Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test Sapphire Nitro+ RX 480 8GB: výkon v příliš malém balení
Test Sapphire Nitro+ RX 480 8GB: výkon v příliš malém balení
autor: Adam Vágner , publikováno 5.4.2017
Test Sapphire Nitro+ RX 480 8GB: výkon v příliš malém balení

Proklepli jsme nerychlejší a také nejdražší model RX 480 od Sapphire v provedení Nitro+, který budeme už zanedlouho poměřovat s novou modelovou řadou Radeonů. Nabízí vše, nač jsme zvyklí u nejvyšších modelů – výrazné přetaktování od výrobce, nastavitelné podsvícení pomocí RGB LED či pasivní chlazení při nízké zátěži.


Aliens vs. Predator Benchmark

Benchmark Aliens vs. Predator je veterán, přesto je spousta dobrých důvodů, proč jej pro testování stále využívat. Jde o jeden z prvních titulů s podporou DirectX 11. Jde o standardizovaný a dlouhodobě používaný test, takže s jeho pomocí snadno porovnáte výkon novějších karet s grafikami testovanými už třeba před čtyřmi lety (i když kvůli vlivu testovací platformy spíše orientačně).

Další výhodou je, že i po těch letech stále skvěle škáluje a grafické karty při testování nebrzdí procesor. Grafický čip karty zatěžuje o malinko více než většina her, takže se na něm dá dobře ověřit, zda má automatické řízení taktů grafické karty rezervu (pro přetaktování či naopak proti podtaktování) a jak velkou.

A konečně, ale to je už spíš jen věc pohodlí recenzenta – dá se vytvořit dávkový soubor, který bez další obsluhy prožene kartu sadou testů s různým nastavením. K testování využívám právě dávkový soubor se dvěma nastaveními (nízké detaily pro nejlevnější karty a vysoké pro karty střední třídy i nejvýkonnější modely), obě se testují v rozlišení 1920 × 1080 a 2560 × 1440 bodů. Do průměrů se zahrnuje náročnější nastavení, výsledky měření na nižších detailech slouží pro srovnání levnějších karet v případě, že by vysoké detaily na testované kartě už nebyly hratelné.

V konfiguračních souborech jsou následující nastavení detailů:

nízké detaily (1920 × 1080, 2560 × 1440)

  • Texture Quality: 3
  • Shadow Quality: 3
  • Anisotropic Filtering: 16
  • SSAO: ON
  • Vertical Sync: OFF
  • DX11 Tessellation: OFF
  • DX11 Advanced Shadows: OFF
  • DX11 MSAA Samples: 1

vysoké detaily (1920 × 1080, 2560 × 1440)

  • Texture Quality: 3
  • Shadow Quality: 3
  • Anisotropic Filtering: 16
  • SSAO: ON
  • Vertical Sync: OFF
  • DX11 Tessellation: ON
  • DX11 Advanced Shadows: ON
  • DX11 MSAA Samples: 4


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
33 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.