Úvaha: Nastává nám konec hardcore hraní?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Nastává nám konec hardcore hraní?

Úvaha: Nastává nám konec hardcore hraní?

Michal Rybka

Michal Rybka

22. 7. 2011 03:00 41

Seznam kapitol

1. Smartphony rostou 2. Causual nebo hardcore? 3. Čas je oč tu běží 4. Ultra mega skóre 5. Easy to start...
6. Zlatá medaile 7. Výkon jde stranou 8. Jak budeme hrát? 9. Hráči zvítězí

Když nedávno Carmack prohlásil, že už brzy budou dominantní herní platformou tablety a telefony, zavládlo mezi hráči zděšení. Je vůbec možné, že toto prohlašuje autor pecek, jako byl Doom nebo Quake? Kde to jsme? Kde je smysl přetaktování našich PC a kam najednou mizí zdánlivá dominance herních konzolí?

Reklama

Carmack obhajuje jak mobilní hraní (u něhož neustále narůstá obsah dostupné paměti, procesorový i grafický výkon) a také casual hraní. Angry Birds se jenom na iPhone prodalo skoro 7 milinů kusů, to můžeme jenom velmi těžko ignorovat. 7 milionů prodaných kusů je veleúspěch i v rámci herních konzolí, natož pak PC, kde i milion prodaných kusů je meta, odddělující „úspěšné“ od „neúspěšných“. Znamená to, že éra hardcore hraní končí – a nastává doba her, ve kterých budeme jenom napínat prak?

Úvaha: Nastává nám konec hardcore hraní?
i Zdroj: PCTuning.cz

Kde kdo má dnes smartphone, někteří ho navíc dostali za korunu, jiní od svého zaměstnavatele. Telefony rychle stárnou, a tak se starší modely dostávají do rukou dalších rodinných členů, takže počet telefonů schopných fungovat i jako herní konzole velmi rychle roste. Navíc se při jejich propadajících se cenách musí Nintendo setsakra snažit, aby nějak vysvětlilo, proč je jejich dedikovaná konzole lepší než smartphone v podobné ceně. Z pragmatického hlediska totiž vše svědčí spíše pro „smartphone schopný hraní“ než dedikovanou přenosnou konzoli a přes odpor fundamentalistů tvrdících, že správný telefon má mít čudlíky a nejsložitější jeho funkcí má být příjem a odeslání SMS, se na trendu nástupu smartphonů nic nemění.

Ze všech těchto důvodů má dnes chytrý telefon, jak se tak na dědině říká, „každý, kdo má díru do zadele“. Proto nemá smysl diskutovat o tom, zda mají vedle nich přenosné konzole nějakou šanci – možná tak Nintendo, ale tím seznam končí. A je dost možné, že atraktivita smartphonů bude taková, že na rozhodovacích váhách kupujících dost často chytrý telefon převáží i klasickou herní konzoli.

Úvaha: Nastává nám konec hardcore hraní?
i Zdroj: PCTuning.cz

Dovolím si ale tvrdit, že pro hraní jako takové to až tak moc neznamená. Je ale převelice nutné, abychom si kapičku probrali terminologii a podívali se na to, co si kdo vlastně pod pojmem „hardcore hraní“ představuje. Určité zmatení je totiž právě v tom, co je to vlastně hardcore gaming a kdo je to hardcore gamer. Obvykle se říká, že hardcore hráč je ten, kdo investuje hodně času a prostředků do her, rád soutěží a srovnává se s ostatními hráči. Casual hráč je ten, kdo se jenom chce pobavit, hraní mu vyplňuje prázdné chvíle, zatímco pro hardcore hráče je cílem hraní samo o sobě, na hry se těší, upravuje svůj hardware tak, aby mu to výborně jelo a podobně. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama