MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu

MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu | Kapitola 14

Adam Vágner

Adam Vágner

16. 10. 2014 12:00 53

Seznam kapitol

1. MSI GTX 980 Gaming: představení a parametry 2. MSI GTX 980 Gaming: Twin Frozr V 3. MSI GTX 980 Gaming: Detaily 4. Asus GTX 980 STRIX: představení a parametry 5. Asus GTX 980 STRIX: detaily 6. Karty ve srovnání 7. Testovací sestava 8. Aliens vs. Predator Benchmark 9. Battlefield 4 10. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 11. Crysis 3 12. Grid 2 13. Metro: Last Light 14. World of Tanks 9.1
15. Teploty 16. Chování ventilátorů (+video s MSI GTX 980 Gaming) 17. Hlučnost 18. Spotřeba, poměr výkon/watt 19. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 20. Boost u MSI GTX 980 Gaming: Aliens vs Predator 21. Boost u MSI GTX 980 Gaming: Bioshock: Infinite 22. Boost u MSI GTX 980 Gaming: Crysis 23. Boost u Asus GTX 980 STRIX OC: Aliens vs. Predator 24. Boost u Asus GTX 980 STRIX OC: Bioshock 25. Boost u Asus GTX 980 STRIX OC: Crysis 26. Přetaktování 27. Závěrečné shrnutíí

Nereferenční GTX 980 se už objevují v obchodech. Připravili jsme pro vás test dvou parádních kousků s vylepšenými chladiči. Od MSI je to GTX 980 Gaming s novým chladičem Twin Frozr V a jednou specialitou – individuálně řízenými ventilátory. A proti němu jsme postavili nadupanou GTX 980 ze série Strix od Asusu.

Reklama

World of Tanks 9.1

World of Tanks není hra, která by byla na testování karet zrovna nejvhodnější. Je totiž velmi závislá na výkonu procesoru, který po většinu času výkon grafických karet omezuje (vytížení grafického čipu padá i někam k 50 % výkonu). Zkresluje to hlavně výsledky výkonných karet, které se pak ve srovnání s levnějšími kartami jeví pomalejší, než ve skutečnosti jsou. Můžete také narazit na limit snímkové frekvence kolem 120 snímků/s (nejsem si ale jistý, jestli to stále platí i pro verzi 9.0 a novější).

Paradoxní je, že i když i karty střední třídy běží po většinu herní doby jen „na půl plynu“, snímková frekvence je obvykle dostatečná a pohybuje se kolem 40–60 snímů/s. Tak proč to testovat? Problém nastává jako na potvoru v té trošce situací, které jsou nejkritičtější – třeba když se ukrýváte někde ve křoví a skrze listoví se snažíte trefit projíždějící tank. V takovém okamžiku dochází k výrazným propadům výkonu (snímková frekvence klesá klidně i na polovinu) a problémy mají i výkonné karty (v těchto situacích je na vině „nízký“ výkonu grafické karty).

Pro testování jsem tedy připravil specilální záznam (ve kterém mě asi spousta spoluhráčů proklínala). Je v něm minimum bezproblémového pojíždění po mapě a soustředí se především na kritické míření skrz lesní porost na jednom z nejnáročnějších míst, které na mapách ve World of Tanks je (tzv. „magic forest“ na Murovance).

Testuji s maximálními detaily (výjimkou je jen vypnutá tráva ve sniper mode, se kterou mají na některých mapách potíže i špičkové grafické karty). Pomocí FRAPS měřím prvních 170 sekund po startu kola (měřit začínám v čase 0:00)

MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

MSI GeForce GTX 980 Gaming a Asus GTX 980 STRIX v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama