4 vs. 8 GB paměti na Sapphire Nitro+ Radeon RX 470 OC | Kapitola 19
Seznam kapitol
Zatímco u GTX 1060 jde rozdíl mezi 3GB a 6GB verzí do tisíců, u Radeonů RX 470 je to jen pár stovek. A za ně v případě karet z edice Nitro+ dostanete nejen dvojnásobek GDDR5, ale i rychlejší 8GHz čipy, kterými je osazený i Radeon RX 480. Co to udělá s výkone a nakolik dvojnásobek paměti u Radeonů pomůže?
Aliens vs. Predator Benchmark
Benchmark Aliens vs. Predator je veterán, přesto je spousta dobrých důvodů, proč jej pro testování stále využívat. Jde o jeden z prvních titulů s podporou DirectX 11. Jde o standardizovaný a dlouhodobě používaný test, takže s jeho pomocí snadno porovnáte výkon novějších karet s grafikami testovanými už třeba před čtyřmi lety (i když kvůli vlivu testovací platformy spíše orientačně).
Další výhodou je, že i po těch letech stále skvěle škáluje a grafické karty při testování nebrzdí procesor. Grafický čip karty zatěžuje o malinko více než většina her, takže se na něm dá dobře ověřit, zda má automatické řízení taktů grafické karty rezervu (pro přetaktování či naopak proti podtaktování) a jak velkou.
A konečně, ale to je už spíš jen věc pohodlí recenzenta – dá se vytvořit dávkový soubor, který bez další obsluhy prožene kartu sadou testů s různým nastavením. K testování využívám právě dávkový soubor se dvěma nastaveními (nízké detaily pro nejlevnější karty a vysoké pro karty střední třídy i nejvýkonnější modely), obě se testují v rozlišení 1920 × 1080 a 2560 × 1440 bodů. Do průměrů se zahrnuje náročnější nastavení, výsledky měření na nižších detailech slouží pro srovnání levnějších karet v případě, že by vysoké detaily na testované kartě už nebyly hratelné.
V konfiguračních souborech jsou následující nastavení detailů:
nízké detaily (1920 × 1080, 2560 × 1440)
- Texture Quality: 3
- Shadow Quality: 3
- Anisotropic Filtering: 16
- SSAO: ON
- Vertical Sync: OFF
- DX11 Tessellation: OFF
- DX11 Advanced Shadows: OFF
- DX11 MSAA Samples: 1
vysoké detaily (1920 × 1080, 2560 × 1440)
- Texture Quality: 3
- Shadow Quality: 3
- Anisotropic Filtering: 16
- SSAO: ON
- Vertical Sync: OFF
- DX11 Tessellation: ON
- DX11 Advanced Shadows: ON
- DX11 MSAA Samples: 4