Úvaha: Co vydavatelé dělají špatně? Neučí se od kolegů z porna
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Co vydavatelé dělají špatně? Neučí se od kolegů z porna

Úvaha: Co vydavatelé dělají špatně? Neučí se od kolegů z porna | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

17. 2. 2012 03:00 43

Seznam kapitol

1. Vývoj za poslední týden 2. Pozitivní vliv událostí 3. Boj ala Don Quichotte? 4. Duhová slepota
5. Poučení z distribuce porna I 6. Poučení z distribuce porna II 7. „Nejde to“ 8. Běh na dlouhou trať

Žijeme v pozoruhodných dobách. První demonstrace proti ACTA skončila neslavně, zato ta, která proběhla v sobotu, vypadala skutečně impozantně. Už to není „skupinka exotů připomínajících ztracené turisty“ – počet lidí prý přesáhl 2000. A nejen to, „piráti“ také přednesli čtyři požadavky, které kupodivu vůbec nezní nelogicky nebo hloupě...

Reklama
  • Mikroplatby nefungují

    . Pay-per-view a nebo mikroplatby za stažení nefungují, protože jen velmi retardovaným uživatelům za chvíli nedojde, jak strašně drahá služba to je. Některé nejmenované pornohvězdy se i v tisku rozčilovaly nad tím, že si lidi nejsou ochotní zaplatit ani „prémiovou SMS“, jenomže když si srovnáte, kolik obsahu získáte při flat rate platbě a kolik byste za stejný obsah museli platit „prémiovými SMS“, tak je úplně jasné, že „prémiové SMS“ budou fungovat jenom u naprosto svátečních zákazníků.
  • Kvalita a služby fungují

    . Web musí být funkční, videa v různých rozlišeních a musí tam být podpora, která řeší problémy. Když je něco rozbité a správce webu vaši stížnost ignoruje, nadšení asi nebudete. Když se snaží problém alespoň nějak řešit, je to mnohem lepší. Ti úplně nejlepší dělají taková kouzla, jako že vám za přestálé útrapy prodlouží předplatné zdarma a nebo vám vrátí peníze. Kdy se vám naposledy stalo, že jste se podívali v kině na film, nelíbil se vám třeba proto, že ozvučení kina bylo strašné a pokladník vám bez řečí vrátil peníze?
  • Přátelská cenová politika funguje

    . Úspěšné weby nabízí snižující se monthly rate podle délky předplatného, nabízí i věrnostní slevy a podobně. Někde to funguje třeba tak, že si zaplatíte základní přístup – a na každý „spřízněný web“ máte větší a větší slevu. A nebo udělají to, že když chcete po nějaké době předplatné zrušit, nabídnou vám slevu, abyste neodcházeli. Nakonec se vám může stát, že zjistíte, že máte opravdu velmi levný a neomezený přístup – proč takovou službu rušit? Proč takový web „vysávat“ a zaplňovat si disk?
  • Dobrý design webu funguje

    . Zákazník by měl být schopen snadno najít co chce, podívat se na preview a teprve pak si stáhnout to, co opravdu chce. Čím vyšší je šance, že najde to co chce, tím nižší je šance, že bude bezhlavě stahovat všechno.
  • Globální dostupnost funguje

    . Pokud rozsekáte svět na země, ze kterých se „smí a nesmí“ přistupovat k obsahu, můžete si být jistí, že váš obsah někdo stáhne a zpřístupní ho placeně či zdarma tam, kde ho nenabízíte. Vyloučením určitých okruhů zákazníků z nich v podstatě sami děláte piráty. (Je opravdu mimořádně pozoruhodné, že právě tato velmi prostá poučka mnoha vydavatelům prostě a jednoduše nedochází.)
  • Pokud chcete dostat zaplaceno, musíte dovolit zákazníkům, aby vám zaplatili

    . Jedna z nesmírně zvláštních věcí je ta, že se opravdu vyskytovaly weby, které nebyly regionálně omezené, ale zaplatit se tam dalo jenom z velmi omezeného seznamu zemí. Vím, že to vypadá divně – ale jak chcete, aby vám lidi platili, když neexistuje způsob, jak by vám za dílo zaplatili? (Tento problém se u „normálního“ digitálního obsahu objevuje taky docela často.)
  • Nízká cena funguje

    . Když je služba levná, nikdo se nemusí namáhat s hledáním vašeho obsahu ilegálně po všech čertech. Podívejte se, kam je nastavená prémiová platba u sdílecích systémů – pokud se dostanete přibližně na jejich úroveň, nemá zákazník důvody používat sdílecí systém.
  • Kompletnost obsahu a jednoduchost služby přitahuje

    . Je zbytečné brblat, že „sdílecí systém je ilegální, ale vy jste legální“ - z hlediska zákazníka je to tak, že sdílecí systém toho má víc než vy. Vy máte ale tu výhodu, že jste přehlední a obsah nabízíte kompletní a ucelený. Proč by zákazník sháněl každý díl seriálu na jiném sdílecím serveru, v jiné kvalitě a jednou s titulky a podruhé bez? Nabídnete mu ucelený seriál. Funguje to i u porna – zákazník má po ruce celou sérii, funguje to i při prodeji seriálů na fyzických nosičích: Když sáhnu do police a vezmu si první, druhou a třetí sérii najednou, udělám to radši, než abych jednotlivé části sháněl po všech čertech.
  • Stabilita funguje

    . Pokud vypadáte jako web, který tu bude i za pět let, lidi nebudou v pokušení kompletně vysát váš obsah. Světe zboř se, řada webů i s obsahem zmizela a jejich pozůstatky jsou jen na sdílecích systémech. Pokud váš web vypadá neudržovaně, pokusí se ho zákazníci vysát dříve, než definitivně zmizíte.
  • Piráty nevyhubíte

    . Někteří lidé prostě budou sdílet, děj se co děj. Buď nemají peníze, nebo to dělají z přesvědčení, nebo nechtějí, aby to věděli rodiče, nebo bydlí na vesnici a jinou možnost nemají – je to jedno. Podstatné je, že nemá smysl terorizovat potenciální zákazníky kvůli tomu, že se po světě potulují i vaši chroničtí nezákazníci. Tak to bylo a bude a nic s tím dělat nelze. To, co ale dělat lze, je proměnit co nejvíce nezákazníků na zákazníky a naopak neměnit potenciální zákazníky na vaše odpůrce.
  • Piráty můžete pozitivně využít

    . Jedna ze zvláštních věcí, kterou pornografové objevili, je to, že s piráty není třeba bojovat, ale dá se jich naopak využít. Funguje to takhle: Vyrobíte nekompletní verze díla – zkrácené, sestříhané a podobně, ovšem vybavené jasně čitelným logem či jménem webu. Ty dáte všem ke sdílení a necháte, ať si to kopírují mezi sebou. Nesmí jít jenom o prostý trailer bez ladu a skladu, protože u toho velká motivace ke sdílení není. Vaši nezákazníci se na to podívají a když jim to přijde zajímavé, tak půjdou okouknout váš web. Ano, v branži počítačových her se tomu říká „demo“, může být dlouhé 20-30% celé hry a jak je známo, tak to funguje.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama