Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely AOC G2460PG: levnější rychlé LCD s G-Sync pro hráče
AOC G2460PG: levnější rychlé LCD s G-Sync pro hráče
autor: Pavel Urbánek , publikováno 14.10.2014
AOC G2460PG: levnější rychlé LCD s G-Sync pro hráče

144 Hz, G-Sync, minimální inputlag a vše v rozumných 1080p = recept na úspěch. Opět ale „jen“ na stařičké technologii TN. I když patří k nejlevnějším monitorům s G-Sync, ve srovnání s běžnými full HD monitory uvede do rozpaků i náruživého hráče. Co za peníze navíc dostanete a má pro vás smysl připlatit za ultimátní herní monitor?


Máme herní monitor, jaký je lepší způsob ověření jeho vlastností, než reálné herní testy? Rychlé panely jsou nejvíce žádoucí v rychlých hrách - obvykle FPS. Neznamená to, že si G-Sync a celkovou plynulost 144 Hz neužijete v nějaké strategii. Naopak, tam se tearing může projevit i výrazněji než ve střílečce.

Jakožto aktivní hráč free2play hry Planetside 2 jsem zabil dvě mouchy jednou ranou (teda spíš zabil protihráče a více než dva) a otestoval jsem opravdu důkladně monitor ve skutečné akci. Běžně používám 1440p 111Hz panel a menší rozlišení (1080p) vedlo ke zvýšení fps, které se automaticky projevily v plynulosti. Stejně tak 144 Hz a minimální inputlag i latence dojem plynulosti umocňují.

Co je ale opravdu znatelný skok, je zapnutí G-Sync. Pokud vám fps nedrží na stabilních 140 a výše tak každý pokles pocítíte změnou tearingu, časového rozestupu snímků atd. S G-Syncem je obraz výrazně plynulejší i při fps okolo 100. Když je ve hře velký šrumec a fps padají až k 50, tak tam je G-Sync nedocenitelný. Osobně mě tato technologie velmi láká, ale nechci slevovat ze svého IPS panelu.

Zmiňovaný problém s FRC v G-Sync ve hře nebyl pozorovatelný, stejně tak dříve popisovaný problém kostkatění na monitoru Asus Swift. Celkově je tedy herní dojem velmi pozitivní, jde prakticky o nepřekonatelný herní nástroj k porážení protivníka.

Celkové hodnocení

Dostáváme se k místu, kdy monitor musíme nějak celkově zhodnotit. Je to celkem oříšek, protože zde velmi záleží na úhlu pohledu. Jasnou cílovou skupinou G2460PG od AOC jsou hráči. Pořizovat tento model na nějakou jinou činnost prakticky nedává smysl, respektive za obdobnou cenu seženete mnohem zajímavější monitory.

AOC G2460PG: levnější rychlé LCD s G-Sync pro hráče

Z pohledu hráče se ale jedná o univerzální nástroj k dobrým výkonům nejen v akčních hrách. Rozlišení 1080p je dnes poměrně oblíbené, má největší podporu a také nezatíží systém tak moc jako 1440p, nebo – nedej bože – 4K. K tomu dostaneme vysokou obnovovací frekvenci 144 Hz. Ta v kombinaci s malou latencí a zanedbatelným inputlagem dává zařízení nejen plynulost, ale i prakticky okamžitou reakci na uživatelské podněty.

AOC G2460PG: levnější rychlé LCD s G-Sync pro hráče

Pokud ale uvážíte cenu nastavenou na poměrně vysokých 11 500 Kč, tak si možná řeknete, že existují mnohem lepší varianty. AOC ale přidává do balíku vlastností novinku z dílny nVidie: G-Sync. Ten sám o sobě je poměrně drahý a pokud od ceny monitoru odečteme nějaké tři tisíce, tak se dostaneme na slušnou cenu za 144Hz panel. Vyplatí se tedy příplatek za ultimátní plynulost v kombinaci s celistvým neroztrhaným obrazem? Pokud jste opravdu nároční hráči, tak určitě. G-Sync umí i další věci kromě synchronizace LCD a GPU. Ultra Low Motion Blur dokáže vyprodukovat až neuvěřitelně ostrý obraz. Bohužel není možné kombinovat tyto dvě technologie dohromady.

