Hlavní stránka Hardware Grafické karty Gigabyte RX 460 WF2 OC 2 GB: nejlevnější Polaris v testu
Gigabyte RX 460 WF2 OC 2 GB: nejlevnější Polaris v testu
autor: Adam Vágner , publikováno 9.8.2016
Gigabyte RX 460 WF2 OC 2 GB: nejlevnější Polaris v testu

AMD zařadilo do nabídky první model postavený na menším čipu Polaris 11. Otestovali jsme jeden z nejlevnějších modelů, který pořídíte – 2GB kartu s chladičem Windforce 2X od Gigabyte. Je to úsporná a efektivní karta s extrémně tichým chlazením a cenovkou jen lehce převyšující tři a půl tisíce, jen toho výkonu mohlo být víc...


Jak vidíte z grafů s výsledky výkonu, sestava karet, které jsou ve srovnání, není zrovna ideální. Chtělo by to určitě ještě GTX 750 Ti, vedle které bude vypadat RX 460 přece jen lépe. Tuto GeForce jsem bohužel z přeměřování zatím vynechal. Nebyl to záměr, soustředil jsem se spíš na GTX 950, protože jsem si od RX 460 sliboval přece jen o něco vyšší výkon. GTX 750 Ti se ještě pokusím nachystat do některého z dalších testů.

Tentokrát už snad ani nevadí, že část metodiky tvoří starší hry, dá se říct, že této dvougigové variantě sednou lépe než ty nové. Hlavně je to dáno tím, že u her vydaných v roce 2015 a 2016 s optimalizacemi na rozlišení 4K výrazně stouply nároky na paměť a v okamžiku, kdy paměť dojde, se v nich výkon výrazně propadá – ne o pár desítek procent, ale často i na zlomek původní snímkové frekvence. Něco takového se dá bohužel i hůře podchytit testy třeba proto, že k tomu může docházet až po nějakém čase hraní, když se paměť zaplní.

Dá se předpokládat, že právě kvůli stoupajícím nárokům na paměť budou pro hráče stále atraktivnější 4GB modely. Při uvedení R7 370 jsme ještě řešili, že pro tak slabou kartu to nemá smysl, u RX 460 už se vám může stát, že čip po snížení detailů hru utáhnea budete narážet hlavně na nedostatek paměti.

Na to, abych vyzkoušel, jestli se ty nové hry dají i na 2 GB nějak rozumně hrát, jsem čas neměl (a majitelé starších 2GB karet asi budou mít mnohem lepší představu o tom, co a s jakým nastavením se na tom ještě dá hrát), ale u většiny testů jsem ještě našel takové nastavení, při kterém hra běhala na slušných snímkových frekvencích. Někdy už ale bylo na kvalitě obrazu snížení rozlišení textur opravdu hodně znát a v takovém případě je škoda kvůli nedostatku paměti shazovat kvalitu obrazu, když by to samotný grafický čip utáhl.

Také mě docela zarazilo, že jsem u karty naměřil znatelně nižší výkon než u 2GB R7 370. Ta se v recenzích, které včera vyšly, bohužel příliš nevyskytuje. Je to další kousek, který by bylo záhodno proklepnout a přeměřit aspoň do grafů s výsledky z nových her. To už vám ale neslíbím vůbec, protože mi tady na stolech leží dalších pět karet k testování (a všechno to hoří a má to jít dál).

Nějaké větší závěry budu ale asi ještě dělat, až se mi podaří otestovat i 4GB variantu. Zatím můžu konstatovat, že nejspíš zaujme spíše stavitele obývákových počítačů, pro něž je v podstatě ideální – podporuje nové standardy u výstupů, podporuje nové kodeky a stačí i na hraní titulů, které se tak hrávají na televizoru v obýváku s gamepadem v ruce.

Na e-sporty stačí

Než se ale do výrobce pustíte v diskuzi kvůli nízkému výkonu, vězte, že samotné AMD i Nvidia se produkty z této kategorie snaží cílit na hráče MOBA her a vůbec na e-sport. Do těchto žánrů spadají hry, které patří k nejhranějším titulům vůbec ale v testech grafických karet se právě pro svou nenáročnost příliš nevyskytují. V titulech jako DOTA 2, CS:GO, LOL či Owerwatch by se karta měla dostávat ve fullHD přes 60 snímků za sekundu i při vyšších detailech.

A stačit bude i méně náročním hráčům, kteří veřejné „betatestování“ čerstvě vydaných novinek nechávají jinými a orientují se spíš na výprodeje a slevové akce starších titulů, u kterých už je nějaký čas po vydání vše odladěno na lidech a zalátáno.

Po stránce poměru cena/výkon už to ale také není ideální, novinka se řadí někam doprostřed žebříčku. Starší 2GB R7 370 bohužel vychází podstatně lépe, je o něco levnější a přitom znatelně výkonnější. Něco málo si může asi připsat na konto ovladačů, které jsou už na rozdíl od RX 460 doladěné, ale i tak...

Gigabyte RX 460: tichá, úsporná, chladná

Když jsem kartičku od Gigabyte vybalil, měl jsem z provedení chladiče docela obavy. Jde o klasickou, téměř nejlevnější konstrukci bez jediné heatpipe. U nich výrobci často šidí hlavně nastavení regulace a karty jsou pak zbytečně hlučné, a někdy i bez zátěže. A i s rozumně nastavenou regulací se stává, že se na vlastnostech karty podepíší vrčící motorky anebo pískající cívky.

Karta od Gigabyte mě ale při měření provozních vlastností příjemně překvapila. Ventilátor se sice choval občas podivně, což je dobře vidět z průběhu otáček v grafech s měřením provozního výkonu, nicméně všechny tyto výkyvy se ještě držely na úrovni, při kterých byla karta tichá. Těžko říct, jestli je na vině firmware karty, nebo nové řízení výkonu (s wattmanem), které zatím není moc odladěné pro nerefernční grafiky.

Bez ohledu na to, zda byla karta bez zátěže či v zátěži, byla zcela neslyšná. Ventilátory netrpí na žádné parazitní projevy a k tomu, abyste uslyšeli v zátěži cívky, se oproti jiným kartám budete muset opravdu hodně snažit.

Výborná je i spotřeba, to se dá ostatně vytužšit už z absence přídavného napájení. Poměrem výkon/watt vychází z nových Radeonů nejlépe, myslím, že je za tím hlavně to, že se ji na rozdíl od RX 480 či RX 470 nesnaží výrobci hnát nadoraz.

 

Gigabyte RX 460 WF2X OC, 2 GB
KLADY Gigabyte RX 460 WF2 OC 2 GB: nejlevnější Polaris v testu Gigabyte RX 460 WF2 OC 2 GB: nejlevnější Polaris v testu ZÁPORY
extrémně tichá i v zátěži (včetně velmi tichých cívek) 2 GB paměti už v nových hrách nemusí stačit
chladič má velkou rezervu výrazně pomalejší než RX 470
velmi nízká spotřeba v náročných hrách počítejte s výrazným snižováním detailů
nízká cena  
až na výjimky si i v nových hrách se snížením detailů zahrajete ve full HD  
   
   
Orientační cena s DPH: 3600 Kč


Tagy: rx 460  polaris 11  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.8.2016 11:50:58   178.139.127.xxx 9129
Test k ničemu, v Ultra s touhle kartičkou opravdu nikdo hrát nebude. Výsledky zkreslené kvůli nastavení co žere 3x tolik paměti co karta má. Vypovídací hodnota nulová. Jako vždy výsledky zcela jiné od zahraničních testů.
A věta "Na kartě nenajdete ani kontektory pro SLI", taky o lecčem vypovídá.
9.8.2016 11:58:41   90.176.40.xxx 3141
Komentář k ničemu. Jestli se to týká dooma, nejdřív bych prosil ty grafy projít, a až pak pindat. Je to tam otestované i na low detaily, a v textu je to uvedené.

Proto jsem se pokoušel stáhnout, co šlo, nakonec jsem skončil na globálním nastavení low s následujícíchmi výsledky:

+ grafy, kde je v titulku napsáno doom, low

SLI je pochopitelně blbost.
9.8.2016 12:01:08   178.139.127.xxx 6426
Sorry Adame, ale sekáš ty testy jako cvičky. Chápu že to přepisuješ z nějakýho template staršího testu, ale na každé straně máš minimálně 1 chybu. Navíc takováhle kartička si přímo žádala o to ji aspoň trochu otestovat v tom, na co je určena. WoW, LOL, DOTA, CS, Rocket League, Overwatch atd.. Bohužel na PCT už dlouhodobě vítězí kvantita nad kvalitou.
9.8.2016 12:16:15   90.176.40.xxx 4736
Jasně, já budu speciálně pro jednu grafiku chystat jinou metodiku šitou jí na míru podle toho, co jí nejlíp vyhovuje, ve hrách, které jsem naživo snad ještě ani neviděl, na kartě, kterou dostanu nějaké čtyři dny před tím, než má (musí) vyjít recenze. Zpátky na zem bych prosil.
Chyby tam jsou a budou, bohužel často skáču od jedné věci k druhé i v půlce věty. Když simultánně testuju, třídím a opisuju výsledky, píšu texty, ke kterým procházím logy z měření provozních vlastností, a do toho ještě někdy generuju grafy, tak se občas k něčemu zapomenu vrátit.
Dělat to sekvenčně, že si to nejdřív v klidu změřím, pak v klidu přeberu výsledky, pak k tomu udělám grafy a až pak napíšu texty, tak každý článek trvá o dva dny déle.
9.8.2016 12:19:21   178.139.127.xxx 3134
Tak ono by stačilo si to po sobě nakonec celé přečíst.. já odevzdat takovýhle "výtvor", tak se propadnu studem.
9.8.2016 12:42:59   90.176.40.xxx 3416
No ano, to bych někdy rád udělal, že bych si to po sobě pak třeba po vyspání přečetl. Jenže teď místo toho půjdu doměřovat RX 470 v dalších hrách, co tu ještě nejsou, protože ta karta zítra odchází, abych na ní mohl přes noc natočit ještě hlučnost. O tom, že bych měl jít někdy spát, protože jsem tak učinil naposled někdy včera mezi třetí a sedmou odpoledne, ani nemluvím.
9.8.2016 12:47:15   37.221.252.xxx 354
Spánek je přeceňovaný! Na odpočinek bude dost času po smrti!
9.8.2016 13:48:50   94.112.133.xxx 2728
Adame, chudáky neřeš, kdo chce, představu o výkonu a provozních vlastnostech si udělá, komu se tohle nelíbí, přečte si recenze třeba na těch zahraničních webech ... miluji ubožáky, co dva týdny čekají, než tady něco v testech vyjde, jen aby si mohli ulevit, ponadávat, znevážit ... na zahraničních webech si to nedovolí, nebo jim nikdo nerozumí, tak to dělají tady ...a tento "nv"kretén v tomhle exceluje ...
9.8.2016 14:06:06   178.139.127.xxx 1923
A jéje, děda přišel.
9.8.2016 15:14:13   77.236.203.xxx 312
ve hrách, které jsem naživo snad ještě ani neviděl,
---------------------
>>> WoW, LOL, DOTA, CS, Rocket League, Overwatch atd.
9.8.2016 15:15:33   77.236.203.xxx 142
tomu rika faux pas (nekam mi zmizela pri odeslani druha pulka prispevku divne )
9.8.2016 15:41:53   94.112.133.xxx 625
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:54:01   77.236.203.xxx 120
mozna nechapu ale jsem celkem spokojeny sam se sebou ze dokazu rozpoznat vtip i ironii v textu obzvlast kdyz je to doplneno o emotikony ;)
9.8.2016 16:00:11   94.112.133.xxx 09
pak se omlouvám
9.8.2016 15:10:00   194.213.41.xxx 156
wut? dyť půlka her tam jsou starý ...
10.8.2016 06:21:22   90.176.40.xxx 64
wut? A když jsou staré, tak se nesmí testovat, nebo co?
9.8.2016 17:42:59   194.228.79.xxx 194
Dočetl jsem to k Doom 4 a pak přeskočil na poslední stranu, abych napsal komentář. Na tomshardware mají FHD high quality 62 FPS a tady je na LOW 37?!?! Je tam sice 4Gb verze, ale že by to dělalo až takový rozdíl?
9.8.2016 12:30:15   78.45.250.xxx 659
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 12:35:31   90.176.40.xxx 303
Slušněji se to napsat nedá?

Každopádně nevím, ale který racionálně uvažující člověk bude stavět SLI ze dvou slabých karet se vším, co z AFR plyne, když nad GTX 1060 existují ještě dvě další výkonnější grafiky.
9.8.2016 13:25:36   93.153.36.xxx 321
To by si pak Himym nepripadal jako drsnak a nemohl po par hodinach anglictiny machrovat jak je cool, kdyz na ceskem foru pise anglicky ! A jeste k tomu blbe ;)
9.8.2016 12:44:34   46.33.112.xxx 170
Já nevim opět co si o tom mám myslet, 5.3 fps pro GTX 950 v Dirt Rally a 23 fps pro 460ku? Vážně?
9.8.2016 12:58:08   90.176.40.xxx 122
Jo, to je jednoduché. Tyhle kraviny hry dělají, pokud je nějaký problém. V tomto případě došla paměť u GTX 950, a u RX 460 ne. Dokonce je možné, že to na jedno ze tří spuštění na té GTX 950 prostě pojede na těch 20 fps taky, anebo naopak u té RX 460 půjde výkon taky někde k těm pěti fps. Proto není obecně záhodno brát moc vážně výsledky, kde jsou hodnoty pod 20 fps. Tam už je to vážně spíš loterie.

Proto je tam hned pod tím druhý graf, kde je to změřené s nižšími detaily, a už to líp odpovídá realitě.
9.8.2016 13:02:59   178.139.127.xxx 239
Problém je, že ty grafy jsou tímto zkreslené všechny, některý více a některý méně.
9.8.2016 14:34:06   194.228.11.xxx 832
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.8.2016 12:50:08   89.177.98.xxx 00
Jen tak dál, kretenku.
9.8.2016 13:01:16   178.139.127.xxx 236
RX 460 je 4x výkonnější než GTX 950. Graf hovoří jasně.
9.8.2016 12:56:40   194.228.11.xxx 736
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 12:59:11   178.139.127.xxx 369
A na kartě obdobného výkonu hrál do teď PC-hráč po dva roky (GTX960/2GB). Chudák malej, asi hrál jen nějaké ty "vyloženě nenáročné hry".
9.8.2016 13:13:10   217.77.161.xxx 192
Výrobce uvedl kartu pro nenáročné hraní, ostatně tomu odpovídá i výborný poměr výkon cena. Na FHD rozlišení postavil 470/480. Na 2K/4K bude Vega... Pro nenáročného hráče v DX 12 a Vulkan si dovedu představit 4GB variantu, kde by měla být na tom výkonem mírně lépe než v současných DX 11 titulech.
9.8.2016 13:24:18   213.192.39.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 13:33:12   217.77.161.xxx 260
Já to chápu naprosto jasně rodiče budou chtít PC pro dítě za vysvědčení za co nejmíň peněz. Buďto tam dají intel s HD grafikou a dítě si nezahraje nic a nebo třeba tuhle kartu. Znám to velice dobře... potřebujeme levnej počítač vždyť je to jen na nějaký ty hry...
9.8.2016 14:00:21   178.139.127.xxx 444
Tak ono není od věci, se podívat na pořádné testy v zahraničí. Karta je skutečně určená pro děcka na hraní WoW, LoL, DOTA, CS, Owerwatch atd.. kde všude běží 60+ v ultra 1080p. A i ty aktuální hry typu RotTR, Division, Witcher3 apod. na ní běží na very high/max nad 30 fps, takže zase tak beznadějná karta to není. Spotřeba nejnižší široko daleko.
Pokud někdo nechápe určení karty co stojí 100$, tak je chyba u něj a né v této kartičce.
9.8.2016 14:17:00   94.112.133.xxx 527
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 14:30:20   194.228.11.xxx 539
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 14:31:52   94.112.133.xxx 324
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:05:47   178.139.127.xxx 296
Ty jsi opravdu mimoň. Toto je lowend kartička za 100$, jistě že na tom nejnovější hry nepojedou 60 FPS. Normální hráč si koupí kartu z úplně jinýho segmentu. Ale děcka si na tom casual hry typu Overwatch úplně v pohodě zahrají a klidně i nový AAA hry, když trochu upraví detaily. Stejně jako na GTX 950, akorát levnějc a s nižší spotřebou. Fakt jak s hotentotem toto.
9.8.2016 15:28:53   94.112.133.xxx 228
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:37:13   178.139.127.xxx 212
Děcka opravdu nemám, taky jsem nemyslel svoje. Strašlivě se stydím a pokusím se to večer napravit.
9.8.2016 15:46:43   94.112.133.xxx 118
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 18:25:34   77.87.242.xxx 130
Nějakej důvod, proč by na tom Prospekt neměl jet v 60 snímcích za sekundu se najde, nebo jenom blekotáte kraviny?
9.8.2016 19:38:45   188.175.35.xxx 10
Záleží na čem to běží, pokud je to už na source 2.0, pak může být problém.

A to může být třeba docela zásadní samozřejmě například i pro toho, kdo by si chtěl zahrát případného následovníka model mp modů - Natural Selection, nebo Left 4 Dead - to nebudou nenáročné záležitosti, i když asi přívětivější než patláma Bethesdy, nebo Ubi.
9.8.2016 20:00:28   188.175.35.xxx 00
Ještě lépe ti to podám - já si tuhle třídu karet kupuju, ale hraju v 720p a už na medium nastaveních v těchto rozlišeních jsou tyhle karty dýchavičné (kolem 30fps).

Co se týče užitného sw, jsou ale docela zdatné - zmodeluješ a zedituješ s nimi ledasco. U téhle karty je pak další potenciál při použití s linuxem.
9.8.2016 20:09:40   188.175.35.xxx 20
Tohle není karta pro hráče...

Uvědom si, že marketéři kolem pc a gpu jsou v pasti "herní" "oc" zaklínadel, dojde ti to - oni nemají východisko, všechno musí být "gaming brutal force clocked", jinak by jim hráblo.

Každopádně počkat na gtx 1050..!
9.8.2016 20:14:43   188.175.35.xxx 00
Pro obyčejné lidi AMD zatím vydalo jen RX 470... Ostatní dvě karty jsou pro fanoušky a nerdy...
9.8.2016 23:43:53   77.236.203.xxx 30
no vypada to ze si budeme muset pockat na druhou generaci 475 / 485 protoze 1060 je trochu mimo a ty slusnejsi verze stoji +- 9-10k ....RX 480 zase nevysla zadna smysluplna nereferecni za slusnou cenu a ten orezany bazmekt 1060 s 3GB VRAM nema taky moc smysl... takze takova pomerne rozumna volba ac draha je jen 1070 ...a nebo NAVI/VOLTA to jisti ....zatim me nic netlaci do zmeny
10.8.2016 09:10:23   188.175.35.xxx 11
Já hodlám ještě chvilku snít o tom, že vydají p11 v konfiguraci s 8GB RAM, což bude na editaci čehokoli a případný výpočet, rendering, parádní - třeba se zadaří ve FirePro řadě - nevzdávám se naděje... Samozřejmě k tomu chci návdavkem pořádnou sadu výstupů.
9.8.2016 14:32:39   194.228.11.xxx 231
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 14:36:00   94.112.133.xxx 126
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:00:23   194.228.11.xxx 127
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:02:14   194.228.11.xxx 125
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:18:22   194.213.41.xxx 271
ty zjevně nejsi cílovka low-endu (já taky ne), ale furt budeš chodit masturbovat do diskuze jak jsou ty karty na vyližzádel, no jsi normální? asi ne ..
9.8.2016 15:30:16   194.228.11.xxx 326
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:39:27   178.139.127.xxx 221
Lhář jsi jedině ty, protože jsem nic takového nepsal, právě naopak!
9.8.2016 15:48:59   94.112.133.xxx 018
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 16:19:15   77.236.203.xxx 111
kdyz vezmu v potaz WOW tak hrat na max detaily HM/HC eventy je proste cesta k neuspechu obzvlast kdyz je nutne aby mel clovek dobry prehled o spoluhracich a celem eventu (preci jen uhlidat si 25 lidi a prehled nad eventem ve zmeti grafickych efektu je skoro nemozne a naopak prilis nizke efekty maji podobne negativni dopad ...) FURY a 10 fps ehm tomu se mi nechce verit ta si musi FHD na max davat napohodu (i kdyz v CF ve WOW jsem to teda jeste nevidel ;) ) .... jestli ma nekdo jen 10 fps tak ma mozna i velmi slaby procesor ...
9.8.2016 15:56:11   77.236.203.xxx 220
musi byt extremne obtizne bojovat kazdy den sam se sebou vubec ti to nezavidim a preji hodne zdaru
9.8.2016 15:22:11   178.139.127.xxx 134
Sám jseš hailworks
9.8.2016 15:01:31   178.139.127.xxx 133
Jestli ti něco říká minimum fps dědo..
http://www.techspot.com/articles-info/1221/bench/Witcher.png
9.8.2016 15:06:28   194.228.11.xxx 125
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:08:06   194.228.11.xxx 217
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:15:04   178.139.127.xxx 212
Chudáčku já mám Fury v CF, už jsem tu to x krát psal. To jen ty jsi naprostý frustrát, který do recenze low-end karty musí tahat 60 FPS v AAA hrách. Opravdu zcestné uvažování. Ale nejvtipnější na tom je, že jsi sám dohrál např. Witchera3 na GTX960, tedy kartě podobného výkonu, jak jsi mnohokrát sám napsal.
9.8.2016 15:29:02   194.228.11.xxx 223
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:46:13   178.139.127.xxx 263
Právě naopak. Z mé zkušenosti právě ti, co nejvíc řvou a machrují, jako ty a ten tvůj zelený gang tady, jsou životní loseři co nic nedokázali a mají úplné prd. Podle mě jsi jen frustrát bez přátel a ženské co pořád mastí na GTX 960 a na internetu ze sebe dělá boha PC master race.
9.8.2016 15:51:14   94.112.133.xxx 122
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:16:43   194.213.41.xxx 281
a jééé už je zase u socek

ty jsi fakt postiženej člověče ... zamysli se někdy... né každej chce do PC vrážet tunu peněz ... někdo má i nižší platy a chce si zahrát (+třeba PC pro dítě) co je na tom nenormálního ?

Ano taky bych si to nekoupil tuto kartu, pro sebe, ale ...
9.8.2016 15:43:17   213.192.39.xxx 118
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 16:33:34   77.236.203.xxx 110
nizke FPS opravdu neposkodi zrak ano muze to zpusobovat paleni ci unavu (obzvlast kdyz clovek zapomene mrkat ;) ) ale zrak jako takovy to nijak neovlivni pokud nema misto monitoru "svarecku" nebo nejakou vrozenou vadu ci vzacnou nemoc ;)
9.8.2016 13:36:07   194.228.11.xxx 832
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 13:52:17   178.139.127.xxx 235
A jaké je tedy realita?? Že jsi měl na 2 týdny půjčenou 970tku, když jsi bratránkovi skládal PC? Můžeš se vztekat jak chceš zelenáči, ale fakt je, že jsi hrál celou dobu na podobné kartě co tu je dnes testována.
9.8.2016 14:26:38   194.228.11.xxx 327
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:17:08   77.236.203.xxx 131
ne nadarmo se rika ze dle sebe soudime ostani enjoy it
9.8.2016 15:26:38   178.139.127.xxx 131
Aha, hlavně že ty nejsi anonymní. Inteligente.
9.8.2016 15:34:34   94.112.133.xxx 117
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 14:03:10   217.77.161.xxx 131
Čoveče že ty se nenecháš zaměstnat v AMD aby jsi jim poradil co mají vyrábět? Určitě na tebe čekaj.
9.8.2016 15:14:07   194.213.41.xxx 341
někdo staví PC třeba pro svoje dítě (třeba 10 letý) a myslíš, že mu tam narve jen GPU za 9000 ?? Tak si holt mladej zahraje na medium a až si bude vydělávat na brigádě koupí si lepší.. ty furt děláš, jak kdyby si tyhle produkty měli kupovat jen dospělí vydělávající lidí bez dětí a bez přítelkyn/manželek... Je to holt produkt pro někoho jiného, nebo pro někoho kdo nemá dost budgetu na komplet PC a zatím si koupi toto a pak to prodá apod.
9.8.2016 13:29:51   95.82.183.xxx 1143
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 13:54:22   94.112.133.xxx 714
smysl ta karta má, spousta holek třeba hraje SSO a na to se tahle grafika perfektně hodí ... těch příkladů by bylo samozřejmě více ...když už nic jiného, alespoň tato karta upraví ceny starších karet v daném segmentu ...
9.8.2016 14:36:11   194.228.11.xxx 131
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 14:40:57   92.43.25.xxx 218
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 14:52:10   194.228.11.xxx 221
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:00:18   92.43.25.xxx 217
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:11:35   194.228.11.xxx 225
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.8.2016 15:32:42   188.175.35.xxx 192
Efektivita je fakt pěkná, pozoruhodná...
Ale chce to hlavně více výstupů a krátké provedení...
9.8.2016 16:19:37   62.168.4.xxx 101
Upozorňuji, že v následujících grafech nejsou započtené průměry z her pod Windows 10!

muzu se zeptat z jakeho duvodu? proc tam ty testy pak davate? aby se nereklo?
9.8.2016 18:12:26   90.176.40.xxx 23
Protože pak by v tom souhnrnném grafu mohly být jen dvě karty, které jsem změřil teď přes víkend. Některé z těch, které v něm jsou, nemám možnost přeměřit, ten zbytek prostě jen nestíhám přeměřit, obzvlášť když něco změřím, a v průběhu jednoho měsíce vyjde patch, který mění výkon, jako tomu bylo u Tomb Raidera, Dooma, Total War, Dirt Rally, a tuším i u Falloutu (a ještě čekám i na významnější patch Witchera).
9.8.2016 17:21:43   178.41.61.xxx 45
ach tie perly, mali by sa robiť IQ testy alebo aspoň posielať kópie občianskych preukazov kvôli registrácií
9.8.2016 18:11:29   92.43.25.xxx 32
Nemate info jestli AMD bude vydavat taky nejaky vyssi mainstream a hiend?
9.8.2016 18:55:27   94.112.133.xxx 02
ještě letos by měla být první Vega ...
9.8.2016 19:34:41   81.161.61.xxx 07
mazem tento smiesny web zo zaloziek
9.8.2016 20:41:32   178.139.127.xxx 42
Pokud někoho zajímá porovnání s GTX 950 v nových hrách: https://i.imgur.com/a2ZlkBo.png
10.8.2016 07:40:36   194.48.241.xxx 94
Docela mne překvapuje jedna věc - doposud byla GTX950 zde v testech vždy výrazně výkonnější než R7-370. A co teď nevidím - v době, kdy obě kartou už začínají být vzhledem k nové generaci méně zajímavé, jsou najednou téměř stejně výkonné??? Čmuchám čmuchám prasárnu
10.8.2016 07:45:05   194.48.241.xxx 65
https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/36489-test-asus-strix-geforce-gtx-950-utok-na-r7-370?start=18

Zde je náskok GTX950 STRIX vůči R7-370 Gaming cca 15% a ten náskok byl zhruba stejný i v dalších testech, kdy se primárně nejednalo o test jedné nebo druhé karty.

A dnes je najednou rozdíl 2%?????
10.8.2016 09:35:20   90.176.40.xxx 40
No protože jsem blbej. Chvíli jsem na to vejral podobně. Je to pravda, že to nesedí.

Ono v té starší metodice s ovl. 364.51 totiž nejde o Strix, ale o tuhle níž taktovanou kartu:

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/40329-asus-geforce-gtx-950-se-super-cenou-a-luxusni-vizazi

U které už jsem stihl i zapomenout, že jsem něco takového nedávno měřil.

Jenže ta byla z obchodu a vracel jsem ji, a tady už mám jen toho Strixe, kterého jsem přeměřoval v nových hrách. No, a při té příležitosti jsem "opravil" i popisek u té GTX 950 v domění, že to byl ten strix, jen to bylo blbě nadepsané.

Opravím to ASAP (teď nemůžu, někdy odpoledne), díky za upozornění. Zírám, že si toho někdo všimnul.
10.8.2016 09:40:13   194.48.241.xxx 31
v pohodě, spíš mě to potěšilo, že ten rozdíl mezi R7-370 resp. R7-265 OC není oproti GTX950 až tak výrazný. V tom případě bych s mým MSI R9-270X Hawk mohl být docela nadohled GTX960
10.8.2016 10:13:50   10.6.17.xxx 06
nebola gtx950 v niektorych pripadoch rychlejsia ako gtx 960 2GB? preto tu 960tku stiahli z predaja
10.8.2016 13:02:07   92.43.25.xxx 12
To je od tebe hezky, jak si tu svoji kartu hlidas, aby nahodou nekde neztracela
10.8.2016 13:20:08   77.236.203.xxx 30
Zírám, že si toho někdo všimnul.

>> "prvni" clovek co si precetl testy a neskocil rovnou na diskuzi
10.8.2016 09:04:43   82.150.184.xxx 33
Ten Gigabyte je z nějakého důvodu špatný. Jukněte na test computerbase.de, kde ho srovnávali se Sapphire RX 460 Nitro (4GB). Třeba v Doomovi je rozdíl 70 %:

https://www.computerbase.de/2016-08/radeon-rx-460-test/3/#diagramm-doom-1920-1080
10.8.2016 09:05:50   10.6.17.xxx 61
2GB vram vs 4GB vram
10.8.2016 10:53:19   82.150.184.xxx 10
Vypadá to tak. Proto by to pro 2 GB chtělo testy, kde je snížená kvalita textur, ale ostatní nastavení jsou totožná. Ne, není to úplně validní, ale lépe to vystihuje reálnou situaci, jak se na takové kartě bude hrát.
10.8.2016 11:24:09   90.176.40.xxx 00
Proto je tam i graf s doomem s low detaily, nižší už tam ani snad nejdou nastavit. Ony jsou i další věci, co hodně žerou paměť - shadow mapy, často některé metody vyhlazování, a co já vím co ještě.
11.8.2016 06:42:48   92.43.25.xxx 41
Zvláštní poděkování patří kolegovi Lapkovi, který to pro vás jako obvykle otestoval a tentokrát si dal záležet, aby nebylo pochyb, na kterém webu dnes vychází nejlepší recenze grafik v ČR.

testují jak potřebují aby to vyšlo, ne jak to je a vyjít má. Nic víc. i když je zvláštní jak se v poslední době výsledky hodně naklání na stranu AMD a to i ty, kde nás ještě nedávno jejich testy přesvědčovali, že je propastný rozdíl pro NV karty ;) ... to ukazuje že něčí testy zdá se byly zcela mimo a bezcené v podstatě lživé ... jsem zvědav, zda se od některých dočkám omluvy, že vlastně DDW testoval celou dobu dobře a ne u nás, ale jinde to vycházelo špatně ;) dneska aby člověk nevěřil už ani renomovaným velkým profi magazínům ...co?
11.8.2016 12:17:08   82.10.24.xxx 31
Prva veta vystihuje vsetko Robia testy tak aby im to vyslo ako potrebuju aby to vyslo takze sa verejne priznali ze testuju aby im vysla AMD karta najlepsie ako moze
Staci pozriet na graf WOT kde ma 470 135fps a pritom WOTko ma engine limit na 120fps a neda sa z neho dostat viac ako 120fps
12.8.2016 10:23:23   90.176.40.xxx 20
Ale, Stanko, nepochválím-li se sám, nikdo to za mne neudělá.

Už je to od něj až trapné.
12.8.2016 14:01:00   92.43.25.xxx 30
//Vzhledem k tomu, že někteří neumí ctít pravidla slušné, věcné a objektivní diskuse a neustále lžou a uráží, zakládají FLAME a hází špínu, není zde diskuse vůbec možná. Článek objektivně shrnul fakta a jestli se to někomu nelíbí, nechť se obrátí na web, který dělal testy a na obchody, které ty karty za uvedené ceny prodávají. nejmenovany web.cz s tím nemá nic společného a házení špíny na něj nemá žádný význam, GTX 1060 ani RX 480 to neudělá o nic lepší ani výhodnější .... stojíme si za našimi testy i našim doporučením.
12.8.2016 14:09:12   92.43.25.xxx 30
Tohle vyresi uz jen DDOS
12.8.2016 16:13:00   85.135.139.xxx 20
http://www.imgup.cz/image/zmH

Maže sa kde sa dá
12.8.2016 15:20:06   85.135.139.xxx 21
Trapné, keby len to, on už má aj jasno ohľadom konkurencie ako ste vy, nejmenovany webčko, Diit, nejmenovany webčko a podobne - ste ŽUMPA WEBY !

"na hospodské žumpa weby musíš jinam, tady to je slušný web" - AMDWorld 12.8.2016

...zo zamzanej diskusie o GTX1060...
11.8.2016 07:31:09   212.5.218.xxx 00
Witcher 3 má graf iba pre medium detaily, ostatné obrázky sa nezobrazujú.
16.8.2016 15:30:58   109.81.209.xxx 00
muže mi někdo říct jak může mít furry 40 fps když já na své r290 + fx 8320 mám na ultra průměrně 100 FPS ??
17.8.2016 05:46:13   94.199.40.xxx 41
Ahoj všem co píšete články o testech HW.

Nejenom na tomto webu, ale prakticky všude se setkávám, co vlastně ti redaktoři v těch svých testech udělali špatně, co by měli dělat jinak, co by měli jinak nastavit.

Adame, konkrétně ty tady se tu musíš handrkovat pak s lidmi a obhajovat svou práci, možná mám řešení....

Pod každou recenzi o hardwaru příště napiš, stačí v odhadu, kolik lidí se touto recenzí zabývalo, kolik na tom celkově strávilo hodin a za jakou dobu celá recenze byla provedena.

Chápu, že provádíte několik testů více hardwarů současně, ale zkuste alespoň rámcově něco takového pod ten článek napsat, nikdo Vám hlavu neutrhne, když se sekneš v rozsahu třeba 50 hodin o 5 hodin. Třeba pak takový ti rýpalové si uvědomí, co to vlastně je, otestovat 1 grafiku, natožpak testovat 4-5 grafik v jednom titulu, nedejbože 4-5 grafik v 10 titulech.

Třeba si pak uvědomí rýpat nejen do tebe, ale všeobecně ohledně všeho, že jste něco mohli udělat jinak.

A pro všechny ostatní, co máte potřebu pomlouvat práci druhých..... Pokud máte ten čas brouzdat na zahraničních webech, kde berete tu jistotu, že co je zahraniční to je 100 procentní ? Doby, kdy zahraniční cokoliv bylo dobré a zde vypěstované a tudíž i méněcenné a špatné jsou si myslím nenávratně pryč. A nejhorší je, že si toho jako národ ani nevážíme, to co si tu sami vypipláme, ať už je to cokoliv. Stromy prodáváme nastojato do Německa a z Německa nám sem zpět vozí nábytek s velkou slávou, German Quality. Tak se už proberte, než začnete opět shazovat něčí úsilí..... Jsme úzkoprsí národ a vy to tu jen dokazujete sami sobě.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

34 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.