Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu
AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu
autor: Aleš Kaňák , publikováno 2.10.2012
AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu

Rok se sešel s rokem a firma AMD uvádí na trh již druhou generaci svých APU do desktopového segmentu. Počínaje dneškem vypršelo NDA a my vám můžeme ukázat novou platformu s kódovým označením Virgo. Jak si povede nové čtyřjádrové APU Trinity A10-5800K ve výpočetních a grafických testech?


AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu

Pokud jste procházeli recenzi pečlivě, tak jste si jistě udělali dobrý obrázek o novém APU Trinity. Nebude ovšem na škodu si mírně výsledky zrekapitulovat.

Nová architektura se podepsala na nepatrně lepší spotřebě, jak v idle, tak v plné zátěži, ale u výkonu procesorové části to není tak slavné. Pokud z vás někdo očekával, že výkon CPU oproti Llanu výrazně stoupne, tak teď musí být nejspíše zklamaný. I přes řadu vylepšení architektury Piledriver si procesor nese výhody, ale také i nevýhody z průvodního modulárního návrhu architektury Bulldozer.

AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu

AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu

Trinity komunikuje o něco lépe s pamětmi, což se projevuje kladně hlavně na vyšších přenosových rychlostech, ale na druhou stranu mírně narostly latence. Výkon samotné procesorové části je oproti Llanu velmi rozkolísaný. V optimalizovaných aplikacích má Trinity o něco málo navrch, ale pokud dojde k vícevláknové zátěži, tak mají dva moduly Piledriver co dělat, aby se za Llanem udržely ještě v přijatelném závěsu. Možná to tak někomu připomíná „EPIC FAIL“ Bulldozeru, kdy při pročítání recenzí jeho výkon oproti Thubanu / Denebu lítal nahoru a dolů jak na horské dráze. Celkově je však v průměru výkon nejrychlejšího APU Trinity srovnatelný s Llanem, i když starší APU má o něco kultivovanější a vyváženější výkonnostní projev.

AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu

AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu

Trinity má ovšem ještě jedno eso v rukávu a tím je jeho grafická část s kódovým označením Devastator. Přechod na VLIW4 architekturu Radeonu HD 7660D rozhodně prospěl a průměrný nárůst výkonu ve 3D se pohybuje okolo 25 % oproti Radeonu HD 6550D, který obsahuje APU A8-3870K s architekturou Llano.

Na souhrnné hodnocení APU A10-5800K od AMD a výsledný verdikt si budete muset počkat do druhé části testu, která bude obsahovat hlavně možnosti přetaktování, a také se podíváme na zoubek základní desce F2A85X-UP4 od Gigabytu. Do té doby by se také měla usadit cena APU Trinity ve většině e-shopů, která se v době uveřejnění článku pohybovala mezi 2800 a 3000 Kč,  a možná se také v recenzi objeví přeměřené teplotní testy, pokud vyjde aktualizovaný software. Do té doby na počtenou.

AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu

 

Za zapůjčení procesoru AMD A10-5800K a základní desky F2A85X-UP4 děkujeme společnosti GIGABYTE

AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu

Také děkujeme společnosti ASUS, která zapůjčila procesor AMD A8-3870K a základní desku F1A75-V PRO

AMD Trinity – rozbor architektury a měření výkonu



Tagy: AMD  APU  trinity  llano  A10-5800K  A85X  procesor  grafika  radeon  recenze  test  srovnání  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.10.2012 08:54:40   193.84.252.xxx 464
Tak snad bude brzo ke koupi, pro mě osobně to bude ideální malá potvora pro LANky, mám malinký case a do něj nacpu nějakou mini-ITX desku s Trinity a bude to ideální na LANky (nepoaříme nic super náročného, ale v některých gamesách mému ThinkPadu R61 s Quadro NVS 140M prostě dochází dech). A druhý možná sestavím jako počítač pro přítelkyni
2.10.2012 10:06:01   193.110.130.xxx 1742
tak to bude urcite uplne nadsena
2.10.2012 10:11:38   193.84.252.xxx 452
Vzhledem k tomu, že jede na P4 bude.
2.10.2012 14:34:10   90.182.205.xxx 1325
A co ji na te P4 chybi? Jestli pari nejake gamesy, tak bych to pochopil, ale jestli "pari" kancelarske aplikace, prohlizi si fotky, surfuje nebo se "socializuje" na Facebooku, potom bych radeji investoval treba do vecere nebo pekneho pradelka, protoze ten Prskot ji musi bezpecne postacovat (krome toho jak znam zenske, tak oceni i jeho vyhrevnost ).
2.10.2012 16:12:41   212.4.138.xxx 150
No kdyz clovek vzeme narocnost farmwille..
Ale znam i hromadu divek co rady zahraji nejakou "normalni" hru, minimalne menecraft ;-)

zadalsi nenapsal na jakem taktu tu P4 ma, takze pokud je to jedna z tech prvnich na 1.4GHz (co byli v nekterych operacich pomalejsi jak PIII 1.3GHz) tak urcite upgrade pozna i na brouzdani a office.. Takze to zadny Prescott byt nemusi
2.10.2012 16:15:34   193.84.252.xxx 50
Je to NorthWood na 2,8GHz. Kdyby to byla P4 na socket423, tak už putuje do sbírky
4.10.2012 13:52:28   85.71.42.xxx 40
PIV 1.4 nebyla v některých testech pomalejší než PIII 1.3, ale ve většině testů pomalejší než PIII na 1Ghz.

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/pentium4-1400-2.html
2.10.2012 16:14:29   193.84.252.xxx 120
No xichtbuk používá, několik záložek v FF, vzdálená plocha, office, přehrávač, kecací aplikace, netbeans.....
A není to ani ten Prskot, ale NetBuřt, který si říká Severní Dřevo. Navíc by si ráda třeba i něco zagemblila taky :F
(do prádla se investuje pravidelně ;) )
2.10.2012 10:58:39   90.179.170.xxx 150
Jsem na tom nějak podobně. Jen škoda, že byl zatím představena jen jedna ITX deska od MSi. Nechápu, proč výrobci desek představí kvanta ATX a mATX modelů, ale nsjou schopni (alespoň včas) přijít s ITX modelem. Přitom je na to tahle platforma jak stavěná...
2.10.2012 11:01:00   193.84.252.xxx 30
Na Llano jsem bohužel viděl jen asi jednu desku a to od AsRocku, uvidíme jak to bude s FM2.
2.10.2012 22:10:55   83.69.56.xxx 00
ITX FM1 desku mám Gigabyte. Stála mě litr ve výprodeji.
2.10.2012 09:34:25   82.208.57.xxx 1237
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.10.2012 10:06:47   193.110.130.xxx 1031
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.10.2012 10:21:28   178.248.12.xxx 376
Z jakého důvodu zbytečný? Cena cca 2800 a máš 4 jádro (sice slabší, ale je) a grafiku, která zfoukne GPU do 2 tisíc. Za tu cenu je to dejme tomu do HTPC příětivá volba a já jej třeba koupím.
2.10.2012 14:19:25   80.251.245.xxx 94
zase nepřeháněj, taková HD6670 s DDR5 stojí 1800,- a je jasně výkonější.
2.10.2012 14:40:02   90.182.205.xxx 50
Osobne zrovna do HTPC je treba take uvazit odpadni teplo a tudiz chlazeni, ktere se u takovehoto kompiku pozadaje co nejtissi, nejlepe pasivni. A to, co ma HTPC zvladnout, zvladnou i mene vykonne grafiky, ktere ale take mene topi. A pokud uz vykonne "HTPC" urcene i na hrani her (ale to uz asi neni Home Theatre ), potom to stejne vypada na dedikovanou grafiku.
2.10.2012 10:27:25   178.248.248.xxx 42
jako htpc dokonalé, když se to nacpe na ITX, tak je to úchvatný výkon, ale rozhodující bude OC oproti Llanu.
Zbytečné to rozhodně není. Samozřejmě to je PD a ne IV, ale i tak ujde. Škoda že se AMD vzdalo 4jader a pokračuje jen 2moduly, takže jako ekvivalent dvoujádra je to super, ale ta cena je pak diskutabilní, ale cenu nakonec určí nabídka a poptávka.
2.10.2012 11:07:15   91.237.168.xxx 513
HD 7750 ma spotrebu 44W, bezny procesor ma realnu spotrebu medzi 20-40W / pentium, Ci3/.... tak neviem aky je problem poskladat vykonnejsie a uspornejsie riesenie, HD7750 aspon potiahne hry na fullHD, hoci s nejakym obmedzenim mensim... bohuzial Trinity na FullHD nepotiahne toho vela... spotreba 110W, cena okolo 2800-3000 CZK, vykonnejsia grafika HD6670 stoji cca 1300-1500 czk, omnoho vykonnejsia HD7750 stoji 2200-2400 czk...., cize je to pekne ale nieje to jedine ani najlepsie riesenie, len jedno z mnoha.... osobne HD7750 lowprofile je ako stvorena do malych PC, vykon na FullHD a spotreba 44W je uzasna...
2.10.2012 11:12:51   109.107.210.xxx 184
no problém to bude veliký, protože jen i3 stojí skoro totéž co celé APU a spotřebou to zásadně nevytrhne. Těch 110W je totiž spotřeba celého PC (což jaksi není spotřeba jen CPU, ale i třeba (ne)účinnost zdroje).
2.10.2012 11:19:21   91.237.168.xxx 84
no a kto ti vravi kupovat Ci3, su aj lacnejsie procesory a spotreba ti vyjde celej zostavy rovnaka alebo mensia, ja mam Ci3 s HD5570 pri hrani spotreba 88W, pri hrani na HD2000 Trackmania spotreba 65W... HD7750 so spotrebou 44W je imho super kauf, neviem naco kupovat procesor za 3000 a nehrat sa na nom, to si kupim radsej nieco lacnejsie ked sa nebavcam a ked sa bavcam tak to Trinity za 3000 ta istotne neuspokoji ked nebudes mat nativne rozlisenie a dnes FullHD je standard...., spocital kolko by stalo nejake lacne pentium alebo Athlon + HD6670 alebo HD7750 a ti to dojde, dalej lacnejsie dosky, lacnejsie pamete....
2.10.2012 11:24:34   193.84.252.xxx 416
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.10.2012 11:29:25   91.237.168.xxx 104
Jednoznacne, vsetko sa zacne kazit iba preto, lebo to tebe tak vyhovuje... na tych lacnejsich komponentoch som vydel taku nalepku ze kupou lacneho a poruchoveho vyrobku podporujes cinsku ekonomiku...
2.10.2012 11:41:08   193.84.252.xxx 21
Já mám celkem špatné zkušenosti s těmi nejlevnějšími komponentami, proto se tomu vyhýbám
A Čínskou ekonomiku podporuji za díky eBay
2.10.2012 12:24:10   109.107.210.xxx 173
proč bych měl kupovat něco, co nevyužiju? Prostě tyhle Trinity na doma a do HTPC jsou to nej, co se dá koupit.

Sám mám A6-3500 a je to super stroj, který přehraje téměř vše s prakticky nulovým dopadem na výkon CPU, byl extrémně levný (a klidně bych akceptoval i 2-jádro místo 3-jádra). A hlavně teplo je více než akceptovatelné, kromě CPU chladiče je to celé pasivně chlazené a v podstatě neslyšné (12cm shuriken, zelený disk, SSD jako systémový disk).
2.10.2012 12:48:30   193.84.252.xxx 263
Bohužel jsou pořád lidé, co přemýšlí stylem:
Není to Intel? To je krám.
2.10.2012 13:50:25   91.237.168.xxx 105
Nie, trinity kram istotne nieje, len mi unika myslienka kupovat procesor za 3000 czk ked sa nehrajem a ked sa nahodou hrajem, tak bohuzial Trinity nezvlada hranie lepsie ako uplny lowend HD6570, maju cca rovnaky vykon, HD6570 stoji 50 euro... a fullHD ani na low detaily nejak nezvlada... radsej kobinaciu nejakeho lacneho procika s HD6670/7750 by som radsej bral ked uz... proste ten procesor ma v sebe grafiku za 50 euro, komu to staci a chce takuto grafiku a do buducna nad upgrade neuvazuje tak nech si ju zaplati, pohoda...... alebo nejaky lacnejsi procesor, usetrit na pametiach, lacnejsej doske a priplatit za HD6670/7750 a na hranie hned je to ine a za podobne peniaze a s podobnou spotrebou...
2.10.2012 14:12:30   195.39.52.xxx 129
Ja bych sel stejnou cestou, kombinace Intel Celeron G550 + HD7750 vyjde na 3200,- CZK. Jako celek to bude vykonem uplne nekde jinde.
2.10.2012 14:41:10   91.237.168.xxx 105
tomu ver a stacia ti lacnejsie pamete, kopec lacnuckych 1155 dosiek na vyber aj ITX dosiek na vyber, spotreba odhadom idle 20-25W, burn hranie 90-100W a tak nieje problem ani ITX a pod... a kedykolvek mozes grafiku vyhodit a kupit novu alebo ziadnu, upgrejdnut procesor aj na i7 keby nieco.... proste tie lacne APU mozno ale APU za 3000 czk mi unika zmysel...
2.10.2012 17:44:48   109.80.140.xxx 30
No... taky asi nebude problém kombinace Athlonu X4 750K do FM2 a HD7750...
2.10.2012 22:33:01   90.181.67.xxx 30
a co cena?
2.10.2012 21:52:59   88.101.38.xxx 64
to určitě ;-). Budeš muset chladit desku, CPU a grafiku. Takhle to s FM2 sfoukneš jedním kvalitním a tichým chladičem..
2.10.2012 14:47:59   90.182.205.xxx 71
Take souhlasim, sam si proste myslim, ze bud si postavim "PC na doma" (internet, office) nebo HTPC (Home Theatre), kde budu koukat na spotrebu a hlavne na co nejtissi chod nebo vsestranny pocitac, na kterem budu hrat i hry, ktere vyjdou za 2 - 3 roky. V prvnim pripade je mi ten vykon grafickeho jadra u Trinity vcelku na nic a asi jej zdaleka nevyuziju, v tom druhem pripade si poridim dedikovanou grafiku. Nic mezi tim tak nejak nevidim.
3.10.2012 09:16:31   109.107.210.xxx 72
a na čem tedy budeš stavět HTPC, prozraď? Protože nic jiného (a rozumnějšího) se jednoduše najít nedá.

Já HTPC čas od času stavím a nápad strčit tam další zdroj tepla v podobě externí (byť pasivní) grafiky mi připadne šílený. Výhoda FM1/FM2 desek je ta, že se dají krásně uchladit i v extrémně malých skříních jen s pomocí pomaloběžného větráku chladiče CPU a jsou tedy naprosto tiché - srovnatelně s HTPC postaveném na čistém Atomu, který ale nevládne ani 10% výkonu řešení od AMD. Další velkou výhodou je vybavenost těchto desek (porty SATA, USB), ve srovnání se chcípáčky s intel H61 je to rozdíl nebetyčný.
3.10.2012 11:08:33   91.237.168.xxx 34
No neviem, ale chladit A10-5800K nebude hracka, 100W ma v zatazi len tak lupne, tie nizsie rady A4 a A6 mozno ale A10 len tak neuchladis ak sa budes na HTPC bavcat a ak sa nebavcas, tak naprd ti je tam A10... na laze tak letmo 10 druhov ITX dosiek pre s 1155, pre FM1 2ks, pre FM2 0 ks..., vybavenost je rovnaka za rovnaku cenu, len pre s 1155 mas na vyber aj menej vybavene a lacnejsie, kdezto pre AMD nie... neviem co chyba tej doske http://www.alza.sk/msi-b75ia-e33-d350465.htm takze nepis hluposti o doskach je ich 5x tolko ako pre FM1 a pre FM2 zatial 0ks... Ak dam do HTPC intel procesor aku chybu spravim? ze budem mat nizsiu spotrebu? dam lacny celeron, budem mat nizsiu cenu? viac ITX dosiek na vyber? ze mozem kedykolvek si dat lepsu grafiku ala HD7750 alebo ekvivalent nVidie a zahrat si fullHD na Plazme pri NIZSEJ spotrebe ako tvoje A10 ktore fullHD nezvladne? spotreba celeronu G550+HD7750 bude nizsia pri hrani ako A10, to je parada... to ti poviem...
3.10.2012 12:43:40   109.107.210.xxx 31
https://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_pctlongblock#25227

newska jako na zavolanou...

Takže kdo tu píše blbosti? Uděláš tohle s deskou sc1155 a nějakou dedikovanou grafikou? Teoreticky ano - ale musíš použít riser a bude to i tak eckelhaft.

Že DNES se nedají FM2 desky koupit, to jaksi vedu v patrnosti, ale to má jako znamenat, že ty desky nikdy nebudou? Už se proboha probuď. A té tvé desce s B75 chybí jedna podstatná věc - pořádná grafika s trochu kvalitní podporou dekódování videa. Testy (ne)kvality intelího řešení si najdi. Řešilo se to třeba na diitu.
3.10.2012 13:14:46   91.237.168.xxx 12
No napis ze ake problemy s videom budem mat, nech viem... ale u FM2 dosky aka bude na doke grafika? ziadna, grafika bude v procaku a aj u S1155 bude v procaku.... a s videom problem nebude a na hranie nebude ani tvoje ani moje riesenie vhodne kym tam nedas nieco poriadne, prebud sa ty.... a pisal som, ze nizsie modely Trinity kludne mozu byt, toto si asi preskocil... taktiez o doskach si pisal hluposti tak som to musel opravit...
3.10.2012 14:09:30   109.107.210.xxx 20
tak třeba problémy s videem nemáš, třeba piješ metanol a nevidíš ;-)

buď konkrétní a napiš, co přesně jsi "korigoval", protože já nepsal nic o ITX (ty se do HTPC až na výjimky naprosto marginálních "shuttle" krabic nedávají) - to sis jaksi "vydedukoval" sám.

Ptal jsem se tě, jak nacpeš do +/- 1U skříně dedikovanou grafiku. Na to jsi mi neodpověděl.
3.10.2012 13:41:36   91.237.168.xxx 14
Ked citam toto ohladom podpory videa... http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/intel-hd-graphics-4000-2500_7.html ale aj ine clanky tak si myslim, ze ma chces iba tak vynervovat... a tu novinku som pozeral, mam omnoho omnoho mensi PC s Ci2 a HD5570....
3.10.2012 14:17:04   109.107.210.xxx 41
tak např.

http://diit.cz/clanek/intel-hd-graphics

(ano, uznávám, je to starší verze HD grafiky a procesoru)

Ale rovnou tvrdím, že AMD (ATI) do videa dělá přes 20 roků a ty jejich vizuální výsledky jsou podle mého prostě z celé trojky dlouhodobě nejlepší.
2.10.2012 13:25:18   195.39.52.xxx 25
Zkousel jsi na tom prehravat i Blu-ray a Blu-ray 3D? Pokud ano, prosim o screen.
3.10.2012 08:22:57   109.107.210.xxx 50
jestli to bylo na mně, tak:

BR - ano, bez problémů akcelerováno grafikou
BR3D - ne, nemám tuto technologii a ani ji neplánuji koupit, považuji ji za slepou větev.

P.S.: přehráváno na poslední verzi XBMC/Win7 Pro OEM.
3.10.2012 09:15:46   89.24.54.xxx 00
Muzu teda poprosit o ten screen?
3.10.2012 18:54:48   88.101.38.xxx 20
nějak jsem ztratil chuť ti dávat nějaké screeny.
4.10.2012 08:42:06   193.179.146.xxx 02
To se nedivim...
2.10.2012 10:22:32   193.84.252.xxx 170
Na levné PC, kde si zobrazíš víc než plochu je to celkem solidní. Ne každý potřebuje velký výpočetní výkon. Takže své uživatele si to určitě najde
2.10.2012 10:23:42   212.4.138.xxx 141
To zalezi co mas v soucasnosti za stroj a co nanem delas.
Me to oslovilo - v soucasnosti mam desktop jen Athlon X2 na 3Ghz, 2GiB RAM a 7600GT. Nejsem narocny hrac, ale obcas se vykon/vice jader hodi...

Pokud bude A10-5800K do 3000, deska s A85 take kolem 2500-3000 tak si udelam vanocni darek ;-)

Pokud mas samozdrejme i5 tak duvod k upgradu nemas
2.10.2012 10:25:51   193.84.252.xxx 81
Já jedu na Phenomu II X4 965 3,4@4 GHz. Tohle chci jako PC pro přítelkyni, pak pro sebe v mini-ITX provedení na LANky a šikne se to rodičům jako primární stroj, v podstatě jen brouzdají po internetu + office. Na dvou displejích a třetí bude krmit televizi, kde si třeba pustí film
Defaultně na to budu rvát nějaký lepší chaldič + možnost přetaktování CPU i GPU potěší.
2.10.2012 14:58:58   90.182.205.xxx 55
A k cemu jim ten vykon bude? Sorry, ale na to, co popisujes (net, video, office) bohate postaci treba Celer 550 + pasivni HD 6570, coz se da sehnat za necelych 2500,- a ten usetreny rozdil radeji vrazit do pameti nebo SSD (protoze az jim tam namontujes nejaky usporny HDD "green", "eco" atd., tak z toho PC budou stejne hlemyzdi).
2.10.2012 10:21:12   80.65.176.xxx 260
Nešlo by prosím porovnat výkon CPU i GPU části s nějakými diskrétními komponenty, co jsou na trhu? Něco, co plus mínus každý zná, co se hodně prodává... (CPU i3, GPU 7750). Mně jako pouze občasnému čtenáři by to pomohlo.
2.10.2012 11:13:10   193.84.252.xxx 26
Tady je srovnání Llana, Trinity a Core i3 Sandy Bridge: http://www.tomshardware.com/reviews/a10-5800k-a8-5600k-trinity-apu,3241. html
2.10.2012 10:38:08   89.103.133.xxx 199
- s prehledem zvladne vsechno, co na nej familie nalozi a decka budou vyrvane z herniho vykonu...a vsechno za dobrou cenu/de facto usetrene 2k za diskretni GK
- ruku na srdce, na co Vam je supr mupr proc. vykon Intelu, kdyz jeho grafika uz ani nekulha, spis se plazi za timhle AMD APU
2.10.2012 10:44:34   193.84.252.xxx 338
Ale můžou si na Intelu rychle spočítat PI na miliardu desetiných míst!
2.10.2012 14:24:20   80.251.245.xxx 133
pokud chci hrát hry koupím si na to odpovídající hardware, pokud hry nechci tak IGP Intelu stačí na cokoliv.
Nějaký AthlonII s HD6670 vyjde cenově na stejno a máš lepší herní výkon. A potom je hold otázka - záleží člověku na spotřebě, nebo na herním výkonu za rozumný peníz.
2.10.2012 10:47:04   89.103.133.xxx 115
Zaatharen napsal:
Ale můžou si na Intelu rychle spočítat PI na miliardu desetiných míst!


ano, na to jsem zapomel... asi tak by mozna znela vazne minena odpoved nejakeho psycho geeka odtrzeneho od reality
2.10.2012 12:16:59   89.103.133.xxx 91
kapa napsal:
HD 7750 ma spotrebu 44W, bezny procesor ma realnu spotrebu medzi 20-40W / pentium, Ci3/.... tak neviem aky je problem poskladat vykonnejsie a uspornejsie riesenie, HD7750 aspon potiahne hry na fullHD, hoci s nejakym obmedzenim mensim... bohuzial Trinity na FullHD nepotiahne toho vela... spotreba 110W, cena okolo 2800-3000 CZK, vykonnejsia grafika HD6670 stoji cca 1300-1500 czk, omnoho vykonnejsia HD7750 stoji 2200-2400 czk...., cize je to pekne ale nieje to jedine ani najlepsie riesenie, len jedno z mnoha.... osobne HD7750 lowprofile je ako stvorena do malych PC, vykon na FullHD a spotreba 44W je uzasna...


"vykonnejsia grafika HD6670 stoji cca 1300-1500 czk,"
- tu cenu zvednete na cca 2000,-, jelikoz Vami zminovana cena plati pro DDR3 verzi 
- A10 se - co se tyce IGP - rve s 6570.. ale take DDR5 !!!
- takze spise ten HD 7750, ktery ale po nic moc nVidia predstavenich opet stoupa k 2400,- s DPH
2.10.2012 12:26:35   109.107.210.xxx 52
přesně, nemohoucnost nvidie v tomto segmentu je otřesná. Ty 7750 byly v pohodě už za 2 litry.
2.10.2012 14:26:45   195.39.52.xxx 35
Ty jsi opravdu legracni, takze za posledni mesic AMD zlevnovalo grafiky 2x a ty se nam tady snazis nacpat, ze diky "konkurenci" nVidie sly ceny HD7750 nahoru?
2.10.2012 21:53:29   88.101.38.xxx 42
podívej se na průběh cen a pak mudruj.
2.10.2012 15:10:21   90.182.205.xxx 64
Zajimave, podle recenzi je HD6570 s DD3 o cca 30 % rychlejsi nez IGP v A10 pri vypnutem AA, pri zapnutem je A10 dokonce pomalejsi o cca 50 %. Takze sorry, ale tohle urcite neni grafika pro hry a dedikovana HD6570 + "klasicky" procesor se me osobne stale jevi jako lepsi volba.
2.10.2012 15:24:28   91.237.168.xxx 40
ano HD6670 stoji tak malo, ale nieje slabsia ako ta v Trinity A10 a chcem vidiet test ktory ma presvedci o opaku, s GDDR 5 je HD6670 vykonnejsia o 20 percent... vykon je +- na urovni HD6570 za 50 eciek, niekde troska lepsia, niekde nie... bohuzial, kukni testy... posledna veta v tomto teste... http://www.rage3d.com/reviews/fusion/amd_a10_5800k_launch_review/index.php?p=5 cely testik je pekny...
2.10.2012 18:32:50   213.160.171.xxx 51
Zdravím ťa kapa.
Domnievam sa, že low-end dGPU sa opäť postupne cenovo prispôsobia a napr. také HD6670 určite ešte pôjdu cenou dole k terajšiemu low-endu a potom to zrejme bude nejak takto podobne vypadať:

zdroj: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/amd-a8-3870k_7.html#sect0

Kde aj čísto dvojadrový Intel Pentium G850 2.9GHz + AMD Radeon HD6670 v hrách predčil AMD A8-3870K 3.0GHz ako aj OC verziu AMD A8-3870K @ 3.6GHz/960MHz, ktorá zrejme odpovedá cca. výkonu AMD Trinity A10-5800K.

Teraz sa Radeon HD6670 s DDR3 pamäťami začína pohybovať na od nejakých 1297 CZK s DPH a s GDDR5 od nejakých 1832 CZK s DPH.
2.10.2012 22:04:08   91.237.168.xxx 10
Aj ja ta zdravim... Jasne, snazim sa byt iba takou malou opoziciou, proste ze alternativ mame dost a podla mna aj v desktope vyhodnejsich... ja osobne som radsej zatial klasik, radsej silnejsi procesor so slabou gtafikou a s moznostou upgrade na vykonnejsie GPU... ale nech si kazdy vyberie... mozno na 28n uz konecne AMD APU presvedcia aj mna..
2.10.2012 12:29:39   89.103.133.xxx 10
tynyt napsal:
přesně, nemohoucnost nvidie v tomto segmentu je otřesná. Ty 7750 byly v pohodě už za 2 litry.


- jojo, VTtx3D byla pod 2000,-.. ale bohuzel uz za tu cenu neni..
2.10.2012 13:26:47   31.130.165.xxx 90
Pre tento procesor su idealne itx dosky,pritom vyrobci itx uplne ignoruju.
Naco mi je k tomuto cpu doska s 3way sli a podobne blbosti ktore nik nevyuzije.Clovek co planuje kupit tento procesor urcite neplanuje kupovat 3 GK do sli/crossfire.
2.10.2012 14:22:50   89.103.133.xxx 11
kapa napsal:
tak bohuzial Trinity nezvlada hranie lepsie ako uplny lowend HD6570, maju cca rovnaky vykon, HD6570 stoji 50 euro...


- HD6570 DDR5 za cca 1300,-Kc/50Euro ?! ukazte kde, hned pro ni bezim
- protoze s touto kartou je Amd Apu srovnavano, ne s DDR3 verzi
- takze min. cena za diskretni GK porazivsi Amd Apu je +1850,- Kc za HD6670 DDR5
2.10.2012 14:29:31   92.245.194.xxx 21
i am dissapoint
2.10.2012 14:41:52   89.103.133.xxx 11
Leppard napsal:
Ty jsi opravdu legracni, takze za posledni mesic AMD zlevnovalo grafiky 2x a ty se nam tady snazis nacpat, ze diky "konkurenci" nVidie sly ceny HD7750 nahoru?
http://www.czc.cz/sapphire-hd-7750-1gb-gddr5/103839/produkt?q-category-id=9ht0msjf58gnva96n24a7t1057&q-c-0-f_2027483=sRadeon+HD+7750

- za posledni 2 tydny zdrazila tato GK o 4,2%
- USD za tu dobu posilil o 1,8%
- takze bude je chyba u CZ shopu...
- nebo nic nenuti obchodniky prodavat Amd GK levneji..
>
2.10.2012 14:51:31   195.39.52.xxx 16
Aha, takze zmena 4,2% - 1,8% = 2,4% - to je opravdu drasticka reakce na neschopnost nVidie.
2.10.2012 22:01:15   88.101.38.xxx 41
můžeš mi říct, kde tě učili odečítat procenta? (abych věděl, kde produkují matematické ignoranty) Díky.
3.10.2012 09:18:49   89.24.54.xxx 13
Kdyz jde nahoru cena a zaroven vstupy, realny narust ceny je % vyjadrenim, ktere jsem uvedl.

Nicmene verim, ze v tvem paralelnim vesmiru to je uplne jinak, "inteligente".
3.10.2012 12:59:51   109.107.210.xxx 31
v mém vesmíru je to 2,33%.

Možná by stálo za to uvědomit si, ty náš milý "profesore", že základ pro to tvé "odečtení procent" není stejný, protože těch 1,8% bys měl správně odečítat až od hodnoty zdražení (tj. 104,2%) abys získal reálnou hodnotu zdražení očištěnou od kurzových pohybů. A onen výsledný poměrový ukazatel je pak poměr ceny korigované ku základní ceně před zdražením.

Jistě budeš namítat, že 2,33% a 2,4% je skoro totéž. Není, matematika je exaktní věda, narozdíl od plácání tvých nesmyslů po diskusích.
3.10.2012 14:46:39   193.179.146.xxx 03
Pokud uz teda chces nekoho poucovat o %, mel by sis to sam spocitat presne.

Na druhou stranu, to co jsi popsal je celkem pekny blabol, a dle tveho "vypoctu" to dela 2,3576% a ne tebou uvedenych 2,33%, jsi proste "tydyt"
3.10.2012 18:44:20   88.101.38.xxx 20
počítal jsem to rychle z hlavy, je tedy možné, že jsem udělal numerickou chybu (to se stává). Ale díky, žes pochopil a uznal, že jsi to počítal systematicky blbě.

P.S.: urážkami to fakt nevylepšíš.
4.10.2012 08:42:48   193.179.146.xxx 01
Je celkem legracni, ze se ohanis urazkami - mozna by sis mel sam po sobe cist vlastni posty.
4.10.2012 12:54:03   109.107.210.xxx 10
Citace:
Ty jsi opravdu legracni, takze za posledni mesic AMD zlevnovalo grafiky 2x a ty se nam tady snazis nacpat, ze diky "konkurenci" nVidie sly ceny HD7750 nahoru?


jen jestli jsi s tím nezačal ty sám.
4.10.2012 08:48:48   193.179.146.xxx 01
Jeste jedna vec - hlavne, ze se ohanis matematikou jako exaktni vedou a sam to pocitas jen priblizne...chytracku...
4.10.2012 12:54:35   109.107.210.xxx 01
udělal jsem chybu v setinách a nemám problém se k ní přiznat.
2.10.2012 14:56:40   89.103.133.xxx 23
Leppard napsal:
Aha, takze zmena 4,2% - 1,8% = 2,4% - to je opravdu drasticka reakce na neschopnost nVidie.


- ne, souhlasim..
- tim pravym dukazem neschopnosti nVidie jsou vysledky a ceny GTX640 a GTX 650
2.10.2012 14:59:06   195.39.52.xxx 80
Pokud se za tu cenu prodavaji, byli by blazni, kdyby zlevnovali.
2.10.2012 15:04:49   89.103.133.xxx 32
Leppard napsal:
Pokud se za tu cenu prodavaji, byli by blazni, kdyby zlevnovali.


- "...pokud..."
- 640tka byl takovej trhak, ze to tomuto serveru nestalo ani za samostatnou recenzi
- a 650tka je "kralem" pomeru cena/vykon - 7750 porazi o 2% s cenou o 11% vyssi...
- takze asi tak ...
2.10.2012 15:10:58   195.39.52.xxx 42
Podivej se na Alzu, 650-ka je tam prodavanejsi nez 7750-ka.

Ona je tam teda prodavanejsi i 670-ka...takze asi tak.
2.10.2012 21:56:47   88.101.38.xxx 51
to je ale úměrné blbosti kupců, ne?
3.10.2012 09:22:38   89.24.54.xxx 21
Ano, samozrejme, napr.v czc to vychazi naopak, tam nakupuji lide s jinou diagnozou, vysledek je stejny.
2.10.2012 15:58:56   89.103.133.xxx 41
Leppard napsal:
Podivej se na Alzu, 650-ka je tam prodavanejsi nez 7750-ka.

Ona je tam teda prodavanejsi i 670-ka...takze asi tak.


- mno Alza je sice "vyzivny" zdroj informaci
- pro me je ale dulezitejsi JPR
- diskretni grafiky 59.3% nVidia, 40.3% Amd - Amd ziskalo 2,5% na ukor nVidie
- celkovy graficky trh 2011 - Amd 24.8, nVidia 15.7, zbytek Intel
- takze asi tak
3.10.2012 09:28:03   89.24.55.xxx 33
Na to s jakym skluzem prisla nVidia na trh s novou generaci grafik je to ukrojeni trhu ze strany AMD jednim slovem impozantni.

Zajimave je, ze na to, jake ma AMD skvele produkty ma narozdil od ostatnich velke problemy udrzet hospodareni alespon par metru pod hladinou.
3.10.2012 14:05:22   109.107.210.xxx 21
To jen hovoří o stádnosti zákazníků, kteří si místo normálního výkonného lowendu od AMD koupí naprosto nevýhodný konkurenční produkt nvidie..

A když dojdou argumenty, tak poukážeme na to, že AMD je v červených číslech, to určitě zabere.. Běž si raději zopakovat "procenta."
3.10.2012 14:36:17   193.179.146.xxx 22
Na tve radoby argumenty neni treba vubec reagovat, s temi % jsi me vazne pobavil...

Ne nadarmo ti na jinych webech rikaji "tydyt"...
3.10.2012 18:53:45   88.101.38.xxx 03
co na to říct. Asi jen to, že lidi tvé úrovně mě fakt urazit nemohou. Na těch tvých webech se pravděpodobně scházejí i podobně postižení.

Pokud jsou to "rádoby argumenty", jistě nebude pro tebe problém je rychle vyvrátit (a když i zde na PCT je produkce nvidie v tomto segmentu označena za nevýhodnou, tak na tom asi něco bude). Anebo je to jinak a ty se snažíš jen neztratit glanc. Nejsi náhodou politik? Chováš se a vystupuješ jako oni.
4.10.2012 08:44:11   193.179.146.xxx 20
Chapu, ze pokud s tebou zacne nekdo komunikovat stylem, ktery je ti vlastni, tak se ti to nelibi...jak jsem psal vyse, staci si projit tve posty.
4.10.2012 13:24:01   109.107.210.xxx 12
Je to přesně naopak - já si jen nenechám líbit narážky typu "jsi legrační."

Krávy jsme spolu nepásli a pokud chceš, abych s tebou jednal slušně, tak bys měl začít sám u sebe.

Já nemám problém diskutovat věcně, ale jaksi se vám to tu hoši prostě dlouhodobě nedaří (to je možná daň za to neustálé zdejší "oDDborníkování" - vám už ani nepřijde, že se chováte pohrdavě)
5.10.2012 09:20:14   91.237.168.xxx 21
Jediny oDDbornik si ty, pchas sa niekde kde je ti dobre.... dnes som cital ten tvoj vyplach na oDDbornom webe, no pekne, co povedat...
9.10.2012 09:01:26   109.107.210.xxx 00
Ano, dovolil jsem si mít jiný názor, než veličenstvo kapa. A proto je to "výplach". Význam příspěvku, na který jsi reagoval, jsi asi nepochopil.

Za takové chování bys normálně v hospodě dostal do nosu, v běžném životě by s tebou nikdo nemluvil, protože bys byl označen za hrubiána a nevychovance. A nedokážu si představit, že někdo jako ty prodává počítače (jak ses tady někde prsil) - i když stav slovenského ICT je vpravdě tristní dlouhodobě a napříč všemi segmenty, takže možné je asi vše. Ale třeba to je jen internetová kompenzace tvého ušlápnutého ega..
2.10.2012 16:17:57   89.103.133.xxx 01
kapa napsal:
ano HD6670 stoji tak malo, ale nieje slabsia ako ta v Trinity A10 a chcem vidiet test ktory ma presvedci o opaku, s GDDR 5 je HD6670 vykonnejsia o 20 percent... vykon je +- na urovni HD6570 za 50 eciek, niekde troska lepsia, niekde nie... bohuzial, kukni testy... posledna veta v tomto teste... http://www.rage3d.com/reviews/fusion/amd_a10_5800k_launch_review/index.php?p=5 cely testik je pekny...
http://www.rage3d.com/reviews/fusion/amd_a10_5800k_launch_review/index.php?p=3

- A10 je srovnavana s 6670DDR5, ano 6670DDR5 je vykonejsi
- testy 6670 DDR3 nejsou moc caste
http://tech2.in.com/reviews/graphics-cards/his-hd-6670-1gb-ddr3-graphics-card/231692
- takze bohuzel zadnych tebou zminovanych 20%, DDR5 je rychlejsi o 30-60% !!! v zavislosti na testu
- o 6570 DDR3 se tim padem nema cenu ani bavit
>
2.10.2012 16:25:47   89.103.133.xxx 12
l.jelinek napsal:
Zajimave, podle recenzi je HD6570 s DD3 o cca 30 % rychlejsi nez IGP v A10 pri vypnutem AA, pri zapnutem je A10 dokonce pomalejsi o cca 50 %. Takze sorry, ale tohle urcite neni grafika pro hry a dedikovana HD6570 + "klasicky" procesor se me osobne stale jevi jako lepsi volba.


- dejte prosim odkaz, kde 6570 DDR3 porazi A10, diky
2.10.2012 16:45:46   91.237.168.xxx 61
neporaza, ale ma cca rovnaky vykon /pozri jeden cesky web kde je recenzia aj s tou grafikou, nemozem to tu dat.../ a stoji par šupiek... a na hranie aj tak je potrebne nieco lepsie a kto sa nehraje tak dat 3000 za procesor so zbytocnou grafikou je blbost, nemyslis?...
2.10.2012 20:13:44   88.83.176.xxx 00
Koukal jsem na Diit.cz, kde je prevzaty graf z nemeckeho ComputerBase

http://diit.cz/clanek/amd-vydava-trinity

V grafu je zobrazeny vykon samotne A10 a toho sameho APU sparovaneho s HD6570 (sice bez udani typu pameti, ale pokud kouknu na specifikace u prodejcu, jine pameti nez DDR3 u 6570tek nevidim).
2.10.2012 17:35:02   89.103.133.xxx 21
kapa napsal:
neporaza, ale ma cca rovnaky vykon /pozri jeden cesky web kde je recenzia aj s tou grafikou, nemozem to tu dat.../ a stoji par šupiek... a na hranie aj tak je potrebne nieco lepsie a kto sa nehraje tak dat 3000 za procesor so zbytocnou grafikou je blbost, nemyslis?...


- uz jsem to asi nasel, tam je 6570 "krmena" i5-2300, ze?
- nakonec jsem nasel trochu srovnatelny cisla - 6670 DDR3 krmena Phenom X6 1090T dava ve 3DMark Vantage Perf 4533 bodu
- tady jim A10 dava 6240 bodu
- tak a ted muzeme mudrovat...
2.10.2012 19:56:15   91.237.168.xxx 12
HD5570 s DDR3 o dost porazila LLano, HD6570 je lepsia tak neverim, ze bude HD6570 DDR3 o tolko slabsia ako trinity, ja pocitam +- gambrinus, max 10 percent, asi si pleties nejake cisla z roznych merani.... ked kuknes toto, dufam, ze ti to tukne... http://www.anandtech.com/show/4476/amd-a83850-review/6 proste Trinity a HD6570 maju cca rovnaky vykon, grafika cca 50 euro hodnota..., zalezi uz len od pameti, kolko do nich investujes, ake rychle kupis... ale taktovat mozes aj HD6570...
2.10.2012 19:13:48   141.170.128.xxx 20
Zdravím, je už někde srovnání těchto dvou grafik Radeon HD 7660D a Intel HD 4000 ?
2.10.2012 22:04:49   88.101.38.xxx 20
intel dostal na prdel o cca 25%-30% (pokud se pamatuju dobře)
2.10.2012 19:25:14   178.77.238.xxx 10
3DMark 06 pri jakem rozliseni byl testovan? Nikde se toho nemohu dopatrat. Diky za info.
3.10.2012 09:38:34   93.91.246.xxx 20
Všechny 3DMarky jsou testovány v jejich implicitním nastavení. Pro 3DMark 06 je to rozlišení 1280 × 1024, pokud se nepletu.
2.10.2012 20:42:23   178.77.238.xxx 10
Vlastnim AMD Athlon dual core 4850e 2,5 GHz + ATI HD5770. Polepsim si (jak ve hrach, tak ve vykonu procesoru) o dost, kdyz poridim nejvyssi model A10-5800K? Nebo mam radeji koupit napr. i5-3350P + moji HD5770?
Predem dekuji
2.10.2012 21:17:51   90.179.1.xxx 11
Našel jsem Trinity skladem v ČR. Model A10-5800k mají za 2800kč, což je hodně dobré. Dobře taky vypadá dvoujádro A4-5300 za 1200kč, jen by mě zajímal výkon. Cena vypadá perfektně, co říkáte?
2.10.2012 21:18:51   90.179.1.xxx 20
málem jsem zapoměl.

zde je odkaz.

http://eshop.pc-rescue.cz/komponenty-it-procesory-amd-socket-fm2_c12718.aspx?OrderBy=SipPrice
2.10.2012 22:05:38   88.101.38.xxx 21
to je už skladem docela dlouho, problém jsou zatím desky.
3.10.2012 13:44:33   213.81.202.xxx 46
Intel v teste radsej neni...a vsetci vieme preco

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

60 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 26.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.