AOC G2460PG: levnější rychlé LCD s G-Sync pro hráče

Proti koupi naopak hovoří nevyladěné FRC, které způsobuje nekvalitní přechody jemných odstínů v G-Sync režimu. To může v některých situacích vadit, nicméně v testovaných hrách se tento problém neprojevoval. Také dodávaný OSD se zaměřovačem nepovažuji za přínos, protože nejen že samotný křížek je proveden mizerně respektive humpolácky, ale také to, že takový monitor by mohl být považován za nástroj k cheatování.

Sečteno a podtrženo, za nemalou částku máto možnost koupit herní vybavení, které má nejen šanci vás posunout výrazně nahoru v pomyslném žebříčku, ale i vytvořit příjemnější herní prostředí. Zohlednil bych zde také to, že monitor se mění méně často než grafická karta nebo i deska a procesor, takže vyšší investice se rozloží do delšího časového úseku a stane se tak přijatelnější.

AOC G2460PG: levnější rychlé LCD s G-Sync pro hráče

Graf ceny produktu AOC g2460PG poskytuje server Heureka.cz



Tagy: AOC  G2460PG  G-Sync  nVidia  1080p  144Hz  ULMB  TN  inputlag  latence  FRC  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.10.2014 06:00:56   85.159.110.xxx 5610
fakt treba pockat na monitory s freesync, aby bolo mozne porovnat technologiu "zadarmo" s tymto tu
...
14.10.2014 06:36:32   46.149.115.xxx 7815
nás zde umínusujou - dostat TNko za 11,5litru je přece super nabídka, když to vymyslala Nvidia
14.10.2014 08:23:46   89.190.90.xxx 179
Taky si myslim, proc kupovat 24" 1080p tn kdyz za stejny prachy muzu mit 27" qhd ips. BTW uvital bych test LG 34UM95.
14.10.2014 09:10:03   131.112.125.xxx 1217
no uvidime, za kolik bude TNko s freesyncem
14.10.2014 11:34:09   90.177.175.xxx 1113
No já jsem fakt zvědavý, od koho pořídíte 144Hz TN s displayportem a freesync "zdarma" za tři tisíce, jak si to všichni představujete.
Adaptivní V-sync je s bídou polovina toho, co je na tomto řešení zajímavé. Když to nacpete na 60Hz panel, nebude ten efekt zdaleka takový (snad jen pro lidi, co jedou permanentně na 40 fps.)
14.10.2014 12:33:00   85.159.110.xxx 273
(snad jen pro lidi, co jedou permanentně na 40 fps.)
tj 70% hracov na desktope?
14.10.2014 14:11:21   90.177.175.xxx 181
Možná i víc. Ale takoví nepotřebují herní monitory s TN, ani ten adaptivní vsync, protože nepoznají rozdíl (možná by poznali, kdyby seděli týden u adaptivního na 144 Hz a pak si tam strčili klasickou šedesátku, ale dokud to neudělají, tak jim to chybět nebude).

Ale v tomhle případě není ani tak problém, že by těch 40 Hz nebo 40 fps bylo neplynulých, ale to, že je kvůli post processingu na těch 40 fps dnes už spousta her blbě hratelná kvůli inputlagu od myši (ale to opět devět z deseti lidí nevnímá). První Crysis se na 20 fps hrál líp, než se trojka hraje na třiceti.
14.10.2014 19:58:29   95.105.148.xxx 73
Čo má postprocessing spoločné s input-lagom? Pokiaľ sa nečaká na nejaké informácie z nasledujúceho snímku, tak vôbec nič. O takých technikách som ale u hier zatiaľ nepočul. Chyba bude asi niekde inde.

A mimochodom, ľuďí, ktorí vyžadujú viac ako 60fps je málo. Ak by sa rozšírila variabilná synchronizácia, ostal by ich podľa mňa len zlomok z toho.
14.10.2014 20:41:35   90.177.175.xxx 81
Podle mě by něco takového platilo za předpokladu, že jakýkoliv efekt z post processingu trvá přesně... žádnou dobu (a post-processing se to jmenuje proto, že se to aplikuje na už vyrenderovaný obraz, který už je zakonzervovaný a nikam se nepohne, že).
Jsou efekty a techniky, při kterých obraz skládá z několika po sobě jdoucích snímků (třeba TXAA nebo některé verze SMAA, nějaké typy motion bluru), a výsledek má jakousi... setrvačnost. Takže nečeká se na další snímek, ale sečte se stávající snímek a snímek(ky) předtím a vypadne z toho cosi mezi.
Lidí, co vyžadují 60 fps, je zatím málo, protože jednak jsou lidi, co se musí kvůli konzolím (a na konzolích) spokojit i se 30 fps (protože to přeci pak vypadá víc jak ten film a míň jak ten hobbit, který přece vypadal "kvůli vysokému framerate" divně, že), a zbytek nikdy víc jak těch 60Hz/60 fps v praxi neviděl.
Jinak stačí postavit vedle sebe 60Hz a 120Hz monitor a rozdíl je vidět už při blbém pohybu kurzoru.
15.10.2014 08:13:43   195.80.172.xxx 52
Ale no tak, veď sa nad tým zamysli. Je jedno či je tam postprocessing alebo nie, XY fps je skrátka XY fps bez ohľadu na to. Či už 16ms rendering, alebo 16ms rendering+postprocessing, nehrá to žiadnu úlohu pre input-lag.

Že sú také techniky ako popisuješ je fakt, to je ale záležitosť konkrétnych techník, nie postprocessingu ako takého, a už vôbec nie trvania jeho výpočtu. Motion blur vypínam zásadne. TXAA som naživo nevidel, ale ak zvyšuje ("pocitovo") input-lag, tak to ďakujem pekne.
14.10.2014 07:42:21   77.87.240.xxx 2313
Se divím, že se taková ptákovina vyrábí sériově
14.10.2014 08:44:29   193.85.174.xxx 1737
Tak zaprvé, i tohle si své kupce najde, to je jasné, stačí se podívat, kolik TN modelů je stále na trhu a jak se prodávají.

Nedávno jsem měl doma Foris2333, chtěl jsem ale rychlejší, takže jsem koupil Benq2411Z a těch 144Hz, to je prostě bomba, bohužel TN je bomba v opačném slova smyslu a šlo to z domu. A zakotvil jsem u Benq BL2411 (doporučuju výborný monitor za ještě vcelku normální peníze). Teď čekám právě na nějaký povedený Gsync, případně Freesync-to se asi načekám ještě.

Mimochodem jestli si někdo myslí, že u monitorů s Freesync si nic nepřiplatí, tak je na velkém omylu

Přiznávám, že jsem spíš na nVidie, loni jsem zkusil 280X a rychle se zase vrátil k nV. Osobně si rád těch pár procent ceny na kvalitu připlatím, než doma mít hučící přímotop s problémy ve hrách (ano, ovladače AMD se evidentně stále nedostaly do fáze mýtu), teď jedu na 970 a paráda. Chci říct, je mi jedno jestli nV nebo AMD, mně jde o kvalitu, pokud AMD udělá dobrý čip a bude to super karta, nemám problém ji koupit, naopak.. jenže AMD jde nenápadně dolů a abych se dostal k pointě konečně, tak jestli si někdo myslí, že AMD prosazuje FreSync (či cokoliv jiného) z nějakého samaritánství, tak je podle mě pěkně hloupý a pokud by tomu tak opravdu bylo, tak jsou v AMD blbější, než jsem si doposud myslel a jen to urychlí v následujících letech jejich propad, což si rozhodně nepřeju. Sice většina z nás jede na nejlepším kombu Intel+nV, ale představa, že zde nebude konkurence mě děsí.
14.10.2014 09:47:53   46.149.115.xxx 4013
1) možná by ses znovu měl podívat, kolik tenhle LCD stojí - a za kolik se prodávají ty TN "na trhu"
2) Freesync - nepotřebuje žádný hw navíc - je ve standardu DP 1.2a - tedy samozřejmě může být nějaký poplatek za "licenci freesync" či něco takového - ale rozhodně ne stovky % jako tenhle TN nesmysl
3) S ovladači hezky pohádkaříš - evidentně neměls ani AMD a zřejmě ani Nvidii - tipuju tě na integrovanej Intel - jelikož nepatrně znalý ví, že nějaké problémy s ovladači má každý - vždy řešitelné
14.10.2014 10:18:54   199.64.72.xxx 195
Upozornil bych na nepřené informace u bodu 2)

FreeSync je technologie AMD a nevím, zda ji někomu nabídli zadarmo. Její nasazení vyžaduje AMD GPU.

