Hlavní stránka Hardware PC sestavy Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: jaro 2017
Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: jaro 2017
autor: Petr Kupský , publikováno 9.5.2017
Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: jaro 2017

V další části jarního přehledu doporučených herních počítačových sestav se budeme věnovat výkonnějším strojům. Souboj o přízeň zákazníků už ve všech kategoriích svádějí procesorové platformy AMD a Intel s novými generacemi procesorů Ryzen a Kaby Lake. Konkurence u výkonnějších grafických karet jsme se však stále nedočkali.


Závěr

V rámci obou samostatných dílů jarního přehledu jsme se při výběru komponent ve stanovených kategoriích snažili nabídnout maximální herní výkon a optimální užitné vlastnosti. Pokračovali jsme v tradici a u každé kategorie sestav byly navrženy dvě varianty na konkrétní procesorové základně (levnější a dražší). Levnější varianta byla vždy navržena s ohledem na poskytnutí maximálního herního výkonu při dodržení stanoveného cenového limitu. Spořilo se zejména na výbavě sestavy a často se spoléhalo na postupné doplnění sestavy o komponenty, které nebyly k provozu nezbytně nutné (například zvýšení kapacity RAM, instalace pevného disku). U dražší sestavy se obvykle herní výkon nezvedl, ale byla doplněna výbava, kterou považujeme v současné době za optimální.

Komponenty obou variant sestav je možné ve většině případů navzájem zaměňovat. Grafická karta použitá u dražší sestavy nemusí být vždy výkonnější, než ta u sestavy levnější. Některé komponenty, které byly použity u dražší sestavy (větší kapacita RAM, SSD disk) mohou být doplněny později v rámci upgradu základu, postaveného na levnější variantě sestavy.

Na závěr si tradičně připomeneme několik obligátních rad, kterými je dobré se při pořizování počítačové sestavy obecně řídit.

Pokud si vybíráte komponenty do své nové počítačové sestavy a nemusíte se za každou cenu vejít do ohraničeného rozpočtu, snažte se vyhnout případům, kdy je použita silná a drahá grafická karta na úkor kvality a funkce ostatních komponent. Nejčastěji se jedná o malý objem operační paměti (pod 8 GB), malou kapacitu pevného disku (pod 1 TB), napájecí zdroj pochybné kvality a nekvalitní skříň. Taková herní sestava možná bude fungovat a v daném cenovém limitu bude snad i podávat nejvyšší herní výkon. Jenže to může být na úkor životnosti, kdy například závada na nekvalitním zdroji může kvůli nepřítomnosti nebo nefunkčnosti ochranných obvodů zničit mnohem dražší komponenty sestavy, případně způsobit mnohem bolestivější ztrátu dat. Také to může být na úkor užitné hodnoty sestavy, kdy malý objem operační paměti, nebo malá kapacitu pevného disku, brzy nebude stačit a další investice budou nevyhnutelné.

Co se týče výběru grafické karty, není dobrý ani opačný případ, kdy je u herního počítače použit velmi výkonný procesor v kombinaci s poměrně slabou grafickou kartou. Nenechte se zmást frázemi obchodníků v reklamních materiálech, které nezřídka vychvalují skvělý herní výkon u relativně velmi slabých grafických karet. Po boku takové grafické karty bude výkonný procesor zahálet a prostředky do něj vložené přijdou vniveč. Jedinou výjimkou může být zakoupení slabé grafické karty z důvodu plánovaného brzkého upgradu.

Při výběru sestavy je také nutné zohlednit její další možné využití a tomu přizpůsobit svou volbu. Některé aplikace využívají výpočetní výkon všech dostupných výpočetních vláken procesoru, takže se vyplatí investovat do vícejádrového procesoru. Jiné aplikace mohou využít akceleraci pomocí GPU, přičemž grafické karty s různými jádry v nich podávají rozdílný výkon, takže volba té výkonnější bude rozhodně lepší. Podobně musíme zohlednit výběr a velikost SSD a HDD. Není nic horšího, než postupné doplňování disků s malou kapacitou, která zabírají prostor ve skříni a zvyšují spotřebu a hluk sestavy.

Před objednáním sestavy si rozhodně prověřte ceny vybraných komponent ve více obchodech. Dá se tím obvykle pár stovek ušetřit. Zaměřte se také na zvýhodněné nabídky. Při volbě prodejce se zajímejte o zkušenosti ostatních kupujících, zejména s přístupem k zákazníkovi v případě reklamace. Pro někoho může být zajímavá nabídka prodejce na sestavení a oživení počítače z objednaných komponent zdarma, nebo za symbolický poplatek.

Pokud si pořizujete počítač poprvé, budete muset navrženou sestavu doplnit o operační systém a periferie. Jako operační systém jsou aktuálně nejvýhodnější 64bitové Windows 10 s důležitou podporou DirectX 12 a také s novou správou paměťového systému WDDM 2.0, která je velmi užitečná pro vlastníky grafických karet s menším objemem video paměti (typicky 4 GB a níže).

Periferie (monitor, klávesnice, myš, reproduktory) jsou většinou otázkou vkusu, takže doporučuji vybrat si z nabídky prodejců několik výrobků a pročíst si jejich recenze na renomovaných webech. Pokud si koupíte některou z doporučených periferií, zásadní chybu neuděláte. Při výběru jsem vycházel předpokladu, že pokud zákazník kupuje levnou počítačovou sestavu, bude se zajímat spíše o levné periferie. Proto byl jejich výběr (spíše již jen výběr monitorů) vždy podřízen cenové kategorii počítačové sestavy. Samozřejmě nic nebrání použití dražších periferií u levnějších sestav a naopak.

Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: jaro 2017

Letní přehled počítačových sestav by mohl vyjít někdy začátkem července 2017. Do výběru komponent by už konečně mohly zasáhnout nové grafické karty generace Vega od AMD, které patrně neobsadí výkonnostní trůn, ale snad budou alespoň tvrdou konkurencí v nejvyšší třídě. Konkurenční prostředí by mohlo pro nás zákazníky přinést nejen možnost lepšího výběru, ale i případné snížení vysoko vyšroubovaných cen.



Tagy: sestavy  cenový přehled  intel  amd  nvidia  komponenty  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.5.2017 11:01:55   10.6.17.xxx 911
no, ad.Intel, 40K uroven
http://fudzilla.com/news/processors/43583-don-t-overclock-intel-c ore-i7-7700k
netreba zabudnut, ze intel odporuca netaktovat jeho procesory i7 7700K(a takisto nedelidovat)
9.5.2017 11:19:50   194.228.164.xxx 51
at radsi prodavaj DELID verze, usetri na paste + "zavickovani", treba by byly o 50$ levnejsi
9.5.2017 11:44:19   78.157.165.xxx 12
To by tu pak bylo stížností, jak jim nefunguje procesor atd. protože lidi by si tam ten kryt nedali a rvali chladič přímo na čip
9.5.2017 12:22:15   213.211.33.xxx 26
Tak to dřív bylo a fungovalo to, nevím kterej idiot přišel s HS.
9.5.2017 12:48:42   77.75.74.xxx 40
Tak kvalitní HS je přínos, to zase ne že ne (více méně bez ovlivnění provozních vlastností vyšší ochrana), viz např. AMD. To co předvádí Intel je věc jiná a za to HS jako takový nemůže.
9.5.2017 12:51:49   178.20.137.xxx 20
Dříve byl malý chladič na velkém křemíku, dnes je to naopak.
9.5.2017 13:00:09   213.211.33.xxx 15
nebyl, ten čip byl skoro stejně velký.
9.5.2017 18:37:57   78.102.151.xxx 00
Jak u ceho, nejde to globalizovat, ale ano zcela vyjmecne mas pravdu.
9.5.2017 20:12:25   81.30.247.xxx 00
Intel Pentium 3 a AMD K7
9.5.2017 18:36:22   78.102.151.xxx 30
Po aferach s PIII a Athlon/Duron CPU se nedivim ze tam ten IHS zacali davat....
9.5.2017 18:34:09   78.102.151.xxx 40
Stacil by silnejsi substrat. CPU uz by se nelamalo a kremik by byl vejs tak akorat k chladici.
9.5.2017 18:35:10   78.102.151.xxx 01
Stacil by silnejsi substrat. CPU uz by se nelamalo a kremik by byl vejs tak akorat k chladici.
9.5.2017 11:42:32   78.157.165.xxx 197
Je tu ještě někdo další, komu příjde zvrácené chtít za TN monitor s 1080p 15 litrů? A nějaká vysoká obnovovací frekvence tu cenu neopodstatní.... Nebo 2K TN monitor za 20k.... 2560x1400px 144Hz monitory by měly být standartem a TN verze by neměly stát více, než 10 litrů a to ještě u top modelů. IPS potom do 15k.
PS: TO, že na to nemám si prosím nechte pro sebe. Koupit bych si to mohl, ale nevidím důvod, proč vyhodit 20k jen tak do luftu.
9.5.2017 12:02:38   212.20.106.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.5.2017 15:25:26   78.157.165.xxx 31
Docela by mě zajímalo, jak může někdo srovnávat monitor s auty... U auta aspoň většinou dostaneš za ty prachy nějaký ten nadstandart a občas i kvalitu navíc. Zatímco co dostaneš navíc k tomu monitoru? Jaký je v obraze rozdíl mezi TN za 5k a TN za 15K v roce 2017? 84Hz? OK, díky, 84Hz za 10k mi fakt nestojí.
9.5.2017 16:34:05   217.168.213.xxx 52
Ono také není TN jako TN. Třeba Dell S2716DG 8-bit je něco jiného než monitor za pár tisíc.
9.5.2017 16:57:06   194.228.11.xxx 45
Ale furt je to jen prašivé tn, navíc za 13tis, to by koupil jen blázen, když za 17tis máš perfektní IPS 165hz navíc s Gsync.
9.5.2017 17:28:35   89.102.122.xxx 20
tak tak, ale preferoval bych spíš nějakou VA subverzi - třeba AMVA kde podání černé je lepší jak v IPS, nejvíc je to poznat v noci.
9.5.2017 17:42:08   217.168.213.xxx 51
Perfektní IPS s perfektním prosvítáním nebo někdy třeba nádechem do fialova.

https://i.czc.cz/efi9sivquuik6abq83vrs499dd_7/obrazek

PS mám IPS a TN bych nechtěl
9.5.2017 17:43:29   217.168.213.xxx 31
Jinak ten Dell má 144Hz a G-Sync.
S herními a dosti drahými IPS co jsem viděl je to hrozná loterie.
9.5.2017 18:34:37   194.228.11.xxx 31
Někdy je prosvítání víc vidět, ovšem tohle je při maximálním jasu, který stejně v životě mít nastavený nebudeš, protože by sis vypálil oči, při normálním jasu je to ok, já koupil 2ks Agonu (165hz IPS) a nechal jsem si ten lepší, prosvítání nevidím vůbec žádné i když hraju večer a je tmavá scéna. Naprosto luxusní monitor s boží plynulostí a obrazem.
9.5.2017 19:58:31   217.168.213.xxx 11
Já tedy hraji při maximálním jasu (246 cd/m2) a většinou i koukám na film/seriál s maximálním jasem.
Kamarád kupoval 4x nějaký Asus (dražší než Agon) a pak ho to přestalo bavit.
10.5.2017 13:05:12   46.135.117.xxx 10
Ten monitor jsem skusil, zanovni, 2x novej a prosvitani podsviceni bylo u vsech. Jo, Gsync a 144 Hz je fantazie, ale "BLB" za tu cenu nesnesitelnej. U nocnich scen u her presvetlene barvy, zvlast zelena. Pokud se nastavi RGB pod 50, tak i barvy skvele za vsech okolnosti a monitor fantazie ovsem to uz musi jas na max. A BLB se projevil u vsech stejne, pouze jine mista. Kazdej ma asi jine naroky...
9.5.2017 12:15:12   178.20.137.xxx 22
Bohužel ty ceny navyšuje také podpora G-Sync.
Pokud si zákazník koupí grafickou kartu AMD (což momentálně bez Vegy ve vyšší třídě moc výhodné není), pak může něco ušetřit s monitorem podporující FreeSync.
9.5.2017 12:25:21   213.211.33.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.5.2017 18:41:10   78.102.151.xxx 13
Ja mam 14cku s 1024x728 :-) a nevadi mi to.
10.5.2017 07:36:10   81.30.247.xxx 30
v hypermarketu za pokladnou?
9.5.2017 13:54:53   194.228.11.xxx 26
No nemáš, protože kdyby jsi opravdu měl, tak si ho koupíš a neřešíš.
9.5.2017 15:21:02   78.157.165.xxx 12
No já raději zainvestuju 12-15k do 4K IPS monitoru, než do 144Hz 1080p TN monitoru. Asi tak.
9.5.2017 15:34:18   194.228.11.xxx 02
Vidíš a já raději za 17k IPS 144hz
9.5.2017 15:40:02   128.52.128.xxx 03
Se 4K budeš u herního využití bojovat se škálováním (HUD, GUI). Zkus pochopit, že se bavíme o herních strojích, kde se hledí na kompatibilitu a co nejlepší výsledky v odezvě celkově.
9.5.2017 15:56:00   194.228.11.xxx 23
Tak hlavně tady taková sestava ti 4k neutáhne, ideální rozlišení je dnes 2560x1440p 27", kde minimum je 70tka a optimum 80Ti.

O 4k hraní až s top modely Volta za 2 roky. A to se bavíme o 60Hz, aby jsi využil pořádně 144Hz 4k, to až s něčím co bude po Voltě.
9.5.2017 16:03:08   128.52.128.xxx 12
Tak to můžeš zahrnout obecně do roviny kompatibility. 4K ještě dnes prostě není pro hry kompatibilní. 1440p je aktuálně jednoznačně vítěz.
9.5.2017 18:07:48   78.157.165.xxx 15
Já už mám můj FullHD monitor cca 6 let a z toho vyplývá... Přesně! Monitor neměním tak často, jak zbytek PC. Sice taky uvažuju o 2560x1440px monitoru, ale asi půjdu do 4K a u her snížím rozlišení na 2K, když to moje grafika neutáhne. Zatím mám GTX 1070 (přetaktovaná, takže se víceméně rovná GTX 1080). Ale monitor budu pravděpodobně kupovat až po tom, co si seženu druhou do SLI.
9.5.2017 18:43:19   78.102.151.xxx 31
SLI to mel byt vtip?
9.5.2017 19:08:00   78.157.165.xxx 05
Ne, proč? Každá dobrá hra SLI musí umět, když ne, tak je to sračka a pokuď takovou hru neutáhne ani jedna GTX 1070 na max detaily, tak mi to nestojí ani za řeč.
9.5.2017 19:57:54   37.221.248.xxx 11
LOL tak to pak jo, si moc teda nezahraješ.
10.5.2017 11:23:44   166.88.123.xxx 10
No a? Já si zahraju tak 2, možná 3 nové hry ročně. Stejně většina her jsou sračky, které za ty prachy nestojí.
9.5.2017 21:54:37   194.228.11.xxx 24
4k 60Hz je hovadina. Raději "2k" 144Hz a zahraješ si mnohem líp.
9.5.2017 15:14:32   128.52.128.xxx 03
V době, kdy IPS začínají na třech tisících je to fakt úsměvné. Jenže technicky těch 120 - 144Hz dostaneš nejsnadněji a s nejlepšími výsledky (celkové zpoždění) právě z TN. Naštěstí kompromisní i nekopromisní řešení už na trhu jsou, nehledě na jejich cenu - stačí si vybrat.
9.5.2017 15:42:55   194.228.11.xxx 26
Až na to, že TN je odpad, chce to IPS 144+Hz a to už je oříšek, kdy jen samotný panel je 10+ tisíc.
9.5.2017 15:50:32   128.52.128.xxx 51
Jak pro koho a jak kde. Někdo raději lepší pozorovací úhly, jiný zase raději nažene nějaké milisekundy odezvy. Je fakt, že TN bude na 27inch, nedejbože větším, bojovat s pozorovacími úhly fakt hodně, tam bych nešel přes 24inch, na větší už pak raději IPS.
9.5.2017 19:20:38   194.228.11.xxx 32
Tady nejde o úhly nebo ms, ale taky o barvy, ty slité mimózní barvy na humusáckých tn panelech jsou doslova k zblití.
9.5.2017 20:15:26   93.115.95.xxx 23
U takového CS:GO mohou být barvy pro hráče usilujícího o profi úroveň naprosto podružné.
9.5.2017 20:21:38   93.115.95.xxx 03
Navíc možná až desetina mužské populace trpí větší poruchou barvocitu - setkávám se s tím velmi často.
9.5.2017 21:55:57   194.228.11.xxx 42
Hele mně je celkem jedno s jakýma lidma se setkáváš u vás v ústavu, ale já nechci mít místo černé šedou a místo oranžové žlutozelenou, kapišto?
9.5.2017 22:53:32   96.236.38.xxx 21
Já ti rozumím, ale mezi hráči si tak docela vyjímka, zkus se podívat mezi lidi na co vlastně koukají.
9.5.2017 15:43:26   213.211.33.xxx 03
a není to náhodou ten upravenej TN?
9.5.2017 13:42:02   194.228.11.xxx 44
Za sebe velmi doporučuju AGON co mi stojí na stole - AOC AG271QG, už si ho koupili další 2 lidi co znám, když ho u mě viděli a všichni jsme maximálně spokojení.

http://pclab.pl/art72409-4.html

Má to snad nejlepší verzi (stejného jako ostatní značky) panelu a přitom je nejlevnější (17), Asus apod. za to samé chce 20+
9.5.2017 14:29:53   88.101.97.xxx 43
Koupime si sestavu za 75 tisic a k tomu klavesnici za 150kč protože mechanicka za 3 tisice je uplne k nicemu a nabourala by rozpočet. Naprosto skvělá logika.
9.5.2017 16:31:55   217.197.145.xxx 91
Takovou logiku zde nikdo neprosazuje. Periferie rozpočet nenabourají, neboť se podle jejich ceny neřídíme. Chce to číst také text okolo. Ta doporučená myš a klávesnice je tam proto, aby se dala sestava vůbec zprovoznit. Někdo na ni vydrží déle, někdo ji za měsíc vyhodí a koupí si něco, co mu padne do ruky. Počáteční investice zanedbatelná.

Pokud už někdo předem ví, že využije mechaniku, tak si jí koupí hned na začátku. Opravdu existuje mechanická klávesnice, kterou lze všeobecně doporučit pro každého uživatele?
9.5.2017 16:51:07   194.228.11.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.5.2017 17:16:50   217.197.145.xxx 71
Zdá se, že jsi moji předchozí odpověď nedočetl až do konce
9.5.2017 18:15:18   88.101.97.xxx 10
Při výběru jsem vycházel předpokladu, že pokud zákazník kupuje levnou počítačovou sestavu, bude se zajímat spíše o levné periferie. Proto byl jejich výběr (spíše již jen výběr monitorů) vždy podřízen cenové kategorii počítačové sestavy.

Kdyz za 75k je levna sestava, za kolik je ta draha?
9.5.2017 19:05:03   217.197.145.xxx 30
No právě že nyní je jen výběr monitorů a reproduktorů podřízen cenové kategorii počítačové sestavy.
Dříve jsem měl v každé cenové kategorii jinou myš a klávesnici, ale stejně pak polemizovalo o výběru v diskuzi, protože každému se líbí něco jiného.

Prvotním účelem tohoto přehledu je výběr komponent sestavy, ne periferií. Už několikrát jsem dával podnět do redakce, ať se někdo věnuje pravidelným přehledům periferií v samotném článku. Ale dosud do toho nikdo nešel. Ono se to nezdá, ale je to sakra pracná a nevděčná záležitost.
9.5.2017 18:46:57   194.228.11.xxx 17
Doporučit PC za 40 litrů ano, ale doporučit klávesnici ne. Tak napíšu rovnou, že klm jsou individuální záležitosti, přičemž k tomu šupnu pár osobních tipů třeba, ale ten šrot za 3 koruny je fakt směšný tady. Při tvojí logice má člověk vyhodit několik set kč jen proto, aby si vzápětí za pár dní koupil to samé, ale jiné. Když kupuju pc, tak přece rovnou koupím i pořádnou klm, ne? Nehledě na to, že to do 14 dnů může vrátit nebo vyměnit za jiný model, když nebude spokojený.
9.5.2017 20:15:06   81.30.247.xxx 03
ne, mám starou klávesnici HP v práci a doma Chicony a jsem s ní nadmíru spokojen.
9.5.2017 16:13:09   77.240.102.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.5.2017 16:32:17   217.168.213.xxx 81
2) Toshiba se považuje za spolehlivější.
3) Jiní výrobci nabízí také hodně muziky a často za nižší cenu.
4) Opět jiní výrobci nabízí podobnou muziku často za nižší cenu.
5) Máš problém jako stratos. Teplota není výhřevnost. i7-7700K (s rozumným napětím) při 90°C topí (plive teplo do okolí) daleko méně než FX-9590 při 60°C.
6 a 7) Proč pořád Asus?
9.5.2017 17:03:29   178.17.1.xxx 30
5) to je sice pravda, ale někdy bývá problém ten CPU uchladit aby netrotlil, tak musí být naddimenzovaný chladič.
9.5.2017 17:38:48   217.168.213.xxx 10
To je další věc a právě díky prasopastě je, jak psal PKBO, celkem jedno zda tam bude Ninja 4, voda nebo Fera 3.
9.5.2017 17:04:38   194.228.20.xxx 100
Sorryjako ale lidi jako Jarme007, který je sponzorován/dostavá dárky od Asusu a je to žák Belky by neměli mít možnost psát do diskuzí.
9.5.2017 17:12:24   217.197.145.xxx 100
1/ Moje chyba - překlep. Jakmile budu moci článek editovat, tak to opravím. Správně je i5 7600K.
2/ Disky Toshiba považuji za kvalitnější, než WD a navíc jsou aktuálně levnější. Dostupnost je horší, ale sehnat se dají.
3/ V cenově srovnatelné hladině je jen jedna deska - ASUS PRIME B350-PLUS a ta má starý nekvalitní audio čip. Neošizená deska ASUS PRIME X370-PRO je už v jiné cenové hladině (4600,- Kč).
4/ Ano, Palit a Gainward jsou levné. Asus si nechává za značku připlácet a úměrně vyšší výkon neposkytuje.
5/ Problém není chladič SilentiumPC Fera 3, ale právě ta prasopasta, která omezuje přestup tepla do chladiče.
6/ Plastové periferie - vysvětluji to v textu článku, a ještě jednou o pár příspěvků výše.
7/ Ano, stejně jako ASRock X370 Taichi. Jenže to už jsme v cenové hladině, kde je otázkou, zda se výrazný příplatek všeobecně vyplatí. Uživatelé, kteří kupují desky této kategorie, tak rozhodně vědí, co chtějí a že tu desku využijí. Ti se většinou našim výběrem neřídí.
9.5.2017 17:59:45   46.229.123.xxx 03
ad 2) čím se řídíte v posuzování kvality disku?
9.5.2017 18:23:59   217.197.145.xxx 60
Určitou představu o kvalitě poskytnou statistiky Backblaze. Je třeba si jejich výsledky správně vyložit v souvislosti s počty testovaných kusů.
Nicméně vycházím i z vlastní dlouholeté zkušenosti s disky Hitachi, které jsou základem disků Toshiba a také z testování zde na PCT.
Aby nedošlo k mýlce, disky WD nepovažuji za nekvalitní. Více mám špatných zkušeností se Seagate.
11.5.2017 13:55:45   194.228.20.xxx 12
Ty voe, ty RAM to jsou ceny psycho. Doporučuné už stojí 4100 Kč+.

Skládám počítač i7 7700k+z270+1080 a hledám levné 16 Gb ram..Nějaký tip?
11.5.2017 14:34:26   217.197.145.xxx 00
Doporučil bych tyto, pokud půjdou za uvedenou cenu objednat:
https://www.czc.cz/corsair-lpx-16gb-2x8gb-ddr4-3000/201669/produkt
Další možností jsou tyto na cestě:
https://www.czc.cz/corsair-vengeance-lpx-blue-16gb-2x8gb-ddr4-3000/178951/produkt
Skladem jsou tyto, které mají sice nižší takty, ale také latence:
https://www.czc.cz/kingston-hyperx-savage-black-16gb-2x8gb-ddr4-2800_2/184225/produkt
11.5.2017 19:00:07   194.228.20.xxx 00
Děkuji Pane Kupský za radu a vážím si vašeho času. Nakonec jsem zvolil AMD sestavu podle vašeho seznamu

https://www.czc.cz/185922,209495,208289,212132,164760/kody

Přidám bazarovou 1080 a můj case.

Bohužel Vaše doporučené ram nejsou skladem. Našel jsem jiné a stejnou cenu. Zkoušel jsem hledal rozdíl a žádný nenašel. Děkuji

Corsair Vengeance LPX Black 16GB http://bit.ly/2pol1tW

našel jsem, které jsou skladem Corsair Vengeance LED White 16GB http://bit.ly/2pCZWb9

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

27 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.