MSI Radeon RX Vega 64 ve 23 (4K) hrách a testech + OC s vodou | Kapitola 5
Seznam kapitol
Klasickou recenzi RX Vega už jme vám přinesli při jejím uvedení. Dnes se zaměřím na 4K výkon ve větším počtu her a také miningu. Dále otestuji přetaktování, podvoltování a výměnu chladiče za vodní blok. Karta z běžné distribuce mi také poslouží jako základ před testy nereferenčních karet Vega RX.
Přetaktování a teploty
Kapitolu s taktováním jsem vložil tentokrát ještě před testy, aby bylo vidět na jakých taktech je karta v grafech výkonu. Přetaktování není nijak složité, frekvence jádra se nastavuje v procentech, což je snadnější než ladit takty napřímo. Pamětem naopak nastavujeme přímo takty. Aplikace Wattman fungovala solidně, přetaktování fungovalo, limitem byl tedy čip na kartě a ne aplikace. I tak nejsou výsledky nijak oslnivé. U jádra jsem se posunul maximálně o 5 procent (60–80 MHz) výše. Hodnota byla ve Wattmanu 1717 MHz, ale frekvence nedržela pevně. Paměti šly ze základních 945 MHz na 1000 MHz. To je nárůst frekvence také kolem 5 procent. Výše se dostat nedalo a napětí jádra jsem zvyšovat nechtěl, je to kontraproduktivní. K vyšším taktům ještě musíme přičítat lepší chlazení vodou a posunutý limit TDP o 50 procent. Na takto vyladěnou kartu a výsledky se podívejme...
Základní výkon
Nárůst výkonu po OC je 8 a 11 procent, průměr tedy 9,5 procent
Teploty
Základní nastavení: teploty maximálně 85 °C
Přetaktování s připojenou vodou: TDP na +50 procent, takt jádra během hraní přes 1600 MHz a teploty někde kolem 70 °C! To není špatné na provizorně upevněný AIO blok a vodní chlazení. S blokem určeným přímo pro Vegu budou teploty jistě znatelně lepší a také výkon poskočí o nějaké procento výše.