Rychlost, plynulost nebo ostrost? První ROG monitor umí vše
i Zdroj: PCTuning.cz
Monitory Článek Rychlost, plynulost nebo ostrost? První ROG monitor umí vše

Rychlost, plynulost nebo ostrost? První ROG monitor umí vše

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

6. 8. 2014 03:00 25

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Problémy monitorů bez G-Syncu 3. Jak funguje G-Sync? 4. Od rozmazaní po ukrutnou ostrost 5. Vyšší frekvence, vyšší plynulost. A co ostrost?
6. Jak do toho zapadá input lag? 7. Přes 1000 fps na 60Hz panelu? Aneb jak se měří zpoždění 8. Unikátní test pouze na PCTuning.cz! 9. Past vedle pasti aneb správné měření lagu není tak snadné, jak se může zdát 10. Závěr

1440p a 144 Hz – nemožné? Ne! Podíváme se na nový počin Asusu, který je významným krokem na poli herních LCD. Stačilo by jen samotné zvýšení rozlišení, ale první monitor řady ROG má ještě další trumf: modul G-Sync. Ukážeme si i další technologické novinky i to, proč jsou některé testy input lagu špatné a jak jej budeme měřit my.

Reklama

Mnoho z nás čekalo na tento moment už několik let. Doposud jsme žili ve světě, kde 120 Hz a víc na panelu s rozlišením vyšším než 1920 × 1080 bylo jen zbožným přáním. Asus naše zbožné přání vyslyšel a připravil pořádnou pecku: Asus ROG Swift PQ278Q. Herní panel s prémiovým rozlišením QHD – 2560×1440 bodů a to vše obnovováno na vysokých 144 Hertzích.

Rychlost, plynulost nebo ostrost? První ROG monitor umí vše
i Zdroj: PCTuning.cz

Někdo by mohl ohrnovat nos a poukazovat na to, že na vysokém rozlišením budou hry stejně běžet pomalu a potenciál 144 Hz přijde vniveč. To by byla možná pravda, ale zde přichází druhý úder: modul G-Sync jako standardní součást tohoto monitoru. Je to také první oficiální monitor vybavený G-Syncem z výroby. A co že ten G-Sync umí? Kompenzuje nevýhodu vyššího rozlišení díky zvýšené plynulosti a kvalitě obrazu. Vše skrze synchronizační protokol s kompatibilní kartou nVidia GeForce. Modul G-Sync nepřináší jen funkci G-Sync, ale i další vychytávky pro náročného hráče: 3D Vision 2 a především ULMB – oficiálního nástupce Lightboostu pro 2D.

Rychlost, plynulost nebo ostrost? První ROG monitor umí vše
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože novinek je hodně a věcí, které chceme nejen zmínit ale i vysvětlit a ověřit, je ještě více, recenzi Asus ROG Swift rozdělíme na dvě části – tato část se bude věnovat novým technologiím jako je G-Sync a ULMB a vysvětlení, proč je používat. A podíváme se na pokročilé měření input lagu herních monitorů s využitím naší nové utility!

5550 fps poslouží k přesnému měření.
i Zdroj: PCTuning.cz
5550 fps poslouží k přesnému měření.

V druhém dílu vás čeká už tradičnější recenze prvního ROG panelu – nicméně pořád orientovaná na hráče. Provedeme vás skrz proces rozbalování, ukážeme detaily v designu, ověříme statické vlastnosti obrazu a hlavně popíšeme praktické testy včetně testování G-Sync a ULMB.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama