AMD APU Richland – naboostované Trinity na hraní | Kapitola 3
Seznam kapitol
AMD Trinity vyšlo v říjnu loňského roku pro desktop a už nyní tu máme jeho dočasného nástupce. AMD Richland, který osadíte do stále aktuálního FM2 socketu. Po vlně testů a hodnocení Haswellu se tak podíváme i na procesorovou novinku od AMD. Je to zcela jiná platforma – určená především pro multimediální zábavu s dostatečným výkonem.
Testovací sestavu tvořila základní deska Asus F2A85-V Pro. Prvně jsem updatoval BIOS na základní desce. Veškeré funkce jsem ponechal v defaultním nastavení na "AUTO". Osazeným procesorem potom byl AMD A10-6800K. Ten je v prodejní revizi A1. CPU-Z 1.64.1 jej rozpoznává naprosto spolehlivě.
Sestava s procesorem Richland a deskou Asus na benchtablu.
Jak můžete vidět, nahraný BIOS je čerstvý, starý necelý měsíc.
Paměti jsem tentokrát použil rychlé G.Skill TridentX 2666C11, které jsem napevno nastavil na 2133 MHz a jejich časování na CL10-11-11. Procesor byl AMD A10-6800K z produkční série. Grafickou kartu zastupoval integrovaný AMD Radeon HD 8670D. Deska byla osazená na benchtablu a na ní umístěn výkonný chladič Noctua NH-D14. Celou sestavu živil kvalitní PC zdroj, je jím Corsair AX1200. Operačním systémem byly standardně Windows 7 SP1 Ultimate v 64bitové verzi instalované na 240GB SSD Kingston HyperX.
Pro výsledky měření posloužily následující benchmarky:
- Aida 64 (ještě stará verze) - čtení/zápis/kopírování (propustnost pamětí)
- MaxxMem - moderní benchmark na paměťovou propustnost
- Sisoft Sandra memory bandwith - další test propustnosti
- Superpí 4M -výpočet Ludolfova čísla na 4 milióny desetinných míst (jednovlákno v x87)
- wprime 1024M (náročný multijádrový výpočetní test algoritmu Newtonovou metodou)
- y-cruncher výpočet na 500M míst (snad nejmodernější metoda výpočtu Ludolfova čísla)
- Fritz chess benchmark (náročný vícevláknový test simulující šachové tahy)
- Cinebench R10, 1CPU (výkonostní výpočet jednoho jádra v renderingu)
- Cinebench R11.5 (simulace renderu předdefinované scény, velmi zatěžuje komplexně CPU)
- POV-Ray 3.7 (simulace renderování 3D scény pomocí raytracingu, využití na všechny pracovní CPU vlákna)
- Truecrypt 7.1a, test šifrování s podporou AES instrukcí (výsledek AES Twofish 500MB)
- AIDA 64, integrovaný podtest CPU AES
- Winrar 4.2 integrovaný test výkonu komprese dat
- 7-zip, test komprese i dekomprese
- Winrar: praktický test komprese dat o velikosti 553 MB, obsahuje video, fotografie i data
- 3D Mark 11 (výsledek Physics podtestu pro CPU jádra)
- 3D Mark Cloud Gate (výsledek Physics test pro CPU jádra)
- x264 5.xx benchmark, integrovaný přeovd videa, výsledek prvního průběhu
- x264 FHD benchmark (moderní, multivláknový test s převodem videa dokonce v 1080P)
- Handbrake, převod Samsung Oceanic videa pomocí x264 do mp4 pro web
- Sigma Photo Pro, převod fotografií vysokoformátových x3f formátu na jpeg vysoké kvality
- Zoner Photo Studio 13 x64, převedené fotografie z předchozího testu jsou hromadně zmenšeny
Grafické podtesty pro změření výkonu integrovaného grafického čipu:
- 3D 05 (celkový výsledek)
- 3D Mark Vantage (celkový výsledek)
- 3D Mark 11 (znovu celkový výsledek)
- 3D Mark Cloud Gate (celkový výsledek)
- Unigine Valley, DX11, nastavení 1920x1080, 0x AA/AF, detaily medium
- AVP benchmark, nastavení 1920x1080, textury a stíny na high, 0× AA/16x AF, DX11
- UT3 benchmark DX10, nastavení 1920x1080, detaily na maximum, 0x AA
- Battlefield 2, starší DX9 hra v nastavení 1920x1080, 0x AA, maximální detaily
- Sniper Elite 2, DX11, nastavení 1920x1080, 0x AA/AF, medium detaily, motion blur zaplé
- PLA benchmark, DX11, nastavení 1920x1080, 0x AA/AF, normal detaily, postprocesing on
- Far Cry 2, DX10, nastavení 1920x1080, 0xAA, high fyzika, very high kvalita zobrazení
- Resident Evil 5, DX10, nastavení 1920x1080, 0x AA/AF, high detaily
- Resident Evil 6, DX10, nastavení 1920x1080, 0x AA/AF, high detaily
- World in conflict, DX10, nastavení 1920x1080, 2x AA, 0x AF, detaily na maximu