Foxconn GeForce 8800GTS - OC Edition
Seznam kapitol
Foxconn GeForce 8800GTS 320MB OC Edition je bezesporu velmi zajímavou grafickou kartou, která patří do zbrusu nové série karet GeForce 8800 společnosti nVidia. 320MB odlehčené varianty GeForce 8800GTS mají pozlobit konkurenci a přinést uživatelům solidním výkon a podporu DirectX 10 hluboko pod 10 tisíc korun.
Foxconn GeForce 8800GTS 320MB OC Edition je bezesporu velmi zajímavou grafickou kartou, která patří do zbrusu nové série karet GeForce 8800 společnosti nVidia. 320MB odlehčené varianty GeForce 8800GTS mají pozlobit konkurenci a přinést uživatelům solidním výkon a podporu DirectX 10 hluboko pod 10 tisíc korun.
Jako základ posloužil opět čip G80 vyráběný 90nm procesem u TSMC. Toto VPU má integrováno 128 výpočetních unifikovaných jednotek, které dle standardu DX10 mohou zastávat různé funkce (např. počítat vertexové či pixelové operace). V odlehčených modelech GeForce 8800GTS je v jádru aktivních "pouze" 96 ze 128 těchto unifikovaných jednotek, což jedná z hlavních věcí (krom velikosti paměti a šířky sběrnice), které je odlišuje od modelů GTX.
Karta Foxconn GeForce 8800GTS 320MB OC Edition se liší od standardní verze GTS především zvýšeným taktem jádra a potenciálem pro další overclocking. Karta se ukázala být opravdu zdatným kouskem právě v oblasti přetaktování a zastínila i dvě minule testované GeForce 8800GTS 320MB společností Microstar a Leadtek.
Součástí balení je krom samotné karty také hodnotné příslušenství:
Gamepad Foxconn pro rozhraní USB (kopie gamepadu Xbox 360)
Kabel HDTV + redukce DVI na D-Sub
Virtual Drive 10 + Ovladače a Utility
Tak jádra byl stanoven na 575MHz a takt pamětí na 1800MHz (DDR), což znamená oproti standardu +75MHz na jádru. Paměti zůstávají na standardním taktu, který je pro klasické GDDR3 konečnou a na výrazně vyšší frekvence si budeme muset počkat až na použití pamětí GDDR4 (např. Radeon X1950XTX ). Overlocking dopadl na výbornou, neboť se podařilo stabilně dosáhnout na 680MHz pro jádro a 1900MHz pro paměti.
Hlučnost chladiče je jednoduše řečeno únosná, takže při koupi jakéhokoli modelu GTS nevyvstane okamžitá potřeba měnit i chlazení. Nvidia se s hlučností poprala o něco lépe než ATi s konkurenčním Radeonem X1950XTX a jeho dvouslotovým chladiče.
Poznámka: Nerozhodujte se pro koupi na základě dosažených taktů po přetaktování. Každá karta může nabídnout poněkud odlišný ponteciál (-+30MHz). Je dobré mít na paměti, že GeForce 8800GTS jsou postavené na identickém designu se stejnými revizemi jader G80 a rovněž stejnými čipy GDDR3. Chladič je rovněž u všech modelů referenční nebo jen mírně vzhledově modifikovaný.
Karta | Radeon X1900XTX | GeForce 7900GTX | GeForce 8800GTS 640MB | GeForce 8800GTS 320MB |
GPU | R580 | G71 | G80 | G80 |
Výrobní proces | 0.09 µm TSMC | 0.09 µm TSMC | 0.09 µm TSMC | 0.09 µm TSMC |
Technologie čipu | 256-bit | 256-bit | 256-bit | 256-bit |
Počet transistorů | 384 milionů | 278 milionů | 681 milionů | 681 milionů |
Paměťová sběrnice | 256-bit DDR (I - IV) | 256-bit DDR (I - III) | 320-bit DDR (I - IV) | 320bit DDR (I - IV) |
Paměť | 512 MB | 512 MB | 640 MB | 320 MB |
Takt čipu | 650 MHz | 650 MHz | 500 Mhz | 500 MHz |
Takt Shaderů | 650 MHz | 650 MHz | 1200MHz | 1200MHz |
FLOPs (MADD) | 374 GFLOPs | 250 GFLOPs | 346GFLOPs | 346 GFLOPs |
Takt pamětí | 775 MHz (1550 DDR) | 800 MHz (1600 DDR) | 900 MHz (1800 DDR) | 900 MHz (1800 DDR) |
Paměťová propustnost | 49.6 GB/s | 51.2 GB/s | 64.0 GB/s | 64.0 GB/s |
Fill-rate (pixel) | 10400 Mpixel/s | 10400 Mpixel/s | 10000 Mpixel/s | 10000 Mpixel/s |
Fill-rate (texture) | 10400 Mtexel/s | 15600 Mtexel/s | 24000 Mtexel/s | 24000 Mtexel/s |
Vertex Shaderů | 8 | 8 | 96* | 96* |
Pixel Shaderů | 48 | 24 | 96* | 96* |
Počet TMU | 16 | 16 | 24 (+24)** | 24 (+24)** |
Počet ROP's | 16 | 16 | 20 | 20 |
Vertex Shader verze | 3.0 | 3.0 | 4.0 | 4.0 |
Pixel Shader verze | 3.0 | 3.0 | 4.0 | 4.0 |
DirectX | 9.0c | 9.0c | 10 | 10 |
Geometry Shader | Ne | Ne | Ano | Ano |
AntiAliasing | 2-4x RGMS 6x Sparse | 2-4x RGMS 2x OGSS | 2-4x RGMS 8-16x CSAA | 2-4x RGMS 8-16x CSAA |
AA speciality | Temporal AA Adaptive AA | kombinace SS+MS Transparent AA | Transparent AA Coverage Sampled AA | Transparent AA Coverage Sampled AA |
Integrované RAMDACy | 2x 400MHz | 2x 400MHz | 2x 400MHz | 2x 400MHz |
Další technologie | 3Dc Compress Quality AF Fetch4 | UltraShadow Intelli Sample 4.0 | Unifikovaná architektura Virtualized memory | Unifikovaná architektura Virtualized memory |
*Celkový počet stream procesorů v shader core G80
** 24 TMUs má adresovací jednotku a 24 nikoli