PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?

PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí? | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

22. 2. 2013 03:00 50

Seznam kapitol

1. Co víme 2. AMD konečně zabodovalo 3. Technologie Gaikai 4. Vyšší nároky na síť
5. Ukázkový příklad s trpaslíkem 6. Zpátky na zem 7. Vlna spekulací tedy pokračuje

V noci se středy na čtvrtek byla v hrubých rysech představena nová konzole Sony PlayStation 4. Názory se rozcházejí, někdo je nadšený z hardwarové specifikace, jiný je jí naopak zklamaný. Někdo byl nadšený z herních dem, jiný je považoval za nudné. Možná proto si také někdo stačil všimnout, že mezi předvádějícími nebyla jediná žena.

Reklama

Takové vlastnosti si představuji pod pojmem „univerzální platforma“: V podstatě kam se hnete, tam je váš herní profil a tam můžete pokračovat v hraní. Na hardware až tak nezáleží, jenom tohle musí dotyčný titul podporovat. PS4 něco takového možná slibuje, alespoň tak jsem hlubokou integraci streamingu, online profilu a sociálních mechanik pochopil. Tahle integrace může být meziplatformní, což otevírá dosud nevídané možnosti. Je jedno, na čem hrajete, podstatný je jenom váš profil, který eviduje, jaké tituly jste si koupili a jak daleko jste se v nich dostali. Zálohování je automatické, nezávislost na jednotlivém kusu hardware je absolutní. Na vaši konzoli doma může spadnout pověstný proudový motor jako z Donnie Darka – a je to jedno. Stačí si pořídit nový hardware, nalogovat se a pokračovat. Tak kdyby to fungovalo takhle, tak to je úchvatné.

PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?
i Zdroj: PCTuning.cz

Mno. Zpět na zem... taková představa je asi přehnaná. Čím více ji rozvíjím, tím více mě zaráží přítomnost optické mechaniky v PS4, protože mi do popsané futurózní vize opravdu nepasuje. Takže jsem možná grandiózní vizi Sony pochopil špatně...

PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?
i Zdroj: PCTuning.cz

Přestože chápu kolaborativní hraní, je mi kapku cizí koncept sociálního hraní a trochu tápu v tom, jak si ho Sony představuje. PS4 má být schopná „transparentně“ bufferovat posledních 15 minut hraní, což dovoluje sdílet ty nejpovedenější (a nebo nejkatastrofálnější) okamžiky hraní. Logicky se nabízí možnost po nějakém vychytaném okamžiku velmi jednoduše nauploadovat video na YouTube apod. To může znamenat horu legrace a zábavy, ale taky gigantickou záplavu nesmyslů a salátu. V dnešní době jsme na internetu zaplácáváni hromadou ptákovin, snadné sdílení videí z gameplay může být další internetově-biblickou ranou.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama