Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější
Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější
autor: Jan "Fucida" Schrenk , publikováno 2.3.2017
Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

Volant G25 byl ve své době bezkonkurenční „dospělácký“ produkt. Jeho nástupce G27 byl jeho mírnou evolucí. A vedle toho nabízel Logitech i levnější „plasťáky“ pro konzole. Všechny teď nahradil jedním luxusním volantem ve dvojím provedení – G29 a G920. U konzolí je to posun k lepšímu, na PC ale do jisté míry krok zpět...


Hurá do sedel

Volant i pedály mají zespodu metrické závity, pomocí kterých je možné je pevně přišroubovat standardními šrouby ať již k nějakému stolu, nebo třeba k playseatu.

Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

Volant jako takový lze připevnit i pomocí plastových „šroubů“, které dotahují klasické klipsny na spodní straně. Sám jsem necítil potřebu volant šroubovat do závitů, klipsny vždy stačily.

Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

U pedálů se ale jakékoliv upevnění hodí, protože pokud je neopřete o zeď, budou mít vždy tendenci cestovat. Pokud závodíte na koberci, můžete v jejich spodní části vyklopit takovou protiskluzovou lištu s řadou ostnů, která se zapíchne do koberce a zvyšuje adhezi. Na mém koberci fungovala velmi dobře. Zvláště u těchto pedálů ale popřemýšlejte, jak je co nejpevněji ukotvíte.  Řadicí páku můžete připevnit obdobně jako volant.

Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

Řadicí páka

Pokud chcete řadit klasickým háčkem, tak páka funguje dobře. Nabízí 6 rychlostí a zpátečku, která je v porovnání s její předchůdkyní z G25/27 vpravo dole (dříve vlevo nahoře). Po pár minutách vám přijde ovládání řadicí páky přirozené a příjemné. Materiály jsou kvalitní a vlastně se nijak významně neliší od „pravých“ řadiček z osobních aut.

Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

Volant

Volant je mechanicky totožný, nebo velmi podobný G25. To znamená, že se jedná o naprostou špičku, vynikající Force Feedback, příkladné dílenské zpracování. Řazení pomocí pák pod volantem je perfektní a působí zcela realisticky. Volant padne do rukou jako ulitý, byť osobně bych si uměl představit o něco větší průměr.

Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

Kovový proužek nahoře je trochu nadbytečný, zploštění volantu ve spodní části ale vyloženě otravné. Já vím, že to asi vypadá cool, ale praktické opodstatnění to nemá. Nedávno jsem četl na jednom autowebu právě povzdechnutí na toto téma a jak automobilky jedna po druhé k podobnému kroku naprosto nesmyslně přikračují. Jen doufám, že tato módní vlna odezní dřív, než se k podobnému ničení tradičního volantu přikloní i má srdeční značka. Proč je to tak špatné? Ono to tak špatné vlastně není, při většině režimů budete zploštění prostě ignorovat, ale co když to někde trochu přetočíte, musíte volant pustit z pevného sevření dlaní a brutálním tempem začít věnec otáček o stovky stupňů tak rychle, abyste udrželi kontrolu nad strojem. No a vaše ruce budou říkat: „Věnec – věnec – kovový proužek – věnec – zploštění – věnec“. Když řídím auto, tak chci od volantu přece jedinou věc: Ergonomické držení a možnost dobře ovládat vůz za všech okolností. Logitech ale tímto na G29 předvedl další nepříjemnost, která mi prostě hodně vadí.

Shrňme to: Jedná se o prémiový volant ručně pošitý kůží. V rovné poloze se parádně drží a nebýt toho poněkud gamepadovského středu, tak by vlastně i docela dobře vypadal. Lze jej otáčet o 900°, dvojice motorů poskytuje opravdu parádní zpětnou vazbu, ale méně by u tohoto kousku bylo určitě více.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.