Hlavní stránka Hardware Grafické karty Gigabyte Aorus RX 570: za nejlepším poměrem cena/výkon
Gigabyte Aorus RX 570: za nejlepším poměrem cena/výkon
autor: Adam Vágner , publikováno 27.4.2017
Gigabyte Aorus RX 570: za nejlepším poměrem cena/výkon

Po testu výkonnějšího Radeonu RX 580 se podíváme i na model, která jde ve šlépějích svého předchůdce – Radeonu RX 470 – a v současnosti nabízí ve střední třídě nejlepší poměr cena/výkon. S vylepšeným Radeonem RX 570 dostanete o něco vyšší takty i výkon za obdobnou cenu jako u RX 470. Přidejte k tomu atraktivní vzled a dostanete Aorus RX 570 od Gigabyte.


Závěrečné shrnutí

Začátek závěru bych mohl v podstatě zkopírovat z recenze RX 580. Nárůst výkonu proti RX 470 je malý, okem prakticky nepozorovatelný, rozdílu si všimnete až při porovnávání naměřených výsledků. A oproti RX 470 s 8GHz pamětmi je RX 570 s klasickými 7GHz čipy dokonce pomalejší.

AMD ve svých materiálech staví RX 570 proti GTX 1050 Ti. Výkonem ji Radeon cupuje, to je bez debat. Problém je, že ceny GTX 1050 Ti začínají už na čtyřech tísících korun a cenovým konkurentem pro RX 570 začínající na pěti tisících RX 570 je tak spíše 3GB GTX 1060, která nabízí obdobný výkon a (v případě levnějších modelů) jen o málo horší poměr cena/výkon při lepších provozních vlastnostech.

Minimální posun k lepšímu

Když tak rozjímám nad tím, jaký „pokrok“ RX 570 udělala, vybavilo se mi uvedení Radeonů R9 390 a 390X. Ty už v létě roku 2015 dostaly od AMD jako standardní výbavu 8 GB paměti s tím, že to už brzo bude běžná kapacita (tehdy to ještě bylo kvůli 4K). Dnes tu máme nové grafiky, které se výkonem moc neliší a ve standardu mají stále jen 4 GB paměti. Při uvedení RX 470 to ještě nebylo tolik znát, ale u řady áčkových her, které jste mohli v posledním půlroce vidět v našich rozborech, už jsou 4 GB paměti jsou při nových „optimalizacích textur pro 4K“ spíš nezbytné minimum.

Neubráním se pocitu, že si AMD nechalo utéct příležitost, jak udělat RX 570 vedle 3GB GeForce GTX 1060 o poznání atraktivnější a posunout ji dál – kdyby i u RX 570 povýšilo 8 GB paměti na standard. Větší pamět už by neměla nálepku „luxusního“ zboží a výrobci by ceny 8GB verzí nastavili rozumněji.

V současnosti v cenících sice najdete i 8GB model RX 570, ale jen za opravdu luxusní příplatek – jen blázen by takovou kartu pořídil, když má na výběr mezi 8GB RX 570 za 6500 a 8GB RX 580 za 6900 korun a jako „bonus“ ještě s RX 570 dostane kromě ořezaného čipu i pomalejší 7GHz paměti.

Gigabyte Aorus RX 570

Co se výkonu týká, na rozdíl od RX 580 jsou takty jádra u RX 570 o poznání nižší a oproti (raným) RX 470 tak zbývá ještě nějaká rezerva pro přetaktování – než doplním podrobnější informace, tak jen telegraficky zmíním, že se karta dostala ke 1400 MHz s pamětmi na 8,3 GHz, což už výkonu celkem pomůže. Ale při tomhle nastavení už docela dostává zabrat chladič (na předchozí straně už najdete doplněný i test OC).

U testu RX 580 jsem byl rád za to, že už se výrobci tolik nedrží při zemi a na karty osazují lepší chladiče než u minulé generace. V případě Radeonů RX 570 to bude asi horší. Je to přece jen relativně levná střední třída a karty mají o poznání nižší cenu než Radeony RX 580, a někde se holt ušetřit musí. Ostatně i Aorus RX 570 vypadá vedle Aorus RX 580 jako střízlík.

Gigabyte Aorus RX 570: za nejlepším poměrem cena/výkon

Kde je malý pasiv, tam to musejí dohánět ventilátory. Hlučnost sice není tak hrozná jako u některých starších modelů Gigabyte s WindForce 3, ale o tichém chlazení nemůže být řeč, což je škoda s ohledem na to, že spotřeba karty není nějak extrémní. Ve srovnání s řadou Nitro+ RX 470 a 480 od Sapphire je na tom po stránce hlučnosti Gigabyte lépe, proti čerstvě otestované Nitro+ RX 580 o něco hůře, a proti RX 470 Gaming X od MSI je úplně jinde (ale karta MSI je zase o šílených patnáct stovek dražší).

Tovární navýšení taktů není nějak razantní, ale nastavení, které zvolil Gigabyte, mi přijde jako rozumný kompromis z hlediska výkonu a spotřeby – ta jde s taktem opravdu výrazně nahoru. Ve stručnosti bych ji charakterizoval jako kartu s průměrnými vlastnostmi, které nenadchnou, ale ani neurazí, avšak za výbornou cenu.

Umím si ale celkem živě představit, že bude tato Aorus lákat hlavně majitele prosklených skříní. Samotné provedení je i díky nastavitelnému podsvícení pomocí RGB LED celkem atraktivní. Na pohled se karta jeví mnohem dražší, než momentálně je (a budeme doufat, že jí tahle cena zůstane, jakmile ji do nabídky zařadí více obchodů).

Gigabyte Aorus RX 570: za nejlepším poměrem cena/výkon

Gigabyte Aorus RX 570, 4 GB
KLADY Gigabyte Aorus RX 570: za nejlepším poměrem cena/výkon Gigabyte Aorus RX 570: za nejlepším poměrem cena/výkon ZÁPORY
solidní výkon, který stačí na většinu v rozlišením nižším než 4K proti RX 470 jen zanedbatelné navýšení výkonu
obdobně jako u RX 470 dobrý poměr cena/výkon žádný posun z hlediska poměru cena/výkon
rozumná spotřeba v zátěži znatelně vyšší spotřeba než GTX 1060
bez zátěže neslyšná s přetaktováním výrazně stoupá spotřeba
téměr neslyšné cívky 4 GB paměti už budou v některých hrách zbytečně srážet výkon
příznivá cena  
Orientační cena s DPH: 5 350 Kč

 

Radeon RX 570 nabízí slušný výkon za výbornou cenu. I když je posun oproti RX 470 nevýrazný, je ve svém segmentu stále nejvýhodnější kartou z hlediska poměru cena/výkon. Výsledek testovaného modelu srážejí provozní vlastnosti, především vyšší hlučnost, proto kartě udělujeme „jen“ bronzovou hvězdu.

Gigabyte Aorus RX 570: za nejlepším poměrem cena/výkon



Tagy: gigabyte  aorus  rx 570  Radeon  AMD  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.4.2017 22:36:56   37.188.238.xxx 484
To se to hned jinak čte kdyz to pise jiny redaktor nez D.D nebo Obr. Hlavně mi u nich nejvic vadi to jejich nekupujte si konkurenci protoze to a to..Ja se jim taky nepletu do zivota a nerikam jim co maj sukat.! Nicméně tohle je pro me prinosna recenze.
28.4.2017 06:47:48   194.213.41.xxx 161
pro mě ne... jako majitele AMD řady R9 3XX ..

srovnání s "předchozí" generací fakt chybí ...
28.4.2017 08:39:12   90.176.40.xxx 130
Řekl bych vám, že to v dohledné době doplním, ale na to se mi tu bohužel válí ještě moc nových karet (a řítí se další).
28.4.2017 09:05:23   194.213.41.xxx 20
cajk ;-)
28.4.2017 09:06:22   212.20.106.xxx 10
Koukni sem http://www.guru3d.com/articles-pages/sapphire-radeon-rx-570-nitro- 4gb-review,1.html
28.4.2017 06:49:00   46.13.7.xxx 50
Jen bych upozornil, že u poměru výkon/wat chybí hodnoty.
Taky moc nechápu, proč se Dirt Rally počítá do průměrného skore, když autor sám píše, že pro srovnání se nehodí..
Ale jinak musím pochválit, moc pěkný test ;)
28.4.2017 08:43:07   90.176.40.xxx 20
Jo, za chvilku opravím, díky za upozornění.
21.5.2017 22:16:00   188.167.250.xxx 00
rozdiel ze obr ty nedá a banána
28.4.2017 07:06:25   93.99.48.xxx 38
Jak je na tom ve srovnání s GTX 570? Vychází RX lépe, než GTX, případně o kolik (jestli má smysl uvažovat o náhradě, když nemám 4k monitor).
28.4.2017 08:00:34   185.59.186.xxx 121
Ja ani tak nechcem k testovanej RX570 ako skôr všeobecne k RX4/570 sérii a síce že podľa mňa spolu s lacnejšími GTX1050Ti tvoria dnes super ponuku pre bežných hráčov

