesor byl však s běžným chlazením (rozuměj chlazením vzduchem) na této frekvenci nestabilní. Jelikož se nám jednalo o běžně použitelný systém, zůstali jsme na FSB 190MHz při napětí Vcore 1.5V - zvedání nad 1.5V se neukázalo jako cesta ke stabilitě.

Otázkou je, jestli je zvednutí frekvence o 1000MHz výhrou nebo prohrou, to musíte posoudit sami - pravdou však je, že posledním Pentiím 4 s jádrem Norhtwood stejný, ne-li větší frekvenční skok také nečiní žádné problémy.

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Testovaný procesor byl řádně zakoupen jedním kolegou - ten snížil frekvenci na 3240MHz (a takt FSB na 180MHz). Cílem bylo snížit napětí Vcore na 1.45V a teplotu přibližně na úroveň 3.2GHz Northwoodu. Pentium 4 2.40A taktované na 3240MHz se v naši testovací sestavě (používali jsme firemní chladič) při napájení 1.45V v zátěžovém testu zahřívalo na mez 52-53C (srovnejte s ostatními teplotami - viz. níže).

Teploty

Podle očekávaní zde proběhl největší boj... Prescott nezůstal své pověsti nic "dlužen" a poměrně značně topil. Graf ukazuje výsledky po 10 minutách zátěžového "mučení" - teplota jádra přetaktovaného Prescotu se vyhoupla nad 54C - zajímavé je, že první Prescott, který jsme testovali, topil poněkud více (v cca stejných podmínkách jsme končili na 59C) - jednalo se však o předprodukční sérii.

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Poznámka: V klidovém stavu teploty klesly typicky o 10C.

Zde jsou vidět hlavní omezení nového jádra - je jím enormní množství generovaného tepla. Systémy s Pentiem 2.40A dosahují termálních vlastností, které se blíží Pentiím 4 / Northwood 3.2GHz. Dnešní výrobci chladičů si s tímto teplem dokážou poradit, chladící systém však musí být dobře odladěn - zapomeňte na těsné skříně bez zadního ventilátoru.

Testy

Propustnost paměti je hodně závislá na taktu FSB - v našem případě byly dual channelové paměti taktované tak, aby se jejich takt co nejvíce blížil DDR 400. Pro pochopení vztahu mezi výkonem paměti a FSB doporučuji článek: Jak na to: Průvodce procesory a overclockingem - Intel Pentium 4

Kvůli frekvenci FSB není proto divu, že graf vypadá takto (vede P4 3.2 s 800MHz):

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Výkon procesoru, PCmark 2002 - původní test sestávající se z několika běžných výpočetních úkolů je poměrně hodně závislý na propustnosti paměti. 3.4GHz přetaktované Pentium 4 2.40A nestačí na klasické Pentium 4 3.2 - dlužno však dodat, že oba procesory jsou, co se týče ceny, poněkud jinde. Pentium 4 3.2 HT stojí téměř dvojnásobek toho, co se žádá za 2.40A - z toho pohledu jsou výsledky Prescotta velmi dobré.

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Herní aplikace, 3D Mark 2001 - výkonový index je poměrně hodně závislý na výkonu procesoru. Zde poprvé, díky hrubému výpočetnímu výkonu, vítězí přetaktovaný Prescott (Presc @ 3.4GHz).

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Herní test využívající HyperThreadingu, AquaMark3, posunuje "klasické" Pentium 3.2HT znovu do čela pelotonu.

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Závěr

Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

Už jednou jsem použil příměr o smíšených pocitech, dnes jej použiji znovu. "Downgradovaný" Prescott, Pentium 4 2.40A patří mezi levná Pentia 4. Snadno se taktuje (+ 1000MHz není rozhodně málo), neslibujte si však overclockerské rekordy. I když by bylo sladké tikat na 3600MHz :-) proti je generované teplo. Pokud nechcete uvažovat o chladící ledničce, nejspíše zůstanete na rozumných 3200MHz. Potud tedy klady. Na druhou stranu vah musíme položit fakt, že klasický Northwood by zvládl totéž a je pravděpodobné, že teplota by byla o 5-10C nižší. Pokud chcete taktovat Pentia 4 pro dosažení velmi vysokého výkonu, budete muset sáhnout po Northwoodech s podporou HyperThreadingu (s 800MHz FSB).

Pokud přihlédneme k ceně procesoru - tak naše ocenění výborného poměru cena / výkon "Silver Award" mu uniká poměrně těsně. Nejspíše by to obdržel stejně taktovaný Northwood.

Pentium 4 2.40A jsme zakoupili ve firmě ATComputers a.s
Pentium 4 2.40A (Prescott) - přetaktování

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.3.2004 13:04:51   0.0.0.xxx 1012
je to zbitočné plitvanie MHz AMD RULEZZ
5.9.2005 06:41:13   217.197.145.xxx 1412
AMD = shit
23.3.2004 13:28:01   0.0.0.xxx 1211
Dalsi premudrely AMD-ckar. Veta AMD rulezz a cim to podlozis? Rulezz pretoze pri porovnatelnych procesoroch ma AMD o 200b viac v 3DMarku, alebo o 4.52fps viac v UT2003? Dovol sa mi zasmiat, haha, na mna to neplati. Ja ocenujem stabilitu, podporu zo strany SW a pretaktovatelnost. NW je po 2 rokoch vyvoja o 1 GHz vyssie, kde je ATHLON, +400 MHz. Dakujem radsej si priplatim.
23.3.2004 13:35:03   0.0.0.xxx 1012
.proc si nepriplatit, kdyz za to nedostanu nic navic. Asi takto na me pusobi Intel. A sorry, v poosledni dobe to je Intel, kterej se hreje. Na proti tomu stoji AMD64 se svym Cool´n´Quiet, kdy i desktopovy procak meni svoji rychlost podle vytizeni. Ja ted mam Athlona64 3200+ a se Zalmanem nemam nikdy teplotu vyssi nez 36°C. O tom se Intelu-cti Prescottu muze jen zdat. A k te stabilite......zadny problem nemam. Ani jednou-zatim, po 2 mesicich behu.
23.3.2004 13:36:39   0.0.0.xxx 1110

Prave som sa chystal odpisat na AM(R)D SLim.. Ale nemusel som-dikibohu si ma predbehol.. Myslim, ze prescot rysuje docela pekne hranice, a dufam, ze s novym socketom sa to potvrdi ked pridu verzie 4 Ghz a vyssie...Inak docela skromna recenzia, autor to mohol troxu viac rozpytvat, a chyba mi aj porovnanie s P4 2.4 Ghz na 533 NW-core + oc. (kde by bolo vidiet,ako moc L2 1MB pomohla).



23.3.2004 13:37:21   0.0.0.xxx 1011
no bude to tym ze a64 uz je konecne rozumna platforma od amd .. ;)
23.3.2004 13:50:32   0.0.0.xxx 1111
Sice je pekny ze si chces priplatit ale vysvetli mi za co
Vysoka cena , slaby vykony , vysokej ztratovej vykon (ze by sis chtel jeste pritopit ? ) a pretaktovatelnost?
I kdyz prescott pretocis ma porad mizernej vykon oproti procesorum od konkurence o vyssi stabilite bych taky pochyboval No ale hlavne ze ti v PC bude tikat 3,5 GHz ...
23.3.2004 13:57:22   0.0.0.xxx 1211
Frekvence je přežitek, požadujte výkon......

Jinak flame jak má být(a když není, tak s takovou bude)... vás to furt baví??? Místo konstruktivní debaty se neustále shazovat.... Mě ne, a proto se toho nezůčastním... ))
23.3.2004 14:10:32   0.0.0.xxx 1110
Je to jenom pravda, kterou Inteláci nedokážou zatím přijmout. Jejich Intel má sice prachů jako sviní nasyslených z dob minulý a jakási takási koalice s Microsoftem, ale to je jediný, co ho drží nad vodou. Poslední dobou de Intel doprdele. Snaží se procesory tlačit frekvencí výš a výš a je mu jedno kolik tepla to bude vyzařovat, hlavně když to bude "rychlejší" než AMD.

To jak tady nějakej paznecht Inteláckej napsal o tom, že Intel šel o 1GHz a AMD o 400MHz nahoru, bych si ani nedovolil vypustit z tlamy, protože bych si při tom jazyk ukousnul. Pána Inteláka asi nezajímá PR (Pentium Rate) a žije v představě, že frekvence je všechno. Člověku při těch řádcích zůstala hlava stát nad údivem, že může bejt ještě někdo tak ignorantskej.

Ke stabilitě AMD nemám výtek. V práci jedu na Intelu P4 a jenom mě to sere.
28.8.2005 17:33:01   84.47.26.xxx 1211
PR nie je pentium rate ale performace rate ty debil
23.3.2004 14:20:55   0.0.0.xxx 1012
1. IntelŽ P4Ž 2.4 GHz BOX PRESCOTT
MB MicrostarŽ MS865GM-L
cena: 7589 bez dph, velkoobchod

2. AthlonŽ XP 2500+ BARTON BOX
MB MicrostarŽ K7N2-L DELTA
cena: 5149 bez dph, velkoobchod

kazdy nech si sam posudi, ktore kupit, podla mna su to vykonovo (po i pred pretaktovanim) rovnake zostavy. Intel siel v poslednom case s cenou krasne dole, a zacina byt konkurencie schopny s amdckami...

pctuning, spravte si stym daco, aby sa dali pridavat prispevky aj z Opery, uz ma to se*e

23.3.2004 14:27:38   0.0.0.xxx 1112
v dnesni dobe nejsou megaherce tim nejdulezitejsi. jak uz bylo receno, hlavni je vykon. intel uz taky opusti znaceni v mhz a bude jen cislovat. treba motorola a jejich PowerPC G4 je delo i kdyz se pohybuje jen pres 1 ghz. howg, domluvil jsem, rekl jsem co jsem chtel :-))
23.3.2004 14:32:30   0.0.0.xxx 1212
Na co pitvat drahou sracku,k cemu mu je 3400MHz kdyt topi jak slak a vukon tez na chuja.Tu jde videt ze Intel jde naprosto spatnou cestou,jen navysuje MHz na spatne architekture.
23.3.2004 14:50:42   0.0.0.xxx 1111
Musim si taky prisadit svou.. Nejsem v zadnem pripade proti intelu nijak zaujaty ale jak uz tady bylo psano,proc platit vic kdyz mam stejny vykon od AMD za mensi peniz.. A takove ty reci ze AMD neni stabilni jsou holy nesmysl.. Na PC delam video,x hodinove rekomprese MPG2 a PC mi nespadne jak je rok dlouhy.. A to jeste programem o kterem priznivci intelu rvaly ze na AMD nechodi! A on chodi.. cim to asi bude? Navic je "optimalizovany" pro P4 a ja se svym AMD na PR 2600+ strcim bez problemu do kapsy PC stavene na "bozskem" intelu o frekvenci 2,6Ghz Tak ze dekuji,intel nechci.. Az mi nabydne to same ne-li lepsi nez AMD tak si ho s klidem koupim..
23.3.2004 15:18:01   0.0.0.xxx 1012
Prestante tady flamovat. Souhlasim se vsim co napsal CursedSlayer a Smooog...

ALE OPRAVDU UZ PREDELEJTE VKLADANI PRISPEVKU I PRO OPERU!!!!!

Tohle je pctuning! a nema diktovat v cem ma uzivatel psat prispevky...(coz jde jenom v IE) To je problem opravit deset radek programovyho kodu?????????
23.3.2004 15:32:35   0.0.0.xxx 1111
Pánové nebýt AMD tak dnes intel uvádí nové procesory s cenou mezi 30000-40000Kč mnozí jistě pamatují takže díky AMD si dnes můžu koupit slušně výkonnej procesor za rozumnou cenu.Jinak co se týče teploty "prskotů" tak k nim intel v budoucnu k BOXU bude přibalovat sud CO2 pro nižší Frekvence a kapalnej dusík pro Hi-End
23.3.2004 15:35:34   0.0.0.xxx 1212
Zajímalo by mě, jestli údaj 1.504V uváděný ve screenshotu CPU-Z je aktuální napětí nebo jakýsi odhad VID. Pokud je to aktuální napětí (což předpokládám), bude se VID velmi blížit kritické hodnotě průrazného napětí 1.55V, tj. takové nastavení napětí bude nebezpečné pro dlouhodobý provoz čipu.

Desky Asus P4C800 a P4P800 ukazují špatně teplotu procesoru. Reálná teplota je (měřeno kalibračním testem zpomalování procesoru) o 5 - 10 stupňů vyšší. Rozdíl mezi měřenou a reálnou teplotou se nadále zhoršuje se zvyšováním VID.
23.3.2004 15:36:49   0.0.0.xxx 1111
Jenom opravim, PR neni zadny PENTIUM rating, ale PERFORMANCE rating a pouziva se mnohem dyl, nez nejaky Pentium, co ani neumelo pocitat spatrilo svetlo sveta. Kdyz uz tam jakysi intelak psal o zvysovani frekvene, tak kecal. Prvni P4 Willamette mely 1,4GHz. Northwoody to dotahly na 3,2GHz. Takze architektura netburst prozatim narust 1800MHz (2000MHz, pokud vyjde NW 3,4GHz). Athlony, K7 architektura zacinala kdesi u 550MHz. Dnesni nejvyssi model architektury K7 Barton 3200+ ma 2200MHz. Takze u architektury K7 je narust 1650MHz. BTW, k stabilite AMD nemam rovnez pripominek. Povidacky o nestabilite AMD se tahnou od doby VIA KT133 a znamemu bugu tohoto cipsetu. Nikdo uz ovsem nevzpomina na prekrasne nefunkci paskvilove cipsety od Intela typu i820 ci nadherne pomale kombinace i845+SDRAM :o)
23.3.2004 15:43:00   0.0.0.xxx 1011
Muzes me (nejspis zabednenci) vysvetlit, jaky vyznam ma zmena soketu pro vykon procesoru? Nemohu si pomoct, ale driv meli v diskusich priznivci Intelu mnohem lepsi argumenty. Ted uz je to vazne o nicem.
23.3.2004 15:44:56   0.0.0.xxx 1011
myslim ze opravdu hodne ctenaru bude zajimat odber ve watech dnesnich procesoru a sestav vseobecne
merak stoji par tisicovek
a kdyz uz to mate v redakci tak proc to nezmerit ?!
5.9.2005 06:44:09   217.197.145.xxx 1212
Myslím si že se spotřebou je to přehnané!
Mám P4Prescot 2,8GHz LGA775 (teplota max. 45 a to při delším zatížení).
Měřák je detail, lze jej vyrobyt za 3 stovky.
23.3.2004 15:59:54   0.0.0.xxx 1211
Zdravím.
Dokazování příznivců AMD nebo Intelu, který procesor je lepší je opravdu dost vysilující. Věnujte se radši něčemu užitečnějšímu. Vaše debaty jsou směšné. Každý ať si pořídí procesor, který se mu víc líbí,vyhovuje nebo na který má. Věřím, že když jste tak chytří tak jistě máte doma ty nejlepší procesory, ale nemusíte to snad takto ventilovat na veřejnosti. Není na to nikdo zvědavý. Já taky neřvu na ostatní, že jsem si koupil bavoráka a ti kteří si ho nekoupí tak jsou ubožáci, protože za ty peníze jde o nejlepší koupi i kdyby jste si měli na to půjčit a jako důkaz uvádět, že mě nikdo nikdy nepředjede (což není ostatně pravda).

Osobně mám jak AMD tak Intel. Oba systémy fungují normálně. Ten s Intelem je rychlejší, protože je novější.
Přeji příjemný den.
Petr
23.3.2004 15:59:57   0.0.0.xxx 1210
ja mám Mozillu a jde to
23.3.2004 16:18:02   0.0.0.xxx 1012
Ten váš sofistikovaný výpočet, který měl ukázat, že jakýsi Intelák kecal, je demagogie. Nejde o to, jaký je rozdíl v kmitočtu té které architektury (nic neříkající informace), ale jak rychle ta frekvence roste. Je jasné, že když architektura K7 přišla mnohem dříve, než NetBurst, dostalo se jí tím pádem i mnohem většímu frekvenčnímu posunu.
K článku. Zdá se mi, že Intelácký nápad s extra dlouhými pipelines nebyl špatný. Bohužel Intel trochu podcenil svou silnou parketu, a tou je výrobní technologie. Spotřeba a teplota dnešních procáků je do nebe volající humus, zvlášť u Intelu. Ovšem ani AMD není se svou cca o 15% nižší spotřebou není zrovna v pohodě. Škoda že Pentium M neni určený do stolních PC. Procák se spotřebou 7W na frekvenci 1,1GHz, který se vyovná Pentiu 4 na 1,6GHz, bych bral všemi deseti.
23.3.2004 16:19:12   0.0.0.xxx 1012
tak to je bomba, teď už nebudu muset chodit pro kafe do kuchyně, ale koupim si vodníka a budu si ho vařit rovnou v bedně...

1GHz over je opravdu paráda, ale nevim, k čemu mi to bude. Nejsem totiž smažan ani 3D grafik, takže já du do AMD! Škoda že intel nadělá něco jako centrino do desktopů. To už bych o něm i přemýšlel. Čus
23.3.2004 16:58:33   0.0.0.xxx 1211

pentium rate


tak jo..

23.3.2004 17:05:38   0.0.0.xxx 1212
ze na na tebe zrejme nikdo tady kolem nema.. , proto nase sproste a slabe argumenty proti tebe neobstoja... neviem preco, ale myslim, ze s novym Socketom T (alebo tak nejak som to cital) sa zrejme zmeni i chipset a par dalsich drobnosti, takze si myslim, ze to vykonu celkom prospeje... ale to od nas zabednencu stejne asi nepochopis...
23.3.2004 17:32:16   0.0.0.xxx 1010
Vyzeráto tak, že Intelu to nevyšlo ako VW s novým Golfom. Nuž každý máme slabé chviľky. Otázka znie ako to dokáže využiť AMD. Ak sa to nepodarý teraz tak asi nikdy.Uvidíme.
23.3.2004 18:17:37   0.0.0.xxx 1211
Tech poslednich. AMD ma maximalni prikon cca. 75W pro Athlony XP, resp. Bartony a 89W pro celou AMD64 platformu, ale to nejsou realne spotreby. To je target pro vyrobce chladicu, realne se AMD64 rada a 2.2GHz pohybuje okolo 60W. Podle udaju z xtremesystems, aces, a dalsich... Prescott ma TDP 103W, to je real okolo 125W. Tech 15% si vzal kde? ;)
23.3.2004 18:27:56   0.0.0.xxx 1111
ale mas tam chybu v radech. 45fps a 2000 bodu. Ano, to by mohlo uz sedet. Krom nepopiratelne vyssiho vykonu, zejmena pro hrace, je AMD64 platforma 64bitova, prekvapive ;) takze lze ocekavat narusty v radech desitek procent, snad i na Win platforme, kdyz to jde v Linuxu. Intel ma asi slusne paky, ze to je schopen tak zdrzovat, no nic. Klidne si priplat. My ostatni radeji usetrime. I na elektricke energii. A to se vyplati uz se vyplati! ;) A ze jsou o 1GHz napred? No fajn, ale neni jim to vubec co platne... ;D
23.3.2004 18:32:35   0.0.0.xxx 1112
Neviete ako je to s death syndromom pri zdvihnuti napetia u tohto procesoru
23.3.2004 18:34:06   0.0.0.xxx 1212
4-5GHz? ;) No to asi ne. Asi jste se koukal na spatnou roadmapu. Asi tak rok starou.
23.3.2004 18:35:44   0.0.0.xxx 1011
neumim byt moc seriozni. A asi jsem to taky nemel hulit... ;)
23.3.2004 18:57:58   0.0.0.xxx 1410
nemuzu uz jinak... cist ty vase detinsky kecy je fakt prdel...
Mr.Slim
opravdu inteligentni... tos vymyslel sam?

Danny
asi bys mel jit intelu poradit jak to ma delat

Millisx
"Frekvence je přežitek, požadujte výkon...... - tahle veta je prezitek..." vymyslen az nouze marketingivymi maniky z AMD v dobach, kdy jim ta frekvence chybel nejvic..

CursedSlayer
tys me rozesmal nejvic
"Je to jenom pravda, kterou Inteláci nedokážou zatím přijmout."
jsi tak chapavy... jesteze takovi lide jsou
"Jejich Intel má sice prachů jako sviní nasyslených z dob minulý a jakási takási koalice s Microsoftem, ale to je jediný, co ho drží nad vodou. Poslední dobou de Intel doprdele."
Dovoluju si te upozornit ze procaky sou jen cast Intelu Podivej se prosim na vysledky hospodareni Intelu za "posledni dobu" a porovnej s AMD... pak sem znova napis cos zjistil DDDD
"V práci jedu na Intelu P4 a jenom mě to sere."
vylozene objektivni pristup DDDDDDDDDDD
a ani neznas co je zkratka PR... neni to ani odvozeny z Pentia... DDD ale je pekny ze si sezral vsechnu moudorst sveta DD

Pepa z depa...
kdyz uz tu vytahujes chyby z historie, tak bys mohl byt ponekud vice nestranny D appovidat nam o chipsetech AMD a VIA
"prekrasne nefunkci paskvilove cipsety od Intela typu i820 ci nadherne pomale kombinace i845+SDRAM :o)"
i820 + SD RAM byl problem... i820+RAMBUS bylo dost dobry...
i845+SD RAM.. hmm.. a co? kdyz si to blbi lidi koupi bez toho aby si zjistili informace? BTW.. tohle rozjelo prodej P4!!! a jeste neco... ukaz mi chipset pro AMD co tehdy mohl konkurovat i850...

roob
ale tak to bylo snad vzdycky... cemu se tak divis??? aspon ma Intel pro i865 vychytany ovladace... ne jak nForce... o VIE nemluve

George
a ty ses taky chytrej jak leco ze to ti povidala babicka o konkuenci vid )) ani kdyby byl intel monopol, tak nemuze ignorovat poptavku... kdyby nebylo AMD, tak bysme ted mozna meli PIII 1400 MHz... ale mozna by taky byla sposta veci mnohem vic optimalizovanych - jen pro Intel... mozna mozna mozna... zijte laskave v pritomnosti...

M@rek
taky dobrej typek... D nejsi paran ani grafik... ak ti staci studenej Tulen 1300... na uplne vsechnoooooo... (filmy, word, mp3 DD)

hehe... bylo to silnejsi nez ja
KOMPLY SOU PRO DECKA... bezta radsi za holkama...
ICE
23.3.2004 19:16:13   0.0.0.xxx 1212
Byla to reakce na tve tvrzeni o navyseni vykonu s prichodem nove patice coz je samozrejme nesmyslne. Pokud bys napsal s prichodem novych cipsetu, pak bych castecne souhlasil, i kdyz jen castecne, protoze podle toho co o i915 i925 vim, jde spis nez o navysovani vykonu o podporu novych technologii. Proste to je jak jsem napsal, drive bylo argumentu od priznivcu intelu dost a i kdyz jsem vzdy pouzival alespon doma platformu AMD, tak s mnostvim z nich jsem souhlasit proste musel. Takhle situace uz je ale posledni dobou pryc, nezaznamenavam zadne realne argumenty, jen ty typu "nizka komatibilita", "stabilita", sockareni a podobne blaboly. Ti zarytejsi jeste doplnuji prehrivani. Intel v soucasne dobre proste vyrabi horsi procesory nez AMD (mene vykone s vetsi spotrebou). Nepochybuji ze se to zase zmeni, nicmene to bude jeste trvat.
23.3.2004 19:25:59   0.0.0.xxx 1213
teď jsi to všem natřel, uplně z toho z prominutím uchcávám... ty hory argumentu... snad se jima dozítřka prokoušu...

hora blábolů. sorry.
23.3.2004 19:26:05   0.0.0.xxx 1111
Opravdu jsi mě potěšil, jsi za poslední měsíc jedinej člověk, co se intelu zastal rozumnou cestou. Klobouk dolu (bohužel žádný nemám). Ale radši mi příště nenabízej Tualatina, kterého jsem mimochodem koupil babičce na word. Nechci jeho výkon snižovat, ale problém je v ukončeném vývoj desek pro něj, takže SATA ani AGP 8x ani QFAN ani DDR!!! ani USB2.0 (možná kecám) ani zvukovku 5.1 na těch deskách nenajdeš a já odmítám mít zaplněný všechny PCI sloty přídavnejma kartama (nevypadá to dobře podsvícený ). Já jedu na Athlonovi o 1GHz (166FSB/Thunderbrd) a to společně se synchro DDR rozdrtí jakékoli PentiumIII/Tuleně. Ale to neznamená že na Intel plivu. Až nebudu chudej student, určitě si Extrémě drahou edici P4 taky koupim. Do te doby AMD )))))
23.3.2004 19:36:31   0.0.0.xxx 1011
si to spate pochopil... ja se nesnazil prinest nove argumenty... ja se snazil poukazat na ty absurdity a blbosti co se tu objevily

2 M@rek - jsem taky chudy student a proto Tulen 1300@1508, 8500LE a 384MB ramu je to o preferencich ja mam zase pridavny karty rad... a libi se mi kdyz sou osviceny . Na AMD taky neplivu.. vetsinu masin co jsem ted doporucoval/sestavoval byly AMD ... (chudi studenti :-)) )
23.3.2004 19:58:48   0.0.0.xxx 1211
pravda je ze tulen neni nejnovejsi, ale ): SATA (stale na nic ), AGP8x... pro tyhle procaky sou dobry karty kerym je pomalu jedno i AGP 2x... AGP4x staci pro vetsinu grafik... Qfan - u tulene? na co? dyt to netopi USB 2.0.. radic... neda se nic delat.. 5.1 mel full ASUS TUSL2-C (mam bez, ale misto toho mam Digifire 7.1 )

ad tva sestava jak v cem

ale taky zvazuju upgrade..., nejspis si koupim Auto
23.3.2004 20:08:42   0.0.0.xxx 1012
Ja osobne mam nForce2 (EP8rda+) a nemam zadny problem s ovladacema ani stabilitou ani s nicim jinym.
Nevim cim narazis na ovladace nforce,mi pripadaji dobre.
23.3.2004 20:12:18   0.0.0.xxx 1212
pro nForce celkem ujdou... ale myslim ze maj i svy rezervy.. ale kdo dneska nema, ze
23.3.2004 20:22:18   0.0.0.xxx 1111
Ok, máš recht. Trochu sem zapátral na netu a vypadá to, že TDP 103W asi odpovídá maximálnímu výkonu 121W. Když budu tedy porovnávat těch 121W u Pentia 4 s těmi 89W u Athlonu, vychází z toho že Athlon má 74% spotřeby Pentia 4. To ovšem nic nemění na faktu, že 74% nechutný spotřeby je stále nechutná spotřeba :-).
Jinak těch 15% sem si samozřejmně vycucal z prstu, jako správný Intelák, který nechce, aby bylo Pentium 4 viděno v příliš špatném světle :-).
23.3.2004 20:40:54   0.0.0.xxx 1111
AGP 8x je opravdu z větší části na nic, ale jde taky o napájení a to je u novejch karet menší než u starejch, takže když jsem upgradoval desku, tak jsem tam už svoje starý TNTčko prostě nenacpal... A platilo by to obráceně, kdybych kupoval novější kartu, už bych ji na Tulení desku nedostal. O SATě se nebudu šířit, ale má nesporně hodně výhod. Jenom ty disky ještě stojej za starou bačkoru. Já mám taky procík, co skoro netopí, ale jde o snížení hluku, takže to nemusim řešit přes odpory, ale stačí mi jednoduše dvakrát klofnout do klávesnice. Asi jsem línej... Víš jak kvalitní je zvuk na Nforce2??? Mě to teda stačí. A neplatil jsem ani korunu navíc. Ja a k procíku ještě - tys psal něco o věku tuleně. Tak věz, že když jsem si pořídil 900 Thunderbirda, tak Tualatin nebyl ani na rýsovacím prkně. Čus

P.S. Jestli se nepletu tak Digifire 7.1 má 8-ch výstup jen přes optiku - to znamená že ti to je bez drahejch beden s dekodérem na prd...

P.P.S. No vidíš, já upgradoval výbavu na lyže. To stojí víc než nějakej pitomej komp.
23.3.2004 21:47:35   0.0.0.xxx 1011
Osobne povazuji za nej soucasny cipset pro Athlony XP VIU KT600. Ma velmi dorby vykon a nejsou s tim takove problemy jako s nForce2. Problemem nForce2 je velka nekompatibilita s TV tunery a podobnymi zarizenimi.
23.3.2004 22:31:29   0.0.0.xxx 1212
CPUMSR... jem sám zvědavý. Jinak to v praxi docela jede na 1.45V i na těch 3400MHz.
23.3.2004 23:21:45   0.0.0.xxx 1112
Prosimvas mohl by mi nekdo rict proc na tech obrazcich z CPU-Z neni u Prescottu informace o velikosti L1 cache? To ji nema, nebo ji ten CPU-Z proste jeste nedovede zobrazit? NEbo se to nejak scita s tou L2 cache podobne jako L3 cache s L2 u P4 EE? Predem diky za vysvetleni.

To ICE: Asus Tusl2-C je komplet orezana deska. Proto to C tam na konci, aspon podle me. Plnohodnotna tam to C nemela. Jinak mam taky tulene 1,0@1,4 a super stabilni. na 1,5Ghz uz mi to nedaji pameti. Cau Dave
23.3.2004 23:25:57   0.0.0.xxx 1112
nforce2 + Wayjet TV = no problemo
tak nevim kde to furt berete
24.3.2004 00:43:21   0.0.0.xxx 1111
.. a vetsi cenou
24.3.2004 01:27:01   0.0.0.xxx 1111
Měl jsem Barton 2500+@2650+ a teď mám P4 NW 2,6@3,4. Nevím, včem děláš to video ty, ale u mě v CCE to jede o 30% rychlejš bez OC a o 37% rychlejš s OC. Na obou sestavách jsou raid disky. Bez raidu to brzdil disk a CPU jel na cca 60%.
24.3.2004 07:27:31   0.0.0.xxx 1212
Jeste jsi patral spatne. Tech 89W u AMD je v podstate nedosazitelnych. Tuhle hodnotu A64 nikdy nedosahne, je to papirove maximum s kterym musi pocitat vyrobce desky a chladice. Nic vic, nic mene. Problem je ze tech 120W pri plnem zatizeni Prescott opravdu "sezere". Skutecna spotreba 2GHz Opteronu zatizeneho na plny vykon je priblizne 55W.
24.3.2004 07:48:56   0.0.0.xxx 1010
Mam taky nejaky tv tuner Wayjet a jede naprosto stabilne bez problemu.Mozna u nejakych exotickych typu muze byt problem ale jinak nevim.Jinak KT600 bych vubec nechtel,jedine tak ten novsi KT880 na socketA.
24.3.2004 07:55:29   0.0.0.xxx 1111
ktora uplne nenahradzuje prikon a tepelny vykon
by sme sa mali pozriet na

http://www.tech-report.com/reviews/2004q1/pentium4-3.4ghz/index.x?pg=15

Under load, the Northwood P4 3.4GHz hit temperatures of 64 degrees C (148 degrees Fahreneheit). In the same conditions, the Prescott raced past Northwood's peak temperature on its way to a steady peak of 78 degrees C (or 173 degrees Fahrenheit).

Update: Many of you requested that I test the Athlon 64 3400+ under similar conditions and report a peak temperature for it, as well, so I did just that. I fired up the Athlon 64 3400+ test system with its MSI K8T Neo motherboard and installed MSI's CoreCell monitoring utility. I then ran a pair of Folding@Home clients. No, the Athlon 64 doesn't have Hyper-Threading, but I figured fair's fair. AMD's Cool'n'Quiet mode was disabled for all our testing, including this temperature test. I doubt this mode would have made any difference for temperatures given the load on the CPU. As with the Pentium 4s, I used a stock heatsink supplied by the CPU maker.

After running under load for quite some time, the Athon 64 3400+ reached a steady peak of 52 degrees C. I saw the indicator jump up to 53C once, but it generally stayed at 52. I tried cutting back to a single Folding@Home instance in case context switching was causing some overhead and not keeping the processor fully occupied, but it didn't seem to have any effect on temps.


24.3.2004 07:57:13   0.0.0.xxx 1211
Člověče, ty ještě žiješ v dobách Socket 7 ne? kdy naposledy jsi koukal po technologiích s jiným nápisem než MBIntel?? To už je dávno viď? Tak se probuď a rozhédni se. Tři roky stály vlaky AMD a Intel na nádraží vedle sebe, v loni na podzim se ale AMD rozjelo .... a Intelu už půl roku ujíždí vlak. A bude hůř.
24.3.2004 08:05:34   0.0.0.xxx 1212
no, a preco si myslis, ze nova patica nijako vykonu nepomoze? Ved intel predsa nezmeni puzdro len tak.. Co som cital, tieto prescoty maju docela handycap prave kvoli puzdru Socket 478 nakolko nie je vyuzita prave ich nova 0.09um vyrobna technologia... nove puzdro bude mat az nejakych cca 700 pinov, tak neviem, naco by si hadzali takto polena pod nohy, keby to nemalo prispiet k zvyseniu vykonu...
24.3.2004 08:16:29   0.0.0.xxx 1010
Těch 121W je při plném zatížení, to znamená maximum. 89W u AMD je také maximum, tak jaké pak copak? To ovšem nic nemění na skutečnosti, že teplota dnešních procáků je humus. Když jsem před mnoha lety koukal na tehdejší PCčka, ve kterých byl jeden jediný větrák, představoval jsem si, že díky pokroku v technologii, bude za pár let počítač velikostí odpovídat zhruba dnešnímu HDD. Na jednotlivých čipech nebudou ani pasivy a takový to komp vydrží na baterie několik dnů. Dneska běžný počítač obsahuje 3 až 6 vysokorychlostních ventilátorů, které produhují nesympatický hluk a ještě člověka děsí obava, kdy se některý z nich zasekne (zrovna včera sem musel promazávat větrák na své GeForce 4 4200 od ASUSu, která ke asi rok stará). Pro hi-end PC je potřeba 400W zdroj a člověk, který se v kompu chce hrabt, musí po jeho vypnutí čekat půl hodiny, aby vše vychladlo a nezpůsobil si popáleniny třetího stupně. Stručně řečeno, sem dnešními poměry v oplasti PC zhnusen, ať už jde o Intel, AMD, nVidii, nebo ATI.
24.3.2004 08:17:26   0.0.0.xxx 1111
...sem dnešními poměry v oplasti PC zhnusen, ať už jde o Intel, AMD, nVidii, nebo ATI.
24.3.2004 08:49:24   0.0.0.xxx 1111
Mam tv tuner Terratec na nforce 2 a nema problem, ziadne kolizie,
24.3.2004 09:23:35   0.0.0.xxx 1212
Zmena patice je z uplne jineho duvodu nez kvuli vykonu. Je to nemoznost "protlacit" stavajici patici dostatecne mnozstvi proudu ktere budou nove Prescotty na vyssi frekvenci potrebovat (a taky nepochybne duvod ekonomicky -nova patice, novej cipset, nova deska -vetsi zisk..)
24.3.2004 09:33:41   0.0.0.xxx 1111
Ne, nerozumel jsi mi. Tech 120W u Prescotta dosahnes, kdyz ho plne zatizis, kdyz to same udelas s Opteronem, jeho spotreba nebude tech 89W ale pouze 55W. Vazne uz nevim jak to jinak napsat, 89 je maximalni TEORETICKA hodnota kterou v realu nedosahnes, narozdil od relnych 120W Prescotta. Mozna bych to prirovnal k rychlosti IDE, taky tam mas napsane ATA 100/133MB/s ale i to je pouze papirova hodnota. Kdyby Intel a AMD meli stejny zpusob udavani one maximalni spotreby, tak by v pripade AMD udavanych 89W, bylo v pripade Intelu (odhadem) nejakych 140-160W. Snad jsem to alspon ted napsal k pochopeni..
24.3.2004 10:19:16   0.0.0.xxx 1211
Kupodivu stabilní může bý i stará K6-2 od AMD, která nemá nejlepší pověst. Moje Wi-Fi AP postavené na K6-2 500 a VIA MPV3 má typický uptime měsíc, a to ne proto, že by po měsíci vytuhlo, ale vypadne proud, dám nový HW, jádro atd.
24.3.2004 10:24:30   0.0.0.xxx 1012
Vetsinu meho casu travim u komprese videa a mam hluboko do kapsy, ale rozhodne nemam na to abych cekal nez to AMD dopocita, ikdyz drive byl...1700+@3200+, ale je to tyden co mam prescotta 2.4Ghz a jede mi s mym vodnikem 3,8Ghz a ted mi ukaz AMD ve stejne cenove hladine a nebo jakekoli ktere rychlej ripne DVD nebo prevede 20GB s digitalni kamery do nejakeho kodeku...Mno hluk u kompu zadny... vodou chladim vse i zdroj a HDD... chtelo to jen trochu casu stravit na vymysleni dobreho chlazeni... Teplota cpu 30 stupnu pana Celsia a nejaky vyzareny vykon mi je jedno....
24.3.2004 10:35:18   0.0.0.xxx 1111
Ja bych to nevidel tak cerne.
Napajeni grafik se dneska stejne vetsinou resi jednim nebo dvema Molexama (HDD napajeci konektor), takze bych se nebal dat do svyho TUSL2-C dat treba i Volari Duo. Zvukovka se mnou putuje uz asi patej rok (SB Live), takze me taky pri upgrade nestala ani korunu a kvuli SATA nebudu vyhazovat svy stary disky.
24.3.2004 10:54:44   0.0.0.xxx 1112
A můžeš sem hodit link, kde ses tohle dozvěděl? Přijde mi trochu divné, že by AMD uvádělo maximální teoretickou spotřebu s 62% rezervou. Neříkám že nemáš pravdu, ale já tohle slyším poprvé. Mimochodem, jestli tu 55W spotřebu uvádí samotné AMD, nějaký jejich fanclub, nebo nějaký pochybný servr s návštěvností 10 lidí denně, rozhodně mě to nepřesvědčí.
24.3.2004 10:56:29   0.0.0.xxx 1210
...rozhodně mě to nepřesvědčí.
24.3.2004 11:05:17   0.0.0.xxx 1211
Kterou grafiku na "Tuleni" desku nedostanes ?
24.3.2004 11:15:40   0.0.0.xxx 1211
Nejsem sice ICE, ale snad nebude vadit, kdyz odpovim ja. Asus Tusl2-C se od Tusl2 lisi tim, ze nema integr. grafiku a "AGP Pro" slot. Jinak je to prakticky totez. Zvukovka byla u obou modelu "Optional" C-Media CMI8738.
24.3.2004 11:39:41   0.0.0.xxx 1011
Narozdíl od AMD se u Intelu k vyjádření cache používají unikátní číselné hodnoty (AMD hlásí velikost v kByte) - no a Prescott používá jiný typ cache než kterýkoliv předchozí čip, proto má i jiné číselné hodnoty... CPU-Z je v době vytváření neznal.
24.3.2004 12:10:53   0.0.0.xxx 1111
hledal jsem ale presne ten test ktery jsem hledal nemam :-/ Dokonce jsem na nej daval odkaz pred casem i tady do komentare k nejakemu clanku, ale PCt nema vyhledavani...
Nasel jsem alespon tohle: http://users.erols.com/chare/elec.htm

Kdyz to srovnas s http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=55000268 kde seveho casu testovali Opteron 244 ktery ma mit 85W a realne mel pri burn cca 55W tak je to slusnej vysledek. Nicmene jeste stale hledam ten clanek co jsem chtel. byly tam testy novejsich prociku at uz A64 3200/3400 tak P4 Prescott/NW 3200 Tedy neslo o mereni samotnych procesoru, ale o mereni cele sestavy, vysledek byl zhruba ten, ze A64-3200 mel (jestli se dobre pamatuju) pri plnem zatizeni mensi spotrebu, nez Prescott pri idle. Kdy ho najdu, jeste sem dam link. Jeste bych upozornil, ze A64 ma technologii Cool 'n' Quiet ktera spotrebu jeste snizuje. Proc se tim AMD "nechlubi" nevim, nechapu, pred casem se nad tim pozastavoval i The Inquirer..
24.3.2004 12:11:15   0.0.0.xxx 1212
S tým môžem len súhlasiť. V práci mám IBM ThinkCenter s P4 2666 MHz, a raz do týždňa to pravidelne zhučí, napr. pri prístupe na disketu. Doma mám PC s AMD Athlon XP 2500+, a nikdy sa mi nestalo, že by nefungovalo, alebo ma nechalo v štichu. Raz, už dávnejšie som mal doma počítač s procesorom Intel, ale vtedy som sa presvedčil, že nikdy viac. AMD je síce malá firma v porovnaní s Intelom, ale možno práve preto je schopnejšia rýchlejšie napredovať...
24.3.2004 12:43:34   0.0.0.xxx 1011
a je to persne jak rika mirek... mam tusl2-c bez zvuku... btw, takovy CUSL-2 bylo tehdy v testech o malinko pomalejsi nez CUSL2-C... (CUSL2 mam taky )
24.3.2004 12:46:00   0.0.0.xxx 1111
digifire 7.1 ma vzadu 4 analogovy vystupy... predni, bocni, zadni, centr se subwoofrem ... takze zadny drahy repro, ale bedny veze + Genius G16 + Genius K16 ... stredak a subas se planuje
24.3.2004 13:32:46   0.0.0.xxx 1112
Tééé P4 na 1,6GHz se virovna aj Duron 1.1GHz
24.3.2004 13:51:29   0.0.0.xxx 1111
Jo to jsem chtel presne vedet o te cache, diky moc. Dave
24.3.2004 13:56:20   0.0.0.xxx 1112
ok dobre Ja jsem tenkrat taky koupil tusl2-c bez zvuku, nechtel jsem to tam. I tak byla peknelne draha, kdyz to srovnam s tim co za ty prachy tedka v tech deskach je, omg. A navic je ta deska spickova pro Tualatiny, mnohem lepsi jak Abit. To byla hruza. Sel hned za dva dny pryc...
24.3.2004 14:09:42   0.0.0.xxx 1210
Jsem silenec, veskere me prispevky do diZkuze berte s nadhleden......... ICE ICE bejby
24.3.2004 14:21:21   0.0.0.xxx 1211
proto jsem jednu dobu chtel aby se useri mohli registrovat ...
s nadhledem je dobry brat uplne vsechno D
ICE D
24.3.2004 15:49:24   0.0.0.xxx 1112
Frekvence je prezitek, chceme vykon. To neni tlachani marketingovych maniaku AMD, ale hola skutecnost. Zamysli se nad tim, plz. Notebookove procaky od Intela taky nemaji frekvence a vykon je vytecny. BTW, vykonny pocitac domu je nutny opravdu jen na HRY. Proto si DVD poustim na uplne studenem a podtaktovanem Bartnovi 6x100 a vypinam vsechny ventilatory. A jeste jedna vec - hnusna a vlezla reklama v Computeru - "Skutecnych 2400MHz. 2400+ SE NEROVNA 2400MHz" Vim ze nepresvedcim zarputile intelaky, ale co mam moznost pozorovat, domaci pocitace aspon v mem okoli hovori ve prospech AMD 9:1 Devet novych PC postavenych na AMD a jeden nepovedenec Celeron 1700MHz. Na tom intelu s C1700 jen nainstalovat operacni system vyzaduje davku odvahy :o)))
24.3.2004 17:21:01   0.0.0.xxx 1112
To me jen napadla tako blbost, s tim registrovanim je to pravda, hold nemaj to chlapci vošetřený.
24.3.2004 17:54:03   0.0.0.xxx 1111
Pokud chcete vědět, co je to nadhled, tak si přečtěte diskuzi na pretaktovani:
http://www.pretaktovani.cz/asp/react.asp?article=Duron2500
nejdřív jsem se řezal smíchy a pak mi bylo smutno .Tady to byla taky sranda, akorat jste se trošku trhli od tematu. Tualatin neni Prescott...
24.3.2004 18:26:24   0.0.0.xxx 1211
No tak na tom pretaktovani to je teda pekne ujeta diskuze.Jeste ze sem chodi inteligentnejsi lidi, ja bych ty vydlácké vyrazi do textu asi nikdy nedal.
24.3.2004 19:02:20   0.0.0.xxx 1010
Jen jestli si vymyslenim toho super chlazeni nestravil vic casu, nez sis usetril pri te kompresi videa . P4 HT sou dobry na kompresi videa/zvuku/souboru, rendering v Mental Rayi a na par dalsich paradicek - ale mnohdy to nevyvazi jejich cenu.
24.3.2004 19:07:47   0.0.0.xxx 1112
Ano, spravne si narazil na jednu zajimavou myslenku - praci na PC zdaleka nejvic nebrzdi ani gk ani CPU ani RAM, ale hlavne uzivatel. Na co ja mam Bartona, 512Mb RAM a Radeon 9800, kdyz nekdo dokaze udelat to co ja v 3DS Max na starym PIII 600MHz s GF2MX? A jak zlepsit svou praci? Neupgradujte PC, zlepsujte sebe - je to levnejsi, rychlejsi a prospesnejsi...
25.3.2004 12:55:06   0.0.0.xxx 1211
ICE:
vychytane ovladace? S nforce2 nemam ziadny problem, vobec, zatial. i865 som videl 3 dosky celkovo, z toho 1 MSI slape a 2 Gigabyte su odyebane (samozrejme to nieje chyba chipsetu ) i865 ma naviac oproti nforce2 len gbit sietovku, co medzi nami dievcatami aj tak nevyuzijes... Cenovy rozdiel je tam taky ako som pisal, bez dane 2440Sk vo velkoobchode, co sa koncovemu uzivatelvoi vysplha na cca 3400 korun. Za to mas 512 ram...

Jendolf:
daj vysledky toho povodneho 1700+@3200+ a noveho 2400@3800 s rovnakym 20gb videom... 2400 prescot je cca 3x taky drahy ako 1700+, tak ocakavam 3nasobny narast vykonu... BTW. vodne chladenie si kupil koli intelu, ci si mal uz aj na amd?

PC TUNING:
poradte prosim uzivatelovi, ktory je tak blby, ze nepouziva IE, a nechce sa mu furt prestavovat firewall, ako ma pridavat prispevky na Vasu stranku?
25.3.2004 13:18:46   0.0.0.xxx 1112
ked uz som v tom exploreri zareagujem aj na kt133... tu v robote mam 6 pocitacov s tymto chipsetom a nemam ani snimi problem... Problem nebol ani doma, ked som to este mal s 650duronom, ktory siel na 900mhz. Dokonca, nas server ide na kt133 chipsete, s 850 duronom. Na svoju dobu to bol dobry chispet, ktory umoznoval vcelku dobre pretaktovanie.
25.3.2004 19:49:02   0.0.0.xxx 1210
Myslím si, že Intel s technologií NetBurst zdaleka nezáří, jak čekal, vsadil vše na frekvenci a tím taky nové výrobní technologie, ale nevyvedlo se to až tak dobře. Sice má HT, 0,09 mikronů technologie a SSE 1-3, velkou L2 cache 1 MB nebo dokonce L3 až 2 MB u EE edice, ale jeho cena je vysoká a úplně mu chybí slušné low end procesory, Celerony má zatím velmi slabé a měl by s tím něco dělat. Athlon XP bude teď lowend AMD a Athlon 64 High End a server řešení na Athlon 64 FX. Je fakt, že i Athlon změnil patici, už to bylo nutné, ale aspoň rovnou přešel na 64 bit. Intel mění patice jen kvůli jinému příkonu či napájení. Prescott ještě není ve finální verzi, tak ho hned nesuďme, první kousky Willamette taky nestály za nic a patice byla vzápětí taky vyměněna, myslím si, že u Intela je taky naděje, že se to změní k lepšímu a nebude tak topit a ceny klesnou. Jenže Athlon 64 jsou bohužel zatím taky velice drahé, takže uvidíme, jak se to vyvrbí.
U mobilních procesorů se daří Intelu lépe, jeho Pentium M v nové verzi jen tak někdo nepřekoná, 2 MB L2 cache a ten výkon a přitom tady nehraje jen na frekvenci. Je tedy vidět, že skutečně hnát se jen za frekvencí není nejlepší cesta!
26.3.2004 13:53:29   0.0.0.xxx 1111
Ono je s podivem, že AMD začalo používat 64-ti bitovou techonologii. Proč? Protože z té staré už nic nedokáže VYTĚŽIT. Při stejné výrobní technologii (0,13qm) dosahuje Intel daleko vyšší frekvence. AMD na to nemá, tak musí jít jinou cestou. Vzpoměň a zalistuj ve starších novinkách. Intel má ještě zadní vrátka a v prescottu jsou obvody na 64-ti bitové výpočty. Pak se karta opět obrátí.
CO se týče výkonu a stability. Neodvíjí se od CPU ale od MB a ostatního HW. Neni pro mě novinkou, že AMD platforma má větší výkon ve hře, ale zkus si porovnat AMD a Intel platformu v týmové hře po síti. V sobotu jsem byl na pařbě a největší ping mají AMD, nejdýl se čaká na AMD, AMD je jen na hry ale na single ani na LAN pařbu neni.
27.3.2004 09:51:32   0.0.0.xxx 1112
clovece ty ses lama, nez priste neco napises, aspon si o cele problematice neco zjisti :-D takovy borce vazne miluju. hlavne to s frekvenci, to je na nobelovku :-D
jen pro tve zamysleni (pokud mas myslet cim :o) PentiumM ma max. frekvenci 1.7GHz pro 130nm ten intel je ale mizernej, kdyz AMD ma na stejne vyrobni technologii uz 2.4GHz :-P Az priste budes placat nesmysly tak si zjisti jak ovlivnuje architektura frekvenci. Co z toho ze ma Intel 3.4 nebo 10GHz kdyz je i na tak vysoke frekvenci mene vykonny nez na polovic bezici AMD. O tech hrach se ani nebudu rozepisovat, to je do nebe volajici blabol...
27.3.2004 13:22:20   0.0.0.xxx 1211
Nerozumim tem neustalym valkam Intelaru a AMDckaru. Dulezity je, ze tu proste jsou, a tim se nam vytvari konkurence, ze Dulezity je aby mi radne svistelo SETI@Home Provozuju vice PC na obou CPU platformach a KDYZ JE DOBRA ZAKLADNI DESKA, neni co resit...
28.3.2004 17:28:57   0.0.0.xxx 1012
Prave jsem si nechal ve firme procesor vymenit za 2,4GHz Northwooda s HT...predpoklad se naplnil i kdyz o 200MHz ted taktovana mene tudiz 3,6GHz tak je rychlejsi a asi i dost podobne bude topit, tudiz prescott je na teto frekvenci ku nicemu...No chlazeni jsem pouzival i na to AMD... takze cas necas...
28.3.2004 22:19:39   0.0.0.xxx 1011
Poslední dobré procesory Intelu byly postaveny na jadře P3 Tualatin. Poměr výkon/spotřeba byl excelentní. Škoda že byl jeho další vývoj předčasně ukončen. V podstatě se dá říci že díky nesmyslným kmitočtovým závodům Intelu a AMD je nutné v globálním měřítku postavit další energetické zdroje a zasvinit planetu jejich odpady. Výkon P4 dnes potřebují akorát pařani her a ti, kteří provozují HiEnd aplikace nebo komprimují video. Všem ostatním na Web,ICQ,email a Office stačí P2-P3 do 1000Mhz.Jenže co koupit když nic jiného rozumného na trhu není a Certino na desktopu nikdo nenabízí.
29.3.2004 13:25:28   0.0.0.xxx 1111
večná vojna medzi AMD a INTEL.Mam doma AMD 2500+ (2200MHz),512MB,Abit NF7-S v2.0 a Ati radeon 9800PRO pretaktovanu viac ako je XT. Pred pár dňami som testoval P4 2.8/800,2x512MB,Asus P4C800 Deluxe a tá istá grafika. Na AMD mam 3Dmark03 cca 6000b. Intel som pretaktoval na 3444MHz a v 3Dmark03 som sa nedostal cez 5200b. Takže to nie je len o pár bodov ako niektorý píšu. Pri takom velkom rozdieli MHz je o tolko pomalejší,nie je pochýb, že intel to proste posral. A nik ma nepresvedší že intel je lepší. Drahší a to o dosť, to áno...bye..
29.3.2004 15:16:59   0.0.0.xxx 1212
tak bysme asi melo taky jit rozmlatit par vyloh mekacovi aby intel nevyrabel svy procaky
30.3.2004 09:48:16   0.0.0.xxx 1111
ty Lamo, jenom to, že jsou v něčem AMD procesory rychlejší neznamená, že jsou lepší, tak se probuď. Než Intel něco vrazí na trh tak to má odskoušený, což se o AMD říct nedá, nehledě na to, že většina softweru je stavěná na Intel, včetně Windows.
Co se týká, strátovýho tepla, tak stojí v článku, že Nortwood má teplotu 47 stupňů a Prescott 49, tak nevim co to tady kecáš o vysokejch teplotách. Jsou miliony lidí který ani nepomyslej aby si mrtili novej procesor nějakym přetaktováváním.
30.3.2004 19:56:39   0.0.0.xxx 1111
Kafr: Mozna te potesi, ze Intel ziskal tu 64bit technologii (kterou nacpal do Prescotta) v ramci smlouvy o vymene patentu od AMD....a proc? ;o))) cha-cha...
A nebyly prvni WinXP 64bit kvuli AMD???
15.5.2004 03:56:14   0.0.0.xxx 1011
Jestli někdo shání, mrkněte na WWW.KUKU.CZ
30.7.2004 17:23:12   0.0.0.xxx 1212
AMD procesory jsou shit jenom se vaří a nestíhají ani konkurenčnímu Intelu. Intely jsou nejlepší co je zatím na trhu.A AMD prijde s něčím novým a mysli si, že trumfne Intela ale Intel je už o krok vepředu. INTEL INTEL INTEL
15.12.2004 15:25:39   0.0.0.xxx 1212
Mohli byste mi prosim nikdo napsat na e-mail jakej je ten rozdil?Chci si koupit Acko ale už jsem ho nikde nesehnal takze bych chtel vedet jestli takhle pude pretaktovat i Ecko.díky všem
10.3.2005 18:26:34   0.0.0.xxx 1211
Nebyl náhodou s procesory Intel Prescott trochu problem!Společnost která vydáva iso atd.Tak jim ho furt vrace kvuli chybam na procesu 3x jim ho vratili než ho schválili
16.4.2005 22:42:12   0.0.0.xxx 1111
som predajca vypoctovej techniky a odkedy som mal neskutocne problemy s riesenim problemu prehrievania a hluku spojenych so starsimi prescotmi, zanevrel som na Intely uplne, ked vam zacnu klienti vracat pc s tym ze su nespokojni s hlukom tak to uz vazne nieco znamena a ani teraz to nieje omoc lepsie, mozte varit vajcia na tych procakoch
28.8.2005 17:51:44   84.47.26.xxx 1210
Neviem o čom tu pišete ja mám Pentium 4 2.4A Prescott a nemám problemy s teplotou (mám to pod 40C) a ten výkon v hrach je viditelne vysí od AMD Sempron s rovnakou konfiguráciou s Athlonom Xp som nevedel porovnať lebo nikoho nepozná ktoby mal Athlon 2400+ alebo 2500+

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.