Úvaha: Metro to dokázalo, je tu. Bohužel pro nás
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Metro to dokázalo, je tu. Bohužel pro nás

Úvaha: Metro to dokázalo, je tu. Bohužel pro nás

Michal Rybka

Michal Rybka

9. 3. 2012 03:00 126

Seznam kapitol

1. Kam jsme to dopracovali... 2. Nejen marketing 3. Roztomilá Windows 4. Trocha historie
5. Fugly explanation 6. Teorie Metra 7. Nastane panika? 8. Jako na houpačce

Existují weby, které považuji za indikátor antitechnologických trendů. Pokaždé, když se tam objeví chvalozpěv na nějakou technologii, je to silný náznak budoucích problémů. Ještě před měsícem tak všichni padali na krovky z Windows Phone 7, dnes už ale prodeje vypadají v porovnání s telefony se zeleným robotkem spíše jako nějaká početní chyba.

Reklama

Objevovaly se tam chorály opěvující DRM, video-on-demand, Windows Vista a nově tam oslavují Metro. Skoro to vypadá, jako by ony weby byly poháněny marketingovými penězi, které jsou zase tlačeny obavami výrobce o přijetí svého výtvoru. Máme se tedy o Metro (či Metra) bát?

Úvaha: Metro to dokázalo, je tu. Bohužel pro nás
i Zdroj: PCTuning.cz

Do jisté míry chápu upřímnou hrůzu Microsoftu ze světa, který začíná krystalizovat na obzoru. Dlouhou dobu žili v pravidelném a úspěšném cyklu střídání Oken a Kanceláře, jejichž verze přicházely pravidelně a tlačily uživatele do opakovaných nákupů. Objem trhu utěšeně rostl a počet prodávaných licencí rovněž. Hrozba OpenSource se až tak úplně nevyplnila – Linux zůstal okrajovým jevem a to, že domácí uživatelé přešli na OpenOffice nebo LibreOffice bylo celkem jedno, protože by se stejně vzmohli maximálně na Works a nebo na studentskou licenci Office – pozice v komerčním sektoru zůstala neotřesena. Rebelanti ze státních úřadů si popálili ruce při pokusu přejít na alternativy zdarma a chytře upgradované formáty donutily k upgradu i zapadlé vlastence, kteří dosud zarputile odmítali opustit Office 95. Zkrátka a dobře, svět byl krásný a růžový.

Předvídatelný a ziskový svět ovšem narušili dva hlavní konkurenti, kteří napadli Impérium ze dvou stran: ze strany hardwarové to byl Apple, který si bez dovolení vzal trh s chytrými telefony, přehrávači a tablety. A ze strany softwarové to byl Google, který si utěšeně buduje impérium kolem internetových služeb metodou prudkého růstu všemi směry následovaného celkem brutálními čistkami neúspěšných projektů. Za poznamenání stojí, že po stránce hardware nebyl Apple první, kdo dané formáty tlačí – Microsoft to zkoušel alespoň už deset let předtím jak v kapesních počítačích, tak v telefonech a taky v tabletech. Rovněž v software Google tak úplně neproráží cestu, unikátní nápady si většinou kupuje se startupy. Rozdíl mezi těmito třemi firmami přitom nespočívá v tom, že by Google a Apple sázeli na budoucnost a Microsoft ne – Microsoft má obrovskou výzkumnou divizi, kde se tvoří chytré věci a taky hodně cool nápadů.

Úvaha: Metro to dokázalo, je tu. Bohužel pro nás
i Zdroj: PCTuning.cz

Velký rozdíl nevidím ani v kvalitě – Apple dokáže produkovat nesmírně prasácký software, který je neohrabaný, nepřehledný, chyby v něm jsou neopraveny klidně půl roku. Rovněž je schopen s klidem vypoklonkovat polovinu světa: uživatele nutí k přechodu na iCloud, který ale nepodporuje Windows XP, takže ačkoliv k tomu neexistují zjevné důvody, vlastně nutí poslední odbojáře s Windows XP k migraci na Windows 7. (Myslím si, že něco takového by si Microsoft nedovolil, ale u Apple jsou podobné metody „přejdi na nový OS a nebo si klidně chcípni“ celkem obvyklé.)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama