Hlavní stránka Hardware Grafické karty XFX Radeon RX 470: jednoduše a levně v malém balení
XFX Radeon RX 470: jednoduše a levně v malém balení
autor: Adam Vágner , publikováno 11.4.2017
XFX Radeon RX 470: jednoduše a levně v malém balení

Proklepli jsme Radeon RX 470 značky XFX, která je v našich končinách stále trochu exotická. Z hlediska poměru cena/výkon se jedná o jednu z nejvýhodnějších karet, které dnes můžete pořídit. Levnější řešení je pochopitelně vždy kompromisem. Jak velké ústupky budete muset dělat, pokud se pro tuto kartu rozhodnete?


Výkon karty už asi nemá smysl zbytečně pitvat, V tomto ohledu se nijak významně neliší od dříve testovaných Radeonů. Pokud jste proklepali alespoň kapitoly s provozními vlastnostmi, asi už tušíte, jak závěrečné hodnocení dopadne.

Pochvalu si zaslouží především nízká cena a krásný poměr cena/výkon. V tomto ohledu je karta hodně zajímavá – z porovnávaných karet je nejvýhodnější, a na to většina lidí slyš.

Jenže nízká cena pochopitelně reflektuje levnější provedení s jednodušším chladičem. Stejně jako u ostatních kompaktnějších Radeonů to znamená, že co schází na ploše žeber u pasivu, to musí dohánět ventilátor. A u karty od XFX se vážně činí. U docela úsporné karty vás pak nikdy moc nepotěší, když je hlučná.

Na druhou stranu musím říct, že mě samotného překvapilo, že vlastnosti XFX RX 470 nějak výrazně nezaostávají za lépe vybavenými modely Nitro+ od Sapphire.

XFX Radeon RX 470: jednoduše a levně v malém balení

Nedá se říct, že byste s kartou od XFX udělali vysloveně chybu – solidní výkon doprovázený vyšší hlučností je u RX 480 a RX 470 je charakteristický pro převážnou většinu modelů.

Dá se ale určitě pořídit i lépe. V současné době mezi Radeony v této cenové kategorii nezbývá moc prostoru na nějakou kreativní cenotvorbu, a tak jsou příplatky na lépe vybavené modely jen na úrovni pár stokorun. Pokud nejste příliš striktně omezení rozpočtem anebo rozměry skříně, určitě se vyplatí nějaké ty tři, čtyři stovky přidat a poohlédnout se po některém z modelů, který na chlazení nejde jen hrubým výkonem ventilátorů.

XFX RX 470
KLADY XFX Radeon RX 470: jednoduše a levně v malém balení XFX Radeon RX 470: jednoduše a levně v malém balení ZÁPORY
Poměr cena/výkon V zátěži hlučná
Výkon GPU dostatečný na hry v nižších rozlišeních citilvější jedinci uslyší cívky
Cena  
Kompaktní provedení  
Tichá bez zátěže  
Spotřeba  
Orientační cena s DPH: 5360 Kč

Graf ceny produktu XFX Radeon RX 470 RS 4GB DDR5, RX-470P4SFD5 poskytuje server Heureka.cz



Tagy: xfx  rx 470  polaris  amd  radeon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
12.4.2017 06:10:50   89.24.109.xxx 194
za recenzi, měl bych jen jednu drobnou výtku - chtělo to do přehledu zařadit i 1050Ti, třeba i místo 1080tky, které RX470 jistě nemůže konkurovat, kdežto ta 1050Ti je k testovanému modelu mnohem blíže. Takhle je to dost kostrbaté, otevřít si recenzi na 1050Ti a porovnávat. A jak to vypadá s novými revize karet od AMD - už je máte v redakci?
12.4.2017 07:50:24   90.176.40.xxx 101
Zkusím ji nějak za pochodu přes den do těch grafů přidat.
1080 Ti tam být musí, jakmile je otestovaná, slouží jako reference, od které se počítají průměry (kdyby byla v každém testu nahoře nějaká jiná karta, tak ty průměry vycházejí pokaždé jinak). 1080 jsem tam dával spíš pro zajímavost kvůli srovnání provozních vlastností, protože je výkonem jinde, spotřebu má taky výrazně vyšší a přitom je mnohem tišší.
ad pětistovky, mám tu Nitro 580, měla by ještě dorazit nějaká 570.
12.4.2017 08:06:50   46.33.112.xxx 25
A tomu máme rozumět jak, že nVidia vydala Ti a v ovladačích zhoršila bezTi, aby šly kšefty? Nebo nám oznam, na jakou verzi se díváme v grafech a kdy to přestane lítat.
12.4.2017 08:14:32   90.176.40.xxx 41
Téhle narážce fakt nerozumím – k čemu se to vztahuje?
12.4.2017 08:53:10   46.33.112.xxx 22
Není to narážka. K tomuto:
Tak třeba Battlefield 1 se mi tam nechce momentálně moc dávat hlavně kvůli tomu, že se s každým větším patchem a záplatama Windows minimálně u GeForce mění výkon jak na houpačce. Teď naposledy mi tam 1080 Ti v referenci testovaná před měsícem vycházela výkonnější jak u čerstvě testované 1080 Ti Gaming taktované o 400 MHz výš.
12.4.2017 09:03:25   90.176.40.xxx 31
Ne, mluvil jsem o výkonu GTX 1080 Ti FE proti MSI GTX 1080 Ti Gaming X, která v reálu běží chvílemi i o 400 MHz rychleji než ta FE. BF1 mám u testů do Computeru, kde se porovnává jen výkon dvou grafik na mnohem jednodušší metodice. I přesto, že ta Gaming X vychází cca o 11 % rychlejší, z toho po posledním patchi vypadl zase nižší výkon než u FE před měsícem. Ta hra mi právě kvůli tomuhle dělá docela problémy. Někdy mám možnost tu starší kartu ještě zpětně přeměřit, někdy mi nezbude, než ten Battlefield prostě z metodiky vyhodit.
12.4.2017 21:51:08   78.141.95.xxx 20
ja som to tiež akosi nepochopil,,naozaj,,normalne mi šklblo v úsmev..keď som si prečítal presne to čo som si pomyslel...
12.4.2017 11:15:15   90.176.40.xxx 70
GTX 1050 Ti by měla být v grafech přidaná.
12.4.2017 12:22:33   46.33.112.xxx 23
a je taky jednoduchá nebo levná?
12.4.2017 13:54:08   80.188.2.xxx 27
...je to levný šmejd a Doom to i tak utáhne jen tak tak. Sere pes na nějakou chcíplotu i když s přívlastkem Ti. Je to stud pro 1080Ti, že takové šméčko má taky Ti.
12.4.2017 12:33:44   46.33.112.xxx 66
Protože by mě zajímalo, čistě teoreticky, kdyby byla otestovaná poctivě ve všech hrách ve 4k, jestli by se někdo urazil nebo uprdl nebo tak. Čili to celkový hodnocení 4k si strč... soudruhům do papírovejch médií případně na alzu. Pokud to není karta na 4k, tak ji tam netestuj, nebo ji dej vyžrat polífčičku všude. DOOM už jsi vzdal nebo příkaz zhora?
12.4.2017 12:46:40   90.176.40.xxx 66
Doom jsem v tomhle testu vynechal, protože je to na testování největší marast a prostě na to teď nemám čas (aktuálně musím testovat 1080 Ti Gaming X a už se mi tu válí RX 580, která jde ven příští týden).
Je mi naprosto jasné, že pro někoho je to hra, která v testu prostě být musí, protože je na ní přece nejlíp vidět ta pokrokovost Radeonů, a to, jak to bude už za rok, dva, tři, nebo prostě někdy za dlouho vypadat ve většině her.
Pokud vám nejde o test grafiky, ale jen o to kochat se výkonem RX 470 v Doomu proti nějakým GeForce, vraťte se třeba do testu Nitro Sapphire RX 480 z minulého týdne, kde i ty výsledky RX 470 v Doomu jsou.
12.4.2017 12:56:42   89.102.122.xxx 13
a co ta 580, vím že nemůžeš nic moc říci, ale stačil by subjektivní pocit zda to vypadá dobře nebo je to tak jak se očekávalo, tedy bída?
12.4.2017 23:50:15   212.37.80.xxx 41
Je tam zbytocne vela dx11 hier 18 a niektore na archaickych enginoch. Dx 12 3 hry to je v pohode ale tu nejde ani tak o dooma ako o vulkan urcite ho uvidime v novyh hrach tak ako dx 12. Myslim ze vacsina si kupuje novu grafiku na nove hry. Testom starej dx11 hry v podstate netestujes novu grafiku a kochat sa vykonom na starej hre je uz neskoro.
12.4.2017 07:29:05   46.33.112.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
12.4.2017 07:33:17   194.228.96.xxx 109
Tyhle opakující se testy na opakujících se z poloviny starých hrách sráží skutečný výkon karet v nových(čti 0-2 roky starých hrách). Jedinou vyjímku kdy řadit starší je GTA, která se pořád hraje ve velkém. Takové metro v x mutacích, Crysis, Grid 2, Bioshock, Alien vs predators ...fakt se to hraje ve velkém?
Proč tam není Hitman. Battlefield 1, Mafia a dlaší noější hry postavené na moderním enginu, který se používá a, který Vám napoví jaký výkon bude mít karta v následujících hrách. Navíc, už je mnohem více her v DX 12 a tam většinou je Radeon lepší(pokud má karta lepší výsledek v v DX 11 tak samozřejmě použít ten lepší. Jsem přesvědčen, pokud se vyřadí vykopávky a přidají nové hry tak 470 bude lepší než 1060 3 GB. Mohlo se tu udělat ještě rozdělení jak si karta vede v moderních hrách. To bude zajímat dle mého většinu hráčů.
12.4.2017 07:52:07   90.176.40.xxx 52
Tak třeba Battlefield 1 se mi tam nechce momentálně moc dávat hlavně kvůli tomu, že se s každým větším patchem a záplatama Windows minimálně u GeForce mění výkon jak na houpačce. Teď naposledy mi tam 1080 Ti v referenci testovaná před měsícem vycházela výkonnější jak u čerstvě testované 1080 Ti Gaming taktované o 400 MHz výš. Hitmana tam nemám proto, že jsem ještě neměl ani čas to pustit, ne tak nachystat na testování.
12.4.2017 08:37:32   78.41.168.xxx 54
Bol by som račej keby sa pct vrátil k pct, čiže 3D mark, unigine heaven, atď super by bolo, keby sa dajú spraviť nejaké bios mody, napr odomknutie tdp ...
potom by som určite viac listoval v tých článkoch ako 20 hier, kde niektoré 100fps++ uplne zbytočne
12.4.2017 10:48:08   90.176.40.xxx 52
No, takové kraviny s tím fakt nemůžeme dělat, když je jeden kolovací vzorek na republiku a po nás to má dostat někdo další. Jednak se často testují nové karty, na kterých nástroje, které k tomu slouží, nemusejí fungovat korektně (třeba aktuální NvFlash nedává Nvidia ani výrobci z ruky ani za nic, když se náhodou musí flashovat, obvykle mají výrobci připravenou osekanou jednoúčelovou utilitu, se kterou nejde ani zálohovat starší bios), jednak na to obvykle není čas, jednak je přitom celkem velké riziko, že to člověk brickne (a sám bohužel taky nemám čas hrát si s tím tak, jak si s tím může hrát člověk, který si tu kartu koupí domů (a má ji tam jako jedinou)).
12.4.2017 13:16:00   213.211.33.xxx 511
prosím o zařazení Counter-Trike 1.6, bo se taky pořád ještě hraje.
12.4.2017 13:16:53   213.211.33.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.4.2017 11:19:11   194.213.41.xxx 20
za to ti dávám výjimečně palec nahoru ..ale moc si na to nezvykej
14.4.2017 08:08:27   89.203.220.xxx 00
Ono hlavně, když si pak k takové grafice koupíš odpovídající CPU, nebo nový Ryzen (4960X si k RX-470 asi pořídí málokdo, že), tak ty výsledky můžou vypadat úplně jinak. Tím spíše, pokud má Nvidia s těmito CPU, v některých hrách dost velké problémy.
12.4.2017 09:01:18   90.179.51.xxx 200
Přiznejte se, je tu někdo, kdo poctivě čte 33 stran nebo taky skáčete na závěr, jako já?
12.4.2017 09:08:06   90.176.40.xxx 40
Předpokládám, že dílčí výsledky z her stojí za proklepání jen málokomu, ale s těmi je jen minimum práce navíc (do průměrů se to stejně musí změřit a opsat). Určitě stojí za to ale proklepat aspoň ty kapitoly s provozními vlastnostmi.
12.4.2017 09:15:08   46.33.112.xxx 22
Tak namátkou... Grid 2: ve Full HD zadrtila 1060ka, ve 4k ji zadupaly Radeony... má cenu se s tím číst? ...
12.4.2017 09:20:35   89.102.122.xxx 83
tohle je poctivá recenze a je za tím kus práce. Žádné komiksové povídání pro děti
12.4.2017 15:21:19   178.17.1.xxx 00
A co jako? To je celkem logické, díky rychlejší paměti.
12.4.2017 12:22:36   94.113.136.xxx 50
Já jsem za takovou recenzi rád.
Rád vidím pod jakým enginem a jakou hrou vede ta nebo ta společnost a také jsem se velice těšil na porovnání WoT se starou a novou verzí, kdy se ta hra strašně změnila (engine, zvuky, optimalizace...)
Celkově bych raději viděl takové recenze, než o 5 stránkách.
12.4.2017 13:15:00   213.211.33.xxx 24
skáču rovnou do diskuze
12.4.2017 13:59:17   80.188.2.xxx 50
Vždy si najdu jednu, nebo dvě z oblíbených her a ty okouknu abych měl představu jak ta, či ona testovaná karta je o kolik slabší jako ta moje.
12.4.2017 09:16:59   89.102.122.xxx 25
v mnou oblíbených hrách bohužel tato gk těžce válčí i s GTX1060 v 3GB verzi...
Takže jediné co je přesvědčujícím faktorem je bohužel opět cena. Pro ty co mají hluboko do kapsy dobrá volba. Ale pro ty co hrají i starší hry které jsou obecně mnohem kompatibilnější s Nvidia je pořád lepší volba ve fHD rozlišení GF 1060 3GB. Podle těchto testů 3GB pořád není výrazně na překážku. A až opravdu přestane stačit tak už zase nebude stačit výkon ani RX470...
12.4.2017 09:23:47   212.20.106.xxx 41
A není pak tedy ideální volbou RX 480 4GB?
12.4.2017 09:51:08   51.15.53.xxx 24
XFX nabízí jako prakticky jediný schůdná provedení RX 460. Je to zajímavá karta (vybočuje provedením), ale přeci jen bych ze stejného důvodu raději viděl testy těch 460ek.
12.4.2017 12:59:54   89.102.122.xxx 16
460 by byla zajímavá leda v 1024SP provedení . V konkurenci 1050 a 1050Ti je to šedivá myška které zbývá opět jako hlavní faktor cena...
12.4.2017 15:00:47   46.166.148.xxx 30
Možná jsem měl být více konkrétní - měl jsem na mysli singleslot a pasivní provedení té RX 460. Obvzláště ten singleslot mi padl do oka.
12.4.2017 12:26:37   194.228.20.xxx 42
Asi jsem to (opět) někde přehlídl, ale kde jsou výsledky přetaktované karty? Můžete mi někdo poslat odkaz? Díky. (Případně vysvětlení, proč bylo OC vyřazeno).
12.4.2017 12:36:34   46.33.112.xxx 63
protože seš na webu PCtunynkpyčo
12.4.2017 13:01:33   89.102.122.xxx 42
není, už nějakou dobu se netaktuje. Opět nechápu - web s podtitulem tuning nic netuní a testuje se na tovární nastavení
12.4.2017 13:14:03   213.211.33.xxx 65
protože tuning je přece out, dneska dětcka neumí nainstalvoat do hry ani crack, tak co bys prosim tě po nich chtěl.
12.4.2017 16:18:30   37.48.32.xxx 10
A co nedavny test nekolika gtx1060 od Viti Kominka? Je k tomu nejake oficialni vyjadreni proc se nepreslo na jeho metodiku? A proc za to dostavame minusy (ne ze by na tom zalezelo, jen me to zajima)...
12.4.2017 16:26:26   90.176.40.xxx 35
Po pravdě si myslím, že přikládat nějaký větší význam výsledkům přetaktování po vyzkoušení jednoho kusu karty od daného modelu nadělá víc škody než užitku.
13.4.2017 08:31:27   194.228.20.xxx 00
Souhlasím, konkrétně u této karty je to šumák, ale alespoň jakoustakous představu člověk získá u těch dvou/tří větrákových (ergo u polaris - u pascalu je to fakt co kus, to unikát). Navíc kolují zvěsti, že glofo postupem času vylepšuje výrobní proces, takže by bylo pěkné to porovnat s prvními kusy testovanými před cca 3/4 rokem a jako bonus bychom získali nějaký ten "pevný bod", až dorazí rx 500... Jako chápu tvůj postoj, navíc u mnoha karet trvá i pár dní, než se člověk dostane s přetaktováním skutečně na hranu. A není nic špatného napsat k tomu krátký odstavec o tom, že "výsledky OC jsou pouze orientační, protože každý kus je unikát a záleží na konkrétním nastavení hry..." Nicméně mě mrzí, že přetaktování z ničehonic zmizelo z tvé metodiky, ergo u karet, kde za určitých podmínek může přetaktování znamenat rozdíl mezi snímkovou frekvencí pod 60 a nad 60...
Mě třeba nikdy nešlo ani tak o absolutní čísla fps, jako spíš o škálování v procentech.
12.4.2017 20:05:38   37.187.129.xxx 30
Apropos, hodily by se mi detailní rozměry karet, rozvržení, a upínání chladiče.
12.4.2017 13:11:49   213.211.33.xxx 510
test karty s výkonem co tu už byl? To jako fakt?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

34 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.