Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče

Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče | Kapitola 8

Michal Rybka

Michal Rybka

10. 2. 2013 03:00 47

Seznam kapitol

1. Konkurenti PC 2. Osekaný HW 3. Konverze a porty 4. Bez potřeby vývoje
5. Tlak na cenu 6. Uživatelé ale jásají 7. HC hráči vymírají 8. Výkon pro minoritu

Debaty o tom, že „PC jako herní platforma skončí“, se táhnou v podstatě od chvíle, kdy se PC objevilo. Zpočátku bylo PC považováno za pro hry zcela nevhodné – slabé, drahé, špatně vybavené. Dnes se zdá, že to jsou stejné kecy jako ve chvíli, kdy se říkalo, že PC hraní zničí Wii a „nové formy hraní“. Můžeme být ale opravdu pořád v pohodě?

Reklama

Ve skutečnosti existují jen dvě silné skupiny, které stále žádají silné a průběžně upgradovatelné PC počítače: Profesionálové, kteří je využívají opravdu pro výpočty a potom „seriózní hráči“. Řešením pro profesionály je cloud a server-side výpočetní systém, který lze nafukovat podle potřeb a dovoluje lepší balancování využití zdrojů. Pak už zbývají jenom „seriózní hráči“. Jejich počty upadají s tím, jak se hraní obecně přesunuje na mobilní platformy – a to velice rychle. Ještě před rokem vypadala Zynga jako masivní úspěch, ale množství hráčů, kteří seděli doma u PC, se jim v posledním roce rozprchává do ulic s mobilem v ruce. Otázkou je, kolik hardcore hráčů zůstane doma. Kolik z nich bude opravdu kupovat výkonné komponenty, aby motivovali výrobce hardware k pokračování vývoje? A pokud se prodeje výkonných komponent zabrzdí, dává smysl, aby vývojáři tvořili hry, které budou takové komponenty vyžadovat?

A nebo bude jednodušší pořádně prozkoumat možnosti Intelu HD Graphics 4000, protože to bude jejich výkonový etalon a zároveň jak dolní, tak i hodní mez, pro kterou budou vyvíjet?

Přijde vám takový vývoj šílený? Ale kdeže, takhle se pro konzole vyvíjí odedávna.

Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud se to doopravdy stane, tak to znamená, že se spousta věcí stane zbytečná: Přetaktovávání, benchmarkování, laborování s větším počtem procesorů a karet... V podstatě jenom změříte, jak moc plynule jede hra na standardizovaném systému a zahrnete to do jejího hodnocení.

Úvaha: Tablety a konzole vytlačují hardcore hráče
i Zdroj: PCTuning.cz

A nebo to možná bude jinak. Třeba nás zachrání právě svět mobilů, konkrétně svět Androidu, kde se naopak rozjíždějí výkonové války a kde standardizované platformy neexistují. Zatím to ale vypadá tak, že pro Microsoft je atraktivnější „svět podle Apple“ s jasně definovanými platformami – už jenom proto, že by se mohli stát výlučným distribučním kanálem a dostat pěkně malý kousek z každé prodané kopie. Nejhorší na tom je to, že jejich strategie je ucelená (při „refreshi“ dojde k obnovení JEN u „nových“ aplikací nakoupených přes Store, což docela diskriminuje právě klasické hry) a že uživatelům, kteří hry nehrají, vlastně ani vadit nemusí, ať už se smíří s „novým rozhraním“ a nebo ne.

Buď jak buď, dlouhodobě to nevypadá zrovna dobře...

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama