Hlavní stránka Hardware PC sestavy Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017
Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017
autor: Petr Kupský , publikováno 2.5.2017
Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017

Poprvé v tomto roce přicházíme s pravidelným přehledem doporučených herních počítačových sestav v několika cenových kategoriích. Jaro přineslo nečekaně svěží vítr zejména do dříve nudné nabídky procesorů a souvisejících základních desek. A doporučené sestavy doznaly změn tak, aby novinky v maximální míře využily.


Periferie

Aby bylo možné s počítačovou sestavou pracovat, neobejdeme se bez patřičných periferií. Každá kategorie počítačových sestav má proto svou tabulku doporučených doplňků, ve které jsou kromě DVD mechaniky a operačního systému navrženy také základní periferie, tedy počítačová myš, klávesnice, monitor a reproduktory. Jsou zde výrobky, jejichž pořizovací cena je úměrná rozpočtu sestavy, a které nabídnou dobrou kvalitu a bezproblémové užívání. Výběr periferií je silně individuální záležitostí a je tedy velmi těžké vybrat takové produkty, které budou vyhovovat všem.

LG GH24NS - víceformátová DVD vypalovačka
Rozhraní: SATA 1,5Gb/s Uvedení do prodeje: 10/2014
Rozměry (š x v x h): 146 x 41,3 x 165 mm Záruka: 2 roky
Možnost zástavby: horizontální + vertikální Způsob vkládání média: motorem poháněný šuplík
Čtení DVD-R/RW/Dual: 16x/13x/12x Zápis DVD-R/RW/Dual: 24x/6x/12x
Čtení DVD+R/+RW/Double: 16x/13x/12x Zápis DVD+R/+RW/Double: 24x/8x/16x
Čtení DVD-RAM: 12x Zápis DVD-RAM: 12x
Čtení CD-R/RW/ROM: 48x Zápis CD-R/RW: 48x/32x

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017

Víceformátová DVD vypalovačka LG GH24NS

Napříč všemi kategoriemi je použit tento jediný model víceformátové DVD vypalovací mechaniky LG GH24NS. Některé počítačové skříně osazení interní mechaniky ani neumožňují. V době, kdy se většina dat distribuuje z webových služeb a ukládá se v počítači na kapacitní pevné disky, je DVD mechanika čím dál méně využívána. Proto si bohatě postačíme i s tím nejlevnějším modelem na trhu. Rozdíly mezi technickými parametry interních mechanik jsou minimální a spíše se liší mechanickým provedením a hlučností. Rychlosti zápisu a čtení z různých typů médií zjistíte z tabulky výše. Mechanika dokáže pracovat také s disky typu M-Disc, určenými pro dlouhodobé zálohování.

Asi nejhůře ze všech periferií se vybírá počítačová myš a klávesnice. Toto jsou periferie, které musí takzvaně padnout do ruky a bez jejich osahání nemůžeme předem posoudit, jestli se nám s nimi bude dobře pracovat i po delší dobu. Bohužel není moc obchodů, kde bychom si mohli vetší počet periferií vyzkoušet. Jiné nároky na myš a klávesnici bude mít běžný uživatel oproti hráči akčních her na profesionální úrovni. Budeme tedy vycházet z předpokladu, že profesionální hráč si jistě dokáže s výběrem poradit sám, případně se poradí ve své komunitě. Pro běžného uživatele jsem vybral pouze jednu levnou variantu základní herní myši a klávesnice, která mu dobře poslouží pro začátek, než si určí své vlastní priority.

C-TECH AKANTHA
Rozhraní: USB Uvedení do prodeje: 12/2014
Délka přívodního kabelu: 2 m Záruka: 2 roky
Celkový počet tlačítek: 6 Senzor: optický
Barva podsvícení: modrá Maximální rozlišení: 2400 DPI

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017

Myš C-TECH AKANTHA

Herní myš C-TECH AKANTHA nabízí za velmi nízkou cenu ergonomicky tvarované tělo s pogumovaným povrchem, rozlišení až 2400 dpi, šest tlačítek, dvoumetrový opletený kabel a modré podsvícení, které však nemusí všem vyhovovat. V nabídce jsou ještě varianty této myši se zeleným nebo červeným podsvícením.

C-TECH GMK-102-B
Rozhraní: USB Uvedení do prodeje: 01/2015
Rozměry (š x v x h): 442 x 21 x 162 mm Záruka: 2 roky
Programovatelné klávesy: ne Multimediální klávesy: ano / 9 ks
Česká lokalizace: ano Podsvícení kláves: ne

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017

Klávesnice C-TECH GMK-102-B

Ze stejné stáje pochází také klávesnice C-TECH GMK-102-B. Opět se jedná o velmi levný a přesto kvalitní výrobek. Uživatelé většinou oceňují tichý stisk kláves, velké tlačítko Enter, barevně odlišené herní klávesy. Programovatelná tlačítka zde nenajdeme, ale potěší alespoň několik multimediálních kláves. Klávesy nejsou u této klávesnice podsvíceny.

Samsung S24F350
Úhlopříčka displeje: 24" Uvedení do prodeje: 07/2016
Nativní rozlišení: 1920 x 1080 (Full HD) Záruka: 2 roky
Typ displeje: PLS Spotřeba: 20 W
Frekvence: 60 Hz Zabudované reproduktory: ne
Doba odezvy: 4 ms Pozorovací úhly: 178°/178°
FreeSync / G-Sync: ano / ne Konektory: 1x HDMI, 1x D-Sub

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017

Monitor Samsung S24F350

V nejnižší kategorii počítačových sestav (s monitory v cenových relacích okolo 3-4 tisíc korun) máme opět mezi doporučenými monitory novinku firmy Samsung, 24" model S24F350. Jedná se o jeden z nejlevnějších monitorů na trhu s podporou funkce FreeSync v kombinaci s grafickými kartami AMD, a také je to jeden z prvních monitorů, kde je tato technologie provozována skrze konektor HDMI. Připomeňme si, že FreeSync je technologie pro adaptivní synchronizaci snímkové frekvence mezi monitorem a grafickou kartou. Výsledkem je zmenšením chvění a trhání obrazu, snížení zpoždění vykreslovaného snímku a potažmo i celého obrazu (eliminace screen-tearingu).

Levná cena se u tohoto modelu projevila zejména na konstrukčním provedení, kdy se plasty nešetřilo, možnosti polohování stojanu jsou omezeny pouze na náklon a konektorová výbava je velmi chudá (chybí DisplayPort). Monitor je relativně lehký, což se projeví sníženou stabilitou. Při doteku má tendenci se posouvat po stole. Na druhou stranu nám displej typu PLS nabídne kvalitní obraz a slušné pozorovací úhly. Monitor používá podsvícení pomocí LED diod s podporou Flicker Free (obraz nebliká ani při sníženém jasu).

LG 24MP68VQ-P
Úhlopříčka displeje: 24" Uvedení do prodeje: 11/2016
Nativní rozlišení: 1920 x 1080 (Full HD) Záruka: 2 roky
Typ displeje: AH-IPS Spotřeba: 21 W
Frekvence: 75 Hz Zabudované reproduktory: ne
Doba odezvy: 5 ms Pozorovací úhly: 178°/178°
FreeSync / G-Sync: ano / ne Konektory: 1x HDMI, 1x DVI, 1x D-Sub

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017

Monitor LG 24MP68VQ-P

Druhým monitorem, vhodným pro nejnižší kategorii počítačových sestav, je model LG 24MP68VQ-P s 24" displejem typu AH-IPS. Také on nabízí podsvícení LED diodami bez PWM regulace (tedy bez rušivého blikání - Flicker Free). Ani zde nechybí podpora FreeSync skrze vstup HDMI. Výhodou oproti předchozímu monitoru Samsung je vyšší obnovovací frekvence 75 MHz a navíc konektor DVI. V této cenové kategorii lze omluvit stojan bez možnosti výškového nastavení.

Samsung C24F390F
Úhlopříčka displeje: 24" (zakřivený) Uvedení do prodeje: 07/2016
Nativní rozlišení: 1920 x 1080 (Full HD) Záruka: 2 roky
Typ displeje: VA Spotřeba: 25 W
Frekvence: 60 Hz Zabudované reproduktory: ne
Doba odezvy: 4 ms Pozorovací úhly: 178°/178°
FreeSync / G-Sync: ano / ne Konektory: 1x HDMI, 1x D-Sub

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017

Monitor Samsung C24F390F

V kategorii sestav nižší střední třídy najdeme monitory v cenových relacích okolo 5-6 tisíc korun. První model v této kategorii je tentokrát lehce pod touto cenovou úrovní. Samsung C24F390F s úhlopříčkou 24" používá zakřivený panel VA (o poloměru 1800 mm) s FullHD rozlišením 1920x1080, který poskytuje výborné barevné podání obrazu a široké pozorovací úhly. Odezva panelu je na úrovni 4 ms. Flicker Free podsvícení LED diodami bez blikání šetří náš zrak. Konstrukce monitoru je jinak obdobná, jako u výše představeného laciného modelu S24F350. K dispozici máme po jednom konektoru HDMI 1.4, D-Sub a jeden konektor pro připojení sluchátek. Nechybí podpora FreeSync.

LG 27MP68HM-P
Úhlopříčka displeje: 27" Uvedení do prodeje: 08/2016
Nativní rozlišení: 1920 x 1080 (Full HD) Záruka: 2 roky
Typ displeje: IPS Spotřeba: 31 W
Frekvence: 75 Hz Zabudované reproduktory: ano / 2x 5 W
Doba odezvy: 5 ms Pozorovací úhly: 178°/178°
FreeSync / G-Sync: ano / ne Konektory: 2x HDMI, 1x D-Sub

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017

Monitor LG 27MP68HM-P

Dalším modelem s podporou FreeSync skrze konektor HDMI je monitor LG 27MP68HM-P, který našel své místo u dražší varianty sestavy v kategorii nižší střední třídy. Tento monitor disponuje 27" panelem IPS a FullHD rozlišením 1920x1080. Kromě větší velikosti displeje bez zakřivení se od předchozího modelu Samsung liší zabudováním dvojice reproduktorů a dvěma konektory HDMI. Výhodou je také vyšší obnovovací frekvence 75 MHz. Podsvícení pomocí LED diod s podporou Flicker Free je samozřejmostí. I v tomto případě zamrzí absence USB rozbočovače. Stejně jako všechny výše představené monitory, také zde je použit stojan s pouhou možností naklánění.

Další varianty monitorů, včetně speciálních herních s vyšší snímkovou frekvencí, podporující nejen FreeSync, ale také konkurenční G-Sync, si představíme ve druhém díle přehledu doporučených sestav ve vyšších cenových kategoriích.

Abychom kromě vizuálního vjemu dokázali zprostředkovat i ten zvukový, bude vhodné počítačovou sestavu doplnit o minimálně dvojici samostatných reproduktorů. Reproduktory případně zabudované v monitoru jsou opravdu jen nouzovým řešením a kvalita jejich podání (zejména v oblasti nižších tónů) je velmi slabá. Alternativně můžeme použít sluchátka.

Creative Inspire A250
Konfigurace reproduktorů: 2.1 Uvedení do prodeje: 06/2013
Celkový výkon RMS: 2x 2 W + 5 W Záruka: 2 roky
Frekvenční rozsah: 40 Hz - 20000 Hz Rozhraní: 3,5 mm jack
Odstup signálu od šumu:: 75 dB Ovládání: na pravém satelitu
Rozměry satelitu (v x š x h): 147 x 72 x 79 mm Rozměry subwooferu: 225 x 183 x 190 mm

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017

Reproduktorová sestava Creative Inspire A250

Ke všem počítačovým sestavám nižších kategorií až po střední třídu je doporučena reproduktorová sestava Creative Inspire A250 v provedení 2.1, tedy se dvěma satelity a jedním subwooferem. Miniaturní satelity používají technologii IFP (Image Focusing Plate), zlepšující směrovost, nebo také vykreslení zvuku. Navíc mají zabudovaný bassreflex pro zkvalitnění středobasových tónů. Ovladač hlasitosti společně s funkcí vypínače je umístěn na boku jednoho ze satelitů. Možnost napojení sluchátek, nebo zdroje externího signálu zde nenajdeme. Celkový hudební výkon sestavy není oslnivý, ale pro ozvučení počítače, případně i menší místnosti postačí. Díky příznivé ceně můžeme s nadsázkou říct, že s Creative Inspire A250 získáme za pár peněz hodně muziky.

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – jaro 2017

Operační systém Microsoft Windows 10 Home CZ 32-bit/64-bit USB Flash Drive

Poslední položkou v tabulce doporučených doplňků je operační systém. Pro herní počítač je v současné době zcela jasně nejvýhodnějším operačním systémem Windows 10. Ať už z důvodu podpory DirectX 12, ale hlavně z důvodu nové správy paměťového systému, která pomáhá eliminovat vliv nedostatečné kapacity video paměti u málo obdařených grafických karet na plynulost zobrazení. Vybírat si můžeme mezi verzemi Home a Professional, přičemž pro herní sestavu bude zcela dostačující verze Home. Nejlevněji můžeme pořídit OEM verzi operačního systému distribuovanou na DVD. Já ale doporučuji si dvě stovky připlatit za přenositelnou verzi (není vázána na jeden konkrétní počítač) Microsoft Windows 10 Home CZ 32-bit/64-bit USB Flash Drive.

Tímto jsme se dostali až na úplný konec prvního dílu přehledu herních počítačových sestav pro jaro 2017. V následující části, která by měla být publikována za několik dní, si představíme sestavy vyšších tříd ve třech zbývajících cenových kategoriích.



Tagy: sestavy  cenový přehled  intel  amd  nvidia  komponenty  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.5.2017 08:51:09   193.86.22.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2017 09:32:53   10.6.17.xxx 72
ak myslis tuto
https://graficke-karty.heureka.sk/sapphire-radeon-rx-580-nitro-plus-4gb-ddr5_11265-07-20g/#
tak sa robi a predava
2.5.2017 09:35:24   212.20.106.xxx 51
Nemyslet ověřit http://sapphirenitro.sapphiretech.com/en/580-4.html
2.5.2017 09:43:55   178.20.137.xxx 160
Jen připomenu, že u každé položky v tabulce je na konci řádku ikona nákupního košíku, která otevře v prohlížeči nové okno s odkazem na uvedenou komponentu na Heuréce. Tak se dá nejjednodušeji ověřit dostupnost a aktuální cena komponenty.
2.5.2017 10:37:24   94.113.136.xxx 101
Nemůžu si pomoct, ale když už člověku jde o těch necelých 500Kč, které ušetří na těch dalších 4GB paměti, tak by možná lepší volba byla RX 570, která lze sehnat i o 1300 levněji s horším a o 1000 levněji se stejným chladičem.
Další otázka by mohla být, zda není lepší RX 480 s 8GB paměti, než brát za stejnou cenu RX 580 se 4GB.
Ona ta RX 480 nemá problém těch 1410Mhz dát také.
Otázka kolik lidí ty 4 GB navíc potřebuje, kterou tu určitě někdo vytáhne, tak ta sem podle mého nepatři, protože tu jde o to mít co nejlepší model za ty dané peníze.
2.5.2017 11:42:18   178.20.137.xxx 35
Volba mezi RX 570, RX 580 4GB nebo 8GB je dost otázkou subjektivním názoru. Ne vždy je rozhodjící cena, ne vždy absolutní výkon. Pokud bychom za rozhodující kritérium vzali poměr cena/výkon, tak RX 570 bude jistě nejlepší volbou.

Použití starší řady RX 480 lze již jen těžko doporučit, neboť jde většinou o doprodej s nepotvrzeným termínem dodání. Ani jejich ceny ve velkých obchodech aktuálně nejsou moc výhodné.
2.5.2017 09:41:50   78.45.244.xxx 811
Tak ona už ta přenositelnost licence je i u OEM vzhledem k zákonům EU - možnost přeprodat (reaktivovat na jiném HW jde cca 3-5x).
Proto se také dnes vyplatí kupovat klíče na widle na ebay a z druhé ruky za minimální cenu. On je rozdíl, když u PC za 12 tisíc vyhodíte za systém 2000 nebo 250
2.5.2017 10:59:35   217.170.98.xxx 103
O ten judikát, kterým by se vůbec nemusel český soud řídit, se opírají všichni ti pofidérní prodejci OEM SW za 1500Kč, kdy kupující obdrží po zaplacení Delláckou instalaci Windows. Vůbec to nesmrdí průserem.
2.5.2017 12:40:03   84.242.67.xxx 36
K vzhledem k tomu že se postupně dá odvolat až k evropskému soudu, bych se českým soudem vůbec nezabýval. Bohužel u českých soudů vládne těžký klientelizmus a silná korupce, nedělám si iluze že u evropského soudu nevládne, ale určitě si tam nikdo nebude vybijet kredit kvůli no name člověku s OEM licencí.
3.5.2017 14:48:43   78.108.102.xxx 47
Vážně by mě zajímaly myšlenkové pochody těch, co tohle kupují a obhajují.

OEM verze jsou poskytnuty s výraznou slevou, proto mají omezené užití. Jen někdo pokřivený současnou dobou se může domáhat "práv" na něco, co si nekoupil.

A ti, co si kupují nějaké klíče odněkud nechápu vůbec. Je úplně jedno, jestli jste aktivovali akademickým klíčem z nějaké univerzity v indii, poškozenou samolepkou z DELLu nebo KMS aktivátorem. Nelegální je to tak jako tak. Ve všech případech byl okraden vývojář a vy používáte něco, na co vůbec nemáte mít nárok. Když koupím od někoho za pakatel kradenou věc, tak to ze mě taky nedělá majitele. (I když vlastně v dnešní době jo, hlavně když je tam "dobrá víra". A nezáleží že jsem koupil věc desetkrát levněji, než je hodnota. Měl jsem dobrou víru a proto je to OK.)
3.5.2017 16:17:26   213.211.33.xxx 103
Vážně by mě zajímaly myšlenkové pochody těch, co obhajují nelegálnost licence.

Koupíš si DVD, dáš si ho do přehrávače a posloucháš ho dnes a denně. Pak ho vemeš a prodáš ho sousedovi. Ty ho neposloucháš a poslouchá ho soused. Co je na tom nelegálního a jak byl tvůrce toho DVD okraden? Můžete mi to vysvětlit Děkuji
2.5.2017 10:00:48   93.99.200.xxx 833
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2017 10:32:47   178.20.137.xxx 243
Jeden 8GB RAM modul je tam proto, aby se mohla sestava později upgradovat dalším totožným modulem na optimální velikost 16 GB RAM a aby se použitím 2x 4GB moduly neblokovaly sloty. Je to tam zdůvodněno.

Kombinace Pentium + GTX 1080 tam není.
2.5.2017 14:20:40   93.99.200.xxx 316
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2017 14:30:41   93.99.200.xxx 512
A ještě maličkost. Dohledat druhý modul, aby fungoval dual je celkem problém. Někdy pomůže nastavení, ale obecně to líp zkousnul Intel. U AMD se mi to povedlo jen jednou. A tak raději vždycky kit. Opět platí, že kdyby to bylo tak jednoduché a nezáleželo na tom, asi by nám to ten vyrobce nusnadňoval a nepároval to rovnou. Ať si o tom myslí kdo chce, co chce. Je to blbost v tom smyslu, že když mám limit, platí status quo. A kit je vhodnější. To bych pak mohl koupit low-end grafiku a počítat s tím, že časem koupím lepší. Nebo používat integrovanou. Jestli mám 16t musim z toho vytřískat maximum teď.
2.5.2017 14:42:05   217.197.145.xxx 93
Takový problém to myslím zase není a nepřeceňoval bych ani ten význam kitu. Opravdu si myslíte, že výrobci ty moduly do kitu nějak zvlášť vybírají?

Pokud se použijí moduly s odlišnými parametry (takty, časování, apod.), tak to stále nevylučuje podporu dvou kanálů. Prostě se budou muset parametry toho lepšího modulu snížit na úroveň toho horšího modulu.
2.5.2017 17:20:35   139.59.179.xxx 47
Nepřekvapivě vybírají, v kitu je jistota stejného part.no.

To druhé je silně laická domněnka, o párování RAM z jiných part.no. by se daly napsat celé seriály hororů
2.5.2017 18:10:26   217.197.145.xxx 93
No možná bude lepší použít formulaci, že výrobci do kitu balí (než vybírají) dvojice modulů, které byly vyrobeny prakticky současně. Je jasné, že ty budou mít shodné part numbers. Obvykle se part numbers celé týdenní produkce jednoho modelu RAM modulu neliší. Pokud výrobce nedoplňuje part numbers o kód týdne výroby, neliší se až do další revize modulu.

Předpokládám, že ty problémy s párováním RAM budou spíše hodně dávnou historií, ne?
2.5.2017 21:00:22   46.135.196.xxx 66
No ale pak jste si odpověděl sám. Protože jestli si dnes koupím jeden modul, pak za rok asi těžko seženu modul, který sjel z linky vedle toho, co u dávno mám. Mám Lenovo Think pad. 1 modul standard. Spárovat se to nepovedlo ani na 8 pokus. Jestli je to dávno, když to bylo loni nevím. Na téma kitů se toho napsalo i tady docela dost. Jinak to dopadne jako u toho maníka, co vracel Ryzeny tak dlouho, až mu poslali lepší. Takže objednám modul. Za rok další. Nefunguje. Vrátím. Další taky nebude, vrátím... Není lepší rovnou ten kit? Nebo ještě jinak. Proč teda OBR netestuje a netaktuje jen s jedním modulem? Vždyť to by muselo být daleko nejnazší. Mám doma 2 kity. Prohodil jsem moduly v kompech a nešel dual. Historie? Já tomu říkám zkušenost z praxe. Nebo sázka na jistotu.
3.5.2017 14:53:58   78.108.102.xxx 42
Ale prdlajs

U desktopu to v zásadě není porblém vůbec. Stačí dodržet časování frekvenci a napětí a v drtivé většině nebude problém.
3.5.2017 16:56:16   103.227.252.xxx 16
Zase další laické pojmy a dojmy Parametrů je mnohem více, namátkou rank, bank, row, column, single-double sided, prostě když nemáš štěstí, nebo tomu nerozumíš na velmi dobré úrovni, tak to nejede.
3.5.2017 07:14:53   78.102.211.xxx 26
Ne, opět ne Part.no., třeba HX430C15SB2/4, je specifikace vlastností výrobku a vyrábí se stejné RAM třeba dva roky v kuse. Když se Vám podaří koupit stejné part.no. máte vyhráno. Sehnat ho v ČR však bývá velký problém.

Problémy s párováním různých RAM jsou stále na denním pořádku, včetně BSOD a PC odmítajícího se spustit.
3.5.2017 08:28:50   81.30.247.xxx 73
co to tady meleš? Koupil hyperX jednu 8GB a po roce jsem koupil druhou 8GB stejný typ, označení jiné a fungují v Dualu a žádná BSOD se nekoná. Že by to bylo ilegalním operačním systémem a nebo tím článkem mezi klávesnicí a židlí?
3.5.2017 09:05:39   78.102.211.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.5.2017 13:03:04   93.99.200.xxx 47
Třeba si myslí, že když je to ve dvou slotech, tak je to dual. Nech to být. Včera jsem to schválně zkoušel. 2 identické kity Kingston HyperX 1866MHz kupované s ročním odstupem. Sice mi to zabralo hodinu času, ale narozdíl od mnoha místních, mám vlastní zkušenost nejraději. No nešlo to. Ani na "všechno na auto". No ale jestli mu to všechno jelo hned na první pokus, má velkou kliku a má stopro bios na auto. Jestli má bios na auto, není to odborník, jehož slovo bych bral vážně. Nebo si vymýšlí. Já jsem tvrdil a tvrdím, že doporučovat do sestavy s jasným limitem 1 modul je kravina. Už jen z toho důvodu, že nevím, kdy si budu moct dokoupit další. Tady máte blbečkové článek, kterej tu vyšel v r.2014 TADY!!! http://pctuning.ty den.cz/hardware/procesory-pameti/31427-vliv-dalsich-nastaveni-a-usporadani-pameti-ddr3-na-vykon-pc?start=3
3.5.2017 14:49:36   178.17.1.xxx 41
Hmm, zatím jsem se nesetkal u běžných pamětí, že by nejely v dualu. A to u běžných Kingston KVR. Buď nejely vůbec, nebo v dualu jely. Jak dle výpisu v Biosu, tak dle měření.
3.5.2017 15:49:31   93.99.200.xxx 04
Tak to já třeba zase jo. Včera. :-)
3.5.2017 15:07:50   217.168.213.xxx 10
A co s tím článkem? Kolik lidí dělá na počítači něco kde se rozdíl projeví?
3.5.2017 15:56:30   93.99.200.xxx 15
Zeptej se jinak. Když ti někdo složí komp za 16t a budeš tam mít jeden modul RAM a předpokládejme, že o tom něco víš a on ti řekne, že je to stejně jedno a časem si to rozšíříš, co bude první, co tě napadne? Třeba já to na svým kompu poznám téměř okamžitě. Mám hru, kde je rozdíl i mezi 1T a 2T. Není otázkou, jestli mám čekat, kdy se to projeví, ale proč čekat, až se to projeví?
3.5.2017 17:39:41   217.168.213.xxx 41
Jako první mě napadne, že Dual podle testů a vlastních měření nepřinese nic navíc.
A také, že jsme nikdy nikde nyčetl nebo neslyšel, že by to někdo poznal okamžitě.
Hned potom mě napadne, že někdo má jednu hru kde to poznat je. Stejně jako dnes někdo jinde argumentoval nedostatek výkonu i7-7700K @5GHz tím, že nestačí na Armu 3, má jen 35 fps a nepomůže mu ani 2x silnější grafická karta.
Vždy se něco najde.

Zajímavé je, že v plno testech vychází v testovaných hrách Single jako výkonnější.
3.5.2017 18:30:13   163.172.67.xxx 00
Vícekanál se ve hrách příliš neprojevuje. Kde se projeví markantními rozdíly je třeba komprimace, šifrování, multitask - spíše pracovní aplikace.
3.5.2017 19:24:01   217.168.213.xxx 00
No to se tu celou dobu snažím říct.
3.5.2017 19:30:53   178.217.187.xxx 00
Tahat do věci igpu pokládám za scestné, článek přeci nastavil premisu dedikovaných gpu. Takže tak...
3.5.2017 20:11:31   93.99.200.xxx 15
Jenže já hájím tezi, že víc pruhů, víc Adidas. Je lepší mít dual pro situace, kdy se to hodí. A těch je a bude daleko víc. Vzdycky je lepší mít dual, než se vymlouvat na to, že je to jedno. Přijde mi to racionálnější. A když už není brán v potaz názor můj, pak byste mohli napsat do Intelu a AMD, že jsou ty dual channely zbytečný, protože v diskusi na PCT to tak rozhodli. :-) Názorná ukázka demagogie. Ach jo.
3.5.2017 20:54:51   217.168.213.xxx 01
No však si provozujte třeba Quad channel, ale nikdy jsem nikde neviděl, že by k něčemu byl Dual oproti Single pro hraní. Zde je diskuse o herním počítači, tak o přínosu jinde se můžeme bavit jinde. Her bude těžko více a je jich minimum (žádnou takovou neznám), takže nemá smysl se v tom šťourat.
3.5.2017 21:17:21   93.99.200.xxx 05
Už jsem to vysvětloval. Vyvěšuju bílou vlajku s tím, že hráči mají PC 2. Jeden herní s jedním modulem na hry a druhej se dvěma na práci. Vždycky bude dual lepší volba než single. Stejně jako 8 GB RAM vždycky bude jen "stačit".
4.5.2017 08:53:56   217.168.213.xxx 20
Vždycky bude lepší, ale svým měřením a testům na internetu věřím více.
3.5.2017 21:23:50   217.197.145.xxx 20
Ono stačí zagooglovat a najde se mnoho různých testů a srovnání. Výsledek je ten že se nedá jednoznačně říct co je lepší pro hry, jestli single nebo dual. Ty výsledky jsou velmi rozporuplné. Například jeden z novějších testů vyšel poměrně v neprospěch dualu: http://www.hardwaresecrets.com/does-dual-channel -memory-make-difference-in-gaming-performance/

Ovšem osobně bych vůbec neváhal a pokud bych měl dva moduly, tak by šly jistě do dualu. Pokud bych měl jeden, nebál bych se nějakého omezení herního výkonu v single.
3.5.2017 20:02:15   93.99.200.xxx 06
Jsou testy kde vychází DR RAM na nižším taktu líp než SR. :-) // V řeži sinngle funguje paměťový řadič stylem 1 kanál tam, druhý zpět. 1 kanál = 64 bit. Dual dokáže poslat oběma kanály 128 bitů. Tohle je základní princip. Je li vysledek ve prospěch single, je rozdíl minimální. Je-li rozdil ve prospěch dual, pak je zisk téměř dvojnásobný. Ale když to nechcete vidět, nemá smysl to řešit. Každému co jeho jest. Jenom mi ještě prozraďte, kdo z vás ma v kompu jeden modul a jestli máte dual, tak proč? :-)
3.5.2017 20:59:41   217.168.213.xxx 40
Citace:
Je li vysledek ve prospěch single, je rozdíl minimální. Je-li rozdil ve prospěch dual, pak je zisk téměř dvojnásobný.


To mi prosím u her ukažte.

Měl jsem jeden modul protože cena a přikoupil druhý protože cena. Předtím to samé.
U nového počítače mám moduly dva, protože jeden velikosti těch dvou deska nepodporuje.
3.5.2017 18:57:07   81.30.247.xxx 32
Byl jsem nařčen že to prý nefunguje. Zde předkládám důkaz že to funguje.
http://img22.rajce.idnes.cz/d2203/14/140 00/14000884_86d7e74140f4ebf091f598ce9ab0b281/images/pameti.jpg
3.5.2017 20:59:32   217.197.145.xxx 30
Také se připojuji s důkazem, že i odlišné moduly jedou na mé pracovní stanici ve Quad Channelu zcela bez problému.
https://abload.de/img/ramykkvl.png

Mám dvě docela odlišné čtveřice 8GB RAM modulů Kingston. První HyperX Beast z roku 2013, druhá HyperX Savage z roku 2015. Nesedí u nich ani standardy JEDEC, ale shodly se XMP profily, takže nebylo pro jejich chod nutné žádné ruční laborování.

Jen pro informaci používám nižší profil XMP-2132 z důvodu vyšší možnosti taktování procesoru. Nižší takty RAM mě neomezují, spíše využívám vyšší takty procesoru za účelem výpočtu 3D renderingu.
3.5.2017 21:32:45   93.99.200.xxx 03
Já jsem to svoje začal psát dřív! :-) Tím chci jen říct, že to beru. Vždyť ani já neříkám, že to není možné. A opět to dokazuje, že dát kit do dvou slotů a pak přidat další kit... Může být jedině plus. Já zas potřebuju vyšší takty RAM a HT a víc mi sedí 1T. Moje M5A 78 to nevzala na auto. Ale už to kuchat nebudu. Zas tak mě to nepálí. Co jsem chtěl, jsem řekl. No ale můžete udělat článek o přínosu dual channel 2. Hezký večer.
3.5.2017 21:10:18   93.99.200.xxx 05
No vidíš. A já bych ti mínus nedal. Já jsem si jen rýpnul, ale ani já, ani ten druhej jsme tě z ničeho nenařkli. Ani jeden z nás nezpochybnil, že to jde. Pouze jsme zdůraznili výhody kitu. Jen je potřeba, aby se sešlo pár věcí. TEORETICKY totiž, by v dualu mohly chodit i paměti nestejné značky se stejnými parametry. Jenže teorie se někdy od praxe dost liší a já na Rajče screen dávat nebudu. Já jsem tam, kde mně umínusovali tvrdil, že dát do kompu jen jeden modul je zhovadilost a později, že argumentace o zbytečnosti dual, je demagogie. Nic víc. Jestli je někdo přesvědčen o nesmyslnosti dualu, je to jeho volba. Já si o něm řeknu to o demagogii a tím to pro mě hasne. Mně taky nevěřili, že mám Phenoma II X6 1605T a nemám odvahu napsat, na jakým taktu mi jedou paměti právě teď. Kdyby se to mělo posuzovat jen podle tebe, tak je dual možný s čímkoli. Kdyby podle mého pokusu včera, tak to nejde. Dočteš se níže, že se mi to taky povedlo. Takže nemám důvod tvrdit, že to nejde. Jen je to někdy pracnější a koupí kitu si ušetříš spoustu starostí.
4.5.2017 11:38:21   213.211.33.xxx 21
Podívej, mě furt někdo nadává, že Crha to a Crha tamto. Ale co semka píšu jsou zkušenosti a nikdy ani v minulosti kdy na frekvencích záleželo podstatně více a museli ladit s frekvencí procesoru tak s tím nebyl problém. Samozřejmě pokud si chceš taktovat na samou hranici švábů tak věřím že se ti jistá nestabilita může objevit, ale ona by se dřív nebo později stejně objevila i u dvou čipů, kteří sjeli z výrobní linky ve stejný čas. Ale tvrdit mi že jsem vyhrál v loterii a podobné bláboly to je prostě out. Pár malých děcek na PC tutningu s tím něco udělali, nepřiznají chybu ale všude budou psát že to nejde a komu to jde je podvodník a lhář, protože prostě žádné zkušenosti nemají a strkají tam paměti za běhu počítače. Zažil jsem joudu kterej strkal gafickou kartu při běhu počítače do PCI a samozřejmě mu shořela, ale on byl frajer protože byla grafika vadná, protože jinak to měla vydržet. Viz BMW a šesti válcové motory... kdejakej jouda ti řekne že to jsou sračky protože se serou. Ale to že do toho ráno šupne, vono to má odpich tak tomu po zahřátí šlápne a myslí si jakej je frajer. Jenže on sice motor hřeje, z topení proudí teplý vzduch, ale prostě ten šestej hrnek se ještě neprohřál celej a tak holt trpí.
4.5.2017 13:02:47   93.99.200.xxx 01
Jen jsem si odskočil spočítat mínusy :-) Lidská blbost je zkrátka fenomén. Naštěstí to nekončí veřejnou popravou a časem se to třeba zlepší a i ty BMV se naučí nejdřív zahřát.
2.5.2017 21:10:11   46.135.196.xxx 510
Ano. Sblížit paměti. Ale funguje to tak u 3 z deseti a na Intelu. Ověřeno. A na AMD se mi to povedlo jen jednou. Ztráta času. Nic víc. Pak stačí jediný reset biosu a jedu na kafe. Proč? protože nějaký chytrák si myslí, že časem budu dělat upgrade. Nic ve zlým, ale tohle fakt úlet. I když jsou dnes paměti jistě lepší a u DDR4 to vyzkoušené nemám, vždycky budu volit kit. Navíc kit se prodá daleko lépěji.
2.5.2017 17:13:25   139.59.179.xxx 26
Zdůvodněno není nic, jen tam jsou tradiční laické pocity a dojmy
Herní PC má osazeny všechny sloty, protože:
1) funguje dual/quad channel
2) menší moduly bývají k dispozici v zajímavějších kombinacích CL/freq
3) dokoupit stejný modul je v ČR takřka nemožné, protože prakticky nikdo nedokáže dodat stejné part.no.
4) dokoupení jiného modulu je vždycky sázka do loterie, autodetekce je 50 na 50, ruční konfigurace tak 80 na 20
2.5.2017 19:10:47   92.222.69.xxx 70
S moduly obvyklých parametrů jsem ještě nezaznamenal potíže, je možné, že tlak na vyšší frekvence a latenci situaci komplikují, ale takové nekupuji.
2.5.2017 11:57:43   217.168.213.xxx 124
Rozdíl rovnající se ve hrách nule byl několikrát prokázán, takže nevidím problém v jednom modulu.
2.5.2017 12:12:18   194.228.11.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2017 13:06:42   185.52.172.xxx 25
No já to viděl několikrát, takže je to jen o zkušenostech. Faktem ale je, že když stavím, tak vždy 2 moduly do dualchannelu. Nikdy mě nenapadlo dát jen jeden.
Radši to vždycky udělám takhle a při upgradu stávající moduly prodám a koupím jiné dva.
2.5.2017 13:24:34   194.228.11.xxx 98
Tak jasny, dneska prostě 2x8 ddr4 a hotovo, neřešit kraviny. 2x16 je uplný nesmysl na hraní. To je jako když nějaký rok zpátky někteří cpali 2x8 ddr3 a nikdy jim to k ničemu nebylo, protože víc, než 8gb nepotřebovali. Ostatně i dneska se 99 procent her vejde do 8gb ram. (vč. systému samozřejmě). Takže 16 bohatě stačí na několik let, než tu budou nějaké ddr5 nebo co.
2.5.2017 14:35:50   185.52.172.xxx 76
Tak osobně už x let používám RAMdisk. V tu chvíli 2x8 DDR3 ani 2x16 DDR4 není zas takový nesmysl
3.5.2017 11:41:14   78.41.168.xxx 02
2x8GB je nezmysel ??? nato si skade prišiel ? ľudia čo majú radi rýchli systém si vypnú pagefile a potom velice rýchlo zbadáš že 2x8GB nejaká výhra na hry nieje. Ak človek funguje na 2 monitoroch, či práca (3D) alebo hry, tak obvykle otvorený prehliadač, tak 10 záložiek, druhý monitor hra alebo práca,a tabuľka o nedostatku pamäte sa sem tam objaví... 2x8GB DDR3 aktualne
3.5.2017 14:42:02   213.211.33.xxx 01
Na třech monitorech, lištu windows mám vytaženou na dva řádky a je plně obsazená a ještě se mi to se 16GB RAM nikdy nestalo. Stránkovací soubor kvůli SSD mám vyplej. Pokud pracješ s aplikacemi které takové data spotřebují, tak sis koupil špatně a měl sis koupit větší paměti... 2x16 4x16...
3.5.2017 15:09:05   217.168.213.xxx 00
Já ho kvůli SSD nevypínal a po třech letech jede jako nový.
2.5.2017 22:12:48   217.168.213.xxx 30
Tak APU nebo Intel HD jsem do toho netahal, tam má samozřejmě smysl Dual + vyšší frekvence.
3.5.2017 14:44:36   213.211.33.xxx 32
na pracovní mašině jsem nepoznal rozdíl a ani nenaměřil v unique valley žádnou změnu mezi 1x 8GB a 2x 4GB. Domnívám se že to s tím dualem pro integrovky je hoax.
3.5.2017 14:50:55   178.17.1.xxx 10
Není to hoax, celkem logicky.
3.5.2017 16:20:19   213.211.33.xxx 12
celkem logický? v čem? Říkáte že to má blahodárné účinky na grafiku, já je npozoruji tak v čem je to teda blahodárné pro tu grafiku?
4.5.2017 11:40:24   213.211.33.xxx 01
koukám bez odpovědi... takže zase hoax.
2.5.2017 12:12:32   46.30.239.xxx 21
clanek paradni, chvala autorovi, ale u amd za 22k mi prijde u srovnani vysledku sestavy A/B 22k/27k jsou vysledky her v rozdilu 0, pak mi prijde drazsi varianta zbytecna a jedine jeji pozitivum vidim jen na 8gb ram
2.5.2017 12:54:24   178.20.137.xxx 40
V té tabulce je u pěti her uvedeno pouze orientační srovnání výkonu samotných grafických karet, ne celé sestavy. Dokonce tak orientační, že nerozlišuji mezi konkrétními modely grafických karet různých výrobců (MSI, Sapphire, ASUS, ...), ani mezi 4GB a 8GB verzemi.
Toto srovnání má smysl jen v tom případě, když jsou v porovnávaných variantách sestav použity odlišné karty, kdy jsou ty rozdíly často velmi významné. Například AMD vůči nVidia, nebo RX 570 vůči RX 580, GTX 1060 vůči GTX 1070, atd.
2.5.2017 16:15:14   46.30.239.xxx 40
dekuji za info ze se jedna teda jen o ciste orientacni vysledky. jinak teda jeste jednou dobra prace
2.5.2017 17:01:35   217.197.145.xxx 30
Já děkuji za pochvalu. To vždy potěší. Ono to tak ve výsledku nevypadá, ale je to mnoho hodin nijak zábavné práce.
2.5.2017 12:18:03   81.0.228.xxx 50
Zdá se mi že u nejlevnějších sestav s procesorem G4560 je chybně uvedena podpora pamětí. Protože o sestavě s tímto CPU taky uvažuju, hledal jsem informace (ArsTechnica a jiné) a všude uvádějí že DDR4 2400 MHz podporuje tento procesor POUZE ve spojení s novou čipovou sadou B250 - takže na desce se starým čipsetem H110 určitě fungovat nebudou... Desky s B250 už se prodávají kolem 1 800,- Kč s DPH, takže až takový skok to není, ale asi by bylo dobré na tohle případné zájemce upozornit, ať se nediví až po koupi...
2.5.2017 14:24:15   217.197.145.xxx 80
Dobrá připomínka, upozornění na tuto skutečnost jsem doplnil.

Ty 2400MHz moduly Crucial byly i do nejlevnější sestavy s H110 vybrány hlavně z toho důvodu, že v době přípravy článku byly levnější, než 2133MHz moduly (pokud uvažuji moduly s pasivním chladičem).
2.5.2017 14:27:55   80.95.248.xxx 80
Desky H110 podporují Kaby Lake jenom s novějším biosem. Těch bude nejspíš většina, ale můžete mít zrovna smůlu. Jak píše Ender, je lepší si trochu připlatit za B250.
2.5.2017 21:48:33   89.102.122.xxx 30
přesně, moc bych proto oficiálně starší desky s čipsety 1XX nedoporučoval. Sice to funguje, ale číhají tam různá překvapení
2.5.2017 22:17:23   217.168.213.xxx 00
To záleží na desce, není problém koupit třeba 3000MHz RAM a budou fungovat.
A to klidně i na starším chipsetu Z170 (s aktuálním biosem).
2.5.2017 13:54:33   213.211.33.xxx 33
"Diskuze bude plná breku, že by lepší sestavu postavilo i dítě v mateřské školce. "
2.5.2017 14:09:16   194.228.11.xxx 49
To bych chtěl vidět odkud se ty čísla berou, nejlevnější sestava Zaklínač 3 na Ultra 58fps ... jj možná tak když čumí do nebe... ve městě nebo náročnějších scénách se to bude trhat někde 20,30fps.
2.5.2017 14:31:19   217.197.145.xxx 41
Například zde: http://www.guru3d.com/articles_pages/sapphire_radeon_rx_570_nitro_ 4gb_review,22.html
Je třeba ten výsledek chápat jako průměrnou hodnotu. Je jasné, že se ve hře najdou místa, kde to bude padat níže.
2.5.2017 15:01:17   213.211.33.xxx 416
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2017 17:37:09   194.228.11.xxx 48
Tyhle grafy ale často nemají s reálným hraním nic společného. Garantuju ti, že taková sestava rozhodně na 60fps toho Zaklínače na Ultra nerozjede, to neudrží 60fps totiž ani na Medium. Chtěl bych vidět ksich borca, co si takovou sestavu koupí, nastaví to na Ultra a pak čumí na tu škubaturu
2.5.2017 18:22:47   217.197.145.xxx 72
Takhle, na ty grafy a hlavně na ty orientační hodnoty výkonu grafických karet v tabulkách se má smysl dívat hlavně pro to, abych si udělal představu obecného výkonnostního skoku mezi různými grafickými jádry. To je tím hlavním smyslem. Do konkrétního výsledku promlouvají i parametry testovací sestavy.
Takže spíše zjistím, co asi mohu očekávat od toho, když si místo GTX 1060 pořídím GTX 1070. Ne, že to například pojede vždy na 50 fps ku 100 fps, ale že za příplatek získám dvojnásobný výkon.
2.5.2017 20:51:36   194.228.11.xxx 42
Tak samozřejmě, že účel těchto grafů je porovnat grafiky mezi sebou. (To, že většina recenzentů je testuje na nesmyslně nenáročných místech a nebo ani není schopna napsat v jaké části hry to testu je je věc jiná), ale vytáhnout takhle z kontextu takové číslo a plácnout ho sem k výběru komponent je docela blbost, protože to neřekne nic. Respektive neznalý člověk si přečte jo s kompem za 12 litrů budu hrát Witchera na ultra v pohodě... a ono CENZURA potom ...
2.5.2017 14:55:19   213.220.236.xxx 214
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2017 15:02:54   217.197.145.xxx 150
Ale jistě. I uživatelé, kterým nevadí zboží z druhé ruky se mohou našim článkem inspirovat a pak si odpovídající komponenty nakoupit po bazarech. Mohou ušetřit, případně nakoupit výkonnější komponenty.
2.5.2017 15:08:12   185.120.147.xxx 45
Opět ty poloprázdné midtowery. Střední třídu dá se říci objektivně (cena/výkon) jedině s R5 1600. Některé periferie v závěru ani zadarmo.

Silný dolar (zatím slabá koruna) a ceny pamětí mě od nakupování odrazují - počítač bych dnes kupoval jen kdyby nebylo zbytí.
2.5.2017 16:05:24   217.197.145.xxx 101
Mohu se zeptat, co je špatného na poloprázdné skříni? Já právě tento koncept preferuji z důvodu lepšího proudění vzduchu díky menšímu množství překážek. Také tam nehrozí kolize větší grafické karty a obecně se do těchto skříní lépe instalují komponenty. Pak to i lépe vypadá pod průhlednou bočnicí.
Jediné negativum, co mě napadá, je menší pevnost skříně při namáhání.

Ryzen 5 1600 bude základem u vyšší střední třídy sestav AMD v hladině 28 tisíc. Ale ano, mnoho zákazníků si tu tisícovku za něj přidá i v klasické střední třídě. Proto je zde také v tabulce alternativních komponent.
2.5.2017 16:33:04   185.38.14.xxx 26
Máte pravdu, záměrem herní počítač, kde se uvažuje nějaká dvouslotová plnotučná grafika, asi patří do ATX. Jde o mé, subjektivní, dojmy - nejsem hráč, zohledňuju odlišné parametry. Myslím, ale, že v té střední třídě dnes jednoznačně povedou R5 1600 + GTX 1060.
11.5.2017 12:27:03   77.75.74.xxx 00
Tak jasně, ten kdo staví multimediální na to bude také koukat jinak (BD mechanika např.), jinak pracovní stanice, jinak server... to ale asi není cíl článku. Spíše univerzální domácí sestavy.
2.5.2017 17:12:36   62.240.183.xxx 30
opatrne s temy napajecimi fazemi u desky ASRock AB350M Pro4. Neni jich 9 jak pisete, ikdyz to tak vypada. Vcore napaji 3 zdvojene faze a SOC taky 3 faze. Takze je to spise 3+3, nebot zdvojene faze maji stejne jen jeden kontroler. Tento design sice vypda lepe ale je lepsi vzit 4+3 design. S tim ze 3 faze na SOC nemuseji byt chlazene, nebot pres ne nejde vysoky vykon, takze se nehreji. CPU faze naopak chlazene byt museji. Desku bez chlazeni bych vazne nebral.
2.5.2017 18:57:28   217.197.145.xxx 30
Upřímně, u tohoto modelu jsem nepočítal cívky, ale vycházel jsem z technických údajů výrobce, který uvádí "9 Power Phase design".
Je fakt, že pod chladiče mosfetů jsem se podíval až nyní a máte pravdu s tím zdvojením fází pro Vcore. Takže je to opravdu spíše koncept 3+3, nebo také (3+3)+3. Každopádně jsem zmínku o devíti fázích u obou desek ASRock vymazal.
2.5.2017 18:05:11   176.74.134.xxx 20
Myslím, že tentokrát není co kritizovat - až teda na ten C-Tech... to můžu opakovat furt dokola a ničeho nedosáhnu... Tentokrát to vynechám.

Vyšly nové zdroje od SilentiumPC a to Supremo FM2. Tj velmi vážný konkurent Hydra X a asi i Corsair TX-M...
2.5.2017 19:18:49   217.197.145.xxx 12
Ano chápu ty výhrady vůči C-Tech, ale nevím co výrazně lepšího bych v dané cenové hladině doporučil. Přehled doporučených periferií v různých kategoriích by mohl být tématem celého článku od jiného autora.

Nové zdroje SilentiumPC Supremo FM2 jsem zaznamenal a zdají se být kvalitní. Jen jsou zatím ve výrobě až od výkonu 650 W, což by ani vzhledem k ceně nevadilo, ale jejich dostupnost u nás je žalostná. Našel jsem jen jeden obchod (K24.cz), který je nabízí a ještě na objednávku s dlouhou dobou dodání.
3.5.2017 07:07:56   176.74.134.xxx 00
nemusí být jen v tomto přehledu, může být i třeba za podzim 2017...
2.5.2017 20:01:58   109.80.124.xxx 09
Já nedávno dával kompa do kupy a za 22 000,- jsme tam dostali GTX 1070 s core i7 7700 na B250 pravda je že SSD 250GB byla ze starého PC
2.5.2017 22:24:02   217.168.213.xxx 10
Ale krást se nemá
3.5.2017 00:51:31   109.80.124.xxx 03
To říkej našim politikům já jen vybírám mezi 14 prodejnami a beru i zánovňáky.
3.5.2017 08:30:25   81.30.247.xxx 01
špatný přístup. Máš něco udělat pro to abys nemusel vybírat přebrané produkty. Základní ekonomická příručka: "Není problém ve výdajích, ale v příjmech!"
3.5.2017 09:33:30   217.168.213.xxx 00
Tak se pochlub s celou sestavou...
3.5.2017 22:25:26   109.80.124.xxx 01
To nebyla sestava pro mě...

Disky: SSD intel 750 - 400GB ( sistém ) + 2 X SAMSUNG 850 evo 500gb
GPU: GTX 1080 ASUS strix
CPU: core i7 5820k ( používám PC i na práci vyplatil se mě v té době víc než 4790k ) přemíšlím o up... 6900K za 22 000,-
MB: ASUS x99 TUF
OP: 32GB g.skill trident z 3000MHz bohužel stažené na 2800MHz :/
CASE: phanteks enthoo luxe
A zbytek je asi nepodstatný...
4.5.2017 08:57:48   217.168.213.xxx 20
Tak teď jsem to teda moc nepochopil.
Za 22k jsi koupil GTX 1070 + i7-7700 + B250 desku (což není nic výhodného) nebo celý počítač?
A to i7-5820K, GTX 1080 je co? Tvoje sestava nás nezajímá, zajímá nás co jsi koupil za těch 22.
3.5.2017 06:39:20   178.209.129.xxx 20
Kdyz vidim ceny doprodejovych B150 desek (+-300 nad H110), tak bych to cpal i do nejlevnejsich sestav.
3.5.2017 06:55:42   178.20.137.xxx 30
No, opravdu ty ceny některých B150 poslední dobou drasticky spadly, takže budou velmi dobrou volbou v nejlevnějších sestavách. Dobrý tip.
3.5.2017 08:37:46   165.72.200.xxx 10
Jenze ono se to stejne asi brzo rozproda a pak zbyde uz jen par srotu, lezaku.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.