Taktujeme GeForce GTX 1080 Ti: s vodou na hranici možností
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Taktujeme GeForce GTX 1080 Ti: s vodou na hranici možností

Taktujeme GeForce GTX 1080 Ti: s vodou na hranici možností | Kapitola 4

Z. Obermaier

Z. Obermaier

17. 5. 2017 03:00 29

Seznam kapitol

1. GeForce GTX 1080 Ti na maximum 2. Asus GTX 1080 Ti Turbo 3. Frekvence karty "na vzduchu" 4. Stabilita taktů na vzduchu – 13 her 5. Co brzdí GTX 1080 Ti?
6. Maximální přetaktování na vzduchu 7. Úprava BIOSu a limitů karty 8. Přetaktování GTX 1080 Ti pod vodou 9. Výsledky her před a po přetaktování 10. Závěr a doporučení

V dnešním článku vám představíme taktování velkého Pascalu, neboli čipu GP102, na kartě GeForce GTX 1080 Ti. Vezmeme nejlevnější model od Asusu, vyzkoušíme taktování na vzduchu, poté jej osadíme vodním blokem, vyměníme BIOS a vypneme limity. Výkonnější referenci GeForce GTX 1080 Ti najdete jen těžko (2,1 GHz).

Reklama

Stabilita taktů na vzduchu – 13 her

Jen pro úplnost, jsem změřil frekvence karty v několika nových hrách. Zajímalo mne hlavně, zdali se bude karta chovat stejně jako v testovací hře Crysis 3, kterou jsem použil v předchozí kapitole k zahřívání karty – a ze které jsem vyvozoval závěry. Víceméně jsou hodnoty u dalších her stejné, nebo hodně podobné. Zde je výsledek:

Taktujeme GeForce GTX 1080 Ti: s vodou na hranici možností
i Zdroj: PCTuning.cz

Poctivě jsem celý den zahříval kartu hraním her, a testoval. Graf ukazuje nejnižší hodnotu frekvence, na kterou se karta během testu dostala. Nejde tedy o frekvenci, na které karta setrvala, jelikož my víme, že takty se neustále mění. Modré sloupce jsou základní nastavení, tedy TDP na defaultu. Červené pak ukazují stav po zvýšení TDP na +20 procent.

Nejníže dostala kartu hra Titanfall 2. Nejnižší frekvence v této hře byla 1744 MHz. To je stále výrazně nad základní takt 1480/1580 MHz. Druhou hrou v pořadí je Mafia III a Just Cause 3 s nejnižším taktem 1757 MHz. Naopak nejvyšší nejnižší frekvenci jsem změřil v Prey (1809 MHz) a Rise Of The Tomb Raider (1822 MHz). Všechny ostatní tituly se drží někde mezi 1783-1796. Průměrná nejnižší frekvence ze všech her je 1781 MHz, což koresponduje s konstatování středu frekvence někde kolem taktu 1800 MHz. V případě, že zvýšíme pouze TDP, bude průměrná frekvence ve hrách 1843 MHz.

Nutno ale mít na mysli, že jde o ustálená čísla po dvaceti minutách, tedy reálné hodnoty pro skutečné hraní. U krátkých testů (3D Mark) budou výsledky jiné, jelikož v nich se frekvence na několik prvních sekund vyhoupne podstatně výše a v podstatě nestihne mnohdy ani klesnout na nejnižší hodnotu. Test Timespy je lepší, jelikož nejprve kartu potrápí dlouhým demem a tedy ukazuje reálný výkon lépe.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama