robert-krakoff-interview-se-zakladatelem-razeru
Hardware Článek Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru | Kapitola 3

Filip Eckstein

Filip Eckstein

28. 6. 2008 01:00 20

Seznam kapitol

1. Robert "Razerguy" Krakoff 2. Rozhovor - budoucnost 3. Rozhovor - "co si myslí?"

Jistě každý z nás zná nebo alespoň někdy slyšel o společnosti Razer. Robert Krakoff je jejím spoluzakladatelem a v současné době zároveň také prezidentem. V dnešním článku budete mít příležitost tuto osobnost poznat prostřednictvím exkluzivního interview, které s naší redakcí ochotně uskutečnil.

Reklama

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru
i Zdroj: PCTuning.cz
F. Eckstein:
Funkce "makro" je v současné době stále velmi diskutabilním tématem mnoha profi-hráčů. Někteří ji zavrhují a někteří ji chválí. Co si o tom myslíte vy?

Robert Krakoff: V první řadě tu jsou různé herní žánry, z nichž každému funkce makro přináší jiné výhody. Nejlepším příkladem budou asi MMOG, kde se používají různé předměty a různé kombinace kláves znamenají jiné úkony. Existují samozřejmě také jiné žánry, v nichž si snad každý hráč najde pro makro funkce nějaké své využití. Osobně neznám žádnou ligu nebo turnaj, kde by byly makro funkce zakázány. Většina našich produktů, jako například myšky a klávesnice, proto obsahují paměť, která je schopná uchovat mnoho maker. Myslím, že kdyby byla makro funkce obecně považována za neférovou, jistě by se zřídily kontrolní mechanismy, které by byli schopné tuto aktivitu regulovat.

F. Eckstein: Zvyšování DPI senzoru je dnes "v módě". Myslíte, že jednou dosáhnete limitu, kdy hráči řeknou, že už mají dost nebo se v trendu bude stejným způsobem pokračovat dále?

Robert Krakoff: Ano, existují limity. DPI vlastně už není nejdůležitější veličinou, jako tomu bylo před deseti lety. Když všechny ostatní myšky "plácaly" na chabých 400 DPI a vy jste mohli konkurovat s 2000 DPI, pak to samozřejmě byla obrovská výhoda. Naproti tomu dnes je stabilita senzoru s vysokou hodnotou DPI ohrožena. Reálná veličina, s níž lze dnes objektivně měřit kvalitu senzoru myšky jsou palce za sekundu (IPS) nebo body za sekundu (DPS).  Zatím však neexsituje žádné zařízení, které by bylo schopné měřit hodnotu DPS. Hráče by spíš mělo více zajímat IPS , než DPI. Dobrým příkladem je infračervený optický 3G senzor u myši DeathAdder, jehož hodnota DPI byla 1800 a IPS 120+, zatímco laseový senzor Lachesis se 4000DPI měl hodnotu IPS naprosto stejnou (také 120+).

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru
i Zdroj: PCTuning.cz

F. Eckstein: Co si myslíte o zkrášlujících doplňcích, jako například LCD, OLED nebo snad dokonce i dotykový displeje? Budeme se s tímto druhem zboží setkávat stále více?

Robert Krakoff: Pokud hráči opravdu požadují takové "featurky" a jsou ochotní si za ně připlatit, pak odpověď na otázku zní ano. Je to v tom, že si hráči vždy myslí, že taková "hračička" je cool, ale když mají skutečně příležitost ji vyzkoušet, řeknou nám, že ji vlastně vůbec nemusí používat nebo v horším případě nemají ani čas se takové technologické novince přizpůsobit.

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru
i Zdroj: PCTuning.cz

F. Eckstein: Co bylo důvodem pro spolupráci Razeru s Microsoftem? Konkrétně mám na mysli myšku Microsoft/Razer Habu.

Robert Krakoff: Razer má historii a reputaci, která nás vždy pojila s herním příslušenstvím. Microsoft se chtěl znovu dostat na výsluní i v této kategorii a Razer jim tímto způsobem dočasně pomohl. Poskytl zákazníkům Microsoftu spolehlivost a sympatie hráčů.

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru
i Zdroj: PCTuning.cz

F. Eckstein: Koho ze svých konkurentů se bojíte nejvíce? Nebo se snad obáváte konkurence v obecném slova smyslu?

Robert Krakoff: My se konkurence nebojíme. Pokud jsme se někdy něčeho obávali, tak to byla potenciální ztráta nebo zánik zájmu o hraní podobné té, které se odehrávala v osmdesátých letech. Jinak se myslím nemáme čeho bát.

F Eckstein: A na závěr - máte stále čas na hraní počítačových her? Pokud ano, jaký titul je Váš nejoblíbenější?

Robert Krakoff: Ano, hraji. Jediný problém je v tom, že na hraní nemám už tolik času. Byl jsem tři roky závislý na WoW a nyní AoC. Mezítím stále hledám čas na hraní Quake online, mimo jiné jsem také blázen do UT nebo Crysis.

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru
i Zdroj: PCTuning.cz

F. Eckstein:

 

My vám moc děkujeme za tuto vzácnou příležitost poskytnout s Vámi pro čtenáře PCtuningu toto interview.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama