AMD Radeon RX 480 (p)review: rychlejší, úspornější, lepší! | Kapitola 5
Seznam kapitol
S Radeonem RX 480 dnes AMD uvádí novou generaci čipů. A rovnou vám řeknu, že nový výrobní proces konečně řeší nejpalčivější (doslova) problém starších Radeonů – vysokou spotřebu nehodnou karet střední třídy a špatnou efektivitu. Zatím nemáme naměřeno vše, co bychom chtěli, ale první várku výsledků vám přesto nabídneme...
Fallout 4 je další hrou, která je zábavná na hraní, ale otravná při testování a hledání vhodné lokace. Na mapě dochází bez zjevých příčit k propadům výkonu – jdete krajinou dopředu a najednou klesá snímková frekvence i o čtvrtinu dolů. Kritický okamžik trvá pár sekund a pak se snímková frekvence vrátí tam, kde byla. Nezdá se, že by to nějak souviselo se zaplněním paměti, přesuny dat z paměti karty do paměti systémové, a je to dobře opakovatelný jev.
Pro test jsem teda vybral jedno z takových kritických míst, kde se pustím rovně a spustím měření dlouhé 30 s, během kterých framerate spadne a zase se vrátí na původní frekvenci.
Opět jsem až ex post zjistil, že u Radeonů chybí v nastavení jedna položka – weapon debris, kterou jsem na GeForce nastavil na Ultra. V tichosti doufám, že na výkon to nemělo vliv, protože se po cestě do ničeho nestřílí, do ostré metodiky už to i prověřím a budu muset dořešit, co s tím.