AdaptiveSync je to, co je součástí DP std. a to je ten synchronizační protokol, který je dostupný všem.

Nicméně jeho implementace do HW LCD panelu stojí něco vývoj a něco samotná výroba, odhad výrobců je 20-30USD v první generaci. Takže zadarmo to není, nicméně je to celkem levné a časem možná bude ještě levnější. Jak to dopadne ale uvidíme až časem.
14.10.2014 10:29:12   193.85.174.xxx 925
Přesně tak, to se uvidí...zatím (opět) nevidíme nic. Já když si kliknu na eshop a chci koupit monitor, tak vidím jen Gsync, žádný Freesync. Absolutně nechápu tady ty žvásty, tihle lidi žijí jen z toho, co AMD řekne nebo napíše. Realita je ale vždycky trošku jiná. Až tu bude nějaký Freesync monitor, můžeme dát řeč, do té doby je to jen mrhání energie sem vůbec něco psát.
14.10.2014 10:25:02   193.85.174.xxx 1330
Za kolik se prodávají podobné TN na trhu? Skoro za to samé, tohle je novinka a je to mezi TN špička a já kdybych kupoval TN (jakože už nikdy), tak bych třeba místo 2411Z ty 2 litry na tohle připlatil a spousta lidí to tak určitě udělá taky. Nicméně každého volba, nikdo tě nenutí to kupovat, je to jednoduché. Je to byznys a nV logicky využívá toho, že zde Freesync není, ty by jsi to jako obchodník neudělal? To není chyba nV, to je naopak chyba AMD, které opět jen kecá, kecá, kecá a skutek utek. Když trochu odbočím stejně jako třeba s Mantle. Mně se třeba líbí, že ddement vykládá, jak je PhysX mrtvé, přitom pod ním (cpu+gpu) běží kolik 300 her? Ročně jich několik přibývá, Project Cars, Zaklínač 3... a Mantle? Teď ho vypustili na kravinu SE3, kde místo 100 máš 120fps. Gratuluju. A když se to srovná na férovku s TreeFX? Kromě Tomb Raidera jsem to nikde neviděl. Opět, AMD jen plná huba keců a realita utíká, bohužel tak to je. Já nejsem žádný nVidia fanatik, jen to prostě vidím reálně ze své zkušenosti. Viděl jsem pruhy v Crysis 3 s AMD nebo jsem třeba viděl bugy v GGE na 280X a zrdoj hučel jak blbý, když jsem tam šupnul 770, hlučnost pc kleskla o polovinu a hra šlapala jak má. Jako jasně, všechno se dá spravit nějak, někdy... ale sakra proč? Já chci zapnout hru a hrát a nV momentálně vím, že stáhnu nejnovější ovladače a všechno mi šlape.

Sorry, že tady vytahuju tyhle věci, ale donutil jsi mě k tomu. Nebaví mě lidi jako jsi ty. Vážně nechápu, proč má někdo potřebu věčně někde cpát, jak je nVidia zlá a AMD nejlepší. Jasně, Dacia Logan je taky o 20 procent levnější, než Fobia. Tak běž, kup si svoje AMD a buď happy. Já budu jedině rád, protože víc prodaných karet udělá větší tlak na nVidii, která mám mnohem lepší prostředky udělat ještě lepší karty, jako třeba teď Maxwell. To je paradox co? Já AMD fandím, protože si pak koupím lepší nVidii. Nebo si myslíš, že by AMD nechtělo prodávat karty za víc peněz? Samozřejmě, že chtělo, jenže by je nikdo nekoupil. AMD není v ničem lepší, takže musí nasadit lepší cenu, to je to, na co někteří slyší.
14.10.2014 15:27:18   89.102.236.xxx 62
15.10.2014 09:27:35   46.174.153.xxx 111
Podle wikipedie je her s GPU physX nejakych 57 z toho je asi 40 9DX ktere dneska levou zadny spocita kazdy normalni CPU dalsich 16 je prinos budto nulovy nebo nerealisticky. Koukal jsem na videa Metro LL rozdily a rozdil byl ze s physX bylo kdyz se odlupovali zdi od kulek kdy hromada smeti odletujici ze zdi byla asi 5 krat vetsi nez masa zdi coz bylo vizualne odpuzujici ale hlavne jsem nikdy nikde v zadne hre nevidel jediny GPU physX effekt ktery nezvlada Havok a CPU. Takze k cemu GPU physX vlastne slouzi je mi zahadou. Krome tahani penez z lidi neprinesl nic co nejde udelat jinak, univerzalne. A ta posledni jedna hra kterou jsem nezminil Je Witcher 3 kde NV GPU physX spociva v okopirovane technologii TressFX kdy se hybou chlupy na psovi a neni to nic co by nespocitala vypocetni cast GPU. Aha ja jsem zapomnel slavna NV okradla hrace na svych kartach o vypocetni cast jadra proto jim ten TressFX jede tak blbe Hlavne ze si platis za "kvalitu" chytroline
15.10.2014 12:17:50   165.72.200.xxx 30
Problem PhysX spociva ve faktu, ze si nikdo nemuze dovolit resit pres nej veci podstatne, neb by uzivatele konkurencnich karet praskli vzteky (coz nevadi) a zejmena by si tu hru nekoupili (to vadi sakra hodne). Tudiz se pres nej realizuji jen naproste pitominy, misty jeste - jak spravne uvadite - dost nehezkym zpusobem.
19.10.2014 08:39:01   80.188.42.xxx 20
Prvně k TreesFX, v Tombraideru jelo na nV blbě jen zezačátku, po aktualizaci ovladačů neměla 570ka sebemenší problém to jet včetně TreesFX, které v určitých situacích vypadalo fakt nereálně až hnusně. To že se hýbali vlasy, ale není nějaký výmysl AMD, naopak s pohybem chlupů, vlasů, potažmo šatů atd. podle mě přišla dříve nV právě s PhysX, nebo ne? Samozřejmě AMD k tomu došlo jinou cestou, ale výsledek taky není nějaký terno...a tahání peněz z lidí za PhysX, to snad ne, je to prostě bonus toť vše. Tahání peněz z lidí je na všech grafikách přesahující cenu 10k, u nV Titan a spol. je toho příkladem, ale rozhodně ne kvůli PhysX.
Druhá věc, sakra to někdo v dnešní době koupí TNko za takovou dardu, si dělají pr***...asi jo když to vyrábí.
14.10.2014 16:00:05   89.102.116.xxx 150
Tak více Hz je sice fajn, ale ta cena byť za pouhopouhé TNko je děsná. Takže já zakotvil u 27" benq qw2760 - za 4,5K s VA panelem to nemá konkurenci, byť má "pouze" fullHD rozlišení.

A k těm AMD grafikám - stačí vzít kartu od dobrého výrobce a ne nějaký bazmek od safíru. Sám mám grafiku R9 280 ze série MSI Gaming a rozhodně to není hučící přímotop. A pak cena - jediný srovnatelný ekvivalent od NV je GTX770 4GB - ale ta stojí pořád 9 tisíc a ta vymazlená Radeonka od MSI 5,5 plus gold kupon na tři hry. Taktéž je dobře taktovatelná a ani pak z ní není hučící přímotop .
15.10.2014 21:20:36   37.48.66.xxx 20
Ja presne to same z TN jsem presel na stejny monitor a je to masakr rozdil v barvach a hlavne ta cerna je luxus takovou neda ani IPS jen plasma. A to jsem nemel to TN zadne becko ale proste ten VA panel je parada. Dalsi monitor bude za 4 roky uz nejaky pulkruhac
14.10.2014 09:51:49   46.135.2.xxx 3313
Ten hype okolo IPS a útoky na TN mě celkem dostávají. IPS je na trhu par let a doteď nevyšel decentní monitor na hraní. IPS má sice lepší obraz, ale to má pro mě jako pro hráče nulový přínos proti tomu, jaké funkce nabízejí TNka. Nedokážu ze bych si v dnešní době koupil ips s vysokou latenci, bez 120hz nebo dokonce nejhůř ghostingem. To je krok zpět a ne vpřed. Stolní počítač je na hraní, případně na práci. U grafika pochopím, že preferuje ips, ale u hráče ne. Seriály a filmy jste roky sledovali na TNku a najednou je to problém. Ale každý ať si samozřejmě koupi, co chce. Z mého pohledu je v tomto ohledu ips stále v plenkách a jako hrac FPS onlinovek bych si ho nikdy nekoupil.

Nicméně tenhle monitor je drahý, tom žádná.
14.10.2014 10:18:15   85.159.105.xxx 1223
nezavadzaj ludi ty magor (hectic), to ze si nikdy nemal ips je jasne, to ze si roky sledoval seriali na tnku je tiez jasne, ja som nikdy nesledoval nic na tnku lebo sa to proste neda...tnko je otrasny odpad, crt je stokkrat lepsie...pametam sa ked prichadzali na trh prve lcd - tnka - to si normalny clovek nekupil - ostal radsej pri crt - ten otrasny obraz na tnku je krok s5...
k clanku - nemam slov... vyhodene peniaze - iba tak pre sadomasochystov...uplna hovadina
14.10.2014 10:31:33   46.135.2.xxx 126
Vypadá to, že si dvakrát denně na stolním PC pustíš FB a koukneš na Big bang... Pak takovou reakci plně chápu. A ano uznávám na Farm heroes ságu ti je herní monitor k ničemu.
14.10.2014 12:47:57   165.72.200.xxx 180
Mne spis prekvapuje ochota lidi koukat na TN. K jeho pouziti mne nedonutilo ani celkem prinostne 3D, natoz tyhle *sync kravoviny.
Je treba brat v uvahu, ze zdaleka ne kazdy hrac hraje profesionalne CSko, tudiz mu i velmi levne IPS BOHATE(!) staci a jeho nevyhody se ho nedotknou. Zato ma poradny obraz.
14.10.2014 14:16:26   46.135.2.xxx 145
Problém je, že spousta těch, kdo vyzdvihuji do nebes IPS nikdy nevidelo v akci 120hz TN monitor s minimem ghostingu. A vím o spoustě lidí, co neverilo, že může 120hz způsobit tak znatelny rozdíl oproti 60-75hz, dokud to sami neviděli. Jsem toho názoru, ze prave plynulost a "anti-ghosting" jsou stejně tak příjemnè pro oči jako barvy ips panelu. A mimo to mají i praktickou funkci, ne jen vizuální. Ale bohužel jsem nikdy neměl možnost vedle sebe porovnat TN a IPS. Nicméně z vlastní zkušenosti vím jak obrovský skok pro mě byla výměna starého TN za nové s herními vlastnostmi.

Problém je, že ty herní funkce u TN nejsou tak razantně vyzdvihovany, protože nejsou tak viditelné, netýkají se tolika uživatelů a na papíře nevypadají tak dobře, jako když u SSD napíšete že má 5x rychlejší zápis, než plotny. Jenže on tam ten rozdíl opravdu je znát. Dnes je v každé diskuzi vidět pouze názor, že "jedině ips, TN je odpad" a ten se přenáší mezi ostatní jako virus, aniž by měl někdo vlastní zkušenost. Já můžu s úplně s klidným svědomím říct, ze návrat na 60 hz monitoru mě bolí pokaždé, když k němu někde náhodou dojde, byť dočasně.
15.10.2014 08:03:55   165.72.200.xxx 12
No ja ho videl a dekuji, rozhodne nechci! Vetsi problem je, ze spousta lidi stale jeste nevidela IPS a kupuje TN kramy. Jak ty obycejne, tak tyhle s pro ne zcela nepotrebnymi funkcemi.
14.10.2014 14:31:51   93.99.208.xxx 72
I já jsem o 120-144Hz monitoru také přemýšlel, ale nakonec jsem provedl několik interních testů a zjistil jsem, že na stabilních 120Hz bych v mnoha případech potřeboval grafiku jak kráva a v mnoha jiných případech jsem narazil na tak mizernou optimalizaci hry, že i i7 na 4GHz nebyla schopná produkovat víc jak 80-100FPS na sebemenší detaily. A hrát v něčem menším než ve FUllHD (nativní) nemínim.
Takže si teď stále jedu na hezkých 60FPS, zapnutý VSYNC, žádný tearing, žádná řvoucí grafika, spotřeba celé sestavy taky někde jinde a jsem spokojenej. A jestli budu něco kupovat, tak nejspíš 24"TNko s 16:10.
14.10.2014 16:21:52   193.85.174.xxx 70
Vsync ... a input lag jako kráva

Sis měl koupit Foris.
14.10.2014 16:38:04   78.45.216.xxx 53
Samozřejmě záleží jak která hra. Na strategie nebo třeba u WOW to většinou stačí, ale U FPS hry je 60 fps naprosto nemyslitelných.
Proto je Vsync vždy první věc, kterou ve hrách vypínám. Důvod je prostý, lockuje fps na určitou (pro FPS hry nedostatečnou) hodnotu a vyvolá zvláštní pocit, jako by hra plavala (což nemusí platit vždy).

Nicméně 120 FPS lze po vyladění nastavení dosáhnout v hodně hrách. Samozřejmě pokud někdo nahání nejmaximálnější detaily a s nejmaximálnějším rozlišení tak jak je tu zvykem, tak to pak opravdu nemá herní monitor smysl, protože to žádná grafika nedá v aktuálních hrách. Víc jak FullHD je podle mě zbytečnost. Rozlišení je žrout fpsek.

Souhlasím, že to není pro každého a hodně osob se spokojí i s IPS na sem tam nějaké to hraní, protože by stejně nepoznali rozdíl. Ale je taky hodně lidí, co se ptá "Co mám udělat, abych byl lepší? Jakou myš? Jaký monitor? Jakou podložku? Jakou GPU?" A když pak takový člověk řekne, že hraje s bezdrátovou klávesnici s myší bez podložky a k tomu má monitor s 10ms odezvou a do toho má internet od O2 s ústřednou na Sibiři, tak přece jen už je ta latence docela znatelná A pro takové hráče je pak právě herní monitor s TN panelem. Schválně jsem projel nějaký ten eshop a ze 180 IPS panelů, si jen asi 8 dovolí označovat se za herní, na kterých herního není nic.
14.10.2014 18:00:43   193.179.31.xxx 30
Jsem taky zastáncem ipsek - doma i v práci a je pravda že na hraní to ideální není, ale popravdě lehce závidím těm kterým ke spokojenosti stačí tnko... snažím se už nějakou dobu sám sebe dotalačit ke koupi tnka jen na gamesení, ale pak du kolem krámu s vystavenejma herníma tnkama, vidím co to provádí v reálu za kouzla, a jako člověku který z crt přešel na ips tak mi to přijde prostě šílené! uznávám že se to všecko lépe hýbe, ale ne zase o tolik abych "všechny" ostatní vlastnosti monitoru "zahodil"... a qhd by mi také silně shcázelo... je to vše o zvyku. Mně tak urputně neschází ta plynulost páč mne nikdo za tnko dlouhodobě neposadil a některým nechybí ten zbytek když neseděli za ips...
Nicméně navrhuji abychom zahodili všechna ta ipska i tnka a šli do těch oledů které se slibujou dobrých 10 let!!... už je nejvyšší čas!
14.10.2014 19:47:52   37.221.242.xxx 10
Já věřim že u twitch FPS games je výhoda těch 120+FPS, ale takový hry já nehraju. Testoval jsem to, co hraju. Když fps, tak taktičtějšího rázu a tam prostě nevýhody jako teploty, spotřeba, hluk a tearing převažují obraz bez tearingu, monitor za pár šlupek, docela tichý počítač i při hraní.
19.10.2014 08:49:56   80.188.42.xxx 00
Není problém panel TN pokud je v rozumné ceně a kvalitě, ale prostě za 11k je to utopie a ta kvalita tomu neodpovídá. Sám jsem byl nedávno před výběrem monitoru.
Nakonec vyhrálo Eizo EV2436W a není problém ani ve hrách natož filmech a nenech se vysmát s nějakým ghostingem...a to není herní monitor.
14.10.2014 10:17:56   194.160.30.xxx 94
Taka ludova cena za 100r stare TN co ma oproti benq za polku akurat g-sync joke..
14.10.2014 11:28:15   85.135.208.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
14.10.2014 19:29:29   89.102.152.xxx 612
nedalo mi to a musím to prostě napsat, je s podivem, kam dokaží lidé posunout své hranice se zdravým rozumem.Hrál jsem fps, v době kdy začínaly a je pravda,že cod a jiné jsou již mezi hráči na jiné úrovni než dříve,všichni se zlepšují a předhánějí za honbou za více zabití :-)))
oč mi jde a jak se to týká monitoru? uplně jednoduše, dříve když jsme si pořizovali grafické karty,které sotva upočítaly 30fps, hovořím o roku 96 - duke nukem a doom, všichni z toho byly urvaní jak jim to jde skvěle, aby také ne když lidské oko a jeho setrvačnost dokáže vnímat 24fps a cokoliv za tuto hodnotu je zbytečné..Dokážu pochopit, že hráč pozna 30fps vs 60fps, ale při konstantní rychlosti 60fps bez propadů je hra dokonale plynulá..ocenil bych pana moderatora,aby na můj přízpěvek reagoval pouze on, protože narážím na něj, který hraje 3d akční hry ve 140fps.. ptám se ta flinta se vám točí rychleji než při 60fps ? zastáváte názor,aby si lidé kupovali monitory se starou technologií ,katastrofalním podání barev na úkor "dokonalé rychlosti" ? za tyto peníze AH-IPS monitor s 6ms předvede daleko lepší výsledek ve všech ohledech.
14.10.2014 19:40:55   37.221.242.xxx 50
Tak on je rozdíl 30FPS na LCD a CRT.
14.10.2014 19:53:49   89.102.152.xxx 46
oprava, prosím redaktora né moderatora..
ps: proč píšeš crt vs lcd ???? to je nějak mimo mísu, píšu o frejmech.

ps2: už vidím jak si lidi koupí 2x titan geforce + 4x corei7 a nastavení ultra low v crysis 3 aby měli 140fps :-))))))))))) pač 40fps je málo plynule..lidi máte mozek ? nekupujte prosím Vás za 11k Tn 24"monitor :-(
14.10.2014 21:22:48   193.85.174.xxx 113
prý proč píše o LCD a CRT. Víš proč o tom píše? Protože 30fps na LCD je uplně něco jiného, než na CRT, proto. 140Hz je velký rozdíl proti 60Hz, proti 30fps obrovský. Nějak už nemám v této diskuzi sílu reagovat ) Evidentně jsi velmi znalý hráč. By mě zajímalo jaké hry a na jakých strojích tady někteří z vás hrají, protože tohle je hrůza co je tu v některých příspěvcích nablito.
14.10.2014 23:48:57   62.77.84.xxx 30
jo ta diskuze je žrádlo asi je tady kotle profíků
když se ptáš tak třeba dodnes pařim unreal tournament 3.. byl sem nejlíp šestej v žebříčku(od konce gamespy už nefunguje) a to za použití 60 hz tn s papírovou 2ms odezvou skoro nic ghostingem a 0 - 0,5 frame inputlagem.. model si nechám pro sebe bo bys ho chtěl taky
pro hraní na nejvyšší úrovni je potřeba co nejmenší ghosting tj co nejmenší real odezva(lhostejno k papírovýmu gtg) a co nejnižší inputlag.. krom config tuningu, rukou a vočí teda..
14.10.2014 22:36:04   90.177.175.xxx 110
Tento komentář je tak naivní, že váhám, jestli jde o pokus o trollování, nebo je míněn vážně. Každopádně mě donutil vzít foťák do ruky.
Tady je fotka prostého pohybu kurzoru. Je to focené s časem 1/30 s (což je rychleji, než podle vás dokáže to oko zaznamenat)
http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/kurzor.jpg
Zkuste uhodnout, co z toho je 60Hz a co je 120Hz a zkuste si tipnout, co se jeví jako plynulejší pohyb.
A pokud si myslíte, že 60 fps/60 Hz je už absolutně dokonalá plynulost, stačí primitivní pokus. Zapíchněte pohled do jednoho místa na monitoru a zkuste přes něj jezdit vyšší rychlostí kurzorem, kolik kurzorů při těch 60 Hz uvidíte. Já při rychlejším pohybu myši vidím na 60Hz panelu nějakých pět kurzorů za sebou, na 120Hz deset (a ne, fakt nemám zapnuté zobrazování stopy kurzoru).
A při pomalejším pohybu můžu na té stodvacítce jezdit tím kurzorem dvakrát rychleji, než se mi ten pohyb přestane jevit plynulý a ten kurzor se začne třepat, nebo se rovnou rozsype se na několik kurzorů za sebou.
15.10.2014 08:04:24   89.102.116.xxx 00
Tady se rozjelo nějaké flame že část diskuse je fuč
17.6.2016 09:50:55   46.135.200.xxx 10
Nemůžu se rozhodnout mezi AOC G2460PG a Acer XB241H (ten má přijít na náš trh na přelomu července a srpna) Spíš se přikláním k tomu Aceru, ale nemůžu najít nikde žádnou recenzi.. ? díky za názory

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

26 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.