Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize

Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize | Kapitola 7

Adam Vágner

Adam Vágner

15. 8. 2017 03:00 139

Seznam kapitol

1. Radeon Vega: představení 2.  Konstrukce karty 3. Řízení spotřeby, nastavení karty pro testy 4. Testovací sestava 5. Ashes of the Singularity (Win 10, DX12) 6. Dirt Rally (Win 10) 7. Doom (Win 10, OGL+Vulkan) 8. Far Cry 4 (Win 10) 9. Far Cry Primal (Win 10) 10. Fallout 4 (Win 10) 11. GTA V (Win 10) 12. Metro 2033 Redux (Win 10) 13. Metro Last Light Redux (Win 10) 14. Rise of the Tomb Raider (DX12, Win 10) 15. Star Wars Battlefront (Win 10) 16. Tom Clancy´s The Division (Win 10, DX11 + DX12)
17. The Witcher 3: Wild Hunt 18. Total War: Warhammer (Win 10, DX12) 19. World of Tanks 9.15.1 (Win 10) 20. Primární BIOS (253 W), Power Save 21. Primární BIOS (253 W), Balanced 22. Primární BIOS (253 W), Turbo 23. Sekundární BIOS (230 W), Power Save 24. Sekundární BIOS (230 W), Balanced 25. Sekundární BIOS (230 W), Turbo 26. Shrnutí 27. Teploty 28. Chování ventilátorů 29. Hlučnost 30. Spotřeba, poměr výkon/watt 31. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 32. Závěrečné shrnutí

Dlouhé čekání spojené s absencí AMD v segmentu výkonných grafických karet skončilo. AMD uvádí na trh své špičkové modely grafických karet z modelové řady Radeon RX Vega. V testu se podíváme na druhý nejvýkonnější model s novou architekturou Vega – RX Vega 64 v základním provedení se vzduchovým chlazením.

Reklama

Doom

Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz

V Doomu dosahují grafiky relativně vysokých snímkových frekvencí. Neznamená to, že by na něj stačil slabý počítač, spíše naopak. Při nižších snímkových frekvencích je znát input lag a když je na obrazovce husto, dochází pod OpenGL k výrazným propadům snímkové frekvence. V takovém případě ale většinou nestíhá spíš procesor než grafická karta. Další problém je, že měření při zuřivých přestřelkách není opakovatelné. A konečně i s tím, že si nemůžete pro testování uložit jakoukoliv lokaci, ale jste odkázaní na checkpointy. Testuju proto úvod misi Advanced Research Complex, který není tolik limitovaný procesorem.

Doom – nastavení low

Nejnižší nastavení, na kterém testuji, je globální profil low, který slouží pro srovnání nejpomalejších karet s nízkou kapacitou pamětí.

Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz
Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz
Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz
Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz

Doom – nastavení ultra +AF 16×

Doom pro nastavení maximálních detailů vyžaduje více než 4 GB grafické paměti, jinak může kvůli nedostatku poaměti docházet k propadům výkonu. Kvůli kartám střední třídy, pro které jsou 4 GB v současnosti standardní kapacitou, tedy dělám jedno měření v plném HD rozlišení s detaily globálně nastavenými na ultra, u kterého je anizotropní filtrování zvýšené z 8× na 16×.

Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz
Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz
Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz

Doom – ultra + nightmare

A pro všechny ostatní karty jsou testy, kde jsou dvě výše zmíněné položky ještě nastavené na maximum, tedy nightmare.

Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz
Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz
Test AMD Radeon RX Vega 64: AMD zpátky ve vyšší lize
i Zdroj: PCTuning.cz

1920 × 1080

2560 × 1440

3840 × 2160

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama