ASUS ROG Strix RX 580 08G Gaming: Ten chladič stojí za to! | Kapitola 22
Seznam kapitol
Extrémní rozměry výkonného chladiče ROG Strix RX 580 O8G, za který by se nemusely stydět ani highendové karty, dávají tušit, že se mezi nepříliš úspornými přetaktovanými Radeony RX 580 zařadí svými provozními vlastnostmi na špici. Přidejte atraktivní design s RGB LED podsvícením a máte kartu, po které zatouží nejeden příznivec AMD.
Boost a provozní vlastnosti v Crysis
Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje na GPU extrémně náročné pasáže ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15-50 minut, při běžném k něčemu podobnému nedochází, podobně náročnou scéhou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.
Pozor, výsledky nejsou stoprocentně srovnatelné s ostatními testy, protože jsem před uvedením neměl k dispozici ovladače pro Windws 8.1, provozní vlastnosti jsem musel testovat pod Windows 10 a s jiným diskem (WD Velociraptor). Výkon i spotřeba se tedy může mírně lišit.
Rozlišení 1920 × 1080
Když jsou v AvP vidět drobné propady, je jasné, že v Crysis už půjdou takty dolů. Projevilo se to i na drobném poklesu výkonu z 91,8 na 90,6 fps.
Na grafu s taktem GPU je vidět, že v této scéně už regulace takty karty a její příkon škrtí. V podstatě je to ideální nastavení – při běžné zátěži běží karta naplno a jen když opravdu hodně potrápíte, tak takty sníží.
V průměru se drží na hodnotách kolem 1300 MHz. Žádná katastrofa, propad výkonu je minimální.
Ventilátory běžely paradoxně o něco pomaleji než v méně náročném AvP. A to asi není s ohledem na vyšší spotřebu karty úplně dobré nastavení regulace. U všech Radeonů z pětistovkové řady, které jsem testoval, bylo toto chování podobné (a vlastně i Radeony 400 na tom byly obdobně)
Je to dost možná důsledek odlišně koncipované regulace chlazení, která se řídí i aktuálním stavem GPU. A tu je třeba připomenout, že v Crysis už byl takt čipu mnohem nižší než v AvP, je tedy zřejmé, že to spolu souvisí.
Rozlišení 2560 × 1440