Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu | Kapitola 4

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

20. 5. 2014 03:00 9

Seznam kapitol

1. Nové grafické karty (nižší) střední třídy 2. Asus Radeon R7 250X 3. Sapphire Radeon R7 265 Dual-X 4. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 5. 3DMark 11, 3DMark, Anno 2070 6. Bioshock: Infinite, Crysis 3 7. Far Cry 3, Grid 2
8. Hitman: Absolution, Max Payne 3 9. Metro: Last Light, Tomb Raider 10. Výkon OC verzí, dodatečné přetaktování 11. Hlučnost, teploty, spotřeba 12. Celkový výkon 13. Poměr cena/výkon 14. Závěr

Na trhu s grafickými kartami za dva až čtyři tisíce je v současnosti těsno. V poslední době v nabídce přibyly i dva další modely – Radeon R7 250X a R7 265 – staronové karty vycházející z populárních modelů řady HD 7000. A hýbají se i ceny. Poradíme vám, zda se v současnosti vyplatí koupit právě tyto novinky, či spíš jejich konkurenci.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišení 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Radeon R7 250X a R7 265 – zbraň proti GTX 750 Ti – v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama