Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Naše skvělá elektronika se kazí. A není to náhoda!
Úvaha: Naše skvělá elektronika se kazí. A není to náhoda!
autor: Michal Rybka , publikováno 5.8.2011
Úvaha: Naše skvělá elektronika se kazí. A není to náhoda!

Jedním z krásných českých pojmů je „kurvítko“. Jeho krásná charakteristika je popsána procedurálně tak, že „pokud rozeberete přístroj a opět ho složíte do funkčního stavu, zůstane vám zbytečná součástka. Ta nemá žádný jiný smysl, než zajistit, že stroj selže čtrnáct dní po záruční lhůtě“. A to je „kurvítko“.


Někdy si šikovný našinec může odkurvit zakurvítkovaný přístroj – dotaktuje si podtaktovaný procesor, odemkne si zablokovaná jádra v procesoru a pipeliny v grafice. Ale to je spíše výjimka. Dnešním standardem jsou přístroje, které „fungují na hranici použitelnosti“ a obsahují dlouhé řady neopravitelných komponent. A objevují se všude, úplně všude – nejde ani zdaleka jenom o počítačovou techniku nebo herní konzole, ale i o poměrně jednoduché spotřebiče, jako je vysavač. Stačí, aby v něm byl „neopravitelný konstrukční prvek“, který se snadno rozbije – a je hotovo.

Úvaha: Naše skvělá elektronika se kazí. A není to náhoda!

Vždy jsem považoval staré vysavače a fény ze šedesátých let za hluboké retro, ale fungují. Mechanická pračka ze třicátých let taky funguje. Moje pračka z prvního desetiletí jednadvacátého století se tváří, že brzy chcípne, protože začíná inteligentně rezavět jako na potvoru hnedka vedle pantu, který drží dvířka. Už jsem ji jednou oškrabal, odrezil a přetřel, ale proces pokračuje. Bude tedy patrně následovat rozebrání a hledání kurvítka, které plech přesně v onom místě zavhlčuje směsí vody a pracího prášku, aby to tam dobře rezavělo – někde tam prostě bude.

Vrcholem mého zděšení pak bylo, když jsem objevil zbraň, která také obsahuje kurvítko. Jde o taktickou tužku, která by měla vydržet silové zacházení, jako kupříkladu bodání do feťáka, který se vás pokouší okrást. Když jsem pročítal recenze na danou tužku, byl jsem velmi překvapen nemilým hodnocením uživatelů, které obsahovalo konstatování, že by vám tato tužka z megatlusté vrstvy tvrzeného hliníku (který se používá jako pancéřování transportérů M113) neměla upadnout na zem. Víčko totiž na místě drží prstenec z plastu, který po dopadu na zem z výše nad jeden metr rád praská a víčko pak nedrží. To z ní činí zbraň na nula až jedno použití, protože pád takové věci na zem je v případě nějakého konfliktu docela pravděpodobný.

Výborně! Kurvítka jsou všude, opravdu úplně všude.

Úvaha: Naše skvělá elektronika se kazí. A není to náhoda!

Nakonec jenom doufám, že se kurvítka nemontují alespoň do kosmických sond a podobných zařízení. V Pioneerech a Voyagerech podle všeho nebyly a Opportunity na Marsu taky překonala padesátinásobek očekávané pojezdové vzdálenosti a zatím funguje. Takže když se chce, může naše civilizace vyrobit opravdu spolehlivý a slušně fungující kus hardware!



Tagy: úvaha  elektronika  kurvítko  teorie  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.8.2011 06:00:50   89.103.73.xxx 475
stejna zkusenost s kamerou od teto znacky, vsechny jeji miniDV modely vykazovaly po urcite dobe stejne problemy s mechanikou - jednoduse vypadla jedna z "osicek" pro drzeni pasku... oprava dilu za 1US$ vysla bratru na 2500,- kc
takze tuto znacku uz nikdy...
5.8.2011 06:36:35   193.85.174.xxx 550
Taky to znám. Čistě náhodou po 2,5 roce přestala hřát mikrovlná trouba a umřela v ní součástka která se nevyplatí měnit. Takže v servisu mi bylo řečeno kupte si novou troubu. Opravil jsem si ji doma sám a je klid.
Pak bývá hojně u digitálních fotoaparátů na AA baterie že po nějaké delší době začnou extrémě rychle vybíjet baterie a můžete tam dát jakékoliv baterie. Mne tohle dělá Olympus 3MPix. Příkladů ale znám a zažil jsem víc
5.8.2011 06:56:24   77.48.104.xxx 291
Tak to vybíjení mohu asi potvrdit. Mám panasonic Lumix, první lumix co šel na trh, a tak po třech letech se opravdu začali extrémě rychle vybíjet baterie...jinak jsem zvyklý kupovat zařízení z vyšších tříd, a věci vydrží fungovat o dost déle...
5.8.2011 07:28:34   193.85.174.xxx 344
Kupovat vyšší třídu má smysl jen u věcí které plánuji používat dlouho. Například Hi-Fi audio sestava. Naopak třeba mobil si raději koupím v číně za pakatel a za rok si klidně pořídím nový protože vývoj jde velmi rychle dopředu a ty ceny jsou opravdu pro nás k smíchu. No a pak je tu jiná sorta výrobků s kterou jsem se osobně setkal a viděl že se to tak praktikuje a to je to, že jsou to výrobky z číny s nalepenou jinou nálepkou výrobce za evropské ceny.
5.8.2011 07:56:48   90.180.116.xxx 256
Popravdě, ikdyž to vypadá, že si dnes člověk může dopřát víc než dřív, protože je všechno levné, opak je pravdou. Všechno je spíš dražší, než bývalo dřív. Takový poctivě navržený fén nebo kuchyňský robot, jako se dělávali v 60. letech, by dnes stál majlant, ale těžiště trhu je dneska spíš u těch levnějších výrobků, které co do kvality nesnesou srovnání. Slyšel, že prý existují i vývojová oddělení na výrobu kurvítek, ale moc tomu nevěřím a spíš si myslím, že je to všechno dáno snahou výrobce co nejvíc ušetřit - používá šmejdský materiály, najímá diletanty a neprovádí dostatečně kontroly jakosti - přesto ale chce zabezpečit, aby výrobek nemusel opravovat v záruční době, takže se snaží neodfušovat to zase až tak moc, aby to vydrželo alespoň rok na americkým trhu. Protože u nás v EU je záruka dvouletá, musí se elektronika prodávat dráž, protože se do ceny promítá předpokládaný servis v druhém roce užívání, popřípadě se udělá jiná série pro EU, která ale už musí být kvalitnější, aby vydržela alespoň ty dva roky. U vyšší třídy už se pak toliko nekonkuruje cenou, takže je prostor pro to, aby se jakost výroby hlídala, použili se lepší materiály a nasadili se na to i lepší inženýři. Ideální potom je, když výrobky začne dělat někdo, jak já říkám "po Česku", tedy inženýrsky dobře a jednoduše, z poctivých materiálů a za dobrý peníze. Takhle "nesmyslně" se totiž můžou chovat jen Češi, kteří neví, jak funguje marketing - a podle toho to taky vypadá - i když prodávají skvělé výrobky skoro zadarmo, většinou brzo zkrachují.
5.8.2011 09:14:29   109.107.210.xxx 430
Přímo oddělení na kurvítka neexistují, ale prakticky všichni výrobci elektrosoučástek vyrábějí a hlavně projektují své výrobky v několika řádách, které se od sebe liší střední dobou životnosti - na toto existuje celý vědní obor, ve kterém se projektují součástky, jejichž životnost se nastavuje s přesností měsíců (samozřejmě v rámci statistiky).

BTW rodiče si v 62. roce koupili Sonet Duo (kotoučák). Hraje dodnes.. Proč? Protože všechno bylo několikanásobně konstrukčně předimenzováno a 60. léta ještě neznaly pojem "spotřební zboží."
5.8.2011 10:11:59   83.69.56.xxx 641
Budete se divit, ale taková oddělení existují. Exkolega dělá v jedné německé automobilce na pozici "Inžených únavových vlastností materiálu". Když tam nastupoval, tak si myslel, že se bude snažit díly vhodně dimenzovat tak, aby vydželi. Omyl. Jeho prací je navrhovat nedůležité díly tak, aby po nějaké době praskly. Jde o takové ty blbiny jako je držáček na pití, panty u skřínky u spolujezdce, madlo na seřizování sedačky atp. Když jsem se s ním naposledy bavil, tam mi říkal, že tyto díly navrhuje na interval 5ti let, ale jsou tlaky na 3letou lhůtu. Cíl je jednoduchý - vyvolat v zákazníkovi podvědomě to, že si myslí, že auto už je opotřebené a měl by si koupit nové. Soudě dle jejich prodejů jim to vychází.
5.8.2011 14:52:42   85.70.64.xxx 3820
Váš kamarád asi nemá žádnou čest a svědomí když takovou práci přijal.
5.8.2011 15:24:52   88.102.74.xxx 442
Velmi pravděpodobně za to ale má poměrně hodně peněz. Akorát bych chtěl vidět, jak se bude tvářit, až se mu urve madlo na seřizování sedačky v novém Mercedesu.
5.8.2011 21:52:48   88.101.38.xxx 723
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.8.2011 14:22:06   85.70.64.xxx 358
A proč bych ho vyhazoval, vyměnim baterku a jedu dalších 5 let, nepotřebuju machrovat s ňákejma nesmyslama typu iPhone, Galaxy S a podobnejma hovadinama. Mobil stejně používam jenom jako budík.
5.8.2011 16:43:49   90.180.116.xxx 101
Co se člověk všechno nedozví... nicméně pěkné vědecké pojednání o kurvítkách najdete i zde

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurvítko

je tam například zmíněno, že světovou velmocí v produkci kurvítek je Čína a zároveň je velebena jejich nedostižnost ve výzkumu a vývoji kurvítek, neboť jsou jedni z mála, komu se daří zaudovávat kurvítka i do kamenných bloků. Jejich potravinová divize kurvítek si také získala věhlas po celém světě, ale vzhledem ke zdravotním následkům není až tak vyhledávaná.
9.8.2017 14:47:27   91.118.92.xxx 00
Budem hádať: BMW
Prečo? Kolega inžinier bol práve tam na biznis návšteve (niekedy okolo 2013) a po mítingu si pokecal s baworskými inžiniermi - sami sa mu posťažovali, že musia všetko (aj v motore) dizajnovať na 150000km, že chcú predávať viac áut.
5.8.2011 06:47:59   94.113.125.xxx 442
Jak výrobci věří svým výrobkům je poznat podle záruční doby. U správně navržených a vyrobených elektronických zařízení není problém poskytovat záruční dobu 3-5 let. U HW komponentů je to někdy vidět. Že jsou výrobci spotřební elektroniky schopní prodávat i drahé modely výrobků s minimální dvouletou zárukou, je mi záhadou. A je mi taky záhadou, jaktože je někdo ochotný si to koupit? Televize z top řady za 50 tisíc s DVOULETOU ZÁRUKOU?! To snad né...
5.8.2011 07:02:05   46.149.115.xxx 817

Proč by to dělal - okrádal by i sám sebe o budoucí zisky
2 roky je ti málo ? tak se podívej, jakou záruku dostaneš na většinu elektroniky v Americe
5.8.2011 07:26:58   82.117.130.xxx 232
Je tam zaruka sice kratsi, ale zase je tam to zbozi o dost levnejsi...
5.8.2011 07:28:19   133.5.165.xxx 263
kupujes si denne novy slipy nebo si peres? neni vsechno na jedno pouziti, jak to praktikuji soudruzi v americe.
5.8.2011 08:35:24   46.149.115.xxx 925
Mirek: A je dnes snad problém nakoupit z ciziny za podobné ceny jako v Americe (nebo nižší přímo z Číny) ? mimochodem - zákonná záruka je v USA jen půl roku - a cenový rozdíl ?

kingbean: To reaguješ na koho, či jak to souvisí? Mimochodem chlap slipy nenosí.
5.8.2011 10:15:21   133.5.165.xxx 232
khorghan: reagoval jsem na to co jsi napsal...pravda slipy uz taky zadny nemam...ale chtel bych te videt jak kupujes lednicku ze statu, navic je to tam levnejsi ale nase dane to pri dovozu bezvadne smaznou. Spis je tu ten spotrebni aspekt, je prasarna veci neustale nove vyrabet a funkcni stare zahazovat nebo vyrabet smejd, uz brzo to vsichni pociti az dojdou drahe kovy.
5.8.2011 11:09:33   165.72.200.xxx 121
Nojo, ale vysvetlujte tohle lidem, kteri ekofasistum uverili, ze srotovne je ekologicka zalezitost. ;o)
5.8.2011 11:51:26   46.149.115.xxx 255
Nemusíš kupovat přímo ze států - ale koupíš u nás elektroniku za jejich peníze, když hledáš - či jen o fous výš - ale pak se nesmíš divit problémům s opravou - jsou to jako u mobilů "šedivky" - záruční servis ti to neopraví, musíš to tahat zpátky k prodejci (pokud ještě existuje) - vždycky je to něco za něco.
Já cíleným kurvítkům nevěřím - takhle řečeno je to prostě ptákovina - je to prostě v dnešní době cílený návr s nejnižšími možnými náklady pro výrobce - a tu musí navrhnout tak, aby součástky vydržely jen "průměrné" používání po dobu zákonné záruky. - Kvalitnější součástka je prostě dražší - když najdeš v obchodě 2 ledničky - úplně stejný - jen jedna bude o 50% dražší - a výrobce ti řekne, že je kvalitnější (lepší materiál, lepší kompresor...) - uvěříš mu a koupíš ji ?

výše zmíněné problémy s rychlým vybíjením baterek ve fotoaparátech - odešel kondík pro blesk

níže repro genius - zase odešel kondík (přehřátím) - (namátkově zkoušeno asi 10 různých typů - 2hodiny hudba na 80% hlasitost - některé umřely, některé zeslabily, všechny přehřátí - výkon v uzavřené bedně, zesilovač bez chlazení - šroubky držící zesilovače rozpálené...)


Samozřejmě, že tyto mohl výrobce nahradit kvalitnějším - ale dražším - ale pak by se objevila druhá součástka v pořadí - tu by taky mohl..... a kde by skončila cena ? Jaká životnost je dostatečná ?
Můžeme si za to sami - všechny zajímá jen nízká cena a pak se diví... -
21.12.2013 04:26:42   67.174.4.xxx 00
Ano zakona lhuta v USA je pul roku,ale uplne bez problemu za par dolaru si ji muzete prodlouzit az na 5 let
5.8.2011 10:14:23   83.69.56.xxx 123
jo, něco to vypovídá třeba o HP. Živnostníkům a firmám dává na HW ROČNÍ záruku. Kdyby nebyla pro spotřebitele povinná dvou letá, tak dostanou taky rok. Hnus. A ten jejich HW? V práci jsem za pět let vystřídal 8ks různých HP křápů. Jen jednou to bylo kvůli morální obměně HW.
5.8.2011 15:27:11   85.70.64.xxx 127
HP byla ještě před pár lety použitelná zbnačka, dneska jsou jejich notebooky neskutečně hnusný, topěj tak že když vedle něj dam kafe tak nikdy nevysydne a maj tak strašnou klávesnici, že by se za ní styděl snad i acer a to nemluvim o lesklejch klastech a monitorech s ultra nízkym rozlišenim 1366x768 který má vertiální počet pixelů stejnej jako pravěký 1024x768 takže kam ten vývoje spěje? Do prdele, k hnusnejch paskvilům který se za 2 roky poserou a musíme hned běžet koupit novej krám, když ne kvuli tom že to odešlo tak kvuli tomu že je tam o jeden lesklej díl víc a je to přece cool a hustý a nemužu používat to co ten jeden kus nemá.
5.8.2011 21:50:01   85.132.128.xxx 80
NO, to kupuješ ale levný šrot. Třeba moje X61 už má odkroucené téměř 4 roky. Jen to bude chtít další baterku. Ale ta má nárok.
6.8.2011 14:24:49   85.70.64.xxx 63
Nemachruj že máš Xkovýho ThinkPada, přečti si ten komentář pořádně a zjistíš že mluvim o levnejch notebocích. Nemužeš srovnávat Xkovýho nebo Tčkovýho ThinkPada s pseudonotebookem od HP nebo Aceru.
6.8.2011 20:08:41   85.132.128.xxx 52
Tak ale ten tvůj příspěvek nemá smysl. Stěžuješ si, že máš za málo peněz málo muziky. A co čekáš ?
7.8.2011 13:26:14   85.70.64.xxx 101
Stěžuju si protože byly doby kdy měl každej notebook bez rozdílu ceny solidní pevnou konstrukci a na tu dobu dobrej displej s tehdy aktuálnim rozlišenim a dneska jsou notebooky pod 20 000Kč z papíru a maj rozlišení jak 10 let starý 17" CRT.
7.8.2011 13:28:51   85.70.64.xxx 120
Ale zase je pravda že v těch dobách ani ten nejlevnější notebook nestál pod 20000Kč. Prostě kdybych dneska kupoval novej notebook tak první kterej by mě trochu zaujal je ňákej ThinkPad za 27 000Kč, nic levnějšího bych nechtěl snad ani zadarmo. Ale 27 000Kč je částka kterou nikdy pohromadě neuvidim, takže neni pravda že si dneska už muže dovolit notebook každej, to ci si každej muže dovolit je pseudonotebook.
5.8.2011 21:54:19   88.101.38.xxx 20
No vidíš, a přitom kdysi dávno byly klávesnice Compaq pojem, spolu s IBM..
5.8.2011 14:55:22   85.70.64.xxx 81
To jo no, třeba zdroje Eurocase, ty odejdou na den přesně po 2 letech. Teda až na vyjímky, jedem mi fachá už 5 let. Ale například muj zdroj od Coirsar má 5 let záruku a moje sluchátka Koss dokonce doživotní.
5.8.2011 16:20:26   193.85.174.xxx 85
O sluchátcích koss mi ani nemluv. Taky je mám a naivně jsem si myslel kdo ví co nemám. Ani né po půl roce a to jen velmi řídkýho používání mi při běžném nasazování sluchátek na hlavu praskl plast mezi mostem a reprem. Dal jsem to na reklamaci a ihned ji zamítli s tím že je to mechanický poškození. Zaplatil jsem to tedy ze svýho a pokud se na nich ještě cokoli po... tak letí rovnou do koše a Koss už nikdy více.
5.8.2011 18:49:46   85.70.64.xxx 21
Tohle už jsem asi u 2 lidí viděl, nejspíš je to prostě špatnej kus a náhoda, já je mam už po druhý a mam je třetí rok a všechno je v pohodě.
5.8.2011 18:50:29   85.70.64.xxx 62
A nejsou to náhodou falešný Kossy z aukra za 100 Kč?
5.8.2011 19:31:17   193.85.174.xxx 130
Kupodivu ne ale jsou to z kamenýho obchodu a to ješte navíc výroční speciální edice Koss Porta Pro 25th anniversary. Asi na nich specálně šetřili a tak taky dali speciálně vyšší cenu
6.8.2011 14:06:31   85.70.64.xxx 60
To asi jo, já mam ty klasický a je tam taky znát šetření. Když jsem viděl tu starou verzi z 90. let tak jsem dost čuměl jakej je to rozdíl a prej je to velkej rozdíl i zvukovej, Porty prostě už nejsou to co bejvaly.
5.8.2011 07:03:28   188.246.111.xxx 707
článek napsal:
Kdo by chtěl problémy Microsoftu, jehož polovina uživatelů se zuby nehty drží Windows XP a odmítají upgradovat na novější systém?
.
Pobavující je i NOD32, před pár dny/týdny vyskočila tabulka: "Váš NOD32, verze 2.7 je již stará, bude ukončena podpora akutalizací" a abych si mohl vybrat, nabídli dvě možnosti "odinstalovat" nebo "koupit nový NOD32".
Microsoft v tomto nebrání dalšímu používání XP, jenom ukončí vývoj akutalizací, oproti tomu NOD při každém spuštění se nabízí k odinstalování nebo nákupu nové verze.
Abych je tedy potěšil, přešel jsem ke konkurenci...
5.8.2011 15:28:20   88.102.74.xxx 271
Čas přejít na Avast. Stejně sem nikdy nechápal uživatele placených antivirů. V praktickém testu jde zavirovat obojí zhruba stejně snadno.. Když je uživatel debil, tak nepomůže ani svěcená voda (nebo placenej antivir).
5.8.2011 16:24:26   89.102.171.xxx 104
právě na Avast jsem přešel, k rozhodnutí pomohl i nedávný test antivirů zde na pct.
5.8.2011 18:51:21   85.70.64.xxx 1310
Než Avast tak radši Aviru, já jsem na tu točící se ikonu avastu alergickej.
5.8.2011 07:09:03   83.208.202.xxx 923
Už z názvu je jasné, že jde o zboží, které se spotřebovává, nevydrží. Osobně se mi nestalo, aby mi nějaká elektronika odešla dřív, než jsem měl potřebu ji upgradovat (kromě liteon cd mechaniky, která nebrzdila kotouče a při otevření je vyhazovala roztočené do prostoru ) Elektroniku nakupuji v "low" segmentu, takže mi není líto, když ji za 3-5 let vyměním, naopak si řeknu, že dobře pracovala a dopřeji ji odchod do křemíkového nebe, nebo ji nechám dožít na důchod.

Elektronika je velmi živý artikl, který se točí každým rokem, takže nevidím důvod proč bych měl mít třeba digitální fotoaparát nebo televizi déle jak 10 let - i když bude mít dobré komponenty a fungovat, tak stejně bude pokrokem a technologicky tak překonaná, že už bude prakticky nepoužitelná.
5.8.2011 07:24:07   133.5.165.xxx 200
je rozdil dat tam levne soucastky s kratsi zivotnosti anebo tam dat naschval kurvitko (cestina je krasny jazyk). Nektera spotrebni elektronika ma moralni zivotnost kratsi nez zarucni dobu, to je fakt, ale takova lednicka nebo pracka muze fungovat 20 let bez problemu, zas takovy vyvoj tam uz neni. Sam uvadite 10let na televizi nebo fotoaparat, vetsina jich nevydrzi ani 5 let.
5.8.2011 07:52:08   83.208.202.xxx 100
Ano, je pravda, že u "domácí" elektroniky, kde už v podstatě žádný praktický vývoj není (jen ten marketingový - vysavače sají lépe, než kdy předtím,...) by měla být kvalita před cenou, ale kupte si drahý vysavač, když vám nikdo nemůže zaručit, že drahé = kvalitní. Před týdnem jsem luxoval s přítelkyní auta. Já měl 20 let starý neznámé značky a v pohodě jsem doluxoval. Ona s novým Zanussi 1600W, Bůh ví co ještě doluxovala po 5 minutách, protože se přehřál a až do večera nešel.

Všechny kuchyňské a "domácí" spotřebiče ano, tam je to problém, ale v rovině digitálních kamer, foťáků a počítačů jsem měl vždy to štěstí, že životnost předběhl vývoj.
5.8.2011 15:37:48   85.70.64.xxx 100
Na chatě máme vysavač z roku 68 jestli se nepletu, něco takovýho na něm bylo napsáno a funguje dokonale, dokonce se do něj furt daj koupit náhradní pytle.
5.8.2011 20:13:08   83.208.202.xxx 20
Jo ten náš má pytel, který se jen vysype a jedeš dál Prostě textilní pytel napojený na motor a trubku. Tam se zkrátka nemá co porouchat.
6.8.2011 14:29:04   85.70.64.xxx 32
Přesně, dneska se musí koupit novej vysavač protože k němu už nejsou pytle. Ale tyhle starý to měly vysejpací.
5.8.2011 21:52:49   85.132.128.xxx 30
Teď jsme řešili jednu pěknou a dobře fungující CRT televizi od SONY, je jí 10 let, byla upgarována. Ale co s ní, bylo nám ji opravdu líto vyhodit. Co třeba se starý mi počítači - spousta jich může ještě dlouho běhat.
5.8.2011 15:35:51   85.70.64.xxx 105
hobou napsal:
Už z názvu je jasné, že jde o zboží, které se spotřebovává, nevydrží. Osobně se mi nestalo, aby mi nějaká elektronika odešla dřív, než jsem měl potřebu ji upgradovat (kromě liteon cd mechaniky, která nebrzdila kotouče a při otevření je vyhazovala roztočené do prostoru   ) Elektroniku nakupuji v "low" segmentu, takže mi není líto, když ji za 3-5 let vyměním, naopak si řeknu, že dobře pracovala a dopřeji ji odchod do křemíkového nebe, nebo ji nechám dožít na důchod.

Elektronika je velmi živý artikl, který se točí každým rokem, takže nevidím důvod proč bych měl mít třeba digitální fotoaparát nebo televizi déle jak 10 let - i když bude mít dobré komponenty a fungovat, tak stejně bude pokrokem a technologicky tak překonaná, že už bude prakticky nepoužitelná.


10 let stará zrcadlovka je pořád použitelnej foťák, ale to někdo kdo si kupuje nejlevnější věci nepochopí. Výhodnější je investovat do životnosti. K čemu je mi kupovat novej notebook kvuli tomu e má výkonou grafiku, když stejně dnešní hry stojej za CENZURA? Si radši koupim 3 roky starej ThinkPad Tčkový řady a budu spokojenej dokud neumře.
5.8.2011 07:34:13   90.178.226.xxx 173
jeronim77 napsal:
Pobavující je i NOD32, před pár dny/týdny vyskočila tabulka: "Váš NOD32, verze 2.7 je již stará, bude ukončena podpora akutalizací" a abych si mohl vybrat, nabídli dvě možnosti "odinstalovat" nebo "koupit nový NOD32".
Microsoft v tomto nebrání dalšímu používání XP, jenom ukončí vývoj akutalizací, oproti tomu NOD při každém spuštění se nabízí k odinstalování nebo nákupu nové verze.
Abych je tedy potěšil, přešel jsem ke konkurenci...
Ale u nodu nerozlisuji nainstalovanou verzi, staci mit licenci a muzu pouzivat starsi novejsi bez rozdilu. Tak proc si nenainstalovat novou? Ze by to melo jiny duvod? ;-)
5.8.2011 15:21:52   85.70.64.xxx 192
Má to cracknutý jako všichni.
5.8.2011 07:12:36   93.99.208.xxx 231
Naprostej souhlas s článkem. Nedivil bych se, že by měli divize na výpočet správného kurvítka. V elektronice stačí podstřelit jednu vhodně vybranou SMD součástku a dokážete spočítat na dny(možná i hodiny), jak dlouho zařízení dokáže být v provozu.
Kdo někdy něco rozebíral a je trochu od řemesla, zůstane mu hlava stát nad tím, co uvidí.
5.8.2011 15:39:16   85.70.64.xxx 60
No to jo, někdy když se v něčem hrabu tak si řikam že bych to navrhnul líp i bez toho abych ten obor studoval.
5.8.2011 07:18:24   93.181.106.xxx 50
Citace:
...Microsoft v tomto nebrání dalšímu používání XP, jenom ukončí vývoj akutalizací...

Však tak ještě ta doba nenastala a není všem dnům konec...
Nikde není psáno, že některá z posledních aktualizací nebude obsahovat popisované kurvítko (pokud jím nebyl už poslední Servis Pack) a rovněž nikde není psáno, že XP půjdou po ukončení podpory po eventuelní přeinstalaci znovu aktivovat atd.
5.8.2011 07:36:28   193.85.153.xxx 51
Scapino napsal:
...nikde není psáno, že XP půjdou po ukončení podpory po eventuelní přeinstalaci znovu aktivovat atd.

od toho tu máme anti-WPA
5.8.2011 07:39:53   213.226.255.xxx 57
jeronim77 napsal:
článek napsal:
Kdo by chtěl problémy Microsoftu, jehož polovina uživatelů se zuby nehty drží Windows XP a odmítají upgradovat na novější systém?
.
Pobavující je i NOD32, před pár dny/týdny vyskočila tabulka: "Váš NOD32, verze 2.7 je již stará, bude ukončena podpora akutalizací" a abych si mohl vybrat, nabídli dvě možnosti "odinstalovat" nebo "koupit nový NOD32".
Microsoft v tomto nebrání dalšímu používání XP, jenom ukončí vývoj akutalizací, oproti tomu NOD při každém spuštění se nabízí k odinstalování nebo nákupu nové verze.
Abych je tedy potěšil, přešel jsem ke konkurenci...

Jestli nepouzivas Win ME nebo starsi lzes, nebo pouzivas NOD v 2.7 ve Win XP? S koupi nove licence mas automaticky novejsi verzi NODu. Trvat na verzi 2.7 je hloupost, protoze je horsi nez verze 3 a 4...
5.8.2011 07:47:20   188.246.111.xxx 83
Používám ho na XP, nemám zapotřebí neříkat pravdu.. pokud budeš chtít, mohu ti ukázat screen s tabulkou
5.8.2011 07:48:59   188.246.111.xxx 102
Abych připsal, používám ho i na dvou Win 7... ale tomu asi nebudeš věřit, pokud budeš chtít důkaz skutečně se mohu pochlubit screenem
5.8.2011 08:14:18   213.180.34.xxx 140
Jen dodatek k tomu odstavci o novém formátu Docx. Tuším, že téměř od začátku nástupu Office 2007 a Docx se na webu MS objevila aktualizace pro většinu starých Office, aby uměly s Docx také pracovat.
5.8.2011 08:27:00   46.167.219.xxx 50
Já jsem pro změnu vlastnil už dvoje reproduktory genius 5005 a odešly mi naštěstí vždy v záruční době. Takže jsem měl štěstí a pokaždé mi to vyšlo ještě tak dobře, že mi vrátili peníze. První mi odešly asi po roce a druhé po roce a deseti měsících. A vždy byl na vině ten samý kondenzátor, který byl totálně zdevastovaný. Bohužel kamarád už takové štěstí neměl a odešly mu ty samé repráky po 2 létech a jednom měsíci (také ten samý kondenzátor). A poté jsem se podíval do diskuze na jeden nejmenovaný e-shop a co tam nevidím, většině lidí se po dvou rocích stalo to samé.
5.8.2011 09:42:36   79.170.254.xxx 80
Tak nový kondík a jede se dál, ne?
5.8.2011 08:21:49   62.209.220.xxx 1273
Proč mít výrobek déle než po záruční dobu, nebo třeba i po deseti letech? Dobrá otázka. Třeba proto, že za pár desetiletí tu chcípneme? Megahromady odpadu pevného plynného i kapalného nejen z výroby ale i z "pokažených výrobků", které jsme "prostě museli" vyhodit a konzumovat nové... Ale to nás nezabije, to né, protože dřív se rozbombardujeme kvůli ropě, protože naše moderní doba a životní styl je jedině o ropě, matce všeho kolem nás. Proč zas kupovat nový výrobek? Abych byl IN? Jen proto že umí nějakou novou pípovinku? Kupujeme, spotřebováváme, konzumujeme a taky se z toho jednou pěkně... no řekněme že opotíme. Tohle není z mý hlavy, včera jsem viděl jakýsi dokument na téma konzum v americe a celkem mě to dostalo do kolen... Nejsem žádný ekoaktivista, ale asi se jím stanu. Jo a vyskočil bych z kůže, když se mi rozbije měsíc po záruce lednička za kterou jsem dal celej plat, v servise mi řeknou za opravu 2800 a nebo ať si koupím novou. Tady se někdo po... řekněme pobláznil? Tolik zbytečného odpadu na skládku? Jen aby byl kšeft? Rovnou prohlašuji: skoro VŠECHNY výrobky elektro co mám doma už jsem musel reklamovat nebo si po záruce nechat opravit. Slyším slova rozbitý elektro a začíná mi tikat oko! Kvalitnější výrobky= sice menší výdělky (paradoxně možná víc pracovních míst- když vše nebudou dělat mašiny...), ale zato menší frekvence nakupování zboží s dlouhou životností = pomalejší cesta do průšvihu. Jasně, i vývoj by byl daleko pomalejší- no a co? Vyhodit starou věc abych si chvilku mohl pohrát s novou hračkou? Jo tomu rozumím, jsem na tom stejně. Jsem taky trochu pokrytec. Tajně toužím po Htc Desire s Androidem, ač můj hloupý poctivě udělaný W880i SE stále šlape a krásně vypadá. Vsugeroval jsem si tu potřebu. Tak pročítám diskuze, sleduju videa, i se zasměju u horlivých diskuzí na téma Symbial vs Android. A reakce lidí, co ho mají déle? - "Hej, jako fakt kůl tem nobil, koukej jak se přepínají obrazovky a jak je to animované, bomba ne? Jo a ty hry, občas si nějakou střelím, ale už mě to neba, to je pro děcka. A těch vidžitů, no ty kráááso, sice jsem to vyzkoušel a smazal, ale těch možností jako... Jo telefonuju, to je blbý že od huby mám furt zapatlanej displej a smsky se na tom píšou blbě, čudlíky měly něco do sebe... Ale víš jak po mě koukají v hospodě když si ho dám před sebe vedle píva na stůl? A film si na tom pustíš, akorát nemám čas na tom čučet na filmy..." A já sám nevím, zda odolám reklamám odevšad, co mi říkají "Proč jsi sám, jako kůl? Vyhoď mobil, nebuď vůl. Kup si novej, budeš cool!" No, půjdu si znova pustit ten ekofilm, ušetřím deset klacků na dovču v přírodě a nezaneřádím maminku přírodu mým kámošem W880i :-)
5.8.2011 09:58:41   83.208.202.xxx 147
Jako svatá pravda, ale nic by se nemělo přehánět. Já se tedy za ekologa považuji, ale jednou za 5 let si pořídit nový telefon, foťák nebo počítač mi líto není. Ony se všechny obalový materiály dají zrecyklovat a i vyřazená elektronika se dá dál zpracovat na sběrném dvoře. Mnohem mnohem horší to je s odpady denní potřeby -jídla. Od té doby co jsem začal důsledně třídit všechen odpad z obalů na žrádlo a kompostovat, tak mi stačí vynést běžný "komunální" směsný odpad jednou týdně a déle. Na žrádle se nabírají tuny odpadu, ne na elektronice.

Ano je správné si před koupí položit otázku, zdali to nové zařízení skutečně potřebuji a jestli jsou pro mě nové funkce natolik klíčové, ale držet si výrobek donekonečna za každou cenu podle mě také není nutné.

A na závěr nejpodstatnější úlohu na záchraně lidského života na zemi z hlediska ekologických podmínek hraje naše vláda, tam je třeba upírat pozornost a nároky. A světe div se, ale i v tomhle je tolik nenáviděná Čína kálející na všechny "eko" limity před námi, protože tam se nestřídá vláda každé 4 roky (což je z hlediska ekologie směšná doba) a plánují do budoucna. To je ten podstatný rozdíl. U nás 4 roky koryto chramst chramst a nazdar. Ekologické postupy si žádají minimálně desítky let a na to naše uspěchaná civilizace nemá čas
5.8.2011 10:21:13   133.5.165.xxx 110
No a videl jsi jak planuji ekologii v cine? Dost sila. Jinak to ze davas stare veci do sbernych dvoru a ze teoreticky se daji obalove materialy recyklovat je fajn, ale prakticky je to z velke casti neefektivni a tu starou elektroniku nikdo moc nerozebira, bud tam je vetsi kus kovu nebo to jde s ostatnim odpadem. Vsem vrele doporucuji dokument Plastic Planet, nejsem nejak zanicenej ekolog, ale ti co obhajuji zahazovani kde ceho by si mohli uvedomit, ze v cem je asi chyba.
5.8.2011 10:57:35   83.208.202.xxx 92
Dík za tip, určitě zkouknu. Chtěl jsem říct, že toliko obalů co mám za rok z elektroniky vyprodukuji za týden z žrádla. Víc než vydržovat telefon o dva roky déle, je lepší se zamyslet co dělám s obaly z jídla a jestli mohu třeba více nakupovat ve skle nebo v papíře.

Samozřejmě, všichni víme jak to s Čínou a ekologií je, ale vyčítat jim to rozhodně nemůžeme. My Evropani jsme dali ovzduší pěkně zabrat během průmyslové revoluce, tak proč by teď Asiati neměli mít právo vypustit stejné svinstvo (přepočteno na hlavu), aby se dostali na naši úroveň? Oč máme větší právo "dýchat" než oni? Asi to nebude tak jednoduché, ale myslím, že by stálo na to pohlédnout i z téhle strany. Ale hlavní gró, které jsem chtěl vyzdvihnout bylo to, že všichni dnes chtějí všechno, hned a zadarmo. Politik dnes nemá zájem něco udělat pro ekologii, když mu stejně za 4 roky končí období. Proč by dělal něco, co stojí peníze čas a není populární, když to výsledky ponese třeba až za 50 let? No a v Číně tam ten mocipán klidně těch 50 let sedět může, takže je to samozřejmě zajímá, jak to tady bude za 50 let vypadat.
5.8.2011 15:24:02   90.177.207.xxx 00
Nejen že mne rozesmál článek, ještě mne rozsekal tvůj koment Máš samozřejmě pravdu a hádat se nebudu, ale chtěl bych uvést věc na pravou míru. Nevím co je to w880i, předpokládám ale že je lepší než k200i.
"Koupil" jsem jej za korunu a trápil se s ním 4 roky. Protože často zapomínám, a hlavně důležité věci, vše si píšu. Proč nepoužívám kalendář? Protože se zapomenu do něj podívat
A s tímhle telefonem byl horor si napsat upomínku. Byl nejen omezený co do počtu upomínek, ale i znaků každé z nich. Takže po těchto letech jsem byl rád, že jsem peníze na nový tel. obětoval. Takže jestli po něm toužíš, kup. Potřebuješ ho, kup dvakrát. Ale hlavně se nenechej někým ovlivňovat.
5.8.2011 16:05:52   90.177.201.xxx 20
V necem s tebou souhlasim a v necem zase ne. Pokud budes dukladne recyklovat obaly od jidla, stare noviny atd., tak si ten mobil klidne muzes doprat. I kdyz tchaiwanska firma bude, co do ochrany prirody, pomerne stridma. No a kdyz svuj stary mobyl odevzdas k recyklaci (ne nejakemu joudovi do dvora, ale na misto k tomu urcene) tak se nemusis bat, ze bys planete nejak extreme uskodil. A hlavne nezapominej, ze i tvuj W880i byl kdysi necim podobnym, cim je dnes to HTCcko.
5.8.2011 19:01:04   85.70.64.xxx 40
Tak s těma tlačítkama naprosto souhlasim, nesnášim dotykový mobiliy.
5.8.2011 22:00:14   85.132.128.xxx 30
No nevím, za posledních 10 let jsem elektroniku reklamoval 2x. Mě prostě věci neodcházejí. Jak to ?
JInak, tím, že se něco rozbije a zlikviduje suroviny přece nemizí, stačí efektivní recyklace.
A když mluvíš o té US, v tom jsou tady dál. Tříděný odpad odvážení přímo od domů, v NY dostaneš za netřídění pokutu.
10.8.2011 15:57:42   62.209.192.xxx 50
jo a tady mas vedle sebe tri popelnice na tridenej odpad, prijede auto, a vysype do sebe postupne jednu, druhou i treti aniz by pak nekoho zajimalo ze jde o tridenej odpad
6.8.2011 12:16:29   78.45.165.xxx 120
Než se začneš ohánět ekoteroristy tak pozor. Přeju ti aby jsi se jedním z nich stal, snad budeš ten, kdo k nim přinese věc zvanou logika, rozum a mozek. Ono totiž ekoteroristi byli ti kro prosadili ROHS bezolovnaté letování, díky kterému dnešní MB a GPU vydržej průměrně 2 roky. Ano ten cín je méně toxickej, ale že toho musíme vyrobit 3x tolik a co za svistva vznikne při té výrobě, což je 100x horší, to už ekoteroristy netrklo. Zatím ve světě víc škoděj než přilepšujou....
6.8.2011 20:10:28   85.132.128.xxx 20
Ale to já dobře vím, někde to tady i píšu.
5.8.2011 08:27:37   77.48.70.xxx 121
dost dobrej článek, možná trošku spekulativní, ale napsanej pěkně čitelně ...
btw někdo z redakce opravte ten tag "terorie" (předpokládám že to má být teorie)
5.8.2011 08:30:04   91.127.145.xxx 120
Tak ja som si kúpil autorádio Pioneer, zapojené priamo na zosilňovače cez RCA výstupy a hneď po prvom spustení sa z reproduktorov začalo ozývať nepríjemné a neutíchajúce bzučanie ... po konzultovaní so servisom mi bolo povedané/napísané, že si za to môžem sám, pretože je to chybným zapojením alebo chybnými káblami a záruka sa na to nevzťahuje. Veľmi zaujímavý je fakt, že som skúšal ešte ďalšie autorádio, mobil, MP3 prehrávač aj notebook a div sa svete nič nebzučí a všetko hrá krásne čisto. Pán "Servisák" mi povedal, že je odpálená kostra RCA výstupov a oprava ma bude stáť 12€, pričom samotná odpálená SMD poistka stojí cca 0,3€ a robota je to cca na 15min. A ako tak čítam po internete všetky Pioneery majú s danou poistkou problém - či sa jedná o low-end, mid-range alebo hi-end ... všade je tá istá poistka, na ktorú sa záruka nevzťahuje a ktorá sa veľmi rada odpáli aj pri veľmi nízkom zaťažení - u mňa to bolo zapnutie rádia
5.8.2011 08:40:58   109.80.16.xxx 70
můžu potvrdit, pračka Tatramat 500.1 nám vydržela přes 20 let, odešla asi před týdnem. Jsem zvědav co ta nová přežije

Asi před půl rokem mi odešla i televize Nokia, lepší zvuk sem u televize neslyšel, byla stará přes 10 let.
5.8.2011 08:44:15   109.80.16.xxx 00
přesně tak, ale musíš chápat, ty firmy si to nemůžou dovolit, to by zkrachovaly... Ale je to smutný no.

jinak, jak se ten film jmenoval prosím tě ?
5.8.2011 09:01:24   217.197.148.xxx 826
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2011 09:29:27   62.209.220.xxx 493
Máte kliku pane Jarode, tiše Vám závidím. Nehaňte prosím pana Rybku, kupodivu totiž Váš názor by nemusel býti TEN JEDINÝ SVATÝ A PRAVÝ VE VESMÍRU. Máte jinou zkušenost a já Vám blahopřeji. Možná Vy jste se dnes špatně vyspal a proto se na Vás nebudu zlobit a popřeji příští noc klidnou a plnou hezkých snů :-) Také se snažím nekupovat levné věci, ale na luxusní také nemám. Lednička 18.000,- vydržela 25 měsíců - oprava 2800. Sklokeramická deska MORA 12000 - propadla do linky a málem jsem vyhořel - vydržela 19 měsíců -oprava v záruce. Mikrovlnka Gorenje cena 9000 vydržela 27 měsíců rozbité otvírání. Návrh ceny opravy servisu 2000korun. Opraveno svépomocí zakoupením originálního dílu za 29Kč. Domácí kino Samsung (Eisa Award 2008??) cena 19000, vydržel rok a půl, neuznaná reklamace toho, že se sekají I ORIGINÁLNÍ dvd a film nejde přehrát (ponecháno jako zvuková sestava k TV) DVD s HDD Thomson cena 13000 vydržel 20 měsíců, opraba podělaného HDD v záruce. Počítač v servise mnohokrát (spálená deska, spálená grafika, spálená paměť, pořád dokola a to do toho nevrtám...) Vysavač Eta cena 3000 vydržel rok a půl, oprava motoru, motáku na šňuru a ještě cosi v záruce.Mobil SE cena 5000 vydržel rok, v záruce neuznáno neopraveno, prý zoxidovaný (blbost blbost blbost) Pračka Elektrolux 14000 vydrželacca 2,5 roku oprava elektronického panelu 7500Kč tak šla pryč - Nová pračka Candy vyšší řady 12000Kč, po dvou letech zlobí elektronický panel ale ještě se to dá, pak s ní prohodím okno a půjdu se utopit do hospody. Možná jsem na něco zapomněl, jak to po sobě čtu, tak jsem se zase nasr.... řekněme zneklidnil. Už nic nekupuju, kašlu na to, vrátím se k přírodě :-)
5.8.2011 15:50:05   85.70.64.xxx 73
To neni normální to co se vám všechno stalo, tolik elektroniky já za život ani neviděl. Neni to spíš tim kdo tu techniku obsluhuje? Je pravda že dnešní věci nevydržej moc, ale tohle? U komponent v PC se mi nestalo dokonce nikdy že by něco potřebovalo reklamaci kdvuli výrobní vadě, za všechno jsem si mohl sám. Mojí GeForce 9800GTX která je stará skoro 4 roky používá jinej člověk vesele dál. Mam doma plnou bednu starýho HW od Pentium I až po Celeron D do socketu 478 a ty mraky grafik z 90. let ani nepočítam a skoro všechno je to funkční. Jediný co jsem v životě zažil že odešlo prostě jen tak z ničeho nic byla fleshka a pak ňáký krámy z tržnice. Jinak lednici máme ňákou ještě od bolševika, je v pořádku, ale výměnu chceme protože žere, tak snad nová lednice taky něco vydrží. Jinak vám tim nenadávam, jenom se dim kolik vám toho odešlo. PS: Sony Erricson je pěkná sračka, to odchází opravdu po roce to je pravda.
5.8.2011 22:05:39   85.132.128.xxx 40
Já jsem znal podobného člověka, a ukázalo se, že zatím byl nekvalita rozvodné sítě - napětí létalo od 160 po 280V.
Také mám spolubydlícího kterému se také pořád něco syspe a nadává - ale když vydíte, jak se k tomu chová....ale to málokdo přizná.
10.8.2011 16:08:55   62.209.192.xxx 00
SE V630i - 5 let jede porad pohode, trosku oprejskanej po par padech a zasvineny kontaky od vlhkosti v kapse, baterka taky vydrzi cca 3-4 dny podle pouzivani, samozrejme kdyz parim hry nebo si ctu tak nabijim kazdej den ale jinak pohoda a zadny problemy
5.8.2011 09:55:29   79.170.254.xxx 190
Nike a 4 roky? Boty jsou na nošení, ne na dívání.
5.8.2011 16:13:54   85.70.64.xxx 100
Pořádný kanady vydržej 30 let.
27.8.2011 22:46:37   78.80.50.xxx 30
A to je omyl. Např. nyní jsou v módě boty typu kecky, akorát že dřív stály 150,- a teď 1500,- ve slevě, móda je móda. A jelikož taky nejsem z pralesa, pořídil jsem si ne přímo kecky, ale Pumy s rovnou podrážkou. Při placení mi v brožurce prodavač zatrhl variantu obuvi "módní obuv" a u ní je uvedeno, že je vhodná k chození po místnosti a velmi krátké vycházky. Žeje vhodná na dívání tam zapomněli napsat. Po třech měsících normálního nošení ovšem podrážka vypadá jako u jiných bot po roce. Tomu se říká pokrok v módě.
5.8.2011 09:08:53   62.209.220.xxx 142
Já to chápu. Protože MY lidi to tak chceme. Je mi jasné, že to není vina "zlých megakorporací z pekla" ale peněženka zákazníků, která jim tento postup diktuje. Neštvou mě firmy. Štvou mě lidi! Ti co řeknou: "Boty/hadry/mobil.. atd ma rok pohoda, pak s tím švihnu do konťasu a zakešuju novej, nebudu přece lůzr s rok starým botama/hadrama/ mobilem..." nebo " Blablabla koupím levnou čínu za pakatel, pak s tím mrsknu do popelnice protože ten vývoj táák letí..." OOOO Božeeee!!!! Máte tušáka, kolik tun odpadu (ano- tun odpadu) přijde výroba 1 mobilu? (bude to hodně nepřesné, ale mám pocit, že na příklad na výrobu 1 zlatého prstýku je6-12?? tun odpadu nebo tak...) Dejme tomu že je nás tu v deset milionů a hypoteticky si každej trouba koupí co rok novej mobil..... áále to je jedno, hrách na stěnu házet, jak to po sobě čtu, lidi si stejně zaslouží vymřít tak co :-)

A film se jmenuje: Nakupuj, dokud nepadneš Přeju pěkné pokoukáníčko :-)
5.8.2011 16:53:26   193.85.174.xxx 11
Hmmm.. když už jsme u těch mobilů tak musím dodat že můj Sony Ericsson umřel po dvou letech a to už rok pokulhával. Přítelkyně má teď Samsunga a ten taky vypadá na výdrž 2 max 3 roky. Prostě jen odmítám platit za telefon 4000 a více když stejně nevydrží. To si raději koupím tu čínu která vydrží stejně a cenou jsem okolo jedné tisícovky. Mobil nekupuji protože chci novej ale proto že ten předchozí krám umřel a mobil potřebuji. Taky by mne zajímalo kde jste přišel k takové blbosti že z jednoho pár gramovýho prstýnku je tolik odpadu?? To možná počítáte i tu hlínu při těžbě ne? Ale to není odpad!!! Pokud bych se držel vašich čísel tak bych se dostal při výrobě jednoho auta k nehorázným číslům odpadu. Než řešit nesmysly ohledně prstýnků tak se raději zamyslete v jakých obalech nakupujete potraviny. Potravinářskej průmysl je jedním z nějvětších zdrojů odpadu!! Já doma odpad třídím a opravdu můžu říct že plastů je z odpadu nejvíce. A to se snažím nakupovat tak abych se jim vyhnul.
5.8.2011 19:04:02   85.70.64.xxx 90
U mobilů je to naopak, čim levnější tim dýl vydrží. Já mam nokii za 1300 Kč, mam ji už 4 roky a kromě pár jizev na displeji je to jako nový a stačí mi to, nepotřebuju dělat někde machra a hrát píčoviny na mobilu.
5.8.2011 22:07:52   85.132.128.xxx 00
To ale berete vytěženou hlušinu. No co, naveze se zpátka a vlastní surovina nikam nezmizí, pokud se mobil zrecykluje.
5.8.2011 08:55:59   62.209.220.xxx 270
Dnes jsem se zaregistroval na tyto stránky hlavně kvůli tomu, abych Vám poděkoval! Hrozně rád Vás čtu . Co píšete, je vtipné, trefné a zajímavé. Vždycky. Tenhle článek mě vytočil do výšin, protože jsem si to samé leta myslel taky a nadával si do paranoiků. Nyní je to černé na bílém. Díky za to, že nejsem paranoik, jen jeden z nedobrovolných blbců konzumní společnosti. Díky za Vaši práci!!!
5.8.2011 09:54:50   90.176.50.xxx 00
..já taky moc ne
5.8.2011 09:05:37   86.61.178.xxx 53
Asi mám dneska nějakej slabej den, ale vůbec jsem nepochopil ten vtip na první stránce
5.8.2011 09:12:28   212.80.83.xxx 60
Onehdy si kolega stěžoval na to,že mu těsně po záruce odešla dvd mechanika v docela drahém domácím kině od sony.Pak se mi dostal na stůl po záruce nefunkční dvd hyundai a uvnitř se opět skvěla mechanika od sony..
Jiný kolega,vášnivý radioamatér mi ukazoval jak odstraněním jediného vodiče v novém receiveru získá zařízení s trojnásobnou prodejní cenou.
5.8.2011 09:13:14   213.151.87.xxx 71
bohužel se takovéto problémy nevyhybají i značkám, kde by se to opravdu stávat nemělo - jsem dlouholetým uživatelem notebooků od IBM/Lenovo. Nedávno jsem se snažil najít nějaký model, který by byl konstrukčně naprosto spolehlivý - a on neexistuje. Už dlouho používám T40, která (musím zaklepat) funguje stále skvělě, ale jejím skrytým kurvítkem je grafika ati radeon 7500, která má známou tendenci se odlepovat od základní desky. U X31 je opet ta samá problematická grafika a jeste je k tomu pridany prblematicky invertor pro display. Kdyz jsem zhruba pred pul rokem kupoval dalsi thinkpad do rodiny, tak jsem se rozhodl pro T61, kde je grafika od intelu, která se podle všech informací neodlepuje. Poslední dobou ale začal mít problémy s bootem do windows (cas od casu se nechce nastartovat, vetsinou je uspesny az nekolikaty pokus). Po nejake dobe patrani na internetu jsem se docetl, ze je to nejspis zpusobene odlepujicim se jiznim mustkem (jeste je v zaruce, takze snad vyjde reklamace). Kdyz by se vsechny vetsi cipy delaly jako procesor do socketu, tak by se takovymto problemum predeslo - a cena reseni? tak maximalne 5 dolaru a verim, ze by se tim vyresila velka vetsina problemu se zakladni deskou u notebooku.. Jinak ona socialistická technika měla taky něco do sebe: televize z NDR a lednička z SSSR stále fungují (za dobu, co ta televize stále funguje se u doma u pc muselo vystřídat 5 monitorů-snad žádný nevydržel déle, než 5 let)
5.8.2011 15:41:53   85.70.64.xxx 10
Táta má T61p s grafikou od ATI a zkurvený to bylo pěkně, ale za to nejspíš mohl ten kdo to repasoval ne lenovo nebo IBM. Problém byl ten že z chladiče nebyla odlepená chránící folie a díky tomu CPU a GPU strašně topilo. Bez zátěže měla grafika skoro 90°C
5.8.2011 22:10:11   85.132.128.xxx 80
To co popisujete je primárně způsobeno problémy bezolovnatého pájení. A víš, čí je to práce ? Ekologů.
5.8.2011 22:14:30   85.132.128.xxx 20
eLzyx napsal:
zásadní problém byl v letech, kdy se to začalo používat povinně. Když umře základní desk za těch let - budiž. Škoda 1500Kč max. Ale když umře ŘJ v autě, které má zbytkovou hodnotu okolo 150000Kč a nová ŘJ vyjde na 45000Kč tak to naštve.

Automotive segment ale má z této směrnice vyjímku
5.8.2011 09:14:30   194.176.105.xxx 60
Pamatujete na problem s kondikama u techto desek? Ty moje vytekly presne 7 dni pred koncem zaruky...takze jsem patril k tem stasnejsim
5.8.2011 09:54:41   78.108.154.xxx 20
Stastnej kluk,ja byl 2 tydny po ale nakonec to vzaly protoze predtim byla kvuli jine veci 3 tydny na reklamaci a ta doba se do zaruky nepocita
5.8.2011 09:49:57   217.197.148.xxx 929
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2011 13:17:55   62.209.220.xxx 111
Uh huh cože? Já Vám to nesmazal to zaprve, zadruhé jste se skutečně sral do Rybky a vaše formulace " já a mí kamarádi problém nemáme, tak co tady autore článku kecáte, blbě ste se vyspal" ZNÍ jako názor poloboha. Tak se už na mě nezlobte, berte to jako muž a ne jako nějaké děcko
5.8.2011 13:30:47   62.209.220.xxx 101
Ne, omlouvám se, pardon. Já se vážně naprosto zbytečně pozastavoval nad Vaším názorem a reagoval možná moc, ačkoli jsem se to snažil napsat v nevážném tónu. To asi proto, že když to tady všechno čtu a vím co se všechno mě pokazilo za ne zrovna lehce vydělané peníze, vybudilo to ve mě emoce. Zkazit náladu jsem nechtěl nikomu jinému, možná se mi to podařilo. Promiňte příteli a všem přeji samé skvělé kvalitní výrobky!!!
5.8.2011 09:54:15   90.176.50.xxx 90
Výborný článek a pravdivý, nezbývá, než "smutně" souhlasit..
5.8.2011 10:00:22   165.72.200.xxx 70
Uzasny clanek, pobavil. A muzu rict: souhlasim, zvlaste pak po zkusenostech s tim, jak vypada HTC HD2 zevntitr.
5.8.2011 10:10:14   85.162.71.xxx 170
Článek musím Michalovi opět pochválit, protože styl psaní i charakter jeho úvah se jen tak nevidí.
Teď k samotnému problému. Při čtení článku jsem se dostal do osobního rozporu, kdy se jeden produkt "vykurví" těsně po záruční době, ale druhý a naprosto totožný vydrží šlapat ještě několik let poté. Jak bylo v úvodu napsáno, tak každý jednotlivý prvek přispívá k sumě pravděpodobnosti výsledné předpokládané životnosti produktu. Pokud do toho přidám případ, že část produktu opravdu dožije se zárukou a část přežívá i poté, tak mě napadá jediné vysvětlení. I "kurvítko" se občas "vykurví".
7.8.2011 14:51:33   94.138.104.xxx 13
A jinak, jak tady tak čtu, někdo tu má problémy s tím, že není ve všech případech pravda, kdy přidávání více součástí jen přibližuje křemíkové nebe, tak by nebylo na škodu si uvědomit jednu zásadní věc. Pokud by se uměle nepřidávala "kurvítka", máme zde stále ještě elektronkové počítače. Neberte to příliš doslova, ale zamyslete se sami. Úmyslným "kurvením" produktů si zajišťujeme stálý přísun nových technologií. To, že někoho napadlo si tím zároveň zajistit stálý přísun financí už byla jeho chytrost. Je nelogické ho (je) za to odsuzovat, spousta z nás by toho využila, mít tu možnost.
7.8.2011 22:36:57   78.45.77.xxx 60
To bych neřekl, pokud je technologický pokrok dostatečně rázný, zastane snadno roli kurvítka - např. v devadesátých letech byla morální životnost PC mnohem kratší než skutečná a na smetišti často skončily i plně funkční kusy. Zlomilo se to až s příchodem milénia, kdy už bylo nutné cenu stlačit a odbyt popohnat pomocí "fyzických" kurvítek
5.8.2011 10:10:31   81.19.10.xxx 40
Co si vzpomínám z literatury, tak první skutečná "kurvítka" se začala vymýšlet s první verzí umělého vlákna Nylon.

Ta byla velice odolná a výrobci s hrůzou zjistili, že punčochy nebo třeba umělé kožichy vydrží hodně dlouho. Tak začal vývoj technologie, která vložila do vláken nepravidelnosti - praskliny, které omezily jeho odolnost vůči dynamickému namáhání.

V současnosti se mechanické vlastnosti vláken řídí plnivy do základního polymeru a není už potřeba dodatečných technologických postupů.

Vzpomínám si na jedny z posledních mobilů se značkou Sony. Někdo se rozhodl, že ušetří pár centů, a plastové díly byly jen pokovené, aby měly stříbrný povrch. Za chvíly se odřely a vypadaly jak pouťová hračka.
5.8.2011 10:30:48   165.72.200.xxx 11
Mam pocit, ze kdyz prijde nova technologie, vydrzi ty vyrobky vic. Sice jsou drahe, mozna maji horsi parametry, ale vydrzi. Casem, jak se technologie stava beznejsi a ma ji vice vyrobcu, najdou se ruzne cesticky jak usetrit tady a zase tamhle, az nakonec je to opravdu na 3 roky.
5.8.2011 10:10:47   62.245.72.xxx 30
Myslím, že se ale i v dnešní době najdou vyjímky a člověk narazí na dobrý kus HW, neříkám že vždy, ale většinou se jedná o dražší kousky. Jedním takovým příkladem jsou 2 LCD Dell UltraSharp 1800FP co mám doma. Oba (nejen tyhle dva) byli koupeny do firmy v roce 2002 za nekřesťansky nechutné peníze (cca30k) a jeli skoro v kuse ve dne v noci, nakonec jsem je asi před třemi lety odkoupil za symbolických 1000kč domů a stále je používám. Samozřejmě úhlopříčka není největší a je to klasický TN, ale barvy stále OK, odezva OK, nic nehučí a nepíská a nemám nějak důvod si kupovat nový. Pochybuju že by 22" za pár korun tohle vydržel. Mimochodem z původní várky asi 10kusů vím o jednom co odešel, ostatní stále fungují Jo a koukal jsem se na štítek a jsou Made in Korea!
5.8.2011 15:52:26   85.70.64.xxx 10
No jo v tý době to byl ještě pravej Dell, ne jak dneska. DELL, IBM a podobně to jsou značky od kterejch nikdy nich neodchází jen tak z ničeho nic.
5.8.2011 10:17:14   212.55.244.xxx 201
Jednym z umyselnych kurvitok u elektroniky je smernica RoHS.
Napriklad podla RoHS sa musia pouzivat bezolovnate pajky, ktora su ale menej adhezivne, starnu/oxiduju rychlejsie a niekde som cital, ze statisticky nastane chyba spoja priemerne do 6 - 8 rokov. Takze napriklad kotucovy magnetofon zo 70-tych rokov funguje spolahlivo dodnes a bude zrejme este dalsich 20 rokov, ale pochybujem, ze mp3 prehravac sa dozije 5 rokov svojej funkcnosti.
5.8.2011 10:32:41   83.69.56.xxx 60
zásadní problém byl v letech, kdy se to začalo používat povinně. Když umře základní desk za těch let - budiž. Škoda 1500Kč max. Ale když umře ŘJ v autě, které má zbytkovou hodnotu okolo 150000Kč a nová ŘJ vyjde na 45000Kč tak to naštve.
5.8.2011 16:10:56   85.70.64.xxx 91
Ono se to olovo do těch pájek dřív nedávalo jen tak pro nic za nic, odcházení pájenejch spojů je dneska asi největší problém elektroniky. K čemu mi je že je tam super pozlacenej konektor, když stejně za 2 roky upadne?
5.8.2011 10:25:23   94.229.39.xxx 728
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2011 10:52:05   84.42.220.xxx 30
tak to ne sam mam taky par veci na kterych jde kurvitko pozorovat. Ne kazdy vyrobek to ma ne kazdy vyrobce je takovy ale bohuzel clovek to zjisti az potom co si to koupi. Jakoze 100% duvoeru ma zatim u me jedina firma a to EIZO co sem si od ni koupil vzdy vydrzelo dlouho. Jiz ted mam spva panel 3-4 rok a neni s nim vubec nic. Zadne piskani zadne duchy zadne anomalie nic. Tak stejne predtim CRT nesmrtlny monitor a to mi spadl i z 1 metru na zem a ze 19 palcove CRT EIZO neco vazilo.... Pak mam fotak ten sme nedavno reklamovali pac sice vyjel objektiv ale psal hlasku o nejake chybe. No stacilo 2 min na googlu a uz sem vedel ze je to standartni problem tech nikonu... Pak mate pracku programator taky pekna vec ktera kdyz vam odejde tak to stoji cca 50% hodnoty pracky... No a tech dalsich prikladu tu mate na forku mraky.
5.8.2011 10:30:17   83.69.56.xxx 110
používám fotoaparát Canon PS A510 z roku 2005. Každé dva roky se mu kousne clona a to je používán pouze v čistém prostředí. Jde tak o jednoznačné kurvítko. Nicméně oprava je tak levná, že si jej stále nechávám, nedělám si iluze, že nový bude spolehlivější.

Pak používám např. tablet IBM X41t z roku 2006 a ten je stále funkční. Troufám si tvrdit, že jsem na něm nezaregistroval dokonce ani BSOD.

S dalších dayliuse zařízení bych jmenoval např. CDRW mechaniku Teac cd-W512E z roku 2000. Nezmar, co mi vypálil tisíce médií, které jsou čitelné všude, včetně zabudovaného autorádia a navigace. Bohužel poslední dobou zjišťuji, že dochází podporovaná media. Takže mi hypersuper mechanika bude k prdu. A nové mechaniky tak kvalitně nepálí - autoradio si s tím neporadí, vyměnit jej v podstatě nelze, opticky by to zničilo interier.

Takže bohužel - svět je plný kurvítek, která bohužel ovlivňují i funkčnost výrobků kurvítka neobsahující.
5.8.2011 15:53:59   85.70.64.xxx 61
IBM je prostě IBM, jedinej výrobce kterej umí vyrobit pořádnej notebook bez zbytečnejch sraček a lesklejch hovadin, škoda že ThninkPady teď patřej lenovu který do nich dává kurvítka.
5.8.2011 10:47:51   90.177.78.xxx 10
j mam vlastni zkušenosti, musim bohužel souhlasit, zlata 60.leta
Bohužel zaruka 2roky tim i višší cena,
tak se pak nedivme že podporujem / kupujem přimo import z činy za 50% ceny ale s jistotou že vic jak 1rok to nepojede, navigace, mobil, atd..
PS: to už Thomas Alva Edison v roce 1879 jak vynalezl žárovku pak zdokonalil a byla vynalezena technologie s dlouhou životnosti, ALE pak se nekupovali NEW stare žarovky tak vyrobu těchto new typu ukončili. asi vynalezli LEDky s 100 000hod provozu to jsem zvedav kde bude u nich kurvitko schovane, asi se to bude ničit přepětím v síti od FOTOVOLTAJIK takže levna zenerka či varistor proti přepětí tam určite nebude. takže zase new žarovka/LEDka
5.8.2011 16:04:20   85.70.64.xxx 80
dřív než samotná led dioda se pokurví ta elektronika co je v tom
5.8.2011 22:18:16   85.132.128.xxx 31
No víš, tenkrát dlouhá životnost ale znamenala, že bude svítit déle než pár hodin. Z jejich pohledu by měli dnešní žárovky velmi dlouhou životnost.
5.8.2011 10:47:55   194.228.220.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.8.2011 11:12:50   83.69.56.xxx 122
vždyť o tom sám píšete - "jak zajistit minimalni funkcnost vyrobku na urcity pocet cyklu". To přesně ono. Dřív se udělal výrobek, který byl nějak dimenzovaný, pokud selhal, výrobce to u další revize/generace opravil/vyplašil. A v poslední době? Vyrobí se co nejosekanější verze(šetří se peníze, energie, hmotnost) a následně se zkouší, co vydrží. Pokud nevydrží to co bylo zamýšleno, upraví se to. Nicméně návrhová životnost není 15let jako dřív, ale 2 roky max.
A dnešní trend je ještě lepší - vyrobíme co nejosekanější verzi, hned jí nabídneme zákazníků, kteří ji otestují a doladíme za běhu.
5.8.2011 11:46:11   83.69.56.xxx 01
*vyplašil má být vylepšil
5.8.2011 13:25:36   194.228.220.xxx 20
to je samozrejme nesmysl. Cycle testing uchopovych dilu se dela na pocet nezneho pouziti znacne presahujici prumerne doziti cloveka Napr. v automotive to jsou miliony cyklu (napr. razeni, zamek, pedal)
5.8.2011 18:12:16   83.69.56.xxx 40
to ano, u dílů, které mají přímou souvilost s bezpečností výrobku si to nikdo nedovolí šidit. Ale pak jsou díly, které evidentně těmito milioncyklovými testy neprošly - držáčky nápojů, držák vnitřního zpětného zrcátka, madla štelování sedaček, panty schránky spolujezdce atp. Pár takových blbin se mi rozsypalo v ruce a evidentně to bylo "připravené" - díl byl většinou zeslabený v tom místě, kde byl vstřik/vtok do formy.
5.8.2011 16:06:23   85.70.64.xxx 50
Nejlíp je to vidět u notebook¨ů, který jsou každej rok ošklivější a míň kvalitní. Příkladem muže bejt HP nebo Dell, kdysi slušný stroje, dneska ošklivý a nekvalitní, ale levný.
5.8.2011 22:20:29   85.132.128.xxx 20
Přesně. "Ale levný" I dnes je Tčková řada lenova o něčem jiném.
5.8.2011 11:13:13   212.71.129.xxx 30
Je to i o kuse.Mám mobil SE W 810i,po 5ti letech stále funguje jako v den kdy sem ho koupil a originální baterka vydrží 6 dní!(nová držela 9-10).To samé autorádio pioneer(pc 6tis.),po 6ti letech bez problému při prakticky každodenním provozu!Jedinej problém sem měl s automatickou pračkou od italské značky.
5.8.2011 16:02:36   85.70.64.xxx 120
Kurvítko nikdo nemusí vymejšlet a stejně tam je. Je to prostě daný těma snahama za každou cenu ušetřit, tim se v tom výrobku ty kurvítka dělaj sami.
5.8.2011 11:27:40   194.50.64.xxx 70
a já si vždycky myslel že sem jenom obrovskej smolař
5.8.2011 11:29:41   109.80.16.xxx 60
No já měl kámoše co si kupoval boty každýho čtvrt roku a ty samý.
Máš pravdu, je to v lidech..oni sou ještě šťastní, že si to můžou kupovat takle často...a to je ten marketing, účinkuje, protože sou lidi blbí, kdyby nebyli, firmy by se přizpůsobily ..je to komplexní problém.

A díky, na čsfd sice nic moc, ale zkouknu, je tam stejně jen málo komentářů.
5.8.2011 12:43:10   77.92.195.xxx 101
Koupil jsem si grafickou kartu Gainward GTX560 Phantom. Paměti a napájecí obvody jsou chlazeny pouze ofukem z větráků (i když pravda - poměrně z blízka). Myslíte, že tohle je součást kurvítka?
15.8.2011 14:05:37   85.70.64.xxx 10
Pokud to nemá pasiv na napájecích obvodech tak je to jenom otázka času kdy to odejde, zvlášť při přetaktování.
5.8.2011 13:34:46   195.47.85.xxx 60
Docela jsem se u toho nasmál až jsem si nakonec uvědomil, že je to naprostá pravda. A my spotřebitelé to jako ovce stejně budeme akceptovat, protože není moc jiné volby. To ještě autor nepsal o autech, tam je to přímo výkladní skříň kurvítek
5.8.2011 13:48:24   178.41.103.xxx 30
Presne téma pre mňa. Momentálne riešim tiež jedno kurvítko. Je to sprchovací panel od firmy Arttec http://http://http://www.arttec.cz/kontakty/ ktorý mám 4 roky. Pokazilo sa zmiešávanie teplej a studenej vody a vec sa má tak, že aby som mohol vymeniť jeden ventil(zmiešávač) potrebujem rozobrať všetky ventily lebo je to jeden monolitický blok. Panel stál 17000 SK ešte v starej mene a oprava vyjde na 80€!!!!!!!!!!!! Za to mám novú batériu. Ešte lepšie je však skutočnosť, že nový blok v ČR stojí 41€ a zvyšok si vypýta montér v SK. Tak teraz neviem či je kurvítko ten výrobok alebo aj montér.
5.8.2011 15:59:38   85.70.64.xxx 10
Zajímavý, u vás za 17 000 SK a u nás za 41 e. A já myslel že eura máte vy.
5.8.2011 16:00:21   85.70.64.xxx 10
Aha já si to blbě přečetl. "Ve staré měně" tak to jo
5.8.2011 14:17:00   85.216.167.xxx 31
Ten fotak v druhej kapitole je Olympus sp320 a funguje mi spolahlivo uz takmer 6 rokov. Spravil som s nim asi 3000 fotiek.
5.8.2011 15:54:33   85.70.64.xxx 150
3000 fotek za 6 let? Jinými slovi chcete říct že je nepužívanej.
5.8.2011 14:46:50   85.70.64.xxx 75
Jak se mužete divit že se podělalo něco od Sony? Někdo kdo si koupí něco od sony má asi kurvítko v hlavě. Tahle značka je jedno velký kurvítko, prostě nevim co k tomu dodat, sony je tim známý že dělá sračky, který za 2 roky odejdou. Ale jsem rád že o tom někdo napsal, snad ho za to návrháři kurvítek nezažalujou. Jinak chtěl bych varovat před notebookama Lenovo z řady IdeaPad (neplést s ThinkPad!!!), dále jejich netbooky, potom značky Acer, Asus, MSI, Team (jejich fleška po roce chcípla), PC sestavy od značky Lynx, ty potřebujou servis ještě než je koupíte dále nekupovat žádnou elektroniku z Tesca a z podobnejch obchoďáků a hlavně bacha na aukro, skoro všechno jsou tam falešný kopie a potom neprávem nadáváte na tu značku, která to ve skutečnosti vubec neni. Timhle když se budete řídit, tak vám všechno bude fungovat věčně. Třeba moje MP3 od Creativu funguje už skoro 4 roky a je v pohodě, notebook IBM ThinkPad T60p taky v pohodě, foťák fujifilm FinePix S2000HD taky jako novej po 3 letech, no prostě je to jenom o výběru značky a o penězích. Nikdo nemužečekat že mu jeho notebook od Sony bude fungovat přes 2 roky, značka která dělá design jak pro 15letý holky prostě nebude fungovat přes 2 roky. Toť vše.
7.8.2011 21:07:05   82.117.156.xxx 20
Zdravím. Dovolím si nesouhlasit. Vlastním (má rodina vlastní) několik výrobků od Sony a nikdy se žádný neporouchal. Klasický televizor - 9 let - jede každý den; DVD přehrávač - asi tak 6 let; walkman - 2 roky - minimálně každý den na 40km dlouhé cestě do školy a zpět; bratrův walkman - 4 roky; rádio s CD přehrávačem - asi tak 9 let; přenosný CD přehrávač - asi 7 let - už ho používám jen málo; přenosný přehrávač na kazety - 15 let? - dávno nepoužívaný, odzkoušeno, funguje; radiobudík - 5 let; DVD vypalovačka - 4 roky; jako perličku bych uvedl více jak 40 let staré rádio mé babičky, které nikdy nebylo opravováno a stále funguje napříč tomu, že ho pouští skoro každý den (dokonce i zvuk je stále velice slušný). Jediné, co se v naší rodině kdy pokazilo, byla CD vypalovačka Lite-On (asi po 3 letech) a lednička (ta měl prý snad 15 let).
8.8.2011 07:52:16   85.70.64.xxx 10
Audio-video techniku dělalo sony vždycky dobře, moje babička ještě nedávno opužívala televizi SONY z roku 91, ale já měl na mysli spíš ty věci který sony začalo dělat nedávno, hlavně foťáky, noteboky a tak. Jinak starej zesilovač nebo kazeťák sony to je klasika.
8.8.2011 14:19:16   82.117.156.xxx 20
Prvně píšete cituji: "Jak se mužete divit že se podělalo něco od Sony? Někdo kdo si koupí něco od sony má asi kurvítko v hlavě. Tahle značka je jedno velký kurvítko, prostě nevim co k tomu dodat, sony je tim známý že dělá sračky, který za 2 roky odejdou." No a potom napíšete cituji: "Audio-video techniku dělalo sony vždycky dobře." Trochu si protiřečíte. Ještě k těm fotoaparátům od Sony. 2 moji strýcové je mají (nevím přesně modely) oba už více než 5 let a vím, že jim pořád fungují bezvadně. Nechci aby to vyznělo tak, že vychvaluji Sony, to vůbec ne. Vždy se dá koupit kvalitnější výrobek od jiné firmy, jenže mnohdy ho z platu poctivě pracujících lidí není možné zaplatit. Sony je pro mě "jen" slušnou mainstreamovou značku, u které máte jistotu, že bude spoustu let v pohodě fungovat, nic víc.
8.8.2011 14:43:28   85.70.64.xxx 11
ono neni sony jako sony, sračky dělá ta část která se zabejvá vžýpočtní technikou a jinejma digitálníma věcma, ale klasická audio a video technika jako zesilovače, kazeťáky, videa, TV a podobně byla od sony dobrá.
8.8.2011 07:54:09   85.70.64.xxx 10
Lite-On na tuhle značku mam taky dobrý vzpomínky. Sice to jakoby fungovalo ale otevřelo se to třeba až na pátej pokus a skoro každý vypálený DVD bylo nečitelný v jiný mechanice. Spolehlivě fungovala asi tak 2 nebo 3 roky, už nevim.
5.8.2011 15:04:50   46.13.253.xxx 36
Tak to sem se dlouho nenasmál ale co to je proboha za slovo,vzatý!
Opravdu dobrej vtip Je zajímavé jak se v češtině dají vymyslet opravdu stupidní slova, viz: kurvítko!
Jinak na závěr článku ke kosmickým zařízením vás zklamu-made in US je shit,pouze Soviet se drží od 70 let a bohužel budou muset zastoupit US NASA do kosmu,jako jediný provozuschopný bez poruch...
5.8.2011 15:56:42   85.70.64.xxx 22
A sondy Voyager jsou z marsu nebo z ruska? Fungujou o několik desítek let než se čekalo. Ale je fakt že výroba v 70. letech a dneska je asi s kvalitou uplně jinde. A hlavně v tý době měla ještě nasa ještě prachy, teď na takovýhle věci nic nedaj a budeme do smrti topit uhlím a jezdit na benzín pokud budou cpát prachy jenom do vlastních kapes a ne do nasa a podobnejch institucí.
5.8.2011 15:39:24   90.177.201.xxx 20
eLzyx napsal:
Budete se divit, ale taková oddělení existují. Exkolega dělá v jedné německé automobilce na pozici "Inžených únavových vlastností materiálu". Když tam nastupoval, tak si myslel, že se bude snažit díly vhodně dimenzovat tak, aby vydželi. Omyl. Jeho prací je navrhovat nedůležité díly tak, aby po nějaké době praskly. Jde o takové ty blbiny jako je držáček na pití, panty u skřínky u spolujezdce, madlo na seřizování sedačky atp. Když jsem se s ním naposledy bavil, tam mi říkal, že tyto díly navrhuje na interval 5ti let, ale jsou tlaky na 3letou lhůtu. Cíl je jednoduchý - vyvolat v zákazníkovi podvědomě to, že si myslí, že auto už je opotřebené a měl by si koupit nové. Soudě dle jejich prodejů jim to vychází.

Neni to VW, ze ne
5.8.2011 15:47:41   194.228.220.xxx 00
samozrejme to je nesmysl
5.8.2011 18:42:45   85.70.64.xxx 02
je to mercedes :-D
5.8.2011 16:20:02   188.175.108.xxx 60
ráno jsem si přečetl tenhle článek a asi po 3 hodinách mi odešel hdd ...3 roky záruka a umřel mi 3 měsíce po ní... kurvítka mě štvou!
5.8.2011 18:43:23   85.70.64.xxx 30
kurvítko se zkurvilo a začalo kurvit o roky dřív, to se stává
5.8.2011 18:43:33   85.70.64.xxx 00
o 2 roky
5.8.2011 17:16:03   78.80.78.xxx 22
Všichni máme možnost volby a ta je koupit či nekoupit Na značce sice dnes už moc nezáleží, ale dokud od ní vše funguje cca 5let (hold morální životnost se dnes ukrutně zkracuje) nevidím problém ji znova koupit, pokud zklame ohlédnout se po jiné. A když tohle omrzí, tak se na neustálý cyklus vyprdnout a prostě zajít nadýchat čerstvého vzduchu a přečíst si nějakou tu knížku
5.8.2011 18:50:17   82.209.39.xxx 30
Vzdycky, kdyz vidim, jak neco nekde "funguje", tak si vzpomenu na Temelin. A rikam si. No jestli to taky takhle funguje v Temeline, tak se mame na co tesit.
5.8.2011 18:54:28   85.70.64.xxx 80
Temelín je jedna z nejbezpečnějších a nejmodernějších jadernejch elektráren v Evropě jen tak mimochodem. Byl jsem tam.
5.8.2011 20:19:49   83.208.202.xxx 61
Možná nejbezpečnější z hlediska sledovanosti a kontroly. Já bydlím 3 kilometry od JETE a co chvíli čadí jen dvě věže nebo žádná, ale co já vím, jestli to jsou běžné odstávky a odstraňují "běžné" závady, třeba je to tak správně, ale fakt je, že je to sovětsko-americko-česko-evropská spatlanina, tak bych se nedivil, že pořád něco "ladí" Jinak jádro rocks!
5.8.2011 22:30:06   85.132.128.xxx 30
Já bych se tam bydlet nebál. Personál (což je dle historie v JE nejslabším článkem) je na velmi vysoké profesní úrovni, což je základ. Ty věže moc neřeš, je to odpad mj. závislý i na počasí.
Např. řízení je navrhováno jako 3 nezávislé systémy, při čemž každý musí být jiného typu a obsahovat jiné součástky, kdyby náhodou byla nějaká chybná série. Jinak JE je jedno z nejsložitějších zařízení, které člověk kdy vytvořil, statisticky se tudíž drobné závady budou objevovat vždy. Ovšem tak, že nesmí za žádných okolností nikoho ohrozit.
6.8.2011 14:27:40   85.70.64.xxx 00
To je normální ty odstávky, musí se celá ta věž vyčistit proudem vody, myslim že se to dělá jednou za tejden a z tývěže jde jenom pára, takže klid neni to žádný svinstvo. A odpad se skladuje několik let v budově s několikametrovou betonovou zdí a až po tom co se trochu vyzáří se někam odveze.
5.8.2011 20:52:13   94.112.151.xxx 50
"Potenciál softwareových kurvítek je, zdá se, nekonečný. Za vrchol současného vývoje pokládáme kurvítko Stuxnet, co poškodilo celou jadernou elektrárnu v domění, že si Irán koupí novou."
5.8.2011 19:48:19   213.151.218.xxx 26
Tuším som našiel "KURVÍTKO" aj na vašej stránke !! A to fakt !

Pri príspevku " jeronim77" ohľadne antiviru NOD 32 v2.7 nie je možne na jeho komentár pridať negatívny hlas. Vážne si to skúste. U ostatných komentárov to ide aj pozitívne aj negatívne. Tam nie.

Takže čo to tam robíte ...?????
5.8.2011 20:03:16   213.151.218.xxx 30
Tak už to tam tuším nefunguje poriadne nikde, nielen tam, kde som to postrehol, ako prvé.

Asi mal ten článok vplyv na fungovanie vášho hlasovacieho zariadenia :-)))).
Žeby ako v parlamentoch :-))) ?

P.S.:

Inak fakt pekný článok.
Akurát sme to predvčerom s kamošom preberali.
Ja mám doma rádiomagnetofón JVC asi 20 rokov starý a šlape až na kazetovú mechaniku (opotrebovanú častým používaním vo veku divokosti) ako hodinky.

Asi tam to "kurvítko" zabudli dat, alebo im to nevyšlo a nerátali, že si "na staré kolená" vystačím len s tým rádiom z neho :-)).
5.8.2011 21:14:12   89.173.52.xxx 00
hodne dobry clanek
5.8.2011 22:10:07   109.80.16.xxx 20
můj PSOne už funguje přes 10 let, to samý PS2, tam už to bude přes 6 let, za to PS3 po roce odešla, nicméně v záruce opraveno.
5.8.2011 23:04:36   89.173.45.xxx 21
Pekny clanok. Pridam svoju skusenost. Po asi 2,5roku sa mi pokazila zrkadlovka Canon 450D. Zarozpraval som sa o tom so zivnostnikom/opravarom, ktory sa tym roky zivy.

Vraj u Canonov je kurvitko uzavierka. Su tam vraj pouzite take materialy, aby do vydrzalo len isty pocet zaberov. Odchadza po 2-3 rokoch...
Dodal, ze ani pri drahych full frame od Canonu nie je situacia lepsia. Tam sa vraj pocase doslova rozpadne zrkadlo A vraj ani Nikon na tom nie je lepsie. Len ma kurvitko na inom mieste.

Oprava znamenala tretinu ceny noveho modernejsieho modelu. Fakt idealna psychologicka hranica. Matalo ma stary uz nechat tak a ist do noveho, lepsieho. Napokon som odolal a siel do opravy.
6.8.2011 11:21:59   90.179.82.xxx 30
Stačí jedno GLOBÁLNÍ KURVÍTKO
http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-zajmy-korporaci-bezolovnate-pajeni-fox-/p_ekonomika.asp?c=A080710_113411_p_ekonomika_wag
6.8.2011 12:20:05   85.132.128.xxx 10
Není to přesné.
Jde o to, že olovo fungovalo jako stabilizátor, který brání jak rekrystalizaci cínu, tak i cínovému moru.
Jinal - ono globální...víte, že v USA to neplatí ?
6.8.2011 16:03:56   90.177.201.xxx 02
Pidala napsal:
Temelín je jedna z nejbezpečnějších a nejmodernějších jadernejch elektráren v Evropě jen tak mimochodem. Byl jsem tam.


A za par let bude asi i jedina
6.8.2011 20:00:00   94.112.233.xxx 20
Bohužel záruční doba není zárukou kvality výrobku. Mohou vyrobit obyčejný šunt, ale prodají ho dráž s delší zárukou. Je to stejný princip, jako když si v některých e-shopech můžete připlatit prodlouženou záruku. Mají prostě statisticky spočítaný kolik lidí zboží reklamuje, a za kolik se jim vyplatí dát 1 rok záruky navíc.
7.8.2011 00:36:44   88.146.243.xxx 016
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.8.2011 13:34:16   85.70.64.xxx 50
XP byl dostatečně stabilní systém a to padání si způsobuje sám uživatel. Taky jsem na to tenkrát nadával, ale teď už vim že za ty všechny pády jsem si mohl sám. Jo a o Vistě bych radši pomlčel, takovou hrůzu padavou nefunkční jako je Vista jsem ještě neviděl. Od doby Win2000 je ta stabilita plus mínus stejná, pokud někdo hledá opravdu nestabilní systém tak musí zabrousit trochu víc do minulosti, lidi vzpomeňte si na Windows 98 a přestaňte nadávat na XP.
7.8.2011 12:18:59   89.103.250.xxx 13
"...každý díl má svou nenulovou pravděpodobnost selhání – a přidáním každého dalšího dílu tedy zvyšujeme pravděpodobnost selhání celku..." Takze treba dvouokruhove brzdy jsou poruchovejsi nez jednookruhove. Zdvojeni-ztrojeni dulezitych prvku v astronautice opet jenom snizi spolehlivost... Serializace vs paralelizace pri praci s ppsti je odlisna.
7.8.2011 14:14:40   178.17.80.xxx 50
Souhlas, ale zaráží mě jedna věc: budeme si co 2 roky kupovat nové věci které stojí pakatel (k tomu se ještě vrátím) a staré vyhodíme ale co potom - to budeme zavaleni odpadkama a z čeho se budou vyrábět ty nové věci když se všechen materiál vytěží?! oni ty výrobci asi fakt nepřemýšlej - nejsem přehnanej ekoaktivista ale myslím si že planeta z toho opravdu nemá radost. Ohledně té ceny když prohlížím letáky elektro prodejen je mi z toho špatně: vrtačka 350kč, vysavač 500kč..... co to proboha je?! kolik kč stojí ten motor? Ohledně starých věcí když se podíváte na motor 10 a více letého vysavače a na dnešní tak vás udiví jedna věc: motor má cca 1/3 velikosti toho 10let starého a přitom má 2x vyšší příkon a stejný sací výkon je to dáno tím že dnes se tam dávaj motory který jsou stavěný na napětí tak 80V a tím že se do nich pustí 230V tak se zvedne spotřeba i výkon ale na úkor životnosti (zajímavé je že nikomu nepřijde divné že vysavač topí i když není ucpaný sáček..) opravdu bych si vysavač za 3000 a méně nekoupil.
7.8.2011 14:19:04   178.17.80.xxx 30
No pokud mi paměť slouží tak DSC-T1 (a některé pozdější modely) odešly snad všechny ale SONY to řešilo ZDARMA i po záruce!!! do roku 2010 pak už tu akci ukončilo - probíhalo to tak že stačilo donést přístroj bez jakéhokoliv dokladu do servisu SONY a servis vyměnil zdarma CCD což byla ona příčina!
7.8.2011 14:48:33   90.178.56.xxx 20
yuri.cs napsal:
"...každý díl má svou nenulovou pravděpodobnost selhání – a přidáním každého dalšího dílu tedy zvyšujeme pravděpodobnost selhání celku..." Takze treba dvouokruhove brzdy jsou poruchovejsi nez jednookruhove.


Ty dvouokruhové brzdy mají stejný počet prvků, jako by měly jednookruhové, pouze kvůli zajištění brzdného účinku při poruše okruhu na některém z kol (třeba prasklá hadice) jsou zapojeny vždy jedno přední a jedno zadní kolo na stejný okruh (vždy do kříže, aby auto nešlo do smyku při brzdění buď jen levé či pravé strany). Pokud tedy porucha nenastane na obou okruzích, troufnu si tvrdit, že jde o spolehlivější řešení, než pouze jednookruhové brzdy.
7.8.2011 15:07:03   90.178.56.xxx 20
Pidala napsal:
Ale zase je pravda že v těch dobách ani ten nejlevnější notebook nestál pod 20000Kč. Prostě kdybych dneska kupoval novej notebook tak první kterej by mě trochu zaujal je ňákej ThinkPad za 27 000Kč, nic levnějšího bych nechtěl snad ani zadarmo. Ale 27 000Kč je částka kterou nikdy pohromadě neuvidim, takže neni pravda že si dneska už muže dovolit notebook každej, to ci si každej muže dovolit je pseudonotebook.


Jj, dodneška mám a používám prehistorický DELL C840 s P4 a GF4 440Go, před 10 lety za bratru 120.000,- Kč. Dneska bazar za pár stovek, ale panty pořád drží, klávesnice nevymlácená a tichá, rozlišení 1400x1050 (a to jsem měnil původní 1600x1200, protože mi na 15" přišlo až moc mrňavé), plně funkční - samozřejmě, jen baterie už jsou mimo. A to byl předtím stroj nějakou dobu ve firmě a sotva jen zdobil stůl v kanceláři.
Když jsem kupoval laptop ženě před 3 roky, samozřejmě výkon i výbava o míle jinde, ovšem zpracování a řešení - škoda mluvit (šlo o MSI řady EX). Produkty jsou obvykle kvalitní do chvíle, než se zvýší počet konkurentů a s tím logicky začne padat cena - a začne začarovaný kruh "nižší náklady na výrobu - levnější materiály a součástky - levnější návrh a řešení - kratší výrobní doba(a tím míň pečlivé zpracování, není čas)/vyšší produktivita - omezení kontrolních bodů = nižší prodejní cena", než zas konkurence dokáže zaříznout víc a hlouběji.
8.8.2011 08:00:28   85.70.64.xxx 00
No přesně o tom mluvim, radši budu používat na práci ňákej starej DELL nebo IBM, který dneska koupim v bazaraech za pár tisíc, než dnešní notebooky a kupovat notebook za 30000Kč je pro mě blbost když to pár let starý IBM za 10 000Kč mi bohatě stačí.
7.8.2011 15:18:19   213.151.91.xxx 00
Měl jsem Genius také, teď je má už pátým rokem táta, a hrajou bez problému, to samé u kamaráda, holt asi štěstí, u Tebe smůla
8.8.2011 12:57:19   85.207.52.xxx 00
Nebo třeba panty loketní opěrky. Osobní zkušenost. Když to dobře dopadne, tak kvůli kurvítku za 10Kč budu muset koupit celé čalouněné víko za cca 1500. A to jsem rád, že ne celou loketku.
8.8.2011 13:34:49   188.167.97.xxx 10
pekne napisane, nic objavne, ale fajn zhrnutie. udrelo mi do oci, ze hned na zacitku je obrazok olympus sp-310/320. nahoda? ono to sice fotilo dobre, ale zhodou okolnosti hned na zaciatku to malo chybu FW, ktora zle vyhodnocovala napatie v nimh AA vs. alkalicke a tie AA hlasila ako vybite kvoli nizsiemu napatiu. FW sa dal flashnut jedine v servise (nastastie zdarma), ale ani potom to nebolo iealne (nicmene fotak fotil dalej, len ukazoval vybitu bt.).
horsie (aj ked pochopitelne) je, ze dnes je spotrebne vsetko, vratane velkych spotrebicov. sikovny pan opravar mi vysvetlil (po tom, co odisla chladnicka), ze dnes su vyrabane veci ako pracky a chladnicky s vydrzou 5-8 rokov. a zaroven - po zarucnej dobe sa vacsia porucha absolutne neoplati opravovat (kupa novej). ono zaroven sa to so starymi kusmi oplati, pretoze na seba zarobi energetickou nenarocnostou (nie len mensia spotreba v zaklade, ale aj tvroba namrazy v chladnicke a vodny kamen v pracke prudko spotrebu zvysuju) a novy spotrebic sa vlastne za dobu svojej zivostnosti splati (oproti prevadzke stareho).
btw. tie AA baterky (spoemnute hore) vam zacnu dochadzat "automaticky", nabijacie baterky po troch rokoch uz zacnu odchadzat. velmi vhodne je dnes kupovat low discharge modely.
8.8.2011 20:28:32   91.7.81.xxx 20
Dalsi klasicky kurvitko - satelit Topfield cosi Masterpiece (!). Pred vanocema prestal startovat, trvalo to treba pul hodiny, nez se konecne rozbehl, tak ho manzelka nechavala zapnutej. Problem byl jak jinak v levnym kondenzatoru ve zdroji. Vymenil jsem ho za prehistorickej vypajenej z motherboardu pro PentiumII a satelit bezi jak novej. Jo, Masterpiece
9.8.2011 11:50:01   213.226.234.xxx 10
Zrovna tu mám rozdělaný dokonalý exemplář, satelitní přijímač dreamsky mi dle logů umřel 3 hodiny po konci záruky a skoro sebou vzal celou mou počítačovou síť, teda gigabit switche po cestě se po pár hodinách naštěstí vzpamatovaly.
11.8.2011 01:53:09   83.208.139.xxx 30
yuri.cs napsal:
"Takze treba dvouokruhove brzdy jsou poruchovejsi nez jednookruhove. Zdvojeni-ztrojeni dulezitych prvku v astronautice opet jenom snizi spolehlivost


Z určitého hlediska ano. Dvouokruhové brzdy můžete (měl byste) brát za porouchané, už když selže jakýkoli okruh, nikoli, až auto úplně přestane brzdit.
11.8.2011 08:01:23   62.209.192.xxx 20
Pidala napsal:
Nejlíp je to vidět u notebook¨ů, který jsou každej rok ošklivější a míň kvalitní. Příkladem muže bejt HP nebo Dell, kdysi slušný stroje, dneska ošklivý a nekvalitní, ale levný.
jestli to u tech HaPeckovych notasu nebude tim ze je delaj madari, mongolove apod u nas v cesky republice
12.8.2011 20:27:11   81.201.60.xxx 20
a to mam prosim LCD a Ntb, oboum uz je pres sest let, u lcd kdyz se zahriva jen lehce pomrkavaji trubice, do ntb mi natekl i caj a dnes ho mam v kanclu v roli servru, je pravdou ze ma napraskli zadni kryt lcd, ktery zacal praskat asi pul roku po zakoupeni, ale jinak je funkcni. Ale samozrejme kurvitka existuji a jsou predevsim v levnejsich vecech. Nedej boze ze by vam neco vydrzelo tricet let, to by pak spravni rada nejake firmy nemela kazdy rok na nove ferrari ;)
15.8.2011 08:38:32   46.229.116.xxx 12
Slovo "kurvítko" slyším poprvý, ale naprosto běžně moje okolí používá výstižnější KURVIČ.
15.8.2011 10:43:22   85.70.64.xxx 20
Nevim jak na Moravě nebo na Ostravsku, ale u nás v Čechách se vždycky řikalo kurvítko.
15.8.2011 13:56:27   194.213.51.xxx 00
johnik55 napsal:
Koupil jsem si grafickou kartu Gainward GTX560 Phantom. Paměti a napájecí obvody jsou chlazeny pouze ofukem z větráků (i když pravda - poměrně z blízka). Myslíte, že tohle je součást kurvítka?


Urcite, protoze mne odesla po 4 dnech provozu Nova vyreklamovana zatim drzi, ale otazkou je, jak dlouho...
27.8.2011 23:06:47   78.80.50.xxx 10
Ne vždy se jedná o pouhé kurvítko. Před pár lety jsem si koupil mikrovlnku Elektrolux. Měla digitální ovládání a pár funkcí navíc oproti základu, nic extra, ale byla hezká. Po krátké době začal zlobit display, pak se přastal otáčet talíř, ale pořád ohřívala a já nenašel čas jí v záruce reklamovat. Těsně po záruce umřela úplně, tak jsem jí ze zvědavosti kuchnul. A nestačil jsem se divit. Přestože byla zapojená do zásuvky s fází tradičně vlevo, uvnitř přístroje lezla fáze z modrého drátu, ovšem správně umístěného na nulu. Prostě aušusová šňůra, Elektrolux evidentně používá kvalitní součástky z Číny. Taková šňůra se zalitou koncovkou se jistě vyrábí ve velkých sériích, docela by mne zajímalo, kolik takových přístrojů se prodalo. (Pochopitelně je řeč o třížilové šňůře s ochranným nulákem a nikoliv o jednoduché vidlici, která se dá zapojit jakkoliv.)
28.8.2011 10:00:42   62.197.207.xxx 20
ja mam uz niekolko rokov tento kvalitny monitor a zacal mi blbmut tak ze nehccel nabiehat.
Po precitani internetu som zistil ze to budu asi len kondenzatory. Tak som rozobral a naozaj 2 kondenzatory boli vydute takze po vymene monitor nabieha ako novy. A zaujimavostou je ze tieto kondiky boli nad stabilizatormi alebo co to boli za suciastky ktore mali hlinikovy chladic a teplo z tohoto chladica priamo stupalo cez tieto vadne kondenzatory takze sa stale zohrievali. A inak ten plosny spoj bol z 90% prazdny takze kludne mohli tie kondenzatory umiestnit mimo ten chladic a nikdy by sa nic nestalo takto to vyzeralo ze to bolo navrhnute naschval...
3.9.2011 12:32:12   95.103.101.xxx 10
Přesně to jsem měl od 1. okamžiku na mysli: že jedinými výrobky v kapitalismu, do kterého se nedávají kurvítka, jsou kosmické sondy... neboť tam by to šlo vždycky na vrub výrobce, který je zároveň i uživatelem. Oni si je totiž stavějí sami, a tak nedává smysl, aby šidili sama sebe...
Úplně jiná situace ovšem nastává v kapitalismu, kde je uživatel zcela odcizen od výroby daného výrobku.
3.11.2011 07:14:05   85.135.10.xxx 30
pokazil se mi mobil SAMSUNG a napsal jsemdo servisu,kolik bude stat oprava.Mobil ani nevideli,ale cenu už mi krásně dokázali říct dopředu.Tím kurvítkem byl displej a cena? :

náhradní díly samostatně neprodáváme. Můžeme Vám to opravit. Cena opravy
včetně dílu je 1100,-Kč vč. DPH.
8.8.2012 21:17:41   78.111.117.xxx 20
blazer00 napsal:
O sluchátcích koss mi ani nemluv. Taky je mám a naivně jsem si myslel kdo ví co nemám. Ani né po půl roce a to jen velmi řídkýho používání mi při běžném nasazování sluchátek na hlavu praskl plast mezi mostem a reprem. Dal jsem to na reklamaci a ihned ji zamítli s tím že je to mechanický poškození. Zaplatil jsem to tedy ze svýho a pokud se na nich ještě cokoli po... tak letí rovnou do koše a Koss už nikdy více.


Pokud jste byl registrován a máte opravdu Kossy s celoživotní zárukou - ten oranžový kód, či co to nové sluchátka mají na obalu, tak je jedno, jestli jim ty stuchátka přinesete na 1000 kusů. Bývalý šéf je měl rozkousány od psa a neměl s výměnou problém. Ani já. A to jsem měl jednou špatný kontakt v kabelu, poté mi odpadalo sluchátko kvůli vykloktanému plastu a nakonec jsem si totálně odtrhl kabely od sluchátek při rychlém pohybu.Vše bez problému. Spíše to vypadá, že byli v kamenném obchodě líní, nebo se nejednalo o výrobek s celoživotní zárukou.
8.8.2012 21:21:40   78.111.117.xxx 20
hobou napsal:
Už z názvu je jasné, že jde o zboží, které se spotřebovává, nevydrží. Osobně se mi nestalo, aby mi nějaká elektronika odešla dřív, než jsem měl potřebu ji upgradovat (kromě liteon cd mechaniky, která nebrzdila kotouče a při otevření je vyhazovala roztočené do prostoru   ) Elektroniku nakupuji v "low" segmentu, takže mi není líto, když ji za 3-5 let vyměním, naopak si řeknu, že dobře pracovala a dopřeji ji odchod do křemíkového nebe, nebo ji nechám dožít na důchod.

Elektronika je velmi živý artikl, který se točí každým rokem, takže nevidím důvod proč bych měl mít třeba digitální fotoaparát nebo televizi déle jak 10 let - i když bude mít dobré komponenty a fungovat, tak stejně bude pokrokem a technologicky tak překonaná, že už bude prakticky nepoužitelná.


Upřímně, když bych si teď koupil Full HD, nevidím důvod, proč měnit dlouhou dobu na něco jiného. Jako old school mi prakticky stačí 2D obraz v onom rozlišení. Taková telka by mohla zůstat v domácnosti 10 i více let. I doteď mají normální lidé spokojeně 100 Hz CRT a nestěžující si.
8.8.2012 22:04:35   78.111.117.xxx 10
euforik22 napsal:
ja mam uz niekolko rokov tento kvalitny monitor a zacal mi blbmut tak ze nehccel nabiehat.
Po precitani internetu som zistil ze to budu asi len kondenzatory. Tak som rozobral a naozaj 2 kondenzatory boli vydute takze po vymene monitor nabieha ako novy. A zaujimavostou je ze tieto kondiky boli nad stabilizatormi alebo co to boli za suciastky ktore mali hlinikovy chladic a teplo z tohoto chladica priamo stupalo cez tieto vadne kondenzatory takze sa stale zohrievali. A inak ten plosny spoj bol z 90% prazdny takze kludne mohli tie kondenzatory umiestnit mimo ten chladic a nikdy by sa nic nestalo takto to vyzeralo ze to bolo navrhnute naschval...


Přestal nabíhat? Mladé nedávno odeělo LCD LG. Někdy naskočilo, paknaskočilo na pár vteřin a vyplo se do standby. Pakuž nenabíhal vůbec. Koupil se pak lepší monitor. Ty kondenzátory jsou ale dobrý tip. Monitor je pořád doma.
8.8.2012 22:19:34   78.111.117.xxx 10
Pidala napsal:
Pořádný kanady vydržej 30 let.


Mně se u Prabod v2000 začala trhat kůže (jen na vrchu zdá se) po třech letech, ale hádám, že je to moje vina, protože jsem je po dvou letech přestal pravidelně balzamovat. Pak mám prasklou podrážku a stím je problém, protože dnešní obuvníci jsou velmi přívětivý a nehodlají adekvátní podrážky objednat... To vypadá, že si stejně koupím nové na cesty do společnosti a u starých budu zkoušet sehnat solidní obuvnictví, kde mi seženou díl a spraví. Ty pak budou na vycházky do přírody...
21.12.2013 04:40:28   67.174.4.xxx 00
Nevim kde berete informace o USA,ale v USA je zakona zarucni doba pul roku,ale muzete si ji za par dolaru prodlouzit az na 5 let a zaruka v USA je neco jineho nez v CR
Kdyz prijdu po 5 mesicich do obchodu a reknu ze uz tu vec co jsem si koupil nechci tak me bez sebemenciho zavahani vrati penize.
A jen tak na okraj ,mel jsem Xbox 360 asi po 3 letech se me rozbil.Byl v zaruce,sel jsem do obchodu kde jsem ho koupil a byl bez reci vymenen za novy a jeste me vratili penize,protoze za tu dobu se zlevnil.Toz to k zaruce v USA
22.2.2014 08:58:43   151.88.22.xxx 00
Daemonius napsal:
Čas přejít na Avast. Stejně sem nikdy nechápal uživatele placených antivirů. V praktickém testu jde zavirovat obojí zhruba stejně snadno.. Když je uživatel debil, tak nepomůže ani svěcená voda (nebo placenej antivir).


A nebo stahují pirátské verze "full" antivirů
28.8.2014 16:44:22   213.226.234.xxx 00
Stačí kouknout na současný stav kol Curiosity vyrobených snad z papíru, to je panečku kurvítko. Že má curiosity omezenou životnost zdroje energie narozdíl od předchůdců nemá smysl zmiňovat, ty kola odejdou dávno před zdrojem energie.
13.5.2015 21:19:03   147.232.183.xxx 20
Do servisu mi došiel notebook Acer 5552G. Ide o hernejší typ, ktorý mal priamo na základnej doske GPU s videopamäťami. Monitor po zapnutí robil pásy, pôvodne som si myslel, že odišiel iba jeden BGA čip videopamäte, nakoniec po takom malom reflow som zistil, že to je jadro. Po čase sa objavil problém znova a tak som rovno na internete hľadal pokazený notebook na diely. Bol som v šoku čo som našiel. Absolútne každý Acer 5552G, ktorý skončil u niekoho bolo výlučne, kvôli GPU. Vysoké teploty? Studený spoj? Kurvítko? Veľmi podozrivé. Nezostalo než objednať nové GPu a priamo urobiť reball u kolegu.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

456 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 216Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.