Joystick Thrustmaster T.16000M FCS HOTAS pro každého pilota
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Joystick Thrustmaster T.16000M FCS HOTAS pro každého pilota

Joystick Thrustmaster T.16000M FCS HOTAS pro každého pilota | Kapitola 4

Jan Schrenk

Jan Schrenk

11. 1. 2017 07:00 22

Seznam kapitol

1. Thrustmaster T.16000M: Takový dnešní mainstream? 2. Ergonomie páky a software 3. Plynová páka (HOTAS) 4. Jak se s ním létá 5. Konstrukce plynové páky 6. Životnost, alternativy a závěr

Thrustmaster T.16000M FCS Hotas je setem joysticku a plynové páky, který by bylo možné označit jako „velký HOTAS pro chudé“. Povedl se? Stojí za ty peníze? Je dostatečně robustní? A mám-li původní zelený Thrustmaster T.16000M, vyplatí se mi upgrade?

Reklama

Specializuji se na bojová druhoválečná letadla s občasnými výlety k první světové válce, nebo naopak do modernější „Maverickovy“ éry. Ve čtveřici simulátorů (Rise of Flight, IL-2 Forgotten Battles 4.13, IL-2: Battle of Stalingrad, DCS 1.5) fungoval set na výbornou. Během několika minut jsem přestal na tuto pro mě „nezvyklou“ páku myslet a létal s ní automaticky. U joysticku mi ale brzy začalo chybět tlačítko pro palec, které ostatní výrobci nesnažící se o dokonalou „pravolevost“ umisťují na levou stranu rukojeti.

Joystick Thrustmaster T.16000M FCS HOTAS pro každého pilota
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud jste v ruce měli v minulosti prakticky cokoliv, také vám bude chybět, uvažujete-li o tomto joysticku jako o svém prvním, tak je to samozřejmě jedno. Joystick má i díky trojici závaží ve své základně tendenci držet jako přibitý a nemusíte se tak bát, že vám bude poskakovat po stole.

Joystick Thrustmaster T.16000M FCS HOTAS pro každého pilota
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud přece, tak jsou ve spodní straně připravené dva standardní metrické závity, pomocí kterých můžete páku k podložce lehce přišroubovat.

Joystick Thrustmaster T.16000M FCS HOTAS pro každého pilota
i Zdroj: PCTuning.cz

Pohyb páky je trochu tužší, ale rozložení sil chvályhodně vyrovnané do všech směrů (necítíte „kříž“). Síly jsou v celém rozsahu stejné, páka tedy při větších výchylkách netuhne významně více než u středu. To je dané středěním přes dvojici kroužků a centrální pružinu, tak jak na to jsou virtuální piloti zvyklí ze starších Saiteků.

Brzy získáte pocit, že vyvážení pružin, rozsah pohybu páky, celkové umístění tlačítek a vůbec vše, je skutečně velmi příjemné. Vlastně ani na okamžik nebudete pochybovat, jestli jste koupí udělali dobře. Střeva joysticku jsou primárně plastová, odolná kovová ozubená kolečka nečekejte.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama