Hlavní stránka Hardware Grafické karty 4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností
4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností
autor: Vít Komínek , publikováno 12.1.2017
4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností

Dnes se podíváme na srovnání levnějších, ale přesto dostatečně výkonných GeForce z nižší střední třídy – GTX 1050 Ti. V testech najdete spíše prémiové modely, my se mrkneme na grafiky s lepším poměrem cena/výkon od Asusu, Palitu a Gigabyte. S prémiovou MSI porovnáme pracovní frekvence, výkon, hlučnost a možnosti OC.


Závěrečné shrnutí

Grafický čip GTX1050Ti je opravdu více než dostatečný pro méně náročné hráče, který dosahuje opravdu výborných provozních vlastností.

ASUS EX-GTX1050Ti-4G (Expedition)

Tato grafická karta dosahuje nejlepších provozních vlastností – nejnižší spotřeby a nejnižší hlučnosti. Nižší hlučnosti dosahuje na úkor vyšších teplot grafického čipu (ale dosahovaná teplota ničemu nevadí) a nejnižší spotřeba pak na úkor nejnižších továrních frekvencí navíc omezených power limitem. Přetaktování výkon této karty naopak velmi vyhoupne prakticky při zachování teplot, hlučnosti a nepatrného navýšení spotřeby.

Karta je dostupná na stránkách Alza.cz za cenu kolem 4 800 korun. Navíc k ní zdarma dostanete hru dle vlastního výběru, na výběr máte z titulů Raw Data, Redout nebo Maize.

Nevýhodou této karty je pak absence možnosti navýšení power target limitu. Pro nadšence pak nejspíš bude o téměř 300 Kč dražší ASUS GTX1050Ti Strix, která s největší pravděpodobností umožní dosažení vyšších frekvencí a navýšení power target limitu.

                                         

ASUS EX-GTX1050Ti-4G
KLADY 4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností 4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností ZÁPORY
Nejnižší spotřebaVýkon bez přetaktování
Výkon po přetaktováníNemožnost navýšení power target limitu
Prakticky nulová hlučnost i v zátěži 
Orientační cena s DPH: 4800 Kč

Graf ceny produktu ASUS EX-GTX1050TI-4G poskytuje server Heureka.cz

Gigabyte GV-N105TOC-4GD

Grafická karta od Gigabyte ve dvou ventilátorovém provedení se zdá být takovým zlatým středem všech karet, ať už se týče výkonu nebo provozních vlastností. Výhodu proti ASUS Expedition má v možnosti navýšení power target limitu o 4 %. U testovaného kusu byly znatelně horší paměti, kvůli kterým při přetaktování ani vyšší power target limit a nejvyšší takt jádra nepomohl a předehnala ji grafika ASUS Expedition.

Co se týče hlučnosti, karta nebyla nijak výrazně hlučná, avšak dle hlukoměru produkovala vyšší hluk kvůli zbytečně vysokým otáčkám ventilátorů; na druhou stranu se to odrazilo v nejnižších teplotách.

Na Alze za kartu zaplatíte kolem 4700 korun a dostanete jednu z těchto tří her dle vlastního výběru: Raw Data, Redout nebo Maize.

                                          
Gigabyte GV-N105TOC-4GD
KLADY 4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností 4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností ZÁPORY
CenaHorší přetaktování pamětí
Nízká hlučnostZbytečně vysoké otáčky ventilátoru
Nízká spotřeba 
Možnost navýšení power limitu o 4 % 
Nízké teploty 
Orientační cena s DPH: 4800 Kč

Graf ceny produktu Gigabyte GV-N105TOC-4GD poskytuje server Heureka.cz

MSI GeForce GTX 1050Ti Gaming X 4G

GeForce GTX 1050 Ti v provedení Gaming X od MSI pak byla s továrním nastavením nejlepší jak po stránce provozních vlastností, tak po stránce výsledného výkonu. Hlučnost byla při téměř nejvyšším výkonu i po přetaktování ze všech karet nulová, k nerozeznání od stavu bez zátěže, a to při zachování výborných teplot. Výborný potenciál pro přetaktování a tedy zvýšení výkonu pak umožnil odemknutý power limit, který šel navýšit o 25 % spolu s přídavným šestipinovým napájením ze zdroje. Bohužel v praxi potenciál 125% power targetu nedovolila využít kvalita osazeného GPU.

Grafická karta patří k nejlepším, co MSI nabízí, ale také si za to zaplatíte. Je spíše pro nadšence (i když oproti ostatním modelům není příplatek nijak extrémní a stojí za zvážení). Na Alza.cz se grafika pohybuje na ceně kolem 5150kč a dostanete k ní zdarma na výběr jednu z těchto tří her: Raw Data, Redout nebo Maize.

                                          
MSI GeForce GTX 1050Ti Gaming X 4G
KLADY 4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností 4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností ZÁPORY
Prakticky nulová hlučnostCena, avšak za prémiový model
Vysoký výkon v defaultu i po OC 
Nízká teplota 
Možnost navýšení power limitu o 25% 
Nízké teploty 
Orientační cena s DPH: 5000 Kč

Graf ceny produktu MSI GeForce GTX 1050 Ti GAMING X 4G poskytuje server Heureka.cz

Palit GeForce GTX 1050 Ti DUAL OC 4G

Grafická karta Palit ve dvou ventilátorovém provedení byla trošku tvrdší oříšek. Dosáhla překvapivě nejlepších výsledků výkonu ze všech zúčastněných karet. Výrobce použil na rozdíl od ostatních paměti od výrobce Micron, které měly suverénně nejvyšší potenciál k přetaktování, což se pak pozitivně projevilo na celkovém výkonu grafické karty.

Další výhodou pak je přítomnost přídavného napájecího šestipinu a možnost navýšení power target limitu o 13 %. Kvalita grafického jádra byla vesměs stejná jako u karty MSI.

Provozní vlastnosti ale opravdu nebyly specialitou této grafiky. Hluk, který karta produkovala, byl způsoben hlavně nekvalitními ventilátory. Teploty byly výborné na úkor vyšších otáček ventilátorů. Karta měla nejvyšší spotřebu, která byla odměněna nejvyšším výkonem, a ani tak nebyl rozdíl ve spotřebě větší než v řádu jednotek wattů.

Grafická karta Palit GTX1050Ti 4G Dual OC se prodává na eshopu alza.cz s cenovkou kolem 4 900 korun, navíc zdarma s jednou ze tří her Raw Data, Redout nebo Maize.

                                          
Palit GeForce GTX 1050 Ti DUAL OC 4G
KLADY 4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností 4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností ZÁPORY
Výborná cena za výkonNepříjemný hluk ventilátorů
Vysoký výkon po přetaktováníPři nízké zátěži není chlazená pasivně
Možnost navýšení power limitu o 13 % Monitoring nezobrazuje otáčky ventilátorů
Nízká teplota O pár wattů vyšší spotřeba
Orientační cena s DPH: 5000 Kč

Graf ceny produktu Palit GeForce GTX 1050Ti Dual OC 4GB DDR5, NE5105TS18G1D poskytuje server Heureka.cz

Můj názor či doporučení? Rozhodoval bych se asi mezi Palit Dual OC a ASUS Expedition, zejména kvůli výkonu po přetaktování, který Palit Dual OC nabízí a nízké ceně, ale více mne zaujala ASUS GTX1050Ti Expedition vzhledem výborné ceně a relativně vysokém výkonu po přetaktování, a to při zachování perfektní hlučnosti a atraktivním vzhledu.

Děkujeme českému zastoupení ASUS, MSI a eshopu alza.cz za poskytnutí grafických karet pro test.

4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností

4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností

4× GF GTX 1050 Ti 4G v testu provozních vlastností



Tagy: nvidia  gtx 1050 ti  asus  palit  gigabyte  msi  provozní vlastnosti  spotřeba  teploty  hlučnost  frekvence  přetaktování  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
12.1.2017 09:55:23   84.16.241.xxx 5781
GTX 1050 Ti nebrat zadnou, RX 470 jsou mnohem lepsi a lip starnou. Tohle zeleno lejn0 bude mit za 2 roky polovicni vykon.
12.1.2017 10:01:17   91.219.236.xxx 4225
Jenže k 470ce potřebuješ adekvátní zdroj a více místa. 1050ku utáhneš i na Eurocase v SFF.
12.1.2017 13:57:29   188.95.122.xxx 1611
Jo, to je fakt. Nejprodávanější zdroje utáhnou i GTX 970/980 (pokud nejde o kombinaci s procákem do X99 nebo FX řady 9x). U karet ATI to je ale loterie. Už jsem slyšel o fx 9x + R9 380X na 600W zdroji od Zalmana. Po čase měl PC špatné starty a pak už měl u spouštění her restarty. Zdroj se vyhřál jak Honza za pecí.
12.1.2017 20:16:03   182.48.159.xxx 90
Ale to nebude problem 380X ale te vysoke pece jmenem FX9xxx... Hold kdyz si nekdo kupuje takovou raritu, tak by si mel zjistit, jak s tim i pracovat..
13.1.2017 09:10:29   195.212.29.xxx 51
Zalman zdroje sú riadne šroty. Pochybujem, že je to chyba grafiky.
13.1.2017 13:06:54   188.95.122.xxx 61
Myslím že každý pochopil že to není chybou grafické karty, ale uživatele co se rozhodl sestavu krmit neodpovídajícím HW
13.1.2017 14:02:21   217.168.213.xxx 00
Problém je hlavně u toho FX-9xxx kde lidé zvolí nevhodnou základní desku.
Zatím u mě naštěstí plakal jen jeden
12.1.2017 10:30:40   90.176.40.xxx 377
Jak víno, co? Čím starší, tím lepší...
12.1.2017 14:07:53   188.95.122.xxx 78
No spíš tak v hranici do 5 let. Pak je víno nasládlejší a grafika více k h... Ale že AMD karty mají delší zivotnost a na bazarech vyšší cenu, o tom ani potom. Brzo ale v tom bude paradox. Až si lidi budou kupovat po bazáčích Fury nebo R9 390X za pár kaček, nesmí uživatel zapomenout že na svém 600W zdroji do 1200Kč vč DPH to nemusí být úplně košér
12.1.2017 20:13:44   182.48.159.xxx 33
No nekdo rad vino a nekdo se spokoji s burcakem )
13.1.2017 13:07:49   188.95.122.xxx 20
pobavilo pak už ale záleží kdo to dělal
12.1.2017 13:07:28   213.211.33.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.3.2017 09:57:10   78.136.167.xxx 00
To ano ale doposud jsem nenarazil na kartu co je kratší než 22cm.
Mám ITX bednu a tam je max. 21cm
Takže RX470 je bohužel venku ze hry škoda.
12.1.2017 11:03:57   88.103.5.xxx 117
Proč jste do testu nezařadili ASUS STRIX? Stojí stejně jako MSI a přitom z nich nejlepší - dosahuje vyšších taktů a v klidu umí běžet pasivně.
12.1.2017 14:04:00   188.95.122.xxx 102
Použili co měli
12.1.2017 12:08:29   185.59.186.xxx 241
Pekný test ale toto mi tu jednoznačne chýba, najlacnejšia 1050Ti, 36m záruka od slušných 4300kč s dopravou

https://www.msi.com/Graphics-card/GeForce-GTX-1050-Ti-4G-OC.html#hero-overview

Testované 1050Ti sú super, ale predsa len skoro 5000 za ne celkom dosť, keď najlacnejšie nereferencie GB/Asus RX470 4GB idú od 5700/5800kč.

Len by bolo fajn vidieť ako si vlastne stojí (z hľadiska hlučnosti a spotreby, vo výkone verím v rozdiel 1-2fps) najlacnejšia "jednofanová" 1050Ti proti MSI Gaming X
12.1.2017 12:41:04   37.188.176.xxx 2718
rekl bych ze rx470 bude rozhodne lepsi volba, jestli 1050 bere o par watt mene je fakt jedno, u radeonu je za mensi priplatek vice pameti a technologicky - je podle me lepsi.
12.1.2017 14:03:05   188.95.122.xxx 1333
Spíš bych viděl obrovský plus v podpoře od ovladačů. AMD na staré karty nezapomíná. nVidia zapomíná na karty po jednom až dvou letech.
Tím bych jako plus přidal i Vulkán. Nyní to je o ničem, ale za dva, tři roky až ho bude podporovat více her, budou karty s Finji na bazarech lepe prodejné než maxwell nebo pascall. Už delší čas leduju jak vítězové v roce 2014-2016 se stávají dnes poraženými (Fury vs 980ti, 960 vs 370 nebo 970 vs 380) a to hlavně díky nadutosti nVidie.
12.1.2017 14:25:43   217.168.213.xxx 203
No v bazarech je pořád (jako vždycky) lépe prodejná i ta nenáviděná osekaná GTX 970 než R9 290 i 390.
13.1.2017 08:54:22   188.95.122.xxx 47
Tak neznám více protěžovanou kartu než 970, jo loni touhle dobou to byl dobrý kauf, dnes už je to jedno. Dnes už je méně výkoná než r9 380/X (místy i R9 280X) ale doba její slávy jí stále mete cestičku :-) A o těch pár watů zajímá jen někoho kdo má úspornou sestavičku.
Ale jak jsem psal, není to vina karty ale výrobce (i když kdo ví kde má čip v instukcích strop).
13.1.2017 09:20:15   195.212.29.xxx 35
tak to trepeš, že 970 je menej výkonná niekedy ako 280X. Prirovnal by som ju tak k RX470 4GB, resp 1060 3GB zo súčasných kariet. Pri nVidia hrách stačí aj na 480. Na 390 potrebuješ slušný 700W zdroj a dobre ventilovanú skriňu, 970 dáš aj na črepný 600W a vopcháš do hocičoho. Ak máš dobrú výbavu, jasné kúp 290X alebo 390, ale ak máš "nákladovo efektívnu" tak radšej tú 970, najmä ak je za dobrú cenu. Bazárová 970 musí ísť slušne pod 1060 3GB alebo 470, ak chce byť predaná, čo je super cena. 390 musí podliezať iba 480.
13.1.2017 13:15:45   188.95.122.xxx 60
tak na 970 stačí i kvalitní 380W zdroj, pokud bude CPU protějšek do 90W a v case nebude cirkus z LEDek nebo datové uložiště o několika 3,5" HDD
13.1.2017 12:14:34   217.168.213.xxx 63
Počkat, počkat, méně výkonná než R9 380(X) nebo dokonce 280X je v jakém vesmíru?
Každopádně i kdyby byla výkonná jako RX 460, tak se pořád prodává v bazarech kolem 5k, což se nedá říct ani o R9 390.
13.1.2017 13:12:50   188.95.122.xxx 05
Omrkněte recenze GTX 1070 kde jsou zmíněné jak 970 tak i R9 3x. Někde se tam ještě objevuje 280X. A zatím co loni až předloni byla 970 první (vyjma 390) dnes je buď s nima nebo pod nima, ale rozhodně ne nad nima. Ale kdo to nechce vidět, ten to nevidí. Jinak jasně že r9 390 je jiná nálož, taky je to jiná nálož o jiné spotřebě. Tím kartu nechválím (beztak je výkonější jen o pár procent) ale poukazuji na stav minule a dnes, kdy se ten propad prohlubuje
13.1.2017 13:26:11   217.168.213.xxx 42
Nic takového jsem tedy nenašel.
Samozřejmě jsou weby jako nejmenovany web a pár her, které jedou značně lépe na AMD, tak to neberu v potaz.
Tvrzení o R9 280X a 380(X) se mi zdá tak absurdní, že si ji dnes musím zapůjčit a přeměřit co jsem naměřil asi před rokem a půl během upgradu z 280X na 970. Tam to byla v několika hrách aspoň třetina navíc pro 970ku (úplně stejně jako na webu Cnews).
13.1.2017 13:30:34   188.95.122.xxx 36
Jinak musím uznat že jestli váš nik je stejný i na CZC, tak vy patříte k největším protěžovačům nVidie co znám. Sám mám ve Windows MSI GTX 960 a Macu MSI GTX 660. Ale abych každému vnucoval že nVidia jsou nejlepší karty a obhajoval je stůj co stůj a stále vypichoval nízký příkon (stejně ohraný jako Vulkán u ATI)... to fakt ne. Na to co potřebuji nejsou špatné a hlavně sehnal jsem je dost lacině něž bych sehnal právě výkonostně "stejné" ATI karty. Jinak pro vaši informaci jsem fanoušek ATI/AMD, ale prostě kšeft je kšeft. Oba výrobci mají perfektní karty, jen ATI díky podpoře frčí déle.
13.1.2017 14:00:47   217.168.213.xxx 30
No s těmi největšími se rozhodně nemůžu rovnat. Každopádně je třeba zachovat rovnováhu, tak kromě protěžovačů AMD musí existovat i protěžovači Nvidie
Jinak mezi GTX 560 Ti a současnou 970 jsem měl 4x AMD. A celkově se u mě AMD karty ohřáli mnohem více než Nvidia.
Každopádně, když už to zmiňujete, tak prosím čtětě všechno, ne jen to co se Vám hodí. Většinou doporučím x a jako alternativu druhou firmu.

Také je většinou daný rozpočet a na lepší prostě nezbyde. No a raději doporučím o dost výkonnější GTX 1050 Ti než RX 460.

Nějakého velkého obhajování a zmiňování příkonu si nejsem vědom. To tam omílají jiní.
Pokud má někdo v sestavě RX 480 nebo 470, tak si nepamatuji jediný případ, kdy bych to rozmlouval.

Co se týče ceny, tak Vy jste je asi sehnal lépe, ale GTX 970 stále střelíte za více než R9 390. A to by podle Vás ta 390ka měla být výkonem někde jinde navíc má i 8GB paměti. Klidně může být výkonem jinde, ale prostě ji prodáte dráž.

Na tu podporu jsem dnes zvědavý. Dám vědět.
14.1.2017 18:58:30   217.168.213.xxx 10
Tak je situace stále stejná bez měřitelné změny.
Pro jistotu jsem zkusil i R9 390.
12.1.2017 14:28:15   217.168.213.xxx 62
Tak ještě aby za 1000+ Kč navíc nebyla lepší.
1000+ protože počítám právě s tou nejlevnější GTX 1050 Ti od MSI kolem 4,3k. Dražší snad ani netřeba na takové prdítko (málo tepla).
12.1.2017 23:03:31   95.82.135.xxx 20
pár watt méně
12.1.2017 13:52:51   188.95.122.xxx 1211
Naprosto souhlasím s tím že GTX 1050 Ti není špatná karta, ale souhlasím i s tím že je to pěkně předražená karta. Něco jako RX 470 na svém začátku. do 4500 Kč by měla být reálná cena. za 5tk to už je spíš pro RX 470. Pokud se tedy vezme úvahu přínos o proti předchozí generaci (GTX 950). Zajímavé ale je pro mě to, že nejaušusovější výrobce Palit se umisťuje na nejlepších pozicích. Asi si výrobce vzal stížnosti k srdci.
12.1.2017 14:29:57   217.168.213.xxx 73
Proč nejaušusovější? Vždycky dělal i velmi slušné modely.
13.1.2017 09:07:36   188.95.122.xxx 02
No hlučák je to sice stále, ale když vezmu v potaz chlazení a kondíky tak bída! Většinou Palit jako první dělal fragmenty. Nejen kvůli nedostatečnému chlazení čipu, ale i konstrukci: napájecí kaskáda moc blízko k čip, nekvalitní pasta, nedoléhavost jiných komponent k chlazení. Kondíky po dvou letech trpěli obezitou a i ve spojích pájení se šetřilo. Mít rozebranou kartu od Palitu a od Gigabytu vedle sebe, to je jak den a noc. Osobně ale preferuji MSI kvůli volbě kondíků a několikavrstvé PCB. Tyhle karty fakt vydrží vše. Zabít jí lze jen dvěma způsoby, zlomením nebo hraním bez chlazení. A to zlomení taky není žádná legrace. Měl jsem možnost v elektrošrotu zlomit PCB již rozebrané R9 280X a i přes svojí délku to je docela držák. A ještě jsem tam viděl jednu HD 5850 co se startovala šroubovákem "přes záda" :-D
13.1.2017 12:16:46   217.168.213.xxx 10
Já mám tedy u současných karet Palit opačnou zkušenost, vůbec se nemají za co stydět.
Naopak Gigabyte řadu 10xx docela zvoral.
13.1.2017 13:20:22   188.95.122.xxx 02
No vy se bavíte o řadě 10x a já o dobách kdy jsem měl poslední kousek od nich v ruce (GTX 650). Jinak znám jejich kvalitu zpracování od dob řady FX 5xxx.
13.1.2017 13:51:06   217.168.213.xxx 20
Tak minulost mě moc nezajímá. To byly karty Sapphire s řadou Toxic nebo Vapor-X také super a dnes jsou na trhu lepší modely než dělá Sapphire.
12.1.2017 19:08:34   77.208.170.xxx 40
Jen technická: dálka toho Palitu nemůže být 16,6cm, protože už od pohledu (podle PCI-E konektoru) je delší než 19cm Gigabyte.
12.1.2017 19:32:33   151.237.229.xxx 10
Perfektne porovnanie. Chcem vas poziadat o podobny test GTX 1080. Hlavne by som rad videl proti sebe postavene karty od MSI a Palit Gamerock.

Ten graf s fluktuovanim frekvencie je genialny.
12.1.2017 22:26:54   95.82.135.xxx 40
Asus 1050ti mám doma
běží v zátěži v pohodě na 1823MHz na GPU
2250MHz dá na pamětech taky ale u některých her už byly artefakty v obraze, o pár drobků níž jede bez problémů...
13.1.2017 14:09:44   46.135.117.xxx 00
Souhlas.
Mám asus ROG 1050ti na 1910/2080MHz boost a po většinu času jede navíc pasivně. Za tych pár stovek navíc to ticho stojí a v OC je nárůst slušný.
13.1.2017 14:15:41   217.168.213.xxx 31
Otázka je jak moc je pasivní chod prospěšný. Ventilátory se řídí podle teploty jádra a ta je sice nízká, ale co když se na kartě někde jinde něco peče?
V případě že se ventilátory nechají běžet na minimum, tak rozdíl v hlučnosti není poznat vše se aspoň nějak chladí.
13.1.2017 14:42:15   46.135.117.xxx 21
Jak je tu psáno, karta má nízkou spotřebu. Zahřívání se ve velkém nekoná. A chladič není jennn na gpu, ale i na pamětech a napájení. Ale mě jde o stav kdy se dívám na film nebo v noci netím. A to je ticho a 30°
13.1.2017 14:44:28   46.135.117.xxx 10
Ale jinak chápu tvou připomínku
13.1.2017 14:57:15   217.168.213.xxx 36
Já jen moc nechápu to nadšení z pasivního chodu, když ve většině sestav je stejně uřvaný HDD a ještě uřvanější zdroj nebo další ventilátory.
13.1.2017 18:32:49   95.82.135.xxx 31
zdroj mám letitý corsair HX520, naprosto tichý asi nejmíň problémová komponenta v mém PC, všchny ostatní větráky jsem si nastavil aby se taky vypínaly při nízké zátěži a jelikož mám systém na SSD tak to je taky plus k tichu, 4TB mám Seagate v pasivním hliníkovém boxu, nevím o něm, docela dobrý kus co nevybroval ani není moc slyšet i bez boxu natož v něm. Takže bych řekl že to smysl má.
13.1.2017 20:25:24   77.208.169.xxx 33
Jde vidět, že nevíš nic o potichém PC. Složil jsem jich dost, když tam dáš skutečně potichý zdroj a zero-fan grafiku, stačí už jen softwarově (nebo přes BIOS) poštelovat ventilátory v case a na cpu a jedeš naprosto bezhlučně. SSD už je dnes zcela běžné a i ten velký HDD na storage pokud ho potřebuješ se může nastavit tak, aby se do minuty uspal a nehlučel.
Když zapnu PC (HDD nemám) tak prakticky z půl metru neuslyšíš nic a většina lidí mi nevěří, že je to zaplé.
13.1.2017 14:46:59   217.168.213.xxx 21
No u poměrně úsporné GTX 650 jsem se velmi divil jak se v určitých místech zahřívala.
Pokud poběží ventilátory na grafické kartě na minimum, tak je hlučností v 99% překoná jiná součást počítače. Diskuse o tichu je dosti subjektivní. U grafických karet lidé často píší jak jsou krásně tiché a přitom mají ve skříni 120/140mm ventilátory s cca 1000rpm, což má pro mě k tichu velmi daleko.
13.1.2017 15:09:58   46.135.117.xxx 11
Jeden PWM z cpu přimo ven. Karta když se točí taky něco pošle ven... stačí to. A není nic slyšet. (SSD ONLY)
Zdroj s vyměněným 140 silent, navíc ve spodu case, deska Ultra durable taky s dobrým pasivem. Funguje
14.1.2017 13:56:15   217.168.213.xxx 10
Proč bych neměl nic vědět? Sestav s důrazem na ticho jsem včetně kompletního vylepení odhlučňovací hmotou (gumex) možná složil více než ty.
K čemu je dobrá zero-fan grafika, když není zero-fan zdroj. Tak super, máš pasivní grafiku, ale pořád se tam někde točí ventilátor ve zdroji. To už bys rozdíl mezi zero-fan grafikou a minimálními otáčkami nejspíš nepoznal.
Stejně tak ventilátory, typicky tedy aspoň jeden vepředu a druhý vzadu, když je pošteluju, tak samozřejmě nejsou hlučné, ale k čemu je potom pasivní grafika, když jsou ve skříni stále se točící ventilátory?
Naprosto bezhlučné = pasivní, jinak je to tiché, ale ne bezhlučné.
SSD je celkem běžné, ale počítač bez HDD nebo s uspaným HDD a běžícím SSD je opakem zcela běžného.
Asi je to skutečně překvapující, ale když zapnu PC, tak ho neuslyšíš ani z méně než půl metru. V noci ovšem i Noctuu NF-A14 na 400rpm bezpečně poznám a proto nijak neocením pasivní chod grafické karty.

Na tom, že ve většině sestav jsou ventilátory natolik hlučné, že nemá smysl chválit pasivní chod grafiky se snad shodneme.
Většina sestav ≠ naše a námi sestavené, téměř bezhlučné.
14.1.2017 19:24:00   77.208.169.xxx 31
Pár sestav s 1050ti už jsem udělal, jde o to, že tyhle grafiky jsou tak nenáročné, že v idle mají 40 stupňů i s vypnutým fanem. Není jediný důvod to chladit v idle fanem.
15.1.2017 10:29:09   217.168.213.xxx 10
Tak to já s GTX 970 mám v idle také 40°C i s vypnutým fanem
Ale jak se pustí video, méně náročná hra atd. tak to u některých karet, včetně mojí, bývá místy dosti horké. I když má jádro zázračných
13.1.2017 18:35:22   95.82.135.xxx 00
přesně tak, jede pasivně i u méně náročných her, maximální otáčky co jsem zatím viděl byly 1020RPM v The Division, 95% času je ta karta pasivní a teploty do 45°
14.1.2017 23:09:16   84.42.142.xxx 40
Tak dnes som si to aj ja vyskusal s GIGABYTE GeForce GTX 1050 Ti D5 4G.
Dostal na 1822Mhz na jadre a 2077Mhz na pametiach. S i3 6100 to pridalo napr. v GTA5 5-6 FPS naviac, v 3D mark skore +200

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

35 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.