Test Sapphire Nitro+ RX 580: Rychlejší, tišší, chladnější! | Kapitola 21
Seznam kapitol
AMD dnes uvádí novou řadu Radeonů – RX 500. S vyladěním výroby jsme se dočkali lepších čipů, které zvládnou běžet na vyšších taktech. Zvedla se s tím spotřeba. A to paradoxně prospělo třeba testované Nitro+ RX 580 od Sapphire, která dostala mnohem výkonnější chladič. Výsledkem je lepší karta za obdobnou cenu jako její předchůdce.
Boost a provozní vlastnosti v Crysis
Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje na GPU extrémně náročné pasáže ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15-50 minut, při běžném k něčemu podobnému nedochází, podobně náročnou scéhou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.
Až v Crysis řízení spotřeby opravdu zaúřadovalo, i tak se ale karta držela vysoko nad deklarovanými takty.
Pozor, výsledky nejsou stoprocentně srovnatelné s ostatními testy, protože jsem před uvedením neměl k dispozici ovladače pro Windws 8.1, provozní vlastnosti jsem musel testovat pod Windows 10 a s jiným diskem (WD Velociraptor). Výkon i spotřeba se tedy může mírně lišit.
V Crysis je situace obdobná jako v AvP, jenom řízení spotřeby zasahuje (stejně jako u RX 480) do taktů karty razantněji.
Rozlišení 1920 × 1080
V Crysis se situace opakuje, na začátku se karta přehoupne do vyšších teplot a mírně nižších taktů, pak se rozjedou venitlátory a teploty jdou dolů.
V Crysis už byl takt znatelně nižší, karta šla po zahřátí ke 1311 MHz, což je ale i tady o více než 100 MHz výše než u přetaktované Nitro+ RX 480.
Rozlišení 2560 × 1440
Intenzivnější zátěž GPU v rozlišení 2560 × 1440 takty GPU ještě mírně srazila na průměrných 1193 MHz.