nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850? | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

9. 10. 2012 12:00 25

Seznam kapitol

1. Poslední Kepler přichází 2. GeForce GTX 650 Ti se představuje 3. Asus GTX 650 Ti DirectCU II TOP — balení, karta, detaily 4. Asus GTX 650 Ti DirectCU II TOP — jádro, chladič, specifikace 5. Gigabyte GTX 650 Ti OC — balení, karta, detaily 6. Gigabyte GTX 650 Ti OC — jádro, chladič, specifikace 7. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 8. 3DMark Vantage, 3DMark 11, Anno 2070 9. AC: Revelations, Battlefield 3
10. Crysis, Crysis 2 11. DiRT 3, Just Cause 2 12. Metro 2033, Splinter Cell: Conviction 13. Výkon OC verzí, přetaktování 14. Hlučnost, teploty, spotřeba 15. Celkový výkon 16. Poměr cena/výkon 17. Závěr

Mezi GeForce GTX 650 a 660 dosud zela mezera a bylo jasné, že ji nVidia zaplní ještě jednou kartou. Ten čas přišel právě dnes, kdy se na trh dostává GeForce GTX 650 Ti. S cenou přes tři tisíce míří proti nejvýhodnějším AMD Radeonům na trhu — HD 7770 a 7850. Bude na ně stačit s parametry výrazně ořezané GeForce GTX 660?

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišeních 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

nVidia GeForce GTX 650 Ti — porazí HD 7770 a 7850?
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama