O (ne)užitečnosti chytrých hodinek: Končí jedna vize?
i Zdroj: PCTuning.cz
Mobilní zařízení Článek O (ne)užitečnosti chytrých hodinek: Končí jedna vize?

O (ne)užitečnosti chytrých hodinek: Končí jedna vize? | Kapitola 2

Michal Rybka

Michal Rybka

11. 11. 2016 03:00 35

Seznam kapitol

1. Milonová katastrofa 2. Luxusní hodinky nejsou jen luxusní obal 3. Pod zlatem hliník 4. Co je na Apple Watch super?
5. A co je špatné? 6. Chytré hodinky – praktické, ale problémové 7. Žádný luxus, jen minimapa pro žití

Chytré hodinky nejsou hit, hlásají zpravodajské servery. Apple jich za kvartál prodal pouze milion, zatímco loni to byly ve stejném období skoro čtyři miliony! Prodeje se propadly o tři čtvrtiny! Celý ten koncept malých počítačů na zápěstí je zjevně odsouzen k zániku. Zkáza a zmar, zkáza a zmar!

Reklama

Pointa je v tom, že podobné hodinky jsou buď na světě jenom jedny anebo jich je velice, velice málo. A jsou zcela unikátní, někdy jsou zajímavé i z mechanického hlediska, jako Hublot MP-8 Antikythera, které vzdávají hold mechanizmu z Antikytéry. Těchto hodinek bylo vyrobeno celkem dvacet kousků za necelých dvě stě tisíc dolarů za jedny, takže když si je koupíte, budete patřit do úzkého kruhu celkem bohatých lidí s dobrým kulturním povědomím, což se o diamantových Barbie hodinkách Chopard říci nedá.

Apple rád šibalsky zkouší, kolik peněz ze svých příznivců vytáhne – a není se čemu divit, proč nechat vydělávat klenotníkům, kteří jejich hodinky pouze přeplášťují do zlata, když to můžete udělat sami a slíznout prémiovou smetanu? Takže nabídl za 10000 USD zlatou verzi, tedy vlastně zlatokeramickou verzi a čekal, jestli se z ní stane hit. To se nestalo, prodeje zlaté verze byly údajně velmi slabé, Yahoo uvádí spekulaci, že se prodalo méně než 2000 kusů.

O (ne)užitečnosti chytrých hodinek: Končí jedna vize?
i Zdroj: PCTuning.cz

To znamená příjem 20 milionů dolarů, jenomže to je pro Apple málo na to, aby měl pro tak málo prodávaný produkt zajištěnou podporu včetně nadstandardní helplinky. Ze zlaté verze hodinek, podobně jako z jiných málo prodávaných technologických kusů, se tak stane vysoce ceněný sběratelský objekt, i když asi ne mezi „hodinkáři“, ale spíše applisty. Takže po roce prodeje ultradrahou zlatou Watch Edici stáhl a nahradil ji méně drahou keramickou edicí.

Nové keramické hodinky přijdou na 1249 dolarů, jsou tedy dvakrát dražší než ocelové, jenomže se mi do mysli vkrádá otázka, proč za ně platit dvojnásobek toho, co stojí ocelové. Technologicky je docela velký rozdíl mezi hliníkovou edicí s tvrzeným sklem a ocelovou se safírovým sklem, i když jsem se doslechl, že není zcela jasné, která verze je praktičtější. Safírové sklo je podstatně tvrdší a odolnější vůči poškrabání, jenomže je údajně zase náchylnější na tříštění například při pádu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama