Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Kolik jader CPU potřebujete - 35 her prověřeno
Kolik jader CPU potřebujete - 35 her prověřeno
autor: Z. Obermaier , publikováno 21.9.2009
Kolik jader CPU potřebujete - 35 her prověřeno

Kolik jader procesoru dokáží využít hry je jedna z nejčastějších otázek kolem herních počítačů vůbec. Mnoho let se traduje zažité dogma, že hry jsou většinou jedno-vláknové aplikace, a stačí pro ně dvoujádrový procesor. Je to stále pravda, nebo se již moderní tituly posunuli nějak dál? V pětatřiceti hrách jsme to pro vás otestovali...


Kolik jader CPU potřebujete - 35 her prověřeno

Pevně doufám, že jste se v záplavě obrázků neztratili a jste připraveni na závěrečné shrnutí. Pokud jde o otázku, zdali stále stačí dvoujádrový procesor pro hraní her, tak je z výsledků odpověď zřejmá - pro většinu her ano. Téměř všechny starší tituly, ale také významná část těch nejnovějších, si stále vystačí s výkonem dvou jader CPU. I když je vidět určitý posun k používání více než jednoho/dvou jader procesoru, stále je to ještě málo na změnu pohledu na věc.

Závěrečné skóre hovoří jasnou řečí, potřeba více jader v CPU než dvě byla zaznamenána ve dvanácti hrách, proti tomu si s dvoujádrem vystačí dvacet tři her. Méně náročné tituly tedy vítězí se stoprocentní převahou. I přesto je ale dvanáct her, využívající více než dvě jádra celkem úspěch, čekal jsem méně.

Pro herní počítač vám tedy bude rychlé dvoujádro stačit, vzhledem k novým hrám a věcem příštím, bych ale stejně doporučil tříjádrový procesor a vyšší. Phenomy II X3 stojí dnes doslova pakatel, a nové Athlony II X4 ještě méně. I přesto jak náš test dopadl, budu i nadále doporučovat do herních PC, čtyřjádrové procesory. Dvě další jádra si kromě her své uplatnění najdou, a rezerva ve výkonu se vždy hodí. Vždyť čtyřjádra nikdy nebyla tak levná, proč tedy při upgradu neutratit peníze rovnou za čtyřjádro.

V polovině roku 2009, těsně před příchodem nové generace DX11 grafických karet, je tedy situace víceméně stejná jako několik let zpět. Uvidíme zdali se nyní s příchodem Windows 7, DirectX 11 a DirectX Compute něco změní a my se dočkáme i více her podporující více než dvě jádra v CPU. To zjistíme za rok u obdobného testu.



Tagy: CPU  dual-core  quad-core  hry  jádro  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.9.2009 06:13:23   68.81.235.xxx 269
Velice povedeny test. Taky souhlasim se zaverem Zdenka. Kdybych delal upgrade tak bych sahl alespon po trijadru ale kdyz ja jsem upgrade jiz udelal, taky mohu zustat v klidu protoze jsem vybral dobre, dle testu.
21.9.2009 07:25:26   93.99.22.xxx 3346
Já nesouhlasím, minule se jasně ukázalo, že například v GTA IV v 1920x1200 v high detailech C2D podávalo větší výkon než 4jádra. http://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke -karty/12581-vliv_cpu_na_herni_vykon_12-jedno_gpu?start=12

Jako je pěkný, že hra dává na 4jádru 180fps a na dvoujádru 150fps a člověk by mohl nabít dojmu, že 4jádro je lepší, ale jakmile se hra dostane k hranici hratelnosti +- 30fps, pak je 99,9% na grafice a 4jádro není vůbec potřeba, jen to žere proud.
Minule se Obr vyjádřil v tom smyslu, že je 4jádro dobré jen tam, kde je CF nebo SLI a jinak není potřeba. Prostě to tak bylo je a dlouho ještě bude. Grafický výkon by musel ještě o dost narůst, aby se změnil poměr zatížení CPU/VGA, možná 5870 už bude mít výkon na změnu, ale se současnýma singl grafikama je 4jádro nepotřebné.
21.9.2009 10:01:32   193.84.46.xxx 264
Ano, pokud nestíhá grafika, tak je CPU naprd, ale to neznamená, že CPU, zvlášť v GTA IV nemá význam.
21.9.2009 13:00:41   93.99.22.xxx 2027
Ty to po mě nečteš ??? Přečti si to ještě jednou, podívej se na ten graf co je na té stránce s hrou GTA4 a jasně tam uvidíš, že 4jádro opravdu význam nemá! Jakmile se zvednou nároky (rozlišení, detaily) hra klesne s fps a už je to jen o grafice, teď beru v úvahu rozumné dvoujádro C2D 8400 nataktované na 3,6 - 4,0GHz ne athlonX2 4400+ a podobné starší slabší procesory.
Jako pokud bych kupoval PC pro sebe (nepotřebuji ho), koupil bych si 4core Xeon, ale čistě na hry pořád ještě 2jádra stačí. Příklad: Pokud by si měl 20k na herní PC a ty by si kupoval core i7+desku+RAM a já C2D+desku+RAM zbude mi víc na VGA a v grafickém výkonu tě podělám a to vždycky = i když bude vyčleněno 15k, 30k, 40k zkrátka nejhlavnější je grafika a to je fakt.
21.9.2009 14:39:13   212.158.134.xxx 105
1. Je to testovane ve starickych Windows XP 32bit, tenhle systém ma sam o sobe potize vyuzit 4 jadra, v Windows 7 x64 bude rozdil 2 vs 4 jadra vetsi.
2. "Rozumne 2 jadro" tak na 3,6 - 4 Ghz - ne kazdej taktuje, a na zakladni frekvenci (treba 2,66) bude vetsi rozdil mezi vykonem 2 a 4 jadra (u GTA 4 rozdil mezi 2 a 4 CPU bezicim na 4GHz prakticky zanika, ukrmi to i vysoko takotovane 2 jadro, pokud nemate zrovna quadSLI)
3. S tou spotrebou to nejni tak hrozne, moderni CPU povypinaj / podtaktuji nepouzivana jadra. Pentium D 820 i Q6600 mi ve Win XP zrala vic nez i7 920 ve Windows 7 pri beznem provozu.
21.9.2009 19:30:37   82.117.156.xxx 925
1) Aha takže si na PC nahraju 64bit OS, abych na něm mohl provozovat 32bitové aplikace = hry. To je inteligentní řešení, opravdu to musí člověku myslet, když něco takového vymyslí nehledě na to, že nemáš pravdu, je úplně jedno jaký OS zvolíš, pořád dopadneš stejně, testujeme hry a OS s tím nemá nic společného, takže fps bude třeba odlišné ale v poměru 2 vs. 4 jádra úplně stejný jako na těch XPčkách.
2) C2D E8400 má na základní frekvenci 3GHz ne 2,66 a už ty 3GHz jsou skoro dostačující
3) spotřeba http://www.nejmenovany web.cz/pc-a-komponenty/procesory-a-pameti/intel-core-i7-920-940-revoluce-v-ramci-evoluce-vykon-testy-7.html rozdíl v zátěži 100W, ne dík
Zkrátka to neukecáš , čistě na hry opravdu není potřeba 4jádro.
13.1.2010 01:21:20   82.208.34.xxx 00
mam E8500 na 4.25(8.5x500) a Q9650 na 4.0 (9x445) GHz.Vpodstate takto taktovane E8500 je vykonnejsi a PLNE dostacujici na cokoliv.4Jadro ZATIM nema ve hrach vyznam.Jedine co je pri techto CPU dulezite je vykon graficke karty.64 bit OS + 32 bit hry MAJI smysl zvlaste pokud takove hry spoustite z 64 bit RAMdisku.Az na par vyjimek jako Crysis temer ZADNE hry nevyuziji 8, natoz 16 ci 24 GB, obvykle je to sotva 1 GB.Samozrejme 64 bit hry na 64 bit OS s 64 bit CPU by bylo idealni.Je hezke, ze hra vytizi 3-4 jadra na/pod 50%, ale je to to same jako by vytizila 2 jadra na az 100% = 3 nebo 4 jadra jsou ZBYTECNA.Pokud se podivame na test CF ci SLI je situace vpodstate bohuzel stejna a tech par fps navic za to nestoji, muze vsak byt rozhodujici pouziti vyspelejsi technologie CPU, to kdyz nekdo porovnava E8xxx s Core i7 u TRI SLI apod.Jako idealni se jevi E8500 na 4.0 s 16 GB (12-14 GB RAM diskem) , RAID 0 s alespon 2x Barracuda 7200.12 a HLAVNE ATI 5870.Samozrejme Core i7 je good, ale cena 4 GB DDR3 modulu je neprijatelna.BTW, pokud chcete mit u S775 4 moduly, NEKUPUJTE pameti nad 1333 MHz.Oznaceni desek DDR3 2200+ je PODVOD - nikde se jiz neuvadi, ze to chodi (ci presneji MUZE chodit) jen s 2 moduly!Samozrejme chvala autorovi, peknej clanek!
18.2.2010 13:48:30   212.158.134.xxx 00
1) jsem neřešil x86 vs x64 jestli jsi si nevšiml, jen podotýkám, že W7 uměj lépe použivat vícejádrové procesory než Win XP, ono by bylo smutné, kdyby to tak nebylo (přeci jen nějakejch pár let mezi výdaním XP a 7 bylo, a vývoj xCPU docela pokročil).
Testujeme hry a OS s tím nemá nic společneho ) Aha, tak proč pod různými OS na stejném HW dostanu poraždé o kus jiné výsledky? Zajímavé
2) 3 Ghz a 4 Ghz na C2D je sakra rozdíl. S tím, že na 85 % her stačí 3 Ghz 2 jadro se dá souhlasit i dnes.
3. testy spotřeby jsou asi hodně přibližné, co web to jiné hodnoty (test je i na SVHW, EXHW, PCT, DDW, TOMnejmenovany web... a pokaždé je to +- 20W jinak.) A opět a řesil jsem spotřebu v klidu, tj. chvíle kdy se použijí "šetřivé" funkce. To pro zátež samozdřejmě neplatí.
21.9.2009 07:12:57   193.85.228.xxx 35
zajímalo by mě váš názor na hyperthreading u cpu i7 920 - je to k něčemu ? na PC hraji převážně hry.....
21.9.2009 11:22:30   93.99.22.xxx 91
HT hry v převažující většině brzdí, pokud budeš mít hry jako prioritu, pak HT vypni u většiny z nich ti to přidá fps.
21.9.2009 07:36:13   88.100.105.xxx 82
Osobně bych UT3 zařadil do levého sloupce k dualcore v tomto testu. Je sice pravda, že víc jader neuškodí, ale ...
21.9.2009 07:40:33   86.49.64.xxx 30
Dobra prace, v teto souvislosti bych jeste navrhoval na 4core-recommended hrach otestovat SMT u core i7 - priradit aplikaci dve fyzicka a na ne vazana virtualni jadra a porovnat vykon/zatizeni. Nejen ja tomu SMT v hernim pouziti stale nejak neverim...
21.9.2009 07:51:59   212.27.219.xxx 162
Opet citim potrebu neco napsat. Neberu Vam, ze to co jste nameril je nejak spatne. Hra vytezuje procesor i takto. Ale realita pri hrani je jina. V pokrocile bitve s mnoha AI jednotkami na mape se hra daleko svizneji hraje na ctyrjadru nez na dvoujadru. Bezne je i 2x vyssi rychlost simulace, takze hra je na ctyrjadru mene 'zabrzdena' (sledovat to lze vytukanim prikazu ren_ShowNetworkStats do konzole). Z vlastni praxe napr 1 herni sekunda netrva 6-7 realnych sekund, ale 'pouze' 3. Coz je rozdil. Dvoujadro bych tedy k teto hre nedoporucoval. Ale kdyby to vyvojari zoptimalizovali lepe, nikdo by se nezlobil.
21.9.2009 07:56:07   84.42.172.xxx 40
Ja byl hlavne vzdycky toho nazoru, ze SupCom je od zacatku navrzeny pro ctyri jadra a ze je umi vyuzivat. Je to nejake divne.
21.9.2009 08:23:40   80.95.105.xxx 50
To se nevylucuje, proc by mel ale ty jadra vyuzivat, kdyz je v dany moment nepotrebuje. To, ze se hra chova nejak v jednom momente, nemusi zdaleka znamenat, ze se takto bude chovat vzdy, na to asi narazel LookAS a to plati pro vsechny hry nejen SC.
21.9.2009 08:28:45   84.42.172.xxx 31
Jasne no, ja jen narazel na to, ze kdyz SupCom vychazel, tak prave kolem vyuzivani 4 jader bylo docela velke hype. A me to ve velkych bitvach na dvoujadru uz slo opravdu spatne, tak na tom asi neco bude a rozhodne bych na tuto hru dvoujadro nedoporucoval. No ale ze to plati pro vsechny hry s tim nesouhlasim, Doom II neumi vic jader ;) Ale to jenom slovickarim s tim "vsechny hry".
21.9.2009 09:19:29   213.220.198.xxx 50
K SC je potreba externi programek CoreMaximizer.exe (google najde hnedka), pri vetsi bitve sc spolehlive vytizi jakekoli dvoujadro. Bez programku bezi jen na jednom threadu a po chvili hrani se hra brutalne zpomali
21.9.2009 09:30:50   84.42.172.xxx 62
Dik za tip, to jsem nevedel. Stejne ale pak nechapu, kde vsichni kdyz SC vychazel brali info, ze to dokaze plne vytizit i ctyrjadro a hra se tim chlubila. A ted se po letech doctu, ze to tak neni. Jinak me se to nezpomalilo na E6600 po chvili hrani. Ale az v pokrocilych fazich hry, nebo kdyz jsem si tam dal nejakou skirmish obrovskou mapu a zacal nejake ty jaderne utoky nebo co to bylo, uz si nepamatuji. Kazdopadne u me je to nejlepsi strategie jakou jsem hral a snad se dvojka podari.
21.9.2009 09:36:40   213.220.198.xxx 40
SC je presne ta strategie na kterou sem leta cekal, dokonce sem investoval do originalky a nedam na ni dopustit..ta propagovana nutnost vicejadrovych cpu, kdy je pritom ta hra neumela vyuzit, me taky dostala a kdyz mi znamej rek o maximizeru (kterej podle vseho ani neni od vyvojaru sc) tak sem nemalo kroutil hlavou...ale tak co, kdyz clovek nejakou hru ma hodne rad, trosku okolo ni preci jenom zagoogli a k zdarnemu nalezeni maximizeru se snadno dobere

jeste doeditnu, mirny OT: hrajem to s bratrem ve dvou proti dvema AI, a jelikoz AI dost massuje jednotky a na limitu 1000 jednotek je za chvilku, tak to zpomaleni pocitim cca po hodce hrani (C2D 6MB @3,6 ghz). Ty atomovky to prave desne urychlej, pac smetou celou zakladnu i se stovkama jednotek, jak to bouchne tak se to uplne znatelne zrychli-v ty chvili si prave clovek uvedomi, ze komp nestihal pocitat
21.9.2009 09:43:49   84.42.172.xxx 00
Jasne, uplne souhlasim, take jsem na takovou strategii leta cekal. A bojim se, co predvede ta dvojka, jelikoz jsem zatim videl jen jednu mapu, ktera byla strasne mala a pripominala mi Demigod, ktery je prave o malem poctu jednotek, zadne staveni, nic, a to nemam rad. No jinak ja hral SC naposledy asi pred dvema roky, tak si uz moc nepamatuji kde se to presne zpomalovalo, je tam toho hrozne moc, ale to se mi prave libi a to, jak je to dobre dotazene, ze to funguje skvele. Mozna si to dam znovu, jsi me navnadil
21.9.2009 10:03:28   213.220.198.xxx 10
rado se stalo trailer na dvojku me taky spis zhrozil nez natesil, jakesi vystrelovani jednotek delem na misto, kde potrebuju posily, co to ma byt...ale treba prijemne prekvapi
21.9.2009 18:22:32   84.42.172.xxx 10
No uplne souhlasim s tim nazorem na trailer. Ja slysel, ze to ma mit engine z Demigod, takze je dost mozne, ze se to tim inspiruje, zjednodussi. Ja na Demigod psal review pro Tiscali Games. Vybral jsem si to prave proto, ze to delalo stejne studio, co SC, ale strasne me to zklamalo. A jestli takto udelaji SC2, jako ze nejake naznaky jsou, tak to bude fakt spatne pro fanousky SupComu jako jsem ja. Na SupCom2 review uz psat nebudu, na to nemam nervy.
25.9.2009 14:14:41   89.102.239.xxx 00
SupCom je take moje srdcovka. Celkove test pekny ale tadz se autor utal. SupCom ma od sveho vzdani podporu pro vicejadra. i vice jak 4. Ale je tam nejaky bug, mozna spojeny s OS ze jsou spatne detekovana. A tak je potreba bud onen CoreMaximizer nebo staci proste Alt-Tab a ve spravci programu rucne vypnout a zapnout dostupne procesory. ucnek je stejny a velmi znatelny.
21.9.2009 17:31:24   88.100.175.xxx 01
To co vyšlo v testu s SC mě dost, překvapilo. Moje zkušenosti jsou docela odlišný. Po necelé hodině hraní jedou obě jádra na 80-90 procent.
27.9.2009 11:38:39   78.102.83.xxx 00
Obre ty si Supreme commander nikdy nehral proto bys nikdy nenapsal ze na nej staci 2 jadro a 3jadro a vice neni treba. Ja tu hru hraji dlouho a je pravda ze prvni verze nepodporovala 4jadro ale posledni (vic jak pul roku) je podporuji. K cemu jsou testy kdyz je to k nicemu. 2 jadro na supreme commander nestaci a kdo rika ze jo je herni barbar s 5fps (cas je relaticni v supreme )
21.9.2009 08:11:10   15.195.185.xxx 140
Velmi vydareny clanok, ale chyba mi trosku objektivita testovania smerom k realnemu odporucaniu pri nakupe. Mam tym na mysli, ze ked pride na lamanie chleba, tak najuzitocnejsia informacia nieje to, ci dana hra vytazi aj viac nez jedno jadro, ale to ze ked si kupim 2 procesory za rovnaku cenu, ci viac FPS dosiahnem 2jadrom alebo 4jadrom. Zvysok su skor take teoreticke uvahy. Dolezite je ci v konkretnych pripadoch vitazi frekvencia, alebo tretie\stvrte jadro navyse.
21.9.2009 08:33:06   80.95.105.xxx 120
Test je to urcite zajimavy a odvazny ten, kdo se do nej pustil. Nicmene vysledky z podobneho 'rychlotestu' jsou vice nez sporne.

Tam, kde neni vyuzito na 100% ani jedno jadro, je jasne, ze test je zcela k nicemu, protoze je limitem GPU, tudiz testovaci nastaveni nevhodne. Bohuzel ani snizeni detailu/rozliseni nemusi vzdy znamenat dostatecne vypovidajici presun zateze na CPU, protoze s vypnutim nekterych efektu klesa i potreba D3D/OGL state changes a tim i zatez CPU.

Tam, kde je zatizeno 1 jadro na max a zbytek vubec nebo minimalne, nemusi take zdaleka znamenat, ze tomu tak bude vzdy. Az prijde na lamani chleba (AI, fyzika), muzou se dalsi jadra setsakramentsky hodit. Takovy test je ale predmetem rozsahlych experimentu vyvojaru kazde dane hry a opravdu nelze hrat 2 minuty jeden a tentyz usek a cokoli z nej usuzovat.
21.9.2009 08:44:44   80.95.105.xxx 20
Jeste k DX11 viz posledni odstavec. Da se predpokladat, ze DX11 situaci zmeni, protoze 'nativne' podporuje vicevlaknove zpracovani DX volani, coz bylo do ted spise problematicke.
I v takovem pripade je vykon GPU sice stale stejny, ale muze se zefektivnit spoluprace CPU/GPU, zvlaste pak multiGPU reseni.
Zase ale bude zalezet, jak se k tomu postavi vyvojari, multicore jsou tu uz pekne dlouho a stale je drtiva vetsina aplikaci jednovlaknova, coz je smutne.
21.9.2009 08:34:15   84.16.32.xxx 73
Celkom "zabavny" clanok alebo test.Vzhladom na to aku vysoko sofistikovanu metodu ste pouzili na meranie tak taku relevantne su aj vysledky.Chapem ze ste to merali z praktickeho pohladu pouzivatela ale bolo by dobre aj napisat ze vysledky a hodnoty su skor orientacne.Je mi tiez jasne ze do enginov jednotlivych hier nevidite a asi nejak inak sa obecne tie hry a ich vyuzitie viacerych jadier nedaju zmerat ale zasa bolo by to dobre spomenut.Mimochodom nikde som nevidel napisane ci bol hyperthreading na cpu vypnuty.
21.9.2009 09:20:15   91.127.188.xxx 91
Oftopic by ma zaujímalo ako by si v teste počínalo jednojadro teda v danom prípade AMD Sempron 140 2.7@3.8GHz.
21.9.2009 16:37:50   217.170.96.xxx 52
jednojadra ani vysoce taktovana do hernich pc nepatri. pokud mas domaci pc na kterem si chces obcas zahrat tak hry z leveho sloupce jeste ok, na ty z praveho hodne rychle zapomen
21.9.2009 09:39:24   85.216.143.xxx 130
fakt sofistikovana metoda. Na zaklade vytazenia cpu urcovat, ci treba/netreba xjadro. Normalny clanok na tuto temu je napr.

http://www.tomshardware.com/reviews/multi-core-cpu,2280.html

odporucam precitat cely.
21.9.2009 09:21:49   194.202.236.xxx 42
Ja jsem s testem spokojeny, potvrzuje se, ze mnoho her o kterych se tvrdilo, ze vyuzivaji max dve jadra maji ve skutecnosti naroky vyssi coz predpokladam u multi GPU plati dvojnasob. Puvodne jsem chtel ke dvema grafikam pouzit X3, ale nakonec jsem rad ze jsem zalovil hloubeji v kapse a sel do te 955, do budoucna se bude hodit urcite.
21.9.2009 09:30:53   213.220.198.xxx 52
To je treba fakt, se kterym souhlasim ale spousta lidi kupujici novy PC ho nebere-a sice, ze "na co ctyrjadro do herniho PC kdyz hry 4 jadra vyuzit neumej"-kdo kupuje PC proto, aby mu soucasne aplikace (ve vetsine pripadu se kterym sem se setkal to byly prave hry) bezely "tak akorat"? PC se preci kupuje/upgraduje s ohledem na to, aby mel dostatecny vykon i za nejaky ten patek, a to uz bude preci vsechno jinak ;)
21.9.2009 11:09:15   78.80.32.xxx 140
Nechapu proc neuvadite vysledky o kolik je v dane hre vice jader lepsi ... sledovat vytizeni jader cpu je sice hezky, ale ne zrovna vypovidajici, navic ani nevite jestli to vytizeni bylo opravdu jen od te hry ...
21.9.2009 12:26:45   78.141.70.xxx 50
Zaujimalo by ma, co ste chceli tymto testom zistit? Tolko prace a co z toho...
Keby radsej dotestujete hry co ste netestovali v tomto clanku:

http://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke- karty/12581-vliv_cpu_na_herni_vykon_12-jedno_gpu?start=1

To co ste tu "namerali" je IMHO v podstate uplne o nicom a sam ste to dokonca dokazali v tom teste, na ktory som posielal link. Zo skusenosti napr. s hrou TDU viem, ze to, ci hra podla systemu vyuziva 100% CPU este nic neznamena. Mam E8200 a TDU podla systemu vyuziva 100% CPU (teda obe jadra a podla Vasej metodiky, je dvojjadro pre tu hru nepouzitelne) no lenze, kvoli problemom s cukanim hry a nekvalitnym zvukom som hladal riesenie na internete a zistil, ze odporucaju hru priradit len na jedno jadro!!! Tak som to vyskusal a co myslite ze sa stalo? Hra bezala bez problemov a problem vyrieseny...

No ale ako som napisal, sam ste si zbytocnost tohoto "testu" dokazali tym uz zmienovanim testom co ste robili. Podla neho by som "trosku" pozmenil tu pravu stranu tabulky a to sice takto:

- 4 hry (Arma 2, Flight Simulator X, Mirrors Edge, Resident Evil 5) z tohto testu sa tam nenachadzaju, takze ich nejde hodnotit

- 6 hier (Brothers in Arms, Dead Space, Fallout 3, Mass Effect, Tomb Raider Underworld, Left 4 Dead
) ma prakticky rovnake FPS s Core 2 Duo a Core 2 Quad a pri vacsine z nich sam v tom teste pisete, ze dvojjadro uplne postacuje! Pri jednej hre boli malinke rozdieli, ale to tiez pri nizkom rozliseni a aj tak v oblasti vysokych FPS

- 2 hry (GTA 4 a Unreal Tournament 3) potvrdili vyssie FPS s Core 2 Quad, ale pri GTA 4 neboli rozdieli az tak vysoke a to hlavne pri vyssom rozliseni, no a Unreal Tournament 3 nema asi moc zmysel komentovat, ano rozdiely su tam, ale v akych FPS...

Ako zaujimavost by som este uviedol, ze v Half Life 2 Episode Two aj napriek vasim vyjadreniam v tomto teste, ze je to jednovlaknova aplikacia, dosahovala v tom vasom predchadzajucom teste vyssie FPS na Core 2 Quad, ano tiez sa to hybe vo vysokych FPS, ale rozdiel tam je, je to asi podobna situacia ako s UT 3

Tak zaver si z toho spravi asi kazdy sam, no este by som dodal, ze stvor-jadrovy CPU ma zmysle pri pouziti viac GPU, alebo mozno s novymi DX11 kartami, takze ked ste uz chceli tento test robit, mohli ste si pockat na prichod aspon grafik od ATI a doplnit ten Vas predchadzajuci test, ktory mal na rozdiel od tohto, zmysel
21.9.2009 12:32:28   78.141.70.xxx 90
No ale ako som napisal, sam ste si zbytocnost tohoto "testu" dokazali tym uz zmienovanim testom co ste robili. Podla neho som "trosku" pozmenil tu pravu stranu tabulky a to sice takto:

- 4 hry (Arma 2, Flight Simulator X, Mirrors Edge, Resident Evil 5) z tohto testu sa tam nenachadzaju, takze ich nejde hodnotit

- 6 hier (Brothers in Arms, Dead Space, Fallout 3, Mass Effect, Tomb Raider Underworld, Left 4 Dead
) ma prakticky rovnake FPS s Core 2 Duo a Core 2 Quad a pri vacsine z nich sam v tom teste pisete, ze dvojjadro uplne postacuje! Pri jednej hre boli malinke rozdieli, ale to tiez pri nizkom rozliseni a aj tak v oblasti velmi vysokych FPS

- 2 hry (GTA 4 a Unreal Tournament 3) potvrdili vyssie FPS s Core 2 Quad, ale pri GTA 4 neboli rozdieli az tak vysoke a to hlavne pri vyssom rozliseni, no a Unreal Tournament 3 nema asi moc zmysel komentovat, ano rozdiely su tam, ale v akych FPS...
21.9.2009 12:30:32   78.141.70.xxx 40
Ako zaujimavost by som este uviedol, ze v Half Life 2 Episode Two aj napriek vasim vyjadreniam v tomto teste, ze je to jednovlaknova aplikacia, dosahovala v tom vasom predchadzajucom teste vyssie FPS na Core 2 Quad, ano tiez sa to hybe vo vysokych FPS, ale rozdiel tam je, je to asi podobna situacia ako s UT 3

Tak zaver si z toho spravi asi kazdy sam, no este by som dodal, ze stvor-jadrovy CPU ma zmysle pri pouziti viac GPU, alebo mozno s novymi DX11 kartami, takze ked ste uz chceli tento test robit, mohli ste si pockat na prichod aspon grafik od ATI a doplnit ten Vas predchadzajuci test, ktory mal na rozdiel od tohto, zmysel
21.9.2009 12:33:00   90.177.175.xxx 14
Skvělá práce, díky! Jenom teda Dead Space na dvoujádru jelo naprosto královsky i s Operou, IM, atd.
21.9.2009 12:50:31   194.213.43.xxx 20
Pane Obermaier neměl být v minulém týdnu test desky Evga P 55 FTW? Nebo se něco zadrhlo?..
21.9.2009 13:01:04   85.216.158.xxx 40
Myslim ze k Fallout3, L4D, Mass Effect a UT3 v online dualcore aspon na 3GHZ bohate staci a to ze triple/quadcore podporuju neznamena ze si bez nich hry nezahram. To ked uz radsej radit s vyberom dual/quad tak radsej porovnat cenovo rovnake zostavy kde jedna ma drahsi quad proc a druha drahsiu graficku, testovat avg aj min fps v 1680 a 1920 s AA a + zohnat info co sa da o hrach co vyjdu tuto jesennu/zimnu sezonu.
21.9.2009 13:18:08   85.248.47.xxx 21
Ako pozeram, tak test zozal vecsinou kritiku. Ano, nema velku vypovednu hodnotu, no mozno autor chcel len poukazat nato, ze su proste hry ktore vedia vytazit viac jadier, ze postupne sa hry optimalizuju pre viac jadier a ze viac jadier sa v pocitaci nestrati. Vela ludi argumentuje aj tym, ze naco, ved viacjadro zerie viac, ma vecsie TDP. OMYL, velky omyl... Dvojjadro moze kludne viac spotrebovat elektriny ako 4jadro. Spotreba sa mera vo Wh, kWh a pod. z TDP udava iba maximalny prikon, treba rozlisovat maximalny prikon a spotrebu ako taku..., 2jadrovy procesor ma mensie TDP, no aj vykon je patricne nizsi, no IDLE, cize kludovu spotrebu moze mat aj vyssiu ako 4jadro!!!!, Cize ked si niekto kupi koli spotrebe 2jadro tak sa obabral o vykon, na elektrike neusetril.... pozrite si http://images.anandtech.com/graphs/athloniix4630_091109225733/20026.png
21.9.2009 13:53:19   194.202.236.xxx 60
Je skutecne min slyset lidi co maj blbej procesor a reknou: "No jo, je to shit, ale ted nemam prachy". Misto toho zni vykriky typu spotreba, pomer vykon/cena, nevyuzitelnost atd. atd. ...to ted nevztahuju na zadny z prispevku, kazdej by mel vedet, co za CPU potrebuje (a pro toho kdo to nevi je treba tato recenze), ale obhajovat to co mam za kazdou cenu ?
21.9.2009 19:23:20   85.216.143.xxx 20
tato recenzia mu ale len ukaze ake bude mat vytazenie jadier. Nepovie mu, ze v hre xy bude mat 15 fps, alebo 25fps alebo 45 fps. A to je dolezite, nie ake bolo vytazenie jadier. Kludne nech mam 30 jadier a su vytazene kazde na 1% ked mi pojde hra na 40fps a na 2jadre pojde pri 100% vytazeni 25fps, tak berem 30jadro.
Napriklad je lepsie 4x51% vytazenie ako 2x100.
21.9.2009 15:03:51   88.208.87.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.9.2009 22:33:25   62.24.92.xxx 30
Je mi jasné, že na multi GPU je lepší QUAD Core,ale proč ste netestovali Core 2 Duo vs Core QUAD vs Core i5
22.9.2009 00:06:24   90.177.156.xxx 23
No ja muzu pridat poznatek z praxe je to myslim lepsi, nez dumat nad grafy. Vymenil sem nataktovane C2D 2.9Ghz za nataktovane C2Q 3.3Ghz kartu mam HD3870(taktovanou samo). S dvojjadrem se hra nekdy sekala (tj kolem 20fps) i na uplne minimalni detaily 1280/1024. S 4jadrem uz na 2.6Ghz jela hra lip a po nataktovani na 3.3Ghz sem mohl aj pridat detaily a fps porad v pohode. Takze GTA4 jednoznacne 4jadro pro rozumne hrani potrebuje.
22.9.2009 18:28:16   212.96.174.xxx 11
po mem nedavnem upgradu jsem spokojen s testem. Hodne her vyzaduje silnou grafarnu a to ja snad mam :-) plus ctyrjadro s frekvenci 3G
24.9.2009 11:16:21   82.114.214.xxx 33
Obr se bláznil, nebo co má tenhle test znamenat??

Bože jak si někdo může dovolit psát pod hry Left4Dead či UT3 doporučení 3-4 jádrových CPU!!!

NA CO??? Ty hry běží na 100FPS i na pomalým 2-jádru. Všem těm hrám tady plně dostačuje průměrný C2D E8400 na 3GHz, ani není nutný to taktovat. Chtěl bych vidět, kdo dokáže obhájit naprosto zbytečný a bezpředmětný nárůst spotřeby o 100W při zatížení 2 nebo 4aka8mi jádra...nevím jak vy, ale já si nehraju na to, abych jen tak zbůhdarma snižoval zatížení jader CPU, proč bych to dělal? když hraju hodinku dvě nějakou hru, jádra sou zatížený, nic jinýho mě nezajímá, nezajímá mě os, žádný služby na pozadí, až to vypnu, je to fuk, takt CPU se sníží a zatížení obou jader klesne na skoro 0, kde je ta potřeba 4-jádra která ospravedlní zbytečnej nárůst spotřeby?

GTA není omluva-jen zmršená konverze.
25.9.2009 19:58:15   217.196.212.xxx 10
No ja mam ATI 3870 Intel Q6600 2,4GHz a World in conflict mi vytiži všechny čtyři jádra oproti jednomu tady v tom testu takže jen tak pro zajímavost graf http://rapidshare.com/files/284926180/WIC.jpg
Nastaveni vše na max
26.9.2009 17:32:10   193.165.184.xxx 22
Zatím nejstupidnější článek co tu kdy byl. Mám podle Vás trapný athlon X2-na 3260mhz,grafiku nic moc 8800gts 320mb. A kromě gta4 a army můžu hrát vše 1600x1200 s max detaily a většinou i s AA4X. Zařadit hry jako Left 4 dead nebo Unreal 3 mezi tyto 2 hry je jako výkřik do tmy.
28.9.2009 21:26:59   89.102.88.xxx 20
Zdravim ,proč se tu řeší porád intel a ne amd co si má potom člověk vybrat ?
28.9.2009 21:32:47   89.102.88.xxx 22
Sryy ale nic jiného se tu netestuje pořád čtu jen intel i5 a i7.
15.1.2010 01:30:46   82.208.34.xxx 20
AMD ? Posledni CPU co AMD vyrobilo byly Opteron 144-148, idealne dvoujadro 185.To byly casy :-) Dnes vyrabi AMD pouze odpad (v porovnani s Intelem).Lepsi cena ? tak si kupte levne E7xxx a fouknete ho na 4 GHz, pak si na AMD ani nevzpomenete ... BTW kdo je jediny vyrobce KVALITNICH chipsetu? Intel. Pobezi me Intel CPU na non Intel chipsetu ??? What NVIDIA ? V pripade chipsetu po zkusenostech s Nforce 4 a vyssi nebo nedejboze 430 NO MORE ...
29.9.2009 10:32:29   84.42.172.xxx 10
Pokud vim, tak je to kvuli spatne dostupnosti AMD procaku na testy. Myslim ze to redakce nejak resi, ale vic nevim.
1.10.2009 12:20:34   77.104.223.xxx 11
Nemam nic proti testovanym hram, ale mam pocit ze tam nejake chybi.. a to sice aktualne hrane MMORPG... alespon WoW a AoC by tam byt urcite meli.
WoW hraji stabilne tisice hracu z čech a slovenska a urcite by podobne informace uvitali.
5.10.2009 20:03:40   86.45.0.xxx 21
Co ti tam je potrebne testovat na hre ako Wow? Je to uz dost stara hra a potiahnu ju aj sunky spred 4 rokov. Tam potrebujes jedine dobre pripojenie, nic viac. O AoC by sa ale mohlo polemizovat. Ja napriklad v nej mam so zapnutym AA(4x) vyssi fps o 10!! trochu divne ale je to realita
29.4.2010 13:21:20   86.49.83.xxx 11
zajimalo by me to treba u jedne z nejhranejsich her, world of warcraf. Pomuze tam takovej procesor? Pri pohybu hlavnimi mesty na vysoce zaplnenych serverech.
20.1.2011 20:04:03   93.91.150.xxx 00
Nelíbí se mi vůbec věta:
"V herních kapitolách uvidíte průběhy bez zapnutého Hyper-Threadingu, žádná hra neuměla využít osm jader a takhle jsme to zpřehlednili."
To, že hry nevyužili víc než 4 jádra, může být ovlivněno tim, že pouze nevyužijou Hyper-Threading, nemyslíte?! Zkoušeli jste fyzické 8mi jádro, nebo 6ti jádro? Neříkám, že Hyper-Threading je na prd, to ne a neříkám, že díky Hyper-Threadingu to nejelo na víc než 4 jádra, ale chtělo by to test fyzických jader, aby bylo 100% jasno ;) Ale ten jasnej závěr, když to neni ověřené je neprofesionální. Jinak povedená recenze ;)
30.12.2011 19:47:30   80.251.245.xxx 00
Žádný další test podle úplně poslední věty článku jsem nenašel. Hledám špatně nebo zbytečně?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

212 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 90.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
TOPlist
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.