Za +/- niečo cez 200€/5000+kč človek dostane super grafiku, výkon na úrovni 390/970 a slušnú spotrebu - RX4/570 4GB

Akokoľvek sú RX580 výhodné a akokoľvek super posun oproti GTX960ke spravila GTX1060 tak tie ich 7000/8000kč cenovky sú proste dosť a to už ceny klesli...

btw. GB 570 nehovorím že vyslovene zlá ale od 5300kč ide MSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC ale ešte je tam blbá dostupnosť...
28.4.2017 09:08:09   193.165.148.xxx 68
1050 ti má naprosto nesmyslnou cenu....ta by měla stát hluboko pod 4k, aby to mělo adekvátní posazení vzhledem k výkonu 470 (570). Závěr vyzněl jako kdyby 570 byla karta o ničem, přitom je to široko daleko nejlepší karta s poměrem cena/výkon. Téměř podobný výkon jako 480 a 1060...vzhledem k ceně je ztráta nepodstatná. Jediný problém těch karet je nenažranost....a s tím spojené mizerné chlazení všech základních modelů, kde se o tichém dá mluvit opravdu jen u msi gaming...nevím jak na tom je armor. Já např. s 400W seasonicem do ní nepůjdu....když vidím ty spotřeby u crysis.
28.4.2017 09:51:50   185.59.186.xxx 102
"1050 ti má naprosto nesmyslnou cenu"

nepaušalizuj... pri Strixe alebo nejakom Gaming X od MSI je cenovka nezmyselná, to beriem ale inak za 1050Ti dá kúpiť za veľmi slušnú cenu

Len príklad od nás z SR, karty skladom a cena s dopravou, najlacnejšie dostupné, výkon beriem podľa tohoto testu, nie presne tie isté verzie, ale tie 1-2% rozdiely sú bezvýznamné...

MSI GeForce GTX 1050 Ti AERO ITX 4G OC 148€ 100% výkonu/100% ceny

ASUS STRIX RX470 4GB GAMING 193€ 138% výkonu/130% ceny

Sapphire Radeon RX 570 Pulse 4GB 203€ 142% výkonu/137% ceny

No ako na to pozerám, RX4/570 má lepší pomer cena/výkon ale sú to "drobné" - "1050 ti má naprosto nesmyslnou cenu" tak to vôbec nie

A potom dôjde to čo veľa krát opakujem, ak má niekto limit 150-160€ na grafiku, +/- 200€ za RX je už priveľa a aj ten nárast výkonu za €€€ je len o čosi lepší než pri 1050Ti, žiadne +20% cena a 40% výkonu
28.4.2017 10:30:35   193.165.148.xxx 34
Souhlasím, že jsem to možná napsatl moc extrémně. Vycházím z tohoto např. https://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/RX_570_Pulse/30.html

Nejlevnější u nás je itx 570...za necelých 5k, pak msi armor edice 5,2k...ale třeba ten armor je skutčně slušná karta.

Ty jednovětrákové 1050 ti ale nepovažuju za adekvátní srovnání. Takže pak ten poměr je někde jinde a skutečně nepovažuju 1050 ti s cenou přes 4k za kartu, které bych měl věnovat pozornost, když stačí přihodit litr a mám kartu, která bude nepochybně více future friendly.
28.4.2017 12:11:08   185.59.186.xxx 50
1. techpowerup.com, no hej, 570ka má v ich teste celkovo o 47% vyšší výkon (ak beriem ako 100% 1050Ti) čo je rozdiel 2ch tried, bez debát ale je tam Sapphirka vs referencia GTX takže tak, v nereferencii 1050Ti by to myslím spravilo +/- 38-42% ako tu na tuningu a potom už ide vážne len o peniaze...

2. vaše ceny sa mi nechcelo kukať ale ako opakujem a nespochybňujem, 470/570 sú nacenené super a výkon už ozaj majú - úroveň 970/390, k**va koľko hráčov je 10tky % hlboko pod a to sa bavíme o výkone 200€/5000kč grafike

3. "jednovětrákové 1050 ti" no, ale nezabúdaj že 1050Ti "nič nežerie" a aj podľa tohto testu je rozdiel Ti vs 570 kľudne 100W ! takže za a. sa dá 1050Ti slušne uchladiť aj jedným fanom a za b. ono keby že už sa hráme o každé euro/korunu, k cene treba pripočítať rozdielnu cenu zdrojov a keďže 1050Ti utiahne 25€ noname šupák no na RX570 už treba predsa len "normálny" zdroj s nejakým výkonom tak... to trocha stiahne cena/výkon.
28.4.2017 18:37:25   47.60.167.xxx 32
Jednovětrák MSI Aero 1050Ti - pasivní bez zátěže, v zátěži 70W, větrák 1400 ot. a teplota 65 stupňů. Co bys chtěl víc? 1050Ti nežere..
28.4.2017 10:46:42   90.183.112.xxx 57
Jste snad jedina redakce na svete co netestuje grafiky v BF1. Pritom je to jedna z nejhranejsich her. Stydte se a udeltejte s tim neco!
28.4.2017 11:03:52   194.228.11.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.4.2017 12:32:58   213.211.33.xxx 51
AvP tam je si slepej nebo co?
28.4.2017 11:10:00   90.176.40.xxx 42
Už jsem to psal, s tím, jak dlouhou životnost mají momentálně výsledky naměřené v Battlefieldu 1, to tam ještě nechci dávat, mám obavy, že by to nadělalo víc škody jak užitku. Mění se výkon DX12 (ze strany Windows), mění se výkon v samotném Battlefieldu kvůli patchům, a optimalizují se kvůli němu i ovladače. Nedokázal bych ty výsledky udržovat aktuální, jednak bych měl problém stíhat to přetestovávat, ale hlavně tři čtvrtiny z těch karet, co jsou v grafech, ani nemůžu přetestovat kdykoliv, když se výkon významně změní, protože je tady nemám. Jak to dělají ostatní, netuším, ale hádám, že to většinou vůbec neřeší.
28.4.2017 14:08:13   79.127.204.xxx 30
Když jste se dostali k tomu přetestovávání... za kolik měsíců cca by mohly vyjít nějaké re-testy výkonů a srovnání optimalizací / nových ovladačů vs. staré? Díky
28.4.2017 11:33:48   80.250.30.xxx 42
Snaha se cení, ale čím to je, že Vám testy vycházejí jinak než na jiných webech.
Např. Guru3D - http://www.guru3d.com/articles_pages/sapphire_radeon_rx_570_nitro_4gb_review,1.html
28.4.2017 11:43:12   90.176.40.xxx 21
Jako jak jinak?
28.4.2017 11:46:01   80.250.30.xxx 23
Nižší proti RX 480 (470) i GTX 1060.
Když má ta karta vyšší takty, jak může mít nižší, nebo stejný výkon jak RX 470?
28.4.2017 11:59:37   90.176.40.xxx 52
Proti kterým? Ta osmigigová RX 470? U ní by byl naopak problém, kdyby výkonnější nevycházela. Je taktovaná poměrně vysoko (na 1260 MHz, zatímco tahle 570 má "jen" 1280 MHz), ale hlavně má 8GHz paměti stejně jako RX 480 (zatímco nové 570 už mají paměti jen na 7 GHz) – tak tak.
28.4.2017 12:44:43   213.211.33.xxx 1113
Po uveřejnění testu RX580 (rx485) na pc tuning panuje v těchto ještě chladných posledních dubnových dnech oslavná nálada: Všichni fanoušci AMD právě oslavují, že se AMD s RX485 dostal nad 1060 o sotva 1-2FPS. V nVidia si rvou vlasy, propadají depresím, zbavují se majetku, polovina manažerů byla vyhozena, druhá polovina byla suspendována na uklízečky toalet v mCdonaldech. Su'ang Huång se zatím nerozhodl jestli rezignuje na svůj post nebo vydá jako odpověď novou 1065 s ještě o chlup rychlejšími paměťmi. V diit právě bouchá šampaňské a ježek upadá do agónie, že si konečně zahraje Skyrim ve větším rozlišení než 640x480. Tynyt se zavřel na záchodě zpituje svědomí, protože jeho RX480 se na toto nechytá a on tak vyhodil 7500,-kč z okna a přemýšlí jak se z této složité situace vylhat aby to vypadalo že je machr. Crha s 1080 si dál mastí baldu u castingu. A v mezičase napíše filosofickou otázku, jestli v grafech byly použity výsledky původní 1060 a nebo jestli by nebylo vhodné do grafů zanést i upgradeovanou NEpřeznačenou 1060 s již dodávanými rychlejšími paměťovými čipy
28.4.2017 13:06:34   90.176.40.xxx 30
Zatím jsem se po ní (a po 11GHz 1080) ptal jen u Gigabyte, ale tam samply ještě nebyly.
28.4.2017 13:11:02   213.211.33.xxx 15
gigabyte je špatný výrobce, to chce MSI. Sama nVidia nic na test nepošle, že?
28.4.2017 14:09:05   89.24.125.xxx 43
Jardo, Ty si fakt neskutečnej... chvílema mám pocit, že žiješ na jiné planetě
28.4.2017 14:11:47   213.211.33.xxx 44
To se lehce pozná, když vykoukneš z okna je pod mrakem a vypadá to na déšť nebo prší? Nebo svítí sluníčko nebe bez mráčků?
28.4.2017 15:02:26   85.207.89.xxx 60
Crha změnil dealera? Co to dneska jede je masakrrrrr!!!
28.4.2017 16:57:20   213.211.33.xxx 01
tady prší
28.4.2017 17:08:32   62.210.245.xxx 01
Tak teď jsi vyděsil spoustu lidí. Že žiješ na jiné planetě, bylo totiž jejich zbožné přání.
28.4.2017 14:57:32   78.99.167.xxx 114
Aj ceny sú úplne mimo - pozrel som u mimozenšťana zaačína GIGABYTE AORUS RX 570 4GB na €206,90 / 5 499,- CZK vs PALIT GeForce GTX 1050 Ti StormX za €147,90 / 3 999,- CZK atď...

To je nejaký vtip ?

Škoda nevyužitej príležitosti...
28.4.2017 15:10:28   85.207.89.xxx 48
No pokud výkonově tu 570 posadíš na úroveň 1050Ti tak bych tipoval že už se bude teplotama i spotřebou dost přibližovat
28.4.2017 16:01:34   192.168.0.xxx 09
..čí značka je Aorus?

Osobně mam mírnou averzi vůči "taky vyrábíme nějaké karty".
28.4.2017 16:01:49   192.168.0.xxx 60
Nvm, neumim číst.
6.5.2017 10:54:15   213.216.48.xxx 00
Prohlížel jsem testy nových RX 570/580,zejména kvůli porovnání spotřeby proti jejich konkurentu,kartě GTX 1060.Obvykle jsem našel výsledky které ukazují mizernou efektivitu čipů RX 580/570 proti konkurenci,a to ve všech režimech.Jednu přehlednou tabulku vkládám do odkazu,viz níže.Ovšem na jednou našem webu jsem našel výsledky měření odlišné,tam jsou si karty RX 570/580 v režimech přehrávaní videa a podobně (mimo hry) rovnnocené s GK GTX 1060.Je to na nejmenovany web.Zajímá mě jak je to možné?Je to odlišnou metodikou měření,nekvalitními měř.přístroji nebo snad někdo dokonce výsledky upravuje?Třeba pokud je něčí web financován tou či onou značkou.Dále-některé weby uvádějí jen spotřebu samotných GK,je to jen odhad nebo je nějaká metoda která umožňuje přesné změření spotřeby samotné GK?Předem díky za odpověď.
http://www.pcgameshardware.de/Radeon-RX-580-8G-Grafikkarte-265939/Tests/RX-570-Review-Benchmarks-1225896/
P.s-tabulka spotřeby je zhruba uprostřed článku

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

30 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.