Kolik jader CPU potřebujete - 35 her prověřeno | Kapitola 14
Seznam kapitol
Kolik jader procesoru dokáží využít hry je jedna z nejčastějších otázek kolem herních počítačů vůbec. Mnoho let se traduje zažité dogma, že hry jsou většinou jedno-vláknové aplikace, a stačí pro ně dvoujádrový procesor. Je to stále pravda, nebo se již moderní tituly posunuli nějak dál? V pětatřiceti hrách jsme to pro vás otestovali...
Pevně doufám, že jste se v záplavě obrázků neztratili a jste připraveni na závěrečné shrnutí. Pokud jde o otázku, zdali stále stačí dvoujádrový procesor pro hraní her, tak je z výsledků odpověď zřejmá - pro většinu her ano. Téměř všechny starší tituly, ale také významná část těch nejnovějších, si stále vystačí s výkonem dvou jader CPU. I když je vidět určitý posun k používání více než jednoho/dvou jader procesoru, stále je to ještě málo na změnu pohledu na věc.
Závěrečné skóre hovoří jasnou řečí, potřeba více jader v CPU než dvě byla zaznamenána ve dvanácti hrách, proti tomu si s dvoujádrem vystačí dvacet tři her. Méně náročné tituly tedy vítězí se stoprocentní převahou. I přesto je ale dvanáct her, využívající více než dvě jádra celkem úspěch, čekal jsem méně.
Pro herní počítač vám tedy bude rychlé dvoujádro stačit, vzhledem k novým hrám a věcem příštím, bych ale stejně doporučil tříjádrový procesor a vyšší. Phenomy II X3 stojí dnes doslova pakatel, a nové Athlony II X4 ještě méně. I přesto jak náš test dopadl, budu i nadále doporučovat do herních PC, čtyřjádrové procesory. Dvě další jádra si kromě her své uplatnění najdou, a rezerva ve výkonu se vždy hodí. Vždyť čtyřjádra nikdy nebyla tak levná, proč tedy při upgradu neutratit peníze rovnou za čtyřjádro.
V polovině roku 2009, těsně před příchodem nové generace DX11 grafických karet, je tedy situace víceméně stejná jako několik let zpět. Uvidíme zdali se nyní s příchodem Windows 7, DirectX 11 a DirectX Compute něco změní a my se dočkáme i více her podporující více než dvě jádra v CPU. To zjistíme za rok u obdobného testu.